Skulle vilja byta:
Vänster knapp: Senaste till att låsa (starta S2U2)
Höger knapp: Kontakter till stanard konktant listan i WM6
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *
Startad av
Scrapanatchi
, feb 10 2008 19:57
7080 svar till detta ämne
4 relaterade trådar
Postad 20 november 2008 - 20:32 Skulle vilja byta: Vänster knapp: Senaste till att låsa (starta S2U2) Höger knapp: Kontakter till stanard konktant listan i WM6 Postad 20 november 2008 - 22:40
nej jag gjorde ingen hardreset precis efter att jag flashat, hur gör man det(innan man kalibrerar skärmen)? men nu har jag fått det att funka, ja låter den snurra i några minuter och det går igång. men det ska inte behöva snurra längre än några sekunder....? har tappat bort mitt headset också, någon som har något till salu eller kan rekommendera ett att köpa? ja har redan ett bluetooth headset. Postad 20 november 2008 - 22:55 Btw installerade Homescreen och har ett problem när jag är på skrivbordet "Today" så pillar jag på typ temperaturen och sånt men sen ibland om man pillar 2 eller 3 gånger så hänger hela mobilen sig helt och hållet och jag måste plocka ut batteriet... Jobbigt någon som har märkt samma problem? Postad 20 november 2008 - 22:58 2. Hold both right and left buttons (the ones right under the screen, dont know the name) 3. press power button, while still holding the others Brukar alltid tipsas om att man ska köra en hard reset innan man kalibrerar skärmen.. Vet inte om det gäller för xperia..Borde väl stå i nån tråd om flashning Postad 20 november 2008 - 23:04
Japp får samma sak, så jag har slutat växla mellan processorkraft/signalstyrka... Tycker att programmet är värdefullt ändå. Postad 20 november 2008 - 23:25 Postad 20 november 2008 - 23:47 Testade själv för ett tag sen (skrev om det några sidor tillbaka) att ändra språk, men tyvärr med samma resultat som du fick. När det gäller att starta Radio/Media som program så tror jag att det har med grafikhanteringen i TF3D/media/radio att göra, och tyvärr inget som jag kan påverka. Det finns en möjlighet, men då ställs man inför problem om man har Close Button (SPB PocketPlus) aktiverat. Beskriver inte i detalj här. Ska titta lite mer ingående på det här när jag får lite tid över. (Många lever i tron att Close Button stänger av program på ett bra sätt och rensar resurser, detta är dock helt osant. Close Button orsakar problem med många program och kan lätt få telefonen att bli seg och instabil.) Avstängningstiden på Radio finns även där när den körs som panel, men man märker det först om man aktiverar radio-panelen och sen switchar över till någon annan panel och sen startar radio-panelen direkt efter, det är samma tidsåtgång men vid andra uppstarten mao. Det tar ganska lång tid för API:t till radioprogrammet att frigöra sina resurser. PanelManager sköter detta när man kör som panel, men vid exekvering som ett program så finns inte möjlighet att shifta detta på ett bra sätt. Om det finns intresse så har jag en idé om att göra ett program som gör det möjligt att välja vilka paneler (även framtida) som man vill ha i sin program-mapp. Programmet scannar helt enkelt av alla installerade paneler, och sen är det bara att klicka i vilka man vill ha som vanliga program. Det är några på XDA som har velat ha både SlideShow-panelen och FaceBook-panelen som program, därav idén. Någon annan som är intresserad? Postad 20 november 2008 - 23:56
Låter som en alldeles strålande ide ![]() Postad 21 november 2008 - 00:01
"fin hållare till mobilen när man har den i bilen" - http://www.dustinhom...5010196275.aspx Postad 21 november 2008 - 00:05 Ok, då vet jag. Perfa att du svarade utförligt å bra. När det gäller panelerna så låter det prima. Vem vet, kan ju komma paneleri framtiden som är riktigt bra. Nu kan du ju även ha ett program som startar panelen du gjorde för att starta TouchFlow... Vilket härligt flow med den rundgången ^^ ehh jag borde sova så man får några timmars sömn. Natt ![]() Postad 21 november 2008 - 00:07 Min första WM, och problem har väl bara börjat för en rookie som jag. * Kan inte komma åt mitt minneskort från mobilen. Den hittar inga filer etc. Men från datorn kan jag nå kortet och lägga dit en massa musik m.m. Vad har jag missat? Postad 21 november 2008 - 00:17
Kommer du inte åt minneskortet genom filutforskaren!? Postad 21 november 2008 - 00:22 Haha! ... får kalla programmet SlowFlow3D Launcher ![]() Postad 21 november 2008 - 00:24
Nej? Jag har dessutom 2 kort, ett 4 GB och ett 8 GB men det är samma resultat?? Hmm, hade laddningen igång samtidigt, så fort det var klart så gick det. Men min kortläsare har inte känt av korten heller så jag trodde jag fått 2 kort som inte funka. Kan man inte kolla på minneskortet när telefonen är kopplad till datorn med USB? Redigerat av skruwen, 21 november 2008 - 00:30. Postad 21 november 2008 - 01:51
Nej det kan du inte om den är kopplad som "diskstation", men om du kopplar den genom activesync så går det. Du kan ändra det under inställningar i USBtoPC. Postad 21 november 2008 - 07:33 Finns det ingen funktion eller program som känner av när man sätter i headsettet och kan switcha profil från att ha högt ljud i inbyggda högtaleren till lågt ljud endast i headsettet? Jag menar... kan nallen känna av att jag sätter i ett headset och visar det genom en ikon så borde väl det gå att få den att göra det jag vill? PUSS Postad 21 november 2008 - 08:04 Nu en lycklig ägare av en X1:a. Köpte en i tisdags på elgiganten i västerås men tyckte att den glappade i skärmen i utfällt läge, kände på en del andra men en del var fastare och en del lika glappa eller mer. Gick tillbaka och snackade med dom och döm om min förvåning när de utan nått snack drog fram 2 nya som jag fick känna och välja på. Nu har jag en som inte glappar ett dugg (supertight och naturligtvis helnöjd med det). Över hela taget är jag skitnöjd med luren, hade en G900 tidigare och X1:an är i nuläget helt outstanding mot den(det kanske inte är en rättvis jämnförelse, men...). Men till mitt huvudbry. Min första X1:an var snabbare i allt från laddning av program till skärmrotationer !! Den jag har nu är inte jätte seg med det tar några tiondelar längre för den att göra samma saker ![]() Någon som har en analys. /Johan Postad 21 november 2008 - 08:41 Postad 21 november 2008 - 12:09 Den söker efter bluetooth eller en på com 7. Någon som vet hur man gör! Tacksam för svar! Postad 21 november 2008 - 12:56 /Johan Postad 21 november 2008 - 13:00 Jag skulle vilja ha tag i tomtom med lite kartor. Är det nån vänlig själ som kan tala om var man kan tanka ner det. Har kollat runt lite själv men det finns så många vet inte vilken som passar x1:an mvh törna Postad 21 november 2008 - 13:02
Läs forumets regeler så ser du att du inte kommer att få några svar på sådant här...... Postad 21 november 2008 - 13:30 Halebop är väl Telia? Telefonen gör själv inställningarna om du går in i Inställningar/Anslutningar/Anslutningsinställningar och väljer Telia? Postad 21 november 2008 - 13:37
Google brukar kunna svara på det mesta, bara man ställer rätt frågor.... Postad 21 november 2008 - 14:02 http://www.sonyerics...entItemId=35184 Den är ju riktigt snyggt gjord! Coolaste panelen hittills ![]() Bilder här om ni vill se den in action... http://blog.se-nse.n...008/11/20/3718/ Nu åker skybook/snap2face ut... Redigerat av Cthugha, 21 november 2008 - 14:04. Postad 21 november 2008 - 14:25
kan ju tycka det. intställningarna som den gör funkar inte alls.. om jag klickar på mms så hänger sig bara telefonen.. Postad 21 november 2008 - 16:34
Är ingen jätte facebook fan... men måste hålla med om att den var jäkligt smidig :-) /Melone Postad 21 november 2008 - 16:44 Har själv haft lite problem med MMS och E-post; 1. Det går inte att skicka om Active Synk är på 2. Det går inte att skicka om Wlan är på 3. "Telias proxyinställningar för Sony Ericsson X1 fungerar inte för epost och vi föreslår att man inte ansluter via denna. Gå in på Start > Inställningar (Anslutningar) > Anslutningar och väljer "Ställ in min proxyserver" där du avmarkerar "Det här nätverket ansltuter till internet via en proxyserver" och sedan trycker OK två gånger. Efter detta bör det fungera utmärkt att skicka epost." Sonyericsson support. Vet inte i vilket läge som din telefon hänger sig men det verkar ju inte ha med inställningarna att göra om den hänger sig när du väljer MMS, inte när du skall skicka? Försöker jag skicka med något av ovanstående så får jag bara ett meddelande om att det inte går att skicka och att posten lägger sig i utkast eller liknande. Postad 21 november 2008 - 16:51
Har samma problem har hållt på i flera veckor med dessa inställingarna testat allt och olika operatörer ingeting fungerar så jag har gett upp me det... Postad 21 november 2008 - 16:57 Fick rådet från Sonyericsson att skaffa ett G-mailkonto så skall det gå att skicka oavsett vilka uppkopplingar man har men ändå gå att använda sin egen server och e-postadress. Men .. man vill ju inte göra det för enkelt. Det är ju för jävl..... att man skall behöva hålla på i flera veckor med en sådan grundläggande funktion! Postad 21 november 2008 - 17:17 När man ringer och det är upptaget går ljudet ut i högtalaren, men bara då Hur f** gör man för att få bort ljudet ?? /Johan Postad 21 november 2008 - 17:33
Samma när man lägger på efter ett samtal ibland och man inte hinner trycka på "lägga på" luren så kommer ett tutande från högtalaren också :-/ Mysko? /Melone Postad 21 november 2008 - 17:38
Svensk sida/företag med hållare jag använder (använde till p1:an också) http://www.kjell.com...00000,614000000 Rätt bra pris också 139kr tror jag det var.. //joel Postad 21 november 2008 - 17:56 Postad 21 november 2008 - 18:11
Tack så mycket! Hoppas den passar bra då så den inte lossnar hela tiden ![]() Postad 21 november 2008 - 19:49 Varit med på detta forum sedan Experian släpptes och jag blev en lycklig ägare från första dagen den släpptes. Har i stort sett bara ett (större) "problem". Får inte filmsnuttarna på tex. Aftonbladet, svt/play att fungera. Youtube har jag dock inga problem med. Har provat med att installera : Flash lite 3.1 My flash 3.1 Adobe flash 7 CorePlayer etc. , men fortfarande fungerar det inte. Har sett att fler ställt denna fråga, men inte fått något direkt svar. Hur är det med er andra? Får ni filmklippen på tex Aftonbladet och svt play att fungera med Experian "out of the box"?? Vad har ni intallerat/gjort för inställningar för att få detta att fungera? Tidigare ägare av P910/p990 och efter lite tid och efter lite tweeking så känns denna mobil helt klart super. Som så många andra också sagt... den blir vad du vill att den ska vara! Skulle uppskatta om någon kunde ge mig svar på detta . Tackar på förhand! Postad 21 november 2008 - 20:43
Testa att göra en ny hard reset o se om det blir nån skillnad.. Har du installerat några program du inte hade på förra mobilen? Vissa sämre skrivna program segar ner den rätt mycket. //Joel Postad 21 november 2008 - 20:54 Postad 21 november 2008 - 21:50
Du var så ###### komiskt uppenbar så den enda hemsida du kommer bli hänvisad till är - http://www.tomtom.com ![]() PS- bäst du frågar mamma o pappa om tomtom i julklapp! Redigerat av Zakath, 21 november 2008 - 21:53. Postad 21 november 2008 - 22:05 Det var exakt samma program på bägge. -Xperia tweeak -Pubbas panelinstaller för radio och mediapanel -SPB mobil shell från SE's sida Ska testa att göra en ny hard reset och se om det löser det. /Johan Postad 21 november 2008 - 23:57
PÅ Clas Ohlson finns en universal som funkar klockrent till Xperian. Köpte för 129 och haft den några veckor. Mobiltelefonhållare Exibel. http://www.clasohlso...spx?id=55541289 Postad 22 november 2008 - 00:32
Okey den såg bra ut spec med lång arm. Den som är på kjell och company http://www.kjell.com...00000,614000000 typ samma men frågan är vilken man ska köpa?? Ska in imorgon och köpa någon av dem... En annan sak, när man blir uppringd finns det inget program så man trycker på skärmen för att svara? Jag har installerat Spu2 för att ta upp knapplåset och såg någonstans att det ska ändra när det ringer med men det är vanligt när det ringer! Thx för alla snälla svar ![]() Postad 22 november 2008 - 00:35 Riktigt snyggt, men kan ni komma åt grupperna som ni gått med i?? Postad 22 november 2008 - 00:43 Sorry!!! En iten press kanske...Andy här! Mitt första (andra) inlägg i forumet, har dock läst en hel del! Jag har pillat med samtliga av SE:s smartphones samt en mängd Ipaqs och känner att X1 är helt rätt!!! Blev lite frustrerad över att jag inte hittade grupperna i panelen, därav det korta messet ovan.... Har en andra fråga, ngn som kan hänvisa till rätt .cab fil för att få tangentbord med svenskt t9?? För att toucha med enbart ett finger alltså? Stort tack på förhand... Satt nyss o njöt av bilderna från min c905 på x1:ans skärm när det slog mig att jag kunde nätverksdela o se dom via ps3 direkt på 50"arn, så snyggt!!!! Ha en skön helg! Postad 22 november 2008 - 01:43 Kolla in det här inlägget: https://www.minhembi...p;#entry2142371 Postad 22 november 2008 - 09:00
Tackar!!! Testar det när dottern min ger mig andrum....Stort tack! Postad 22 november 2008 - 09:09
http://www.kjell.com...00000,614000000 typ samma men frågan är vilken man ska köpa?? Ska in imorgon och köpa någon av dem...
Okey den såg bra ut spec med lång arm. Den som är på kjell och company
Den från Kjelle funkar kanon. Men jag skulle vilja ha en där man kan ha x1:an liggande och med sugpropp så man kan ta med den mellan sina bilar. Är det någon som hittar en sån så säg till... /P Redigerat av PontiacMan, 22 november 2008 - 09:10. Postad 22 november 2008 - 10:14
Brodit.se har suveräna hållare, Dustin Home säljer en komplett med laddare som med kulled så att man kan snurra telefonen beroende på vilket läge man vill ha den i.
2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |