Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
Postad 28 January 2016 - 17:49
Postad 28 January 2016 - 17:56
Deras kassa webbformulär fungerar inte att skicka in synpunkter med. Jag stoppade direkt betalningen av fakturan till dem för perioden från 1:a februari, kommer inte att betala för deras tjänster om de inte löser detta och utan att höja månadsavgiften igen som de redan gjorde från 1:a december för mig.
Postad 28 January 2016 - 18:45
Discovery Networks har ju köpt rättigherna til OS 2018-2024, så dom ändvänder väl det som påtryckning gentemot operatörerna.
http://www.svt.se/sp...2018-till-2024/
Så det lär väl komma fler operatörer som hamnar i samma sits som Canal Digital nu har gjort.
Postad 28 January 2016 - 19:11
Postad 28 January 2016 - 20:17
Håller med tony97. CD ska ha en stor eloge!
Postad 28 January 2016 - 20:39
Jösses vad otåliga vissa folk är på CD:s facebook-sida även om andra förstår att CD gör vad de kan. Och på Kanal5:s sida är flera emot Discoverys beteende då de har turerna med Boxer och Telia i färskt minne.
Postad 28 January 2016 - 21:12
Discovery Networks har ju köpt rättigherna til OS 2018-2024, så dom ändvänder väl det som påtryckning gentemot operatörerna.
http://www.svt.se/sp...2018-till-2024/
Så det lär väl komma fler operatörer som hamnar i samma sits som Canal Digital nu har gjort.
Discovery har redan satt Boxer och Telia i liknande sits, ComHem har de inte varit på än vad jag vet (?). Att de förhandlar med CD/Telenor nu (och sedan en tid tillbaka) beror på att det nuvarande avtalet går ut 31 Jan. Men de kommer givetvis överens förr eller senare, ingen fara på taket (:
Postad 28 January 2016 - 21:35
Förhandlingarna och avtalet gäller också Discoverys kanaler i Norge, Danmark och Finland.
Vi vil bekræfte fra Canal Digital Danmarks side, at vi på nordisk plan forhandler med Discovery Networks for, at få en ny aftale på plads før vores nuværende aftale løber ud.
Norge
https://satellitt.ca...vice/Kundevalg/
Danmark
https://www.canaldig...-forhandlinger/
Finland
https://www.canaldig...velu-tiedottaa/
Postad 28 January 2016 - 21:46
Telia hade ju drygt 700 000 läste jag nånstans. :/ Måste ju bli betydligt mer med alla 3. Tror inte discovery har råd att förlora alla dom tittarna.
Postad 28 January 2016 - 21:50
Postad 28 January 2016 - 21:56
Hur många kunder rör det sig om på ett ungefär i Sverige? Ä ju CD, BBB och viasat.
Telia hade ju drygt 700 000 läste jag nånstans. :/ Måste ju bli betydligt mer med alla 3. Tror inte discovery har råd att förlora alla dom tittarna.
Läste på Aftonbladet att CD + BBB har ca 800.000 kunder och så tillkommer dom som ser på kanal 5 via Viasat.
Postad 28 January 2016 - 22:19
Hur många kunder rör det sig om på ett ungefär i Sverige? Ä ju CD, BBB och viasat.
Telia hade ju drygt 700 000 läste jag nånstans. :/ Måste ju bli betydligt mer med alla 3. Tror inte discovery har råd att förlora alla dom tittarna.
CD + Viasat har tillsammans via satellit ca 615 000 kunder, sen tillkommer då Bredbandsbolagets kunder men har inte hittat några exakta siffror om hur stor deras kundbas är för tillfället. Men det landar kanske på 800k - 900k totalt i Sverige.
Redigerat av SweX, 28 January 2016 - 22:21.
Postad 28 January 2016 - 22:55
I Norge....
"2,5 millioner seere kan miste Discoverys kanaler dersom den amerikanske tv-giganten ikke kommer til enighet med Telenor-eide Canal Digital om distribusjon av tv-gigantens kanaler via kabel og satellitt. Det betyr at kanaler som TVNorge, Max, Vox, Fem og Eurosport Norge kan gå i svart for halvparten av befolkningen fra og med mandag 1. februar (midnatt). Forhandlingene gjelder hele Skandinavia.
Discovery forteller også at forhandlingene er snart én måned på overtid.
Også Viasat-kunder vil bli berørt. Det skal etter det Kampanje erfarer være TVNorge og Fem.
Det betyr at rundt én million tv-husstander er i dag Canal Digital-kunder og det tilsvarer nesten 50 prosent av det norske tv-markedet. Cirka 2,5 millioner seere blir rammet av tv-striden mellom Canal Digital og Discovery. Også i Sverige vil rundt to millioner seere rammes av en eventull full konflikt mellom partene.
Telenor har 44,9 prosent av alle de tradisjonelle distribisjonskundene i Norge. Det omfatter tv-kunder innen kabel, satellitt og fiber. De når ut til rundt 2,5 millioner seere.
Viasat har 5,4 prosent av kundene. Det betyr 120.000 kunder og rundt 300.000 seere. Totalt vil da drøye 1,1 millioner husstander blir skadelidende hvis det skjærer seg helt mellom Discovery og Canal Digital. Det betyr at 2,8 millioner seere vil oppleve at 13 TVNorge-kanaler går i svart.
- Hva går utfordringene ut på?
- Vi forhandler på vegne av alle våre kunder og for at de skal få mest mulig verdi for abonnementet sitt.
Så det handler om penger?
- Ja, dette er et spørsmål om hvilken verdi man skal sette på det man får."
http://kampanje.com/...dler-om-penger/
http://kampanje.com/...norge-kanalene/
Redigerat av SweX, 28 January 2016 - 22:58.
Postad 29 January 2016 - 06:05
Det är som vanligt, ett tvbolag köper dyra rättigheter typ OS som nu i fallet Discovery och vill ha igen sina pengar. Vi konsumenter får betala mer o mer för denna cirkus.
Postad 29 January 2016 - 07:40
Vi hos Telia gick igenom detta förra året
Man tycker andra bolag borde lärt sig förhandla innan avtal går ut
Postad 29 January 2016 - 08:25
Fattar dock inte hur mitt abonnemang skulle kunna bli ännu dyrare när jag redan betalar över 400 i månaden för familjepaketet som inte innehåller något spektakulärt. Med den konkurrens som nu kommer från play-kanaler och streamingtjänster skulle en prishöjning vara vansinnigt, då skulle jag (och säkert många andra) täcka sitt tv-behov på andra sätt.
Postad 29 January 2016 - 09:06
Fattar dock inte hur mitt abonnemang skulle kunna bli ännu dyrare när jag redan betalar över 400 i månaden för familjepaketet som inte innehåller något spektakulärt. Med den konkurrens som nu kommer från play-kanaler och streamingtjänster skulle en prishöjning vara vansinnigt, då skulle jag (och säkert många andra) täcka sitt tv-behov på andra sätt.
Det är klart att det kan bli dyrare... det är ju bara för Canal Digital att höja sina avgifter så fort det finns möjlighet. De är säkert medvetna om att de kommer att tappa kunder till att börja med.
Trist att vi som konsumenter ska behöva stå för kostnaderna för Discoverys OS-kalas.
Postad 29 January 2016 - 09:10
Fattar dock inte hur mitt abonnemang skulle kunna bli ännu dyrare när jag redan betalar över 400 i månaden för familjepaketet som inte innehåller något spektakulärt. Med den konkurrens som nu kommer från play-kanaler och streamingtjänster skulle en prishöjning vara vansinnigt, då skulle jag (och säkert många andra) täcka sitt tv-behov på andra sätt.
Kostar inte familjepaket 319kr?
Postad 29 January 2016 - 10:04
Det skiljer lite beroende på när man tecknat avtal. Själv ger jag 308:- för familjepaketet.Kostar inte familjepaket 319kr?
Postad 29 January 2016 - 10:31
Varför funkar inte textningen på Togo?
Hej Huddingebo!
Det finns inte text på alla kanaler i Canal Digital ToGo/GO, exempel på de kanaler som inte har text är BBC. Vi vet inte ännu om och i så fall när textningen kan tänkas komma till de kanaler som för närvarande inte har text.
Med vänliga hälsningar
Linnéa
Postad 29 January 2016 - 14:16
http://www.kuriren.n...ad-8711116.aspx
Lite lokala tidningar som vill informera nu
Redigerat av Duckface21, 29 January 2016 - 14:18.
Postad 29 January 2016 - 18:49
Jag vill inte betala mer för reklamkanaler. Så bra jobbat CD
+1
Stå på er Telenor och CD!
Postad 30 January 2016 - 08:41
Då kan man se utbudet upp till 14 dagar gratis och förhoppningsvis är problemet då löst.
Det här kostar för Discovery också efteraom de som köpt reklam i kanalerna troligen kommer att kräva enorm psisänktning då tittarunderlaget försvagas kraftigt.
Postad 30 January 2016 - 09:09
Det verkar vara en märklig affärsuppgörelse eller så har man mörkat för oss att förhandlingarna strandat för månader sedan. Det normala borde att det finns en uppsägningstid på i alla fall minst sex månader och inte som det låter nu att tar ni inte prishöjningen så avslutar vi affären på måndag. Fast om kanalerna försvinner lär man kunna avsluta CD direkt då det saknas kanaler som man valt för att köpa CD:s paket.
Postad 31 January 2016 - 15:20
Postad 31 January 2016 - 18:13
Bara de sänker priset så skit samma. Jag kommer inte sakna nån av kanalerna. Ellr byt till nåt sky eller utökat bbc
Smaken är som sagt olika. Behåller hellre dessa kanaler än många andra. Det vore synd att missa landskamper på femman, tysk fotboll eller Tour de France, Barn samt musikkanaler har givetvis sin publik, men som jag personligen inte vill betala för.
Postad 01 February 2016 - 00:10
Nu slocknade kanalerna. I stället så visas info ang förhandlingarna mm.
Nu har jag även ett Boxer-abonnemang så jag kommer åt kanalerna där i stället.
Postad 01 February 2016 - 00:49
Satt i samma sits med Telia
Då blev man hånad ![]()
http://www.aftonblad...icle22182043.ab
2 kronor månad motsvarar en kopp kaffe om året
Haha
Redigerat av Ironse, 01 February 2016 - 00:57.
Postad 01 February 2016 - 08:10
Ser i ett mejl från CD att jag får 10 hyrfilmer gratis under februari månad. Det löser i och för sig inte mitt intresse för sport. Tur att man har en On-demandbox så att man kan nyttja erbjudandet. Undrar vad alla med äldre boxar får i stället.
Postad 01 February 2016 - 08:29
Satt i samma sits med Telia
Då blev man hånad
http://www.aftonblad...icle22182043.ab
2 kronor månad motsvarar en kopp kaffe om året
Haha
Om det är i storleksordningen 30 kr per år, är det ju rätt så patetiskt av Telenor att inte gå med på det enligt min mening.
Ser i ett mejl från CD att jag får 10 hyrfilmer gratis under februari månad. Det löser i och för sig inte mitt intresse för sport. Tur att man har en On-demandbox så att man kan nyttja erbjudandet. Undrar vad alla med äldre boxar får i stället.
Jag får sportkanalerna gratis tills konflikten är löst. Själv är jag totalt ointresserad av CD:s sportutbud. :/
Postad 01 February 2016 - 08:57
Har man 2,5 miljoner kunder i Norge och Sverige inklusive Viasats så är 2:- per månad 60 miljoner om året och här pratar man säkert femårsavtal så summan blir 300 miljoner.
MEN det är ändå bara 2:- per månad och kund, Canal Digital har ju höjt långt mer än så under några år så stämmer detta så är det helt Telenors fel att vi drabbas av nedstängningen! Patetiskt, betala så att vi kunder inte drabbas, höj med 2:- också i så fall det skiter jag i.
Postad 01 February 2016 - 09:22
Canal digital säger hundratals miljoner och Discovery 2:- per månad, det roliga är att båda kan ha rätt.
Har man 2,5 miljoner kunder i Norge och Sverige inklusive Viasats så är 2:- per månad 60 miljoner om året och här pratar man säkert femårsavtal så summan blir 300 miljoner.
MEN det är ändå bara 2:- per månad och kund, Canal Digital har ju höjt långt mer än så under några år så stämmer detta så är det helt Telenors fel att vi drabbas av nedstängningen! Patetiskt, betala så att vi kunder inte drabbas, höj med 2:- också i så fall det skiter jag i.
Så var det någon som trodde någonting annat? Satellitoperatörerna verkar i en duopolmarknad utan egentlig konkurrens...
Postad 01 February 2016 - 10:28
Jag tänker inte ta någon sidas parti baserat på deras uttalanden, de väljer säkert väldigt noga den lilla del av helheten som får dem själva att framstå i bäst dager. Ingen här vet hur hela avtalet ser ut, vilka andra villkor som ingår, det kan lika gärna vara i de delarna det låst sig.
Men jag har en känsla av att Canal Digital haft detta på känn en längre tid, det var därför man ringde upp och var så angelägna att jag skulle binda mig i ett år mot löfte om oförändrade avgifter. Nu gick jag med på det då jag var nöjd med box, utbud och bildkvalitet, även om jag egentligen inte tittar så mycket på TV längre. Efter SVT är det dock främst Discovery-kanaler jag tittar på, så då kunde det ju lätt hänt att jag bytt till Boxer idag, då de levererar det mycket av vad jag vill ha till ett lägre pris. Smart där Canal Digital.
Jaja, historiskt sett har det ju inte kanalerna blivit borta någon längre tid.
Postad 01 February 2016 - 10:39
Det löser sig säkert, surt att vara utan big bang theory under tiden...
Postad 01 February 2016 - 10:57
Postad 01 February 2016 - 11:00
Det löser sig säkert, surt att vara utan big bang theory under tiden...
Du får trösta dig med att för tillfället så visas det bara repriser.
D-Play nämndes tidigare, för att se Kanal 5 "Live" så krävs ett Premiumkonto som förmodligen kostar mer än en kopp kaffe/år.
4 raka sms från Canal Digital
.
Fick 4 mail under natten ang 10 st hyrfilmer samt nu ett SMS.
Postad 01 February 2016 - 11:25
Canal Digital har verkligen blivit sämre och sämre, utbudet krymper medan avgifterna växer. Man tappade ju även rättigheter till Viasat när dom tog över La Liga och Serie A, någon prissänkning blev det ändå inte. Man borde kunna erbjuda kunderna dessa kanaler istället nu.
Postad 01 February 2016 - 12:33
Canal digital säger hundratals miljoner och Discovery 2:- per månad, det roliga är att båda kan ha rätt.
Har man 2,5 miljoner kunder i Norge och Sverige inklusive Viasats så är 2:- per månad 60 miljoner om året och här pratar man säkert femårsavtal så summan blir 300 miljoner.
MEN det är ändå bara 2:- per månad och kund, Canal Digital har ju höjt långt mer än så under några år så stämmer detta så är det helt Telenors fel att vi drabbas av nedstängningen! Patetiskt, betala så att vi kunder inte drabbas, höj med 2:- också i så fall det skiter jag i.
Någonstans slår man i taket. Betalar för närvarande 879 i månaden, vilket är ett allt för högt pris för ett sportintresse. Att sedan höja kostnaden med 2 kronor kan vara droppen som får bägaren att rinna över. Nej, låt mig välja bort 15 kanaler och få avgiften sänkt med en hundring så vore jag glad.
Postad 01 February 2016 - 16:37
Nu har jag hyrt film nr 1 via boxen.
Lite surt att en film som ska vara i HD-kvalitet bara har 2.0 ljud (The Man from U.N.C.L.E.).
Postad 01 February 2016 - 16:52
Tror man ska ta dom där 2:- med en nypa salt.
Det kan innebära 2:- per kanal vilket skulle bli 24:-/mån per kund.
Räknar man SD och HD som olika kanaler så blir det ännu mer.
Det kan innebära att kanaler som inte finns i paketen nu kommer finnas där efter nytt avtal och på så sätt göra paketen dyrare.
Tror det är bland dom mindre pakaten man kommer se dom största prishöjningarna.
Kollar man efter bråket med Telia förra året så har deras paket Lagom med många av Discovery Networks kanaler höjts från 198:- till 279:-/mån.
Även Boxers paket har höjts efter deras bråk med Discovery Networks.
Redigerat av Leatherface, 01 February 2016 - 16:54.
Postad 01 February 2016 - 17:21
Alla hyrfilmer i CD:s plattform är i 2.0.Nu har jag hyrt film nr 1 via boxen.
Lite surt att en film som ska vara i HD-kvalitet bara har 2.0 ljud (The Man from U.N.C.L.E.).
6 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 6 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3 bilder
8 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna






Fler
Vilka bilder visas här?