Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#3901

Postad 28 January 2016 - 17:49

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0
Kollar knappt på nån av de kanalerna. Bara en massa repriser å reklam.

#3902

Postad 28 January 2016 - 17:51

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 1
Löser de det inte så har de en kund mindre här!

#3903

Postad 28 January 2016 - 17:56

fremar-7
  • fremar-7
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 0

Deras kassa webbformulär fungerar inte att skicka in synpunkter med. Jag stoppade direkt betalningen av fakturan till dem för perioden från 1:a februari, kommer inte att betala för deras tjänster om de inte löser detta och utan att höja månadsavgiften igen som de redan gjorde från 1:a december för mig.



#3904

Postad 28 January 2016 - 18:45

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Discovery Networks har ju köpt rättigherna til OS 2018-2024, så dom ändvänder väl det som påtryckning gentemot operatörerna.

 

http://www.svt.se/sp...2018-till-2024/

 

Så det lär väl komma fler operatörer som hamnar i samma sits som Canal Digital nu har gjort.



#3905

Postad 28 January 2016 - 19:02

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4337 inlägg
  • 0

finns ju dplay tills de löst detta!



#3906

Postad 28 January 2016 - 19:11

tony97
  • tony97
  • Forumräv

  • 506 inlägg
  • 1
Jag tycker Canal Digital ska ha en stor eloge för detta. Det är väl bara bra att de inte bara accepterar Amerikanska Discovery Networks orimliga prishöjning. Släck kanalerna direkt!

#3907

Postad 28 January 2016 - 20:17

KimKom
  • KimKom
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
Föredömlig uppdatering på CD's hemsida om läget.
Håller med tony97. CD ska ha en stor eloge!

#3908

Postad 28 January 2016 - 20:39

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0

Jösses vad otåliga vissa folk är på CD:s facebook-sida även om andra förstår att CD gör vad de kan. Och på Kanal5:s sida är flera emot Discoverys beteende då de har turerna med Boxer och Telia i färskt minne.



#3909

Postad 28 January 2016 - 21:12

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0

Discovery Networks har ju köpt rättigherna til OS 2018-2024, så dom ändvänder väl det som påtryckning gentemot operatörerna.

 

http://www.svt.se/sp...2018-till-2024/

 

Så det lär väl komma fler operatörer som hamnar i samma sits som Canal Digital nu har gjort.

Discovery har redan satt Boxer och Telia i liknande sits, ComHem har de inte varit på än vad jag vet (?). Att de förhandlar med CD/Telenor nu (och sedan en tid tillbaka) beror på att det nuvarande avtalet går ut 31 Jan. Men de kommer givetvis överens förr eller senare, ingen fara på taket (:



#3910

Postad 28 January 2016 - 21:35

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0

Förhandlingarna och avtalet gäller också Discoverys kanaler i Norge, Danmark och Finland.

 

Vi vil bekræfte fra Canal Digital Danmarks side, at vi på nordisk plan forhandler med Discovery Networks for, at få en ny aftale på plads før vores nuværende aftale løber ud.

 

Norge

https://satellitt.ca...vice/Kundevalg/

Danmark

https://www.canaldig...-forhandlinger/

Finland

https://www.canaldig...velu-tiedottaa/



#3911

Postad 28 January 2016 - 21:46

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0
Hur många kunder rör det sig om på ett ungefär i Sverige? Ä ju CD, BBB och viasat.
Telia hade ju drygt 700 000 läste jag nånstans. :/ Måste ju bli betydligt mer med alla 3. Tror inte discovery har råd att förlora alla dom tittarna.

#3912

Postad 28 January 2016 - 21:50

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

  • 2143 inlägg
  • 0
Bara att hoppas att de alla sätter press på Discovery tillsammans. Som du säger, jag tror inte heller att Discovery har råd att förlora så många tittare. Så deras förhandlingsläge borde vara sämre än de andra 3s.

#3913

Postad 28 January 2016 - 21:56

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Hur många kunder rör det sig om på ett ungefär i Sverige? Ä ju CD, BBB och viasat.
Telia hade ju drygt 700 000 läste jag nånstans. :/ Måste ju bli betydligt mer med alla 3. Tror inte discovery har råd att förlora alla dom tittarna.

Läste på Aftonbladet att CD + BBB har ca 800.000 kunder och så tillkommer dom som ser på kanal 5 via Viasat.



#3914

Postad 28 January 2016 - 22:19

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0

Hur många kunder rör det sig om på ett ungefär i Sverige? Ä ju CD, BBB och viasat.
Telia hade ju drygt 700 000 läste jag nånstans. :/ Måste ju bli betydligt mer med alla 3. Tror inte discovery har råd att förlora alla dom tittarna.

CD + Viasat har tillsammans via satellit ca 615 000 kunder, sen tillkommer då Bredbandsbolagets kunder men har inte hittat några exakta siffror om hur stor deras kundbas är för tillfället. Men det landar kanske på 800k - 900k totalt i Sverige.


Redigerat av SweX, 28 January 2016 - 22:21.


#3915

Postad 28 January 2016 - 22:38

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7299 inlägg
  • 0

Även Viasat har problem

 

https://www.viasat.se/nyheter



#3916

Postad 28 January 2016 - 22:55

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0

I Norge....

 

"2,5 millioner seere kan miste Discoverys kanaler dersom den amerikanske tv-giganten ikke kommer til enighet med Telenor-eide Canal Digital om distribusjon av tv-gigantens kanaler via kabel og satellitt. Det betyr at kanaler som TVNorge, Max, Vox, Fem og Eurosport Norge kan gå i svart for halvparten av befolkningen fra og med mandag 1. februar (midnatt). Forhandlingene gjelder hele Skandinavia.

 

Discovery forteller også at forhandlingene er snart én måned på overtid.

 

Også Viasat-kunder vil bli berørt. Det skal etter det Kampanje erfarer være TVNorge og Fem.

 

Det betyr at rundt én million tv-husstander er i dag Canal Digital-kunder og det tilsvarer nesten 50 prosent av det norske tv-markedet. Cirka 2,5 millioner seere blir rammet av tv-striden mellom Canal Digital og Discovery. Også i Sverige vil rundt to millioner seere rammes av en eventull full konflikt mellom partene.

 

Telenor har 44,9 prosent av alle de tradisjonelle distribisjonskundene i Norge. Det omfatter tv-kunder innen  kabel, satellitt og fiber. De når ut til rundt 2,5 millioner seere.

Viasat har 5,4 prosent av kundene. Det betyr 120.000 kunder og rundt 300.000 seere. Totalt vil da drøye 1,1 millioner husstander blir skadelidende hvis det skjærer seg helt mellom Discovery og Canal Digital. Det betyr at 2,8 millioner seere vil oppleve at 13 TVNorge-kanaler går i svart.

 

- Hva går utfordringene ut på?

 

- Vi forhandler på vegne av alle våre kunder og for at de skal få mest mulig verdi for abonnementet sitt.

 

Så det handler om penger?

 

- Ja, dette er et spørsmål om hvilken verdi man skal sette på det man får."

 

http://kampanje.com/...dler-om-penger/

http://kampanje.com/...norge-kanalene/


Redigerat av SweX, 28 January 2016 - 22:58.


#3917

Postad 29 January 2016 - 06:05

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

  • 864 inlägg
  • 1

Det är som vanligt, ett tvbolag köper dyra rättigheter typ OS som nu i fallet Discovery och vill ha igen sina pengar. Vi konsumenter får betala mer o mer för denna cirkus.



#3918

Postad 29 January 2016 - 07:40

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2953 inlägg
  • 1

Vi hos Telia gick igenom detta förra året

 

Man tycker andra bolag borde lärt sig förhandla innan avtal går ut



#3919

Postad 29 January 2016 - 08:25

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 1

Fattar dock inte hur mitt abonnemang skulle kunna bli ännu dyrare när jag redan betalar över 400 i månaden för familjepaketet som inte innehåller något spektakulärt. Med den konkurrens som nu kommer från play-kanaler och streamingtjänster skulle en prishöjning vara vansinnigt, då skulle jag (och säkert många andra) täcka sitt tv-behov på andra sätt.



#3920

Postad 29 January 2016 - 09:06

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 1

Fattar dock inte hur mitt abonnemang skulle kunna bli ännu dyrare när jag redan betalar över 400 i månaden för familjepaketet som inte innehåller något spektakulärt. Med den konkurrens som nu kommer från play-kanaler och streamingtjänster skulle en prishöjning vara vansinnigt, då skulle jag (och säkert många andra) täcka sitt tv-behov på andra sätt.

 

Det är klart att det kan bli dyrare... det är ju bara för Canal Digital att höja sina avgifter så fort det finns möjlighet. De är säkert medvetna om att de kommer att tappa kunder till att börja med.

Trist att vi som konsumenter ska behöva stå för kostnaderna för Discoverys OS-kalas.



#3921

Postad 29 January 2016 - 09:10

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0

Fattar dock inte hur mitt abonnemang skulle kunna bli ännu dyrare när jag redan betalar över 400 i månaden för familjepaketet som inte innehåller något spektakulärt. Med den konkurrens som nu kommer från play-kanaler och streamingtjänster skulle en prishöjning vara vansinnigt, då skulle jag (och säkert många andra) täcka sitt tv-behov på andra sätt.


Kostar inte familjepaket 319kr?

#3922

Postad 29 January 2016 - 10:04

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1029 inlägg
  • 0

Kostar inte familjepaket 319kr?

Det skiljer lite beroende på när man tecknat avtal. Själv ger jag 308:- för familjepaketet.

#3923

Postad 29 January 2016 - 10:31

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Varför funkar inte textningen på Togo?

 

Hej Huddingebo!

Det finns inte text på alla kanaler i Canal Digital ToGo/GO, exempel på de kanaler som inte har text är BBC. Vi vet inte ännu om och i så fall när textningen kan tänkas komma till de kanaler som för närvarande inte har text.

Med vänliga hälsningar
Linnéa



#3924

Postad 29 January 2016 - 13:54

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0

Kostar inte familjepaket 319kr?

Familjepaketet på två apparater.



#3925

Postad 29 January 2016 - 14:16

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4337 inlägg
  • 0

http://www.kuriren.n...ad-8711116.aspx

 

Lite lokala tidningar som vill informera nu 


Redigerat av Duckface21, 29 January 2016 - 14:18.


#3926

Postad 29 January 2016 - 18:49

bonanza
  • bonanza
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Jag vill inte betala mer för reklamkanaler. Så bra jobbat CD  

 

+1

 

Stå på er Telenor och CD!



#3927

Postad 30 January 2016 - 08:41

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0
Eftersom dem j*vlas med oss så är mitt tips att skaffa premium-konto på dplay och utnyttja sedan ångerrätten inom 14 dagar.
Då kan man se utbudet upp till 14 dagar gratis och förhoppningsvis är problemet då löst.

Det här kostar för Discovery också efteraom de som köpt reklam i kanalerna troligen kommer att kräva enorm psisänktning då tittarunderlaget försvagas kraftigt.

#3928

Postad 30 January 2016 - 09:09

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Det verkar vara en märklig affärsuppgörelse eller så har man mörkat för oss att förhandlingarna strandat för månader sedan. Det normala borde att det finns en uppsägningstid på i alla fall minst sex månader och inte som det låter nu att tar ni inte prishöjningen så avslutar vi affären på måndag. Fast om kanalerna försvinner lär man kunna avsluta CD direkt då det saknas kanaler som man valt för att köpa CD:s paket.



#3929

Postad 30 January 2016 - 09:11

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0
Avtalet gick ut redan i december.

#3930

Postad 31 January 2016 - 15:20

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0
Bara de sänker priset så skit samma. Jag kommer inte sakna nån av kanalerna. Ellr byt till nåt sky eller utökat bbc

#3931

Postad 31 January 2016 - 18:13

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Bara de sänker priset så skit samma. Jag kommer inte sakna nån av kanalerna. Ellr byt till nåt sky eller utökat bbc

Smaken är som sagt olika. Behåller hellre dessa kanaler än många andra. Det vore synd att missa landskamper på femman, tysk fotboll eller Tour de France, Barn samt musikkanaler har givetvis sin publik, men som jag personligen inte vill betala för.



#3932

Postad 31 January 2016 - 21:31

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0

2 tim och 29 min kvar.....



#3933

Postad 01 February 2016 - 00:10

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Nu slocknade kanalerna. I stället så visas info ang förhandlingarna mm.

 

Nu har jag även ett Boxer-abonnemang så jag kommer åt kanalerna där i stället.



#3934

Postad 01 February 2016 - 00:49

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2953 inlägg
  • 0

Satt i samma sits med Telia

 

Då blev man hånad :)

 

http://www.aftonblad...icle22182043.ab

 

2 kronor månad motsvarar en kopp kaffe om året

 

Haha


Redigerat av Ironse, 01 February 2016 - 00:57.


#3935

Postad 01 February 2016 - 08:10

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Ser i ett mejl från CD att jag får 10 hyrfilmer gratis under februari månad. Det löser i och för sig inte mitt intresse för sport. Tur att man har en On-demandbox så att man kan nyttja erbjudandet. Undrar vad alla med äldre boxar får i stället.



#3936

Postad 01 February 2016 - 08:29

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0

Satt i samma sits med Telia

 

Då blev man hånad :)

 

http://www.aftonblad...icle22182043.ab

 

2 kronor månad motsvarar en kopp kaffe om året

 

Haha

 

Om det är i storleksordningen 30 kr per år, är det ju rätt så patetiskt av Telenor att inte gå med på det enligt min mening.


Ser i ett mejl från CD att jag får 10 hyrfilmer gratis under februari månad. Det löser i och för sig inte mitt intresse för sport. Tur att man har en On-demandbox så att man kan nyttja erbjudandet. Undrar vad alla med äldre boxar får i stället.

 

Jag får sportkanalerna gratis tills konflikten är löst. Själv är jag totalt ointresserad av CD:s sportutbud. :/



#3937

Postad 01 February 2016 - 08:57

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 1
Canal digital säger hundratals miljoner och Discovery 2:- per månad, det roliga är att båda kan ha rätt.
Har man 2,5 miljoner kunder i Norge och Sverige inklusive Viasats så är 2:- per månad 60 miljoner om året och här pratar man säkert femårsavtal så summan blir 300 miljoner.


MEN det är ändå bara 2:- per månad och kund, Canal Digital har ju höjt långt mer än så under några år så stämmer detta så är det helt Telenors fel att vi drabbas av nedstängningen! Patetiskt, betala så att vi kunder inte drabbas, höj med 2:- också i så fall det skiter jag i.

#3938

Postad 01 February 2016 - 09:22

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1610 inlägg
  • 0

Canal digital säger hundratals miljoner och Discovery 2:- per månad, det roliga är att båda kan ha rätt.
Har man 2,5 miljoner kunder i Norge och Sverige inklusive Viasats så är 2:- per månad 60 miljoner om året och här pratar man säkert femårsavtal så summan blir 300 miljoner.


MEN det är ändå bara 2:- per månad och kund, Canal Digital har ju höjt långt mer än så under några år så stämmer detta så är det helt Telenors fel att vi drabbas av nedstängningen! Patetiskt, betala så att vi kunder inte drabbas, höj med 2:- också i så fall det skiter jag i.


Så var det någon som trodde någonting annat? Satellitoperatörerna verkar i en duopolmarknad utan egentlig konkurrens...

#3939

Postad 01 February 2016 - 10:28

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2230 inlägg
  • 0

Jag tänker inte ta någon sidas parti baserat på deras uttalanden, de väljer säkert väldigt noga den lilla del av helheten som får dem själva att framstå i bäst dager. Ingen här vet hur hela avtalet ser ut, vilka andra villkor som ingår, det kan lika gärna vara i de delarna det låst sig.

 

Men jag har en känsla av att Canal Digital haft detta på känn en längre tid, det var därför man ringde upp och var så angelägna att jag skulle binda mig i ett år mot löfte om oförändrade avgifter. Nu gick jag med på det då jag var nöjd med box, utbud och bildkvalitet, även om jag egentligen inte tittar så mycket på TV längre. Efter SVT är det dock främst Discovery-kanaler jag tittar på, så då kunde det ju lätt hänt att jag bytt till Boxer idag, då de levererar det mycket av vad jag vill ha till ett lägre pris. Smart där Canal Digital.

 

Jaja, historiskt sett har det ju inte kanalerna blivit borta någon längre tid.



#3940

Postad 01 February 2016 - 10:39

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1029 inlägg
  • 0

Det löser sig säkert, surt att vara utan big bang theory under tiden...



#3941

Postad 01 February 2016 - 10:50

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1919 inlägg
  • 0

4 raka sms från Canal Digital  :ph34r: .



#3942

Postad 01 February 2016 - 10:57

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

  • 1150 inlägg
  • 0
Vet någon om de lagmässigt är ok med uppsägning av avtalet? Tittar sällan på TV men är de något jag tittar på är är de bland annat 5an och 9an

#3943

Postad 01 February 2016 - 11:00

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Det löser sig säkert, surt att vara utan big bang theory under tiden...

 

Du får trösta dig med att för tillfället så visas det bara repriser.

 

D-Play nämndes tidigare, för att se Kanal 5 "Live" så krävs ett Premiumkonto som förmodligen kostar mer än en kopp kaffe/år.


4 raka sms från Canal Digital  :ph34r: .

Fick 4 mail under natten ang 10 st hyrfilmer samt nu ett SMS.



#3944

Postad 01 February 2016 - 11:25

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5774 inlägg
  • 0

Canal Digital har verkligen blivit sämre och sämre, utbudet krymper medan avgifterna växer. Man tappade ju även rättigheter till Viasat när dom tog över La Liga och Serie A, någon prissänkning blev det ändå inte. Man borde kunna erbjuda kunderna dessa kanaler istället nu.



#3945

Postad 01 February 2016 - 12:33

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0

Canal digital säger hundratals miljoner och Discovery 2:- per månad, det roliga är att båda kan ha rätt.
Har man 2,5 miljoner kunder i Norge och Sverige inklusive Viasats så är 2:- per månad 60 miljoner om året och här pratar man säkert femårsavtal så summan blir 300 miljoner.


MEN det är ändå bara 2:- per månad och kund, Canal Digital har ju höjt långt mer än så under några år så stämmer detta så är det helt Telenors fel att vi drabbas av nedstängningen! Patetiskt, betala så att vi kunder inte drabbas, höj med 2:- också i så fall det skiter jag i.

Någonstans slår man i taket. Betalar för närvarande 879 i månaden, vilket är ett allt för högt pris för ett sportintresse. Att sedan höja kostnaden med 2 kronor kan vara droppen som får bägaren att rinna över. Nej, låt mig välja bort 15 kanaler och få avgiften sänkt med en hundring så vore jag glad.



#3946

Postad 01 February 2016 - 16:37

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Nu har jag hyrt film nr 1 via boxen.

Lite surt att en film som ska vara i HD-kvalitet bara har 2.0 ljud (The Man from U.N.C.L.E.).



#3947

Postad 01 February 2016 - 16:39

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0

Skämtar du eller 2.0 är det 2000-talet fortfarande eller?



#3948

Postad 01 February 2016 - 16:52

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7299 inlägg
  • 0

Tror man ska ta dom där 2:- med en nypa salt.

Det kan innebära 2:- per kanal vilket skulle bli 24:-/mån per kund.

Räknar man SD och HD som olika kanaler så blir det ännu mer.

Det kan innebära att kanaler som inte finns i paketen nu kommer finnas där efter nytt avtal och på så sätt göra paketen dyrare.

Tror det är bland dom mindre pakaten man kommer se dom största prishöjningarna.

Kollar man efter bråket med Telia förra året så har deras paket Lagom med många av Discovery Networks kanaler höjts från 198:- till 279:-/mån.

Även Boxers paket har höjts efter deras bråk med Discovery Networks.


Redigerat av Leatherface, 01 February 2016 - 16:54.


#3949

Postad 01 February 2016 - 17:21

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1029 inlägg
  • 0

Nu har jag hyrt film nr 1 via boxen.
Lite surt att en film som ska vara i HD-kvalitet bara har 2.0 ljud (The Man from U.N.C.L.E.).

Alla hyrfilmer i CD:s plattform är i 2.0.

#3950

Postad 01 February 2016 - 17:32

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Alla hyrfilmer i CD:s plattform är i 2.0.


OK då vet jag.



6 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 6 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.