Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 november 2008 - 22:09

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
1,Kanske.
2,pim backup tar sms/mms...Gratis program

Postad 17 november 2008 - 22:11

briskeby
  • briskeby
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Upptäckte just att man kan dra på musik i Media Playern och sedan dra igång navigationsprogrammet och ända höra röst-instruktionerna. Perfekt när man kopplar ut mobilen i bil-stereon!

Nån som lyckats se t ex SVT play på mobilen... Går det? Hur gör jag...?

Postad 17 november 2008 - 22:41

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

det värkar som om min fråga har försvunnit i tomma intet ., hur får man igång flash , så att man kan titta på youtube

Tror det inte är många som installerat Flashdrivrutinerna i början av denna tråd. Därav avsaknaden av svar på din fråga.. vad gäller möjligheten att titta på Youtube så är det bara att installera Core Player. Då finns ett YouTube-val med där.

Postad 17 november 2008 - 23:18

kallespratt
  • kallespratt
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Tror det inte är många som installerat Flashdrivrutinerna i början av denna tråd. Därav avsaknaden av svar på din fråga.. vad gäller möjligheten att titta på Youtube så är det bara att installera Core Player. Då finns ett YouTube-val med där.

de är ju de som inte funkar ., får bara fel medelande , okänt fil format
har jag glömt någon inställning ?

Postad 18 november 2008 - 00:11

miz
  • miz
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Nån som vet hur man får igång java på hemsidor? Just nu händer inget när jag klickar på en javascript länk...

Postad 18 november 2008 - 00:40

stevieee
  • stevieee
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
okej, nu vet ja inte riktigt va som hänt me mobilen min :)

jag är inte helt hundra på allt med det här windows mobilen men väldigt nyfiken
ja installerade något jag såg här som hette

Touch-IT_Blackstone_Manila_HD_FULL

men det hände inget eller ja kanske inte fatta hur man aktivera det.

sen avinstallerade jag det och det fastnade i avinstallationen så jag stängde av luren och nu när ja ska sätta på den
så fastnar den vid gröna skärmen där det står windows mobile

pleease help me!!!

Postad 18 november 2008 - 01:21

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Är det Full cab with Manila HD ?

http://forum.xda-dev...ad.php?t=442154

Kör en hard reset så bör det fixa sig.

Annars läs hela tråden och se om nån anan har samma problem..Om inte så fråga i tråden va du kan tänkas göra...

Är de bara en cab fil du installerat ska de ju inte vara nå problem..

Lite värre om du installerat en ROM..

Postad 18 november 2008 - 01:24

otooja
  • otooja
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Poker, finns det någon site som har klient som funkar på X1? Eller webbaserad variant som funkar i Opera? Är det flash Sv. Spels webvariant kräver? Funkar den om man kör "ful-flash"?

Postad 18 november 2008 - 06:35

McGilljam
  • McGilljam
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Tog mobilen ur laddaren 07:30 i morse, har sedan dess uppdaterat mailen (hotmail) varje timme, och vädret varje timme, ringt 4-5 samtal, skickat 7 sms, surfat via 3g ca 30min, använt mobilen som ficklampa 10min och sen gjort en fullständig backup med spb backup (tar väl en 5-10min + en omstart) och har nu 80% kvar när jag skriver detta.
Det är väl ändå helt ok? =)

Det är förbannat bra faktiskt... hmm... *avund*

Postad 18 november 2008 - 07:43

glimbrink
  • glimbrink
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Det är förbannat bra faktiskt... hmm... *avund*

låter inte så trovärdigt dock :)

Postad 18 november 2008 - 08:09

djesko
  • djesko
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

låter inte så trovärdigt dock :)

Jag har en tidig prototyp X1 och har efter en dag ca 60-70% kvar och då har jag ringt ca 10-12 samtal, surfat 20 min och synkat mail ett par gånger.

Postad 18 november 2008 - 09:01

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

de är ju de som inte funkar ., får bara fel medelande , okänt fil format
har jag glömt någon inställning ?

Hur gör du? försöker du fortfarande öppna Youtubefilmer via Opera eller trycker du på Youtubeknappen i Coreplayer? jag har bara testat att bläddra via Coreplayer och där funkar det för mig. Har inte gjort några speciella inställningar.

Postad 18 november 2008 - 09:34

Nisse Järnet
  • Nisse Järnet
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

låter inte så trovärdigt dock :P

Varför skulle jag ljuga om det? Jag kör med originalbatterimätaren så den är ju inte helt exakt, kan ju vara 75% eller 85% också säkert, vet inte exakt när den går ner till nästa plupp.
Annars kör jag med Windows today skärmen med Spb weather och Windows live bla.

Postad 18 november 2008 - 09:54

McGilljam
  • McGilljam
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Varför skulle jag ljuga om det? Jag kör med originalbatterimätaren så den är ju inte helt exakt, kan ju vara 75% eller 85% också säkert, vet inte exakt när den går ner till nästa plupp.
Annars kör jag med Windows today skärmen med Spb weather och Windows live bla.

Ja, finns ju ingen anledning att ljuga.

Nu har jag kört radion i 4 timmar, (Orginal-ROM). 3 samtal och 8 sms. 50% kvar av batteriet. Den kommer att ta slut tills jag slutar kl 14.

Postad 18 november 2008 - 11:03

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Försökte installera "Homescreen++" (cab) men lyckas inte. Filen hämtas och installeras men sedan kan jag inte hitta programmet. Tänkte se vad som förbrukar all ström. Kan någon hjälpa mig...

Postad 18 november 2008 - 11:20

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Ni andra som också provat Homescreen++, rapporterar den att CPUn går i 400Mhz? Det gör iaf min...
Ska den inte snurra i 500-något?

Bump!

Postad 18 november 2008 - 11:46

Preed
  • Preed
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Jag gjorde ju som sagt en hard-reset för nån vecka sen efter jag lirat på och testat diverse program/shells osv.. Nu installerade jag in Garmin XT igen igår, men den hittar inga satelliter.. Har för mig att jag läst nåt om att andra tidigare i tråden haft samma problem efter hardreset, men jag minns inte om någon kom underfund med hur man ordnar det?
Ja, jag har kört SnabbGPS
GPSen är inställd på com4 och 4800bps, hantera automatiskt...
Jag lämnade den på instrumentbrädan i bilen nu på förmiddan där den legat och "Söker efter Satelliter" i ca 2 och en halv timme utan resultat...
HLEP!

Postad 18 november 2008 - 11:47

Nisse Järnet
  • Nisse Järnet
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Nu har jag kört radion i 4 timmar, (Orginal-ROM). 3 samtal och 8 sms. 50% kvar av batteriet. Den kommer att ta slut tills jag slutar kl 14.

Jag använder dock nästan aldrig radion eller lyssnar på musik alls då jag oftast sitter i bilen eller är inne hos kunder. Det kanske är det som suger ur batteriet mest? Dock borde ju inte radion dra så mycket tycker man...?
Jag har 60% kvar nu och har ringt några samtal, skickat några sms, tagit emot och skickat mms samt syncat mail och väder varje timme. (Hade 70-80% igårkväll som sagt)

Postad 18 november 2008 - 12:17

jhenrikj
  • jhenrikj
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Jag gjorde ju som sagt en hard-reset för nån vecka sen efter jag lirat på och testat diverse program/shells osv.. Nu installerade jag in Garmin XT igen igår, men den hittar inga satelliter.. Har för mig att jag läst nåt om att andra tidigare i tråden haft samma problem efter hardreset, men jag minns inte om någon kom underfund med hur man ordnar det?
Ja, jag har kört SnabbGPS
GPSen är inställd på com4 och 4800bps, hantera automatiskt...
Jag lämnade den på instrumentbrädan i bilen nu på förmiddan där den legat och "Söker efter Satelliter" i ca 2 och en halv timme utan resultat...
HLEP!

Har för mig att det ska vara 9600bps på de flesta GPS:er...men det är bara nån vag minnesbild jag har så häng mig inte om jag har fel ;=)

Postad 18 november 2008 - 12:30

McGilljam
  • McGilljam
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
VIKTIG INFO!

Jag har uppdaterat min tråd How To: Installera ROM på Sony Ericsson Xperia X1

ORGINAL SPL FÖR GARANTI.

OBS. Detta är endast nödvändigt om du måste lämna in din nalle på reparation och vill ha tillbaka garantin.

- VÄLDIGT VIKTIGT: Innan du gör detta så måste du ha lagt tillbaka Stock-ROM och Stock-Radio. Stock-SPL läggs in sist, för sedan blir telefonen skrivskyddad mot flashing.

Du kan alltså nu Flasha din nalle och sedan gå tillbaka för att lämna in nallen MED garantin kvar.

Ett litet krux bara. Kör du svenska i operativet så måste du flasha tillbaka svenska innan du gör det här. Just nu har jag inte kommit på hur man får tillbaka svenskan...
med: :P

Redigerat av McGilljam, 18 november 2008 - 12:31.

Postad 18 november 2008 - 12:58

tzd
  • tzd
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

VIKTIG INFO!

Jag har uppdaterat min tråd How To: Installera ROM på Sony Ericsson Xperia X1

ORGINAL SPL FÖR GARANTI.

OBS. Detta är endast nödvändigt om du måste lämna in din nalle på reparation och vill ha tillbaka garantin.

- VÄLDIGT VIKTIGT: Innan du gör detta så måste du ha lagt tillbaka Stock-ROM och Stock-Radio. Stock-SPL läggs in sist, för sedan blir telefonen skrivskyddad mot flashing.

Du kan alltså nu Flasha din nalle och sedan gå tillbaka för att lämna in nallen MED garantin kvar.

Ett litet krux bara. Kör du svenska i operativet så måste du flasha tillbaka svenska innan du gör det här. Just nu har jag inte kommit på hur man får tillbaka svenskan...
med: :lol:

Underbart att se! När en del av buggarna försvunnit så skall jag alltid haka på. Nu vågar man ju med garanti och allt :P
En snabb fråga kring tredjeparts ROM:en; Ligger Windows Mobile kvar i bakgrunden så att man kan köra program som jag har installerat nu? T.ex. Coreplayer, SPB (om man nu skulle vilja det ;P), TomTom etc?

Good work :P

Postad 18 november 2008 - 13:04

Zeaed
  • Zeaed
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0

Är det Full cab with Manila HD ?

Kör en hard reset så bör det fixa sig.

Annars läs hela tråden och se om nån anan har samma problem..Om inte så fråga i tråden va du kan tänkas göra...

Är de bara en cab fil du installerat ska de ju inte vara nå problem..

Lite värre om du installerat en ROM..

Har läst det där men förstår tydligen inte för att ex få keyboard att fungera

Skulle ju vara nice med ett htc panel

måste jag hålla på med rom från htc i x1 för att någon cab alls ska fungera?

Redigerat av Zeaed, 18 november 2008 - 13:13.

Postad 18 november 2008 - 13:06

glimbrink
  • glimbrink
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Nej nej jag menar inte att han ljuger men man blir ju lite smått avundsjuk när man jämnför med sitt eget... :P

Postad 18 november 2008 - 13:16

Chiliwise
  • Chiliwise
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

From Blackstone/Touch-HD:

EnlargeStartMenu
FMRadio <---------------------- Radio :P
FullScreenPlayer

Ok! tack! det var en gedigen lista med app.

Tack för infon McGilljam

Postad 18 november 2008 - 13:17

McGilljam
  • McGilljam
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Har läst det där men förstår tydligen inte för att ex få keyboard att fungera

Skulle ju vara nice med ett htc panel

måste jag hålla på med rom från htc i x1 för att någon cab alls ska fungera?

Exakt VAD har du gjort först och främst? Vad har du installerat. CAB eller ROM?

Du vet... att precisera sig väldigt nog hjälper oss att hjälpa. Moparman sitter dessutom på en massa klurigheter eller är duktig på att hitta svaren, men vi måste ha bättre input först.

Ok! tack! det var en gedigen lista med app.

Tack för infon McGilljam

NP :P

Postad 18 november 2008 - 13:26

McGilljam
  • McGilljam
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Nej nej jag menar inte att han ljuger men man blir ju lite smått avundsjuk när man jämnför med sitt eget... :P

Haha :lol:

Jag håller med fullständigt...

Btw. Mitt batteri är slut nu. 8 timmar med Radion... 4 samtal... 20 sms. Exakt.

Postad 18 november 2008 - 13:40

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0
Jag laddade min telefon i natt och tog den vid 7-tiden på morgonen, nu efter snart 7 timmar så står den fortfarande på 100%, jag har använt den normalt, d v s tagit emot några samtal, ringt några och har WLAN på för att hämta mail då jag är på jobbet. Kör SPB Shell.

Om jag jämför med Nokia N95 så sög den otroligt med batteri bara man hade WLAN på, X1 verkar inte vara lika känslig på den punkten.

Postad 18 november 2008 - 14:10

tzd
  • tzd
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Jag laddade min telefon i natt och tog den vid 7-tiden på morgonen, nu efter snart 7 timmar så står den fortfarande på 100%, jag har använt den normalt, d v s tagit emot några samtal, ringt några och har WLAN på för att hämta mail då jag är på jobbet. Kör SPB Shell.

Om jag jämför med Nokia N95 så sög den otroligt med batteri bara man hade WLAN på, X1 verkar inte vara lika känslig på den punkten.

Eeh jo, i alla fall om man har WLAN på bästa prestanda. Då suger det musten ur mitt batteri åtminstone... 7 timmar och WLAN på maxeffekt och ändå ingen sänkning på batteri. Mitt batteri hade nog stått på en 60-70% om jag haft igång det så pass länge.

Beror kanske på vad man gör när man har igång det? Märkt att streaming drar väldans mycket. Hämtning av väder, mail etc varje timme som jag har inställt drar inte vidare mkt men lite drar det i alla fall.

Följt tråden och det verkar onekligen som det skiljer sig en hel del i batteritid mellan X1 ägarna. Är det någon som kört med något "knep" för att få bättre batteritid kanske?
Själv körde jag på direkt tills det tog slut och då laddade jag upp den igen via vägguttag till 100%. Har följt den rutinen sedan jag fick den (1 vecka sedan) och antar att mitt batteri ligger mittimellan superbra och superdåligt.

Idag tog jag telefonen från laddning kl 04:00 och har sedan dess kollat på ett videoklipp (22 min, divX-550Mb, laggar inte som någon påstod) i coreplayer, hämtat mail och väder varje timme, WLAN avstängt, ringt ett 3 minuter långt samtal samt surfat i en dryga 10 minuter. För en dryg timme sedan (läs 13:00) slog batteriet om till 80%. Har fast mobilt bredband via Telenor och har ikonen "H" konstant igång uppe i Windows listen... Har inte manualen framför mig så minns inte exakt vad "H" stod för men antar att det är high speed Internet?!

Postad 18 november 2008 - 14:21

Zeaed
  • Zeaed
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0

Exakt VAD har du gjort först och främst? Vad har du installerat. CAB eller ROM?

Du vet... att precisera sig väldigt nog hjälper oss att hjälpa. Moparman sitter dessutom på en massa klurigheter eller är duktig på att hitta svaren, men vi måste ha bättre input först.

NP :P

Har provat tangentbordet, som är en cab som man ska installera? Installationen gick ok men vad göra därifrån?

Läste lite i installera rom på x1... det man måste göra för att dessa cab från htc ska fungera?

Postad 18 november 2008 - 14:31

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Alltså...Cab-filer är bara program i packat i en mapp...Man för över den till telefonen och öppnar den med filhanteraren så installeras programet...

Att flasha/uppgradera ROM är en helt annan sak..Då byter man hela operativsystemet..Allt raderas från mobilen och den är som då den kom...

Ge mig en länk kan ja kolla vad du installerat

Postad 18 november 2008 - 14:31

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0

Eeh jo, i alla fall om man har WLAN på bästa prestanda. Då suger det musten ur mitt batteri åtminstone...

Jag jämför naturligtvis med samma förhållanden, uppkopplad på samma WLAN från samma plats, d v s mitt kontor. X1 är klart bättre än N95.

Redigerat av Tomas L, 18 november 2008 - 14:33.

Postad 18 november 2008 - 14:39

tzd
  • tzd
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Jag jämför naturligtvis med samma förhållanden, uppkopplad på samma WLAN från samma plats, d v s mitt kontor. X1 är klart bättre än N95.

Haha mjo men nokian är utesluten. Jag jämförde ditt batteri med mitt och blev lite avis :P

Postad 18 november 2008 - 15:02

kallespratt
  • kallespratt
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Hur gör du? försöker du fortfarande öppna Youtubefilmer via Opera eller trycker du på Youtubeknappen i Coreplayer? jag har bara testat att bläddra via Coreplayer och där funkar det för mig. Har inte gjort några speciella inställningar.

jag går via coreplayer,har provat opera ie inget funkar

Redigerat av kallespratt, 18 november 2008 - 15:12.

Postad 18 november 2008 - 15:22

Zeaed
  • Zeaed
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0

Alltså...Cab-filer är bara program i packat i en mapp...Man för över den till telefonen och öppnar den med filhanteraren så installeras programet...

Att flasha/uppgradera ROM är en helt annan sak..Då byter man hela operativsystemet..Allt raderas från mobilen och den är som då den kom...

Ge mig en länk kan ja kolla vad du installerat

Tog från denna länk

http://rapidshare.co...ne_Keyboard.zip

från första sidan i tråden på x1

Installationen gick som sagt bra enlgt meddelande på nallen. Men fortfarande samma tangentbord

Redigerat av Zeaed, 18 november 2008 - 15:24.

Postad 18 november 2008 - 15:24

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Får du felmedelandet "okänt filformat" i Coreplayer?? Hur långt lyckades du komma enligt nedan?

Steg 1 - Välja Youtube i Coreplayer.
Steg 2 - välja kategori
Steg 3 - välja film
Antar att "steg 4 - se på film" inte funkar! :P

Bifogad fil  scr1.JPG   12,08K   0 Antal nerladdningar Bifogad fil  scr2.JPG   14,83K   0 Antal nerladdningar Bifogad fil  scr3.JPG   29,52K   0 Antal nerladdningar

Postad 18 november 2008 - 15:44

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Testat dra in cab-filen på min T2 å de verkar funka..Skrivborden är gigantiska heh..

Starta om telefonen om du inte gjort det

När du är i meddelande så klickar du på pilen brevid tangentbordet...Mitten av skärmen längst ner..
Där byter du

Postad 18 november 2008 - 15:46

kallespratt
  • kallespratt
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
ja gör exakt så men det funkar inte ., får ändå fel medelande att det är okänt format

Redigerat av kallespratt, 18 november 2008 - 15:47.

Postad 18 november 2008 - 15:48

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Oki..Skumt.
Däremot blev de trubbel att avinstallera det för mig...Hängde sig.
Då är nog de bästa att du helt enkelt frågar i tråden på xda

Postad 18 november 2008 - 16:01

Zeaed
  • Zeaed
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa en öronsnäcka till x1 eller vad de nu kallas (trådlös?)

Undrar om den även skulle gå att kunna använda med datorn för skype?

Kör ju med online nummer så jag kan bli nådd genom skype på mobilen, tänkte jag skulle utnyttja datorn bättre när jag har den på så jag har både datorn och nallen som alternativ när någon ringer.

Redigerat av Zeaed, 18 november 2008 - 16:05.

Postad 18 november 2008 - 16:30

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Gå in i Coreplayer och kolla att Flash Video (FLV) är i bockad. Du hittar filformaten under "Filassociationer".

Postad 18 november 2008 - 17:10

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0
fråga ang homescreen: Har installerat och installerat igen.. men jag får inte igång programmet. Det händer ingenting när jag ska starta det. Startar man det på nåt speciellt sätt el?

Postad 18 november 2008 - 17:15

miki2
  • miki2
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Lite blandade frågor.
1. Någon som kan lista ut hur man får Fullscreen mode som default när man kör remote desktop.
Onödiga klick att behöva klicka i det varje gång man ska remota.

2. Har ni hittat utropstecken och frågetecken på stadard onscreen t-bordet?

3. Lider ju själv av dålig mottagning både på Wlan och telefon och har därmed halvdålig batteritid.
Ni andra som har dålig batteritid, när ni kör wlan, vad har ni för styrka på mottagningen? och har ni satt den i läge max ( = sämre batterikapacitet)?

/Miki

Postad 18 november 2008 - 17:45

McGilljam
  • McGilljam
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
NU ÄR ALLA INSTRUKTIONER KLARA.

Du kan nu få tillbaka telefonen helt till orginalskicket genom att följa mig guide i första posten.

Happy flashing.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hur du lägger in ditt ORGINAL-ROM som är på svenska.

OM du ledsnat på att leka med olika ROM's eller blir tvungen att lägga in orginalet för att du ska lämna in den på garantijobb, så följer här en beskrivning hur du lättast gör det.
Detta sätt kan även tillämpas för att lägga in dom hackade ROM'en.

• Ladda ned version R1AA017 av SE ROM här.
  • Kontrollera eller var säker på att du har Hard-SPL i telefonen. Har du tidigare flashat så bör du ju redan ha det.
  • Telefonen BÖR vara minst 50% laddad.
  • Du bör vara säker på att ditt Micro-SD kort är formaterat med FAT-32
  • Döp om Imagefilen till Kovsimg.nbh, och kopiera det ditt Micro-SD kort.
  • Slå av telefonen och sätt den i Bootloader läge genom att hålla in "Volym-Ned" + Powerknappen. Håll intryckt till skärmen med 3 färger kommer upp.
  • Följ instruktionerna på skärmen.
  • När den säger SUCCESS så är det klart. Ta ur batteriet och starta sedan om telefonen.
  • Njut, du har nu en svensk nalle igen i orginal.
Ska den sedan in på garanti så följ steget nedan för att lägga in Stock-SPL.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Postad 18 november 2008 - 20:02

lunarwolf
  • lunarwolf
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Hej

Ehm.. Ursäkta om jag inte läst hela tråden. Jag är på jakt efter en lur som kan erätta min gamla W800.
Jobblur med kalender, radio, surf, musik, kamera osv..
Iphone är uträknad av div skäl så jag kollar på olika windows-mobile-varianter. Typ Xperia, HTC HD eller Omnia.
Men en sak som oroar är batteritiden.. Jag läste ett omdöme som gav 9/10 men där författaren i princip skrev att han precis kund kräma ur en dag ur telefonnen. Hur sjutton kan en lur som bara räcker 1 dag få 9/10??
Hur är det egentligen tycker ni?

//Fabian

Postad 18 november 2008 - 20:06

McGilljam
  • McGilljam
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Hej

Ehm.. Ursäkta om jag inte läst hela tråden. Jag är på jakt efter en lur som kan erätta min gamla W800.
Iphone är uträknad av div skäl så jag kollar på olika windows-mobile-varianter. Typ Xperia, HTC HD eller Omnia.
Men en sak som oroar är batteritiden.. Jag läste ett omdöme som gav 9/10 men där författaren i princip skrev att han precis kund kräma ur en dag ur telefonnen. Hur sjutton kan en lur som bara räcker 1 dag få 9/10??

//Fabian

Backa 10 sidor.... och läs... så får du en uppfattning om batteritiden.

Postad 18 november 2008 - 20:16

Alien08
  • Alien08
  • Lärjunge

• 268 inlägg
  • 0

NU ÄR ALLA INSTRUKTIONER KLARA.

Du kan nu få tillbaka telefonen helt till orginalskicket genom att följa mig guide i första posten.

Happy flashing.

Hur du lägger in ditt ORGINAL-ROM som är på svenska.

OM du ledsnat på att leka med olika ROM's eller blir tvungen att lägga in orginalet för att du ska lämna in den på garantijobb, så följer här en beskrivning hur du lättast gör det.
Detta sätt kan även tillämpas för att lägga in dom hackade ROM'en.

• Ladda ned version R1AA017 av SE ROM här.
  • Kontrollera eller var säker på att du har Hard-SPL i telefonen. Har du tidigare flashat så bör du ju redan ha det.
  • Telefonen BÖR vara minst 50% laddad.
  • Du bör vara säker på att ditt Micro-SD kort är formaterat med FAT-32
  • Döp om Imagefilen till Kovsimg.nbh, och kopiera det ditt Micro-SD kort.
  • Slå av telefonen och sätt den i Bootloader läge genom att hålla in "Volym-Ned" + Powerknappen. Håll intryckt till skärmen med 3 färger kommer upp.
  • Följ instruktionerna på skärmen.
  • När den säger SUCCESS så är det klart. Ta ur batteriet och starta sedan om telefonen.
  • Njut, du har nu en svensk nalle igen i orginal.
Ska den sedan in på garanti så följ steget nedan för att lägga in Stock-SPL.

En fråga bara angående detta, för att återgå till original ROM räcker det med att bara ladda hem och flasha med imagen som du länkat till här dvs behöver man inte först installera radio och nåt mer som jag inte minns, tyckte jag läste det någonstans??

edit:
Detta jag syftade på:

IMPORTANT: be sure to first restore stock OS, and stock radio. stock SPL is always to be done last!!

from here:
http://forum.xda-dev...ad.php?t=431218

Redigerat av Alien08, 18 november 2008 - 20:28.

Postad 18 november 2008 - 20:47

Unregisteredbe5ae073
  • Unregisteredbe5ae073
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

okej, nu vet ja inte riktigt va som hänt me mobilen min :)

jag är inte helt hundra på allt med det här windows mobilen men väldigt nyfiken
ja installerade något jag såg här som hette

Touch-IT_Blackstone_Manila_HD_FULL

men det hände inget eller ja kanske inte fatta hur man aktivera det.

sen avinstallerade jag det och det fastnade i avinstallationen så jag stängde av luren och nu när ja ska sätta på den
så fastnar den vid gröna skärmen där det står windows mobile

pleease help me!!!

Du försökte väl inte installera det på minneskortet?

Postad 18 november 2008 - 21:20

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Hej

//Fabian

Vill du ha en bra kamera är inte Xperia ditt val. Den är långsam.. grynig och funkar istort sett bara i dagsljus. Tycker att min g:a P1s 3.2 mpixkamera var mycket bättre. T.ex. var jag på globen 2ggr i höst, först på Coldplay och fotade lite med min P1a, sedan på Leonard Cohen och fotade med Xperian. Fotona från P1an kan man se vad de föreställer.. Xperians foton är bara en grynig gröt... båda fallen satt jag på B-läktaren och fotade en belyst scen med en mörk omgivning.

Postad 18 november 2008 - 22:02

lunarwolf
  • lunarwolf
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Kamera är inte det viktigaste precis.. vill man ta riktiga bilder är det ju systemkamera som gäller. Men batteritid är ju otroligt viktigt. Om xperian är bättre där så lutar det åt den.

//Fabian

Postad 18 november 2008 - 22:31

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Alien08

Förmodligen finns rätt radio i ROM som är länkad...
Men det borde även stå i den svenska översättningen att man ska kolla så rätt radio verkligen ingår.
Annars måste man flasha rätt radio innan man återställler spl

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.