Har du provat den här?Min telefon vill inte längre uppdatera, varken via Ovi Suit eller från telefonen i sig. Vet någon vad problemet kan vara?
http://betalabs.noki...oftware-updater
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
4 relaterade trådar
Postad 27 January 2011 - 18:33 Har du provat den här? http://betalabs.noki...oftware-updater Postad 27 January 2011 - 18:46 Folk har faktiskt huggit med knivar mot glaset och försökt skära glaset med knivar med mera. Glaset ÄR av hög kvalité, generallt sett. Att just du har fått report av alla är ju en olycklig händelse, men det är inte en generell händelse. Postad 27 January 2011 - 18:49
Jag har också en repa i glaset, och haft nästan sedan den var ny. Det förstår jag dock iom vad jag har för arbete och vad mobilen utsätts för. Men repor blir det ändå rätt lätt trots att det är gorilla-glas. Postad 27 January 2011 - 18:52
Ingenting är ju trots allt perfekt. Vissa kommer onekligen få vissa repor, och andra inga.
Postad 27 January 2011 - 20:57
Har du uppdaterat Ovi Maps? Detta låter som en "bugg" som fanns i första versionen som jag märkte, att söker du inte på en exakt adress, dvs missar en bokstav eller ett nummer som inte finns så hittar den ingenting. Efter uppdateringen så är sökfunktionen bra mycket bättre och ger även förslag om man nu lyckats skriva fel.
Tack för tipset, värt att testa. Jag återkommer när jag testat, så andra vet om detta löser problemet. Postad 27 January 2011 - 21:07 Fast även med agps:en på så får jag inte den integrerade gps:en att ansluta då när jag stänger av den inte får något varningsmeddelande om att den används vilket jag får om jag försöker stänga av agps:en. Däremot så får jag ibland in min position exakt, men efter en stund så kan den fara iväg helt åt ****. Idag så visade den att jag var i centrala Stockholm när jag var i Uppsala men så illa har det dock bara varit en gång. Finns det inte något sätt att se hur anslutningen till satelliterna är, som man kunde göra i gamla nokia maps? Postad 27 January 2011 - 21:14
Vilket felmeddelande? Och vad menar du med att stänga av?
Det finns inget inbyggt sätt att se var satteliterna är. Dock finns det är program som heter LeGPS. Du kan prova det om du vill. Jag har inte fått det att fungera ordentligt dock tyvärr. Postad 27 January 2011 - 21:24
uppdaterat till den senaste. Ahhhhh fungerar icke=) Postad 27 January 2011 - 21:56
om man dragit hem en sis.fil och sen installerat den, kan man då ta bort sis.filen från massminnet och programmet fungerar som det ska?
Postad 27 January 2011 - 22:32 Under inställningar-programinställningar-positionering-positioneringsmetoder kan du slå av och slå på olika positioneringsmetoder. Om den positioneringsmetoden som du försöker stänga av används så kommer det upp ett meddelande om att den används då du försöker stänga av den. Jag får alltså inget meddelande om jag stänger av den integrerade gps:en, alltså används den ej. Ska försöka med LeGPS. Postad 27 January 2011 - 22:39
jag har märkt detta problemet också ibland. det är så att vissa adresser är svåra att köra till misstänker jag. om man växlar till gå kanske det funkar? jag brukar skriva in bara gatan och sen leta på husnumren själv. eller försöka med ett nummer ifrån. Postad 27 January 2011 - 22:42 Svaret är ja. Postad 27 January 2011 - 23:23
Vad är det du inte får att fungera riktigt med LeGPS? För mig fungerar det PERFEKT, dock lite fel färg på vissa ställen så man ser inte så tydligt. Postad 27 January 2011 - 23:55
Får ingen data (alla fält är tomma). Och inget GPS lås (dock får andra applikationer detta).
Postad 28 January 2011 - 00:06
Går ej att skapa ett e-postkonto på min N8:a? Har en telia.com-adress sedan tidigare som jag tänkte använda. "Tjänsten är ej tillgänglig för närvarande. Försök igen senare" kommer det upp när jag försöker installera via mobilen? När jag går via telias hemsida för att därifrån skapa en webmail och få inställningsuppgifter för "Mail for exchange" så går inte det heller? "Fel försök senare" kommer det upp och teliasupporten fattar heller ingenting?
Tacksam för hjälp! Redigerat av Jannee, 28 January 2011 - 00:12. Postad 28 January 2011 - 07:40
Först vill jag bara säga att det är ett tokhjälpsamt forum. Inga arga miner, bara vänliga själar=) Sen så drog jag hem ovi maps 3.06 från beta labs och installerade den. Nu är husnr, inga problem. Postad 28 January 2011 - 08:51
Någon som provat detta torrent program? Verkar lite för bra att man ska kunna ta ner torrenter till mobilen..
http://www.youtube.c...;v=a3COl3FcSc8# Postad 28 January 2011 - 09:15
Det funkar fint. Postad 28 January 2011 - 10:05
Kan man på något enkelt sätt få leverens bekräftelse på vissa sms.
Vill alltså inte ha det på alla, men ibland. Men hittar ingen snabb funktion för att begära detta?? Postad 28 January 2011 - 11:20
Om man får det att funka! Jag har fortfarande inte lyckats, men väntar nog med det tills jag får mitt minneskort, då provar jag igen Såg förresten programmet var på väg till Ovi Store, det är nice! Redigerat av Amor, 28 January 2011 - 11:21. Postad 28 January 2011 - 13:01
Hej på er
Har nyligen fått min N8 och skulle höra mig för om det någon som har eller har provat någon väska/fodral som dessutom kan fästas till livremmen. Snyggt/modernt, njaä men praktiskt iaf på jobbet. Efterlyser även någon form av kodminne eller motsvarande. Finns det?? Tack på förhand. Postad 28 January 2011 - 13:39
Väskor (t.ex. för bältet, om man vill se ut som SvenneBanan på Mallorca http://shop.ebay.com...6.c0.m270.l1313 Postad 28 January 2011 - 16:01
Va skumt. För mig fungerade programmet PERFEKT från första början. Allt står med på alla ställen och staplar. Postad 28 January 2011 - 22:42
Hitta precis senaste versionen av Symtorrent ( 1.50) på nätet, lägger upp den här ifall någon vill ha, den är osignerad.
Symtorrent länk Postad 28 January 2011 - 22:53
Annars så finns den på OviStore, här är SymTorrent Funkar faktiskt klockrent, från alla tracker sidor... Postad 28 January 2011 - 23:08 Å f.. Då blev den godkänd till slut då. Den funka som du skriver grymt bra Postad 29 January 2011 - 13:56
Hej, använder du wlan eller 3G APN när du skapar kontot? i vissa sällsynta fall fungerar det om du använder mobildata 3G istället för wlan när du skapar själva kontot Postad 29 January 2011 - 14:00
finns skins till N8 på http://www.gelaskins...phones/Nokia_N8 man kan även ladda upp ett foto och få ett skin av...
Postad 29 January 2011 - 14:26
Hallå Klas!
Long time no see. Kan du avslöja ngt om kommande uppdateringar? När kan vi förvänta oss att se PR1.1 och 2.0? Postad 29 January 2011 - 15:34
haha nej kan inte avslöja alltför mycket förutom att vi testar 1.1 mjukvaran och att den borde släppas ganska så snart om testerna går bra. sedan det stora i 2.0 är ju browsern och lite annat godis och efter 2.0 så kommer den större uppdateringen där gränssnittet ändras betydligt. Vi har redan släppt ny maps och uppdaterad ovi store och jobbar för att få ut flera saker. Postad 29 January 2011 - 16:05
Hur menar du med uppdaterad Ovi store? Det är samma version sedan N8 släpptes 2.00.10024. Har ofta problem när jag köper appar. Den brukar säkert varannan gång säga att köpet inte kunde genomföras pga tekniskt fel och sen kommer ett sms där det står att köpet är genomfört. Saken är att varje gång det hänt, ca ett tiotal gånger, så blir jag debiterad för det på telefonräkningen. Redigerat av Kemi, 29 January 2011 - 16:06. Postad 29 January 2011 - 16:51
hmmm jag kör kanske en lite nyare intern på min haha förlåt. men har ingen vanlig N8 här just nu så kan inte kolla versionen som ska vara i..... ang ovan. om du har debiterats hittar du apparna under "konto" och "mina saker" i ovi store. sen trist med strul, kör du kreditkort eller elefonräkning och om telefonräkning vilken operatör? Postad 29 January 2011 - 18:32 Jag har ett program som heter FolderPlay i min N8 det fungerar utmärkt Postad 29 January 2011 - 20:31
Ja det finns massor av tillbehör att köpa. Man behöver inte betala tull. Ett tips är att sortera på "price + shipping: lowest first". Söker man på "best match" blir det blandade resultat och man riskerar att köpa dyrt. Enklare väskor och displayskydd går att köpa för ca 10 kr inkl frakt. Se upp för "real leather" som oftast är fuskläder och är förvillande likt äkta skinn/läder. Man får gå lite efter priset. Kostar en "skinnväska" 99 cent så kan man inte förvänta sig äkta skinn. Postad 29 January 2011 - 21:33
Orkar inte söka längre...
Går det att se film klip eller Aftonbladets flash klip i en N8? Postad 29 January 2011 - 21:57
Hej.
Jag har problem med blixten på min n8, den har helt enkelt slutat att fungera. Någon som har detta problem? Postad 29 January 2011 - 23:46 Var hittar jag LeGPS? Finns inte på ovi store. Postad 30 January 2011 - 01:51
jo det finns ju en app, den var t.o.m. förinstallerad har jag för mig. Postad 30 January 2011 - 10:16
Jag är så nöjd med min N8 att jag nu ska beställa en till frugan med.
Postad 30 January 2011 - 10:40
Beställde en jag med igår den verkar riktigt grym. Kanske blir att beställa en till frugan för mig med då
Å andra sidan så har hon inte lyckats lära sig alla finesser på sin 5230 än, hon har lyckats lära sig att ringa iallafall Hon får väl testa min lite först. Postad 30 January 2011 - 10:47
Vad tror ni om dessa skydd till telefonen?
http://cdon.se/hemel...ris_n8-12578741 http://cdon.se/hemel...k-12679905?v=-1 Redigerat av Unregistered1190014e, 30 January 2011 - 10:57. Postad 30 January 2011 - 11:55
jag tycker att skärmskydd är onödigt om du inte är extremt ovarsam med den. kan rekommendera nokias sillikonskydd som ger ett bättre grepp och är praktiskt då det går att lägga telefonen nästan var som helst utan att den glider iväg.
Postad 30 January 2011 - 12:14
Är ju rätt försiktig om mina prylar så får väl kolla på silicone skyddet, tack för tipset.
Postad 30 January 2011 - 12:38 All about Symbian har faktiskt ett test av Nokias siliconeskydd Deras test av läderväskor Redigerat av Unregistered31511, 30 January 2011 - 12:43. Postad 30 January 2011 - 15:04
Har för mig att någon frågade här om en annan musikspelare för N8.
TTPod v4.0 ser lovande ut. Finns bara på kinesiska än. OVI store har idag 4 miljoner nedladdningar per dag, den stora skjutsen för OVI kom med just den här telefonen faktiskt så det ser ljust ut med appar... ![]() OVI store är störst i Kina så vi lär få se en hel del appar från dem framöver misstänker jag. Tänk på att varje år tar 400000 ingenjörer examen i Kina.
Redigerat av Unregistered31511, 30 January 2011 - 16:46. Postad 30 January 2011 - 15:18
Nu har jag också skaffat en N8 och jag är riktigt nöjd med den. Bättre än vad jag förväntade mig faktiskt!
Men har laddat ner symtorrent och laddade ner en film men insåg sen att jag måste ha ett uppacknings-program. Någon som vet ifall det finns på ovi-store? Edit: Råkar någon veta någon hemsida med sköna teman till mobilen? Redigerat av Unregistered77d30fc4, 30 January 2011 - 15:46. Postad 30 January 2011 - 15:44
Fick min N8 i fredags och är riktigt nöjd. Provade idag att ansluta mitt dinovo mini tangentbord via bluetooth och det funkade utan problem. Ska prova tillsammans med Nokia bigscreen och se hur de lirar ihop.
Postad 30 January 2011 - 16:00
En sida med sjusta teman och även massa annat nyttigt. http://forum.dailymobile.se/index.php 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |