Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd iPhone 4 *

5170 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycker du om den nya "iPhone 4" (558 medlem(mar) har röstat)

-

1. Riktigt bra - Ett givet köp! (251 röster [44.98%])

Procent av omröstning: 44.98%

2. Bra - Blir kanske ett köp! (85 röster [15.23%])

Procent av omröstning: 15.23%

3. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (28 röster [5.02%])

Procent av omröstning: 5.02%

4. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande telefon , inget köp. (38 röster [6.81%])

Procent av omröstning: 6.81%

5. Inget märkvärdigt. (82 röster [14.70%])

Procent av omröstning: 14.70%

6. Besviken. (31 röster [5.56%])

Procent av omröstning: 5.56%

7. Sämst! (43 röster [7.71%])

Procent av omröstning: 7.71%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 15 oktober 2010 - 17:44

nippe
  • nippe
  • Beroende

• 1 387 inlägg
  • 0
Jag har en iPhone inköpt i UK och har upptäckt att den inte beter sig som den ska när jag befinner mig utomlands.
För en månad sedan var jag i Amseterdam och hade jättesvårt att få någon signal, det stod bara "no service", jag testade att manuellt välja operatör men fick felmeddelandet att nätet är inte tillgängligt, på alla operatörer. Just nu befinner jag mig på Island och har samma problem. När jag väl får tillgång till näten så har jag ingen data och endast GSM. Jag har kollat med min operatör och de har roamingavtal med alla operatörer och på min Nokia E71 så har jag full 3G-täckning med data aktiverat.
Är det någon annan som har upplevet detta?
Hemma funkar den hur bra som helst och har inga problem med dålig täckning.

Postad 15 oktober 2010 - 22:55

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0
Har du kollat så att "Data Roaming" är påslaget under Inställningar->Allmänt->Nätverk?

Postad 15 oktober 2010 - 23:16

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0

Jag börjar med att säga att jag har sökt men inte funnit.

Jag Har en iphone 4:a min sambo en 3Gs..

Undrar helt enkelt om dem billigare Fmsändarna som man hittar på tex ifone (http://www.ifon.se/p...-Fm-Transmitter) och andra sidor för 199kr med laddare är något att ha i huvudtaget?
Våran bil har dessväre ingen Aux ingång och byta sterio ser jag inte som ett alternativ.
Hade varit perfekt med en Fm sändare och samtidigt få en billadare..

Är inte direkt sugen på att lägga närmare tusenlappen..

Men brusar det och låter fan är det ju ingen idè att köpa en..
Bilen vi har är en Volvo v70-00

Det finns inget som kan skada telefonen genom att man anväder en sådan sändare som ger telefonen ström? Med tanke på att det kommer från en 3:e part?

FM sändare

En sådan har jag som du kan få köpa, med laddare till bilen.
Är jätte nöjd med den men har köpt mig en ny stereo och en Tomtom car kit så jag tar musiken via aux.

Postad 16 oktober 2010 - 01:42

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

FM sändare

En sådan har jag som du kan få köpa, med laddare till bilen.
Är jätte nöjd med den men har köpt mig en ny stereo och en Tomtom car kit så jag tar musiken via aux.

Jag köper den gärna annars! PM:a mig pris om du är intresserad.

Postad 16 oktober 2010 - 10:17

Dalle_84
  • Dalle_84
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Haft min Iphone i ett par veckor nu. Upptäckte ganska snabbt att glasskivan på baksidan precis vid simkortsuttaget glappar. Det syns inte men hörs tydligt när man skriver och trycker på det stället, som att dom glömt limma det partiet (eller hur dom nu bygger denna mobil!?) I början försökte jag inte bry mig men när min tjej fick fick en felfri mobil samt några kompisar stör man sig mer o mer på åkomman.

Någon annan som har liknande problem och går det att reklamera för en sådan sak?

Postad 16 oktober 2010 - 12:06

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1 891 inlägg
  • 0

Haft min Iphone i ett par veckor nu. Upptäckte ganska snabbt att glasskivan på baksidan precis vid simkortsuttaget glappar. Det syns inte men hörs tydligt när man skriver och trycker på det stället, som att dom glömt limma det partiet (eller hur dom nu bygger denna mobil!?) I början försökte jag inte bry mig men när min tjej fick fick en felfri mobil samt några kompisar stör man sig mer o mer på åkomman.

Någon annan som har liknande problem och går det att reklamera för en sådan sak?

Om du kan visa det tycker jag att det borde gå på garantin! Det ska ju inte vara så!

Postad 16 oktober 2010 - 14:07

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1 019 inlägg
  • 0
om det är en glipa där och du har den i fuktig miljö, då kan kanske fukten ta sig in till känsligare delar i luren.
Hur apple är med fukt skador vet jag ej men vissa kan va jobbiga med fukt skade ärenden.
skulle jag va du skulle jag kolla upp det. Jag brukar ha luren med mig när jag ligger i badet,,kollar typ "vad blir det för mat" :blink:

Postad 16 oktober 2010 - 14:09

Zackarak
  • Zackarak
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Jag har ett liknande problem det är en öppning mellan glasskärmen och stålbandet där hörlursuttaget sitter. Typ 0.5 mm. Jag kan föra in en pappersbit 1 cm in där. Öppningen är synlig med en stark ljuskälla. Jag skickade tillbaka telefonen för att förhoppningsvis få den utbytt. Hoppas det går bra!

Postad 16 oktober 2010 - 14:28

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1 891 inlägg
  • 0
Har inte något på min och tänker inte titta iheller :blink:

Redigerat av Gurra101, 16 oktober 2010 - 14:30.

Postad 16 oktober 2010 - 18:28

FelixNilsson
  • FelixNilsson
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Jag funderar riktigt mycket på om jag ska köpa en Iphone 4. Halebop har ju tveklöst bäst abonnemang men räcker 0.5 GB att surfa för i månaden? Och när kommer den vita till Sverige?

Postad 16 oktober 2010 - 19:51

rosenlorden
  • rosenlorden
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Går ju bara lite långsammare i värsta fall, jag har flertal gånger överstigit mina 500mb vissa månader utan att farten strypts. Men jag vet kompisar som fått sms av sin operatör om man överstiger kvoten för mkt, och får farten strypt tills nästa period börjar...

Postad 16 oktober 2010 - 19:55

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0
Själv har jag 10GB datapaket som ingår, men har inte fått första räkningen ännu så kan inte se vad förbrukningen är alls.

Postad 16 oktober 2010 - 19:56

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2 396 inlägg
  • 0

Jag funderar riktigt mycket på om jag ska köpa en Iphone 4. Halebop har ju tveklöst bäst abonnemang men räcker 0.5 GB att surfa för i månaden? Och när kommer den vita till Sverige?

Ta Surf Plus då så får du 3GB.

Postad 16 oktober 2010 - 23:23

FelixNilsson
  • FelixNilsson
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Går ju bara lite långsammare i värsta fall, jag har flertal gånger överstigit mina 500mb vissa månader utan att farten strypts. Men jag vet kompisar som fått sms av sin operatör om man överstiger kvoten för mkt, och får farten strypt tills nästa period börjar...

Det kostar alltså inte extra om man går över?

Postad 17 oktober 2010 - 01:14

Sw00p
  • Sw00p
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Det kostar alltså inte extra om man går över?

Nepp! De begränsa endast överföringshastigheten till 120 kbit/s.

Citat från halebop.se:

"Om du under en månad surfar för mer än det som ingår i månadsbeloppet för Surf Bas (0,5 GB/mån) eller Surf Plus (3GB/mån) kan hastigheten komma att reduceras till 120 kbit/s ut månaden efter att du förbrukat den datamängd som ingår, men ingen kostnad tillkommer. Nästa månad får du full hastighet igen. "

Redigerat av Sw00p, 17 oktober 2010 - 01:17.

Postad 17 oktober 2010 - 03:37

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Och när kommer den vita till Sverige?

Det är det ingen som vet tyvärr... Rimligtvis släpps den i utvalda länder strax innan jul, men Sverige brukar aldrig ingå i första-vågen-länderna.

Postad 17 oktober 2010 - 12:18

Hanna7810
  • Hanna7810
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Vet inte i vilken tråd jag ska posta detta men provar här. Har någon av er beställt skal från guldplatina.se se och om, är de bra?

Postad 17 oktober 2010 - 17:54

Hanna7810
  • Hanna7810
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Jo det står att man ska skriva på beställningen om det är till 3 eller 4 så då borde det ju finnas. Om jag nu inte fattat helt fel.
"Till varje motiv finns 6 färger att välja bland till Iphone 3G och 4G:

Guld, Röd, Silvrig, Rosa, Blå, och Svart. Färgvalet och val av 3G eller 4G skal gör du i beställningsformuläret."

Postad 18 oktober 2010 - 10:28

nippe
  • nippe
  • Beroende

• 1 387 inlägg
  • 0

Har du kollat så att "Data Roaming" är påslaget under Inställningar->Allmänt->Nätverk?

Japp, den kom då och då men för det mesta så kunde jag inte koppla upp mig. Upptäckte att det inte funkade för min fru heller som har en 3GS så det måste vara något med min operatörs avtal alt. att alla nät ipå Island inte är anpassade för iPhone...

Postad 18 oktober 2010 - 16:40

vinylen
  • vinylen
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
Trist :)

Men jag säger bara, vad var det jag sa :blush:

Tråkigt att glas och skärm är allt i ett på 4an och att man då inte bara kan byta glaset
som man kunnat göra på tidigare modeller.

Dyra repor så att säga ;)

Så till alla andra så upprepar jag min rekommendation

Köp Copter, den är bättre än allt annat och även bättre än invicible shield
då den inte är så trög i ytan och sitter bättre

Redigerat av vinylen, 18 oktober 2010 - 17:43.

Postad 18 oktober 2010 - 19:02

Shadowclear
  • Shadowclear
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tjenare,

Har precis fått en iphone 4 från apple UK, så olåst, men när jag försöker sätta in mitt micro simkort så får jag en "insert a valid sim with no PIN lock" går det inte att starta telefonen med ett simkort med pinkod?

Tacksam för hjälp

Postad 18 oktober 2010 - 19:06

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0
Köpte en aluminiumfärgad och en blå, hoppas de levererar snabbt, supersnyggt!
http://gizmodo.com/5...-bulk-of-a-case

Postad 18 oktober 2010 - 19:37

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0

Mhm, men var beställer man då?

Ja sedan Gizmodo publicerade detta har deras web blivit överbelastad men:
http://cnn.cn/shop/a...rt-p-10351.html

Postad 18 oktober 2010 - 19:48

Shadowclear
  • Shadowclear
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Tryck bara på "ok" och slå pin-koden. Sen koppla in den till datorn/itunes för att aktivera den.

Finns ingen okknapp, det är problemet, bara slidern om man vill ringa emergancy calls

Postad 18 oktober 2010 - 20:26

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Köpte en aluminiumfärgad och en blå, hoppas de levererar snabbt, supersnyggt!
http://gizmodo.com/5...-bulk-of-a-case

Ruggigt snygg. Ska nog beställa mig ett par stycken. Jag fattar inte varför det inte finns fler såna här backstycken, som man ersätter den gamla baken. Köpte mig ett vitt bakstycke som är orginal från Apple. Kostade dock en tusenlapp, men ohhh den e snygg :) Det är lite kul när man håller den uppe, och folk glor och tror att jag har fått tag på en vit iphone :blush:

Någon som känner till fler såna här bakstycken?

Postad 18 oktober 2010 - 20:51

vinylen
  • vinylen
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0

Det är lite kul när man håller den uppe, och folk glor och tror att jag har fått tag på en vit iphone :blush:

Har du din Iphone för att Impa på andra ? :)

Postad 18 oktober 2010 - 20:59

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Har du din Iphone för att Impa på andra ? :blush:

Självklart!! haha ;)

Nä'rå, det är ju inte så att jag håller den uppe å visar den runt mig bara för att visa. Men det är kul att ha en telefon som sticker ut lite mot alla andra. :)

Postad 18 oktober 2010 - 21:38

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0
Eftersom deras site funkar så segt nu så
Blå
Bifogad fil  bl_.jpg   69,39K   0 Antal nerladdningar
Silver
Bifogad fil  silver.jpg   39,34K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  silver2.jpg   54K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  silver3.jpg   82,91K   0 Antal nerladdningar

Instruktion:
http://www.unplggd.c...iphone-4-129754

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  bl_.jpg   10,83K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av junkan, 18 oktober 2010 - 21:44.

Postad 18 oktober 2010 - 21:38

vinylen
  • vinylen
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0

Men det är kul att ha en telefon som sticker ut lite mot alla andra. :)

Jo det är ju så .. Det var därför jag köpte ett par till kidsen också :blush:

Kompisarna har ju bara 3:an ;)

Postad 18 oktober 2010 - 22:01

Unregistereda138be49
  • Unregistereda138be49
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Tjenare,

Har precis fått en iphone 4 från apple UK, så olåst, men när jag försöker sätta in mitt micro simkort så får jag en "insert a valid sim with no PIN lock" går det inte att starta telefonen med ett simkort med pinkod?

Tacksam för hjälp

Om du har en annan telefon så stoppa simmet (med den lilla ramen på så det blir stort som ett vanligt sim) i en annan mobil och gå in i inställningar och välj att avaktivera pin-lås. Sen är simkortet olåst och du kan aktivera din iphone.

Postad 18 oktober 2010 - 22:54

vinylen
  • vinylen
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
Beställde precis 2 st silvriga baksidor

Jisses vad segt det var och dessutom fanns de inte längre i lager

Postad 18 oktober 2010 - 23:09

vinylen
  • vinylen
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
Filmat från en rymdballong och som medpassagerare en iphone för att hitta den igen

Redigerat av vinylen, 18 oktober 2010 - 23:19.

Postad 19 oktober 2010 - 09:20

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2 753 inlägg
  • 0

Filmat från en rymdballong och som medpassagerare en iphone för att hitta den igen

Coolt!

Gillade även de där metallbakstyckena, såg rätt snyggt ut. Lär ju bli nåt sånt om man råkar tappa sin iphone och glaset spricker. Eller kanske tidigare :)

Postad 21 oktober 2010 - 11:30

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Raptr iPhone App Tracks Your Gamer Friends On Xbox 360, PS3 and PC

FOR IMMEDIATE RELEASE

Mountain View, CA - October 19th, 2010 - Raptr, the social platform for gamers that allows you to track your gaming stats and see what your friends are playing, is proud to announce that the Raptr iPhone app is now available for free in the iTunes Store. The new Raptr iPhone app is the only app that lets you track what games your friends are playing on Xbox 360, PS3, and PC.

Using the free iPhone app, gamers can now easily see what games their friends are playing, add friends to their buddy list, and quickly send/receive messages to Xbox 360 and Raptr users. The Raptr iPhone app features include:

Know what your friends are playing across Xbox Live, PS3, PC (Steam, Social Games), and Raptr in real-time[/*]
Automatically add all of your existing Xbox Live, PS3, and Steam friends[/*]
Send and receive Raptr and Xbox Live messages via one unified inbox[/*]
Track your gameplay and achievements on your Raptr.com profile[/*]
Find new friends and invite other friends to use Raptr from your iPhone address book, Twitter, and more[/*]
Enhanced fast app switching support for iOS4, and high resolution avatars[/*]
A section dedicated to Raptr’s official blog that keeps Raptr users constantly in sync with the latest updates, data reports and news[/*]

To download the app: http://itunes.apple....e...989053&mt=8

Postad 21 oktober 2010 - 20:11

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1 019 inlägg
  • 0

Jo det är ju så .. Det var därför jag köpte ett par till kidsen också :rolleyes:

Kompisarna har ju bara 3:an :)

Ja och jag skäms över att jag har en iphone, så jag tog tippex och skrev Nokia på den.

Postad 21 oktober 2010 - 23:45

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Det metallgråa bakstycket var ju skitsnyggt, men finns det ingen svensk webbshop som säljer dem, att köpa ett bakstycke kommer ju innebära att frakten går långt över priset för bakstycket, eller finns det kanske en möjlighet att ngra andra som bor i sthlmstrakten kan tänka sig att gå ihop ett par st?

Postad 22 oktober 2010 - 00:19

vinylen
  • vinylen
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0

Det metallgråa bakstycket var ju skitsnyggt, men finns det ingen svensk webbshop som säljer dem, att köpa ett bakstycke kommer ju innebära att frakten går långt över priset för bakstycket, eller finns det kanske en möjlighet att ngra andra som bor i sthlmstrakten kan tänka sig att gå ihop ett par st?

Men varför skulle det göra det ?

Jag köpte två och det kostade bara $5 och har man köpt en Iphone så borde man har råd med det :rolleyes:

Finns nu även i Lila

Bifogad fil  phpThumb_generated_thumbnailjpg.jpg   64,82K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av vinylen, 22 oktober 2010 - 00:39.

Postad 22 oktober 2010 - 01:35

vinylen
  • vinylen
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
Försäkring ?

Jag funderar på försäkringarna som man erbjuder från telebolagen

De tar runt 90 kr i månaden och det blir ju 2160 kr för 2 år
Då ingår allt och man behöver inte bry sig utan får en ny (eller service) oavsett vad som händer (dock ej bilinbrott)
Självrisk 500kr

Alternativet är hemförsäkringen
Då ingår också allt men självrisken är 1500 kr
Första året får man en ny Iphone och år 2 får man ersättning för vad samma modell kan
köpas begagnat på tex Blocket minus 1500 kr
Hemförsäkringen har man redan och betalar därför ingen månadsavgift extra

Händer inget så har man inga kostnader om man väljer hemförsäkring

Försäkrar man flera Iphone så blir extra försäkring mycket dyr om inget händer
men är oturen framme flera gånger så kan tom extra försäkringen vara ekonomiskt försvarbar.

Hur har ni gjort och varför ?

Postad 22 oktober 2010 - 07:51

Moora
  • Moora
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Försäkring ?

Jag funderar på försäkringarna som man erbjuder från telebolagen

De tar runt 90 kr i månaden och det blir ju 2160 kr för 2 år
Då ingår allt och man behöver inte bry sig utan får en ny (eller service) oavsett vad som händer (dock ej bilinbrott)
Självrisk 500kr

Alternativet är hemförsäkringen
Då ingår också allt men självrisken är 1500 kr
Första året får man en ny Iphone och år 2 får man ersättning för vad samma modell kan
köpas begagnat på tex Blocket minus 1500 kr
Hemförsäkringen har man redan och betalar därför ingen månadsavgift extra

Händer inget så har man inga kostnader om man väljer hemförsäkring

Försäkrar man flera Iphone så blir extra försäkring mycket dyr om inget händer
men är oturen framme flera gånger så kan tom extra försäkringen vara ekonomiskt försvarbar.

Hur har ni gjort och varför ?

Jag tog den försäkringen, tänkte det är lika bra då jag vet många av en bekanta ha tappat sina iPhone 3gs etc, jag såg på det som att skita i en plusmeny en gång i månaden, och vipps så hade man sin försäkring :rolleyes:

Postad 22 oktober 2010 - 10:01

Unregisteredeb6832ad
  • Unregisteredeb6832ad
  • Lärjunge

• 380 inlägg
  • 0
En snabb fråga. Vad betyder det att vissa appar har ett plus i buy knappen på AppStore?

Postad 22 oktober 2010 - 10:36

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

En snabb fråga. Vad betyder det att vissa appar har ett plus i buy knappen på AppStore?

Universell, alltså optimerad för både iPhone och iPad.

Postad 22 oktober 2010 - 10:52

vinylen
  • vinylen
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0

jag såg på det som att skita i en plusmeny en gång i månaden

Det var en ganska stor uppoffring :rolleyes:

Postad 22 oktober 2010 - 18:10

Unregisteredaf4ed5c9
  • Unregisteredaf4ed5c9
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Tjenare,

Tacksam för hjälp

Jag har exakt samma problem m en olåst fr UK. Kortet funkar bra i en annan telefon när jag lägger mitt tillklippta microsim i en "vagga". Jag har även tagit bort simkoden från kortet. Felmeddelandet lyder - "No Simcard installed - Inser a vailid sim with no pinlock to activate iPhone"

Postad 23 oktober 2010 - 07:30

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
Beställde en 4:a igår. :-)
Den är ju så hypad och folk är nästintill maniskt nöjda med den, den kan bara inte vara fel.
Jag var egentligen inne på en Android lur, men Desire känns omodern i design, Legend känns gammal på marknaden.
X10:orna känns stenålder.
Jag har tyckt att 3GS är klumpig, har relativt dålig batteritid och ett antal till saker som krav på iTunes, saknad standardiserad USB kontakt mm. Textinmatningen en annan sak som just jag inte gillat, men kanske en vanesak.
4:an har ett sjysstare format och bättre batteritid. Snyggare än allt annat på marknaden. Tillräckligt att ragga mig som kund. Men förväntningarna är skyhöga.

Vill bara kommentera tidigare diskussioner om att "tappa i golvet": 4an är glasklart omtåligare än det mesta på marknaden med sin glansiga, rena design. Ja, jag har tappat samtliga mina telefoner i golv och asfalt utan att dom gått sönder. Ja, de har fått små repor, märken av detta, men inget allvarligt. Jag utgår ifrån att även 4:an klarar detta på samma sätt. Om chassit/displayen spricker så är det ju skandal. Klart en telefon ska klara detta. Det är ju en synnerligen objektiv synpunkt om byggkvalitet och inget att ta som en personlig förolämpning eller hatkampanj mot Apple.

Jag kommer göra som med alla mina tidigare telefoner: På med Invisible Shield för att skydda display.
Dessutom dra på ett skin. Känns ju dömt att misslyckas annars.

Postad 23 oktober 2010 - 07:52

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0
Har nu haft min iPhone 4 i en vecka och är hittills väldigt nöjd. Dock blev det ett litet smolk i bägaren
igår när jag var och besökte min kära syster som bor i en liten förort utanför stan där jag bor. Både hon
och jag har Telenor och täckningen därute är inte den bästa, hon har en Sony Ericsson och har därute en
pinne på täckningen, dvs inte den bästa men ändå hyfsat användbart. När jag tog fram min iPhone så blev
jag lite förvånad för själv hade jag "ingen service", dvs ingen täckning alls. Så var det sen hela kvällen och sen
när jag åkte hem så blev jag ganska förvånad för även när jag kommit hem till stan så hade jag fortfarande
"ingen service". Då startade jag om telefonen och vips kom all täckning tillbaks igen.
Ska det vara så(med Sverker röst)?
Söker telefonen aldrig efter ny täckning om den tillfälligt varit utan?

Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 23 oktober 2010 - 07:53.

Postad 23 oktober 2010 - 16:29

Unregistered681f381a
  • Unregistered681f381a
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Hej alla glada! Fick hem min 4a för några dagar sedan. Jag är sjukt nöjd med allt förutom mottagningen. Vet inte om det är nått fel på luren? 3g täckningen försvinner nästan alltid när jag är inomhus. Spelar ingen roll om jag är mitt i stan.
Mycket frustrerande.
Vad tror panelen, är det nått fel på luren?

Postad 23 oktober 2010 - 21:31

Unregistered681f381a
  • Unregistered681f381a
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Kanske, kanske inte. De flesta har inga problem med det. Var bor du och vilken operatör har du ?

Jag bor i Borlänge och har tele2. Riktigt irriterande är att jag har jämfört med en galaxy bredvid min mobil och den har strålande mottagning, den också med tele2 givetvis.

Mvh Tommy

Postad 23 oktober 2010 - 21:47

Unregistered681f381a
  • Unregistered681f381a
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
En till grej! När jag gör bredbandskolen så kommer jag upp i 0,099 mb/s, även fast jag har bra mottagning?
Vad kan det vara för fel på luren!?

Postad 23 oktober 2010 - 21:57

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0
wow, det var lågt, testade i GBG idag med 3 som operatör och det blev 6,6/1,35!

Postad 23 oktober 2010 - 22:08

Unregistered681f381a
  • Unregistered681f381a
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

wow, det var lågt, testade i GBG idag med 3 som operatör och det blev 6,6/1,35!

Ja jag fattar inte om jag har fel i nån inställning eller så. För så här kan det ju inte vara?

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.