Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 March 2010 - 19:40

Seriouz
  • Seriouz
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Ja, jag är helt säker. Tyvärr har jag inte exakt källa utan kan enbart hänvisa dig till min professor inom Människa maskin-system. Visst är det fler som hör mitt gnäll om jag skriver om det, men det är säkert många som inte skriver och tjatar.

va fan va det där för argumentation? du bör inte heller diskutera ngt du inte vet ngt om.

Redigerat av Seriouz, 23 March 2010 - 19:45.

Postad 23 March 2010 - 19:43

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
Hei

Ja den kommer 29 mars , det er bekreftet

hvis du vil kan du bestille og betale den I vår nettbutikk nå , men hente den på vårt kontor I oslo tirsdag eller onsdag før påske
mvh

Per-ivar

I norge ;-)

http://www.ludostore...p;table=PRODUCT

Postad 23 March 2010 - 19:54

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Hei

Ja den kommer 29 mars , det er bekreftet

hvis du vil kan du bestille og betale den I vår nettbutikk nå , men hente den på vårt kontor I oslo tirsdag eller onsdag før påske
mvh

Per-ivar

I norge ;-)

http://www.ludostore...p;table=PRODUCT

Hmm ok, jag har då fått v14 jag..fast det var ju nån vecka sen nu så jag håller en tumme, kände ju äntligen på en dummy idag :)

Postad 23 March 2010 - 20:01

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

va fan va det där för argumentation? du bör inte heller diskutera ngt du inte vet ngt om.

Tomte, vad har du för någon argumentation nu då? Bara skriker vulgära saker rakt ut. På tal om OT. Gå tillbaka till trollskogen.
Vad har du emot argumentationen? Jag är säker på saken och hänvisar därmed vidare till personen/institutionen som gav mig den informationen, jag har aldrig fått några andra siffror som skulle göra de siffrorna felaktiga, därmed ser jag det som korrekt.
Människa maskinsystem, Design & Human Factors, Chalmers. Om du har några fler kottar att kasta från skogen.

Postad 23 March 2010 - 20:08

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
Rikard Skogberg says:
March 23, 2010 at 7:54 pm
anders, thanks for highlighting the activity in that older thread.
As I wrote there I don’t know Paul in person but I’m a bit afraid that he does not fully know what to promise.
As far as official information goes we have promised that XPERIA X10 will be upgraded and that newer Android releases are an important part of those updates.
Compass features are confirmed since quite a while ago.
However I haven’t seen anything official around multitouch or pinch-zoom in future updates. I will look into it! However – don’t take Pauls words as official promises please. sorry!

http://blogs.sonyeri...ments/#comments

Postad 23 March 2010 - 20:09

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Tomte, vad har du för någon argumentation nu då? Bara skriker vulgära saker rakt ut. På tal om OT. Gå tillbaka till trollskogen.
Vad har du emot argumentationen? Jag är säker på saken och hänvisar därmed vidare till personen/institutionen som gav mig den informationen, jag har aldrig fått några andra siffror som skulle göra de siffrorna felaktiga, därmed ser jag det som korrekt.
Människa maskinsystem, Design & Human Factors, Chalmers. Om du har några fler kottar att kasta från skogen.

Jag ber er snälla, lämna det där bråket utanför tråden.
PM'a varann eller vad ni vill, bara jag slipper lyssna på er gräla om en skitsak, tack.

Postad 23 March 2010 - 20:09

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Men shit, tagga ner. Och jag har också hört något sånt. Men Apple lär ju ha sabbat den statistiken. :)

Postad 23 March 2010 - 20:10

Triton242
  • Triton242
  • Lärjunge

• 355 inlägg
  • 0
En x10 beställt. v15 säger dem till mig.

Postad 23 March 2010 - 20:12

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Woho, gött så. Var nere och hämtade posten. Fick mina 3 st anti-glare skydd från excell idag. Frågan är om de är bättre än standard skärmskydd eftersom det är ett anti-glare. Förhoppningsvis, har 3 st så man kan alltid testa.
Om jag nu köper x10an :)

Postad 23 March 2010 - 20:14

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Woho, gött så. Var nere och hämtade posten. Fick mina 3 st anti-glare skydd från excell idag. Frågan är om de är bättre än standard skärmskydd eftersom det är ett anti-glare. Förhoppningsvis, har 3 st så man kan alltid testa.
Om jag nu köper x10an :)

Var och hur köpte du dom?
Är det med kontokort över nätet?

Postad 23 March 2010 - 20:16

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0
Ebay and Paypal

Postad 23 March 2010 - 20:17

voyager
  • voyager
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

En x10 beställt. v15 säger dem till mig.

Okej, vilka säger V.15?
Det jag har hört o sett är att många beräknar få dom i lager i början av nästa vecka.

"Sen så skeppades dom iväg ifrån fabriken i början av förra veckan, så där är det högtryck i produktionen just nu. Men när dom dyker upp i Sverige i butik är svårt att säga, men inom 1-2v ska dom finnas att köpa. "
Källa: Tobias Norgren / SE i Lund

Redigerat av voyager, 23 March 2010 - 20:41.

Postad 23 March 2010 - 20:17

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Var och hur köpte du dom?
Är det med kontokort över nätet?

http://cgi.ebay.co.u...=item2eaabbb2ca

Kontokort via paypal körde jag.
Dispatchades den 16e och jag fick det idag, det var dock eftersänt eftersom jag flyttade och ebay inte ville uppdatera min adress så det gick ändå fort. Är som tur e inga direkta pengar jag förlorar om jag inte skulle köpa X10an.

Postad 23 March 2010 - 20:27

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Ebay and Paypal

ok men visst måste det komma hit rätt snart?
vet inte om jag trivs med att handla över nätet riktigt

Postad 23 March 2010 - 20:34

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

ok men visst måste det komma hit rätt snart?
vet inte om jag trivs med att handla över nätet riktigt

Suck...

Asså jag har handlat ALLT till min mobil från ebay (det mesta från kina via ebay). Allt kostar typ under 100kr och är ingen direkt summa att lipa över ifall du klantar dig och köper från en "Untrusted Seller" :)

Jag har köpt snart 100 grejjer varav 100 har kommit fram, och minst 10 olika versioner av "Kines iPhone's" o telefoner till polare och alla 10 har kommit fram (Totalt värde kanske runt 15 000kr).

Postad 23 March 2010 - 20:38

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Suck...

Asså jag har handlat ALLT till min mobil från ebay (det mesta från kina via ebay). Allt kostar typ under 100kr och är ingen direkt summa att lipa över ifall du klantar dig och köper från en "Untrusted Seller" :)

Jag har köpt snart 100 grejjer varav 100 har kommit fram, och minst 10 olika versioner av "Kines iPhone's" o telefoner till polare och alla 10 har kommit fram (Totalt värde kanske runt 15 000kr).

Aja säger du att det är ok så.
Men föredrar helt klart handla inom sverige iaf.
Får läsa på hur paypal funkar då.

Postad 23 March 2010 - 20:40

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
PayPal e lätt o använda. Snabbt och lätt hanterat :)

Postad 23 March 2010 - 20:45

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

Suck...

Har precis samma erfarenhet utav Ebay, har aldrig haft några problem! Fick mina X10 screenguards från Ebay förra veckan, beställde ett silicon case igår för 1,99 pund med frakt.

Postad 23 March 2010 - 20:47

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
Mmm har beställt ett svart silicone case jag med för 30kr. då var frakten medräknad :)

Postad 23 March 2010 - 20:58

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

PayPal e lätt o använda. Snabbt och lätt hanterat :)

ok, får testa :blink:
för ett sånt där anti-glare vore fint ;)
och så vore ett silikonfodral bra.

Postad 23 March 2010 - 21:09

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Rikard Skogberg says:
March 23, 2010 at 7:54 pm
anders, thanks for highlighting the activity in that older thread.
As I wrote there I don’t know Paul in person but I’m a bit afraid that he does not fully know what to promise.
As far as official information goes we have promised that XPERIA X10 will be upgraded and that newer Android releases are an important part of those updates.
Compass features are confirmed since quite a while ago.
However I haven’t seen anything official around multitouch or pinch-zoom in future updates. I will look into it! However – don’t take Pauls words as official promises please. sorry!

http://blogs.sonyeri...ments/#comments

asså god damnit. Upp som en sol ner som en pannkaka

Postad 23 March 2010 - 21:11

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Ok, nu behöver jag hjälp. Jag har blivit slagen av en plötslig "kanske-borde-välja-Desire"-ångest. Jag vill egentligen köpa X10an och nu behöver jag er hjälp att bli påmind om varför X10an är att föredra! (Och snälla kom ihåg att detta är X10-tråden, vill helst inte ha massa reklam för andra telefoner)

Så motivera; varför är X10an bättre än Desire?
Mediascape verkar bra, har vi fått bekräftat nånstans att ljudet är bättre i X10an?
Timescape är tyvärr inget jag är så intresserad av då facebook/twitter inte är så häftigt längre. Väger X10an fortfarande lika tungt om man tar bort Timescape?
Kameran förstås. Är väl bättre på X10an, men tillräckligt för att rättfärdiga nästan dubbla priset med abonnemang (hos 3)?
Litar förvisso på att android-uppdatering kommer att komma, men kommer det tillföra mer än att bara sätta telefonen på "samma" nivå som Desire?

Hjälp mig över till X10an igen! :)

Postad 23 March 2010 - 21:14

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0
Jag säger bara kyl lite tills du har alla fakta om du e så nervös av dig.

Postad 23 March 2010 - 21:20

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Ok, nu behöver jag hjälp. Jag har blivit slagen av en plötslig "kanske-borde-välja-Desire"-ångest. Jag vill egentligen köpa X10an och nu behöver jag er hjälp att bli påmind om varför X10an är att föredra! (Och snälla kom ihåg att detta är X10-tråden, vill helst inte ha massa reklam för andra telefoner)

Mediascape verkar bra, har vi fått bekräftat nånstans att ljudet är bättre i X10an?
Timescape är tyvärr inget jag är så intresserad av då facebook/twitter inte är så häftigt längre. Väger X10an fortfarande lika tungt om man tar bort Timescape?
Kameran förstås. Är väl bättre på X10an, men tillräckligt för att rättfärdiga nästan dubbla priset med abonnemang (hos 3)?
Litar förvisso på att android-uppdatering kommer att komma, men kommer det tillföra mer än att bara sätta telefonen på "samma" nivå som Desire?

Hjälp mig över till X10an igen! :)

+1 på den egentligen. Jag skiter egentligen i TS & MS också. Kommer säkert använda båda till viss del men jag tycker inte de säljer telefonen riktigt. Batteritiden tror jag är någerlunda desamma så att ge AMOLED en fördel till desire tycker jag är fel. Snarare en fördel för X10an att skärmen syns bättre i solsken.

Fördelar (för X10an):
Snyggare
Skärmen bättre i solsken(?)
Inga sorgekanter (16:9)

Nackdel (oklar dock):
Tider när det gäller uppdateringar, HTC behöver dock inte vara super på detta men Desire kommer iaf med 2.1

Oklarheter:
Byggkvalité skillnader, X10an jag testat var väldigt gedigen och inte alls plastig. Desire har jag dock inte sett något exemplar av, bortsett från bilder på nätet då ofc.

Korrigera gärna min lista.

Redigerat av mornn, 23 March 2010 - 21:21.

Postad 23 March 2010 - 21:25

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Nu är mina svar en HELT personlig åsikt och det står JAG för.

1. Så motivera; varför är X10an bättre än Desire?
Jag vet inte, hårdvarumässigt är det inte så mycket som skiljer, lite mer RAM i x10. Desire har AMOLED skärm men 3,7" o x10 har 4" men TFT. Kameran i x10 kör ju över desire's helt... Men här tar jag nog mest för att x10 är så grymmt mycket snyggare :)

2.Mediascape verkar bra, har vi fått bekräftat nånstans att ljudet är bättre i X10an?
Hmmm nja dom ska va likvärdiga. Men x10's mediaspelare slår desirens.

