Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.

5639 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilken kommer sälja flest enheter åttånde konsolgenerationen? (312 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 08 February 2014 - 13:02

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Ja Kinect är ju riktigt bra till party spel men det krävs ett bra kareoke spel för att ha någon chans alls som party maskin :)

Postad 08 February 2014 - 13:09

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 1

Ja Kinect är ju riktigt bra till party spel men det krävs ett bra kareoke spel för att ha någon chans alls som party maskin :)

Nu när Kinect finns och funkar bättre än innan, kanske man ska damma av Guitar Hero. Då det finns chans till ett riktigt riktigt partyspel, då man även kan använda kroppen för att göra grymma poser, ala 80-tals luftgitarr solon :)

Redigerat av Unregistered9a1f280a, 08 February 2014 - 13:10.

Postad 08 February 2014 - 17:39

Unregistered1659
  • Unregistered1659
  • Forumräv

• 534 inlägg
  • 0

Kära LCDTV2009, Det ända som talar för att ps4 är en bättre konsol är prestandan. Resten ligger helt på vad individen föredrar och är inget som kan visas genom dom klipp du lägger upp hela tiden

Nej, det är många fler punkter än så. Smak är såklart bidragande.

Ja man vill ju iaf tro att han är medveten om hur korkade hans inlägg är.
Svårt att avgöra dock, jag ger det en 50/50 chans. :)

Ärligt talat, nivån i den här tråden har trillat ner ordentligt på sistone. Varför medlemmar som Zerox och LCDTV vill dumförklara sig själva är en gåta.

Ang Titanfall så känns det rätt meningslöst att uttala sig innan spelet är klart. Möjligt att spelet har lite problem, men å andra sidan är det oxå möjligt att de fixat till det i slutfasen av utvecklingen.

Det är ju iallafall tur vi har en så trevlig och fin kille som dig som bidrar med så mycket positivt och håller dig till ämnet....

Du hinner nog trycka in några till top reason to buy PS4 i tråden LCDTV2009

Det är även helt neutrala/objektiva videos från t.ex IGN och GameSpot.

Men jeez, inga mer videos, snälla?

Är sanningen jobbig?

Vi fattar din ståndpunkt LCDTV.

Btw. PLASMA TV is da shit, u know, when it's come to gaming.

Bra.
Nej, det stämmer inte alls. LCD/LED är betydligt bättre. Plasma tillverkas ju knappt längre. Men det är en annan diskussion.

Men snälla, LCDTV2009, sluta lägg upp meningslösa videoklipp.. De är varken informativa eller särskilt underhållande.

Snälla sluta skriva meningslösa inlägg.

But PC rules them all

Jag tycker inte man ska jämföra en PC och en spelkonsol. Det finns PC som presterar sämre än både PS4 och Xbox One så det stämmer ju inte heller.

• LCDTV2009
Ärligt sagt det är ju rätt löjligt att anse att den konsolen med mest kraft skulle bli mest populär då borde ju sega master system kört över nes.

Dreamcast blivit en succe. Alla borde ju även köpa pc för frameraten grafiken är ju löjligt mycket högre i jämförelese med ps4 och xbox one och jag vet jag har båda men till slut handlar det ju om vilka spel det kommer till konsolerna ..

Det är bara en av många fler faktorer som gör PS4 överlägsen Xbox One.
Däremot sa tehlamah såhär:

Det ända som talar för att ps4 är en bättre konsol är prestandan.

Redigerat av Unregistered1659, 08 February 2014 - 17:56.

Postad 08 February 2014 - 18:52

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0
Trollvarning.

LCDTV jag förstod tidigt att du LED av något allvarligt. Kanske att din arm har gått i OLED?

Jag har en PS4 ståendes hemma i vardagsrummet. Har haft alla Playstations som funnits så nej, sanningen gör inte det minsta ont.
Även om jag inser att varje produkt har styrkor och svagheter så behöver jag inte 552 videos för att bevisa det för alla andra.
Du vet att de flesta människor svarar ganska bra på välgrundade resonemang i text på internet va?

Aja, det är inte din tråd. Nu lämnar vi det. mmkay?

Postad 08 February 2014 - 19:41

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Nu när Kinect finns och funkar bättre än innan,

Önskar att det hade kommit lite spel till Kinect 2.0. Eller att Microsoft hade satsat på Xbox Fitness. Nu känns Kinect 2.0 som en bortglömd killer-app.
Förutom röstigenkänningen då som är ovärderlig.

Postad 08 February 2014 - 19:46

Unregistered1659
  • Unregistered1659
  • Forumräv

• 534 inlägg
  • 0

Trollvarning.

Även om jag inser att varje produkt har styrkor och svagheter så behöver jag inte 552 videos för att bevisa det för alla andra.
Du vet att de flesta människor svarar ganska bra på välgrundade resonemang i text på internet va?

Jag tycker några klipp förgyller bland all text. Antar det är därför den funktionen finns.
Dessa klipp är dessutom väldigt informationsrika och objektiva.
Det är vanligt att det förekommer här på forumet så det är dessvärre något du får vänja dig vid.
Du kanske ska försöka hålla dig till ämnet istället.

Redigerat av Unregistered1659, 08 February 2014 - 20:02.

Postad 08 February 2014 - 21:21

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Jag tycker några klipp förgyller bland all text. Antar det är därför den funktionen finns.

Ok, jag har ingen aning om hur mycket erfarenhet du har av xbox one som kan avgöra det men är det inte lite roligt att du postar egna erfarenheter också istället för att gömma dig bakom andras sanningar?

Mina egna erfarenheter som gått ifrån 360 till ps4a kortfattat.

* tycker fortfarande 360 kontrollen är bättre än ps4an men jag kan nog ha svårt att objektivt säga detta egentligen eftersom jag spelat en liggande 8 med 360 och bara ett gäng timmar med ps4an men så känner jag just nu.

* tycker att hela upplägget med party funkade bättre på 360, då kunde jag hoppa in oavsett vem som hade skapat det och man kunde se vilka som var i partyt även om man bara var vän med som inte hade skapat det.

* vet inte vad det är men tycker även att det var bättre på 360 hur man skickade meddelanden till varandra, jag missat dem hela tiden på ps4an. Vet inte varför, kanske jag som är helt j*vla korkad men det bjuder jag på i så fall.

* tycker att de där share och option knapparna är på tok för små bredvid den stora touchpaden men detta är inga knappar man trycker på i panik så det stör mig inte så mycket men det är inte helt optimalt.

Överlag är jag toknöjd men skulle inte vilja säga att den är bättre på allt.

Så vad tycker du är sämre med xbox one som du inte sett i en video utan är din egen åsikt efter dina egna upplevelser?

Skål på er alla, har blivit några virre idag.

Postad 09 February 2014 - 01:28

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
"Några klipp"? Ja, möjligen. Men att spamma tråden som du har gjort får bara som effekt att du gör dig själv till åtlöje, LCD2009.

Postad 09 February 2014 - 07:59

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

"Några klipp"? Ja, möjligen. Men att spamma tråden som du har gjort får bara som effekt att du gör dig själv till åtlöje, LCD2009.

-What he/she said!

Det är vanligt att det förekommer här på forumet så det är dessvärre något du får vänja dig vid.
Du kanske ska försöka hålla dig till ämnet istället.

Bygg upp dina argument, och emellanåt kan du ta med en video men tänk på vem som gjort videon. Och för vem den är gjord (vem betalade osv) då man kan bli förvånad ibland.
Jag gick OT, I know.

Bättring på båda?

Postad 09 February 2014 - 15:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Gömda inlägg, finns väl tusen andra trådar om LCD vs plasma...

Postad 09 February 2014 - 17:13

Unregistered1659
  • Unregistered1659
  • Forumräv

• 534 inlägg
  • 0
SC-Zap: Kan du inte sluta trakassera folk? Ingen uppskattar det. Du kan varken argumentera eller uppföra dig.

Leahspappa: Du skriver "Nu lämnar vi det" "Bättring på båda", sen fortsätter du ändå i samma spår med smutskastning och offtopic.

Så, från och med nu svarar jag inte på annat som inte har med ämnet att göra.

Bifogad fil(er)

Redigerat av Unregistered1659, 10 February 2014 - 01:40.

Postad 09 February 2014 - 17:30

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 1

SC-Zap: Kan du inte sluta trakassera folk? Ingen uppskattar det. Du kan varken argumentera eller uppföra dig.

Leahspappa: Du skriver "Nu lämnar vi det" "Bättring på båda", sen fortsätter du ändå i samma spår med smutskastning och offtopic.

Älska excel, finns inget bättre än vinklade jämförelser!

Postad 09 February 2014 - 18:07

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 1

Ibland är det kanske bra att tänka till en extra gång ;)

Hur tror du att detta spel hade funkat på Xbox One? 720p och 15 fps?

Av dina inlägg att döma förstår jag att du är ett Xbone-fan. Det kan inte vara lätt, framförallt inte när du ger dig in i diskussioner om prestanda ;)

En extra gång? Det är ju ni som skryter om kraften i PS4. Sen visar det sig att en framtida exklusiv titel inte ens nu, idag, orkar driva i 1080p. Och då ser inte ens grafiken ett dugg märkvärdig ut. Först var det 1080p som var så himla viktigt men nu, efter detta, så är det lugnt så länge den klarar 60 fps. Ni ger uttrycket "vända kappan efter vinden" ett ansikte.

Redigerat av Zerox_no1, 09 February 2014 - 18:08.

Postad 09 February 2014 - 18:21

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12483 inlägg
  • 3
Troligtvis/förhoppningsvis är du inte dum.

Spelet är 1080p, på samma sätt som att en Blurayfilm i letterbox-format är 1080p.

30fps är ett val som spelutvecklaren har gjort, och det beror såklart på att PS4 inte har någon värstinghårdvara.

Hur du får det till att Xbox One har lika hög prestanda, är det nog ingen som förstår.

Jag kommer att köpa PS4 pga exklusiva spel, inte "kraften" som du kallar det. May the force be with you...

Redigerat av Ageve, 09 February 2014 - 18:31.

Postad 09 February 2014 - 18:32

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

Jag ber om ursäkt för att ha smutskastat din person, jag är inte en sådan egentligen. Så, förlåt.

Vart tog de användare som sa att eSRAM:et skulle få Xboxen att skutta runt som en duracellkanin (metafor för supersnabb spelmaskin)?

Postad 09 February 2014 - 19:34

Unregistered1659
  • Unregistered1659
  • Forumräv

• 534 inlägg
  • 0
PS4 driver spel i:
- högre eller samma upplösning (aldrig sämre)
- högre eller samma framerate (aldrig sämre)
jämfört med Xbox One.

Sony siktar efter 1080p och 60 fps i alla PS4-spel.
Men beroende på typ av spel prioriteras fin grafik respektive hur bra spelet ska flyta.

Battlefield 4:
Xbox One: 720p @ 60 fps
PlayStation 4: 900p @ 60 fps

Assassin's Creed 4:
Xbox One: 900p @ 30 fps
PlayStation 4: 1080p @ 30 fps

Call of Duty: Ghosts:
Xbox One: 720p @ 60 fps
PlayStation 4: 1080p @ 60 fps

Redigerat av Unregistered1659, 09 February 2014 - 19:57.

Postad 09 February 2014 - 19:51

Unregistered9be4fd25
  • Unregistered9be4fd25
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

PS4 driver spel i:
- högre eller lika upplösning (aldrig sämre)
- högre eller lika framerate (aldrig sämre)
jämfört med Xbox One.

Men beroende på typ av spel prioriteras fin grafik respektive hur bra spelet flyter.

Det är ingen som förnekar att PS4 har bättre prestanda, men resterande punkter är högst objektiva.. Vilken konsol som är bäst beror helt enkelt på vad man är ute efter.

Multitasking är viktigt för mig och det
existerar inte idag på PS4.

Kinect är något som används aktivt i min familj och därav vill jag gärna ha 2.0.

Bästa grafiken har jag oavsett på min stationära dator så högre prestanda ligger inte lika högt upp på agendan i vardagsrummet.
Då är en rent allmänt bättre upplevelse att föredra, vilket jag anser att xbone levererar i större utsträckning än ps4.

Postad 09 February 2014 - 20:05

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

PS4 driver spel i:
- högre eller lika upplösning (aldrig sämre)
- högre eller lika framerate (aldrig sämre)
jämfört med Xbox One.

Men beroende på typ av spel prioriteras fin grafik respektive hur bra spelet ska flyta.

Ganska lustig du. Fint Excel ark.
Men, vadå stirra sig blind på fakta som är missvisande.

Inbyggda batterier vs. Vanliga.

Hur länge kan du spela på en laddning på Ds4 innan du behöver ladda?10h? Har spelat närmre 80 timmar på mina duracell batterier på X1.

Laddkabel vs ingen laddkabel?

Varför behöver man en laddkabel till X1 om man inte laddar batterierna?
Finns dessutom laddbara batterier som man kan ladda med ställ el. kabel. En kabel man kan köpa för en 50lapp.

Intern psu vs extern.

Vad jag har hört från detta forum har fläktarna fått jobba på duktigt på Ps4an om man haft den instängd. Min X1 låter inget oavsett instängd eller inte.

Psn+ vs. Live Guld.

Ser att du har koll. Sen när kostar live 59$?
Sist jag köpte direkt från MS var 39$.

Sen att gå efter listpris är väl lite fegt oxå. Alla som tyckte 499$ för X1 var dyrt. Vad säger dessa om att punga ut mer än det för en Ps4 i dagsläget. Kom inte o skyll på efterfrågan som trissar upp nu.

Postad 09 February 2014 - 23:01

Unregistered4bb67943
  • Unregistered4bb67943
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0
Vilket av konsolernas exklusiva spel tycker ni är snyggast ?

Ps4 Killzone vs Xbones Ryse, Vilket har snyggast grafik tycker ni ?

Postad 09 February 2014 - 23:25

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Ryse ....

Postad 09 February 2014 - 23:54

Unregistered1659
  • Unregistered1659
  • Forumräv

• 534 inlägg
  • 0
Man får inte ens med uppladdningsbara batterier. :rolleyes: Vilket skämt eller hån.
Med största sannolikhet ett simpelt trick för Microsoft att få folk att köpa "Play and Charge kit" och tjäna mer pengar.
AA-batterier är omodernt.

Xbox är ökända för sina tekniska problem (Red Ring of Death).

PS4 är den billigare konsolen.
De siffrorna du ser i jämförelsen är de priser som företagen själva gick ut och presenterade.
Det finns rekommenderade ca pris. Priserna varierar.

Redigerat av Unregistered1659, 10 February 2014 - 01:43.

Postad 10 February 2014 - 00:12

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Man får inte ens med uppladdningsbara batterier. :rolleyes: Vilket skämt eller hån.
Med största sannolikhet ett simpelt trick för Microsoft att få folk att köpa "Play and Charge kit" och tjäna mer pengar.

Xbox är ökända för sina överhettnings- och andra tekniska problem (Red Ring of Death).

De siffrorna du ser i jämförelsen är de priser som företagen själva gick ut och presenterade.

Ja det är bättre med inbyggda batterier som gör att du får slänga kontrollen när batterierna är slut.
Som du resonerar borde isåfall ps4 få ylod .
Sen visste jag inte att netflix var gratis till ps4 det är den inte till min .

Redigerat av jimjans, 10 February 2014 - 00:18.

Postad 10 February 2014 - 00:16

Unregistered9be4fd25
  • Unregistered9be4fd25
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Xbox är ökända för sina överhettnings- och andra tekniska problem (Red Ring of Death).

De siffrorna du ser i jämförelsen är de priser som företagen själva gick ut och presenterade från början.

Återkom med det påståendet när ditt interna batteri dör. Har du Iphone också eller? Utbytbara batterier är att föredra.
Eller ifs, med den kassa kvalité det är på DS4 lär du väl byta kontroll så ofta så detta aldrig blir ett problem ;).

Xbox 360 var en ökänd överhättare, nu kör PS4:an med liten box, intern psu och en APU som är monterad "upp och ned".. Vi får se hur bra det går :)

Den är inte direkt billigare, oavsett utannonserat pris. Det är realpriset i dagsläget vi får utgå ifrån och de ligger ganska jämsides. Privat import kontra PS4 köp på svensk marknad är nog xbonen nästan billigare.

Postad 10 February 2014 - 01:20

Unregistered1659
  • Unregistered1659
  • Forumräv

• 534 inlägg
  • 0
PS3 hade helt normal felfrekvens. :blink:
Något man inte direkt kan säga om Xbox 360.

Har haft min DS3 i flera år, batteriet håller bra än.
Större risk att du får byta Xbox One kontrollen p.g.a slitage.

Ett annat känt problem hos Xbox 360 var att den repade skivorna.
Tror PS4 kommer klara sig minst lika bra som tidigare versioner. Japanerna kan det här.

PS4 är billigare oavsett vad du vill utgå ifrån.

Redigerat av Unregistered1659, 10 February 2014 - 01:30.

Postad 10 February 2014 - 06:08

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

PS3 hade helt normal felfrekvens. :blink:
Något man inte direkt kan säga om Xbox 360.

Vad spelar ps3 vs 360 för felfrekvens för roll när man skall jämnföra ps4 mot one? Men man kan ju som en notis tillägga att de skötte ju det ganska bra ms med servicen av maskinen,

Har haft min DS3 i flera år, batteriet håller bra än.
Större risk att du får byta Xbox One kontrollen p.g.a slitage.

Va? Så att ds3an nu skulle ha bättre kvalite än one gör att ps4a vinner trots att det är många som har problem med ds4an och jag inte har märkt av mycket gnäll på xbox ones kvalitet av kontrollen på internet? (ingen egen erfarenhet av den, den kanske också har problem bara att jag missat det?)

Ett annat känt problem hos Xbox 360 var att den repade skivorna.

Och vad spelar 360 för problem för roll i denna tråd? Och den repade enbart skivor om den stod upp. Ge fan i att ställa den upp så var det inga problem.

Postad 10 February 2014 - 06:16

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Xbox är ökända för sina tekniska problem (Red Ring of Death).

Men lägg ner trollandet. Sett många X1 med överhettningsproblem eller?

Och oavsett vad de rekommenderade priserna är i USA så är det långt ifrån vad priserna här i Sverige är....för det är väl där vi sitter eller? 4390:- för bara konsolen på webhallen alternativt 4999:- i butik med KZ. Riktpriset på X1 ligger väl på ca 4500:- så det är mer eller mindre jämt skägg där numera utan att X1 ens är släppt här. Vänta med dina prisjämförelser tills båda konsolerna finns i butik här istället.

Postad 10 February 2014 - 06:27

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 1
Kan ni inte sluta mata trollet :D

Postad 10 February 2014 - 07:19

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 1

Du anklagar andra för att inte kunna uppföra sig? Humor.

Postad 10 February 2014 - 07:23

Unregistered1659
  • Unregistered1659
  • Forumräv

• 534 inlägg
  • 0
Tidigare versioner från samma företag är såklart väldigt intressanta faktorer vid val av produkt.

Nej, alltså större risk att man får byta Xbox One kontrollen p.g.a. slitage än att batteriets livslängd i DS3/DS4 skulle ta slut.

Redigerat av Unregistered1659, 10 February 2014 - 14:34.

Postad 10 February 2014 - 07:55

Unregistered32bcdf95
  • Unregistered32bcdf95
  • Lärjunge

• 322 inlägg
  • 0
Förstår inte varför förra generationens konsoler och fel dras in i denna tråd...

Och gällande kontroll diskussionen som har varit så har båda sina fördelar.

DS4'an har inbyggt batteri vilket innebär mindre pillande, du behöver i princip bara plugga i en kabel och spela vidare.

Dock så kommer då nackdelarna med att den istället har en väldigt kort batteritid/livlängd vilket i slutänden innebär du får köpa en ny kontroll.
Även ett annat problem som är aktuellt är att thumbsticksen slits väldigt snabbt.

Fördelarna med xbox one är att du aldrig behöver byta ut kontrollen om batterierna tar slut, du har fler valmöjligheter gällande laddningen.

Nackdelarna för kontrollen är just batterierna där du antingen får välja köpa ett storpack batterier för x antal kronor eller köpa ett play and charge kit.

Även priset på själva kontrollen får väl ses som ett minus då den iaf på svenska marknaden kostar lika mycket som DS4 vilket jag kan tycka är konstigt
då DS4'an kan tyckas vara dyrare att producera.

Resten av för och nackdelarna ligger endast på personen som använder kontrollen och är inget som kan bevisas med olika youtubeklipp.

Postad 10 February 2014 - 07:55

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Spamma trådar med massor av liknande inlägg, med samma innehåll, uppskattas inte någonstans.

När det då framförallt gäller något så okontroversiellt som att PS4 är kraftigare blir det än värre.

Att hänvisa till felfrekvensen hos 360/PS3 är fel, framförallt när du överdriver för 360 (de senare modellerna hade inte samma problem, dessutom skötte MS ärendena med RROD väldigt bra) och underdrivet för PS3 (Ylod var och är ett stort problem) så blir det än fånigare.

Det stora problem vi upplevt med den här generationen är gummit på DS4:s thumbsticks.

Övriga problem är små än så länge, för båda (små problem kommer alltid att finnas med elektronik o mekaniska delar).

Postad 10 February 2014 - 07:58

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 1
Inbyggda batterier (som dessutom verkar vara för svaga) slutar med en trådad kontroll när batterierna ger upp.

Väljer mycket hellre själv vad jag stoppar i.

Postad 10 February 2014 - 08:54

Unregistered9be4fd25
  • Unregistered9be4fd25
  • Användare

• 108 inlägg
  • 1
Jag tror inte LCD har alla hästar i stallet om man säger så.. Har agrumenterat med en del PS fläktpojkar och de är verkligen omöjliga. Lika fanatiska som Apple-anhängare.
Har absolut inget emot PS4 men man tvingas ju framstå som världens största xbonare för att försöka väga upp dessa ihärdiga argument med lite "verklighet".

"Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and then beat you with experience." – Mark Twain

Redigerat av Unregistered9be4fd25, 10 February 2014 - 08:54.

Postad 10 February 2014 - 09:06

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0
Hur är det med DS4:an när man kopplar in en sladd från PS4:an, blir det en "trådad" kontroll som Xbox One blir? Eller fortsätter den att vara trådlös och tar bara laddning från kabeln?

Postad 10 February 2014 - 10:05

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Hahaha, du tar ju bara upp saker som ps4 vinner på lcd :D ms har dedikerade onlineservrar i molnet, xbone har mycket bättre kylning och xbone har definitivt inte sämre exklusiva spel inte :)

Postad 10 February 2014 - 10:18

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Hahaha, du tar ju bara upp saker som ps4 vinner på lcd :D ms har dedikerade onlineservrar i molnet, xbone har mycket bättre kylning och xbone har definitivt inte sämre exklusiva spel inte :)

Han är ju objektiv...

På något sätt passar denna bild väldigt bra in här

Postad bild

Postad 10 February 2014 - 10:21

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 1

Jag tror inte LCD har alla hästar i stallet om man säger så.. Har agrumenterat med en del PS fläktpojkar och de är verkligen omöjliga. Lika fanatiska som Apple-anhängare.
Har absolut inget emot PS4 men man tvingas ju framstå som världens största xbonare för att försöka väga upp dessa ihärdiga argument med lite "verklighet".

"Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and then beat you with experience." – Mark Twain

Bortsett från att LCDTV2009 tenderar att spamma tråden och frånsett vad man tycker om det så är ju frågan om ditt inlägg är bättre. Jaha du har argumenterat med ett antal individer som du benämner PS fläktpojkar och de är fanatiska och vägrar se din sanning. Det är väl precis samma sak med xboxfläktpojkar. Jag blir lite trött på att diskussionen hela tiden läggs fram som att att världen består av PS-fläktpojar och helt objektiva xboxanvändare som lägger fram objektiva sanningar på ett trevligt och rart sätt. Det finns ett antal individer som inte riktigt klarar av att lägga fram sin högst personliga uppfattning om att de föredrar ps 4 och stå för att det just är en subjektiv uppfattning. Men å andra sidan så ser jag ganska många personer som föredrar xbone och säger sig vara objektiva och hävdar att de argumenterar sakligt trots att det inte alls är speciellt sakligt.

Vad gäller jämförelser så får man väl då försöka ta med allt i ekvationen. Vad gäller exempelvis handkontroller och batteri så är väl frågan om de 7-10 timmarna som en DS4 (gäller för mig, andra kanske har andra tider) räcker jämfört med den längre tiden som uppges för xbone är för kort. Personligen så har jag två kontroller varav den ena står på laddning när jag använder den andra så det är ett ickeproblem för mig. Sen är det dessutom så att jag numera sällan spelar mer än 7-10 timmar på raken så även med en kontroll hade det varit ett ickeproblem sålänge man kommer ihåg att ladda den när man är klar. Som tredje argument så sitter jag så pass nära att jag kan använda kabel om det skulle behövas.

Angående vilken kontroll som är "bäst" i förhållande till livslängd så vet vi ju inte det ännu. Jag har två handkontroller från releasen av PS3 som fortfarande funkar alldeles utmärkt och som räcker åtminstone 4-5 timmar på en laddning. Jag har förmodligen 4-5000 speltimmar på dessa vilket skulle innebära en del merkostnad om det hade varit en xbox. Dör batterierna inom konsolens livslängd så kanske det är ett mer ekonomiskt alternativ med xbox upplägg (vet inte vad kostnaden för laddare och batteri alternativt att köpa nya engångsbatteri när det krävs).

Vad gäller kvalite på kontrollen så har jag två varav den ena uppvisar vissa slitningar på vänsterspaken men den andra ser ut som ny. Huruvida vi har ett jätteproblem som fortlöper med kvalitet på DS4 eller om det var en "första dålig batch" vet vi därmed inte. Men visst är det så att x antal kontroller vid release faktiskt höll undermålig kvalitet.

Redigerat av Unregistered32f0b602, 10 February 2014 - 10:23.

Postad 10 February 2014 - 10:45

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Bortsett från att LCDTV2009 tenderar att spamma tråden och frånsett vad man tycker om det så är ju frågan om ditt inlägg är bättre. Jaha du har argumenterat med ett antal individer som du benämner PS fläktpojkar och de är fanatiska och vägrar se din sanning. Det är väl precis samma sak med xboxfläktpojkar. Jag blir lite trött på att diskussionen hela tiden läggs fram som att att världen består av PS-fläktpojar och helt objektiva xboxanvändare som lägger fram objektiva sanningar på ett trevligt och rart sätt. Det finns ett antal individer som inte riktigt klarar av att lägga fram sin högst personliga uppfattning om att de föredrar ps 4 och stå för att det just är en subjektiv uppfattning. Men å andra sidan så ser jag ganska många personer som föredrar xbone och säger sig vara objektiva och hävdar att de argumenterar sakligt trots att det inte alls är speciellt sakligt.

Jag tycker i och för sig att det finns gott om kålsupare i båda lägren som anser sig vara objektiva och att motsidan bara kommer med subjektiva åsikter. Oavsett vilken konsol man föredrar. Där tycker jag varken PS4 eller Xbox One-anhängare är värre än den andra gruppen.

Postad 10 February 2014 - 12:38

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0
borde inte denna tråd stängas. alla vet vi ju redan vilka som vunnit racet ;)

Postad 10 February 2014 - 12:42

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 1

Jag tycker i och för sig att det finns gott om kålsupare i båda lägren som anser sig vara objektiva och att motsidan bara kommer med subjektiva åsikter. Oavsett vilken konsol man föredrar. Där tycker jag varken PS4 eller Xbox One-anhängare är värre än den andra gruppen.

I mina ögon verkar det på just det här forumet finnas betydligt fler på Xbox-sidan som bedyrar sin objektivitet. PS-gänget verkar vara mer rakt på sak med sin enögdhet medans Xbox-gänget kör mer "för den sanna lärans skull".

(jag får tillägga att jag inte har någon av maskinerna)

Redigerat av Kamui, 10 February 2014 - 12:45.

Postad 10 February 2014 - 12:51

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 2

I mina ögon verkar det på just det här forumet finnas betydligt fler på Xbox-sidan som bedyrar sin objektivitet. PS-gänget verkar vara mer rakt på sak med sin enögdhet medans Xbox-gänget kör mer "för den sanna lärans skull".
(jag får tillägga att jag inte har någon av maskinerna)

Mja, jag skulle nog säga att det snarare är så att forumet generellt sett är ganska PS-orienterat vilket gör att de som är hyfsat neutrala känner sig mer manade att balansera upp snevridningen. Bara att se till de tidiga omröstningarna så blir bilden ganska tydlig.

//Besviken på PS4 iom bristen på innovativitet och delvis prestanda
//Besviken på Xbone iom bristen på prestanda

Postad 10 February 2014 - 13:16

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Mja, jag skulle nog säga att det snarare är så att forumet generellt sett är ganska PS-orienterat vilket gör att de som är hyfsat neutrala känner sig mer manade att balansera upp snevridningen. Bara att se till de tidiga omröstningarna så blir bilden ganska tydlig.

//Besviken på PS4 iom bristen på innovativitet och delvis prestanda
//Besviken på Xbone iom bristen på prestanda

Ja det kanske ligger något i det. Jag ser dock inte poängen med att själv agera enögt för att motarbeta just enögdhet? Nåväl, jag släpper detta nu. :)

Postad 10 February 2014 - 13:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 4
En bra funktion på forumet som många kanske inte är medvetna om är ignorefunktionen. Forumfliken längst upp på sidan -> kontrollpanelen -> hantera ignorerade användare -> skriv in namnet.

Så slipper man läsa inlägg från personer man inte respekterar, kan vara värt att tänka på och hade höjt nivån på forumet om alla hade gjort det.

Postad 10 February 2014 - 13:38

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0

Ja det kanske ligger något i det. Jag ser dock inte poängen med att själv agera enögt för att motarbeta just enögdhet? Nåväl, jag släpper detta nu. :)

Risken att en felaktighet som är PS till nackdel står oemotsagd här brukar vara lika med noll så för egen del brukar jag skippa dem just för jag vet att det kommer komma tre fyra repliker där ändå ;)

Redigerat av letmefly, 10 February 2014 - 13:38.

Postad 10 February 2014 - 13:47

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 1
Det som jag saknar, är fler local coop spel till båda enheterna, samt till Ps3 och Xbox 360.. :P

Att det ska vara så svårt!!!

Postad 10 February 2014 - 13:53

Unregistered1659
  • Unregistered1659
  • Forumräv

• 534 inlägg
  • 0

Hur är det med DS4:an när man kopplar in en sladd från PS4:an, blir det en "trådad" kontroll som Xbox One blir? Eller fortsätter den att vara trådlös och tar bara laddning från kabeln?

(Stoppar du in en sladd kan den aldrig vara trådlös). När laddningskabeln är ansluten i DS4 och PS4 är det bara att fortsätta spela och den laddar samtidigt.

Fördelarna med xbox one är att du aldrig behöver byta ut kontrollen om batterierna tar slut, du har fler valmöjligheter gällande laddningen.

Du kommer inte behöva byta ut DS4, iallafall inte tidigare än din Xbox One kontroll.
Nej, du har mindre valmöjligheter: det kommer inte ens med laddningsbara batterier. Det blir spelstopp tills du åkt till ICA och köpt och bytt batterier.
Dilemmat är: extra kostnad eller inget spelande.
-------------------------------------

Man sa förut att fakta och objektivitet är det relevanta i en diskussion.
Av "någon konstig" anledning vill vissa ändra den uppfattningen till att det är det subjektiva som är det viktiga.
- Det är ju väldigt komiskt i just en sådan här jämförelse mellan PS4 och Xbox One att man försöker ändra spelreglerna.

- Men så bra då att både fakta och folket talar för PS4.
Det är Game Over (with no continues) som man brukar säga, era Xbox-troll. ;)

Men jag är nog mest förvånad att så mycket offtopic, personangrepp och annat dåligt uppförande förekommer och får fortgå.
Att man inte själv förstår att det påverkar ens trovärdighet negativt. :wacko:

Redigerat av Unregistered1659, 10 February 2014 - 14:26.

Postad 10 February 2014 - 14:19

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0

(Stoppar du in en sladd kan den aldrig vara trådlös). När laddningskabeln är ansluten i DS4 och PS4 är det bara att fortsätta spela och den laddar samtidigt.

Jo, det förstår jag.
Men stänger DS4:an av den trådlösa kommunikationen och tar sedan datan över USB som på Xbox One (för du kan koppla in en USB-kabel oavsett vilka batterier du har för att få en trådad kontroll) eller använder den bara USB för laddning?

Postad 10 February 2014 - 14:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 4

Men jag är nog mest förvånad att så mycket offtopic, personangrepp och annat dåligt uppförande förekommer och får fortgå.
Att man inte själv förstår att det påverkar ens trovärdighet negativt. :wacko:

Som jag sa i PM för ett par dagar sedan, posta normalt så blir du behandlad normalt. Ta lite ansvar för din egna poster och sluta se upp till mig som någon slags beskyddare.

Postad 10 February 2014 - 15:01

Unregistered1659
  • Unregistered1659
  • Forumräv

• 534 inlägg
  • 0

Jo, det förstår jag.
Men stänger DS4:an av den trådlösa kommunikationen och tar sedan datan över USB som på Xbox One (för du kan koppla in en USB-kabel oavsett vilka batterier du har för att få en trådad kontroll) eller använder den bara USB för laddning?

Klurig fråga. Den borde köra via USB när den är avstängd iallafall. Och chansar på USB även när DS4 är på.

Som jag sa i PM för ett par dagar sedan, posta normalt så blir du behandlad normalt. Ta lite ansvar för din egna poster och sluta se upp till mig som någon slags beskyddare.

Har ärligt talat inte en aning vad du pratar om. Och jag vill tyvärr inte diskutera något, som jag sa tidigare, varken här eller i pm. Hoppas det är okej.

Redigerat av Unregistered1659, 17 February 2014 - 21:47.

Postad 10 February 2014 - 15:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Och jag vill tyvärr inte diskutera något, hoppas det är okej

Det är mer än okej så länge du inte tar upp mitt modererande och "trovärdighet" i trådarna, då får du ett svar. Du kan inte äta kakan och ha den kvar.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.