Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#3751

Postad 01 September 2015 - 20:47

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1711 inlägg
  • 0

Jo du har nog rätt 
Märker själv hur ofta jag använder min iPhone/iPad för att se på Viaplay (sport/serier) Netflix eller Svtplay osv via Chromecast. Ett enkelt sätt att själv bestämma vad och när man skall se på tv
 



#3752

Postad 03 September 2015 - 21:52

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Malmös matcher i Champions League kommer denna säsong att sändas i TV3 



#3753

Postad 04 September 2015 - 00:26

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1711 inlägg
  • 0

Malmös matcher i Champions League kommer denna säsong att sändas i TV3 

Med andra ord, behöver man inte Viasat ;)



#3754

Postad 04 September 2015 - 19:16

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Instämmer med att vad dom erbjuder inte är kundvänligt ett exempel nu har dom stöd för airplay i Go men man ska inte tro att det gäller för alla kanaler! suck! Jag bearbetar frun för fullt att vi ska säga upp canal digital och sakta men säkert så börjar min fru vänja sig vid tanken

#3755

Postad 05 September 2015 - 19:51

FlashTec
  • FlashTec
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Här samlar man komponenter för att bygga en ordentligt kraftfull htpc bara för att få reda på att canaldigital låst allting så att man inte kan köra ett tvkort i htpc.  Surt sa räven liksom... 



#3756

Postad 06 September 2015 - 09:58

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 0

Här samlar man komponenter för att bygga en ordentligt kraftfull htpc bara för att få reda på att canaldigital låst allting så att man inte kan köra ett tvkort i htpc. Surt sa räven liksom...

Varför skulle inte detta gå? Jag kör HTPC hemma med tvheadend som backend och Kodi som frontend. Går finfint. Finns olika lösningar på det hela, beroende på hur avancerat man vill göra det för sig själv.

Redigerat av Vispen74, 06 September 2015 - 09:59.


#3757

Postad 06 September 2015 - 16:06

FlashTec
  • FlashTec
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Varför skulle inte detta gå? Jag kör HTPC hemma med tvheadend som backend och Kodi som frontend. Går finfint. Finns olika lösningar på det hela, beroende på hur avancerat man vill göra det för sig själv.

Skickade ett pm till dig :-) 



#3758

Postad 08 September 2015 - 09:38

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0

Nu har CD utökat med många fler kanaler som kräver deras egen box eller speciallösningar  med ca modul i Linuxboxarna. Konstigt att man gör allt för att hindra kunderna från att använda bättre boxar än deras egna skitboxar.
Ännu mer konstigt är det, att samma kanaler inte har samma krav i Norge

 

Finns det mer information om det här någonstans? Vilka kanaler gäller det?



#3759

Postad 09 September 2015 - 12:50

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Finns det mer information om det här någonstans? Vilka kanaler gäller det?

Hej, vi brukar informera om kanaler och andra förändringar eller nyheter på vår hemsida under - kundservice informerar som du hittar här:
https://www.canaldig...ice-informerar/

Vänligen
Micke



#3760

Postad 09 September 2015 - 12:57

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1989 inlägg
  • 0

Måste man fortfarande binda sig i 24månader för att se ert utbud?  Det är ju helt sinnes!



#3761

Postad 09 September 2015 - 13:21

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4002 inlägg
  • 0

Måste man fortfarande binda sig i 24månader för att se ert utbud?  Det är ju helt sinnes!

Du kan säkerligen ringa till dem och beställa annan period men ingen rabatt då på box eller kanaler kan jag lova.



#3762

Postad 09 September 2015 - 13:27

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1989 inlägg
  • 0

Jag vill endast abonnera på sporten. Gamla filmer, Ex on the beach med flera struntar jag fullkomligt i!

Har egen box och behöver endast en modul. Deras egna hårdvara klarar jag mig utan.

Men jag har ingen lust att vara bunden i två år! Tänk om man tex flyttar och inte har möjlighet att använda sig av parabol. Inget kul att betala för något man ej använder längre.



#3763

Postad 09 September 2015 - 14:41

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0

Hej, vi brukar informera om kanaler och andra förändringar eller nyheter på vår hemsida under - kundservice informerar som du hittar här:
https://www.canaldig...ice-informerar/

Vänligen
Micke

 

Nej, jag kan inte se någon sådan information där. Faktum är att det var första stället jag kikade på efter att ha sett MalcolmXs kommentar. :)

 

Det finns allmän information om kanalförändringar, men inget om hur det påverkar oss med linux-boxar (inte vad jag kan se i alla fall).



#3764

Postad 09 September 2015 - 16:25

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Nej, jag kan inte se någon sådan information där. Faktum är att det var första stället jag kikade på efter att ha sett MalcolmXs kommentar. :)

 

Det finns allmän information om kanalförändringar, men inget om hur det påverkar oss med linux-boxar (inte vad jag kan se i alla fall).

Ja det är allmän information, våra boxar och tjänster. Vi har inte support på andra boxar så kanske någon på forumet kan hjälpa dig om du har annan boxmodell och de kanaler du undrar över :)

Vänligen
Micke



#3765

Postad 09 September 2015 - 18:56

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0

Ja det är allmän information, våra boxar och tjänster. Vi har inte support på andra boxar så kanske någon på forumet kan hjälpa dig om du har annan boxmodell och de kanaler du undrar över :)

Vänligen
Micke

 

Japp, förstår att ni inte kan supporta annan hårdvara. Får hoppas på svar från någon annan vänlig själ. :) Kan inte testa själv för närvarande; väntar på ny box som är under leverans.



#3766

Postad 09 September 2015 - 19:08

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1989 inlägg
  • 1
Bkd. På samtliga Linux boxar kan man se allt utom två sportkanaler som är pairade idag. Med rätt image i din Box går även de två pairade kanalerna att se på via CAM och originalkort.

#3767

Postad 09 September 2015 - 21:47

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0

Bkd. På samtliga Linux boxar kan man se allt utom två sportkanaler som är pairade idag. Med rätt image i din Box går även de två pairade kanalerna att se på via CAM och originalkort.

 

Tackar så mycket!!! :D 



#3768

Postad 13 September 2015 - 19:32

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3271 inlägg
  • 0
BBC Brit har ljud sync problem både på DD och vanlig stereo

#3769

Postad 15 September 2015 - 11:31

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2495 inlägg
  • 0

Finns det några bra "deals" på C More Max eller C More Sports just nu för existerande kunder?

Typ bind 12 mån få 3 mån gratis eller dyl?



#3770

Postad 15 September 2015 - 13:16

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Finns det några bra "deals" på C More Max eller C More Sports just nu för existerande kunder?

Typ bind 12 mån få 3 mån gratis eller dyl?

Hej dhanjel,

 

Om du skickar ett privat meddelande till oss med ditt kundnummer/personnummer och telefonnummer kan vi se till så att du blir uppringd med ett erbjudande. Vi har många fina erbjudanden på C More just nu!

Med vänliga hälsningar
Linnéa



#3771

Postad 15 September 2015 - 13:56

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1989 inlägg
  • 0

Jag antar att Canal digital Sverige inte är intresserade av mina frågor ovan då något svar ej kommit?



#3772

Postad 15 September 2015 - 14:24

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4002 inlägg
  • 0

Jag antar att Canal digital Sverige inte är intresserade av mina frågor ovan då något svar ej kommit?

 

Ring till dem someone2.

 

men generellt kräver de

1: Ett abonnemang, dvs lokalpaket är det minsta (198 kr per månad)

2: Till det ett tillval, Cmore Sport 210/390 kr för bas/vanlig.

eller Cmore max, alla Cmores kanaler för 440 kr.

 

Det kan du beställa direkt av dem, med någon månads uppsägningstid (tror jag) (se deras avtalsvillkor).

Dock inte beställa via nätet utan du får ringa till dem

Kundtjänst borde vara med på noterna, se

 

https://www.canaldig...nal-Digital.pdf

 

och

https://www.canaldig...or-for-parabol/

där de visserligen skriver

 14. AVTALSPERIOD Avtalet gäller under en inledande avtalsperiod om 12 eller 24 månader. Om inte Kunden eller CD säger upp Avtalet senast 30 dagar innan avtalsperiodens slut gäller Avtalet därefter tills vidare med en ömsesidig uppsägningstid om tre månader, dock att Avtalet tidigast upphör vid utgången av den kalendermånad som infaller vid eller efter uppsägningstidens slut. För Kund som ingått Avtal med CD efter den 1 mars 2015, förlängs Avtalet att gälla tillsvidare med en ömsesidig uppsägningstid om tre månader.

 


Redigerat av Monshi, 15 September 2015 - 14:37.


#3773

Postad 15 September 2015 - 15:06

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Min far har canal digital och han har får aldrig några "deals" från cmore sport etc,medans jag som har Sappa får titt som tätt.Idag tex fick jag mail om 6 månader cmore max för halva priset och 0 mån bindning...man kan undra varför aldrig canal digital har något liknande.



#3774

Postad 15 September 2015 - 17:37

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Har den lilla vita boxen liggande då CD vägrade ett godkännande att använda den på landet på grund av något avtal jag inte vet något om. Det löste sig med Viaplay och nu funderar jag på att köra med Viasat i stället för CD. 



#3775

Postad 15 September 2015 - 19:35

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0

Min far har canal digital och han har får aldrig några "deals" från cmore sport etc,medans jag som har Sappa får titt som tätt.Idag tex fick jag mail om 6 månader cmore max för halva priset och 0 mån bindning...man kan undra varför aldrig canal digital har något liknande.

Har din far kryssat i rutan på mina sidor så att han får nyhetsbrevet (eller vad det heter) ? Jag får erbjudanden i inkorgen med jämna mellanrum.



#3776

Postad 15 September 2015 - 19:42

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Har din far kryssat i rutan på mina sidor så att han får nyhetsbrevet (eller vad det heter) ? Jag får erbjudanden i inkorgen med jämna mellanrum.

Ska kolla upp det.



#3777

Postad 16 September 2015 - 19:45

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10990 inlägg
  • 0

Frivisning av sport mellan 17-20 sept :)

 

https://www.canaldig...ning-cmoresport


Redigerat av mcmike, 16 September 2015 - 19:47.


#3778

Postad 19 September 2015 - 16:18

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0

Appen Canal Digital TV Guide fungerar inte i iOS 9 då den bara kraschar hela tiden. Det hjälper inte heller att ominstallera den. Har problemet på alla mina Apple enheter med iOS 9 och även kompisar och mina föräldrar har samma problem. Är detta ett problem ni är medvetna om?



#3779

Postad 20 September 2015 - 19:07

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
Hej, har samma problem med appen som absinsane tyvärr, fixa det så fort ni kan!

#3780

Postad 20 September 2015 - 19:56

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1711 inlägg
  • 0

Bkd. På samtliga Linux boxar kan man se allt utom två sportkanaler som är pairade idag. Med rätt image i din Box går även de två pairade kanalerna att se på via CAM och originalkort.

 

 

Tackar så mycket!!! :D

 

När du upptäcker vad du tackar för, blir du not inte så glad

Det finns en image idag, som du kan använda i din box om du har plats för en Ca modul i boxen

Men du kommer förlora två fördelar med den boxen som gjort att många idag använder den typen av boxar.

 

Sedan gäller det inte bara Fotoll och Hockey HD. Det gäller även TLC HD, ID investigation, H2 HD och kanske någon mer som jag inte upptäckt ännu.

Fler lär komma inom kort och längre fram kommer det gälla alla kanaler

 


Redigerat av MalcomX, 20 September 2015 - 20:00.


#3781

Postad 20 September 2015 - 20:02

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1711 inlägg
  • 0

Har den lilla vita boxen liggande då CD vägrade ett godkännande att använda den på landet på grund av något avtal jag inte vet något om. Det löste sig med Viaplay och nu funderar jag på att köra med Viasat i stället för CD. 

Men var du använder din box 1, 2 eller 3 har de ingen aning om, så länge du inte frågar dem



#3782

Postad 20 September 2015 - 20:15

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1711 inlägg
  • 1

På tal om boxar
Eftersom att jag inte använder CD boxar, så är jag inte uptodate 
Trodde att det kommit en ny box förutom den vita leksaksboxen.
Blir helt chockad när jag ser att den man säljer för 2900 kr med abonnemang (över 5000 kr utan) är från 2011.
Man kan köpa en Linuxbox som har dubbla prestandan för halva priset och skulle man köpa det bästa som finns, så får man det för under 5000 kr

Är detta seriöst CD? Att tvinga kunderna till att använda era boxar när det ni levererar i boxväg är outofdate och dessutom för hutlösa priser.

 

Ursäkta min irritation, men varför protesterar inte folk ?


Redigerat av MalcomX, 20 September 2015 - 20:29.


#3783

Postad 20 September 2015 - 20:23

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

När du upptäcker vad du tackar för, blir du not inte så glad

Det finns en image idag, som du kan använda i din box om du har plats för en Ca modul i boxen

Men du kommer förlora två fördelar med den boxen som gjort att många idag använder den typen av boxar.

 

Sedan gäller det inte bara Fotoll och Hockey HD. Det gäller även TLC HD, ID investigation, H2 HD och kanske någon mer som jag inte upptäckt ännu.

Fler lär komma inom kort och längre fram kommer det gälla alla kanaler

 

En av CD godkänd TV bör kunna visa allt som CD sänder, men inte alls. Så man tvingas använda en box ändå.



#3784

Postad 20 September 2015 - 20:56

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1711 inlägg
  • 0

En av CD godkänd TV bör kunna visa allt som CD sänder, men inte alls. Så man tvingas använda en box ändå.

 

Du kan se allt med en CA modul i din tv då en godkänd tv skall vara klar för CI+

Det vi pratade om var Linuxboxar som tex Vu+. Men det visste du väl ?

 

Edit: "jag har en ca modul i en av mina tv och det funkar perfekt"


Redigerat av MalcomX, 20 September 2015 - 21:04.


#3785

Postad 21 September 2015 - 00:10

Videonisse
  • Videonisse
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0

Det gäller även TLC HD, ID investigation, H2 HD och kanske någon mer som jag inte upptäckt ännu.


 Menar du att de kanalerna är pairade och inte fungerar för dig? De skall fungera så kolla isåfall om din transponderfil är korrekt och gör ny sökning.


Redigerat av Videonisse, 21 September 2015 - 00:14.


#3786

Postad 21 September 2015 - 06:17

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1989 inlägg
  • 0

När du upptäcker vad du tackar för, blir du not inte så glad

Det finns en image idag, som du kan använda i din box om du har plats för en Ca modul i boxen

Men du kommer förlora två fördelar med den boxen som gjort att många idag använder den typen av boxar.

 

Sedan gäller det inte bara Fotoll och Hockey HD. Det gäller även TLC HD, ID investigation, H2 HD och kanske någon mer som jag inte upptäckt ännu.

Fler lär komma inom kort och längre fram kommer det gälla alla kanaler

 

Vad yrar du om?

Stor klart och tydligt vad som går och vad som behövs.

Det gäller även endast två kanaler som jag skrev. Inget annat är pairat idag.



#3787

Postad 21 September 2015 - 09:04

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Appen Canal Digital TV Guide fungerar inte i iOS 9 då den bara kraschar hela tiden. Det hjälper inte heller att ominstallera den. Har problemet på alla mina Apple enheter med iOS 9 och även kompisar och mina föräldrar har samma problem. Är detta ett problem ni är medvetna om?

 

Hej ABSiNSANE,

 

Vi har märkt att vi har problem med våra appar efter senaste iOS uppdateringen och vi jobbar på att lösa detta.

Med vänliga hälsningar
Linnéa

 



#3788

Postad 21 September 2015 - 16:01

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1711 inlägg
  • 0

 Menar du att de kanalerna är pairade och inte fungerar för dig? De skall fungera så kolla isåfall om din transponderfil är korrekt och gör ny sökning.

Menar du att dessa kanaler fungerar i din Linuxbox (Vu+) 
Är du säker på att du inte kortdelar och får kodning av någon annan (Norsk)  ;)


Redigerat av MalcomX, 21 September 2015 - 16:04.


#3789

Postad 21 September 2015 - 18:46

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Du kan se allt med en CA modul i din tv då en godkänd tv skall vara klar för CI+

Det vi pratade om var Linuxboxar som tex Vu+. Men det visste du väl ?

 

Edit: "jag har en ca modul i en av mina tv och det funkar perfekt"

Inte fungerar C More Fotboll HD på en godkänd Samsung, men den fungerar på boxen med samma kort.



#3790

Postad 21 September 2015 - 19:24

Videonisse
  • Videonisse
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0

Menar du att dessa kanaler fungerar i din Linuxbox (Vu+) 
Är du säker på att du inte kortdelar och får kodning av någon annan (Norsk)  ;)

Vet inte vad Vu+ är men vanligt Familjekort duger



#3791

Postad 21 September 2015 - 22:57

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1711 inlägg
  • 0

Inte fungerar C More Fotboll HD på en godkänd Samsung, men den fungerar på boxen med samma kort.

Jag har också en Samsung och det fungerar med den CA modul som jag köpt hos CD. 
Om inte så tycker jag du skall ta upp det med CD, för det SKALL fungerar på en godkänd samsung.

 

 

Vet inte vad Vu+ är men vanligt Familjekort duger

Tror du hoppade in i en "diskussion" utan att läsa vad den handlade om
Vu+ boxar är en av många Linuxboxar som man kan använda istället för CD egna boxar
Dom är bättre på precis allting för att se på och spela in tv. De är utmärkta som mediaspelare och mycket mycket mer man kan göra med en box som man själv bestämmer över.

http://vuplus.com



#3792

Postad 23 September 2015 - 20:45

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

När du upptäcker vad du tackar för, blir du not inte så glad

Det finns en image idag, som du kan använda i din box om du har plats för en Ca modul i boxen

Men du kommer förlora två fördelar med den boxen som gjort att många idag använder den typen av boxar.

 

Sedan gäller det inte bara Fotoll och Hockey HD. Det gäller även TLC HD, ID investigation, H2 HD och kanske någon mer som jag inte upptäckt ännu.

Fler lär komma inom kort och längre fram kommer det gälla alla kanaler

 

 

Endast C More Fotboll HD och C More Hockey HD är parade. De övriga funkar lysande på min VU+ Zero



#3793

Postad 25 September 2015 - 16:45

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1711 inlägg
  • 0

Endast C More Fotboll HD och C More Hockey HD är parade. De övriga funkar lysande på min VU+ Zero

Kenta du har så rätt så rätt

Hos mig har de inte funkat annat än i originalbox och Ca modul i teve
Men idag när jag testade, så fungerade de plötsligt. 
De har inte funkat hos mig sedan de kom

SÅ FEL AV MIG



#3794

Postad 26 September 2015 - 09:48

kenme
  • kenme
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Någon mer än mig som har en trasig EPG sedan den 25/9? Går jag in i TV-Guide fungerar vissa kanaler (tex Kanal 5) korrekt andra inte. Dock är programinformationen (via knappen "i" på fjärrkontrollen) fryst på 18:00 på samtliga kanaler. 

Har en gammal Sagem HD PVR 101. Skräp jag vet, men det är ju inte direkt så att Canal Digital premierar äldre kunder med erbjudanden om nyare boxar. 



#3795

Postad 26 September 2015 - 09:52

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Någon mer än mig som har en trasig EPG sedan den 25/9? Går jag in i TV-Guide fungerar vissa kanaler (tex Kanal 5) korrekt andra inte. Dock är programinformationen (via knappen "i" på fjärrkontrollen) fryst på 18:00 på samtliga kanaler. 

Har en gammal Sagem HD PVR 101. Skräp jag vet, men det är ju inte direkt så att Canal Digital premierar äldre kunder med erbjudanden om nyare boxar. 

 

Hej kenme,

 

Vi har felanmält EPG:n på den boxmodellen du nämner och vi jobbar på att lösa detta.

Med vänliga hälsningar
Linnéa



#3796

Postad 26 September 2015 - 17:22

GamePat
  • GamePat
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Någon mer än mig som har en trasig EPG sedan den 25/9? Går jag in i TV-Guide fungerar vissa kanaler (tex Kanal 5) korrekt andra inte. Dock är programinformationen (via knappen "i" på fjärrkontrollen) fryst på 18:00 på samtliga kanaler. 
Har en gammal Sagem HD PVR 101. Skräp jag vet, men det är ju inte direkt så att Canal Digital premierar äldre kunder med erbjudanden om nyare boxar.

Vi har en Samsung BD8200N (bluray med inbyggd digitalbox) där den senaste tiden EPG fungerar bara på vissa kanaler (via "i" på fjärrkontrollen) och resten visar gammal EPG från när man senast stängde av boxen. Går man in på guide så uppdateras EPG och det visas korrekt. Fel EPG är bara eller för det mesta på hd kanaler.

#3797

Postad 27 September 2015 - 09:38

Ecis
  • Ecis
  • Lärjunge

  • 453 inlägg
  • 0

Hej ABSiNSANE,

 

Vi har märkt att vi har problem med våra appar efter senaste iOS uppdateringen och vi jobbar på att lösa detta.

Med vänliga hälsningar
Linnéa

 

Hur går det med detta?

 



#3798

Postad 27 September 2015 - 11:07

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1711 inlägg
  • 0

Någon mer än mig som har en trasig EPG sedan den 25/9? Går jag in i TV-Guide fungerar vissa kanaler (tex Kanal 5) korrekt andra inte. Dock är programinformationen (via knappen "i" på fjärrkontrollen) fryst på 18:00 på samtliga kanaler. 

Har en gammal Sagem HD PVR 101. Skräp jag vet, men det är ju inte direkt så att Canal Digital premierar äldre kunder med erbjudanden om nyare boxar. 

 

 

Hej kenme,

 

Vi har felanmält EPG:n på den boxmodellen du nämner och vi jobbar på att lösa detta.

Med vänliga hälsningar
Linnéa

Tror inte att det bara gäller en specifik box. Hade exakt samma fel på alla mina olika boxar, men det fungerar bra nu



#3799

Postad 27 September 2015 - 14:07

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

 

Hej Ecis, senaste Ios uppdateringen är fortfarande felanmält och under behandling.

För fjärrinspelning kan man använda webbversionen så länge istället för appen, se mera info här:
https://www.canaldig...jarrinspelning/

Vänligen
Micke


Redigerat av Allente Sverige, 30 September 2015 - 08:32.


#3800

Postad 29 September 2015 - 20:42

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Den 1 december kan man hålla koll på Motors TV, som då förmodligen blir en HD kanal även hos CD





3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.