3.Timescape är tyvärr inget jag är så intresserad av då facebook/twitter inte är så häftigt längre. Väger X10an fortfarande lika tungt om man tar bort Timescape?
Fortfarande en WIDGET vilket innebär att du kan välja vilken jäkla WIDGET du vill så stirra dig inte blind på den.

4.Kameran förstås. Är väl bättre på X10an, men tillräckligt för att rättfärdiga nästan dubbla priset med abonnemang (hos 3)?
Jag vet inte riktigt hur detta förhåller sig men jag har köpt telenor fast pris med min x10

5.Litar förvisso på att android-uppdatering kommer att komma, men kommer det tillföra mer än att bara sätta telefonen på "samma" nivå som Desire?
På SWEDROIDS test så visades ju att x10ans hårdvara är bättre än Desirens men dåligt tillämpade pga android 1.6. Allt det kommer ju ändras när den får 2.1 eller 2.5.

Sen så har den ju kommit in i XDA-DEV oxo vilket kommer medföra mer ROM's och Chefs som fixxar Custom ROM's till x10:an ... så jag vet inte.

Det var min åsikt det...

Postad 23 March 2010 - 21:32

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
Ni som ska köpa silicon-skin till era telefoner, hur kommer det sig att ni bryr er om färg eller byggkvalitet, det lär ju ni knappast märka? kan någon ge en bra anledning till varför man ska ha skin? Blir inte telefonen bara tjock och svår att klämma ner i fickan om man sätter på ett skin?

Jag kanske ska nämna att jag inte är rädd för repor utanför skärmen och att jag förbeställt en vit, dock ska jag försöka modifiera den så att jag får gummiklädd baksida för DET tycker jag är mysigt, jag kan dock tänka mig ett skin om någon kommer med en bra motivering...

Tack.

Postad 23 March 2010 - 21:35

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
Rikard Skogberg says:
March 23, 2010 at 9:17 pm
N,
I have forwarded the question raised in the swedroid review about input refresh rate to colleagues that are more technically involved, will give an update as soon as I know more and have something to share.

Postad 23 March 2010 - 21:35

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Ni som ska köpa silicon-skin till era telefoner, hur kommer det sig att ni bryr er om färg eller byggkvalitet, det lär ju ni knappast märka? kan någon ge en bra anledning till varför man ska ha skin? Blir inte telefonen bara tjock och svår att klämma ner i fickan om man sätter på ett skin?

Jag kanske ska nämna att jag inte är rädd för repor utanför skärmen och att jag förbeställt en vit, dock ska jag försöka modifiera den så att jag får gummiklädd baksida för DET tycker jag är mysigt, jag kan dock tänka mig ett skin om någon kommer med en bra motivering...

Tack.

Som nån sa, man är ju rädd för att skada den på jobbet tex.
Jag kommer inte ha mitt på jämt iaf.

Edit: Frågan är dock om inte en socka är bättre för mig iofs.

Redigerat av Pjuklarven, 23 March 2010 - 21:38.

Postad 23 March 2010 - 21:37

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
http://www.engadget....uperphone-armo/

Postad 23 March 2010 - 21:41

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Som nån sa, man är ju rädd för att skada den på jobbet tex.
Jag kommer inte ha mitt på jämt iaf.

Edit: Frågan är dock om inte en socka är bättre för mig iofs.

+1 enbart för jobbet. Att jobba Lager är inte mjukt för stackarn ...

Postad 23 March 2010 - 21:43

Fredde S
  • Fredde S
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Trist att SE inte har något snyggt bordsställ på gång ännu. Det tycker jag är riktigt viktigt till en telefon som sannolikt behöver laddas varje dag...

Postad 23 March 2010 - 21:45

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Ok, tack, då vet jag en bra anledning, jag föreställde mig aldrig att man tog av och på skyddet...

Postad 23 March 2010 - 21:50

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Ok, tack, då vet jag en bra anledning, jag föreställde mig aldrig att man tog av och på skyddet...

Se den som en återanvändbar tjockare kondom...

Postad 23 March 2010 - 21:50

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
http://now.sprint.co...VO:FEAT:300x600

Postad 23 March 2010 - 21:51

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Jag vet inte, hårdvarumässigt är det inte så mycket som skiljer, lite mer RAM i x10. Desire har AMOLED skärm men 3,7" o x10 har 4" men TFT. Kameran i x10 kör ju över desire's helt... Men här tar jag nog mest för att x10 är så grymmt mycket snyggare :)

2.Mediascape verkar bra, har vi fått bekräftat nånstans att ljudet är bättre i X10an?

3.Timescape är tyvärr inget jag är så intresserad av då facebook/twitter inte är så häftigt längre. Väger X10an fortfarande lika tungt om man tar bort Timescape?
Fortfarande en WIDGET vilket innebär att du kan välja vilken jäkla WIDGET du vill så stirra dig inte blind på den.

4.Kameran förstås. Är väl bättre på X10an, men tillräckligt för att rättfärdiga nästan dubbla priset med abonnemang (hos 3)?
Jag vet inte riktigt hur detta förhåller sig men jag har köpt telenor fast pris med min x10

5.Litar förvisso på att android-uppdatering kommer att komma, men kommer det tillföra mer än att bara sätta telefonen på "samma" nivå som Desire?
På SWEDROIDS test så visades ju att x10ans hårdvara är bättre än Desirens men dåligt tillämpade pga android 1.6. Allt det kommer ju ändras när den får 2.1 eller 2.5.

Sen så har den ju kommit in i XDA-DEV oxo vilket kommer medföra mer ROM's och Chefs som fixxar Custom ROM's till x10:an ... så jag vet inte.

Det var min åsikt det...

Bara ett par frågor på din motivering.

Har X10 mer RAM än Desire? Såvitt jag förstår är det tvärt om att Desire har mer RAM än X10, eller möjligen att de har lika mycket men det är tveksamt.

Att kameran är bättre i X10 är nog helt sant, men "kör över"...nja. Nu är jag iofs av åsikten att kamera i mobil är en "bra att ha sak" och inte en "nu vill jag föreviga något med bra fotokvalité"...

Timescape är säkert ok och HTC har ju Friendsfeed, tror jag det heter. Kanske inte lika flashigt men, tror jag, bättre.

Är X10s hårdvara bättre? På vilket sätt? Orkar inte kolla nu men var Desire ens med i deras test(inte Nexus nu)? Men om vi nu jämför med Nexus så mosade den ju X10 på de flesta punkter, troligen mest pga av att X10 kör 1.6. Dock undrar jag vilken hårdvara du pratar om som är bättre i X10? Samma processor, troligen mindre RAM i X10, vad är det som är bättre???

Sen kan man ju fråga sig NÄR 2.x kommer till X10, personligen tror jag det blir i slutet på året och då har man haft luren i halva sin livslängd...

Postad 23 March 2010 - 21:57

ondskan
  • ondskan
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
http://forum.xda-dev...splay.php?f=614

x10 på xda uppe !

Postad 23 March 2010 - 22:07

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Bara ett par frågor på din motivering.

Har X10 mer RAM än Desire? Såvitt jag förstår är det tvärt om att Desire har mer RAM än X10, eller möjligen att de har lika mycket men det är tveksamt.

Att kameran är bättre i X10 är nog helt sant, men "kör över"...nja. Nu är jag iofs av åsikten att kamera i mobil är en "bra att ha sak" och inte en "nu vill jag föreviga något med bra fotokvalité"...

Timescape är säkert ok och HTC har ju Friendsfeed, tror jag det heter. Kanske inte lika flashigt men, tror jag, bättre.

Är X10s hårdvara bättre? På vilket sätt? Orkar inte kolla nu men var Desire ens med i deras test(inte Nexus nu)? Men om vi nu jämför med Nexus så mosade den ju X10 på de flesta punkter, troligen mest pga av att X10 kör 1.6. Dock undrar jag vilken hårdvara du pratar om som är bättre i X10? Samma processor, troligen mindre RAM i X10, vad är det som är bättre???

Sen kan man ju fråga sig NÄR 2.x kommer till X10, personligen tror jag det blir i slutet på året och då har man haft luren i halva sin livslängd...

Lika mycket RAM har dom vad jag ser.
Kamera:
X10: http://www.swedroid....03/DSC_0002.jpg
Desire/N1 (Same shit different name): http://www.swedroid....19-13.50.50.jpg

Ja. TOTALT kör över den.

Timescape, Fortfarande en helt valfri del. Personligen kommer jag nog köra SPB mobile Shell till Android som e på G om jag minns rätt.

Hårdvaran är relativt samma, Små variationer här o var. En benchmark säger ju inte allt. Men om x10an e nära med 1.6 så borde den vara MINST lika med 2.1--- eller?

2.1 från oficiellt håll ja. Kanske. Sen finns det ju rykten om att dom ska köra med 2.5 ... så jag har ingen brodis med det. Plus att det lär nog inte dröjja länge föränn dom har Roota't den...

Postad 23 March 2010 - 22:19

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Lika mycket RAM har dom vad jag ser.
Kamera:
X10: http://www.swedroid....03/DSC_0002.jpg
Desire/N1 (Same shit different name): http://www.swedroid....19-13.50.50.jpg

Ja. TOTALT kör över den.

Timescape, Fortfarande en helt valfri del. Personligen kommer jag nog köra SPB mobile Shell till Android som e på G om jag minns rätt.

Hårdvaran är relativt samma, Små variationer här o var. En benchmark säger ju inte allt. Men om x10an e nära med 1.6 så borde den vara MINST lika med 2.1--- eller?

2.1 från oficiellt håll ja. Kanske. Sen finns det ju rykten om att dom ska köra med 2.5 ... så jag har ingen brodis med det. Plus att det lär nog inte dröjja länge föränn dom har Roota't den...

Var "ser" du att de har lika mycket RAM? Desire har 576MB och X10 har troligen 384MB, men det kan vara 512MB oxå. Men du verkar ju säker på att de har lika så källa på det tack?

Kameran är jag inte så intresserad av så det är ingen stor grej för mig...men kanske är det för många. Vill man fota använder man en riktig kamera.

Benchmark säger inte allt, absolut inte. Ger en fingervisning... men jag undrar fortfarande över ditt uttalande att X10 har bättre hårdvara?

Hur X10 presterar med 2.1 är irrelevant i sammanhanget då den inte har det eller hur? Det ska komma en uppdatering ja, men när...det är det ingen som vet. Personligen tror jag att eftersom det är SE så blir det till att vänta och vänta...och så vänta lite till. Tills dess får man nöja sig med 1.6 och allt vad det innebär i begränsningar i färger, MT mm. Var en månad man fick vänta så ok...men jag tror det rör sig om minst ett halvår och kanske till och med ett år i värsta fall.

Synd att SE inte levererar en toppad produkt direkt. Hade inte behövts så mycket för att få den kanon. 2.1 ur lådan och bättre touchrespons på skärmen, sen verkar den ju lite laggig till och från. Den är riktigt snygg men jag tror man uppskattar den i början men risken är att man stör sig(jag iaf) på det kantiga formatet i längden. Gör ju att den upplevs som lite större också. Det är ju dock en smaksak.

Sen spelar ju priset in också... X10 är ju en hel del dyrare än Desire, av någon anledning.

Redigerat av ojva, 23 March 2010 - 22:22.

Postad 23 March 2010 - 22:23

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

http://www.engadget....uperphone-armo/
http://www.samsungunpacked.com/#

hmm X10 börjar få konkurrens

HTC Supersonic
Samsung Galaxy S.

båda har större skärm (4''+) Amoled teknologi och 720p inspening med kamera fram.
(men det dröjer nog ett tag innan de dyker upp i europa, eller? (hur stor kan skärmarna bli innan de bli ALLT för stor?)
Designmässigt är X10 ganska långt fram, ingen av dessa var snygg (Galaxy hade lite iphone känsla).(fast det är en subjektiv bedömning som kan ändras)

Men det är inget att gråta över , utvecklingen går framåt och dessa är ändå 3 månader bort. (fast det var ju X10 för 3 månader sedan då vi väntade att den skulle släppas den 18 jan). (tänk om det kommer en X10 S!)

Postad 23 March 2010 - 22:26

Unregistered73e71691
  • Unregistered73e71691
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

(hur stor kan skärmarna bli innan de bli ALLT för stor?)

Jag tror vi börjar närma oss min gräns i alla fall. Dell mini är ju 5", den tycker jag är för stor. HD2 känns precis på gränsen, större än så vill inte jag ha.

Postad 23 March 2010 - 22:27

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Det var min åsikt det...

Tack för din åsikt! Är ju därför man är på sånna här forum :blink:
1. Här håller jag med om att det inte är mycket som skiljer. RAM verkar vara om inte lika så tillräckligt nära att det knappast gör så mkt skillnad. Storleken på skärm är inte så avgörande heller känns det som då de ändå är ganska lika. Har sett på något forum att någon nämnde detta med brinntider för AMOLED. Att ljusstyrkan typ halveras efter 5000 timmar och liknande problem då detta fortfarande är en ganska ny teknik. Håller med dig om att X10an är snyggare.

2. Hmm, inte så mkt att säga om det. Tänkte att kanske SE med Walkman-mobilerna i bakfickan kunde trumfa ljudet jämfört med HTC

3. Förstår att Timescape bara är en Widget men det är fortfarande något som SE själva lägger stor vikt vid. Fokus, som jag hade hoppats skulle läggas på annat

4. Vill kunna ta vardagsbilder som håller hyffsad kvalité både inom- och utomhus, så visst är X10ans kamera lite bättre (framför allt i swedroids test).
Prissättningen har jag tagit från 3 då jag väljer att ta 299kr/månad abonnemanget. X10an kostar då 149kr extra/månad och Desire 69 kr extra/månad (18mån).

Kan nämnas att jag tycker MW600 är ett DEFINITIVT stort plus för X10an, men köper jag till den extert så blir Desire fortfarande en hel del billigare... Argh vad jobbigt!

Postad 23 March 2010 - 22:35

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0
Måste bara få säga att personligen så tycker jag att det är bra att X10an kommer med 1.6, för jag som sitter med en N97a nu så blir Android jätte exotiskt, sedan att det kommer en stor uppdatering som kommer att göra X10an ännu bättre e ju grymt kul om ett par månader när smekmånaden har lagt sig, blir ju lite som en ny lur, jag hakar iallafall inte upp mig på att den släpps med 1.6, jag längtar!

Postad 23 March 2010 - 22:40

Unregistered5e4e52c7
  • Unregistered5e4e52c7
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Verkar inte vara många som värderar designen så mycket?

Enligt mig är det då inget snack om att X10:an slår de andra konkurrenterna med hästlängder beträffande utseendet. Och med det faktum att jag förmodligen kommer ha telefonen i 1.5-2 år, är det ju förstås viktigt att ha en telefon som är snygg! Därför väger X10:an över enligt mig.

Och vad gäller kommande uppdateringar till 2.X tror jag inte vi behöver oroa oss särskilt. Jag har använt XDA:s OS en hel del, och de brukar vara relativt snabba att komma ut med intressanta alternativ. Så det kommer nog inte ta särskilt lång tid tills nyare versioner av Android blir tillgängliga!

Postad 23 March 2010 - 22:43

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Trist att SE inte har något snyggt bordsställ på gång ännu. Det tycker jag är riktigt viktigt till en telefon som sannolikt behöver laddas varje dag...

Ja verkligen, hur kunde dom missa det lixom?!
SE börjar allt mer framstå som klassens pajas ibland.. :)

Postad 23 March 2010 - 22:43

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Kameran är jag inte så intresserad av så det är ingen stor grej för mig...men kanske är det för många. Vill man fota använder man en riktig kamera.

Lol... vill man surfa ringa och allt annat så använder man sin Dator ... :blink:

Trodde jag diskuterade med killen som frågade, inte med en som redan bestämt sig :)

Postad 23 March 2010 - 22:51

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Lol... vill man surfa ringa och allt annat så använder man sin Dator ... ;)

Trodde jag diskuterade med killen som frågade, inte med en som redan bestämt sig :)

Tänk vad fel du hade..:blink:

Jag bara påpekade lite sakfel du hade, som att X10 har bättre hårdvara, det stämmer ju inte. Snarare sämre eftersom den har mindre RAM, sen har den ju ingen optiskkula(om man värdesätter det), ingen inbyggd radio(vet att man får med i lurarna) och det är ju också hårdvara... jaja, jag gillar egentligen båda lurarna men bla 1.6 och den tveksamma responsen i X10 skärmen känns betydligt viktigare för mig än kameran tex. Sen är ju X10 snäppet snyggare även om Desire inte är ful på något sätt och jag föredrar nog den rundade formen mer, även om den för den skull inte är snyggare...

Jag har till 95% bestämt mig...men man ska inte säga aldrig innan man har luren i handen. Dock är det en del saker som jag inte känner är klockrena med X10 och dessutom är den runt tusenlappen dyrare.

Postad 23 March 2010 - 22:55

eztoril
  • eztoril
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0

Rikard Skogberg says:
March 23, 2010 at 9:17 pm
N,
I have forwarded the question raised in the swedroid review about input refresh rate to colleagues that are more technically involved, will give an update as soon as I know more and have something to share.

Mycket intressant! Väntar med spänning.....

/M

Postad 23 March 2010 - 23:22

Unregistered38c95f32
  • Unregistered38c95f32
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Tänk vad fel du hade..:)

Jag bara påpekade lite sakfel du hade, som att X10 har bättre hårdvara, det stämmer ju inte. Snarare sämre eftersom den har mindre RAM, sen har den ju ingen optiskkula(om man värdesätter det), ingen inbyggd radio(vet att man får med i lurarna) och det är ju också hårdvara... jaja, jag gillar egentligen båda lurarna men bla 1.6 och den tveksamma responsen i X10 skärmen känns betydligt viktigare för mig än kameran tex. Sen är ju X10 snäppet snyggare även om Desire inte är ful på något sätt och jag föredrar nog den rundade formen mer, även om den för den skull inte är snyggare...

Jag har till 95% bestämt mig...men man ska inte säga aldrig innan man har luren i handen. Dock är det en del saker som jag inte känner är klockrena med X10 och dessutom är den runt tusenlappen dyrare.

Både den fysiska designen och kameran är ju hårdvara så jag tycker absolut man kan säga att X10:an har bättre hårdvara än Desire. Det finns ganska mycket ledig RAM i X10an enligt swedroids recension, jag är osäker hur väl man kan utnyttja den extra ramen som N1an och Desire har. Kulan har jag inte riktigt förstått vad man ska ha den till.

Väldigt trevligt det där med ryktet om spotify-plugin till mediascape som hon i Struff.tv-videon berättade om(2:45 in i videon). Någon som vet eller hört något mer om det?

http://www.youtube.c...h?v=LzqznTsA130

Redigerat av Unregistered38c95f32, 24 March 2010 - 00:01.

Postad 24 March 2010 - 00:01

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0
En liten fråga... tänker på tex videorecensionen från engadget, där han tycker telefonen är väldigt "snappy when scrolling", "the speed of scrolling is exellent" tom bättre än Nexus One säger han...

Det har ju också gått rykten om att X10 har dedikerat minne till GPU, skulle det inte kunna vara så att den är så pass snabb på att skrolla osv beror på just det?
X10 har ju egentligen lite mer pixlar än Nexus och är dessutom på 1.6 Android som inte är lika optimerat för den nya snapdragonprocessorn...

Så vad tror ni, någon annan teori?

Postad 24 March 2010 - 07:23

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Nej precis och jag som kommer i kontakt av grus och järnspån och såna saker vill nog skydda telefonen.
Är väldigt kinkig vad gäller repor och så :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.