Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

* Officiell trÄd iPhone 4 *

5170 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycker du om den nya "iPhone 4" (558 medlem(mar) har röstat)

-

1. Riktigt bra - Ett givet köp! (251 röster [44.98%])

Procent av omröstning: 44.98%

2. Bra - Blir kanske ett köp! (85 röster [15.23%])

Procent av omröstning: 15.23%

3. Bra - Men jag Àr nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (28 röster [5.02%])

Procent av omröstning: 5.02%

4. Bra - Men jag Àr nöjd med min nuvarande telefon , inget köp. (38 röster [6.81%])

Procent av omröstning: 6.81%

5. Inget mÀrkvÀrdigt. (82 röster [14.70%])

Procent av omröstning: 14.70%

6. Besviken. (31 röster [5.56%])

Procent av omröstning: 5.56%

7. SÀmst! (43 röster [7.71%])

Procent av omröstning: 7.71%

Rösta GÀster kan inte rösta

Postad 07 October 2010 - 17:18

nixxz
  • nixxz
  • LĂ€rjunge

• 358 inlĂ€gg
  • 0

Ok jag har 4.1 dÄ Àr det Ànnu lÀngre borta? Och vad Àr de som Àr sÄ viktigt att kunna jailbreaka Iphone 4 dÄ? Vad kan man göra med den dÄ?

Inte sÄ insatt i jailbreakandet. Mer Àn i den "gammla" att man kunde typ multitaska om man gjorde det.

DÄ min telefon Àr lÄst till tre, och jag har halebop. SÄ mÄste jag genföra Jailbreake för att sedan kunna lÄsa upp telefonen.
Det Àr dÀrför jag vill kunna JB. Kan ju inte anvÀnda telefonen nu =/

Postad 07 October 2010 - 18:17

Unregistered43227ecf
  • Unregistered43227ecf
  • Wannabe

• 14 inlĂ€gg
  • 0
Blir oerhört frustrerad... har suttit med det hÀr lÀnge nu. Vill kunna anvÀnda iphonen som mobilt bredband nÀr jag surfar med min laptop. Inga problem nÀr jag kopplar ihop dem med usb- kabeln men jag skulle vilja kunna göra det utan kabeln emellan, och det fÄr jag inte att fungera.

BlÄtanden i datorn hittar iphonen och tvÀrtom men det Àr sen det blir problem... datorn uppger att: "Drivrutinen för Bluetooth kringutrustning Àr inte installerad. Installera den senaste drivrutinen för enheten".

Jag laddade hem nya drivrutiner för blÄtanden till datorn igÄr och det fungerar med min andra telefon (sonyericsson), sÄ blÄtanden fungerar.

Men nÀr jag lÄter datorn försöka lösa problemet fÄr jag bara beskedet att: "Enhetsdrivrutinerna installerades inte".

NÄgon som har lyckats med detta? Jag har en Acer Aspire 5542G om det nu spelar nÄgon roll...

Tacksam för hjÀlp.

Postad 07 October 2010 - 19:04

Pedant stÀdtant
  • Pedant stĂ€dtant
  • AnvĂ€ndare

• 206 inlĂ€gg
  • 0

Officiella uppgifter frÄn undersökningar (publicerade pÄ apple.com dessutom) visar att mindre en 1% av alla iphone4 Àgare upplever problem med tÀckning/mottagning. Det Àr lÄngt under vad jag tycker Àr acceptabel felmarginal. SÄ jo visst Àr felet ovanligt.

Hur har dessa undersökningar gjorts ?
vore intressant med en omröstning hÀr eller pÄ nÄgot forum

SjÀlv har jag konstaterat att den stundtals fungerar dÄligt inomhus

Postad 07 October 2010 - 19:34

Unregistered43227ecf
  • Unregistered43227ecf
  • Wannabe

• 14 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr helt klart att det Àr ett windows-fel iallafall. PÄ min Mac knÀpper jag bara igÄng bluetooth sen funkar det. Har inte gjort nÄgot annat.

Varför tror du det? Funkar ju med andra telefoner... NÄgon annan som fÄtt det att fungera med Windows?

Postad 07 October 2010 - 19:54

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlĂ€gg
  • 0

Det verkar som att det Àr mÄnga som fortfarande glömmer bort att det dels Àr olagligt att jailbreaka telefonen och dels förlorar man sin garanti-rÀtt.

Jailbreak Àr inte olagligt i Sverige. Amerikansk lag gÀller inte hÀr.

Postad 07 October 2010 - 20:16

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlĂ€gg
  • 0

Jailbreak innebÀr avtalsbrott och Àr straffbart i sverige. Har inget med amerikansk lag att göra.

Nej, jailbreak Àr inte straffbart hÀr. Uttala dig inte om sÄnt du inte vet.

Till o med i US Àr det lagligt ;)
http://www.wired.com...e-jailbreaking/

Redigerat av NisseGurra, 07 October 2010 - 20:20.

Postad 07 October 2010 - 22:04

Nerd
  • Nerd
  • ForumrĂ€v

• 551 inlĂ€gg
  • 0

Nej, jailbreak Àr inte straffbart hÀr. Uttala dig inte om sÄnt du inte vet.

Till o med i US Àr det lagligt ;)
http://www.wired.com...e-jailbreaking/

Det var dit jag ville komma...

Postad 07 October 2010 - 22:39

Unregisteredb54555ac
  • Unregisteredb54555ac
  • Amatör

• 59 inlĂ€gg
  • 0
NÀr jag ska ladda ner appar sÄ bildas bara grÄa ikoner i menyn, som det sen stÄr "VÀntar..." under.
Vad ska man göra för att appen ska laddas ner o installeras? NÀr man kollar i appstore igen sÄ stÄr det "Installerad" nÀr man kollar pÄ samma appar igen.

Postad 08 October 2010 - 07:20

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlĂ€gg
  • 0

Först sÀger du att amerikansk lag inte gÀller i sverige (vilket jag redan vet och aldrig har pÄstÄtt), sen lÀnkar du till ett amerikanskt lagbeslut. Lyssna nu: Att jailbreaka Àr tekniskt sett ett avtalsbrott. Avtalsbrott i sin tur Àr olagligt och straffbart i sverige. Sen var det punkt, inga om och men, vÀldigt enkelt.

Du pÄstÄr att den som JBar begÄr en straffbar handling, (vilket Àr struntprat).
Visa dÄ din kÀlla istÀllet för att slingra dig.
SvÄrt att erkÀnna att du har fel?

Redigerat av NisseGurra, 08 October 2010 - 07:21.

Postad 08 October 2010 - 07:45

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1989 inlĂ€gg
  • 0
För att sÀtta p för denna diskusion sÄ Àr det inte pÄ nÄgot sÀtt olagligt eller straffbart att jailbreaka sin telefon!

Postad 08 October 2010 - 08:07

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlĂ€gg
  • 0
Och vilket avtal Àr det man bryter?? Sen att garantin kanske skulle fösvinna Àr ju en sak. Och det olagliga Àr vÀl kanske vissa appar man kan dra hem gratis som annars kostar! Men har jag köpt en telefon sÄ Àr vÀl den min sen vad jag gör med den Àr vÀl min ensak? Trodde man behövde skriva under ett avtal för att det ska gÀlla? Och det har inte iallfall jag med apple ;)

Har haft lite skummt beteende pÄ min 2 gÄnger. Jo första dagen sÄ ladda jag den och sen drog jag ut kontakten och den va helt död! Tryckte pÄ hemknappen och powerknappen sammtidigt och dÄ efter en stund starta den upp.

Sen igÄr hade jag typ 20% kvar pÄ batteriet men tÀnkte det hÄller nog hela natten, sÄ jag vakna jag vid 02 och skulle trycka för att se vad klockan va, inget hÀnder! TÀnkte jag laddar den satte i kontakten och inget hÀnder! Fick trycka pÄ dom 2 knapparna igen och den gÄr igÄng! Inte hade den varit urladdad och jag behövde inte trycka pinkoden sÄ den hade inte stÀngt sig! Undra vad detta kan vara! Den funkar super annars!

Postad 08 October 2010 - 08:23

Lech
  • Lech
  • Amatör

• 89 inlĂ€gg
  • 0

Och vilket avtal Àr det man bryter?? Sen att garantin kanske skulle fösvinna Àr ju en sak. Och det olagliga Àr vÀl kanske vissa appar man kan dra hem gratis som annars kostar! Men har jag köpt en telefon sÄ Àr vÀl den min sen vad jag gör med den Àr vÀl min ensak? Trodde man behövde skriva under ett avtal för att det ska gÀlla? Och det har inte iallfall jag med apple ;)

Har haft lite skummt beteende pÄ min 2 gÄnger. Jo första dagen sÄ ladda jag den och sen drog jag ut kontakten och den va helt död! Tryckte pÄ hemknappen och powerknappen sammtidigt och dÄ efter en stund starta den upp.

Sen igÄr hade jag typ 20% kvar pÄ batteriet men tÀnkte det hÄller nog hela natten, sÄ jag vakna jag vid 02 och skulle trycka för att se vad klockan va, inget hÀnder! TÀnkte jag laddar den satte i kontakten och inget hÀnder! Fick trycka pÄ dom 2 knapparna igen och den gÄr igÄng! Inte hade den varit urladdad och jag behövde inte trycka pinkoden sÄ den hade inte stÀngt sig! Undra vad detta kan vara! Den funkar super annars!

Varför skulle du kolla pÄ klockan om du redan visste att den va 02.... ;)

ps.kunde inte lÄta bli

Postad 08 October 2010 - 08:32

Termos
  • Termos
  • ForumrĂ€v

• 732 inlĂ€gg
  • 0
Allt snack om jailbreak kan vÀl tas upp i jailbreak trÄden, tack.

Postad 08 October 2010 - 09:09

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • ForumrĂ€v

• 727 inlĂ€gg
  • 0

Först sÀger du att amerikansk lag inte gÀller i sverige (vilket jag redan vet och aldrig har pÄstÄtt), sen lÀnkar du till ett amerikanskt lagbeslut. Lyssna nu: Att jailbreaka Àr tekniskt sett ett avtalsbrott. Avtalsbrott i sin tur Àr olagligt och straffbart i sverige. Sen var det punkt, inga om och men, vÀldigt enkelt.

Ge mig en lÀnk till straffsatsen pÄ det "brottet" tack! Nu Àr du ute pÄ djupt vatten tror jag e-lite

Postad 08 October 2010 - 09:12

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • ForumrĂ€v

• 727 inlĂ€gg
  • 0

Officiella uppgifter frÄn undersökningar (publicerade pÄ apple.com dessutom) visar att mindre en 1% av alla iphone4 Àgare upplever problem med tÀckning/mottagning. Det Àr lÄngt under vad jag tycker Àr acceptabel felmarginal. SÄ jo visst Àr felet ovanligt.

Det visar bara pÄ hur mÄnga som hört_av_sig till Apple ang. problemet. Mörkertalet Àr extremt mkt större. Bara för att bevisa detta tog jag för 10 min sedan kollegans IP4 och testade, *poff* 3G försvann och ringen kom fram och staplarna föll. Ingen möjlighet att t.ex surfa. SÄ enligt Apple rÄkade jag fÄ tag pÄ 1 av 100 som har problemet.

SjÀlvklart Àr problemet mycket större Àn sÄ, men Apple kan under inga omstÀndigheter erkÀnna detta dÄ men endast har 1 version av telefonen.

Postad 08 October 2010 - 10:31

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlĂ€gg
  • 0

Varför skulle du kolla pÄ klockan om du redan visste att den va 02.... ;)

ps.kunde inte lÄta bli

?? För jag kollade ju vad klockan var nÀr jag fick giÄng telefonen igen ;)

Postad 08 October 2010 - 11:01

Ybo
  • Ybo
  • Amatör

• 59 inlĂ€gg
  • 0

Det visar bara pÄ hur mÄnga som hört_av_sig till Apple ang. problemet. Mörkertalet Àr extremt mkt större. Bara för att bevisa detta tog jag för 10 min sedan kollegans IP4 och testade, *poff* 3G försvann och ringen kom fram och staplarna föll. Ingen möjlighet att t.ex surfa. SÄ enligt Apple rÄkade jag fÄ tag pÄ 1 av 100 som har problemet.

SjÀlvklart Àr problemet mycket större Àn sÄ, men Apple kan under inga omstÀndigheter erkÀnna detta dÄ men endast har 1 version av telefonen.

Men herregud, jag sÀger inte att _alla_ telefoner lider av detta problemet som apple gör, men mÄnga telefoner lider av det idag... Ta te x Samsung galaxy S som sÄlts i 5 miljoner ex, den har precis samma problem fast bara man hÄller fingrarna bakom telefonen (som man alltid mÄste göra nÀr man pratar i telefonen) sÄ droppar signalerna, och det Àr absolut inga mÄndags ex det handlar om utan detta Àr nÄgot som alla galaxy s telefoner har. Jag vet inte hur mÄnga gÄnger folk har ringt och klagat pÄ att de tappar samtal to m nÀr de anvÀnder den...

Postad 08 October 2010 - 11:08

Stefannorr
  • Stefannorr
  • AnvĂ€ndare

• 110 inlĂ€gg
  • 0
NAD> Wow vilket f-nboy du Àr. Ja har haft iPhone 3G och nu en iPhone 4, visst finns dödsgreppet sÄ sluta yra.
Jag gÄr frÄn 4 pinnar och ned till en utan vidare om jag hÄller den lÀtt i handen, dock har jag Telia sÄ i vÀrsta fall gÄr den över till edge. Allt beroende pÄ vilken mottagning man har. Bra mottagning inga problem / dÄlig mottagning / problem. AngÄende jailbreak sÄ Àr det inte OLAGLIGT, svÄrt förstÄ?

PÄ Cydia har dÄ inte jag hittat nÄgra olagliga stulna program, sÄ skÀrp dig fanboy!

Redigerat av Stefannorr, 08 October 2010 - 11:19.

Postad 08 October 2010 - 11:29

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • ForumrĂ€v

• 727 inlĂ€gg
  • 0

Men herregud, jag sÀger inte att _alla_ telefoner lider av detta problemet som apple gör, men mÄnga telefoner lider av det idag... Ta te x Samsung galaxy S som sÄlts i 5 miljoner ex, den har precis samma problem fast bara man hÄller fingrarna bakom telefonen (som man alltid mÄste göra nÀr man pratar i telefonen) sÄ droppar signalerna, och det Àr absolut inga mÄndags ex det handlar om utan detta Àr nÄgot som alla galaxy s telefoner har. Jag vet inte hur mÄnga gÄnger folk har ringt och klagat pÄ att de tappar samtal to m nÀr de anvÀnder den...

Klart att det Àr en issue lika stor för Samsung som för IP4, det Àr vÀl dock inte det det handlar om utan förnekelsen av problemet. Att Samsung tappar signal gör inte felet mindre pÄ IP4.

Postad 08 October 2010 - 12:04

Nerd
  • Nerd
  • ForumrĂ€v

• 551 inlĂ€gg
  • 0

Du har nog fel i det understrukna.

https://lagen.nu/beg.../Kontraktsbrott skriver:

Ett kontraktsbrott Àr inte ett brott ur straffrÀttsligt perspektiv, och kan dÀrmed inte leda till straff, men dÀremot civilrÀttsliga sanktioner som exempelvis skadestÄnd, prisavdrag eller avtalets hÀvning.

Postad 08 October 2010 - 12:21

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlĂ€gg
  • 0

Varför ska jag bevisa att jag har rÀtt? Bevisa du istÀllet att jag har fel.

Din trovÀrdighet sjunker som en sten...

Postad 08 October 2010 - 12:29

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlĂ€gg
  • 0
Men var stÄr det att jag ingÄr i ett avtal nÀr jag köper en iphone?

Postad 08 October 2010 - 12:30

Stefannorr
  • Stefannorr
  • AnvĂ€ndare

• 110 inlĂ€gg
  • 0
Macworld skriver>> Efter gÄrdagens besked frÄn de amerikanska lagstiftarna att det inte bryter mot lagen att "jailbreaka" sin iPhone i USA fick Leander Kahney pÄ Cult of Mac sig en pratstund med Apples PR-avdelning.

Apples talesman sÀger att jailbreak numera mÄ vara lagligt, men samtidigt Àr det viktigt att pÄpeka att ett sÄdant förfarande tar bort garantin och gör apparaten mer instabil.

I övrigt hÀnvisades till en supportsida pÄ nÀtet dÀr man bland annat hÀvdar att sÀkerheten blir sÀmre, batteritiden kortare och att antalet tappade samtal kan bli fler.

Enligt uppgift har cirka tio procent av de 100 miljoner anvÀndarna av iOS valt att jailbreaka sin apparat, bland annat för att komma Ät alternativa programbutiker som Cydia och Rock.

Postad 08 October 2010 - 14:08

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlĂ€gg
  • 0

Du Àr kul du ;) Inget att komma med ser jag. Bra, dÄ kan vi gÄ vidare.

