Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 January 2011 - 00:39

nextuz
  • nextuz
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Stämmer.. Men för singel filer funkar den ju klockrent. Om du hittar prg som packar upp multi rar på samma sätt som i en pc så skriv gärna här.

http://www.7-zip.org/
7-ZIP är grymt smidigt...

för att packa upp så högerklickar man på .rar-filen och väljer 7-zip i menyn som kommer fram =)

Postad 26 January 2011 - 01:37

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
funkar det med delade rar-filer alltså?

Postad 26 January 2011 - 03:04

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Just det! Vilken återställning är det att föredra?

Säkerhetskopiera allt, även hela C: och E: manuellt för säkerhets skull i datorns filhanterare.
Använd fabriksåterställning "radera data och återställ".
De tre knapparna får vänta tills senare eftersom det raderar Ovi store och Kartor om jag inte minns fel, och jag har för mig att iaf Kartor är svårt att få igång sen igen.

Postad 26 January 2011 - 06:43

premonitioner
  • premonitioner
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Först och främst måste jag understryka att jag är hemskt nöjd med telefonen och inte haft några större bekymmer alls... dock så finns det lite småsaker jag funderar på:

* När jag kopplar in min telefon i datorn så försvinner dels alla bakgrundsbilder på startsidorna (de kommer tillbaka när jag kopplar ifrån telefonen) och allt "minne" av uppspelad musik/video och andra program som varit igång försvinner. Varför är det så?
Min sambo har också en N8 men på hennes händer detta inte.

* Upptäckte igår när jag gått runt på jobbet och lyssnat på FM-radio hela dagen och skulle sen lyssna på musik tänkte jag men får inte bort radion ifrån musikspelaren. Var tvungen att starta om telefonen för att få bort radion.
Finns det verkligen inget smidigare sätt :/

* Något jag skulle önskat var att telefonen påminner (typ var annan minut) när man fått sms/mms. Det har jag haft på många, många av mina senaste mobiler och tycker det är grymt smidigt då jag ofta inte märker när man får sms och dylikt om man samtidigt går. För denna funktionen finns väl inte?

* Jag tycker även det är grymt osmidigt att markera flera filer samtidigt i mappar. Varför inte ha "markeingsfunktionen" som finns i foton i alla mappar. Helt obegripligt enligt mig.

* Detta med att telefonen inte hanterar alla "kodningar" av .mkv-filer finner jag även väldigt irriterande men det är väl bara att leva med tyvärr. Hoppas det kommer någon uppdatering på den fronten.

Över det hela så är jag som sagt otroligt nöjd med telefonen... har aldrig haft någon smartphone tidigare men detta är nog helt klart den bästa telefon jag ägt.
Batteritiden är grymt bra tycker jag (håller vanligtvis 2-3 dagar utan laddning).

Mvh Kenta

Postad 26 January 2011 - 09:25

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Först och främst måste jag understryka att jag är hemskt nöjd med telefonen och inte haft några större bekymmer alls... dock så finns det lite småsaker jag funderar på:

* När jag kopplar in min telefon i datorn så försvinner dels alla bakgrundsbilder på startsidorna (de kommer tillbaka när jag kopplar ifrån telefonen) och allt "minne" av uppspelad musik/video och andra program som varit igång försvinner. Varför är det så?
Min sambo har också en N8 men på hennes händer detta inte.

Ställ om telefonen till "Nokia Ovi Suite" istället för det som du förmodligen har inställt "Masslagring". I Masslagrings-läge är inte E: och F: tillgängliga i telefonen.

* Upptäckte igår när jag gått runt på jobbet och lyssnat på FM-radio hela dagen och skulle sen lyssna på musik tänkte jag men får inte bort radion ifrån musikspelaren. Var tvungen att starta om telefonen för att få bort radion.

Gå in i radioprogrammet och välj Val/Avsluta eller liknande.

* Något jag skulle önskat var att telefonen påminner (typ var annan minut) när man fått sms/mms. Det har jag haft på många, många av mina senaste mobiler och tycker det är grymt smidigt då jag ofta inte märker när man får sms och dylikt om man samtidigt går. För denna funktionen finns väl inte?

Kanske finns nåt 3:e part program för den funktionen?

* Jag tycker även det är grymt osmidigt att markera flera filer samtidigt i mappar. Varför inte ha "markeingsfunktionen" som finns i foton i alla mappar. Helt obegripligt enligt mig.

Samma gäller här, det finns 3:e partsprogram som kan mycket mer än den vanliga standardfilhanteraren.

* Detta med att telefonen inte hanterar alla "kodningar" av .mkv-filer finner jag även väldigt irriterande men det är väl bara att leva med tyvärr. Hoppas det kommer någon uppdatering på den fronten.
...

Tyvärr tror jag det är en hårdvarubegränsning, profiler över 3.1 har för hög bandbredd för telefonen.

Postad 26 January 2011 - 09:36

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man enklast får tag i nya öronsnäckor till de medföljande hörlurarna, WH-701?. Har lyckats tappa den ena, och de andra storlekarna funkar inte.

Postad 26 January 2011 - 09:37

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

en till fråga där: hur laddar man ner foton från facebook till mobilen? går det?

Förmodar att du menar i Nokia Social och Facebook? Valet verkar inte finnas. Via webläsare kanske det går.

Postad 26 January 2011 - 09:49

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Radiofältet på startsidan växlar till musikspelarfältet när du startar en låt från musikspelaren (från menyn eller från en genväg, eller håll inne menyknappen 2 sek och växla till musikspelaren i öppn. program).
Observera skillnaden på musikspelarfältet (med knappar) och musikspelarern (en ikon med rosa not)

Du kan ju byta till en mer lätthörd och framför allt längre meddelandeton.
Googla sms alerter eller nåt, kanske finns nån app som kan hjälpa dig, har ingen aning.
Eller knåpa ihop din egen signal med nåt ljudprogram, en som har långa pauser, precis som du vill ha.

Det finns ju andra filhanterare att använda. Själv gör jag så mycket som möjligt via datorn. Vad är det för filer du behöver markera, i vilket sammanhang?

Redigerat av SL2, 26 January 2011 - 09:50.

Postad 26 January 2011 - 09:55

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Det hjälper inte, musikfältet på startsidan växlar inte från radio till musikspelare förrän du startar en låt.

Postad 26 January 2011 - 11:36

premonitioner
  • premonitioner
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Ställ om telefonen till "Nokia Ovi Suite" istället för det som du förmodligen har inställt "Masslagring". I Masslagrings-läge är inte E: och F: tillgängliga i telefonen.

Ahaaa, där har du det ja :P ...bilderna och musiken ligger ju på E: & F: ja. TACK!!
Är ju inget direkt problem men blev bara smått fundersam. Dock så tycker jag Ovi Suit är något fruktansvärt segt och buggigt.

Funkar icke tyvärr.

Samma gäller här, det finns 3:e partsprogram som kan mycket mer än den vanliga standardfilhanteraren.

Några förslag på ett smidigt och bra kanske? ;)

Postad 26 January 2011 - 11:47

premonitioner
  • premonitioner
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Radiofältet på startsidan växlar till musikspelarfältet när du startar en låt från musikspelaren (från menyn eller från en genväg, eller håll inne menyknappen 2 sek och växla till musikspelaren i öppn. program).
Observera skillnaden på musikspelarfältet (med knappar) och musikspelarern (en ikon med rosa not)

GOT IT!!! ...heheheh, så lätt var det ja ;) ...fy fan vad jag tryckte fram å tillbaks utan att få bort radion.
TACKAR!!

Du kan ju byta till en mer lätthörd och framför allt längre meddelandeton.
Googla sms alerter eller nåt, kanske finns nån app som kan hjälpa dig, har ingen aning.
Eller knåpa ihop din egen signal med nåt ljudprogram, en som har långa pauser, precis som du vill ha.

Det skulle ju kanske vara en lösning på det förstås... men vibrerar det under hela signalen då tro :P

Det finns ju andra filhanterare att använda. Själv gör jag så mycket som möjligt via datorn. Vad är det för filer du behöver markera, i vilket sammanhang?

Säg till exempel att man har ett album med 20 låtar och vill flytta kanske 12 av dom till en annan mapp... då känns det som att det blir mycket onödig tryck och godkännande av markeringar osv.

Alla mina "problem" är ju egentligen bara struntsaker men ändå såpass irriterande att det stör lite grann ;)
Det som är tråkigast är ändå detta med .mkv-filerna men, men...

Förresten så har jag för mig att jag läste någonstans i tråden att Logitech DiNovo Edge skulle funka i telefonen... stämmer det?
Jag försökte plugga i det men det varnade bara för typ "usb-hub stöds ej". Gör jag kanske fel?

Postad 26 January 2011 - 11:56

konsum
  • konsum
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
En liten "rolig" grejj med OVI Social är att det verkar som att det inte går att leta efter personer i facebook....skumt att det inte går.

PS. OVI Social har btw uppdaterats till v1.3. Logga in på ditt konto och det ska komma upp en ruta att du behöver uppdatera tjänsten. Fungerar bättre nu tycker jag. Mkt snabbare.

Redigerat av konsum, 26 January 2011 - 11:58.

Postad 26 January 2011 - 11:58

Huskys
  • Huskys
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Min telefon laddade ur sig från 80 till 0% under natten så för
att kunna komma tillrätta med problemet så körde jag en total återställning
och raderade allt när jag kom till jobbet.
Nu är det dock så att jag inte kan installera uppdateringarna igen??
Kräver de att man har wlan?
Allt annat funka ju som det skall??
Vad kan det ha vara för problem med att den laddar ur sig.
Den ligger alltid i energisparläge på natten och widget i offlineläge.

Hade en X10 Mini pro innan denna och den fick jag utbytt pga Hårdvarufel
just för att den laddade ur sig på ca 5h.

Kan det vara samma fel här, hårdvaran??

Det enda gemensam nämnaren dessa 2 telefoner har haft är mitt BT Handsfree i bilen.
Men inte kan väl detta förstöra hårdvaran i telefonen?

Tacksam för lösningar
//Husky

Postad 26 January 2011 - 12:00

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Det skulle ju kanske vara en lösning på det förstås... men vibrerar det under hela signalen då tro :P

Säg till exempel att man har ett album med 20 låtar och vill flytta kanske 12 av dom till en annan mapp... då känns det som att det blir mycket onödig tryck och godkännande av markeringar osv.

Antagligen, men då lär du iaf märka att du fått meddelande. Testa lite med signaler som är kanske 4 sekunder, tror det är större chans att du märker nåt då. Du kanske behöver en signal som låter i en sekund, men fortsätter som ljudlös i ytterligare fyra sekunder till för att hålla vibratorn igång så du märker nåt? Jag tror det skulle dra ner dina missade meddelanden till ett minimum.

Är det inte det spellistor är till för?? Inte för att jag har hunnit testa dem..

Postad 26 January 2011 - 12:01

chrilleo
  • chrilleo
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hur ska man spela upp en ljudbok så det kommer i rätt ordning?
I filhanteraren ligger dom i rätt ordning , 0101 , 0102 osv.
När man spelar upp i musikspelaren så blir det i en annan konstig ordning.
Har ni några idéer eller erfaraheter?

Postad 26 January 2011 - 12:21

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Har du fört över dem med Ovi suite?

Postad 26 January 2011 - 13:37

chrilleo
  • chrilleo
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
nej, måste man det.

Postad 26 January 2011 - 15:55

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Du kan iaf försöka, jag lade in ett dubbelalbum med Utforskaren. Första skivan hade bara fyra spår, den har eg 22, osv...

Postad 26 January 2011 - 16:05

KniveN
  • KniveN
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Hur ska man spela upp en ljudbok så det kommer i rätt ordning?
I filhanteraren ligger dom i rätt ordning , 0101 , 0102 osv.
När man spelar upp i musikspelaren så blir det i en annan konstig ordning.
Har ni några idéer eller erfaraheter?

Gör en spellista.

Postad 26 January 2011 - 17:32

Unregistered74e6c426
  • Unregistered74e6c426
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Ganska coolt!

http://www.youtube.c...h?v=cu0oQfP-GPk

Postad 26 January 2011 - 18:06

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Nu har min lur låst sig medans jag spelade angry birds. Vilken var bästa omstartsmetoden?

Postad 26 January 2011 - 18:16

hemtman
  • hemtman
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Nu har min lur låst sig medans jag spelade angry birds. Vilken var bästa omstartsmetoden?

Start knapp 8 sec, 3 st vibrat.

Postad 26 January 2011 - 18:16

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Tack men hittade det precis längre tillbaka i tråden :P

Postad 26 January 2011 - 18:18

Amor
  • Amor
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Är det nån som har beställt härifrån? Duger detta minneskort till N8:n?

Sweburn MicroSD 32gb

Postad 26 January 2011 - 19:40

Unregistered3b04d388
  • Unregistered3b04d388
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Sweburn MicroSD 32gb

Har inte beställt därifrån men för mig så fungerar dock kortet som dock inte är världens snabbaste. Vet inte om det finns något snabbare 32GB kort än.

mvh

Postad 26 January 2011 - 20:31

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Jag tror gps:en på min telefon inte fungerar:\. När jag stänger av alla positioneringsmetoder förutom den integrerade gps:en så hittar den inte positionen alls. Om jag slår på övriga positioneringsmetoder så hittar den positionen men noggrannheten är väldigt dålig och oftast nån kilometer fel. Bara att reklamera antar jag?

Tyvärr är ganska vanligt problem. Som tur är använder AGPS bara triviala mängder data, så det gör inte så mycket att aktivera den.
Det är inte förvånande att den har lite problem att få lås på GPS utan den. Egna erfarenheter säger densamma.

Prova RemindMe, tror jag det heter. Den påminner varje X sekunder/minuter vid missade händelser.

Tyvärr...

Tyvärr tror jag det är en hårdvarubegränsning, profiler över 3.1 har för hög bandbredd för telefonen.

Den stödjer High Profile level 3.1, ref <= 6 har jag för mig. Allting annat är bortom dess förmåga. Ack o ve dessa hårdvara och dess limitationer. PC har ju inte dessa begränsningar.

Postad 26 January 2011 - 20:44

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0

Sweburn MicroSD 32gb

Går alldeles utmärkt att beställa därifrån. Köpte ett 16GB minneskort till N8an och det var en snabb leverans.

Jäklar va batteri det går åt när man spelar på N8an.

Postad 26 January 2011 - 22:00

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Nån som har en idé om hur man ställer in telefonen så att bara ett visst nummer ringer vid en viss profil vald? Sätter vanligvis telefonen på ljudlös när jag sover men nu ska min syster snart till bb, kanske mitt i natten och jag måste då ställa upp som barnvakt. Vill helst slippa ha telefonen på något annat än ljudlöst då man har sk vänner som ringer och väcker en stup i kvarten. Har laborerat lite med grupper och profiler, men förstår nog inte riktigt hur det är tänkt vad gäller inställningen "Ringer för", den har ju "Alla samtal" ikryssat och så finns valet att kryssa i grupperna men de är inte kryssade. Svårt ibland att tänka på språket Nokia.

Postad 26 January 2011 - 22:56

Unregistered3fe1e3ce
  • Unregistered3fe1e3ce
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Min telefon vill inte längre uppdatera, varken via Ovi Suit eller från telefonen i sig. Vet någon vad problemet kan vara?

Bifogad fil  Uppd.jpg   27.68K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  Uppd2.jpg   18.99K   0 Antal nerladdningar

Jag har testat starta om den vid ett flertal tillfällen,

Till viss del går det att uppdatera
Jag har haft tre uppdateringar i telefonen, "Social" (som jag tidigare valt att inte uppdatera), "Prog.uppdatering 1.0" samt "Videor". Nu valde jag att uppdatera samtliga tre, dem laddades ner till telefonen, "Social" installerades men de övriga två misslyckades vid installationen. Jag försöker hitta ett sätt att ta bort dem för att ta hem dem igen men jag hittar inget val.

Redigerat av Unregistered3fe1e3ce, 26 January 2011 - 23:13.

Postad 26 January 2011 - 23:19

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Min telefon vill inte längre uppdatera, varken via Ovi Suit eller från telefonen i sig. Vet någon vad problemet kan vara?

Bifogad fil  Uppd.jpg   27.68K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  Uppd2.jpg   18.99K   0 Antal nerladdningar

Jag har haft tre uppdateringar i telefonen, "Social" (som jag tidigare valt att inte uppdatera), "Prog.uppdatering 1.0" samt "Videor". Nu valde jag att uppdatera samtliga tre, dem laddades ner till telefonen, "Social" installerades men de övriga två misslyckades vid installationen. Jag försöker hitta ett sätt att ta bort dem för att ta hem dem igen men jag hittar inget val.

Fick PRECIS det felet på kompisen N8 idag när ja skulle hjälpa han med uppdatering av samma 3 saker. Kan det va fel hos Nokia då kanske

Postad 26 January 2011 - 23:23

Unregistered3fe1e3ce
  • Unregistered3fe1e3ce
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Fick PRECIS det felet på kompisen N8 idag när ja skulle hjälpa han med uppdatering av samma 3 saker. Kan det va fel hos Nokia då kanske

Kanske men då borde det nämnts i denna tråd och jag kan faktiskt inte minnas mig ha läst om dessa uppdateringar :blink:

Postad 26 January 2011 - 23:32

michaelvecel
  • michaelvecel
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Har inte haft just de felet men Min Nokia N8 fick inte kontakt med OVI när jag skulle synka osv. Installerade om OVI då funkade det igen.

Postad 27 January 2011 - 00:27

Unregistered3fe1e3ce
  • Unregistered3fe1e3ce
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Har inte haft just de felet men Min Nokia N8 fick inte kontakt med OVI när jag skulle synka osv. Installerade om OVI då funkade det igen.

Synkningen är inga problem via Ovi Suite för mig, jag kan ladda hem program installera spel mm både från datorn via Ovi men även direkt i telefonen men dessa nu två uppdateringar "Prog.uppdatering 1.0" samt "Videor" vill bara inte installeras :blink:

Postad 27 January 2011 - 07:22

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
Har ett I-landsproblem. När jag spelar Angry Birds så lyser skärmen med full styrka (som jag vill ha det) men efter en liten stund så går skärmen in med en svagare ljusstyrka mitt i spelet.

Finns det en lösning för att behålla den "starka" belysingen i skärmen hela tiden? Har full ljusstyrka i inställningar och sparläget är INTE aktiverat.

Postad 27 January 2011 - 08:39

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0

Nån som har en idé om hur man ställer in telefonen så att bara ett visst nummer ringer vid en viss profil vald? Sätter vanligvis telefonen på ljudlös när jag sover men nu ska min syster snart till bb, kanske mitt i natten och jag måste då ställa upp som barnvakt. Vill helst slippa ha telefonen på något annat än ljudlöst då man har sk vänner som ringer och väcker en stup i kvarten. Har laborerat lite med grupper och profiler, men förstår nog inte riktigt hur det är tänkt vad gäller inställningen "Ringer för", den har ju "Alla samtal" ikryssat och så finns valet att kryssa i grupperna men de är inte kryssade. Svårt ibland att tänka på språket Nokia.

Du går in i kontaktboken och sedan fliken till höger (grupper). Startar en grupp, lägger till din syster. Och sedan kan du välja ringer för (syster).

Postad 27 January 2011 - 09:03

covejoli
  • covejoli
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
om jag ringer tex. tre kundservice ska jag trycka tex 3 för kontakt med en säljare .hur får jag fram knappsatsen under ett pågående samtal.

Postad 27 January 2011 - 10:07

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

om jag ringer tex. tre kundservice ska jag trycka tex 3 för kontakt med en säljare .hur får jag fram knappsatsen under ett pågående samtal.

Vill minnas att det var någon tidigare som nämnde att man får trycka på "Ring" igen för att få upp knappsatsen och därmed kunna använda den under samtalet. Har själv ej använt funktionen än.

Postad 27 January 2011 - 10:10

Ukko
  • Ukko
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

När man är i ett samtal så står det "Uppringare" eller nåt sånt på den nedre högra knappen. Trycker man på den så får man upp knappsatsen.

Postad 27 January 2011 - 11:00

covejoli
  • covejoli
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

När man är i ett samtal så står det "Uppringare" eller nåt sånt på den nedre högra knappen. Trycker man på den så får man upp knappsatsen.

hahaha att det kunde va så enkelt.

tack ska ni ha

Postad 27 January 2011 - 11:29

premonitioner
  • premonitioner
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Har ett I-landsproblem. När jag spelar Angry Birds så lyser skärmen med full styrka (som jag vill ha det) men efter en liten stund så går skärmen in med en svagare ljusstyrka mitt i spelet.

Finns det en lösning för att behålla den "starka" belysingen i skärmen hela tiden? Har full ljusstyrka i inställningar och sparläget är INTE aktiverat.

Det är inte så att du vinklar telefonen till ett "mörkare" område. Då dimmar ju iaf skärmen ner när man kollar på video.
Uppfattar telefonen rummet som mörkt behöver den ju inte lysa för fullt.

Möjligtvis så går det säkert att stänga av funktionen någonstans (?)

Postad 27 January 2011 - 12:16

Kabukiman
  • Kabukiman
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Har också det problemet, fast med appen QTorch ("ficklampan")
Den lyser i 60 sek, sen måste jag klicka på skärmen igen för att den ska gå igång.

Problemet är ju att i inställningarna är det max 60 sek man kan välja som skärmen ska lysa.
Vet inte om det går att göra på något annat sätt tyvärr...

Postad 27 January 2011 - 12:28

Kabukiman
  • Kabukiman
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Är det någon mer än jag som upplever att telefonen verkar lida lite av det som iphone 4 blev en sådan snackis av strax innan den skulle släppas.
Nämligen mottagningsproblem när man håller i den på ett visst sätt.

Dock upplever jag det bara när jag är på ställen där det kanske inte är perfekt mottagning.
Tyvärr så gäller det mitt arbetsrum, där jag använder telefonen mycket.
Har dock ej haft något problem med tidigare telefoner i samma rum.

Efter lite egna amatör tester så verkar det som att håller man för det högra nedre hörnet, så tappar den nästan all mottagningl och mina samtal har ofta bara brutits.
Stämmer det att den inbyggda antennen sitter där?

Det konstiga är också att detta bara händer vid samtal.
Har annars alltid full 3g mottagning, men så fort det ringer och jag svarar sjunker det direkt ner till " en plupp" och utan 3g.

Finns det något att göra åt saken tro, eller är det bara att börja hålla i telefonen på ett för mig onaturligt sätt?

Postad 27 January 2011 - 12:52

michaelvecel
  • michaelvecel
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Blir samma på min lur, och har prövat i olika ljusförhållanden.

Sen undrar jag: Jag prövade att dra ljussyrkan till max på displayen. Sen drog jag ner till hälften igen och då vart mörkare för varje steg. Men fortsätter jag nedåt så blir de inte mörkare även fast jag lägger nivån på botten. Varför blir de så?

Postad 27 January 2011 - 13:18

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0

Är det någon mer än jag som upplever att telefonen verkar lida lite av det som iphone 4 blev en sådan snackis av strax innan den skulle släppas.
Nämligen mottagningsproblem när man håller i den på ett visst sätt.

