Beurer BF 800
(Personvågar)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band
(Smartwatch)
|
9
|
(20)
|
Inga priser |
Postad 23 February 2012 - 20:40
Postad 23 February 2012 - 22:42
Menar han att du får någon inklämning i axellede. när du bänkar? Jag skulle nog hellre testa andra utföranden är att stanna innan bottenläget får jag nog erkänna. är det bara i bänk du får ont i axeln och vart är det det gör ont?Jag snackade med en kompis som tränat länge idag ang min axel. Han hade en tanke om att mitt axelproblem kan bero på att jag har långa armar och går ner för långt i bänk. Så jag ska testa att köra kortare rörelse nu ett tag. Det lät inte helt orimligt.
Postad 24 February 2012 - 09:27
Nej det är inte bara i bänk, men bänk kör jag ju ofta och det kunde ju kanske gjort att axeln ständigt är sleten. Jag har ju långa armar och armarna kommer lite längre ner än "hos en normal" särskilt eftersom jag är smal. Jag känner av det runt nyckelbenet på framsidan axlarna. typ mellan axelns slut och halsen.Menar han att du får någon inklämning i axellede. när du bänkar? Jag skulle nog hellre testa andra utföranden är att stanna innan bottenläget får jag nog erkänna. är det bara i bänk du får ont i axeln och vart är det det gör ont?
Postad 24 February 2012 - 09:43
Nej det är inte bara i bänk, men bänk kör jag ju ofta och det kunde ju kanske gjort att axeln ständigt är sleten. Jag har ju långa armar och armarna kommer lite längre ner än "hos en normal" särskilt eftersom jag är smal. Jag känner av det runt nyckelbenet på framsidan axlarna. typ mellan axelns slut och halsen.
Jag hade problem med en axel ett tag. Kom fram till att bröstpressar lite snett neråt i cablecross var det enda jag kunde köra utan att få ont. Så jag körde bara sådana ett tag. Till slut var smärtan borta och när jag började köra vanliga bröstövningar igen hade jag inte tappat mycket alls i styrka.
Kanske värt ett försök?
Postad 24 February 2012 - 10:44
Jag hade problem med en axel ett tag. Kom fram till att bröstpressar lite snett neråt i cablecross var det enda jag kunde köra utan att få ont. Så jag körde bara sådana ett tag. Till slut var smärtan borta och när jag började köra vanliga bröstövningar igen hade jag inte tappat mycket alls i styrka.
Kanske värt ett försök?
Bra tips, nedåtlutande övningar belastar axel/skuldra mindre.
Bänkpress & hantelpress kör jag ibland.
Lagom lutning är ca 2 st viktskivor.
Postad 24 February 2012 - 13:12
Anekdot: När jag hade ont i samma område så drack jag ett par liter mjölk så löste det sig snabbt. hade problem i dips och bänkpress och det var pga att jag hade lite calciumbrist. kände att nyckelbenen började svikta lite och värka. me. det gick över rätt snabbt
Postad 24 February 2012 - 13:49
Jag känner av axeln hela tiden nu, även när jag ligger och försöker somna osv vilket är sjukt irriterande även om det lixom inte gör ont. Känns bara "obehagligt"
Ska vila den en vecka tänkte jag och sen ta det lugnare.
Bortsett från att jag tänker borra ett par hål genom isen imorgon då
Postad 24 February 2012 - 16:30
Postad 24 February 2012 - 22:43
Hoppas nu på att kunna stretcha ett par veckor effektivt och komma tillbaka till golfen och gymmet ordentligt. Det enda jag blev förvånad över var att naprapeten sa att hon såg att mina muskler på ryggen var större på vänster sida än höger. Konstigt tyckte jag. Hon trodde jag tränade mer på vänster sida, vilket jag inte gör, hennes andra teori var att det kom som följd av golfen.
Vad tror ni om det?
Postad 25 February 2012 - 00:54
ingen omöjlighet. Har en kompis med större traps på ena sidan eftersom han är kampsportare sedan många år och slänger alltid åt samma håll.Andra besöket hos Naprapaten idag och mitt sista på en stund. Inte mindre än 3 nackkotor satt inte där de skulle, lustig känsla och ett hemskt ljud när dessa drogstillbaka i läge kan jag lova!
Hoppas nu på att kunna stretcha ett par veckor effektivt och komma tillbaka till golfen och gymmet ordentligt. Det enda jag blev förvånad över var att naprapeten sa att hon såg att mina muskler på ryggen var större på vänster sida än höger. Konstigt tyckte jag. Hon trodde jag tränade mer på vänster sida, vilket jag inte gör, hennes andra teori var att det kom som följd av golfen.
Vad tror ni om det?
Postad 25 February 2012 - 11:19
Postad 25 February 2012 - 11:22
Postad 27 February 2012 - 16:23
Postad 27 February 2012 - 17:03
Vad tycker herrskapet om stretchning? Har haft en evighetsdiskussion i veckan med en polare om det.
Om man är stel och har dålig rörlighet bör man stretcha. Man ska inte stretcha en "varm" muskel, ger ingen effekt.
Postad 27 February 2012 - 17:08
Dessutom valde han att påpeka att jag hade bland det värst stretchade sätesmuskulaturen han sett. Det betyder alltså att det var värdelöst. Så han passade på att göra det åt mig och det var bland det värsta jag upplevt. Det gjorde så ont att jag trodde jag skulle tuppa av
Sen sa han åt mig att göra det regelbundet hemma med. Något jag gör mkt sällan då jag är en slarvig jävel som gärna är efterklok, dvs man gnäller när man har ont ist för att förebygga det.
Samma råd fick jag de 2 gånger jag hade inflamation i underarmens muskelfäste på högararmen. Förutom att vila och ändra upplägg på träningen skulle jag även där stretcha enl. sjukgymnastens inrådan.
Postad 27 February 2012 - 18:05
Marklyft i början. Värmde upp med 2x10 på 50kg. Sedan slängde jag på 70kg och körde 8 reps. Sedan höja till 80 och köra 8 reps två gånger innan greppet failade. Höjde till 85kg och hämtade remmar. Körde sedan 10 och 12 reps till. Lite vila sedan knäböj vilket jag körde ganska lugnt på just för att ryggen var trött och att jag fick ju sendrag/kramp förra gången. Sedan triceps vilket gick bra.
Märklig händelse i/efter duschen också. Skulle fixa till håret efter duschen så torkade bort imman i spegeln och ser att det är blod i hela ansiktet och ser det vita badlakanet bakom mig med blodfläckar överallt på. Spårar blodet till min högra näsborre. Konstigt, brukar aldrig blöda näsblod ur höger. Vänster brukar dock vara jäkligt känslig, räcker att bara snyta sig vanligt så sprutar det...
Visst, var ju -17 i morse när jag cyklade till skolan men till gymmet var ned nästan plusgrader, samma när jag cyklade hem...
Postad 27 February 2012 - 19:53
Så fett irriterande när man duschat och ska precis stiga ur duschen så ser man att det bara droppar blod på golvet. Man blir verkligen lika arg varje gång
Ont. Mitt pass gick också bra idag. Vilade 2 extra dagar denna veckan pga axeln. Idag körde jag bröst igen, samt vader och lite biceps. Idag tänkte jag på att inte gå ner lika djupt med stången vid bänken och dessutom höll jag brett grepp. Kändes bra och även om jag kände axeln lite så var det ingen direkt fara. Jag körde inte så många övningar på bröst idag utan körde istället fler set. Fick ett jävla tempo tillslut när gymmet nästan blev tomt och jag körde crossover, vadpress i smith samt hammarcurls utan att vila setten emellan. Funkade jättebra och gick snabbt som tusan då.
Känns skönt att ha kört ett nytt bröstpass fast utan att axeln sket sig.
Postad 27 February 2012 - 19:56
Om du har lika lätt att få näsblod som mig så kan det vara ansträngningen. Jag har också s.k. tunna/ytliga blodkärl i näsan vilket gör att jag lätt får näsblod under vinterhalvåret. Det kan hända nästan när som helst men faktum är att det oftast händer när jag duschar. Förmodligen för att man är med händerna i ansiktet osv.
Så fett irriterande när man duschat och ska precis stiga ur duschen så ser man att det bara droppar blod på golvet. Man blir verkligen lika arg varje gång
Jo jag har blött ovanligt mycket näsblod i vinter. Inte sådär jätteofta men när det väl händer så kommer det mycket och det kan hålla på i över en timme.
Visst, kan ha varit att jag pushade mig själv väldigt hårt idag. Det sista jag gjorde i duschen var att tvätta rent ansiktet och skrubbade lite med händerna på näsan, kanske blev då. Inte vet jag.
Jag har också lite "problem" med axlarna. Skulle köra triceps med hantel bakom huvudet, två händer och hanteln i handflatorna liksom. Gick inte för gjorde för ont i framsida axlar när jag hade armarna rakt upp. Gick och körde dips med jättemycket motvikt bara för att stretcha. Blev bättre efter det.
Postad 27 February 2012 - 21:48
Precis om det är nödvändigt för tex mig som inte behöver mer rörlighet/vighet i kroppen.Hur menar du. Om det är nödvändigt eller inte?
Jag påstod att det var helt onödigt för kompisen om man inte är ute efter att bli mer rörlig/vig, jag skickade då den här länken: http://forum.body.se...08&postcount=21 till han och han sa att studierna vara inte medicinskt korrekt utförda och så vidare. Så nu är jag på jakt efter info som kan stödja min tes om att stretcha är helt onödig.Om man är stel och har dålig rörlighet bör man stretcha. Man ska inte stretcha en "varm" muskel, ger ingen effekt.
Postad 27 February 2012 - 22:03
Studierna som Martin Löwgren refererar till handlar väl om huruvida man får mindre träningsvärk, mer tillväxt mm av att stretcha, eller inte.
Stretchning i mina ögon har dock alltid varit på grund av att få bättre/mer rörlighet och vighet. Det kan som jag nämnde också hjälpa dig från att slippa ha rent av ont.
Postad 27 February 2012 - 22:08
Postad 27 February 2012 - 22:11
Jag påstod att det var helt onödigt för kompisen om man inte är ute efter att bli mer rörlig/vig, jag skickade då den här länken: http://forum.body.se...08&postcount=21 till han och han sa att studierna vara inte medicinskt korrekt utförda och så vidare. Så nu är jag på jakt efter info som kan stödja min tes om att stretcha är helt onödig.
Vad har han som bevis för att det är nödvändigt?
Postad 28 February 2012 - 07:43
Vad har han som bevis för att det är nödvändigt?
Löwgren... https://www.flashback.org/sp23808556 För mer läsning googla Martin löwgren mytoman, man ska inte ta den mannen på allvar - det är bättre att googla isf. Träningssveriges Blondinbella som det skrevs i Flashback-tråden.
Postad 28 February 2012 - 11:06
Löwgren... https://www.flashback.org/sp23808556 För mer läsning googla Martin löwgren mytoman, man ska inte ta den mannen på allvar - det är bättre att googla isf. Träningssveriges Blondinbella som det skrevs i Flashback-tråden.
Det var ungefär vad jag tänkte skriva också men jag "vågade" inte
Jag kommer ihåg för ett par år sen när jag läste mkt på träningsforum och det kom fram att han inte var utbildad naprapat (eller vad det var) som han framstod att han var. Han hade stulit information eller hur det förelåg.
Postad 28 February 2012 - 11:19
http://www.enklareli...tId=0&pId=3593# (Nightwave)
http://www.nightwave.com/
http://www.mcotools....uid=872&show=13
http://www.mcotools....id=1131&show=13
Nu har forskningen bevisat att det är andningen som stör nervsystemets nedvarvning... Insomning är relaterad till nedvarvning i andningen för att få ned pulsen och CNS-aktiviteten i hjärnan. Finns massor av forskning på det och jag har inte tid eller energi att länka just nu. Google är eran vän i detta fall och det finns tv-serie avsnitt om detta påstående från DR OZ på oprah show och han visar även amerikanska studier om det och förklarar mer ingående.
Den första och andra produkten är av samma slag, skillnaden är bara att den ena har LED-diodsljus för att stimulera ett sken i taket som man med ANDNINGEN skall följa. Ett andningsmönster för in & utandning för att succesivt trappa ned. Den andra produkten är ett kardiovaskulärt motstånd luftmässigt för att få längre utandningar och för att få ned pulsen.
Den första produkten behandlar ryggont från pelvis och verkar extremt potent. Visats på CNN, BBC och har fått stort forskningsstöd faktiskt. Jag ska köpa två av produkterna om nån månad.
Redigerat av Unregistered1734, 28 February 2012 - 11:23.
Postad 28 February 2012 - 11:31
Jag kommer ihåg för ett par år sen när jag läste mkt på träningsforum och det kom fram att han inte var utbildad naprapat (eller vad det var) som han framstod att han var. Han hade stulit information eller hur det förelåg.
Hehe, bra att det finns fler som är medvetna om vad denne kvacksalvare pysslar med! Han snodde sina artiklar rakt av från andra och trixade enormt mycket med bildproportioner osv. Och som du säger så påstod han sig vara leg naprapat innan han var det och tog till och med emot patienter vilket ju är helt makalöst korkat. Så ser man en länk till hans blogg ska man tänka efter flera gånger innan man klickar på den.
Postad 28 February 2012 - 13:22
50 kg*5 reps
80 kg*1 rep
140 kg*1 rep
170 kg*1 rep
Gick hyffsat lätt, kul att ta personbästa trots att jag sällan kör tungt och är 14 kg lättare än min toppvikt.
Dessutom är jag ingen ungdom längre
Axon ja, han låg väl under utbildning under denna tid.
Men helt okunnig var han inte.
Men man bör alltid ange källa när man lånar info.
Postad 28 February 2012 - 14:24
Postad 28 February 2012 - 14:28
Yes det gjorde han. Jag tror han kan en hel del men man svartmålar sig själv genom att göra som han gjorde.
Absolut. Om jag klipper/klistrar eller skriver av något så anger jag källa.
Postad 28 February 2012 - 17:24
Fick lite extra motivation då jag träffade Abed, en kille som jag jobbade med på Posten, på väg till gymmet. Snackade lite träning med honom och så innan jag fortsatte vidare till gymmet.
3x10 55kg latsdrag med v-handtag. Långsamma kontrollerade reps. Sedan 3x10 45kg latsdrag med brett grepp. Sedan sittande rodd, ganska hög och med brett grepp. 1x8 på 70kg sedan 2x12 på 60kg.
Biceps så körde jag 3x10 30kg skivstångscurl, men på sista settet så behövde jag hjälp av en kompis på sista 4-5 repen. Sedan var jag helt slut i biceps så körde några set blandade bicepsövningar. Sedan omvänd skivstångscurl med armbågarna tryckta mot kroppen. 15kg och jag involverade också lite mer underarmar genom att röra handlederna genom övningen. 3x10 där. Sedan handledscurl med skivstång bakom ryggen 3x12 20kg.
Hela passet gick bra för det mesta tyckte jag. Börjar få lite bättre armar nu tycker jag. Kanske för att jag lagt mycket mer fokus på tricepsträningen?
Postad 28 February 2012 - 17:46
Sista övningarna körde jag handledscurls både med ovan och undergrepp. Underarmarna blev helt galet hårda. Tyvärr inte så bra kontakt med triceps idag tyckte jag. Har väl förmodligen att göra med att jag bänkade igår.
Min vänstra triceps är mkt svagare än högra verkar det som.
Postad 29 February 2012 - 17:16
Studsade lite på bröstet i sista repen men det tycker jag var ok, lyfte dock aldrig arslet från bänken som vissa gör.
Körde lite lätt axlar också. Fick ju nå fel förra gången så tog det skitlugnt idag. Körde lite tyngre mot slutet av passet. Passade på att träna på axelpress med hantlar. Körde sittandes med 12.5kg hantlar, fan så svaga axlar. Skulle kanske klara 3x8 på 15kg hantlar, alldeles för dåligt!
Postad 29 February 2012 - 19:18
107.4 kg i morse. Börjar känna mig lätt och hungrig
72kg idag, börjar känna mig tungvikt!
Postad 29 February 2012 - 19:53
Vet inte om det berodde på att jag körde axlar och rygg på samma pass eller om det var för att jag tränade underarmarna hårt igår men idag hade jag tillslut svårt att ens göra sidolyft och lyft framåt utan att greppet tillslut försvann helt. Jag fick stoppa mitt i settet när jag höll minihantlar :S kändes ju sådär.
Postad 01 March 2012 - 18:20
Det är bara att tvinga upp den...
Kör jag med en vikt som är väldigt lätt och jätte många reps så hinner jag inte ens känna att jag gjort något om inte träningspasset ska blir orimligt långt...
Jag har begåvats med oproportionellt starka och framförallt uthålliga biceps, fan sjukt...
dock har jag ju tappat i biceps ordentligt sedan förra vintern, har inte kört knappt några dedikerade bicepspass på märmare ett år!
Körde biceps i tisdags,
23,5kg hantlarna i tående strikta curl 5x8
21kg hantlarna stående, undre 90* 5x8
21kg övre 5x8
Sedan pretcherscurl 45kg + ez stång 3x8
40+ ez 5x8
Efter det så körde jag lite annat och gick sedan tillbaka igen och körde
3x8 på 45kg + ez stång igen....
Allt strickta utan passning !
Jag behöver nog inte lägga någon större vikt vid biceps på ett tag till heller med andra ord...
Idag blev det övre och nedre rygg + triceps, gick bra !
Är snart tillbaka igen på 109kg i Chinns 5x8 om det fortsätter såhär, fan va kul när träningen rullar på igen efter en seg höst, en månad konstant sjukdom och skitmat...
Nu e det GOGogo!!!! Som gäller
Edit: Dippsen går också bra som fan nu, 20kg extravikt (+ mina 100kg) 5x8
Och 5x8 utan extra vikt, 2sekunder upp och 2sekunder ner
Postad 01 March 2012 - 18:29
Jag va lite mör i dom igår bara, men idag är dom glada som vanligt
Ja jag behöver koncentrera mig på annat, mina troceps är i stället lite knepiga, mongoloidstarka i vissa vinklar men medelmåttiga i andra...
Jag håller därför på och utforstar dom noga just nu och går igenom alla typer av övningar för dom och ska testa vad jag bör göra för att få ordning på dom.
Dom begränsar mig kraftigt i hantel press och bänk, sned hantelpress inte lika mycket och axelpress inget alls i stort sätt...
Knepigt
Men jag håller på nu och ska gå till botten med problemet och det är mycket triceps och bakre axlar som gäller just nu och extra benpass också, för där har jag tappat under hösten
Men med mitt nya chema så jäklar, detta kommer att bli så bra !
Postad 01 March 2012 - 18:34
Den som går rakt längs med överarmen, dennas utsida typ...(den delen som hamnar närmast kroppen om man har armen hängandes) Där känns det som att det borde vara mer!
Dålig "bredd" på triceps där....
och sedan den andra som går på tvären på överarmen, denna vill jag få med volym på.
Redigerat av DVD-ai, 01 March 2012 - 18:36.
Postad 01 March 2012 - 18:46
Hur mkt väntar du mellan setten då? Jag har kört som Vincent senaste tiden typ. 60 sek mellan setten (om det är samma muskel) har jag flyt kan jag köra setten utan vila om jag byter övning och det finns flera redskap lediga.
Kör du biceps med 60 sek vila mellan set och drar på så nog fan borde du få rätt slutkörda armar? Just biceps är det jag själv upplevt slås ut lättast av att ha kort vila.
Någon som har några tipps på övningar för att ta med insida och utsida av triceps ?
Den som går rakt längs med överarmen, dennas utsida typ...(den delen som hamnar närmast kroppen om man har armen hängandes) Där känns det som att det borde vara mer!
och sedan den andra som går på tvären på överarmen, denna vill jag få med volym på.
Den långa tricepsmuskeln har jag fattat det som att smalbänk skall vara bra för.
Postad 01 March 2012 - 18:55
Postad 01 March 2012 - 20:20
Någon som har några tipps på övningar för att ta med insida och utsida av triceps ?
Kör sittandes frenchpress, det aktiverar samtliga tre muskler bäst, dips aktiverar minst.
Dom trodde på jobbet idag att jag börjat med steroider, får man väl ta som en komplimang
Fast det brukar tjocka lata svenssons alltid tro när nån köpt gymkort
Skämt åt sido, kul att du får komplimanger fast det kan tolkas negativt.
Postad 01 March 2012 - 20:37
Postad 02 March 2012 - 06:07
Ser ju ut att ha starka armar.
![]()
Hur mkt väntar du mellan setten då? Jag har kört som Vincent senaste tiden typ. 60 sek mellan setten (om det är samma muskel) har jag flyt kan jag köra setten utan vila om jag byter övning och det finns flera redskap lediga.
Kör du biceps med 60 sek vila mellan set och drar på så nog fan borde du få rätt slutkörda armar? Just biceps är det jag själv upplevt slås ut lättast av att ha kort vila.
Den långa tricepsmuskeln har jag fattat det som att smalbänk skall vara bra för.
Ca 40-60sekunder mellan, jag har inte varit på något vis sekundrätt...
Men det ligger där i mellan för det mesta
Och trots det så tuffar dom bara på, grejen är den att är jag frisk så är jag för det mesta grymt uthållig i hela kroppen, en sådan där "seg jävel" xD
Men biceps är värst, dom är hopplöst uthålliga, resten av kroppen kan bli ganska mör men biceps brukar bara be om mer!
Har alltid varit så, men jag tror mycket ligger kvar sedan jag tävlingssimmade, mycket långdisstans
Det som är kul är när en lång (200cm) och förhållandevis (100kg+) stor jävel som en själv är mer eller lika uthållig som dom konstant löpande och simmande super slimmade snubbarna
Tack för tippset föresten !
Redigerat av DVD-ai, 02 March 2012 - 06:11.
Postad 02 March 2012 - 06:14
Kör sittandes frenchpress, det aktiverar samtliga tre muskler bäst, dips aktiverar minst.
Just ja !
Den ska jag ta och testa helt klart !
Jag har testat en variant med en hantel och körandes en arm i taget, typ samma rörelse.
Vad tror du om den ?
Postad 02 March 2012 - 07:02
Just ja !
Den ska jag ta och testa helt klart !
Jag har testat en variant med en hantel och körandes en arm i taget, typ samma rörelse.
Vad tror du om den ?
Jag tycker den är för instabil så det blir jobbigt för axeln, speciellt när man börjar bli trött i triceps då börjar man svinga lite med axeln för att starta rörelsen i armbågsleden, med z-stång (vilket är skönare för handlederna och armbågslederna än rakstång) så kan man pusha på rörelsen med knäna när triceps börjar bli trött och övningen är för tung i början men det krävs att man står upp när man kör.
Postad 02 March 2012 - 08:46
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
25 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?