Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *

3968 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 mars 2009 - 20:28

Mico
  • Mico
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Hej,

detta har säkert besvarats men över 100 sidor med inlägg kan jag inte riktigt gå igenom.. :blink:

Min SonyEricsson gick i sönder och jag flyttade mitt SIM-kort till min nya Touch Diamond. Nu har alla kontakter ändrats från t.ex. "Johan Mobil" till "Mobil;Johan/1". Detta gör det väldigt krångligt när jag ska göra en snabbuppringning med sifferknapparna och är ganska bekymmersamt även i övrigt. Hur kan jag återfå ursprungsformatet?

Ingen som har en aning? Detta måste ju ha drabbat alla! Eller är jag helt fel ute??

Postad 05 mars 2009 - 19:40

Vestlund
  • Vestlund
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Har lekt med den i snart hela 15 minuter och undrar en sak, hur kan jag veta om den ansluter via Wifi eller om den kör 3G ändå? Har inte lagt till fri surf ännu så jag är lite orolig att jag får en saftig räkning.

EDIT: Äsch, la till fri surf i tjänsten. Bara 99:- extra så det får jag överleva och kompensera genom att surfa snormycket istället. Men vore ändå roligt att veta när den använder Internet (WLAN/WIFI) samt 3G/Edge-Internet.

Redigerat av Vestlund, 05 mars 2009 - 21:13.

Postad 06 mars 2009 - 11:56

Unregistereda3b082eb
  • Unregistereda3b082eb
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

kan man uppgradera våra wm 6.1 till 6.5?

Finns WM 6,5 ute??

Postad 06 mars 2009 - 18:04

br3nt
  • br3nt
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Finns WM 6,5 ute??

ja på diverse developer sidor. men det är bara betor så vitt jag vet

Postad 07 mars 2009 - 17:52

Vestlund
  • Vestlund
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Har en fråga angående internettrafiken som ligger lite i samma läge som min tidigare fråga, märkte nu när jag klickade på statussymbolen för 3G att jag har varit uppkopplad i 01:32:34, alltså 1 timme och 30 minuter ungefär. Innebär det att den har fört över data i 1½ timme eller innebär det att jag endast varit uppkopplad och redo så att säga?

Postad 08 mars 2009 - 20:12

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Har en fråga angående internettrafiken som ligger lite i samma läge som min tidigare fråga, märkte nu när jag klickade på statussymbolen för 3G att jag har varit uppkopplad i 01:32:34, alltså 1 timme och 30 minuter ungefär. Innebär det att den har fört över data i 1½ timme eller innebär det att jag endast varit uppkopplad och redo så att säga?

Uppkopplad och redo :)

Länge sen jag var här :)

Postad 08 mars 2009 - 21:15

Vestlund
  • Vestlund
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Uppkopplad och redo :)

Länge sen jag var här :)

Phew. Då kanske jag kan sluta oroa mig över en ganska fin räkning då. Stod på ett tag innan jag la till fri surf nämligen så blev lite nervös. En halvtimmes 3G-överföring kan ju kosta en del. :)

Postad 10 mars 2009 - 20:05

Unregistered5ab5a3a9
  • Unregistered5ab5a3a9
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Tjoho.

Kör med Dillingrafs rom, men hittar inte MSN på den, kan man lägga in den i efterhand å var kan man hitta den ??

//Jimmy

Postad 11 mars 2009 - 10:19

Ka11e
  • Ka11e
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
WM 6.5 kommer ju alldeles snart. Har vi fri uppdatering från HTC eller vad är det som gäller?

Postad 12 mars 2009 - 16:58

Smeebt
  • Smeebt
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Fri uppdatering tror jag knappast, jag är inte ens säker på att Touch Diamond kommer klara av 6.5, hoppas jag har fel dock.

Upptäckte förresten att med nyaste ROMen så är knapparna i "alla kontakter" större och mer touchvänliga, stiligt!

Postad 12 mars 2009 - 19:44

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 0
WM 6,5 är INTE kompatibelt med gamla 6,1 telefoner.
Så det kommer inte att finnas några telefoner som kör 6,1 idag som fungerar med 6,5.
Vad jag har kunnat läsa mig till i alla fall. Kanske kan de "hacka" den så man får utseendet eller nåt, framtiden får utvisa det.

Postad 12 mars 2009 - 21:15

Smeebt
  • Smeebt
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Så det kommer inte att finnas några telefoner som kör 6,1 idag som fungerar med 6,5.
Vad jag har kunnat läsa mig till i alla fall. Kanske kan de "hacka" den så man får utseendet eller nåt, framtiden får utvisa det.

Precis vad jag hört, däremot har jag hört att det finns två modeller på marknaden idag som klarar av en uppgradering men jag minns inte vilka, nå jävligt top notch iallafall..

Postad 12 mars 2009 - 23:28

br3nt
  • br3nt
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
hur kan det inte vara kompatibelt?
inte för att jag försöker vara dryg eller något sådant men undrar bara för jag är nyfiken :)

Postad 13 mars 2009 - 02:14

linuws
  • linuws
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag passar på att smita in och lägga en fråga. Det är så att jag är lite intresserad av att byta till en Diamond men det enda som jag är lite osäker på är kalendern. Jag använder min telefon som min huvudkalender och jag ser gärna att det går att importera vCal/iCal till den. Fungerar det i standardutförandet? Fungerar kalendern bra i övrigt, lättöverskådligt och tydlig?

Det står lite mellan att köpa en väldigt simpel mobil som bara kan ringa och sms:a i stort sett (SE T700) eller ifall jag ska köra på en HTC..

Ha det gött!

Postad 13 mars 2009 - 11:52

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

Det är kompatibelt med 6.1. Det finns t.o.m ROMar ute till 6.1-modeller med 6.5. Så rent tekniskt går det utmärkt att köra på en modell som idag har 6.1 Pro. Däremot är det inte säkert med officiella uppgraderingar, d.v.s att tillverkarna licensierar 6.5 och släpper egna ROMar med systemet som uppgradering. Det är bara Touch Diamond 2 och Touch Pro 2 mig veterligen som idag officiellt kommer att kunna uppgraderas eftersom HTC licensierat 6.5 till dessa.

Så slutsatsen är: 6.5 kommer att finnas som custom-ROM till dagens 6.1-modeller och redan idag finns beta-ROM ute till diverse HTC-lurar.

Har sett flera exempel där 6.1 uppgraderats till 6.5 utan problem. Det fungerar på exakt samma hårdvara.

Postad 13 mars 2009 - 16:23

Ka11e
  • Ka11e
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Det är kompatibelt med 6.1. Det finns t.o.m ROMar ute till 6.1-modeller med 6.5. Så rent tekniskt går det utmärkt att köra på en modell som idag har 6.1 Pro. Däremot är det inte säkert med officiella uppgraderingar, d.v.s att tillverkarna licensierar 6.5 och släpper egna ROMar med systemet som uppgradering. Det är bara Touch Diamond 2 och Touch Pro 2 mig veterligen som idag officiellt kommer att kunna uppgraderas eftersom HTC licensierat 6.5 till dessa.

Så slutsatsen är: 6.5 kommer att finnas som custom-ROM till dagens 6.1-modeller och redan idag finns beta-ROM ute till diverse HTC-lurar.

Har sett flera exempel där 6.1 uppgraderats till 6.5 utan problem. Det fungerar på exakt samma hårdvara.

Jo ungefär det har jag också kommit fram till när jag läst. Blir till att fixa en custom rom när wm 6.5 släpps, om nu inte HTC fixar det, kanske bli för dyrt för dom med licenskonstnader från MS.

Postad 21 mars 2009 - 15:33

whj
  • whj
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
behöver verkligen lite hjälp med min telefon. Jag har låst upp den med ett program och har installerat hardspl tror jag så länge inget har gått fel ( förresten hur ser man det) men det ska vara installerat..
radioversion 1.20.Olinex

jag hade först tänkt uppgradera till Duttys Rom men det funkade inte sen testade jag Htc:s orginal rom men det funkade inte heller sen testade jag Htc:s 3 brandade Rom som jag använt tidigare men det funkade inte att uppdatera till den heller.

så sen jag började installera Hardspl och sånt så fungerar det inte att uppdatera min telefon längre så jag undrar om någon vet var jag har gjort fel för nu funkar det inte att uppdatera Rom:en överhuvudtaget.

om någon vet vad jag ska göra så beskriv gärna väldigt tydligt.

Om jag kör en Hard reset för jag tillbaka samtliga grundinställningar då ? eller har jag kvar hardspl och radion som jag har nu fast jag gör en hard reset?

när jag försöker uppgradera Rom:en så blir det anslutningsfel när den ska börja ladda, har även kommit lite andra fel ibland. Fel 262 tror jag det var senast jag testa.

eller kan allt detta bero på att jag inte använder orginalkabeln, har nämligen en miniusb till en mp3 men telefonen är fortfarande ansluten till datorn står det så det ska väl inte vara felet? orginal datakabeln är nämligen sönder men kan köpa en ny om det skulle spela någon roll.

Redigerat av whj, 21 mars 2009 - 15:35.

Postad 22 mars 2009 - 11:27

Isaaku
  • Isaaku
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Tja. Jag ska beställa ny skyddsplast till displayen. Vilka är bäst och vilka kan ni rekommendera? mvh Isaac

Postad 22 mars 2009 - 17:59

Vestlund
  • Vestlund
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Tja. Jag ska beställa ny skyddsplast till displayen. Vilka är bäst och vilka kan ni rekommendera? mvh Isaac

Invisible Shield har jag beställt iaf, sett tester och den ska hålla för MASSOR, 119:- på CDON för frontskydd.

EDIT: Den är bortplockad ifrån deras sida, men den kommer att komma upp igen förmodligen. Dom har leveransproblem då dom har fått Invisible shields för CDMA-verisonen och inte P3700-diamanten. Detta vet jag till 100% då jag är en av dom drabbade. :P

Redigerat av Vestlund, 22 mars 2009 - 21:47.

Postad 23 mars 2009 - 13:03

Isaaku
  • Isaaku
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Ok! För jag har nu beställt från dustinhome. Orginal-skärmskydd från htc. Tyckte det man fick med var redigt bra hoppas det är samma!

Postad 24 mars 2009 - 12:38

Unregisteredca9029fc
  • Unregisteredca9029fc
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Tjenare har blivit lite sugen på att införskaffa ny mobil och har tittat lite på den här. Men det verkar som om batteritiden inte är mycket att hurra för iaf när man läser äldre inlägg. Så jag undrar om den har blivit bättre med nya uppdateringar till den eller är det fortfarande så att man måste ladda den varje dag? Kanske ska tillägga att jag inte ringer så där super mycket med mobilen blir kanske runt 30min samtal om dagen max, men istället en hel del sms.

Postad 24 mars 2009 - 12:48

stoffe69
  • stoffe69
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
.

Redigerat av stoffe69, 24 mars 2009 - 13:05.

Postad 24 mars 2009 - 12:59

Unregisteredca9029fc
  • Unregisteredca9029fc
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Jaha vilken tråd ska man fråga i då? Tänkte bara att den som det står officiell på kunde vara lämplig.

Postad 24 mars 2009 - 13:05

stoffe69
  • stoffe69
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Jag skrev i fel tråd.
Jag trodde det var htc touch hd tråden :)

Redigerat av stoffe69, 24 mars 2009 - 13:10.

Postad 24 mars 2009 - 13:07

Unregisteredca9029fc
  • Unregisteredca9029fc
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Aha okej, trodde det var menat åt mig:)

Postad 25 mars 2009 - 18:33

kungfo83
  • kungfo83
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
är det någon som vet om det finns svensk handigenkänning (graffiti) som man kan köra på diamond? och i brist på det, vad är de bästa allternativen för svensk textinmatning?

Postad 27 mars 2009 - 11:10

Creutz
  • Creutz
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Ok! För jag har nu beställt från dustinhome. Orginal-skärmskydd från htc. Tyckte det man fick med var redigt bra hoppas det är samma!

Ge oss gärna en update kring hur de är, om de är samma som det som följde med eller inte. Funderar nämligen på att införskaffa dem också.

Postad 27 mars 2009 - 11:12

Vestlund
  • Vestlund
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Tjenare har blivit lite sugen på att införskaffa ny mobil och har tittat lite på den här. Men det verkar som om batteritiden inte är mycket att hurra för iaf när man läser äldre inlägg. Så jag undrar om den har blivit bättre med nya uppdateringar till den eller är det fortfarande så att man måste ladda den varje dag? Kanske ska tillägga att jag inte ringer så där super mycket med mobilen blir kanske runt 30min samtal om dagen max, men istället en hel del sms.

Räcker två dagar för mig, med lite slösurf via Turbo3G och annat lek med den samt ett par samtal och sms. Helt klart okej med tanke på vad det är för sorts telefon.

Postad 27 mars 2009 - 12:46

Unregistered3ad86eea
  • Unregistered3ad86eea
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
Är det någon som testat någon 6.5 ROM? Kanske också fått svenskt tangentbord att fungera?

Redigerat av Unregistered3ad86eea, 27 mars 2009 - 18:54.

Postad 28 mars 2009 - 23:49

Peter B
  • Peter B
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0
Jag skall uppgradera med den nya ROM som kom 27/2. Men jag blev lite nervös när jag läste detta;
"* Please note that this upgrade will erase any data stored on the device. Once you proceed with the upgrade, the system can not be downgraded again".
Betyder det att mina fotografier, sms, kontakter och telefonlista kommer försvinna? Om det är så, hur gör jag back up. Peter

Postad 29 mars 2009 - 13:15

Wilgot
  • Wilgot
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0

Jag skall uppgradera med den nya ROM som kom 27/2. Men jag blev lite nervös när jag läste detta;
"* Please note that this upgrade will erase any data stored on the device. Once you proceed with the upgrade, the system can not be downgraded again".
Betyder det att mina fotografier, sms, kontakter och telefonlista kommer försvinna? Om det är så, hur gör jag back up. Peter

Japp allt försvinner.

PPCpimbackup är ett bra program för backup av allt ovan nämnt.
Kontakter kan du ju alltid backa upp via outlook om man använder det.
Foton kan du ju föra över till din dator.

/W

Postad 29 mars 2009 - 13:21

Wilgot
  • Wilgot
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om det äör möjligt att få uppgifter, påminnelser, anteckningar som inte är upplagda via kalender utlagda till "idag-händelser"?

Och återigen, någon som har ett bra gprs logg program?
SPb GPRSmonitor va grymt bra tills det slutade fungera till de nya ROMarna.

/W

Postad 30 mars 2009 - 10:32

br3nt
  • br3nt
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

allt som du har på 4 GB minnet rörs inte, men har du program installerade där så kommer du få skapa nya genvägar (programmen bör fortfarande fungera)
däremot kontakter, kalender & sms/mms kommer försvinna om du inte backar upp det (Pim backup - gratis)

Är det någon som vet om det äör möjligt att få uppgifter, påminnelser, anteckningar som inte är upplagda via kalender utlagda till "idag-händelser"?

Och återigen, någon som har ett bra gprs logg program?

SPb GPRSmonitor va grymt bra tills det slutade fungera till de nya ROMarna.

/W

http://www.spbsoftwa...ts/gprsmonitor/

den nya versionen av gprsmonitor, funkar klockrent

^^

Postad 31 mars 2009 - 20:13

Peter B
  • Peter B
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0
Jag har nu bestämt mig för att ta backup med Pim, MEN vilken sort skall jag använda, "binary" eller "text based" ?

There are two kinds of backups. The binary based backup has been implemented in order to have a backup/restore process which is fast and more reliable, the disadvantage being that the backup contents cannot be easily modified or viewed.
The text based backup has been implemented in order to see/edit the contents on a pc for instance.

Postad 31 mars 2009 - 22:12

Peter B
  • Peter B
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0
Hjälp en gammal man.
Jag misslyckas med att installera Pim backup.
Har XP på datorn. Jag har tidigare aldrig installerat något på min Diamant. Har laddat hem active sync.

Postad 01 april 2009 - 15:13

br3nt
  • br3nt
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Jag har nu bestämt mig för att ta backup med Pim, MEN vilken sort skall jag använda, "binary" eller "text based" ?

There are two kinds of backups. The binary based backup has been implemented in order to have a backup/restore process which is fast and more reliable, the disadvantage being that the backup contents cannot be easily modified or viewed.
The text based backup has been implemented in order to see/edit the contents on a pc for instance.

Hjälp en gammal man.
Jag misslyckas med att installera Pim backup.
Har XP på datorn. Jag har tidigare aldrig installerat något på min Diamant. Har laddat hem active sync.

tror jag har min på binary.. blir en pim fil som jag för över till externa disken från mobilen :)
för att svara på din fråga så ska du föra över PIMbackup.exe till mobilen och starta den därifrån, det är ganska simpelt egentligen

hoppas du fick nåt svar nu iaf

Postad 02 april 2009 - 06:27

Peter B
  • Peter B
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0

tror jag har min på binary.. blir en pim fil som jag för över till externa disken från mobilen :)
för att svara på din fråga så ska du föra över PIMbackup.exe till mobilen och starta den därifrån, det är ganska simpelt egentligen [/color]
hoppas du fick nåt svar nu iaf

Det är säkert enkelt om man vet hur man skall göra. Har nog missat något grundläggande eftersom jag inte lyckas instalera Pim backup, lyckas inte föra över filen från datorn till telefonen.

Redigerat av Peter B, 02 april 2009 - 06:28.

Postad 02 april 2009 - 07:36

Wilgot
  • Wilgot
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0

Det är säkert enkelt om man vet hur man skall göra. Har nog missat något grundläggande eftersom jag inte lyckas instalera Pim backup, lyckas inte föra över filen från datorn till telefonen.

Se till att få din telefon som en "extern diskenhet" (ställs in i inställningar) och sen bara för över din installationsfil till disken. Du behöver inte använda active sync. starta den senare från telefonen. Filen ska vara i .cab format.

När du senare kör programmet sparas en pim fil med all din backupdata

/W

Postad 02 april 2009 - 14:24

br3nt
  • br3nt
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Se till att få din telefon som en "extern diskenhet" (ställs in i inställningar) och sen bara för över din installationsfil till disken. Du behöver inte använda active sync. starta den senare från telefonen. Filen ska vara i .cab format.

När du senare kör programmet sparas en pim fil med all din backupdata

/W

pim filen är en exe som körs direkt från mobilen

var lite otydlig förut, förlåt...

koppla mobilen till datorn, och välj som diskenhet
för över pimbackup till något lämpligt ställe, koppla loss, starta filutforskaren eller va de nu heter, och leta rätt på PIM filen, dubbelklicka så borde den starta
det jag menade med lätt är att när man väl startar PIM så ser man vad man ska göra, bocka i ett par rutor, sen frågar den vart du vill spara, next next och klart typ
:)

Postad 10 april 2009 - 10:51

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Hej!

Jag köpte en begagnad Diamond som komplement till min X1:a och den fungerade som den skulle i 4 dagar till igår kväll då det helt plötsligt blir "Ingen tjänst" på nätverksikonen, min första tanke var att telefonen var stulen och att IMEI-numret var på svartalistan men jag ringde Telia och allting var i sin ordning.

Har suttit sen igår nu och försökt fått igång den utan resultat, under tidens gång upptäckte jag dock att HSDPA fungerar dvs jag kan surfa med Diamanten men inte ringa.

Jag har flashat om den senaste officiella ROMen .. funka inte.. sen Hard-SPL och nån annan Radio-ROm eller vad det heter.. funka inte..

SIM-kortet i min X1:a fungerar inte heller i Diamanten men båda fungerar i X1:an.

Låter ju skummt att nått i telefonen skulle gå sönder som bara har med ringfunktionen att göra?

Nån so mhar varit med om liknande?

Tack för svar

/Tobbe

Postad 14 april 2009 - 08:48

Hcore
  • Hcore
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Jag har fått ett problem med min telefon. Gäller endast när jag skickar till en person. Sedan i fredagskväll har inte mottagaren fått ett sms av mig. Först fick jag inget felmeddelanden men smsen kom ej fram.

Sedan i lördags har jag fått meddelandet: "Det går inte att skicka SMS" "Message was not sent. Try Again?". Endast på det numret också. Jag började tro att felet låg hos Tele2, mottagaren har Telia. Jag såg att Tele2 hade lite strul i hennes område. Det som är det kluriga är att jag kan skicka SMS med Tele2s program "SMS från Datorn" utan problem, dom kommer fram.

Jag har kört "Rensa minnet" på min telefon för att få fabriksinställningar, hjälpte inte det heller. Så jag börjar undra om det finns någon form av Timeout-funktion på mobilen? Någon som har idéer?

Postad 14 april 2009 - 09:19

pettat
  • pettat
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Hej!

Jag köpte en begagnad Diamond som komplement till min X1:a och den fungerade som den skulle i 4 dagar till igår kväll då det helt plötsligt blir "Ingen tjänst" på nätverksikonen, min första tanke var att telefonen var stulen och att IMEI-numret var på svartalistan men jag ringde Telia och allting var i sin ordning.

Har suttit sen igår nu och försökt fått igång den utan resultat, under tidens gång upptäckte jag dock att HSDPA fungerar dvs jag kan surfa med Diamanten men inte ringa.

Jag har flashat om den senaste officiella ROMen .. funka inte.. sen Hard-SPL och nån annan Radio-ROm eller vad det heter.. funka inte..

SIM-kortet i min X1:a fungerar inte heller i Diamanten men båda fungerar i X1:an.

Låter ju skummt att nått i telefonen skulle gå sönder som bara har med ringfunktionen att göra?

Nån so mhar varit med om liknande?

Tack för svar och

/Tobbe

Du har inte satt på "flygmode" eller ändrat något med 3G eller GSM inställning. Jag råkade stänga av 3G en gång och då jag har TRE så så fungerar inte telefonen med bara GSM påslaget

Postad 14 april 2009 - 19:52

Unregistereda3b082eb
  • Unregistereda3b082eb
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Tjena,

Nu har jag pillat lite väl mycket i min Diamond och behöver lite hjälp...
Höll på att uppdatera TomTom till senaste ver och senaste kartororna, när jag råkade ansluta den till datorn med TomTom igång vilket gjorde att det tvångsavslutade eller kraschade på vanligt windows maner. Så nu kan jag inte starta TomTom från program i TF utan måste in i utforskaren och köra .exe filen från utforskarn, vad göra?? hur får jag det att funka igen?? har för mig att det vart lika dant när man uppdaterade luren med senaste rom, så man fick styra om genvägarna till programen som låg på internminnet.... :)

Postad 14 april 2009 - 21:00

Unregistereda3b082eb
  • Unregistereda3b082eb
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Tjena,

Nu har jag pillat lite väl mycket i min Diamond och behöver lite hjälp...
Höll på att uppdatera TomTom till senaste ver och senaste kartororna, när jag råkade ansluta den till datorn med TomTom igång vilket gjorde att det tvångsavslutade eller kraschade på vanligt windows maner. Så nu kan jag inte starta TomTom från program i TF utan måste in i utforskaren och köra .exe filen från utforskarn, vad göra?? hur får jag det att funka igen?? har för mig att det vart lika dant när man uppdaterade luren med senaste rom, så man fick styra om genvägarna till programen som låg på internminnet.... :D

Citera(Dweebling @ Jan 18 2009, 17:03 )
Jag gick in på telefonminnet. In i windows, start meny och sedan program.
Där finns det redan .lnk filer.
Kopiera en sådan till din dator och öppna den i anteckningar.
Då står det typ:
59#"\Internminne\Program\CorePlayer\player.exe"

Skriv bara en ny hänvisning till den exe fil du ska ha genväg till. Tex:
60#"\Internminne\Program\Navigator\TomTom Navigator.exe"

Spara som och döp till TomTom. Byt sedan filändelsen till .lnk om det blivit ett .txt fil.
Flytta sedan över denna tomtom.lnk till mappen där du hittade de andra -lnk filerna....
KLart

Man får räkna med att vissa program lagt in filer på telefonminnet så alla program fungerar inte efter byte av ROM. Men vissa gör det och då är det smidigt att kunna göra egna genvägar... Eller göra genvägar till andra saker också för den delen...

Hoppas det går att förstå

//Susanne

Hittade också annan variant: Leta upp programmet i Filutforskaren, kopiera programfilen, gå till Windows\startmeny, klicka "Meny"->"Klistra in genväg". Byt eventuellt namn för att slippa "Genväg till..."

Nu funkar det igen :)

Postad 18 april 2009 - 13:40

Unregistered5cab8372
  • Unregistered5cab8372
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
är HTC touch diamond en smartphone, eller en pocketpc?

Postad 19 april 2009 - 08:50

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Tjena

Nä inget sånt jag har provat allt :-)
Däremot så upptäckte jag lite senare att jag har kontakt med 3G-nätet så det går surfa (HSDPA) men det går inte ringa på något sätt, kan inte registrera på nätverket står det.

Var i kontakt med HTC och dom tror en koaxialkabel har lossnat inuti telefonen.

/Tobbe

Du har inte satt på "flygmode" eller ändrat något med 3G eller GSM inställning. Jag råkade stänga av 3G en gång och då jag har TRE så så fungerar inte telefonen med bara GSM påslaget

PocketPC eftersom den har touchscreen.

är HTC touch diamond en smartphone, eller en pocketpc?

Postad 19 april 2009 - 11:41

ainatar
  • ainatar
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0
Det har kommit ut en fix till sound-lag-problemet. Jag har testat den och den funkat utmärkt. Äntligen kan man använda diamanten till en riktig musikspelare! Finns att hämta på xda-developers.com.

Postad 19 april 2009 - 17:00

Unregistered5cab8372
  • Unregistered5cab8372
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Det har kommit ut en fix till sound-lag-problemet. Jag har testat den och den funkat utmärkt. Äntligen kan man använda diamanten till en riktig musikspelare! Finns att hämta på xda-developers.com.

kan du länka?

Vad är skillnaden mellan en smartphone å pocket pc? vilken är bäst?

Postad 19 april 2009 - 17:10

ainatar
  • ainatar
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0

kan du länka?

Vad är skillnaden mellan en smartphone å pocket pc? vilken är bäst?

http://forum.xda-dev...php?t=505928#22

Postad 20 april 2009 - 19:04

KonradA
  • KonradA
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Jag har precis omformaterat min dator och installerat Office 2007 på nytt. Förr synkades min mobil med Outlook automatiskt men nu hittar de inte varann. Har inget minne av att jag ställde in nåt förr.. vad kan jag göra?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.