+ Dubbla pass inatt (dubbelt betalt).
- Lite ont i halsen.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 10 January 2016 - 23:12 + Snön faller och det är vackert ute + Den värsta kylan kanske är över denna gång, bara -12 nu + Skönt att dagarna blir längre men Januari är nog tråkigaste månaden på året
- Har också lite ont i halsen, hostar lite lätt men verkar inte vara någon större förkylning - Januari är snåla månaden på spel och videofronten efter den dyra julen. - Jobbet börjar imorgon igen efter nästan 3 veckors ledighet med lite arbetande hemifrån. Postad 11 January 2016 - 07:57 + Ännu mera snö i Stockholm + Min favoritfilm under 2015 The Martian vann en Golden Globe inatt för bästa film
- De har lovat regn senare idag... - The Martian har blivit klassad som en komedi Postad 11 January 2016 - 08:28 - David Bowie har gått bort
+ David Bowies musik kommer alltid att finnas kvar Postad 11 January 2016 - 09:33
- Jag har alltid haft ett stort förtroende för polisen. Detta trots att polisen inte utredde när min kompis blev ihjälslagen, då kommentaren var: inom tre år så är det alltid någon som pratar. Det är 10 år sen nu. Nu finns inte det förtroendet kvar för myndigheten.
Redigerat av Zartok, 11 January 2016 - 09:34. Postad 11 January 2016 - 09:47 + Lyssnade på bland annat David Bowie när jag jobbade inatt. - David Bowie har dött. Postad 11 January 2016 - 11:44 - David Bowie, kommer saknas, RIP.
- legat och hostat hela natten, jekla förkylning i 4 veckor nu, vill inte gå över, kommer tillbaks hela tiden.
- Major Tom.. Postad 11 January 2016 - 20:44
+ pulkaåkning med barnen
+ pulkabacke med lift 100 meter från hemmet är toppen. - liften pajade när jag skulle släpa upp mina 92 kg på pulka...men gick laga som tur var. Postad 14 January 2016 - 19:50
+ Erbjuden nytt jobb inom elevhälsan😊
+ Ruggigt utmanande👌 - Tufft beslut väntar! Postad 14 January 2016 - 22:00 -Har nu upptäckat att QRS inte ens finns som företag och deras högtalare är myter likt smurfarna, Mumintrollen och samer. +Någons hund ligger på soffan, det är mysigt. -Käkade dålig kyckling så jag är sjuk +Käkade förbannat god kyckling häromdagen. Postad 14 January 2016 - 23:27 Vafan säger du? Ihjälslagen? Så ofattbart att det bara inte går att ta in. Förmodar att det är svårt att gå vidare utan att få veta vad som hände, utan nån form av avslut. Hoppas för din och andra närståendes skull att det klaras upp. Postad 15 January 2016 - 01:31
http://www.blocket.s...8.htm?ca=15&w=3
Gratis är gott: http://www.hifimagas...annonsID=157405
Bara att köpa...Samma goa ljud i dessa som Saturnus men med betydligt mer fysik i basen. Redigerat av robert293, 15 January 2016 - 01:33. Postad 15 January 2016 - 01:42
Fy vad tråkigt att höra....Men det är en direkt konsekvens av politiken som förts snarare än polisen i sig vilket jag tycker man skall komma ihåg. Poliser vill men får inte/kan inte pga politiska anledningar vilket är käpprakt åt helv.... Redigerat av robert293, 15 January 2016 - 02:15. Postad 15 January 2016 - 01:50
Suttit och kollat på dom två och dreglat i några dagar, dock var neptunus, samma som saturnusarna jag kollade på "Paxade",
Om jag bara hade fått upp ögonen för dessa vackra skapelser tidigare... Dom är ju för fasen prissänkta en gång till och med. Redigerat av xenonlampa, 15 January 2016 - 01:52. Postad 15 January 2016 - 02:01 Lägg ut köpes annons på hifimagasinet....Väldigt troligt att du får napp där...Likaså ringa till hifi consult i götet o efterlysa så skall du nog se att du snart blir QRS ägare. Postad 15 January 2016 - 12:22
Om du säger det, Tack för tipset! uppskattas! Postad 17 January 2016 - 13:56 - Hur många tusentals poliser som saknas vill vi nog inte veta. :\
+ Förkylningen verkar ha läkt ut.
- Dags å jobba snart igen, måndagarna kommer alltid för fort.
+- Jag vill skaffa en foodvan, åka runt i Stockholm å sälja min BBQ. Postad 17 January 2016 - 14:50 +350000ppd
-Pumpoljud i nya grafikkortet (netonnet fyndvara som aldrig borde återsålts) Redigerat av Unregistered31eb059f, 17 January 2016 - 21:17. Postad 18 January 2016 - 11:39
Foodvan, Do it Postad 19 January 2016 - 08:25
- Vad är 2016 för ett j-a år egentligen, det dör ju en legend i veckan!
Postad 19 January 2016 - 08:43
Dagens + blir att det är bestämt att banbil ska få en ny motor.
Minus går till att det kommer kosta ' Postad 19 January 2016 - 11:13
- Den här dj*vla stan när det kommer lite snö. Drygt tre timmar, jag är inte ute på E6/E20 än. Suck.
+ Sitter åtminstone bekvämt i automatväxlad bil. Postad 19 January 2016 - 15:09
+ Massa snö!
- Folk som inte kan köra bil - Folk som inte håller avstånd + Jag klarade min shoppingrunda utan några hinder + Trafiken.nu som gör att man kan undvika alla köer Postad 19 January 2016 - 19:03
+ granne som lånar ut sin snöslunga
+ riktig vinter - har varken snöskoter eller fyrhjuling... Postad 19 January 2016 - 20:15
Lite snö? Postad 19 January 2016 - 20:35 Sjuka mängder? Ca 2 dm inne i stan, sjuka mängder? Förvisso med variationer. Det var lokalt upp till 4 dm, lokalt mindre än 2 dm.
Vi har helt klart olika uppfattning om vad sjuka mängder innebär. 1995 kom det sjuka mängder. Postad 19 January 2016 - 20:43
2 dm tycker jag är ruskigt mycket, brukar ju tack och lov inte snöa särskilt ofta här så det kanske är ovana också. 1995 minns jag knappt, jag gick i mellanstadiet då. Men jag har något minne av att vi inte kom iväg till skolan då pga all snö Postad 19 January 2016 - 22:23 Du skulle ha varit med vintern 2003 eller 04 i Kiruna, det kom en meter på tre timmar. Bilarna hade snö upp över huven. Då var det ändå ingen snökaos Postad 19 January 2016 - 22:28 To be fair: Det är aningen lättare att rensa Kiruna på tillräckligt mycket för snö för att trafiken ska fungera än det är att göra samma i Göteborg... Postad 19 January 2016 - 22:31 - Långa möten på jobbet + sitter i soffan och lyssnar på Dire Straits Postad 19 January 2016 - 23:08
Sant där Zartok, men de har ingen trafik att tala om heller... Postad 19 January 2016 - 23:12 Alltså allvarligt forumvänner, har vissa här aldrig befunnit sig i en storstad? Här i Stockholm kör det runt hundratusentals bilar, tusentals bussar för att inte tala om all tung trafik. Om det kommer 20 cm snö på en natt är det självklart att det blir lite rörigt. Ingen snöröjning i världen klarar av att forsla bort så mycket snö på kort tid. Det är ju kaos i trafiken här en helt vanlig dag när det är snöfritt Redigerat av FEA, 19 January 2016 - 23:13. Postad 20 January 2016 - 00:41
Å andra sidan så är det ju inte direkt svårt att köra i två dm. Snö, det är därför folk reagerar
- Långt kvar på vintern Postad 20 January 2016 - 06:56
Hehe, vi ska inte "köra" detta surr så det knakar i relingen. Men det är en rasande skillnad på att köra bil i Umeå där köer sträcker sig hela fem billängder...
Till skillnad från exempelvis Stockholm där minsta lilla rubbning i trafiken ger infarkt i funktionen. Vägnätet här är anpassat efter 80-talets trafikrytm. Det finns mer än tre ggr fler fordon i trafik idag. Vilket gör att det inte finns utrymme att tala om. Även om du klarar av att panikbromsa så kan du skriva upp att den än kortare bromsträckan bakom dig är alldeles för liten och du blir påkörd i alla fall. De flesta bilar jag idag ser som har snurrat i halka eller krockat är de med mest aktiv körhjälp i. Dvs Audi, BMW, Vollkswagen och Mercedes.
Skratt, om någon krockar ordentligt söder om Kungens Kurva i högtrafik tar det bara 30minunter så sträcker sig kön till norr om stan. Samma sträcka som mellan Vännäs och Umeå... Redigerat av PML73, 20 January 2016 - 07:10. Postad 20 January 2016 - 07:52 Ja, vid en trafikolycka vid norra länken i Stockholm blev det köer vid Länna, ett par mil söder om Stockholm, går ju att gissa hur det blev att ta sig hem då.
+ Vinter är nog snart slut.. Postad 20 January 2016 - 08:02 Ytterligare offtopic: Ett ytterligare problem för folk i storstäderna eller åtminstone Stockholm är att många inte vill använda dubbdäck och väntar tills det är för sent med att byta till vinterdäck. Jag har bott där och har även släkt där (farsan växte upp i gamla stan) och det är samma visa varje vinter. Det räcker ju med att några enstaka kör i sommardäck eller dåliga dubbfria för att det ska bli stopp i trafiken.
För att hålla mig på topic:
+ Går riktigt bra på jobbet just nu, äntligen nya arbetsuppgifter och om några veckor åker jag på jobbresa till Kenya. + Intresset för ölprovningar är fortfarande stort, tror jag bokat upp våren till 50-60% redan. Då har jag ändå tackat nej till många provningar då jag inte vill överboka mig. - Det kommer bli mycket jobb under våren. Postad 20 January 2016 - 08:20 Om det vi har här hade varit puder så hade jag varit glad. Det var en plusgrad eller två igår morse/förmiddags. Postad 20 January 2016 - 08:26 + Ledig till och med fredag. - Fick utskällning inatt av en för mig främmande person som inte förstår att man måste använda bilen för att kunna dela ut 800 lokaltidningar och 200 morgontidningar i diverse lägenhets- och radhusområden när man har en tidsbegränsning på fyra timmar. Postad 20 January 2016 - 08:43 +Ler gott åt alla som blivit "lamslagna" i Göteborg +Snö! Hoppas vi får över 2 meter till påsk så man får bååpa lite skoter och bandsats -12-20cm pudersnö bär ju inte mycket, men det blir väl några centimeter när det lagt sig Postad 20 January 2016 - 12:49
2 i förra veckan... Postad 21 January 2016 - 08:05
- Ett stort minus är ju att man får böter för dubbdäck på vissa gator, pga att de vill hålla ner partikelnivåerna i stan. Hornsgatan *är* hemsk, har arbetat där i en vitvarubutik en gång i tiden, men den är även en gata man måste passera på väg till många platser om man inte vill åka omvägar.
+ Snart Fredag + Dragons Dogma installerat och klart på PC, nu blir det äntligen BBI... - Ensam hemma imorgon kväll + Ensam hemma imorgon kväll, så det blir gaming kväll me en pizza och öl.. Postad 21 January 2016 - 09:17
Är det inte dubbförbud på Södermalm? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |