Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#3701

Postad 01 June 2015 - 21:42

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1989 inlägg
  • 0

Cmore + Chromecast trevligt, ganska bra bild men tyvärr bara PCM-ljud som förväntat.


Hur blir det rent kvalitetsmässigt? Chromecast är ju låst till 60hz.

#3702

Postad 02 June 2015 - 07:41

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4002 inlägg
  • 0

Hur blir det rent kvalitetsmässigt? Chromecast är ju låst till 60hz.

Godkänd men inte perfekt. Ser en komprimeringsskador, främst i exempelvis introt till GoT. Inte av den art att jag tänker på det under själva filmen/serien men syns om man letar efter det.

Kan ta och koll på GoT via digitalboxen även, strömning via den, se hur det skiljer mer. Är dock SÅ mycket smidigare att styra uppspelningen via telefonen!

 

60 Hz, ah allt går lite snabbare :) Nä, det märker jag inte av. Tror jag.



#3703

Postad 03 June 2015 - 10:12

Unregistered3b3502f0
  • Unregistered3b3502f0
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 1

Är det någon som lyckats komma runt fjanteriet med att Cmore hockey & fotboll inte längre går att få in på Linux boxarna? Eller åtminstonde min Dreambox 500HD. Går de att få in överhuvudtaget?

 

Tycker det skall vara rätt självklart att kunna titta på dessa kanaler i ÅTMINSTONDE SD-kvalitet när man har ett inte alls så billigt programkort i som det står Canal Digital på..

 

I början lyckades jag men efter kanalsökning försvann de helt...



#3704

Postad 03 June 2015 - 11:26

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1989 inlägg
  • 0

För att se pairade kanaler måste du ha en mottagare som har plats för CA modul och köra med tex openATV image.

Hur länge denna kommer funka är dock oklart.



#3705

Postad 03 June 2015 - 18:26

Unregistered3b3502f0
  • Unregistered3b3502f0
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Blir så trött..

Tänk den dagen mobiloperatörerna börjar paira sina tjänster om man inte köper deras egna hårdvara och binder upp sig 50 år på abonnemanget.

Mms och surf uteslutet utan operatörens egna super telefon deluxe ;)

#3706

Postad 08 June 2015 - 15:55

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2789 inlägg
  • 0

Något ljushuvud på C-More har bestämt sig för att ta bort tablån: http://www.cmore.se/play/tabla

Letade efter en ny men TV.nu verkar vara enda stället att kunna få en överblick. Svagt av företaget C-More.



#3707

Postad 08 June 2015 - 16:34

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

http://www.cmore.se/kanaler



#3708

Postad 09 June 2015 - 16:31

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2789 inlägg
  • 0

Den tackar vi för :)



#3709

Postad 18 June 2015 - 09:18

Mackan92
  • Mackan92
  • Lärjunge

  • 278 inlägg
  • 2

TLC och Discovery Channel kommer att börja sända i HD den 24e augusti hos CD,

 

http://www.telenorsa...ange_100615.pdf

 

http://www.telenorsa...ange_100615.pdf



#3710

Postad 20 June 2015 - 14:31

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 1
Tack Mackan92 det va trevliga nyheter

#3711

Postad 22 June 2015 - 16:57

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7299 inlägg
  • 0

Discovery World och Discovery Science går över samtidigt till MPEG4 med men fortsätter i SD.



#3712

Postad 22 June 2015 - 17:32

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Man gör allt för att kränga sina boxar med att tvinga de med äldre boxar att byta ut dessa och mota bort konkurrenter till dessa boxar med att paira sina boxar med kort och program. Men att tvinga på folk sina boxar och även blockera användare från att köpa begagnade godkända boxar kommer inte att fungera då mer och mer visas på internet, vilket gör att folk demonterar sina paraboler när man tröttnat på dyra CD.abonnemang, protektionistisk boxhantering och hittar andra lösningar.



#3713

Postad 22 June 2015 - 19:59

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7299 inlägg
  • 2

Just övergången till MPEG4 ser jag som positivt då det ger mer utrymme på satelliten men pairingen är ren trams som bara ställer till det för folk.



#3714

Postad 22 June 2015 - 21:00

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 2

Thor 7 är nu på plats på 1 väst

Finns en testsändning på 12.207 H DVB-S2 SR 30000



#3715

Postad 30 June 2015 - 15:57

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Nu har Canal Digital ToGo stöd för Chromecast



#3716

Postad 30 June 2015 - 16:19

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Hur kan man se Canal Digital To Go på en vanlig laptop?



#3717

Postad 30 June 2015 - 16:47

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Hur kan man se Canal Digital To Go på en vanlig laptop?

Logga in här http://go.canaldigital.se/home



#3718

Postad 30 June 2015 - 18:05

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Tack, förstår inte att jag inte kan nå dit med mitt ordinarie CD.konto.



#3719

Postad 30 June 2015 - 21:14

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2396 inlägg
  • 3

Tack, förstår inte att jag inte kan nå dit med mitt ordinarie CD.konto.

 

För det hade ju varit både logiskt och användarvänligt. Går ju inte för sig. 



#3720

Postad 11 July 2015 - 09:08

91robe
  • 91robe
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0

Om jag tolkar informationen på dessa länkarna rätt, så kommer Nickelodeon, Vh1 och Vh1 Classic börja sända dygnet runt i MPEG 4 DVB-S2. Den 1 Oktober i år.

 

http://www.telenorsa...ion_030715.pdf'

 

http://www.telenorsa...tion_030715.pdf

 

http://www.telenorsa...tion_030715.pdf

 

Förövrigt en bra sida som man kan hålla koll på vad som händer på Thor satelliterna:

 

http://www.telenorsa...est-info-board/



#3721

Postad 11 July 2015 - 10:18

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4002 inlägg
  • 0

Är det transpondrar på Thor7 som kommer tas i användning då måhända?

Nej, finner svaret snabbt att det flyttar från thor 6 till thor 5 samt inom thor 5.

 

När sätts Thor 7 i drift kan man tro?



#3722

Postad 11 July 2015 - 15:16

91robe
  • 91robe
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0

Thor 7 är i drift. Men en så länge är det bara en testsändning av uppsjutningen av satelliten som visas på transpondern BSS26 (kanalplats 549 på Canal Digitals inspelningsbara ADB box)

 

Om jag inte mins fel så tror jag att jag läste på den där sidan att det vara flera kanal som skulle ha flyttat till Thor 7 nu i sommar. Men den informationen togs bort av någn anledning.


Redigerat av 91robe, 11 July 2015 - 15:16.


#3723

Postad 11 July 2015 - 15:45

91robe
  • 91robe
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0

Verkar även som att MTV Nordic kommer tillbaka:

 

http://www.telenorsa...ge_030715-4.pdf

 

Så det verkar som att följande kommer att hända hos Canal Digital under sensommaren och hösten:


24 Augusti:

 

Discovery Channel Och TLC kommer börja sända i HD.

 

Discovery Sciense, och Discovery World kommer att börja sända i mpeg 4.

 

1 Oktober:

 

Vh1, Vh1 Classic och nickelodeon kommer att börja sända dygnet runt i mpeg 4.

 

MTV kommer att börja sända samma kanal över hela norden i mpeg 4.

 

Samtliga mpeg 2 sändningar av dom kanalerna kommer upphöra den 31 Mars 2016.

 

Så har man inte en HD box nu sär det hög tid att skaffa en.


Redigerat av 91robe, 11 July 2015 - 15:46.


#3724

Postad 11 July 2015 - 19:09

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0
Så har man inte en HD box nu sär det hög tid att skaffa en.

Indeed! :)



#3725

Postad 13 July 2015 - 17:43

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0

Jaha varför plötsligt en och samma mtv över hela norden igen?



#3726

Postad 13 July 2015 - 20:37

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2230 inlägg
  • 0

Uppsnäppning CD! När sändningen av STCC den 12/7 i SVT2 flyttades pga Wimbledon-tennisen så uppdaterade ni inte informationen i EPG. SVT gjorde sin del, vilket bevisas av att det var rätt i EPG för Boxer.



#3727

Postad 14 July 2015 - 16:53

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2789 inlägg
  • 0

Har alltid undrat varför det bara står vad serien handlar om och vilka skådespelare som är med. Inget om Säsong eller vilket avsnitt i EPG (Serie HD). Kan ha missat att det står någonstans så rätta mig om jag har fel.



#3728

Postad 14 July 2015 - 18:08

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2230 inlägg
  • 0

Har alltid undrat varför det bara står vad serien handlar om och vilka skådespelare som är med. Inget om Säsong eller vilket avsnitt i EPG (Serie HD). Kan ha missat att det står någonstans så rätta mig om jag har fel.

Med tanke på att den informationen finns för kanaler från andra bolag så misstänker jag att problemet snarare ligger hos C More än CD.



#3729

Postad 14 July 2015 - 18:43

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2396 inlägg
  • 0

Har alltid undrat varför det bara står vad serien handlar om och vilka skådespelare som är med. Inget om Säsong eller vilket avsnitt i EPG (Serie HD). Kan ha missat att det står någonstans så rätta mig om jag har fel.

 

Samma sak när det är repris på en fotbollsmatch. Står bara vilken liga det är och från vilken dag (ibland), sällan vilka lag som spelar. 

 

Vad är poängen med EPG om den aldrig kan visa relevant information eller uppdateras när det sker ändringar i tablån? 



#3730

Postad 14 July 2015 - 22:17

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2789 inlägg
  • 0

Med tanke på att den informationen finns för kanaler från andra bolag så misstänker jag att problemet snarare ligger hos C More än CD.

Som jag ser det har detta alltid varit ett problem. Canal Digital äger Satelliterna och Boxarna, och C-More står för programmen. Går att beställa ett paket på bägge ställena eller är det så att det går att beställa utrustning med paket hos Canal Digital men bara utöka befintligt paket hos C-More? Att man blandar ihop dem har de själva att skylla.

 

Så kommer vi till EPG. Förutsätter att Canal Digital står för tekniken och C-More för inehållet. Då ska man klaga hos Canal Digital om det inte fungerar och C-More om innehållet är futtigt. Skit samma, C-More och Kanal 5 tror jag har Sveriges sämsta EPG.


Samma sak när det är repris på en fotbollsmatch. Står bara vilken liga det är och från vilken dag (ibland), sällan vilka lag som spelar. 

 

Vad är poängen med EPG om den aldrig kan visa relevant information eller uppdateras när det sker ändringar i tablån? 

De får göra som Sveriges reklamkanaler. Locka över kunnigt folk från Statstelevisionen :)



#3731

Postad 15 July 2015 - 08:09

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1255 inlägg
  • 0

EPG:n har blivit sämre de senaste året (åren)...

Information saknas och det är svårt att programmera serieinspelningar. Har man tur kommer serieinformationen ett par timmar innan ett avsnitt sänds och då kan man få till Serieinspelning...

Just nu måste jag programmera "under the dome" och "falling skies" avsnitt för avsnitt  :angry:

 

Det är många serier, nästan alla känns det som, som saknar serieinformationen i EPG...



#3732

Postad 15 July 2015 - 09:31

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4002 inlägg
  • 0

Har alltid undrat varför det bara står vad serien handlar om och vilka skådespelare som är med. Inget om Säsong eller vilket avsnitt i EPG (Serie HD). Kan ha missat att det står någonstans så rätta mig om jag har fel.

har påpekat det för åratals sedan för canal digital och Cmore, att det borde stå

Regissör

skådisar

synops.

om serie

avsnitt

säsong.

 

Men det handlar om två aspekter, dels vad programföretaget (kanal5/SBS) ger för information till CD och vad CD klarar av att skicka ut.



#3733

Postad 18 July 2015 - 20:32

nilsa
  • nilsa
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 1

Jag vill ha något vettigt i gengäld för Star och Showtime som har försvunnit. Den ena kanalen kikade vi faktiskt på av och till :-( Vad får vi?



#3734

Postad 18 July 2015 - 22:06

Latmann
  • Latmann
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0

Jag vill ha något vettigt i gengäld för Star och Showtime som har försvunnit. Den ena kanalen kikade vi faktiskt på av och till :-( Vad får vi?

Det du garanterat får är ökande månadsavgifter....det är dyrt att dumpa tv-kanaler ju.

 

Canal-snik-digital ratade BBC-HD och ersatte kanalen med hånkanalen BBC-britt- ja va fan billigt och bra...ledningen på CD gnuggar händerna och konstaterar att parabolfolket stannar kvar ändå med sina abb...

 

Och vem fan ville se MTV-Live HD

 

Någon som har vetskap vilka personerna är i CD-ledning.

 

Finns det någon från tidningen Expressen här och läser- skulle ni kunna snoka upp dessa tack-med ett reportage.



#3735

Postad 19 July 2015 - 23:53

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7299 inlägg
  • 1

BBC HD kommer inte finnas i Norden från Jan 2016 så det var snarare ett beslut av BBC.

Även BBC Lifestyle kommer att försvinna då.

BBC First har lanserats på en del ställen i Europa så det är ju möjligt att de kommer hit med istället.


Redigerat av Leatherface, 20 July 2015 - 00:03.


#3736

Postad 24 July 2015 - 21:47

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1711 inlägg
  • 0

BBC First helt ointressant, precis som BBC Britt och Earth

 

Om man vill se BBC är det bättre att smälla upp en större parabol och rikta den mot Freesat och få en jäkla massa kanaler helt fritt med fullt utbud.
 



#3737

Postad 24 July 2015 - 22:07

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0

BBC First helt ointressant, precis som BBC Britt och Earth
 

Vad är det som är helt ointressant med dessa 3 kanaler ?

 

Att smälla upp en parabol av storlek XXL vill inte alla, medans andra inte har möjlighet eller tillåtelse att göra det även om man skulle vilja.


Redigerat av SweX, 24 July 2015 - 22:08.


#3738

Postad 25 July 2015 - 08:55

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2789 inlägg
  • 0

Vad är det som är helt ointressant med dessa 3 kanaler ?

 

Att smälla upp en parabol av storlek XXL vill inte alla, medans andra inte har möjlighet eller tillåtelse att göra det även om man skulle vilja.

Jag kör på webben med http://incloak.com/vpn/ och kan se alla kanaler från BBC Live i HD och Channel 4. Även Norsk och Finska TV. USA går ibland om bandbredden tillåter.


Redigerat av ruva, 25 July 2015 - 08:57.


#3739

Postad 26 July 2015 - 09:52

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Har den vita boxen och när jag fick byta ut hembioförstärkaren kan jag inte se någonting längre, Det kommer enbart upp en blå skylt om HPTC. Hur får jag bort den? Gillar CD att j*vlas med folk?



#3740

Postad 26 July 2015 - 09:59

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4002 inlägg
  • 0

Vad för hembioförstärkare? Koppla boxen direkt till TVn, led ut ljudet via koax till dina hembioförstärkare.

 

Att du får HDCP-fel beror på att handskakningen mellan enheterna av någon anledning inte fungerar. Om det är pga brist i boxen eller din förstärkare, eller kanske HDMI-kabeln, kan jag inte veta.

 

 

Handskakning för att verifiera kryptering, möjliga upplösningar osv.



#3741

Postad 26 July 2015 - 10:07

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Det är förstärkaren som krånglar, för när man koppar direkt till TV eller projektor får jag bild , men det märkliga är att den fungerar perfekt med min 500 gb box. Skall byta HDMI-kabel och se om det blir bättre.

 

 

Edit. Det fungerar med HDMI-kabelbyte.


Redigerat av Huddingebo, 26 July 2015 - 10:39.


#3742

Postad 26 July 2015 - 10:15

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1741 inlägg
  • 0

Om man har ett av de mindre kanalpaketen, vad är bästa sätt för att bara se sina kanaler och inte alla 250st?

TV-guiden blir ju totalt värdelös när man har kanske 20 kanaler men ska bläddra igenom mååånga.

 

Egen kanallista? Hur "aktiverar" man denna i så fall, för jag har gjort en men vet inte hur jag använder den.

 

Har 500gb inspelningsbara boxen.



#3743

Postad 26 July 2015 - 10:44

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Om man har ett av de mindre kanalpaketen, vad är bästa sätt för att bara se sina kanaler och inte alla 250st?

TV-guiden blir ju totalt värdelös när man har kanske 20 kanaler men ska bläddra igenom mååånga.

 

Egen kanallista? Hur "aktiverar" man denna i så fall, för jag har gjort en men vet inte hur jag använder den.

 

Har 500gb inspelningsbara boxen.

Gå in på meny, inställningar, favoritlistor, Ny TV-list, döp listan och senan trycker du på de kanaler som du vill ha (markeras med hjärtan). Sedan är det bara att sortera.



#3744

Postad 26 July 2015 - 10:49

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1741 inlägg
  • 0

Precis, det var ju det jag skrev att jag gjort. Men hur väljer jag sedan att använda just den listan då?

För när jag skapat listan och går ut till kanalerna så har jag fortfarande 100+ kanaler att bläddra mellan.



#3745

Postad 26 July 2015 - 11:08

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

  • 864 inlägg
  • 0

Det du garanterat får är ökande månadsavgifter....det är dyrt att dumpa tv-kanaler ju.

 

Canal-snik-digital ratade BBC-HD och ersatte kanalen med hånkanalen BBC-britt- ja va fan billigt och bra...ledningen på CD gnuggar händerna och konstaterar att parabolfolket stannar kvar ändå med sina abb...

 

Och vem fan ville se MTV-Live HD

 

Någon som har vetskap vilka personerna är i CD-ledning.

 

Finns det någon från tidningen Expressen här och läser- skulle ni kunna snoka upp dessa tack-med ett reportage.

 

Det finns flera fan´s här som saknar MTV- Live HD med bra Live konserter.



#3746

Postad 26 July 2015 - 13:36

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 1

Precis, det var ju det jag skrev att jag gjort. Men hur väljer jag sedan att använda just den listan då?

För när jag skapat listan och går ut till kanalerna så har jag fortfarande 100+ kanaler att bläddra mellan.

När du står på Alla Kanaler pilar du till häger eller vänster (valfritt) till din kanallista.



#3747

Postad 26 July 2015 - 13:39

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1741 inlägg
  • 0

Kanon, tack!



#3748

Postad 31 July 2015 - 16:54

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2495 inlägg
  • 0

BBC Lifestyle är itne alls bra, slutar med att man streckkollar Come Dine With Me. Borde få kompensation för det ;)

 

För övrigt håller jag med att det är rätt usel att när kanaler försvinner så nämner man det inte, men trycker man in någon ny skräpkanal ja då åker månadskostnaden upp illa kvickt.

 

Lite som bensinpriser och bostadslån, de kan bara bli dyrare :)



#3749

Postad 01 September 2015 - 20:21

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1711 inlägg
  • 0

Nu har CD utökat med många fler kanaler som kräver deras egen box eller speciallösningar  med ca modul i Linuxboxarna. Konstigt att man gör allt för att hindra kunderna från att använda bättre boxar än deras egna skitboxar.
Ännu mer konstigt är det, att samma kanaler inte har samma krav i Norge



#3750

Postad 01 September 2015 - 20:41

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2842 inlägg
  • 0

Tidsfråga innan man kan "cut the cord" eller riva ned parabolen, frågan är hur CD med flera skall hantera detta. I USA så har iof kabel-tv operatörerna kämpat på bra så här långt men tippar på att utvecklingen mot allt mindre tittande på "linjär tv" kommer att fortsätta. 





2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.