Elite: du pÄstÄr saker som du hÀvdar Àr korrekta.. NÀr till o med Apple sÀger att du har FEL...
Hur trovÀrdig Àr du?

Postad 08 October 2010 - 14:23

Nerd
  • Nerd
  • ForumrĂ€v

• 551 inlĂ€gg
  • 0

Du tycker inte att skadestÄnd Àr ett straff? Okej...

Varför ska jag bevisa att jag har rÀtt? Bevisa du istÀllet att jag har fel.

SkadestÄnd Àr inte ett straff. Googla gÀrna skillnaden mellan brottmÄl och civilrÀttsliga mÄl.

Det skulle vara lite jobbigt i samhÀllet om du behöver bli haffad av polisen, hÀktad och Ätalad i domstol för att det ska kunna bli frÄga om skadestÄnd.

Trevlig helg!

Postad 08 October 2010 - 17:35

Unregistered43227ecf
  • Unregistered43227ecf
  • Wannabe

• 14 inlĂ€gg
  • 0

Blir oerhört frustrerad... har suttit med det hÀr lÀnge nu. Vill kunna anvÀnda iphonen som mobilt bredband nÀr jag surfar med min laptop. Inga problem nÀr jag kopplar ihop dem med usb- kabeln men jag skulle vilja kunna göra det utan kabeln emellan, och det fÄr jag inte att fungera.

BlÄtanden i datorn hittar iphonen och tvÀrtom men det Àr sen det blir problem... datorn uppger att: "Drivrutinen för Bluetooth kringutrustning Àr inte installerad. Installera den senaste drivrutinen för enheten".

Jag laddade hem nya drivrutiner för blÄtanden till datorn igÄr och det fungerar med min andra telefon (sonyericsson), sÄ blÄtanden fungerar.

Men nÀr jag lÄter datorn försöka lösa problemet fÄr jag bara beskedet att: "Enhetsdrivrutinerna installerades inte".

NÄgon som har lyckats med detta? Jag har en Acer Aspire 5542G om det nu spelar nÄgon roll...

Tacksam för hjÀlp.

KÀnns som min frÄga kom bort lite i den övrigt livliga diskussionen;)

Försöker igen... nÄgon som har nÄgon idé eller som fÄtt det att fungera?

Postad 08 October 2010 - 18:23

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlĂ€gg
  • 0
Fick hem min iPhone 4 i veckan och Àr Àn sÄ lÀnge helnöjd (efter 4.0 pÄ min gamla 3G sÄ hade dock allt varit en förbÀttring).

Skaffade den via Halebop och fick med ett micro-SIM men nÄgon dag senare fick jag Àven ett vanligt SIM-kort. NÄgon som vet vad det Àr bra för?

Postad 08 October 2010 - 19:19

MackeNo1
  • MackeNo1
  • LĂ€rjunge

• 302 inlĂ€gg
  • 0

Du menar inte att du litar pÄ en undersökning som publicerats av apple, gÀllande felprocent pÄ Iphone 4?
Det Àr ju bra att du tror gott om folk, men man fÄr inte vara hur blÄögd som helst....

Postad 08 October 2010 - 21:00

Pedant stÀdtant
  • Pedant stĂ€dtant
  • AnvĂ€ndare

• 206 inlĂ€gg
  • 0

Helt Àrligt sÄ bryr jag mig inte ett smack. Jag har inte problemet pÄ min telefon och min sambo har inte det pÄ sin telefon. Hade jag haft problem hade jag lÀmnat tillbaka den pÄ garanti/ÄngerrÀtt. SÄ enkelt Àr det med det.

Vore ju intressant att hitta ett spÄr pÄ dom som har problem
ex. vart bor dom och vilken operatör har dom

Jag har Telia och bor i Stockholm, borde ha ganska sÄ bra mottagning kan man tycka
vart bor du och vilken operatör har du ?

Postad 08 October 2010 - 21:03

Stefannorr
  • Stefannorr
  • AnvĂ€ndare

• 110 inlĂ€gg
  • 0
Ska det vara svÄrt att fatta1? Har man dÄlig tÀckning sÄ fÄr man problem, med bra tÀckning mÀrks inte problemet.
Du har antagligen bra mottagning sÄ dÄ mÀrker du det ej eller sÄ Àr du sÄn f-n boy sÄ du blockerar det ( suck )

Redigerat av Stefannorr, 08 October 2010 - 22:14.

Postad 08 October 2010 - 21:30

Pedant stÀdtant
  • Pedant stĂ€dtant
  • AnvĂ€ndare

• 206 inlĂ€gg
  • 0
Nu Àr ju inte denna omröstning nÄgot bevis, men jag tror garanterat att fler Àn 1% har problem
http://ideathgrip.com

Bifogad fil  Sk_rmavbild_2010_10_08_kl._22.22.56.png   18.4K   0 Antal nerladdningar

Postad 08 October 2010 - 21:37

Unregistered79f1a9c0
  • Unregistered79f1a9c0
  • Amatör

• 76 inlĂ€gg
  • 0

Nu Àr ju inte denna omröstning nÄgot bevis, men jag tror garanterat att fler Àn 1% har problem
http://ideathgrip.com

Bifogad fil  Sk_rmavbild_2010_10_08_kl._22.22.56.png   18.4K   0 Antal nerladdningar

Skulle nog pÄstÄ att den undersökningen Àr Ànnu mindre trovÀrdig dÄ det med stor sannolikhet frÀmst Àr personer som haft problemet som besöker sidan överhuvudtaget.

Postad 08 October 2010 - 23:10

ThomasX1
  • ThomasX1
  • ForumrĂ€v

• 925 inlĂ€gg
  • 0
Det Àr ju ingen tvekan om att mottagningen gÄr ner om man hÄller pÄ ett visst sÀtt. Har man 5 staplar frÄn början sÄ spelar det antagligen ingen roll för funktionen att det gÄr ner till 3. Har man 2 frÄn början sÄ Àr det ju vÀrre.  BT-funktionen störs ocksÄ om man hÄller pÄ ett visst sÀtt. Dessa problem har iPhone gemensamt med andra lurar som ocksÄ störs i vissa lÀgen. Har man tur sÄ vistas man normalt i ett omrÄde med bra tÀckning och lider inte sÄ mycket av det hÀr men sjÀlvklart sÄ flyttar man pÄ sig (det Àr ju dÀrför man har mobiltelefon) och hamnar i omrÄden med sÀmre tÀckning. Mitt förslag ett par inlÀgg bakÄt var att sÀtta pÄ ett skydd för att undvika problemen med sjÀlva telefonen. Annars sÄ gÀller det att vÀlja rÀtt operatör. Har full förstÄelse för er som har problem med telefonens funktion men att sitta dagarna i Ànda och rÀkna staplar verkar lite .......

Postad 09 October 2010 - 09:30

Unregistered41753
  • Unregistered41753
  • ForumrĂ€v

• 578 inlĂ€gg
  • 0

Och förövrigt sÄ kÀnner jag personligen ingen som har problemet heller. Att det finns tror jag sÀkert, men att det Àr vanligt förekommande tror jag inte.

Jag tror snarare att det Àr vanligt förekommande, men att det inte Àr nÄgot problem för de som Àr "drabbade". Som för mig t ex. Dödsgreppet existerar i allra högsta grad, men jag har aldrig mÀrkt av det vid normalt anvÀndade (inga tappade samtal osv...).

Postad 09 October 2010 - 09:50

holetaker
  • holetaker
  • LĂ€rjunge

• 342 inlĂ€gg
  • 0
Nu har jag lÀst sidvis med inlÀgg om death-grip och börjar bli lite trött faktiskt.
Vi kan ju faktiskt konstatera att problemet finns. Vi kan Àven konstatera att problemet finns pÄ andra mobiler.
Det sÀger liksom sig sjÀlv att om du hÄller för antennen sÄ mÄste ju mottagningen pÄverkas.

SjÀlv kan jag framkalla detta problem Àven med ett silicon-case pÄ telefonen. Tappar dock endast en pinne, mot tre utan silicon-case.
Nu har jag löst problemet genom att helt enkelt inte hÄlla telefonen i death-grip. Genom detta har problemet helt försvunnit, Ä jag kan glad i hÄgen telefonera vidare.
Brutna samtal har jag dock gott om, men det beror pÄ min leverantör (3) och inte telefonen. Hade lika mÄnga brutna samtal med min förra telefon som var en SE C905.+
SÄ varför inte lÀgga ner diskussionen om huruvida death-grip finns eller ej och bara anvÀnda luren?

Postad 09 October 2010 - 10:09

Termos
  • Termos
  • ForumrĂ€v

• 732 inlĂ€gg
  • 0
+1

Eller om ni nu sÄ gÀrna vill ta upp death grip med jÀmna mellanrum sÄ skapa en ny trÄd om det.

Postad 09 October 2010 - 15:34

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlĂ€gg
  • 0
HÄller med om att "diskussionen" om mottagningsproblematiken börjar bli....tja, tjatig och upprepande? Var tionde sida i snitt tror jag att denna Äterkommer. Och nej, vi mÄ inte ha nÄgon moderatorstatus under vÄra namn, men det kÀnns som att majoriteten av de som lÀser/skriver i trÄden har tröttnat och vill slÀppa det.

Postad 09 October 2010 - 16:00

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlĂ€gg
  • 0
Ja det dÀr med greppet funkar ju :P Vem som helst som bor runt malmö kan komma förbi för en demostration :D
DÄ kommer jag till nÀsta frÄga om appel gÄr ut och slÀpper en "ny" telefon dÀr detta Àr fixat borde man inte fÄ sin bytad dÄ? Presic som nÀr dom Äterkallar en bil för ett fel! Borde ju kunna reklamera det pÄ garantin dÄ?? (kanske inte Àr sÄ enkelt men ÀndÄ)

Redigerat av Gurra101, 09 October 2010 - 16:01.

Postad 09 October 2010 - 18:05

Dizdaz
  • Dizdaz
  • AnvĂ€ndare

• 132 inlĂ€gg
  • 0
Var inne pÄ Media Markt i dag och klÀmde och kÀnde lite pÄ bÄde 4:an och 3GS:en. Till min förvÄning gick det inte att flytta ikonererna pÄ hemmaskÀrmen pÄ 4:an genom att tryck pÄ ikonen tills den vibrerar och sedan flytta den, men det gik pÄ 3:an....
Men visst ska man kunna möblera om ikonerna och lÀgga dom i mappar Àven pÄ 4:an.....???!!

Postad 09 October 2010 - 18:09

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • LĂ€rjunge

• 291 inlĂ€gg
  • 0

Var inne pÄ Media Markt i dag och klÀmde och kÀnde lite pÄ bÄde 4:an och 3GS:en. Till min förvÄning gick det inte att flytta ikonererna pÄ hemmaskÀrmen pÄ 4:an genom att tryck pÄ ikonen tills den vibrerar och sedan flytta den, men det gik pÄ 3:an....
Men visst ska man kunna möblera om ikonerna och lÀgga dom i mappar Àven pÄ 4:an.....???!!

Ja, du kan flytta runt alla ikoner pÄ 4:an samt lÀgga dom i mappar.

Postad 09 October 2010 - 18:12

Dizdaz
  • Dizdaz
  • AnvĂ€ndare

• 132 inlĂ€gg
  • 0

Ja, du kan flytta runt alla ikoner pÄ 4:an samt lÀgga dom i mappar.

Bra, dÄ var det nog bara lite knas med butikexet....

Tack!

Postad 09 October 2010 - 18:26

tsartiis
  • tsartiis
  • ForumrĂ€v

• 659 inlĂ€gg
  • 0
Köpte ett silikonskydd som sitter lÀngs alu-kanten pÄ telefonen idag. Men det Àr helt sladdrigt och rör pÄ sig sÄ fort jag stoppar ned och tar upp luren ur fickan. Vill ju gÀrna ha ett drummelskydd i nÄgon mjuk gummi/silikonmaterial runt alu-kanten, det Àr ju dÀr som den trÀffas av marken antagligen om olyckan skulle vara framme.

Är det nĂ„gon som har ett tips pĂ„ var jag kan köpa ett som sitter tight?

Postad 09 October 2010 - 18:34

easycure1974
  • easycure1974
  • LĂ€rjunge

• 289 inlĂ€gg
  • 0

Köpte ett silikonskydd som sitter lÀngs alu-kanten pÄ telefonen idag. Men det Àr helt sladdrigt och rör pÄ sig sÄ fort jag stoppar ned och tar upp luren ur fickan. Vill ju gÀrna ha ett drummelskydd i nÄgon mjuk gummi/silikonmaterial runt alu-kanten, det Àr ju dÀr som den trÀffas av marken antagligen om olyckan skulle vara framme.

Är det nĂ„gon som har ett tips pĂ„ var jag kan köpa ett som sitter tight?

Jag köpte ett Incipio
http://www.myincipio...BlackBlack.html

Helt suverÀnt, inte för tjockt men ett himla bra skydd. Hade brÄttom och sprang igÄr, till min förtvivlan ser jag min telefon flyga ur fickan och studsa ivÀg över asfalten. Den gjorde en vÄdlig resa och studsade flera gÄnger. Tar upp den med nÀstan grÄt i halsen och tÀnker att det bara Àr skit av den, silikonet och hÄrdplasten var lite repad men telefonen totalt oskadd! Trodde jag dÄ aldrig. Har en artwizz screenprotector pÄ ocksÄ och kÀnner mig vÀldigt trygg med den kombinationen. Finns massor med andra bra skydd men jag kan rekommendera detta

Postad 09 October 2010 - 19:06

ThomasX1
  • ThomasX1
  • ForumrĂ€v

• 925 inlĂ€gg
  • 0

Jag köpte ett Incipio
http://www.myincipio...BlackBlack.html

Helt suverÀnt, inte för tjockt men ett himla bra skydd. Hade brÄttom och sprang igÄr, till min förtvivlan ser jag min telefon flyga ur fickan och studsa ivÀg över asfalten. Den gjorde en vÄdlig resa och studsade flera gÄnger. Tar upp den med nÀstan grÄt i halsen och tÀnker att det bara Àr skit av den, silikonet och hÄrdplasten var lite repad men telefonen totalt oskadd! Trodde jag dÄ aldrig. Har en artwizz screenprotector pÄ ocksÄ och kÀnner mig vÀldigt trygg med den kombinationen. Finns massor med andra bra skydd men jag kan rekommendera detta

Det ser ju fint ut. Dessutom hÄrdtestat med godkÀnt resultat! Det gillar jag - inte bara vad man har utan dessutom testat och klart!
Med tanke pÄ diskussionerna tidigare i trÄden om mottagning - vad anser du om "greppet" med ditt nya skydd?

Postad 09 October 2010 - 19:54

easycure1974
  • easycure1974
  • LĂ€rjunge

• 289 inlĂ€gg
  • 0

Det ser ju fint ut. Dessutom hÄrdtestat med godkÀnt resultat! Det gillar jag - inte bara vad man har utan dessutom testat och klart!
Med tanke pÄ diskussionerna tidigare i trÄden om mottagning - vad anser du om "greppet" med ditt nya skydd?

Hade inga problem med mottagningen innan sÄ jag mÀrker ingen skillnad just med avseende pÄ detta

Postad 09 October 2010 - 20:44

Das Zie
  • Das Zie
  • AnvĂ€ndare

• 159 inlĂ€gg
  • 0
Finns det nÄgot alfanumreriskt tagentbord att ladda ner till iPhone 4?

Postad 09 October 2010 - 21:46

algorithm
  • algorithm
  • AnvĂ€ndare

• 159 inlĂ€gg
  • 0

Finns det nÄgot alfanumreriskt tagentbord att ladda ner till iPhone 4?

Nej.
Varför behöver du det om man fÄr frÄga ?
Tycker att det som finns fungerar vÀldigt smidigt.

Postad 09 October 2010 - 22:02

Das Zie
  • Das Zie
  • AnvĂ€ndare

• 159 inlĂ€gg
  • 0
Är storvuxen och ungefĂ€r vart 3-4 tryck blir fel i stĂ„ende lĂ€ge. Fungerar mycket bĂ€ttre med tex Desires alfanumreriska.

Postad 09 October 2010 - 23:10

easycure1974
  • easycure1974
  • LĂ€rjunge

• 289 inlĂ€gg
  • 0
Jailbreak för 4.1 slÀppt - fungerar finfint!
http://www.limera1n.com/

Postad 10 October 2010 - 11:58

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • MĂ€stare

• 2753 inlĂ€gg
  • 0

Jailbreak för 4.1 slÀppt - fungerar finfint!
http://www.limera1n.com/

"Yay!" tÀnkte jag först..

Men bara till windows.... hur stÄr de ut med sig sjÀlva? ;)

4 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 4 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• VM på nya AppleTV
    Tobbeswim
    2026-07-05 23:35:21
  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.