Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.
Postad 06 February 2014 - 20:34
Postad 06 February 2014 - 20:43
Ska givetvis vara 19201980? Det var banne mig en riktigt udda upplösning...
Postad 06 February 2014 - 20:44
http://www.redgaming...ith-black-bars/
PS4 - Kraften som försvann!
Redigerat av Zerox_no1, 06 February 2014 - 20:45.
Postad 06 February 2014 - 20:50
Sen, ps4-fanboys? Du hade ett helt ok inlägg så ska du slänga runt sånna ord...
Postad 06 February 2014 - 21:08
Postad 06 February 2014 - 21:14
Tja, det ryktas ju om att titanfall har svårt att klara av 720p trots att Source verkar vara snäll mot hårdvaran om man kollar på pc minikraven. Är det därför det inte finns något kinectstöd för att de extra 10 procenten extra gpu behövs kanske. Jaja, vi får se
Postad 06 February 2014 - 21:17
Japp, två svarta ränder för att avlasta gpu:n så att den klarar 30 fps. lol Där de kommer med den dåliga ursäkten att det är för " cinematic experience". Men det är ju bara bra för Xbone för med tanke på PS4-fanboysens reaktioner blev det helt plötsligt fritt fram för spel i 30 fps.
1080p är viktigare än 60 fps, likaså vettig anti-aliasing. 60 fps hamnar efter dessa när jag har önskemål på spel. Kanske snabba shooters har lite annan prioritering. Xbone har ju - för fasen - grava problem med att ens få till 1080p på spelen. Där kan man säga... vänta på det... Lol!
Redigerat av Agaton, 06 February 2014 - 21:20.
Postad 06 February 2014 - 21:32
Postad 06 February 2014 - 21:56
Tja, det ryktas ju om att titanfall har svårt att klara av 720p trots att Source verkar vara snäll mot hårdvaran om man kollar på pc minikraven. Är det därför det inte finns något kinectstöd för att de extra 10 procenten extra gpu behövs kanske. Jaja, vi får se
Ryktas ala NeoGAF?
Eller Ryktas av en pålitlig källa som ofta har rätt?
Nivån för vad som är rykten som sprids vidare är så låg numera att man bara måste fråga.
Postad 06 February 2014 - 21:58
Ryktas ala NeoGAF?
Nivån för vad som är rykten som sprids vidare är så låg numera att man bara måste fråga.
Jag tycker 60 fps är viktigare än 1080p, om man nu måste välja (vilket man ju inte borde behöva).
Beror helt på vad för spel.
Civ V är viktigare att ha 1080p/30 än 720p/60.
Jag har förtroende att folket bakom. The Order har gjort rätt val.
Att där inte finns MP säger en del om att det kommer vara med story-spel vilket oftast detaljerna är bättre för upplevelsen än frameraten.
Postad 06 February 2014 - 21:59
Ok...
(Inte för att jag bryr mig om upplösning, det är ju inte som jag valt 'rätt' konsoll om det var det viktiga, men det är lite skumt att kalla 1920x800 för 1080p)
Postad 06 February 2014 - 22:06
Ibland är det kanske bra att tänka till en extra gång
Hur tror du att detta spel hade funkat på Xbox One? 720p och 15 fps?
Av dina inlägg att döma förstår jag att du är ett Xbone-fan. Det kan inte vara lätt, framförallt inte när du ger dig in i diskussioner om prestanda
Redigerat av Ageve, 06 February 2014 - 22:07.
Postad 06 February 2014 - 22:17
Ryktas ala NeoGAF?
http://titanfallblog...acking-at-720p/
Postad 06 February 2014 - 22:23
Samma sak.Ryktas ala NeoGAF?
Postad 06 February 2014 - 23:27
Vad har han träffat rätt då?
När inte Titanfall upp till 60fps eller pratar vi 30fps?
Saknar lite kött här
Postad 06 February 2014 - 23:35
Tyckte det var glasklart - om One är "lacking" vid 720p så hade han rätt... Det behövs inte så mycket för att rykte ska publiceras kan man lugnt säga.Vad har han träffat rätt då?
Saknar lite kött här
Postad 07 February 2014 - 05:51
PlayStation 4 vinner överlägset.
Hårdvara, pris, handkontroll, spel, design, ja allt är betydligt bättre på PS4.
(PlayStation 2 är världens mest sålda konsol genom tiderna.
Förövrigt tycker jag Steam Machines är spännande).
http://www.youtube.c...h?v=WlnD-YiYvYs
http://www.youtube.c...h?v=BKh0TUqQVOo
Postad 07 February 2014 - 06:13
Postad 07 February 2014 - 08:55
Ja man vill ju iaf tro att han är medveten om hur korkade hans inlägg är.Trolla much?
Svårt att avgöra dock, jag ger det en 50/50 chans.
Ärligt talat, nivån i den här tråden har trillat ner ordentligt på sistone. Varför medlemmar som Zerox och LCDTV vill dumförklara sig själva är en gåta.
Ang Titanfall så känns det rätt meningslöst att uttala sig innan spelet är klart. Möjligt att spelet har lite problem, men å andra sidan är det oxå möjligt att de fixat till det i slutfasen av utvecklingen.
Postad 07 February 2014 - 09:34
Så en frimärksstor bild på 10x10 pixlar är 1080p för att det inte är uppskalat?
Ok...
(Inte för att jag bryr mig om upplösning, det är ju inte som jag valt 'rätt' konsoll om det var det viktiga, men det är lite skumt att kalla 1920x800 för 1080p)
Dags att märka om en hel del blu-ray filmer... 2.4:1 är inte 1080p allihopa!
800p skulle innebära att bilden INTE skulle vara 1920 i bredd, det skulle vara ungefär 1420. Dvs 1420x800, och bilden skulle då behöva bli uppskalad, och inte vara pixelmappad. Att ens försöka jämföra med 10x10 blir bara löjligt.
Battlefield 4 på PS4:an är t.ex. 900p, dvs 1600x900, och skalas då upp. Det är inte samma sak.
Sen har dom själva nyligen gått ut med att dom antingen kommer köra 1920x800p med 4xmsaa eller 1920x1080p utan aa, eller sämre aa. Dom har helt enkelt inte bestämt sig än.
Då kan man ju fråga sig, om dom väljer 1920x1080, vad hände med den "cinematiska upplevelsen" dom försökte uppnå? Det är alltså inte ett design beslut, utan ett tekniskt beslut?
Postad 07 February 2014 - 09:34
Postad 07 February 2014 - 10:17
Spot on.Dags att märka om en hel del blu-ray filmer... 2.4:1 är inte 1080p allihopa!
Mkt "tjaffs" och kontrovers det blir runt The Order då. Märkligt.
Det är 1080p med letterbox för 2.35-format, alternativt 1920*800 aktiv pixelyta om man vill ha exakta siffor. Svårare än så är det inte.
edit: Ännu märkligare att det ens blivit en diskussion runt "nyheten" att de siktar på 30 fps. Var det nån som förvänta sig nått annat? Det är, och kommer vara, vardagsmat. Tex Uncharted, och 100 lir till, kommer säkerligen sikta på samma sak.
Redigerat av pacman, 07 February 2014 - 10:23.
Postad 07 February 2014 - 10:41
Inte mycket att tjafsa om tycker jag.
Postad 07 February 2014 - 10:47
Ang Titanfall så känns det rätt meningslöst att uttala sig innan spelet är klart. Möjligt att spelet har lite problem, men å andra sidan är det oxå möjligt att de fixat till det i slutfasen av utvecklingen.
Nu tror jag att jag blev tolkad lite fel, det är nog jag på detta forum som är mest hypad på spelet och jag tror verkligen inte att det kommer vara trasigt till realese. Tror eller hoppas inte att ea vågar att köra ut ett nytt ip som är lika trasigt som bf. Det jag menade var bara att det är ju lite löjligt att klaga på grafiken i detta fall bara och ville bara ge ett motexempel.
Digital Foundry: 1080p60 on Xbox One?
Drew McCoy: We'll see how performance goes. Frame-rate is king.
Förmodar 60?
Postad 07 February 2014 - 12:21
Det är 1080p med letterbox för 2.35-format, alternativt 1920*800 aktiv pixelyta om man vill ha exakta siffor. Svårare än så är det inte.
Så då är Xbox One uppskalning också 1080p? Eller 1280x720 om man vill ha exakta siffror.
Jag förstår vad ni menar, men samtidigt om battlefield 4 hade kört letter-boxed på Xbox One men inte på PS4 hade jag lovat att det inte hade kallats för 'cinematic experience' utan hade skyllts på den sämre prestandan även om både hade då varit i 1080p.
edit: Ännu märkligare att det ens blivit en diskussion runt "nyheten" att de siktar på 30 fps. Var det nån som förvänta sig nått annat? Det är, och kommer vara, vardagsmat. Tex Uncharted, och 100 lir till, kommer säkerligen sikta på samma sak.
Beror helt på spel. Hellre 60 fps och sämre grafikeffekter än 30 fps med grafikeffekter i spel som FPS. TPS kan man leva med 30 fps eftersom där är oftast tempot annorlunda.
Postad 07 February 2014 - 12:50
Nej...Så då är Xbox One uppskalning också 1080p? Eller 1280x720 om man vill ha exakta siffror.
Då har vi i sådana fall samma produkt med olika rendering, självklart hade det klankats på ena versionen då.Jag förstår vad ni menar, men samtidigt om battlefield 4 hade kört letter-boxed på Xbox One men inte på PS4 hade jag lovat att det inte hade kallats för 'cinematic experience' utan hade skyllts på den sämre prestandan även om både hade då varit i 1080p.
The Order finns bara i ett utförande där de valt att rendera det i letterbox för som de säger ett mer filmlikt resultat. Undertexter lär nog renderas i det svarta fältet.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 07 February 2014 - 12:54.
Postad 07 February 2014 - 13:54
Så då är Xbox One uppskalning också 1080p? Eller 1280x720 om man vill ha exakta siffror.
Eftersom bilden skalas upp då så blir pixeltätheten lägre än i 1080p, alltså inte 1080p. En idé: Xbone kan ju ha svarta borders på alla kanter på spelen så kanske, kanske det blir samma prestanda på spelen som på PS4. Inte så sexigt men då kanske spelen flyter på som på PS4.
Postad 07 February 2014 - 14:13
Nej.Så då är Xbox One uppskalning också 1080p?
Det är inte så krångligt...
Redigerat av pacman, 07 February 2014 - 14:14.
Postad 07 February 2014 - 15:50
http://www.youtube.c...h?v=pz2HxC2wAsA
http://www.youtube.c...h?v=3rDYSmwpLbs
Redigerat av Unregistered1659, 07 February 2014 - 16:28.
Postad 07 February 2014 - 16:37
Postad 07 February 2014 - 17:04
http://www.youtube.c...h?v=QPeP9jgv9mc
http://www.youtube.c...h?v=kZKI71cDF80
Redigerat av Unregistered1659, 07 February 2014 - 17:12.
Postad 07 February 2014 - 20:41
Btw. PLASMA TV is da shit, u know, when it's come to gaming.
Postad 07 February 2014 - 23:44
Postad 07 February 2014 - 23:58
- LCDTV2009
Dreamcast blivit en succe. Alla borde ju även köpa pc för frameraten grafiken är ju löjligt mycket högre i jämförelese med ps4 och xbox one och jag vet jag har båda men till slut handlar det ju om vilka spel det kommer till konsolerna ..
Postad 08 February 2014 - 00:02
fast pc är kul också utan alkohol
mitt hemmakontor

(jobbet har betalat allt)
Redigerat av WarpGuN, 08 February 2014 - 00:07.
Postad 08 February 2014 - 00:10
då är ju i och för sig ett wii u eller wii mer underhållande när det gäller polare och alkohol än ett ps4 eller xbox one.Amiga/PC var kul när man var 15år o bodde hemma hos mamma o pappa i sitt lilla pojkrum (typ 20år sen) på senare år och all teknikutveckling finns det så mycket andra roliga prylar att lägga pengarna på...man dra ju inte hem jobb polarna på ett par bärs och sätter sig på golvet och beundra det senaste grafikkortet från nvidia precis...nä då är soffan+storbild tv+fett highfi system+konsol mer imponerade och underhållande
fast pc är kul också utan alkohol
mitt hemmakontor
(jobbet har betalat allt)
Postad 08 February 2014 - 09:04
då är ju i och för sig ett wii u eller wii mer underhållande när det gäller polare och alkohol än ett ps4 eller xbox one.
Kinect är bra mycket roligare än Wii på fest, spela dart/golf eller adventures. Även kung fu är jävligt uppskattat efter ett par öl kan jag säga..
Till och med de av mina kompisar som är die-hard PS fans har dumpat move efter att få testat.
Att tillägga, min svärmor är ingen gamer men hon uppskattar ändå vissa spel. Hon hade lånat ett Wii av mig ett tag, men efter ätt ha spelat kinect så lämnade hon tillbaks det och köpte 360 direkt. det är klart mycket "häftigare" för casuals att lira helt utan kontroll.
Redigerat av Unregistered9be4fd25, 08 February 2014 - 09:08.
Postad 08 February 2014 - 09:15
Jo Kinect funkar det jag menade var mest typen av spel party spel, och det är sant xboxen kommer nog har roligare sådana än ps4:an. Men det är inte helt fel att spela super Mario eller super Mario kart heller ..Kinect är bra mycket roligare än Wii på fest, spela dart/golf eller adventures. Även kung fu är jävligt uppskattat efter ett par öl kan jag säga..
Till och med de av mina kompisar som är die-hard PS fans har dumpat move efter att få testat.Att tillägga är detta med 360 kinect, när det kommer nån killer ap till kinect 2.0 så blir nog de flesta nöjd med att den kommer med i paketet
Att tillägga, min svärmor är ingen gamer men hon uppskattar ändå vissa spel. Hon hade lånat ett Wii av mig ett tag, men efter ätt ha spelat kinect så lämnade hon tillbaks det och köpte 360 direkt. det är klart mycket "häftigare" för casuals att lira helt utan kontroll.
Redigerat av jimjans, 08 February 2014 - 09:18.
Postad 08 February 2014 - 09:19
Kinect är bra mycket roligare än Wii på fest, spela dart/golf eller adventures. Även kung fu är jävligt uppskattat efter ett par öl kan jag säga..
Till och med de av mina kompisar som är die-hard PS fans har dumpat move efter att få testat.Att tillägga är detta med 360 kinect, när det kommer nån killer ap till kinect 2.0 så blir nog de flesta nöjd med att den kommer med i paketet
Vad anser du om Fighter Within? Är Kinect såpass exakt i sin "read" att det är värt att köpa spel till den?
Att Kinect 2.0 är bättre än PS4 Camera är sopklart men, är MS strategi med 100$ dyrare konsol/proposition bättre än Sonys dito?
Jag kan tillägga att jag hatar PSN idag. Kan inte föra över stålar till kontot.
+1 till Live antar jag även om dessa inte interagerar med varandra övhtaget.
Postad 08 February 2014 - 09:21
fighter within är uselt här har du en liten review http://www.ign.com/a...r-within-reviewVad anser du om Fighter Within? Är Kinect såpass exakt i sin "read" att det är värt att köpa spel till den?
Att Kinect 2.0 är bättre än PS4 Camera är sopklart men, är MS strategi med 100$ dyrare konsol/proposition bättre än Sonys dito?
Jag kan tillägga att jag hatar PSN idag. Kan inte föra över stålar till kontot.
+1 till Live antar jag även om dessa inte interagerar med varandra övhtaget.
Postad 08 February 2014 - 09:58
fighter within är uselt här har du en liten review http://www.ign.com/a...r-within-review
Haha, ja det känns som att det är svårt att få till ett bra spel med Kinect. iaf när det kommer till "snabba" spel.
Postad 08 February 2014 - 10:03
Kunde nog vara roligt parat med ett oculus rift.Haha, ja det känns som att det är svårt att få till ett bra spel med Kinect. iaf när det kommer till "snabba" spel.
Postad 08 February 2014 - 10:12
Haha, ja det känns som att det är svårt att få till ett bra spel med Kinect. iaf när det kommer till "snabba" spel.
Kinect till 360 har ändå helt okej latency, när man kör hinderbana och slänger sig kors och tvärs känns det som att den hänger med ganska bra.. Eller så är det för att jag typ aldrig spelar det nykter haha
Men det bör ju fungera ännu bättre med kinect, när man spelar bf4 och lutar sig runt hörn känns det ganska 1:1, latency är helt omärkbart.
Kinect känns mycket mer som en del av upplevelsen nu än förut, vissa gillar det och andra inte(9/10 av dem har nog inte ans prövat).
Bara hoppas att det kommer nått kul party spel iaf, rivals lär nog kunna bli nice
Redigerat av Unregistered9be4fd25, 08 February 2014 - 10:14.
Postad 08 February 2014 - 10:16
Redigerat av Unregistered9be4fd25, 08 February 2014 - 10:18.
Postad 08 February 2014 - 11:10
Kunde nog vara roligt parat med ett oculus rift.
Absolut. Sony kommer nog med ett eget initiativ också som kan bli bra.
Kinect till 360 har ändå helt okej latency, när man kör hinderbana och slänger sig kors och tvärs känns det som att den hänger med ganska bra.. Eller så är det för att jag typ aldrig spelar det nykter haha
Alkohol kan ju ha den effekten =)
Men det bör ju fungera ännu bättre med kinect, när man spelar bf4 och lutar sig runt hörn känns det ganska 1:1, latency är helt omärkbart.
Kinect känns mycket mer som en del av upplevelsen nu än förut, vissa gillar det och andra inte(9/10 av dem har nog inte ans prövat).
Bara hoppas att det kommer nått kul party spel iaf, rivals lär nog kunna bli nice
Dubblepost, råkade trycka citera ist för redigera.. Alltid lika kul att använda mobilen.. O.o
Jag har knappt sett en Kinect. Vore kul att testa det där Sports Rivals, ser ut att ha potential även om senaste trailern var lite småsliskig.
http://www.youtube.c...h?v=9KDgdNgAaOg
Redigerat av Leahspappa, 08 February 2014 - 11:11.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
40 filmer
13 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?