But ultimately, would we actually take this over a Nexus? Give us a few bug fixes, Sony Ericsson -- and a hard date for an Eclair upgrade -- and you might just have a deal on your hands.
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
Sony Ericsson Xperia X10 256MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(162)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson MW600 Wireless In-ear
(Hörlurar)
|
5
|
(174)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini Pro 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
5
|
(103)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(118)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
Mw600 ersättare (3 inlägg)
|
10 år sedan |
SE MW600 (113 inlägg)
|
13 år sedan |
Sony Ericsson - Xperia mini & mini pro - 2nd gen (36 inlägg)
|
13 år sedan |
* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro * (2353 inlägg)
|
13 år sedan |
SE MW-600, tappar uppspelning var annan minut... (2 inlägg)
|
15 år sedan |
Paket för trådlöst överfört ljud i flera rum (4 inlägg)
|
15 år sedan |
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg)
|
15 år sedan |
Smart Keyboard (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 22 March 2010 - 21:35
Postad 22 March 2010 - 21:36
Jag är dödligt allergisk mot knarriga telefoner som låter när man tar på dem. Det vill inte jag betala pengar för.
Annars ser jag som alla negativa delar i ex swedroids telefon bara vara FW och jag har inga bekymmer utan vet att det kommer nya förbättrade FW. Med XDA blir det ännu bättre.
Blir MediaMarkt i Sisjön imorrn!
Postad 22 March 2010 - 21:36
1.6 har väl sämre stöd för kamera, blåtand mm. Därav har SE moddat 1.6an?Har för mig att det är bara Apple som ger 1 år, hos SE brukar man ha 2 års garanti.. rätta mig om jag har fel.
Men ni som är positiva till root lr vad det nu är.. modiferad mjukvara...
Eftersom SE har modifierat in egen mjukvara för bla kamera osv.. tror ni inte att det blir sämre då xda killarna kommer att köra med någon standard grej? ifall de släpper 2.1 före SE
Med 2.x bör väl SE modd behovet minska?
Postad 22 March 2010 - 21:40
What about the camera? At 8.1 megapixels, the X10 represents just about the highest-res cam you can find on an Android phone today. Yes, granted, it's a well-worn truism that megapixel count has little to do with actual picture quality, but Sony Ericsson has historically taken a lot of pride in producing cameraphones that really hold their own, and we're happy to report that the X10 is no exception. At the risk of talking a little bit too much about software in the hardware section of this review, we'll say that we're pleased both with the picture quality we were able to achieve (even in less-than-perfect lighting) and also the camera's interface, which has been thoroughly and completely reworked from the stock Android UI -- it even whips the updated UI found on Eclair devices. You've got access to a variety of autofocus modes including fixed infinity focus and smile detection, multiple metering and scene modes, white balance control, a self-timer, and the list goes on. Heck, the phone even lets you adjust how big of a smile it should look for. If it's got a weak spot, it's macro -- we weren't able to get in as close as we've been able to do with some other phones, but as long as you stay further than three or four inches from your subject, you're golden.
These timelines are presented in ultra-trippy 3D stacks that Sony Ericsson has coined "Splines," and once status updates have been properly loaded into memory, these so-called Splines perform pretty well -- they're slick and smooth as you flick them up and down with your finger. There's some pretty nasty initial jerkiness, though, if you haven't viewed Timescape in a while.
Redigerat av Unregistered42102, 22 March 2010 - 21:42.
Postad 22 March 2010 - 21:42
1.6 har väl sämre stöd för kamera, blåtand mm. Därav har SE moddat 1.6an?
Säkerligen...men att inte veta när det blir en uppdatering till 2.x är rätt jobbigt. Visste man att det blir inom en eller ett par månader så ok...men om det blir i slutet på året...då har ju halva abonnemangstiden gått.
Postad 22 March 2010 - 21:45
Säkerligen...men att inte veta när det blir en uppdatering till 2.x är rätt jobbigt. Visste man att det blir inom en eller ett par månader så ok...men om det blir i slutet på året...då har ju halva abonnemangstiden gått.
Annars har du XDA som kommer ordna det hyffsat snart skulle jag gissa!
Postad 22 March 2010 - 21:46
But ultimately, would we actually take this over a Nexus? Give us a few bug fixes, Sony Ericsson -- and a hard date for an Eclair upgrade -- and you might just have a deal on your hands.
Postad 22 March 2010 - 21:49
Postad 22 March 2010 - 21:54
Kan man avaktivera Mediascape och Timescape och köra det vanliga androidinterfacet? som på Desire/Hero?
Du behöver inte köra mediascape och timescape.
Postad 22 March 2010 - 21:56
Oj inte illa, jag var nästan säker på att engadget skulle såga den. Det där gör nog sitt för försäljningen.
Postad 22 March 2010 - 21:56
Ja, ibland behöver man ju faktiskt 2 telefoner...?
Nej inte alls.. men då har man chansen att prova bägge och själv utröna vilken man trivs med!
ska inhandla Android-tidningen imorgon och läsa lite själv i testerna..
Postad 22 March 2010 - 21:57
The X10's input problems alone would unfortunately be enough to turn us away from the phone within a few days' use -- we just write way too much email and way too many text messages to deal with a situation like that -- but it feels like these guys are just a few minor tweaks away from a great custom platform that pairs rather beautifully with a phone that easily goes toe-to-toe with the Nexus One.
Man undrar hur tankarna hos Feber går nu när den största och ganska välrsepekterade gadgetsiten inte alls sågar x10an som feber gjorde.
Redigerat av wrongturn, 22 March 2010 - 21:59.
Postad 22 March 2010 - 21:59
De va gällande rootning jag svarade.Säkerligen...men att inte veta när det blir en uppdatering till 2.x är rätt jobbigt. Visste man att det blir inom en eller ett par månader så ok...men om det blir i slutet på året...då har ju halva abonnemangstiden gått.
Men visst, de har väl ingen spikad releaseplan heller.
Postad 22 March 2010 - 22:02
1.6 har väl sämre stöd för kamera, blåtand mm. Därav har SE moddat 1.6an?
Nja, jämför man kamera interfacet på htc desire och nexus one med den kamera prog som finns på x10 så är den betydligt bättre redan nu trots en äldre os.
Postad 22 March 2010 - 22:02
Postad 22 March 2010 - 22:05
allt blir ändå bättre med 2.x
Postad 22 March 2010 - 22:15
Size, of course, does have its advantages. A bulky phone can offer a sizable display and the X10 comes through with a 4-inch screen. That makes it larger than most touch-screen phones currently on the market and we couldn't fault the rich resolution (65,536 colors; 854x480 pixels). Graphics, photos, and colors were sharp and vibrant, and we could see the display relatively well in direct light. The touch interface was accurate and responsive, both when tapping icons and swiping through long lists. It even was responsive at the very edges of the display.
Redigerat av Unregistered42102, 22 March 2010 - 22:17.
Postad 22 March 2010 - 22:20
SE skulle nästan sälja dubbelt så många telefoner med ett datum för android 2.x och en del lovord om att en sådan uppdatering faktiskt fixar diverse segheter som vissa resencenter rapporterar.
Redigerat av Seriouz, 22 March 2010 - 22:26.
Postad 22 March 2010 - 22:20
Postad 22 March 2010 - 22:29
The X10 has an 8.1-megapixel camera. You can take pictures in four resolutions and choose from a variety of "scene" modes (night, portrait, landscape, etc.). Other camera options include face detection, autofocus, a macro setting, a flash, a self-timer, four white-balance settings, spot metering, an image stabilizer, geotagging, a brightness meter, smile detection, and a digital zoom. There's almost no shutter lag if you press the control firmly.
Performance
Thanks to the X10's 1Ghz Snapdragon processor, the handset is very fast. There was no lag when opening most applications, accessing menus and pulling up the main menu from the home screen. The Timescape feature can take up to four seconds to get started, but that's to be expected on such a graphics-heavy app.
Postad 22 March 2010 - 22:45
Nu vet vi fortfarande inte, kanske kan man lösa uppdateringsproblemet med en fix, och kanske har telefonen stöd för MT... blir galen av att inte veta
Hoppas att SE svarar på Swedroids fråga ang det här, för de svarar ju inte på bloggen iaf.
Postad 22 March 2010 - 22:47
SE skulle nästan sälja dubbelt så många telefoner med ett datum för android 2.x och en del lovord om att en sådan uppdatering faktiskt fixar diverse segheter som vissa resencenter rapporterar.
Visst skulle det uppskattas hos många om de kom med ett datum. Men jag tror du har riktigt fel i att de skulle sälja dubbelt så många telefoner. Det handlar om några månaders väntetid, vilket trotts allt inte är hela världen. Sedan är det endast en lite bråkdel av alla potentiella köpare som sitter på minhembio och liknande forum för att kalkylera hit och dit med siffror och uppdateringar. Den stora mängden köper telefonen efter att ha fått se den i verkligheten och fått känna på den. De vet nog inte ens om att den inte kommer med senaste versionen, alternativt har det mindre betydelse.
Postad 22 March 2010 - 23:00
Postad 22 March 2010 - 23:06
Kollade på filmen i recensionen. Rätt oroväckande när tangentbordet hängde sig när han tryckte på en bokstav! Detta måste SE fixa omgående. Man får större förståelse för Feber och IDG om de råkade ut för detta stup i kvarten. Det är också dags för SE att ge besked om när vi kan förvänta oss en 2.x-uppgradering.
Postad 22 March 2010 - 23:08
Redigerat av theclone, 22 March 2010 - 23:08.
Postad 22 March 2010 - 23:18
Jo det är ju inte direkt förtroendeingivande. Fördelen med att just det strular är väl att tangentbordet borde vara väldigt enkelt att byta mot något annat om det är buggigt.Kollade på filmen i recensionen. Rätt oroväckande när tangentbordet hängde sig när han tryckte på en bokstav! Detta måste SE fixa omgående. Man får större förståelse för Feber och IDG om de råkade ut för detta stup i kvarten. Det är också dags för SE att ge besked om när vi kan förvänta oss en 2.x-uppgradering.
Postad 22 March 2010 - 23:23
Jo det är ju inte direkt förtroendeingivande. Fördelen med att just det strular är väl att tangentbordet borde vara väldigt enkelt att byta mot något annat om det är buggigt.
Såvida inte det är ett hårdvarubaserat fel...
Postad 22 March 2010 - 23:25
Det tror inte jag det är. Han skriver ju ett P som blinkar till på skärmen men som inte lagras, låter som en bugg i mjukvaran tycker jag.Såvida inte det är ett hårdvarubaserat fel...
Postad 22 March 2010 - 23:30
Visst skulle det uppskattas hos många om de kom med ett datum. Men jag tror du har riktigt fel i att de skulle sälja dubbelt så många telefoner. Det handlar om några månaders väntetid, vilket trotts allt inte är hela världen. Sedan är det endast en lite bråkdel av alla potentiella köpare som sitter på minhembio och liknande forum för att kalkylera hit och dit med siffror och uppdateringar. Den stora mängden köper telefonen efter att ha fått se den i verkligheten och fått känna på den. De vet nog inte ens om att den inte kommer med senaste versionen, alternativt har det mindre betydelse.
Jag överdrev förstås, men jag tror fortfarande att de skulle sälja bra mkt fler telefoner än vad det ser ut nu...
Var har du fått "dröjer några månader" ifrån? Några månader är iofs också ett väldigt diffust svar av "när" man egentligen kommer få det klart.
Sen tror jag att du glömmer lite saker;
1. Folk pratar med varann i denna värld! Exempelvis så vet alla mina vänner att jag är en hopplös prylnörd och jag kan påverka många människor utan att jag själv vet om det, i serie dessutom, bara man uttrycker sitt missnöjje/sin glädje så påverkar det många fler än man tror.
2. Resencenterna säger samma sak som jag nyss gjorde! De påverkar självfallet beslutet hos tusentals människor (om inte direkt, så definitivt indirekt precis som jag nämde ovan!
Jag tror du har rätt när du säger att många kommer köpa den ; i övrigt ganska spontant (pga design, dess kamera etc). Men vi kan påverka mkt mkt mer än du tror!
JAg kan inte bevisa hur viktigt det är i det här fallet utan en tidsmaskin.
men vad jag kan göra är att jag kan dra mängder med paraleller, exempelvis inom bilbranchen där företag snabbt går ut med pressmedelanden så fort resencenter sågar deras produkter (klagar på komfort, motorn, körglädje etc). Även där disskuteras det att köpare snarare mestadels tittar på priset, utseendet på bilen och typen av stereo som finns i bilen än att allt ska vara så problemfritt som möjlgt (sjukt men sant)
Vad jag ser är att SE inte har samma drivkraft som andra företag att försvara sin produkt, att stå upp för den, att slåss för kunderna. Vad jag förklarat ovan är ngt som Apple och en del andra företag är väldigt duktiga på, vi såg exempelvis hur snabbt Apple argumenterade för sin ståndpunkt i flashstödet (förbudet) i Iphone.
Tänk själv att du är presschef/ansvarig för mjukvaravdelningen för SE, skulle du ärligt talat sitta och "inte bry dig" om att leverera ett datum för dina potentiella kunder vad gäller android 2.x uppdatering.
Eller skulle de ständiga recensionernas påstådda "nackdelar" om x10an få dig att bli ordentligt stressad, så att du var tvungen att ge folk ngn form av trygghet att ändå välja din produkt trots allt.
I know I would...
Redigerat av Seriouz, 22 March 2010 - 23:36.
Postad 22 March 2010 - 23:31
Förresten, ang kameran i X10
Är det någon som vet om X10 kan ta bilder i 16:9-format?
Skärmen är väl 16:9, eller det kanske den inte är?
Hurra, nu kan jag äntligen svara på min egen fråga. Fick tydligen ett felaktigt svar tidigare, för det går att ta kort i 16:9, det blir då 6megapixel... men det funkar för mig, trevligt att det går tycker jag. Perfekt om man vill visa fullskärm i mobilen, o på TV
Postad 23 March 2010 - 00:42
Att tangentbordet buggade är ju såklart inte bra, men just det där känns ju som en grej som definitivt är fixad i nästa FW om SE upptäcker det.Kollade på filmen i recensionen. Rätt oroväckande när tangentbordet hängde sig när han tryckte på en bokstav! Detta måste SE fixa omgående. Man får större förståelse för Feber och IDG om de råkade ut för detta stup i kvarten. Det är också dags för SE att ge besked om när vi kan förvänta oss en 2.x-uppgradering.
Om det var detta Feber och IDG klagade på när de sa att det var dålig känslighet skärmen så var de verkligen inte bra på att förklara det. Det lät ju mer som det var något med hårdvaran och att det gällde allt i telefonen. Det där är ju helt klart en mjukvarubugg och inget annat. De har ju fått beröm för tangentbordet i andra recensioner men visar det sig att det funkar dåligt är det ju bara att byta ut det. Det är väl något man får testa och avgöra själv.
Trevligt att det verkar vara ganska bra med minne i den ändå som man kan se i swedroid-testet. Den har ju väldigt mycket mer ledigt än Nexusen hade innan uppdateringen. Det borde väl betyda att SE har fixat stöd för mer ram själva? Eller kanske att de använder något dedikerat grafikminne utöver det vanliga som gör skillnaden mellan den ouppdaterade Nexusen och X10an. Det är ju ändå 50MB mer.
Postad 23 March 2010 - 05:19
Ja, för att SE gjort sina ändringar, väl?Nja, jämför man kamera interfacet på htc desire och nexus one med den kamera prog som finns på x10 så är den betydligt bättre redan nu trots en äldre os.
Postad 23 March 2010 - 06:27
Men vad i ****. Detta måste jag missat! 4:3 på 8MP-inställningen?! ARGH. Inte för att jag kommer köra på det. Kommer nog köra 2 pegamixlar, 16:9, så jag kan MMSa bilderna utan att behöva konvertera dem så de bli skitsmå och sånt.Hurra, nu kan jag äntligen svara på min egen fråga. Fick tydligen ett felaktigt svar tidigare, för det går att ta kort i 16:9, det blir då 6megapixel... men det funkar för mig, trevligt att det går tycker jag. Perfekt om man vill visa fullskärm i mobilen, o på TV
http://www.swedroid....03/camera_2.png
Postad 23 March 2010 - 06:34
Så, HW eller FW?
Postad 23 March 2010 - 06:42
I snitt så om man har en dålig upplevelse av en produkt säger man detta till 3 personer.Sen tror jag att du glömmer lite saker;
1. Folk pratar med varann i denna värld! Exempelvis så vet alla mina vänner att jag är en hopplös prylnörd och jag kan påverka många människor utan att jag själv vet om det, i serie dessutom, bara man uttrycker sitt missnöjje/sin glädje så påverkar det många fler än man tror.
Har man en bra upplevelse av en produkt säger man detta till 1 person.
Men jag instämmer, visst kan jag köpa telefonen trots vissa FW-fel. Det jag däremot vill veta är på ett ungefär när deras 2.x kommer, klart de inte kan säga exakta datum men "4 mån - 12 mån" är bara ett skämt. +- 1 mån kan jag ta.
Postad 23 March 2010 - 07:32
I snitt så om man har en dålig upplevelse av en produkt säger man detta till 3 personer.
Har man en bra upplevelse av en produkt säger man detta till 1 person.
wow, väldigt säker där?
Om man har en dålig upplevelse så tror jag verkligen att fler än 3 för höra ditt gnäll och på samma sätt, om du tycker om din produkt så tror jag fler få höra din ros/ditt skryt.
Men låt oss säga att du har rätt, det skulle ändå räcka! Alla har vi otaliga gånger hört om folk som diskuterar en produkt de inte har, ngt de hört om från en kompis, eller kompisens kompis, ngt de sett på tåget med en iphone, "min polare e skitnöjd med sin", "fan va roligt folk verkar ha med sina apps" etc etc...
Folk bryr sig, och företag bryr sig, ja alla förutom SE verkar det som...
Redigerat av Seriouz, 23 March 2010 - 07:33.
Postad 23 March 2010 - 07:43
Uppdateringsfrekvensen det snackas om i Swedroids test. Är det någon som har en insikt ifall detta skulle bero på SW eller HW? Om det där begränsas av HW så tror jag bestämt att jag ska tänka efter några extra gånger...
Så, HW eller FW?
+1
Postad 23 March 2010 - 07:54
Men minin finns det ju inget att oroa sig för. Hade jag varit intresserad av Mini så hade jag köpt den direkt utan att oroa mig för uppdateringar. Den är inte tänkt som en processor tung applikations telefon. Den kommer köra frivarv runt sådanna som X10an pga att den behöver göra så mycket mindre. Därav är den inte lika beroende av 2.x som X10an.Japp, jag köper inte heller med 1,6 utan tidpunkt för 2.x. Men väntar på mini:n och ser vad som händer.
Då har du inte haft många digitalkameror. De flesta (om inte alla) har 4:3 format vid högsta upplösning.Men vad i ****. Detta måste jag missat! 4:3 på 8MP-inställningen?! ARGH. Inte för att jag kommer köra på det. Kommer nog köra 2 pegamixlar, 16:9, så jag kan MMSa bilderna utan att behöva konvertera dem så de bli skitsmå och sånt.
Postad 23 March 2010 - 08:01
March 23, 2010 at 7:19 am
anders and junaid,
My samples of the X10 does switch to landscape when typing, also in SMS mode. I don’t know why it doesn’t work with engadgets sample though – we might have different SW I guess.
Also I can arrow-key back into a word and change it afterwards.
In respect to the other feedback from engadget on the keyboard I will of course make sure it’s heard within the company even though I guess engadget is big enough for almost all SE emplyees to read anyway What I would like to remind about though is that the stock Android keyboard is also included in the X10. If you long press on a text entry field you can choose input method between Android Keyboard, Standard Keyboard and Japanese keyboard. The benefit of the one called Standard Keyboard is however that it’s localized, e.g. here in Sweden there are separate keys for å,ä and ö. Also the modularity of Android gives the possibility to download other keyboards like e.g. Swype that was discussed here earlier.
Postad 23 March 2010 - 08:03
Postad 23 March 2010 - 08:13
Instämmer helt. Man borde kunna kräva mer av dom än dom har levererat..Den här tystnaden från SE vad gäller tidplan för uppdatering börjar bli frustrerande. Överväger att avbeställa mitt ex tills man vet vad man kan förvänta sig.
Postad 23 March 2010 - 08:51
Man undrar hur tankarna hos Feber går nu när den största och ganska välrsepekterade gadgetsiten inte alls sågar x10an som feber gjorde.
Tyckte inte det var osanning i det Gustav sa. Den telefonen han hade var ju väldigt seg och hackig. Och den vita är plastigare än den svarta. Han kunde dock nyanserat att hårdvaran är bra och hacken man upplever säkert går att lösa.
Postad 23 March 2010 - 08:52
Instämmer helt. Man borde kunna kräva mer av dom än dom har levererat..
De kommer inte berätta något om 2.x-uppgradering innan x10 funnits ute ett tag. De håller säkert på att utveckla den för fullt och kommer inte lova något datum de inte kan hålla. Jag tror mer på Q3 än Q2 i alla fall.
Postad 23 March 2010 - 09:16
jag frågad dom det finns något desk stand til X10
Lomprayah
@SEAccessories of course, we are many that will buy the X10 on Swedroid.se, Minhembio.se, esato.com) that will buy one if it was available
Postad 23 March 2010 - 09:16
Jag vill också veta tidplanen för uppdateringar. Men ni är inga realister. Sluta skriv om detta i var annat inlägg. Det är bara att inse. Det blir en chansning.Den här tystnaden från SE vad gäller tidplan för uppdatering börjar bli frustrerande. Överväger att avbeställa mitt ex tills man vet vad man kan förvänta sig.
Det ryckte som finns säger juni-november. Räkna alltså INTE med att det kommer innan juni. Det kan komma senare än november (riktigt trist), men det troliga är någonstans däremellan.
Jag skulle rekommendera att inte köpa X10 om du inte kan vänta på 2.1 tills november.
Sen kan man alltid hoppas på mirakel och bonusar i form av 2.5 istället, osv. Men det är BONUS.
Jag tar troligtvis chansen. Jag tror det blir en Android update innan november. I värsta fall blir det en rootning i höst. Och varken HTC supersonic eller incredible är särskilt skrämmande så det lär nog dröja till 2011 innan något roligare kommer.
Postad 23 March 2010 - 09:19
Nope! Men jag fattar inte alls grejen med att ha annat än 16:9 på kort alltså. Nu har i och för sig min X1a 16:10 i aspect ratio på sina kort men mycket hellre det än 4:3. 4:3 blev gammalt för många år sen för min del!Då har du inte haft många digitalkameror. De flesta (om inte alla) har 4:3 format vid högsta upplösning.
Edit: Ja, uppdateringen kan ni ju skita i. Vill ni inte köpa den för att ni är osäkra på uppdateringen så köp för allt i världen inte telefonen! Det är inte säkert att uppdateringen kommer snart alls.
Redigerat av Flamso, 23 March 2010 - 09:20.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
1 bild
6 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?