Dock upplever jag det bara när jag är på ställen där det kanske inte är perfekt mottagning.
Tyvärr så gäller det mitt arbetsrum, där jag använder telefonen mycket.
Har dock ej haft något problem med tidigare telefoner i samma rum.

Efter lite egna amatör tester så verkar det som att håller man för det högra nedre hörnet, så tappar den nästan all mottagningl och mina samtal har ofta bara brutits.
Stämmer det att den inbyggda antennen sitter där?

Det konstiga är också att detta bara händer vid samtal.
Har annars alltid full 3g mottagning, men så fort det ringer och jag svarar sjunker det direkt ner till " en plupp" och utan 3g.

Finns det något att göra åt saken tro, eller är det bara att börja hålla i telefonen på ett för mig onaturligt sätt?

testa att använda handsfree.

Blir samma på min lur, och har prövat i olika ljusförhållanden.

Sen undrar jag: Jag prövade att dra ljussyrkan till max på displayen. Sen drog jag ner till hälften igen och då vart mörkare för varje steg. Men fortsätter jag nedåt så blir de inte mörkare även fast jag lägger nivån på botten. Varför blir de så?

beror troligen på ljusnivån i din omgivning. det är lägstanivån du ställer in. gå in i ett mörkt rum eller håll för ljussensorn.

Postad 27 January 2011 - 13:22

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Ovi Suite är ett dåligt och buggigt program. Om du har möjligtheten rekommenderar jag att du installerar uppdateringarna från telefonen.
Program -> Programvara uppdatering

Postad 27 January 2011 - 14:06

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Du går in i kontaktboken och sedan fliken till höger (grupper). Startar en grupp, lägger till din syster. Och sedan kan du välja ringer för (syster).

Har för mig jag provat exakt så men inte fick det att fungera, men tack ändå!

Postad 27 January 2011 - 14:15

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Har också det problemet, fast med appen QTorch ("ficklampan")
Den lyser i 60 sek, sen måste jag klicka på skärmen igen för att den ska gå igång.

Problemet är ju att i inställningarna är det max 60 sek man kan välja som skärmen ska lysa.
Vet inte om det går att göra på något annat sätt tyvärr...

Smartlight fixar det, versionen är gjort för S60 5th men funkar. Dock får jag den inte att autostarta vid uppstart av telefonen samt finner rutan "SmartLight reactivated" en aning störande, kommer upp när den varit inaktiv ett tag.
Full version här http://phonephreakso....com/page1.html
eller här:
http://www.ipmart-fo...etail-drAdeLant

Postad 27 January 2011 - 14:53

Unregistered3fe1e3ce
  • Unregistered3fe1e3ce
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Ovi Suite är ett dåligt och buggigt program. Om du har möjligtheten rekommenderar jag att du installerar uppdateringarna från telefonen.
Program -> Programvara uppdatering

Det hjälper inte har testat allt. Samtliga program har redan laddats ner i telefonen men det är när dem ska installeras i "Progr.uppdatering" som de misslyckas, de finns inte heller under ej installerade program och inte heller i filarkivet. Om jag bara hittat vart dem sparats någonstans så hade jag kunnat ta bort nedladdningarna för att testa på nytt igen.

Postad 27 January 2011 - 16:29

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
Använde ovi maps för första gången live idag. Hade dock ett problem och det var att när jag gjorde en sökning så var det bara på gatan, inte numret. TYP: "Köpmangatan", skrev jag "Köpmangatan 13" så hittade den inte trots att nr existerar. Vad gör jag för fel?

Postad 27 January 2011 - 16:37

Jön
  • Jön
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Upptäckte idag en ca 5mm lång repa + ett par smårepor bredvid, i det s.k. "repfria" gorillaglaset.
Har aldrig tappat telefonen eller liknande och använder skyddsväska, så jag vet i fan vad som orsakat detta...
Så till alla er som lever i tron att displayen är rejält stryktålig: -Det är den icke!
Grymt besviken på dess kvalitet...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.