Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#3851

Postad 02 December 2015 - 12:03

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 0
Grymt att er app ingår i abonnemanget numera.
Jag är grymt nöjd med min TV-leverantör, och to-Go utan extra kostnad var pricken över i:et.
Det enda som saknas nu är TV6.

#3852

Postad 02 December 2015 - 12:38

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Hej,

 

Här kommer länken: http://prod.canaldig...-hd-med-min-tv/

Vänligen
Micke

Tack



#3853

Postad 03 December 2015 - 18:08

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Nu får jag inte in någon av BBC-kanalerna längre. Har de upphört eller är det fel på muxen?



#3854

Postad 03 December 2015 - 18:15

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Nu får jag inte in någon av BBC-kanalerna längre. Har de upphört eller är det fel på muxen?

Kan heller inte se dem nu..

 

Edit: Tydligen ett fel hos CD


Redigerat av lindo, 03 December 2015 - 18:18.


#3855

Postad 04 December 2015 - 14:25

Douhane
  • Douhane
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0

Någon som vet varför man inte har Cmore Live 2-4 i HD på boxen och appen ToGo men i cmore egna app så är dessa klassade som HD sändning?

 

Skall man inte kunna se alla kanaler genom boxen i bästa kvalitet? 



#3856

Postad 04 December 2015 - 15:28

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1989 inlägg
  • 0

Jag vet inte varför live 2-4 heter HD överhuvudtaget. Drar man upp dem på en 65tums tv så ser de mediokra ut.

Hade varit riktigt trevligt att få HD versioner via parabol. Hockey i SD är inte kul.



#3857

Postad 04 December 2015 - 16:39

Douhane
  • Douhane
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0

Jag vet inte varför live 2-4 heter HD överhuvudtaget. Drar man upp dem på en 65tums tv så ser de mediokra ut.

Hade varit riktigt trevligt att få HD versioner via parabol. Hockey i SD är inte kul.

Men har jag fel kanal för hos mig så står det bara "Live 2" när jag kollar genom boxen men tittar jag på cmore appen så står det "Live 2HD"

 

Har den nya HD boxen från CD 



#3858

Postad 04 December 2015 - 17:28

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1989 inlägg
  • 0

Nej du har inte fel hos dig.

Via Cmore eller deras ToGo heter dom HD. Via satellit har de alltid hetat live, live2 etc.



#3859

Postad 06 December 2015 - 21:36

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Denna fungerar inte;  http://go.canaldigital.se/home

Någon fler som har problem?

 

Edit. Det är min dator med Google, Firefox och Safari det inte fungerar. Med paddan och appen fungerar fet.


Redigerat av Huddingebo, 06 December 2015 - 21:54.


#3860

Postad 07 December 2015 - 10:33

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0

I vilken kanal sänds EPG-data numera?

 

Tidigare var det i Motors TV men eftersom den kanalen utgått och blivit Motors HD är det kanske inte säkert att EPG-informationen flyttats med.



#3861

Postad 07 December 2015 - 10:41

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0
EPG sänds på 10934v å där har du fler kanaler förutom motors tv.

#3862

Postad 08 December 2015 - 03:19

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0

EPG sänds på 10934v å där har du fler kanaler förutom motors tv.

 

Tack för informationen!

 

Vad du säger är alltså att vilken kanal som helst på 10934 (v) går att använda. Gäller det oavsett om man har behörighet att titta på en kanal eller om kanalen bara är en datakanal för olika digitalboxar?

 

Annars finns ju Nickelodeon, VH1 och VH1 Classic att ta till...


Redigerat av Priskvark, 08 December 2015 - 03:19.


#3863

Postad 08 December 2015 - 18:41

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0
 
 
 

...

Vad du säger är alltså att vilken kanal som helst på 10934 (v) går att använda. Gäller det oavsett om man har behörighet att titta på en kanal eller om kanalen bara är en datakanal för olika digitalboxar?

...

 

Jag som hoppades på att få vara lat och slippa reda ut det här på egen hand :rolleyes: .

 

Nu svarar jag själv på frågan ifall någon mer är nyfiken och inte vet svaret. Jag testade några olika varianter och kom fram till följande:

 

Det går bra att plocka programinformationen från vilken kanal som helst på frekvensen 10934 (Pol: V). Min installation av PLI uppdaterar EPG:n från öppna såväl som låsta kanaler och även från kanaler som endast innehåller programvara/data till olika digitalboxar.

 

Jag kanske till slut skall påpeka att ni som kör på Canal Digitals egna boxar aldrig behöver tänka på det här, det sköts helt automatiskt för er.


Redigerat av Priskvark, 08 December 2015 - 18:42.


#3864

Postad 10 December 2015 - 22:56

rogsm
  • rogsm
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0

Är det någon mer som har problem med EPG för Kanal 5HD?

 

Det finns numera endast data för pågående och nästa program. Övriga kanaler verkar OK. Samma sak på både den svarta och vita ADB-boxen.



#3865

Postad 11 December 2015 - 16:58

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7299 inlägg
  • 0

Varför aktiverar du inte inbyggda EPG grabbern i PLi som ger 2 veckors EPG?



#3866

Postad 15 December 2015 - 08:08

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0

Varför aktiverar du inte inbyggda EPG grabbern i PLi som ger 2 veckors EPG?

 

Den främsta anledningen är att jag inte känner till funktionen. Så jag skulle uppskatta om du kan visa hur man gör. Är det en plugin eller finns funktionen bland inställningarna?



#3867

Postad 15 December 2015 - 16:48

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7299 inlägg
  • 1

Man använder Rytec EPG Import.

 

http://wiki.openpli.org/xmltvimport


Redigerat av Leatherface, 15 December 2015 - 16:50.


#3868

Postad 15 December 2015 - 16:51

boa16
  • boa16
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

Någon som testat Canal digitals nya 1gb pwr box ska tydligen vara från Kaon.



#3869

Postad 16 December 2015 - 23:41

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 1
 
 
 
 

Man använder Rytec EPG Import.

 

http://wiki.openpli.org/xmltvimport

 

Tack för instruktionen och tipset!

 

Jag tror att det här ämnet håller på att bli lite OT i den här diskussionen snart. Men jag avslutar med att svara på frågan om varför jag inte använder den (nu när jag vet hur man gör).

 

Den liknar faktiskt en annan plugin som jag testat tidigare, den hette något typ "crossepg" tror jag, men den är mer stabil och enklare att hantera. Men nu liksom då hämtas informationen från Internet. Det är ju inte nödvändigtvis så illa (för alla som är uppkopplade) men om något skulle haka sig så klarar inte resten av familjen att lösa problemet. Det kan väl ses som en lite nackdel med en mer komplex lösning (med olika tekniklösningar inblandade).

 

När jag testar visas bara 6 dagar framåt så man får inte med de där extra 8 dagarna som ibland hade varit bra annars. Men att ha så lång framförhållning kan också innebära nackdelar med tanke på att körscheman ändras i kanalerna och att "Autotimer" inte på ett enkelt sätt kan hantera förändringar i programtablåerna.

 

Jag har lagt upp rätt många bevakningar i Autotimer. Syntaxen i programbeskrivningen skiljer sig från den version av programdata som CD sänder. Därför fungerar inte mina befintliga filter och jag är för lat att koda om allt.

 

Det där var delvis rätt subjektiva synpunkter som speglar min situation så jag är medveten om att man kan värdesätta egenskaperna annorlunda.


Redigerat av Priskvark, 16 December 2015 - 23:43.


#3870

Postad 17 December 2015 - 19:26

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

CMore Golf HD kommer att sändas på Thor 7 12.476 H 



#3871

Postad 20 December 2015 - 08:42

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
Bos16: källa på det?

#3872

Postad 20 December 2015 - 09:10

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1610 inlägg
  • 0

CMore Golf HD kommer att sändas på Thor 7 12.476 H 

Pairad förstås?



#3873

Postad 20 December 2015 - 10:43

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1989 inlägg
  • 0

Pairad förstås?

 

Ja.



#3874

Postad 21 December 2015 - 13:54

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Någon som testat Canal digitals nya 1gb pwr box ska tydligen vara från Kaon.

Ja det stämmer den är från tillverkaren Kaon. Mer info och tekniska specifikationer finns här:
https://www.canaldig...a/hd-box-smart/

Vänligen
Micke



#3875

Postad 23 December 2015 - 12:58

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0

Ja det stämmer den är från tillverkaren Kaon. Mer info och tekniska specifikationer finns här:
https://www.canaldig...a/hd-box-smart/

Vänligen
Micke

Kanske dags för en egen tråd om boxen.
https://www.minhembi...howtopic=326904

Går att beställa nu?

Redigerat av philipsguy, 23 December 2015 - 13:06.


#3876

Postad 23 December 2015 - 15:05

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Kanske dags för en egen tråd om boxen.
https://www.minhembi...howtopic=326904

Går att beställa nu?

Hej philipsguy,

Ja den går att beställa nu redan. Vi väntar på större leveranser efter nyår så eventuellt kan det vara en viss leveranstid på den då den första leveransen vi fick har haft stor efterfrågan :)

Vänligen
Micke



#3877

Postad 29 December 2015 - 20:27

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4194 inlägg
  • 0
Haha, där ser man. Hade helt missat Canal Digital Go. Förbannat smidigt ju! Har ju redan en ChromeCast i tvn i fråga.

Men en fundering - varför finns inte tv3 med på Go?

#3878

Postad 29 December 2015 - 20:59

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Haha, där ser man. Hade helt missat Canal Digital Go. Förbannat smidigt ju! Har ju redan en ChromeCast i tvn i fråga.

Men en fundering - varför finns inte tv3 med på Go?

TV3 tillhör Viasat och det var en deal mellan Viasat och CD att CD skulle få TV3 i kanalpaketet och Viasat skulle få Kanal 5 i gengäld. Så, du hittar inte Kanal 5 i Viasats To Go.



#3879

Postad 07 January 2016 - 19:37

Ecis
  • Ecis
  • Lärjunge

  • 453 inlägg
  • 0
BBC lifestyle har försvunnit. Kommer den tillbaka?

#3880

Postad 07 January 2016 - 19:43

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

BBC lifestyle har försvunnit. Kommer den tillbaka?

Troligen inte, men tro inte att paketpriset sjunker när favoritkanalen försvinner.

 

BBC Lifestyle släcks i januari

BBC har beslutat att släcka kanalen BBC Lifestyle i alla nordiska länder. Fram t.o.m den 6 januari 2016 kan du dock se kanalen som vanligt.

Beslutet att ta bort kanalen kommer inte från Canal Digital, utan från BBC som alltså väljer att släcka kanalen i alla nordiska länder och för alla operatörer. Det betyder att du som har Familjepaketet eller Lokalpaketet + 4 favoriter, efter den 6 januari 2016, inte längre kommer kunna att se kanalen.



#3881

Postad 10 January 2016 - 10:22

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0
Canal Digital - hur går arbetet med en ny app till iOS med EPG och fjärrinspelning? Hur ser tidsschemat ut!?

#3882

Postad 11 January 2016 - 09:59

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Canal Digital - hur går arbetet med en ny app till iOS med EPG och fjärrinspelning? Hur ser tidsschemat ut!?

 

Hej ABSiNSANE,

Vi jobbar på en ny TV-Guid app men vi vet tyvärr inte när denna kan tänkas bli klar. Vi hoppas att vi kan lansera denna första halvåret av 2016.

Med vänliga hälsningar
Linnéa



#3883

Postad 18 January 2016 - 20:37

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0
Tänkte kolla vilka kanaler är det som ligger på samma frekvens eller vad man kan kalla det. Tänkte ifall man spelar in 2 program samtidigt vilken kanal man kolla på som den tredje? Visst det är ju omöjligt och säga så, allt beror väl på vilka 2 kanaler man spelar in men ifall det finns nån lista på frekvenser på kanalerna?

Redigerat av Turbo-Danne, 18 January 2016 - 20:40.


#3884

Postad 18 January 2016 - 20:50

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Tänkte kolla vilka kanaler är det som ligger på samma frekvens eller vad man kan kalla det. Tänkte ifall man spelar in 2 program samtidigt vilken kanal man kolla på som den tredje? Visst det är ju omöjligt och säga så, allt beror väl på vilka 2 kanaler man spelar in men ifall det finns nån lista på frekvenser på kanalerna?

Sätt två kanaler på inspelning så ser du att de gråmarkerade i kanallistan är sådana kanaler du inte kan se utan att bryta någon inspelning, medan de vitmarkerade fungerar.



#3885

Postad 18 January 2016 - 20:54

ABSiNSANE
  • ABSiNSANE
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0

Hej ABSiNSANE,

Vi jobbar på en ny TV-Guid app men vi vet tyvärr inte när denna kan tänkas bli klar. Vi hoppas att vi kan lansera denna första halvåret av 2016.

Med vänliga hälsningar
Linnéa

Jag hoppas den kommer snarare än så då ni tidigare gick ut med att den skulle komma i början av 2016. Nu låter det mer som att den blir runt sommaren och kanske även efter det...



#3886

Postad 18 January 2016 - 21:15

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Tänkte kolla vilka kanaler är det som ligger på samma frekvens eller vad man kan kalla det. Tänkte ifall man spelar in 2 program samtidigt vilken kanal man kolla på som den tredje? Visst det är ju omöjligt och säga så, allt beror väl på vilka 2 kanaler man spelar in men ifall det finns nån lista på frekvenser på kanalerna?

Här har du en frekvenslista http://www.lyngsat.c...al-Digital.html


Redigerat av lindo, 18 January 2016 - 21:15.


#3887

Postad 18 January 2016 - 22:50

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0
Tack så mycke för snabba svar. :)

#3888

Postad 20 January 2016 - 06:43

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0
Förresten, har 2 frågor.
1. Finns det några här som har den platta parabolen? Vad får ni för Signalstyrka och Signalkvalite?

2.Funkar det att dra en kabel från parabolen och köra med nån splitter i huset och dra in 2 kabler från splittern till boxen och få att man kan spela in 1 program och titta på ett annat samtidigt? Eller är enda lösningen dubbla kablar från parabolen?

#3889

Postad 20 January 2016 - 07:26

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2842 inlägg
  • 0
2. Box/LMB stödjer väl Unicable SatCr? Räcker då med en kabel från tallriken till boxen där signalen splittas.

#3890

Postad 20 January 2016 - 08:49

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0
Inte på smart boxen va? :/ för köra dubbla kablar ändå då. :)

#3891

Postad 20 January 2016 - 09:52

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1029 inlägg
  • 0
En kabel från disken räcker till 4 tuners med ett singlecable LNB. I de inspelningsbara boxarna sitter dubbla tuners. Alltså kan man splitta inkommande kabel till flera boxar.

#3892

Postad 27 January 2016 - 07:49

jimmy ax1
  • jimmy ax1
  • Forumräv

  • 660 inlägg
  • 0

Varför funkar inte textningen på Togo?



#3893

Postad 28 January 2016 - 14:10

Unregistered6c80ca2c
  • Unregistered6c80ca2c
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Spännande: https://www.canaldigital.se/info/



#3894

Postad 28 January 2016 - 15:39

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0

Käbbel käbbel. Varken CD eller någon annan distributör har råd att förlora alla dessa kanaler för då förlorar de också en hel del kunder, så i slutändan blir de nog kvar på något sätt, även om de kanske släcks några dagar innan de käbblat färdigt.



#3895

Postad 28 January 2016 - 16:26

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0
Va faaan. Gick genom skitet med Telia förra året som tillslut gick bra. Nu har jag precis bytt till CD från telia och får samma skit igen och dessutom bundit mig i 24mån. Fast man borde väl kunna säga upp abonnemanget om kanalerna försvinner.

#3896

Postad 28 January 2016 - 16:28

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 985 inlägg
  • 1

Va faaan. Gick genom skitet med Telia förra året som tillslut gick bra. Nu har jag precis bytt till CD från telia och får samma skit igen och dessutom bundit mig i 24mån. Fast man borde väl kunna säga upp abonnemanget om kanalerna försvinner.

 

Återigen så lär det bara handla om en kort tid. Bara till att hålla ut, igen!



#3897

Postad 28 January 2016 - 16:58

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Jag vill inte betala mer för reklamkanaler. Så bra jobbat CD  



#3898

Postad 28 January 2016 - 16:58

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0

Va faaan. Gick genom skitet med Telia förra året som tillslut gick bra. Nu har jag precis bytt till CD från telia och får samma skit igen och dessutom bundit mig i 24mån. Fast man borde väl kunna säga upp abonnemanget om kanalerna försvinner.

Sitt still i båten ett tag och se vad som händer framöver.



#3899

Postad 28 January 2016 - 17:21

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0
Får göra det IGEN. :) Nöjd som fan än så länge med CD

#3900

Postad 28 January 2016 - 17:31

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Har inte lust att betala mer än vad jag gör idag. Får se vart det hamnar, för prishöjning blir det troligen. 





1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.