* Officiell tråd iPhone 4 *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
6 år sedan |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 04 oktober 2010 - 22:46
Postad 05 oktober 2010 - 07:32
Apple iPhone case programOk, det va synd. Kanske innebär att dom åtgärdat problemet? Annars vore det dumt av dom att sluta skicka med det tbh som gör att telefonen fungerar..
Users experiencing antenna issues should call AppleCare to request a free Bumper case.
Jag tolkar det som att man tidigare fick en bumper "no questions asked" men att man nu måste påvisa ett faktiskt problem.
Summan av kardemumman är att du ändå kan få en bumper gratis.
Postad 05 oktober 2010 - 07:32
Ok, det va synd. Kanske innebär att dom åtgärdat problemet? Annars vore det dumt av dom att sluta skicka med det tbh som gör att telefonen fungerar..
Går dom att få tag på då?
Postad 05 oktober 2010 - 09:02
Postad 05 oktober 2010 - 09:36
Det är ju bara att hålla den i vänster hand.Jag har uppfattat det som att det är extremt få användare i sverige som kan återskapa "antenn-problemet". Själv lyckas jag inte.
DÅ försvinner en massa staplar.
Upplever också att jag hade bättre täckning på vissa ställen som inne i affärer med min 3GS, tyvärr.
Postad 05 oktober 2010 - 10:34
Nu snackar du i nattmössan.Det där stämmer ju inte. Det är rena "vargen kommer" ryktet på den där "death grip" grejen. Jag har gjort allt jag kan för att vedvetet döda täckningen medvetet utan att lyckas.
Har man svag, typ 2 staplar 3G o håller den i "dg" då försvinner 3G täckningen helt.
Postad 05 oktober 2010 - 10:49
Postad 05 oktober 2010 - 10:49
Jag hoppas att jag får min Iphone 4 idag, som är låst till tre.
Men för att låsa upp är det bara att surfa in på en hemsida från telefonen och låsa upp?
Vilken sida är det?
/Mvh
Postad 05 oktober 2010 - 14:17
Eller hur aktiverar man Iphone 4?
Redigerat av nixxz, 05 oktober 2010 - 14:35.
Postad 05 oktober 2010 - 14:38
En sak jag undrar över är dock det här med dataanvändningen. Jag var inne på facebook lite snabbt för att testa innan, testade även lite vanligt surf. När jag hade slutat surfa och facebooka så hade jag mottagit 15mb data. Sen har telefonen legat i viloläge och nu har den mottagit 24mb...
Måste jag avsluta programmen helt för att de inte ska använda datatrafik?
Postad 05 oktober 2010 - 18:31
"CamCard" är en bra buisines card scanner .... från pappers kort till din adressbok på några sekunder.
Hadet gött heeeej
Postad 05 oktober 2010 - 21:52

Min ena grabb har en laptop med Tele2 mobila bredband
Min tanke är att han skulle kunna använda detta bredbandet att koppla upp sig trådlöst mot med sin Iphone
då det är helt fri datamängd på detta.
Någon här som vet hur man konfigurerar internetdelning på en laptop med mobiltbredband ?
Mycket tacksam för hjälp

Postad 05 oktober 2010 - 23:07
Postad 06 oktober 2010 - 07:41
Dessvärre så stämmer det visst.Det där stämmer ju inte. Det är rena "vargen kommer" ryktet på den där "death grip" grejen. Jag har gjort allt jag kan för att vedvetet döda täckningen medvetet utan att lyckas.
Här är beviset, bilden med sämre täckning är när jag håller den i handen.
Är ju inget problem om det redan är bra täckning eller om man håller telefonen i höger hand

Postad 06 oktober 2010 - 09:02
Dessvärre så stämmer det visst.Lite fråga, är det foton eller någon app som används till att få fram dessa bilder...??
Här är beviset, bilden med sämre täckning är när jag håller den i handen.
Är ju inget problem om det redan är bra täckning eller om man håller telefonen i höger handt_ckning_1.PNG 1,19MB 0 Antal nerladdningar
t_ckning_2.PNG 1,19MB 0 Antal nerladdningar
Postad 06 oktober 2010 - 09:15
har ringt 3 samtal och har lyckats med 2 brutna samtal

har aldrig lyckats bryta ett samtal med min HTC
Är högerhänt men håller alltid telefonen med vänstern, lyckas då tydligen med "dödsgreppet"

Redigerat av Pedant städtant, 06 oktober 2010 - 09:17.
Postad 06 oktober 2010 - 09:24
Postad 06 oktober 2010 - 09:43
Kan ni inte skaffa ett skal till telefonen eller tejpa hörnet eller ta på er en vante på vänsterhanden? Förstår inte varför denna fråga ältas om och om och om igen! Får samma effekt med en naken telefon men den skall väl ändå skyddas på något sätt och då försvinner ju "problemet"!!
Köper man en telefon för 6000 så skall den väll fungera utan att tejpa den eller sätta på ett fult gummiskydd
men det är ju som vanligt med Appleanvändarna, det är sällan dom kan erkänna att det är fel på Apples produkter
hade alla reklamerat sina telefoner vid säljstarten hade problemet varit löst på annat sätt idag
Postad 06 oktober 2010 - 09:55
Lite fråga, är det foton eller någon app som används till att få fram dessa bilder...??
Tryck och håll in sov/vakna knappen eller vad den kallas (uppe höger) sen trycker du på hemknappen så tar du ett screenshot på det du gör för tillfället.
Redigerat av l2ickard, 06 oktober 2010 - 09:56.
Postad 06 oktober 2010 - 10:56
Men det är tillräckligt stort problem för Apple som tar tag i det. Det är säkert inget problem för den stora massan dock då frustrerande för de som får en av de telefoner som har problemet. Pris kontra / kvalitet är normalt viktigt för Applekunder. Det skall vara top-notch helt enkeltMen hur förklarar du de hundratusentals användare som INTE kan återskapa problemet då? Det är faktiskt en väldigt försvinnande liten andel användare som upplevt problemet.
Postad 06 oktober 2010 - 11:33

Postad 06 oktober 2010 - 12:08
Tack....Tryck och håll in sov/vakna knappen eller vad den kallas (uppe höger) sen trycker du på hemknappen så tar du ett screenshot på det du gör för tillfället.

Postad 06 oktober 2010 - 12:11
Får ju jag göra som har Tre

Postad 06 oktober 2010 - 13:28
Nej jag tappade två pinnar.Jaha du tappar en pinne täckning, men händer det något annat? Kan du inte ringa? Blir ljudet sämmre? "tar vargen dig"?
Men om täckningen är sämre så blir det brutna samtal eller "no service".
Ville bara bevisa att det faktiskt existerar.
Postad 06 oktober 2010 - 17:39
Jag tycker att fotona blir bättre utan HDR
Testade en app som heter pro hdr och det blev inte bättre
Vad säger ni ?
Sedan måste jag säga att det är "världsklass" på prisjakts appen
Redigerat av vinylen, 06 oktober 2010 - 17:41.
Postad 06 oktober 2010 - 18:35
Postad 06 oktober 2010 - 18:48
Ja vi måste vara få!Mhm, ja det är ju synd att det strular för dig. Tråkigt att du är en av de väldigt få som har det problemet.
Men tänk att en sådan liten skara kan få ett stort företag som Apple att skicka ut gratis bumpers, till alla som vill ha!
Helt otroligt!
Jag säger bara WOW!

Redigerat av leafgren, 06 oktober 2010 - 18:51.
Postad 06 oktober 2010 - 19:02
Men tänk att en sådan liten skara kan få ett stort företag som Apple att skicka ut gratis bumpers, till alla som vill ha!
Beställde min bumper igår
Men det går bara att beställa en per iphonekonto, så även om jag har 4 iphones men bara ett betal Itunekonto
så blir det bara en. ( har inte betalkonto till kidsens mobiler )
Men man får ju vara nöjd med det man "får"
Redigerat av vinylen, 06 oktober 2010 - 19:03.
Postad 06 oktober 2010 - 20:08
Fick mitt "gratisskal" från Apple, ett http://www.ishop.nu/...phone-4---svart , och nu när jag provar dödsgreppet med skalet på går jag från 4 staplar till 2 staplar på 10 sekunder, men sen stannar det av.
Jag har Tre och när jag kör bredbandskollen får jag utan dödsgrepp (4 staplar) 3,098 ner och 0,987 upp. Med dödsgreppet (2 staplar, sjönk till 1 stapel under mätningen) fick jag 1,811 ner och 0,561 upp.
Dödsgreppet existerar om nu någon tvivlar, men det är absolut ingen deal breaker gällande denna underbara pryl.
Postad 06 oktober 2010 - 20:49
Håller du en Samsung Galaxy S på samma sätt så blir resultatet detsamma, deras antenn sitter i botten mot handen, dvs handen skymmer antennen fullständigt.Jag kan få fram dödsgreppet utan vidare problem... Oftast går det ner till en pinne, men på vissa platser får jag "no service". Inget som stör då jag inte håller telefonen på "fel sätt", trots att jag är vänsterhänt.
Fick mitt "gratisskal" från Apple, ett http://www.ishop.nu/...phone-4---svart , och nu när jag provar dödsgreppet med skalet på går jag från 4 staplar till 2 staplar på 10 sekunder, men sen stannar det av.
Jag har Tre och när jag kör bredbandskollen får jag utan dödsgrepp (4 staplar) 3,098 ner och 0,987 upp. Med dödsgreppet (2 staplar, sjönk till 1 stapel under mätningen) fick jag 1,811 ner och 0,561 upp.
Dödsgreppet existerar om nu någon tvivlar, men det är absolut ingen deal breaker gällande denna underbara pryl.
Postad 06 oktober 2010 - 21:27
Beställde min bumper igår
Men det går bara att beställa en per iphonekonto, så även om jag har 4 iphones men bara ett betal Itunekonto
så blir det bara en. ( har inte betalkonto till kidsens mobiler )
Men man får ju vara nöjd med det man "får"
Vadå bara 1 per konto?
Jag och gumman har varsin iP4 med samma Itunes konto och vi har beställt var sitt skal.

Postad 06 oktober 2010 - 22:27
Mhm, ja det är ju synd att det strular för dig. Tråkigt att du är en av de väldigt få som har det problemet.
Har väl typ 15-20 polare som har en ip4 och detta problem finns typ på allas. så inte så sälsynt som du verkar tro faktiskt. Men de e ju bara min uppfattning

Postad 06 oktober 2010 - 22:37
Åhå då måste jag gratulera de få som gjort så att Apple skickar ut gratis bumpers.
Det var inte illa pinkat

Klart att inte alla drabbas.
Har man bra täckning så kvittar det ju att man tappar nån pinne..
Men de som har sämre mottagning drabbas ju hårt..
Knappast nån nyhet.
En sak att motttagningen sjunker.Men den ska ju inte sjunka så man tappar samtal.
Postad 06 oktober 2010 - 22:56
Finns det någon anledning att inte köpa billiga dockningsstationer för Iphone4 på ebay? Vad kan gå fel om det kan gå fel
Det enda som krånglar är att telefonen går ner i ljudlöst läge när den är dockad. Allt annat fungerar som vanligt.
Postad 06 oktober 2010 - 23:44
Vadå bara 1 per konto?
Jag och gumman har varsin iP4 med samma Itunes konto och vi har beställt var sitt skal.
Jovisst kan man logga in på varje mobil och beställa, men ser de att det är olika mobiler trots att du använder samma konto ?
Postad 07 oktober 2010 - 05:58
Bara att sälja då.
Postad 07 oktober 2010 - 07:58
jaha, då fick man sin tre låsta Iphone 4, visade sig att den hade version 4.0.2 och det verkar ju inte komma någon jailbreak till den versionen och då kan jag inte låsa upp =/
Bara att sälja då.
Lugn bara. Musclenerd och grabbarna arbetar häcken av sig just nu med sitt kommande Greenp0ison

Håll utkik på http://greenpois0n.com/ det kan komma ut vilken dag/vecka som helst.
Postad 07 oktober 2010 - 08:23
Postad 07 oktober 2010 - 09:39
jaha, då fick man sin tre låsta Iphone 4, visade sig att den hade version 4.0.2 och det verkar ju inte komma någon jailbreak till den versionen och då kan jag inte låsa upp =/
Bara att sälja då.
Ok jag har 4.1 då är det ännu längre borta? Och vad är de som är så viktigt att kunna jailbreaka Iphone 4 då? Vad kan man göra med den då?
Inte så insatt i jailbreakandet. Mer än i den "gammla" att man kunde typ multitaska om man gjorde det.
Postad 07 oktober 2010 - 09:58
Postad 07 oktober 2010 - 10:11
har inte fått tummen ur ocj beställt någon 4:a ännu. Se om jag gör det idag, köerna verkar ju vara borta nu.
Jag har för mig att jag läst i forumet att telefonen skulle göras om, så att det eventuella antennproblemet skulle byggas bort. Är det nån som vet nåt om detta? Har läst överallt men inte hittat nåt om det, kanske drömt det.
En egen reflektion om "antennproblemet":
Av mina polare är det bara de som köpt en iPhone för första gången som lyckats få detta problem, de som har haft iPhone tidigare och har andra apple produkter har inga problem med tappade "pinnar". Kanske är det vanan vid produkterna som gör det

Roger över Roger ut.
Postad 07 oktober 2010 - 10:13
är det nåt kännt fel som ska fixas. tycker det är bedrövligt av apple att man inte ens kan skicka bilder med blåtand.
Sen att vissa appar ska fixa det mellan iphones är en klen tröst när den inte ens gör det.
Postad 07 oktober 2010 - 10:18
Alla jag känner som har jailbreakat sin har gjort det för att få tag på gratis appar.Ok jag har 4.1 då är det ännu längre borta? Och vad är de som är så viktigt att kunna jailbreaka Iphone 4 då? Vad kan man göra med den då?
Inte så insatt i jailbreakandet. Mer än i den "gammla" att man kunde typ multitaska om man gjorde det.
T.ex Navigon, tomtom. dom lite dyrare apparna.
Postad 07 oktober 2010 - 11:08
Alla jag känner som har jailbreakat sin har gjort det för att få tag på gratis appar.
T.ex Navigon, tomtom. dom lite dyrare apparna.
Är 4.1 samma som när dom pratar om 4.01?
Postad 07 oktober 2010 - 12:52
Det verkar som att det är många som fortfarande glömmer bort att det dels är olagligt att jailbreaka telefonen och dels förlorar man sin garanti-rätt.
Hur menar du med det fetade ovan?
Redigerat av Nerd, 07 oktober 2010 - 12:54.
Postad 07 oktober 2010 - 12:55
Själva jäilbreaket i sig är väl inte olagligt vad jag förstått det som (samma som att trimma en moppe) men användandet är det illegala.
Postad 07 oktober 2010 - 16:50
Ja det måste dom gör kanske typ via IMEI numret eller nått liknande.Jovisst kan man logga in på varje mobil och beställa, men ser de att det är olika mobiler trots att du använder samma konto ?
vi hariallafall fått våra skal.
Redigerat av madness74, 07 oktober 2010 - 16:51.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar