Det går inte att bocka i Kontakter,Kalender,E-post,Uppgifter,Notes
Sedan står det att jag inte har Outlook installerad fast jag har det.
Tacksam för svar.

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *
Startad av
Scrapanatchi
, feb 10 2008 19:57
7080 svar till detta ämne
4 relaterade trådar
Postad 22 november 2008 - 10:20 Det går inte att bocka i Kontakter,Kalender,E-post,Uppgifter,Notes Sedan står det att jag inte har Outlook installerad fast jag har det. Tacksam för svar. ![]() Postad 22 november 2008 - 10:46
Tänker köpa Brodits hållare , men var köper man själva fästena till bilen ? På brodits hemsida så kan man ju se vilka olika varianter som finns till sin bil, men därifrån kan man ju inte beställa eller se priser... Nån som vet nån bra sida för det ? Postad 22 november 2008 - 11:07 Om ja inte kommer ihåg fel hade jag outlook express och de gick inte att synca.. Fixade en ny outlook och då gick det... Edit Nästan så jag har för mig att det stod att jag inte heller hade outlook.. Kommer ihåg att jag var arg som f*n för att det inte gick å synca... Redigerat av moparman, 22 november 2008 - 11:08. Postad 22 november 2008 - 12:36 Finns också på Dustins sida: http://www.dustinhom...roductList.aspx Postad 22 november 2008 - 12:37
Jo dom verkar vara riktigt trevliga. Men jag vill ha med sugpropp så jag kan flytta den med mig, sen finns inte mina bilmodeller med så den går inte att fästa nånstans. /P Postad 22 november 2008 - 13:23 Någon som visar alla processer, lika som i windows. Finns ju en hel del apps som rullar i bakgrunden utan att man ser dessa. Postad 22 november 2008 - 13:35
Gå in på inställningar -> Anslutningar -> Anslutningar -> Hantera befintliga anslutningar -> (Med Telia Online markerat) Redigera -> Nästa -> Iställe för online.telia.se så skriver du halebop.telia.se Nu ska det funka. Funkade för mig när jag hade Halebop. Tips! Byt till abb istället och skaffa fri trafik så du kan använda din X1 ordentligt! Postad 22 november 2008 - 13:48
Ni som vill ha sugproppar köp denna på clas ohlson http://www.clasohlso...spx?id=55541289 där kan du ha den både liggande och stående för man kan öppna den så pass att mobilen passar liggandes. Riktigt bra var den. Postad 22 november 2008 - 13:57 Postad 22 november 2008 - 14:02
Jag fick så när S2U2 var installerat. Efter uninstall så verkar det fungera igen med ljudet. Postad 22 november 2008 - 14:21 Tänker på PHM registry editor, Total Commander (File, Show knapp) f.ml Om man trycker där så kommer dock menyn upp. ![]() Jag får svara mig själv... Det är temat som spöar. Svart Xperia tema så syns inte texterna på knapparna... så var det :-) Redigerat av thebiga, 22 november 2008 - 17:33. Postad 22 november 2008 - 18:42 Hur kan man få exempelvis Kristianstad som vald stad när det gäller temperaturer? Postad 22 november 2008 - 18:44
Inget nytt ?? Får väl gå tillbaka till den vanliga/gamla då.. Postad 22 november 2008 - 20:49 ...eller går det att skapa någon symbolisk länk som pekar dit? Postad 22 november 2008 - 21:25 När jag kör Opera i X1an så får jag upp texten " " på de flesta websidorna, det tyker upp lite här och var och jag kan inte se något mönster (typ att det skulle ersätta svenska å ä ö t.ex) Jag har googlat men inte hittat vad jag kan göra för att få bort den här buggen, vet ni? Mvh Jakob Postad 22 november 2008 - 22:31 Fråga 1: Har nu ägt min xperia några dagar, och har märkt att det är alltid samma panel som kommer fram när man startar om mobilen, kan man ändra denna "standard panel"? Fråga 2: Hur i hela friden höjer man ringvolymen samt sms volymen, går det ens? Postad 22 november 2008 - 22:35
Hejsan, tror faktiskt inte att det går, Malmö är nog närmast för både dig och mig, har själv försökt.. Postad 23 november 2008 - 09:49 Funkade inte med alla paneler men med SE panel 2 går det bra. Postad 23 november 2008 - 12:18 Har kollat på Google-mail hur man ska göra för att få det att fungera i mobilen, och allt stämmer. Men nallen vill inte "godkänna" eller vad man ska säga. Någon som har samma problem, eller upplevt det? Eller har en lösning/gissning? Mäkta irriterande iaf. Postad 23 november 2008 - 14:14 Yes får du göra ![]() Har tyvärr ett problem med TouchFlo 3D panelen. Hände flera gånger igårkväll av nån anledning. När jag startar upp telefonen från standby läge med powerknappen så är det bara vitt med text. Antingen Loading... eller ORIENTATION CHANGED (PORTRAIT). Av nån anledning så har altså manila.exe stängts. Vet inte om det beror på att telefonen själv stänger en massa processer eller att det krashat. Postad 23 november 2008 - 14:35 Postad 23 november 2008 - 15:12 Postad 24 november 2008 - 10:17 Tänk att dom byggde in en telefondel i den här lilla datorn... Jag missar ofta samtal av olika anledningar. DEt hände inget när man tryckar på luren för att svara. Ljudet är för lågt på signalen... lika så för SMS. Kör man med HTC's radio så är det aslåg volym på just den, men ringer det så blir man rent av DÖV... Jag gillar telefonen (datorn) men jag vet inte... jag är rätt besviken faktiskt. Den känns verkligen inte genomarbetad. Postad 24 november 2008 - 10:22 Trist att du har problem...Kan du int elämna in den ? Låter ju som att den är lite defekt..Iaf svarsknappen eller är de så på andras ? Inte läst just nå klagomål om det tidigare Postad 24 november 2008 - 11:17 Håller med om det där med ljudet. Borde finnas ett separat reglage för just ringsignalen. Som det är nu försöker man ju anpassa ljudet när man lyssnar i lurarna och glömmer att justera det så att ringsignalen hörs när man slutat lyssna. Tvingas ha den i bröstfickan men vibration på, har jag den i fickan hör jag aldrig ringsignalen. Fick i helgen svar på min fråga angående e-post när telefonen är släckt som jag ställde för drygt en vecka sedan till SE-support. När telefonen är släckt är Wlan och sökning efter e-post inaktivt. De som får e-post ändå måste förmodligen ha push-mail eller ngt sådant? Postad 24 november 2008 - 13:20 Söker en bil-laddare för "cigguttaget" till Xperian. Hittar ingen från SonyEricsson, någon som vet säkert om HTC'c laddare med mini-usb kontakt fungerar? Postad 24 november 2008 - 13:34 SonyEricssons egna heter CLA-70 och finns t.ex på NetOnNet. Postad 24 november 2008 - 13:36
Tjenixen! Det funkar finfint! // Bulltok Postad 24 november 2008 - 13:41
Tackar för snabba var! Postad 24 november 2008 - 14:07 Har telenor som operatör och enligt deras support så har jag både gsm mast och 3g mast i området. Naturligtvis testat med simkortet i en annan telefon, och det gav lite bättre signalstyrka. Med telenor i X1 pendlar jag mellan 0 -3 "staplar", i en annan telefon mellan 2-3 staplar. Med tele2 har jag 4-5 staplar i en annan telefon (har för mig det var lite lite sämre när jag testade i X1) Så rent spontant känns det som både operatörsproblem och X1 problem, naturligtvis kan ingen av dem hjälpa mig vidare. Har även märkt att X1 växlar mellan att visa symbolen G och H bredvid indikatorn för signalstyrkan. Statusikonerna för [ 3G/UMTS, GPRS och HSDPA är i bruk] är de endast för datatrafik? Eller ska de även visas när man bara använder X1´an som telefon? Frågar eftersom jag som sagt enbart har ikonen för signalstyrka samt G eller H (När de är tillgängliga) framme. Kan man "låsa" telefonen så att den endast ligger mot gsm el. 3g masten? Skulle ju kunna vara så att jag tappar samtal om den växlar mellan dem. Signalförstärkare att sätta på balkongen skulle kunna vara en lösning sa de på telenor, några förslag på sådana? Postad 24 november 2008 - 15:17 Är extremt nöjd med min X1a men har 2 frågor. 1, det verkar inte finnas en vetting RSS läsare, vilken använder ni? 2, Är Spb panelen den fulla verisonen eller finns det några fördelar med att köra fullversionen? Tack för hjälpen.. Postad 24 november 2008 - 15:27 Postad 24 november 2008 - 15:38
Från FAQ för S2U2: Q. The quality of the CallerID pic is so bad even the original photo is in high resolution?! A. DO NOT use the system contact to add photo to a contact. Use S2V (Slide 2 View) to do so. Postad 24 november 2008 - 16:04 1. Började med att använda en av panelerna (2) men det var för tungt om man vill gå vidare och läsa hela. Använder Opera Mini som jag tycker är ett utmärkt program. I Mini går det att lägga upp RSS på ett överskådligt och bra sätt. Snabbt också att ta sig till källan när man vill läsa mer. Över huvud tycker jag Mini är bättre än fullprogrammet som jag aldrig lyckas ställa in så det fungarar vettigt. (Saknar väl en del funktioner men ändå.) Man måste ju starta Mini först men det finns ju ingen anledning att få direktinfo om nyheter om man har många feeds upplagda. 2. Testar du så vill jag gärna höra vad skillnaden är. Har tittat på information och sett att det finns en hel del inställningar som inte finns med i panelen. Läste här om någon som testat men skulle återställa till panelen - varför vet jag inte riktigt. Postad 24 november 2008 - 16:16 Tacksam för tips. Postad 24 november 2008 - 16:36 Jag syncar min hotmail varje timme mellan 08:00-01:00 samt vädret varannan timme dygnet runt (spb weather med passagen som väderkälla) och det funkar utmärkt även med luren i vänteläge ![]() Postad 24 november 2008 - 16:46 Tja... det är väl som jag sagt i något tidigare inlägg - det finns inbyggda skillnader i telefonen från början som skall göra den unik för varje användare? Ett förslag är väl att vi alla träffas på en stor gemensam veckokonferens där vi jämför våra telefoninställningar!! Postad 24 november 2008 - 17:02
Jag har oxå köpt denna hållare vilket fungerar helt utmärkt. För att "lägga ner" hållaren i horisontalläge får man vrida själva hållaren 90 grader. Jag köpte två st hållare för jag ville ha en hemma oxå och på den ena var det riktigt hårt fastskruvat så jag fick släppa lite på skruven som håller fästet mot hållaren, den andra var "rätt" skruvad från början så den gick att vrida utan problem. Jag hoppas det var det du tänkte på. Postad 24 november 2008 - 17:21 Haha ja det verkar ju nästan så =D Dock är det kanske skillnad eftersom hotmailen kör via Windows live och inte nån POP-server? Postad 24 november 2008 - 17:33 Ok .. där har vi väl skillnaden! Det är väl samma som att lägga upp ett G-mail konto som SE föreslog. Hade tidigare ett system där jag skickade en kopia av alla mina mail till ett Teliakonto (Dof). Där kunde jag välja att avisera alla mail via sms till telefonen och därefter gå in och hämta dom på vanligt sätt. Problemet med det var att kopian skickas innan spamfiltret körs vilket betydde att jag fick SMS nästan en gång i sekunden!! Tänkte att det blir samma sak om jag lägger upp ett G-mailkonto? Postad 24 november 2008 - 17:39 Kan ju vara värt att testa! Lite konstigt dock att Windows Live och vädret uppdaterar sig, då borde väl POPen kunna göra det med?? Jag kanske borde testa att synca mot exchange eller ett POP-konto för att se hur det funkar.. Postad 24 november 2008 - 17:42 Går inte det ändra i registret? Postad 24 november 2008 - 17:52 Är inne på min 3:e Xperia..... Den första hade ett samtalsljud som var som en viskning och åt batteri. Nummer två funkade kanon och hade bra batteritid, lät dock som en marackas om man skakade den eller bara rörde sig under samtal. Täckpluggarna som sitter ovanför kameralinsen var pudelns kärna. Dom rasslade. Funderar över något som håller på att göra mig vansinnig. Hatar verkligen Active Sync....alltså så fruktansvärt jag hatar detta ###### program. Går i gång lite hur som helst, synkar lite här och där ..hipp som happ. Har inte hitta foldern för "mina filer" som enligt installationen skulle skapas. Och sedan media player, det man trott varit 1 album i utforskaren är i media player kanske 3 olika album, med olika konvolut. Tänk om SE lagt en gnutta tid på detta förfarande, med ett program som är drag and drop, och Jag bestämmer konfigurationen på alla dom filerna jag lade till. Nåväl, kommer bort från frågan....Hmm Jag ansluter min telefon, går in i media player (hatar även detta förfarande) och startar synkronisering av en spellista (vilket arbete man skapar sig även i detta program) så synkar den ett tag. Sen kommer någon form av time out, då enheten kopplas bort. Dock Inte från datorn, bara från Active Sync och media player. Jag får ta lös kabeln och återansluta, och börja om där den slutade. Varför? /R Postad 24 november 2008 - 17:56 På tal om uppdatering av vädret...använder Spb-panelen. Finns det någon inställning hur ofta det skall uppdateras? Kan inte hitta ngra inställningar alls i princip. Ibland hänger sig telefonen med denna panel och plötsligt visas hela månadens datum istället för bara veckans men jag kan inte hitta ngn inställning för att visa hela månaden. Är det delar av fullversionen som plötsligt tränger sig in? Måste starta om telefonen efter detta! Postad 24 november 2008 - 18:06 Klarar inte heller det där med Active Sync vad gäller musiken. Går jag via utforskaren så hänger sig datorn varannan gång. Har börjat ta ut minneskortet (skaffade ett 16GB) och sätter det i en USB-adapter och för över den vägen. Gäller det mindre överföringar så använder jag Resco File Explorer och gör överföringar via mitt Wlan. Fungerar kalas. Bara välja filer på datorn och skicka dom till valfri mapp på telefonen. Mail, kalender mm kör jag via Active Sync utan problem. Redigerat av ThomasX1, 24 november 2008 - 18:09. Postad 24 november 2008 - 18:56
Ang filöverföring så är det ju bara köra telefonen i filöverföringsläget? Funkar perfekt för mig iaf
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |