Jo du har nog rätt
Märker själv hur ofta jag använder min iPhone/iPad för att se på Viaplay (sport/serier) Netflix eller Svtplay osv via Chromecast. Ett enkelt sätt att själv bestämma vad och när man skall se på tv
Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
Postad 01 September 2015 - 20:47
Postad 03 September 2015 - 21:52
Malmös matcher i Champions League kommer denna säsong att sändas i TV3
Postad 04 September 2015 - 00:26
Malmös matcher i Champions League kommer denna säsong att sändas i TV3
Med andra ord, behöver man inte Viasat ![]()
Postad 04 September 2015 - 19:16
Postad 05 September 2015 - 19:51
Här samlar man komponenter för att bygga en ordentligt kraftfull htpc bara för att få reda på att canaldigital låst allting så att man inte kan köra ett tvkort i htpc. Surt sa räven liksom...
Postad 06 September 2015 - 09:58
Varför skulle inte detta gå? Jag kör HTPC hemma med tvheadend som backend och Kodi som frontend. Går finfint. Finns olika lösningar på det hela, beroende på hur avancerat man vill göra det för sig själv.Här samlar man komponenter för att bygga en ordentligt kraftfull htpc bara för att få reda på att canaldigital låst allting så att man inte kan köra ett tvkort i htpc. Surt sa räven liksom...
Redigerat av Vispen74, 06 September 2015 - 09:59.
Postad 06 September 2015 - 16:06
Varför skulle inte detta gå? Jag kör HTPC hemma med tvheadend som backend och Kodi som frontend. Går finfint. Finns olika lösningar på det hela, beroende på hur avancerat man vill göra det för sig själv.
Skickade ett pm till dig :-)
Postad 08 September 2015 - 09:38
Nu har CD utökat med många fler kanaler som kräver deras egen box eller speciallösningar med ca modul i Linuxboxarna. Konstigt att man gör allt för att hindra kunderna från att använda bättre boxar än deras egna skitboxar.
Ännu mer konstigt är det, att samma kanaler inte har samma krav i Norge
Finns det mer information om det här någonstans? Vilka kanaler gäller det?
Postad 09 September 2015 - 12:50
Finns det mer information om det här någonstans? Vilka kanaler gäller det?
Hej, vi brukar informera om kanaler och andra förändringar eller nyheter på vår hemsida under - kundservice informerar som du hittar här:
https://www.canaldig...ice-informerar/
Vänligen
Micke
Postad 09 September 2015 - 12:57
Måste man fortfarande binda sig i 24månader för att se ert utbud? Det är ju helt sinnes!
Postad 09 September 2015 - 13:21
Måste man fortfarande binda sig i 24månader för att se ert utbud? Det är ju helt sinnes!
Du kan säkerligen ringa till dem och beställa annan period men ingen rabatt då på box eller kanaler kan jag lova.
Postad 09 September 2015 - 13:27
Jag vill endast abonnera på sporten. Gamla filmer, Ex on the beach med flera struntar jag fullkomligt i!
Har egen box och behöver endast en modul. Deras egna hårdvara klarar jag mig utan.
Men jag har ingen lust att vara bunden i två år! Tänk om man tex flyttar och inte har möjlighet att använda sig av parabol. Inget kul att betala för något man ej använder längre.
Postad 09 September 2015 - 14:41
Hej, vi brukar informera om kanaler och andra förändringar eller nyheter på vår hemsida under - kundservice informerar som du hittar här:
https://www.canaldig...ice-informerar/
Vänligen
Micke
Nej, jag kan inte se någon sådan information där. Faktum är att det var första stället jag kikade på efter att ha sett MalcolmXs kommentar. ![]()
Det finns allmän information om kanalförändringar, men inget om hur det påverkar oss med linux-boxar (inte vad jag kan se i alla fall).
Postad 09 September 2015 - 16:25
Nej, jag kan inte se någon sådan information där. Faktum är att det var första stället jag kikade på efter att ha sett MalcolmXs kommentar.
Det finns allmän information om kanalförändringar, men inget om hur det påverkar oss med linux-boxar (inte vad jag kan se i alla fall).
Ja det är allmän information, våra boxar och tjänster. Vi har inte support på andra boxar så kanske någon på forumet kan hjälpa dig om du har annan boxmodell och de kanaler du undrar över ![]()
Vänligen
Micke
Postad 09 September 2015 - 18:56
Ja det är allmän information, våra boxar och tjänster. Vi har inte support på andra boxar så kanske någon på forumet kan hjälpa dig om du har annan boxmodell och de kanaler du undrar över
Vänligen
Micke
Japp, förstår att ni inte kan supporta annan hårdvara. Får hoppas på svar från någon annan vänlig själ.
Kan inte testa själv för närvarande; väntar på ny box som är under leverans.
Postad 09 September 2015 - 19:08
Postad 09 September 2015 - 21:47
Bkd. På samtliga Linux boxar kan man se allt utom två sportkanaler som är pairade idag. Med rätt image i din Box går även de två pairade kanalerna att se på via CAM och originalkort.
Tackar så mycket!!!
Postad 15 September 2015 - 11:31
Finns det några bra "deals" på C More Max eller C More Sports just nu för existerande kunder?
Typ bind 12 mån få 3 mån gratis eller dyl?
Postad 15 September 2015 - 13:16
Finns det några bra "deals" på C More Max eller C More Sports just nu för existerande kunder?
Typ bind 12 mån få 3 mån gratis eller dyl?
Hej dhanjel,
Om du skickar ett privat meddelande till oss med ditt kundnummer/personnummer och telefonnummer kan vi se till så att du blir uppringd med ett erbjudande. Vi har många fina erbjudanden på C More just nu!
Med vänliga hälsningar
Linnéa
Postad 15 September 2015 - 13:56
Jag antar att Canal digital Sverige inte är intresserade av mina frågor ovan då något svar ej kommit?
Postad 15 September 2015 - 14:24
Jag antar att Canal digital Sverige inte är intresserade av mina frågor ovan då något svar ej kommit?
Ring till dem someone2.
men generellt kräver de
1: Ett abonnemang, dvs lokalpaket är det minsta (198 kr per månad)
2: Till det ett tillval, Cmore Sport 210/390 kr för bas/vanlig.
eller Cmore max, alla Cmores kanaler för 440 kr.
Det kan du beställa direkt av dem, med någon månads uppsägningstid (tror jag) (se deras avtalsvillkor).
Dock inte beställa via nätet utan du får ringa till dem
Kundtjänst borde vara med på noterna, se
https://www.canaldig...nal-Digital.pdf
och
https://www.canaldig...or-for-parabol/
där de visserligen skriver
14. AVTALSPERIOD Avtalet gäller under en inledande avtalsperiod om 12 eller 24 månader. Om inte Kunden eller CD säger upp Avtalet senast 30 dagar innan avtalsperiodens slut gäller Avtalet därefter tills vidare med en ömsesidig uppsägningstid om tre månader, dock att Avtalet tidigast upphör vid utgången av den kalendermånad som infaller vid eller efter uppsägningstidens slut. För Kund som ingått Avtal med CD efter den 1 mars 2015, förlängs Avtalet att gälla tillsvidare med en ömsesidig uppsägningstid om tre månader.
Redigerat av Monshi, 15 September 2015 - 14:37.
Postad 15 September 2015 - 15:06
Min far har canal digital och han har får aldrig några "deals" från cmore sport etc,medans jag som har Sappa får titt som tätt.Idag tex fick jag mail om 6 månader cmore max för halva priset och 0 mån bindning...man kan undra varför aldrig canal digital har något liknande.
Postad 15 September 2015 - 17:37
Har den lilla vita boxen liggande då CD vägrade ett godkännande att använda den på landet på grund av något avtal jag inte vet något om. Det löste sig med Viaplay och nu funderar jag på att köra med Viasat i stället för CD.
Postad 15 September 2015 - 19:35
Min far har canal digital och han har får aldrig några "deals" från cmore sport etc,medans jag som har Sappa får titt som tätt.Idag tex fick jag mail om 6 månader cmore max för halva priset och 0 mån bindning...man kan undra varför aldrig canal digital har något liknande.
Har din far kryssat i rutan på mina sidor så att han får nyhetsbrevet (eller vad det heter) ? Jag får erbjudanden i inkorgen med jämna mellanrum.
Postad 15 September 2015 - 19:42
Har din far kryssat i rutan på mina sidor så att han får nyhetsbrevet (eller vad det heter) ? Jag får erbjudanden i inkorgen med jämna mellanrum.
Ska kolla upp det.
Postad 16 September 2015 - 19:45
Frivisning av sport mellan 17-20 sept ![]()
https://www.canaldig...ning-cmoresport
Redigerat av mcmike, 16 September 2015 - 19:47.
Postad 19 September 2015 - 16:18
Appen Canal Digital TV Guide fungerar inte i iOS 9 då den bara kraschar hela tiden. Det hjälper inte heller att ominstallera den. Har problemet på alla mina Apple enheter med iOS 9 och även kompisar och mina föräldrar har samma problem. Är detta ett problem ni är medvetna om?
Postad 20 September 2015 - 19:07
Postad 20 September 2015 - 19:56
Bkd. På samtliga Linux boxar kan man se allt utom två sportkanaler som är pairade idag. Med rätt image i din Box går även de två pairade kanalerna att se på via CAM och originalkort.
Tackar så mycket!!!
När du upptäcker vad du tackar för, blir du not inte så glad
Det finns en image idag, som du kan använda i din box om du har plats för en Ca modul i boxen
Men du kommer förlora två fördelar med den boxen som gjort att många idag använder den typen av boxar.
Sedan gäller det inte bara Fotoll och Hockey HD. Det gäller även TLC HD, ID investigation, H2 HD och kanske någon mer som jag inte upptäckt ännu.
Fler lär komma inom kort och längre fram kommer det gälla alla kanaler
Redigerat av MalcomX, 20 September 2015 - 20:00.
Postad 20 September 2015 - 20:02
Har den lilla vita boxen liggande då CD vägrade ett godkännande att använda den på landet på grund av något avtal jag inte vet något om. Det löste sig med Viaplay och nu funderar jag på att köra med Viasat i stället för CD.
Men var du använder din box 1, 2 eller 3 har de ingen aning om, så länge du inte frågar dem
Postad 20 September 2015 - 20:15
På tal om boxar
Eftersom att jag inte använder CD boxar, så är jag inte uptodate
Trodde att det kommit en ny box förutom den vita leksaksboxen.
Blir helt chockad när jag ser att den man säljer för 2900 kr med abonnemang (över 5000 kr utan) är från 2011.
Man kan köpa en Linuxbox som har dubbla prestandan för halva priset och skulle man köpa det bästa som finns, så får man det för under 5000 kr
Är detta seriöst CD? Att tvinga kunderna till att använda era boxar när det ni levererar i boxväg är outofdate och dessutom för hutlösa priser.
Ursäkta min irritation, men varför protesterar inte folk ?
Redigerat av MalcomX, 20 September 2015 - 20:29.
Postad 20 September 2015 - 20:23
När du upptäcker vad du tackar för, blir du not inte så glad
Det finns en image idag, som du kan använda i din box om du har plats för en Ca modul i boxen
Men du kommer förlora två fördelar med den boxen som gjort att många idag använder den typen av boxar.
Sedan gäller det inte bara Fotoll och Hockey HD. Det gäller även TLC HD, ID investigation, H2 HD och kanske någon mer som jag inte upptäckt ännu.
Fler lär komma inom kort och längre fram kommer det gälla alla kanaler
En av CD godkänd TV bör kunna visa allt som CD sänder, men inte alls. Så man tvingas använda en box ändå.
Postad 20 September 2015 - 20:56
En av CD godkänd TV bör kunna visa allt som CD sänder, men inte alls. Så man tvingas använda en box ändå.
Du kan se allt med en CA modul i din tv då en godkänd tv skall vara klar för CI+
Det vi pratade om var Linuxboxar som tex Vu+. Men det visste du väl ?
Edit: "jag har en ca modul i en av mina tv och det funkar perfekt"
Redigerat av MalcomX, 20 September 2015 - 21:04.
Postad 21 September 2015 - 00:10
Det gäller även TLC HD, ID investigation, H2 HD och kanske någon mer som jag inte upptäckt ännu.
Menar du att de kanalerna är pairade och inte fungerar för dig? De skall fungera så kolla isåfall om din transponderfil är korrekt och gör ny sökning.
Redigerat av Videonisse, 21 September 2015 - 00:14.
Postad 21 September 2015 - 06:17
När du upptäcker vad du tackar för, blir du not inte så glad
Det finns en image idag, som du kan använda i din box om du har plats för en Ca modul i boxen
Men du kommer förlora två fördelar med den boxen som gjort att många idag använder den typen av boxar.
Sedan gäller det inte bara Fotoll och Hockey HD. Det gäller även TLC HD, ID investigation, H2 HD och kanske någon mer som jag inte upptäckt ännu.
Fler lär komma inom kort och längre fram kommer det gälla alla kanaler
Vad yrar du om?
Stor klart och tydligt vad som går och vad som behövs.
Det gäller även endast två kanaler som jag skrev. Inget annat är pairat idag.
Postad 21 September 2015 - 09:04
Appen Canal Digital TV Guide fungerar inte i iOS 9 då den bara kraschar hela tiden. Det hjälper inte heller att ominstallera den. Har problemet på alla mina Apple enheter med iOS 9 och även kompisar och mina föräldrar har samma problem. Är detta ett problem ni är medvetna om?
Hej ABSiNSANE,
Vi har märkt att vi har problem med våra appar efter senaste iOS uppdateringen och vi jobbar på att lösa detta.
Med vänliga hälsningar
Linnéa
Postad 21 September 2015 - 16:01
Menar du att de kanalerna är pairade och inte fungerar för dig? De skall fungera så kolla isåfall om din transponderfil är korrekt och gör ny sökning.
Menar du att dessa kanaler fungerar i din Linuxbox (Vu+)
Är du säker på att du inte kortdelar och får kodning av någon annan (Norsk) ![]()
Redigerat av MalcomX, 21 September 2015 - 16:04.
Postad 21 September 2015 - 18:46
Du kan se allt med en CA modul i din tv då en godkänd tv skall vara klar för CI+
Det vi pratade om var Linuxboxar som tex Vu+. Men det visste du väl ?
Edit: "jag har en ca modul i en av mina tv och det funkar perfekt"
Inte fungerar C More Fotboll HD på en godkänd Samsung, men den fungerar på boxen med samma kort.
Postad 21 September 2015 - 19:24
Menar du att dessa kanaler fungerar i din Linuxbox (Vu+)
Är du säker på att du inte kortdelar och får kodning av någon annan (Norsk)
Vet inte vad Vu+ är men vanligt Familjekort duger
Postad 21 September 2015 - 22:57
Inte fungerar C More Fotboll HD på en godkänd Samsung, men den fungerar på boxen med samma kort.
Jag har också en Samsung och det fungerar med den CA modul som jag köpt hos CD.
Om inte så tycker jag du skall ta upp det med CD, för det SKALL fungerar på en godkänd samsung.
Vet inte vad Vu+ är men vanligt Familjekort duger
Tror du hoppade in i en "diskussion" utan att läsa vad den handlade om
Vu+ boxar är en av många Linuxboxar som man kan använda istället för CD egna boxar
Dom är bättre på precis allting för att se på och spela in tv. De är utmärkta som mediaspelare och mycket mycket mer man kan göra med en box som man själv bestämmer över.
http://vuplus.com
Postad 23 September 2015 - 20:45
När du upptäcker vad du tackar för, blir du not inte så glad
Det finns en image idag, som du kan använda i din box om du har plats för en Ca modul i boxen
Men du kommer förlora två fördelar med den boxen som gjort att många idag använder den typen av boxar.
Sedan gäller det inte bara Fotoll och Hockey HD. Det gäller även TLC HD, ID investigation, H2 HD och kanske någon mer som jag inte upptäckt ännu.
Fler lär komma inom kort och längre fram kommer det gälla alla kanaler
Endast C More Fotboll HD och C More Hockey HD är parade. De övriga funkar lysande på min VU+ Zero
Postad 25 September 2015 - 16:45
Endast C More Fotboll HD och C More Hockey HD är parade. De övriga funkar lysande på min VU+ Zero
Kenta du har så rätt så rätt
Hos mig har de inte funkat annat än i originalbox och Ca modul i teve
Men idag när jag testade, så fungerade de plötsligt.
De har inte funkat hos mig sedan de kom
SÅ FEL AV MIG
Postad 26 September 2015 - 09:48
Någon mer än mig som har en trasig EPG sedan den 25/9? Går jag in i TV-Guide fungerar vissa kanaler (tex Kanal 5) korrekt andra inte. Dock är programinformationen (via knappen "i" på fjärrkontrollen) fryst på 18:00 på samtliga kanaler.
Har en gammal Sagem HD PVR 101. Skräp jag vet, men det är ju inte direkt så att Canal Digital premierar äldre kunder med erbjudanden om nyare boxar.
Postad 26 September 2015 - 09:52
Någon mer än mig som har en trasig EPG sedan den 25/9? Går jag in i TV-Guide fungerar vissa kanaler (tex Kanal 5) korrekt andra inte. Dock är programinformationen (via knappen "i" på fjärrkontrollen) fryst på 18:00 på samtliga kanaler.
Har en gammal Sagem HD PVR 101. Skräp jag vet, men det är ju inte direkt så att Canal Digital premierar äldre kunder med erbjudanden om nyare boxar.
Hej kenme,
Vi har felanmält EPG:n på den boxmodellen du nämner och vi jobbar på att lösa detta.
Med vänliga hälsningar
Linnéa
Postad 26 September 2015 - 17:22
Vi har en Samsung BD8200N (bluray med inbyggd digitalbox) där den senaste tiden EPG fungerar bara på vissa kanaler (via "i" på fjärrkontrollen) och resten visar gammal EPG från när man senast stängde av boxen. Går man in på guide så uppdateras EPG och det visas korrekt. Fel EPG är bara eller för det mesta på hd kanaler.Någon mer än mig som har en trasig EPG sedan den 25/9? Går jag in i TV-Guide fungerar vissa kanaler (tex Kanal 5) korrekt andra inte. Dock är programinformationen (via knappen "i" på fjärrkontrollen) fryst på 18:00 på samtliga kanaler.
Har en gammal Sagem HD PVR 101. Skräp jag vet, men det är ju inte direkt så att Canal Digital premierar äldre kunder med erbjudanden om nyare boxar.
Postad 27 September 2015 - 09:38
Hej ABSiNSANE,
Vi har märkt att vi har problem med våra appar efter senaste iOS uppdateringen och vi jobbar på att lösa detta.
Med vänliga hälsningar
Linnéa
Hur går det med detta?
Postad 27 September 2015 - 11:07
Någon mer än mig som har en trasig EPG sedan den 25/9? Går jag in i TV-Guide fungerar vissa kanaler (tex Kanal 5) korrekt andra inte. Dock är programinformationen (via knappen "i" på fjärrkontrollen) fryst på 18:00 på samtliga kanaler.
Har en gammal Sagem HD PVR 101. Skräp jag vet, men det är ju inte direkt så att Canal Digital premierar äldre kunder med erbjudanden om nyare boxar.
Hej kenme,
Vi har felanmält EPG:n på den boxmodellen du nämner och vi jobbar på att lösa detta.
Med vänliga hälsningar
Linnéa
Tror inte att det bara gäller en specifik box. Hade exakt samma fel på alla mina olika boxar, men det fungerar bra nu
Postad 27 September 2015 - 14:07
Hej Ecis, senaste Ios uppdateringen är fortfarande felanmält och under behandling.
För fjärrinspelning kan man använda webbversionen så länge istället för appen, se mera info här:
https://www.canaldig...jarrinspelning/
Vänligen
Micke
Redigerat av Allente Sverige, 30 September 2015 - 08:32.
Postad 29 September 2015 - 20:42
Den 1 december kan man hålla koll på Motors TV, som då förmodligen blir en HD kanal även hos CD
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1 bild
171 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna






Fler
Vilka bilder visas här?