* Officiell tråd - DVBViewer Pro *
1231 svar till detta ämne
Postad 07 november 2006 - 19:27
Unregistered7beef5b5
-
Unregistered7beef5b5
-
Användare
-
-
135 inlägg
Ni andra som kör TT S2-3200..hur fungerar S2-kanalerna för er..SVT HD, ..?Discovery HD, Voom Jag har en P4'a 3,6 vilket jag trodde skulle vara ok men det hackar duktigt..kör både CoreAVC o PowerDVD7.. Sedan har jag förvisso bara 512mb i minne..skulle jag vara hjälpt av att dubbla detta eller är det en DualCore som gäller..?!?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kör TT-3200 på en burk med AMD x2 4400...och får SVT HD att flyta bra, cpu belastning ca. 60-70% så det aningen tungt. Discovery HD och Voom har lägre bitrate så dom flyter på hur bra som helst. Du skriver att du kör två instanser av Dvbviewer och får inspelning på ena och "tittning" på den andra att fungera. Hur har du gått tillväga för att få det att funka, döpt om filer? hur? Gäller det även kodade kanaler? Vad har du för setup för att ta in kodade kanaler? CI? Softcam?
Postad 07 november 2006 - 20:18
Unregistered1b955732
-
Unregistered1b955732
-
Lärjunge
-
-
271 inlägg
Jag kör TT-3200 på en burk med AMD x2 4400...och får SVT HD att flyta bra, cpu belastning ca. 60-70% så det aningen tungt. Discovery HD och Voom har lägre bitrate så dom flyter på hur bra som helst.
Du skriver att du kör två instanser av Dvbviewer och får inspelning på ena och "tittning" på den andra att fungera. Hur har du gått tillväga för att få det att funka, döpt om filer? hur? Gäller det även kodade kanaler? Vad har du för setup för att ta in kodade kanaler? CI? Softcam?
<{POST_SNAPBACK}>
Hmm..ja, det får nog bli en uppgradering till DualCore-system då...där ryker ett antal tusenlappar..igen.. Japp, jag kör två instanser av DvbViewer. Gör som så att du skapar en ny mapp under program, döp den till DvbViewer2 och kopiera över alla filer från din ursprungliga DvbViewer-installation. Sedan, i denna nya mapp, döper du om DvbViewer.exe till ex DvbViewer2.exe och skapar en genväg till denna på skrivbordet. Starta sedan denna exe och gå in under "Hardware" och sätt ditt andra Dvb-kort till "Preferred" och alla övriga enheter till "Do not use" Sedan går du även in i DirectX-inställningarna o ändrar så att du inte har samma audio/video-codecar som din första installation. Jag kör t.ex Nvidia o AC3-filter på min första installation och Cyberlink på min andra. Vidare måste du ändra så att du kör t.ex overlay på ena samt VMR9 på andra installationen, du kan inte ha samma här. Sist men inte minst, jag kör med dubbla ljudkort och låter då varje installation använda ett eget.Ja, jag ser alla kodade kanaler på båda korten..  Rättelse: Det går att köra med ett ljudkort och välja "Default Direct Sound" under DirectX för båda instanserna.
Redigerat av Unregistered1b955732, 07 november 2006 - 22:31.
Postad 08 november 2006 - 13:19
JiTe
-
JiTe
-
Användare
-
-
144 inlägg
Är det någon som har problem med att discovery via boxer hackar?
Övriga kanaler funkar som dom ska.
Använder jag mytheatre så funkar discovery utan hack.
Även signalnivån är bra (98%)
Redigerat av JiTe, 08 november 2006 - 13:41.
Postad 08 november 2006 - 13:33
menhallå
-
menhallå
-
Beroende
-
-
1 014 inlägg
Är det någon som har problem med att discovery hackar?
Övriga kanaler funkar som dom ska.
<{POST_SNAPBACK}>
Inga problem på marksänt iallafal. Jag fick tipset att byta ljud codec och då slapp jag kalle anka ljudet...
Postad 08 november 2006 - 13:38
JiTe
-
JiTe
-
Användare
-
-
144 inlägg
Har testat olika codec men det hjälper inte.
Vilken dvbviewer version använder du?
Jag använder senaste betan Version: 3.5.0.50.
Nu verkar discovery fungera igen.
Gjorde en ny kanalsökning...
Redigerat av JiTe, 09 november 2006 - 13:59.
Postad 09 november 2006 - 20:15
menhallå
-
menhallå
-
Beroende
-
-
1 014 inlägg
Vilken dvbviewer version använder du? Jag använder senaste betan Version: 3.5.0.50.
<{POST_SNAPBACK}>
Samma här. Ibland kan det hacka lite om jag gör en massa andra saker samtidigt. Men gör jag en inspelning så blir den bra ändå.
Postad 13 november 2006 - 08:53
olax
-
olax
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Jag har DVBViewer-betan 3.5.0.50 och har också problem mad att EPG-infon fungerar dåligt. På de flesta kanaler finns info om nuvarande och nästa, på andra kanaler (text SVT) saknas EPG oftast, men dyker upp då och då.
Är det någon som hittar en lösning på detta, säg till här då, snälla.
-Vad ställer förresten "compression level" för EPG:n in? Vilket värde bör man ha?
Jag har också bekymmer med TV4:s nya kanaler, TV4 Komedi och TV4 Guld samt Aftonbladet. Alla dessa ska ingå i mitt abonnemang, men jag har inte lyckats få bild på någon av dem. DVBViewer ser ut att hänga när man provar. Dock går det att komma ur dödläget om man byter kanal till något som fungerar.
Någon som har samma besvär med de nya kanalerna?
/Ola
Postad 13 november 2006 - 09:08
menhallå
-
menhallå
-
Beroende
-
-
1 014 inlägg
Jag får in Canal7/Aftonbladet men obs att dom bara sänder må-fre.
Se till så att du verkligen tar in rätt frekevens. Jag hade problem tidigare (se tråden) men efter att ställt in de rätta frekv. så har det fungerat.
TV4 Komedi och TV4 Guld finns väl inte i marknätet, eller?
Och inget nytt med EPG:n. Lika kass som tidigare. Kan vara som Krister skrev tidigare att EPG:n är starkare(?) på vissa kanaler. Har tyvärr inte testat detta än.
Postad 13 november 2006 - 09:56
Kurben
-
Kurben
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Jag har varit lite mer aktiv på det riktiga DVBviewer forumet, men jag kan ju posta här med.
Jag har precis gjort klart en modifierad variant av OSD skinet "NewDef" fast omformaterat till 16:9 och med en upplösning av 1368x768 så det ska passa Plasma och LCD paneler bättre.
Snart kommer det förhoppningsvis finnas för nedladdning på DVBviewers nedladdnings site.
Postad 13 november 2006 - 10:20
olax
-
olax
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
-Det jag glömde skriva var att min leverantör är comhem, kabel-tv alltså. Sorry.
/Ola
Postad 14 november 2006 - 21:05
Unregisteredfa675814
-
Unregisteredfa675814
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag har varit lite mer aktiv på det riktiga DVBviewer forumet, men jag kan ju posta här med.
Jag har precis gjort klart en modifierad variant av OSD skinet "NewDef" fast omformaterat till 16:9 och med en upplösning av 1368x768 så det ska passa Plasma och LCD paneler bättre. Snart kommer det förhoppningsvis finnas för nedladdning på DVBviewers nedladdnings site.
<{POST_SNAPBACK}>
Snyggt jobbat Kurben Bara en liten detalj. Texten vid TVloggen(arna) i menyerna är dubbel. Kan jag fixa det själv, eller?
Postad 15 november 2006 - 08:04
Kurben
-
Kurben
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Jag har inte testat det själv så mycket ännu, har fixat ett rapporterat fel och det är Weather sidan som var corrupt, men det är kirrat nu.
Men vart ser du dubbla texter på kanalloggor, alltså vilken meny? kan du ta ett snapshot och visa?
Jag kommer göra lite fler ändringar även, bla ska preview förnstret bli i wide format också så det passar lite bättre.
Redigerat av Kurben, 15 november 2006 - 08:05.
Postad 15 november 2006 - 16:47
Unregisteredfa675814
-
Unregisteredfa675814
-
Rookie
-
3 inlägg
Så här ser det ut
enl. nedan.
Postad 15 november 2006 - 20:18
Kurben
-
Kurben
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Ok då vet jag vilket text fält som ska flyttas, det är tiden som har flytit ihop i samma plats. 16 ska ju vara framför Aftonbladet .
Postad 16 november 2006 - 11:16
Unregistered015a20cf
-
Unregistered015a20cf
-
Användare
-
-
171 inlägg
Är det någon fler än jag som har lite problem med SVT HD ?
När jag tittar på Canal+ HD är det inga probelm alls men med SVT HD så slutar DVBviewer att fungera efter en minut eller så
Under tiden det fungerar ligger cpu´n på ca 75% (varierar kraftigt)
det fungerar fortfarande att byta kanal så programmet har inte låst sej
Men skylten om ingen anslutning dyker upp hela tiden
Vad jag har förstått så är den framme då ingen kod fås från kortet (att man inte har behörighet)
Varken Discovery HD eller Voom HD får jag att fungera med mitt kort
Har inte beställt HD kanalerna men jag fattade som om att dom ska ingå i Canal+ Total
När jag tittar på Canal+ HD ligger cpu´n på ca:20 %
Jag kör den senaste betan 3.5.0.100
Tydligen har man inte dom kanalerna
Kan inte ens tekna dom utan att tekna för mottagaren också
Det fantastiska svenska friheten att välja fungerar verkligen bra
Redigerat av Unregistered015a20cf, 16 november 2006 - 11:23.
Postad 09 december 2006 - 09:25
menhallå
-
menhallå
-
Beroende
-
-
1 014 inlägg
Kollade precis på TV:n via en klient men kom inte åt EPG:n?
Skall det vara så eller har jag glömt någon inställning? EPG:n var inaktiv dvs gick inte att välja.
Varför?
Postad 15 december 2006 - 18:10
ronnylov
-
ronnylov
-
Lärjunge
-
-
300 inlägg
Problem, det är bara förnamnet för mig.
Läst hela tråden och vart nyfiken på DVBViewe så jag köpte det. Installerade Pro, Betan, Filter, d.i.v. plugins och codec. (InterVideo+AC3) Körde Kristers guide.
Allt funkade förträfligt, bra bild-ljud-TV-film, men.
Så idag, efter det jag hade konverterat några filmer, så vägrade DVBViewe att starta. Nada, ingenting hände när jag tryckte på ikonen, programet vägrade att starta.
Är det någon annan som har råkat ut för detta.
Måste jag installera om allt, eller?
<{POST_SNAPBACK}>
Testa dra ur firewiresladden (och strömsladden till FireDTV om du använder den) och koppla in igen så kan det gå att stänga av dvbviewer på rätt sätt. Jag hade liknande problem med att det krånglade, särskilt när jag startade datorn från viloläge men efter att bytt ut mitt firewirekort funkar det problemfritt numera. Jag köpte ett firewirekort med VIA-chip.
Postad 21 december 2006 - 20:26
Unregisteredc33003e2
-
Unregisteredc33003e2
-
Användare
-
-
112 inlägg
Jag har kört mest med dvbviewer GE eftersom den funkade bättre i somras när jag tittade på fotbollsvm i hd. Där växlar fjärrkontrollen mellan de kanaler man har i favoritlistan. Men i proversionen så växlar den mellan de i den vanliga listan. Fattar ni vad jag menar? I alla fall. Går det att ställa om det nånstans eller måste man fixa till den vanliga kanallistan? Finns det nån färdig konfiguration för en mcefjärr att ladda nånstans ifrån?
Nån som vet?
Postad 30 december 2006 - 11:41
Dr Cain
-
Dr Cain
-
Lärjunge
-
-
492 inlägg
DVBViewer 3.6.0.1 ute idag, kanalbyten på S2-3200 verkar funka bättre.
I samband med CoreAVC 1.2 verkar det funka riktigt bra nu.
Postad 05 januari 2007 - 16:01
Unregistered2a1dfd80
-
Unregistered2a1dfd80
-
Användare
-
-
107 inlägg
Är det så ätt DVBViewer Pro har stöd för wincsc?
Postad 05 januari 2007 - 16:52
Unregistered9bb18449
-
Unregistered9bb18449
-
Lärjunge
-
-
400 inlägg
Nej, absolut inte men det finns ett 3:e parts plugin som gör det möjligt
Postad 05 januari 2007 - 18:20
Unregistered222df659
-
Unregistered222df659
-
Beroende
-
-
1 236 inlägg
är det helt omöjligt att decryptera 2 program samtidigt, med 2 tuners, i Dvbviewer? (2 inspelningar typ.) vet att det ska funkar med FTA (tror jag i alla fall).
kör CS i Mdplugins (decrypterar bra)
Vet inte om jag konfigurerat fel, eller om Dvbviewer INTE stödjer detta.
Postad 05 januari 2007 - 19:43
menhallå
-
menhallå
-
Beroende
-
-
1 014 inlägg
är det helt omöjligt att decryptera 2 program samtidigt, med 2 tuners, i Dvbviewer? (2 inspelningar typ.) vet att det ska funkar med FTA (tror jag i alla fall).
kör CS i Mdplugins (decrypterar bra)
Vet inte om jag konfigurerat fel, eller om Dvbviewer INTE stödjer detta.
<{POST_SNAPBACK}>
F-låt men vad är "FTA" och vad är "Mdplugins" ?
Postad 05 januari 2007 - 20:04
Unregistered222df659
-
Unregistered222df659
-
Beroende
-
-
1 236 inlägg
Free to Air, dvs okodade kanaler/fria kanaler
MultiDec plugins. speciell mapp för plugins som är från början skapta till en viss program/kod? (inte så hundra hur det egentligen ligger till. men flera dvbprogram tar mdplugins
Postad 05 januari 2007 - 23:41
abaader77
-
abaader77
-
Användare
-
-
117 inlägg
DVBViewer stödjer inte dekryptering av 2 kanaler samtidigt (om man inte kör 2 instanser av DVBViewer på samma dator). Tror det har beskrivits tidigare i tråden hur man gör.
Postad 06 januari 2007 - 12:28
Unregistered222df659
-
Unregistered222df659
-
Beroende
-
-
1 236 inlägg
DVBViewer stödjer inte dekryptering av 2 kanaler samtidigt (om man inte kör 2 instanser av DVBViewer på samma dator). Tror det har beskrivits tidigare i tråden hur man gör.
<{POST_SNAPBACK}>
försökt köra 2 instanser, utan tur. Ska söka i tråden, få se hur man gör. Tack för tipset.
Postad 07 januari 2007 - 01:08
Unregistered222df659
-
Unregistered222df659
-
Beroende
-
-
1 236 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
jag har inte hunnit testa det jag gjort, så hur stabilt det är, vet jag inte. Så här fick jag till decryptering av 2 olika kanaler, med 2 instanser, med 2 dvb-skort: CS (NCSclient funkar bäst, även med emm-uppdatering - HITILLS, har gått över en vecka nu) 2 OLIKA versioner av softcsa (mina är på 75 kb och 66 kb. Inte alla versioner funkar, så prova er fram) ändra i den ena installationen usermode.ini, raden där dvbviewer står (root:xxxxxxxxdvbviewer2) det krångliga var att få rätt dvb-kort till respektive installation (mina heter samma sak i dvbviewer) samt pilla vilka codecs som ska decoda (lite ostabilt på den punkte ännu, och jag vet inte varför än) den ena kör cyberlink 7, den andra intervideo, och den med intervideo har lite problem att ge mig bild. (vid ett tillfälle hade jag båda instanserna inställda på tv4film, den ena gav bild, men inte intervideo. bytte kodecs fram o tillbaka, o ingen tur. Tills jag bytte kanal, då gick den igång. men, som sagt, fått det att funka, men återstår en del test.
Postad 13 januari 2007 - 20:49
Unregisterede401fa3e
-
Unregisterede401fa3e
-
Rookie
-
6 inlägg
Hur ska man ställa in FFDshow för att få igång det i DVBViewer? Hur jag än gör så hoppar det inte igång, om någon ville lista sina fungerande inställningar för ffdshows codec/output osv så vore jag tacksam
Postad 15 januari 2007 - 22:06
Unregisteredc33003e2
-
Unregisteredc33003e2
-
Användare
-
-
112 inlägg
Jag har också haft samma problem och nu gjorde jag en sökning i dvbviewerforumet. Tydligen skall man slå på "raw video" i configsidan för codecs i ffdshow. Har inte testat själv ännu men det skall göra susen. Kanske man slipper köpa purevideo nu?
Postad 16 januari 2007 - 11:10
Unregisterede401fa3e
-
Unregisterede401fa3e
-
Rookie
-
6 inlägg
Funkar tyvärr inte för mig. Har slagit på Raw Video - all supported i codec-listan och t.o.m. kryssat för allt i output men icke, får det inte att spela. Har använt dScaler5 codec, kanske är det så att FFDshow postprocessing kräver en annan videocodec...
Postad 17 januari 2007 - 00:38
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Funkar tyvärr inte för mig. Har slagit på Raw Video - all supported i codec-listan och t.o.m. kryssat för allt i output men icke, får det inte att spela. Har använt dScaler5 codec, kanske är det så att FFDshow postprocessing kräver en annan videocodec...
<{POST_SNAPBACK}>
Du har väl valt ffdshow som filter inne i dvbviewer också, görs på ett par olika ställen i inställningarna, bla dvd och tv.
Postad 18 januari 2007 - 23:49
akost
-
akost
-
Rookie
-
8 inlägg
Hej på er!
Kunde inte heller låta bli att testa detta program som verkar funka bra och ha den funktionalitet (bl.a streaming & kolla på alla kanaler i en mux med en mottagare) som jag önskar.
Jag kör för tillfället med 4st maskiner. En med 2st Twinhan DVB-T mottagare (USB och PCI) som funkar som server och streamar till de övriga (och till sig själv då skärmen hänger i köket). Det funkar hur bra som helst på servern och den stationära klienten (Dell4550). Den bärbara klienten, en gammal Acer med 11Mb/s Wifi, verkar också funka även om bilden rycker, troligtvis p.g.a taskig bandbredd (har ej testat med kabel).
Den tredje klienten (läs: problemet) är en Mini-ITX (VIA 1Ghz + 512Mb samt FX5200 grafikkort) hänger sig så fort jag startar DVBViewer (och TV skall hoppa igång). Jag kör med IntervideoCodec och Unicast. Ibland går den ett par sekunder. Kör jag Twinhans egen mjukvara och hårdvara direkt på denna maskin så funkar allt som det ska.
Är det någon som har någon erfarenhet eller tips att dela med sig så är jag ytterst tacksam. Har försökt hitta något tok ett par kvällar nu men går bet. Mitt tips är att inte köpa en VIA-ITX....
Är väl medveten om den begränsade prestandan hos ITX:en men det vore underbart att få den nedrans burken att gå med DVBViewer, den bästa programvara jag hitills har testat!
Postad 19 januari 2007 - 01:23
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Hej på er!
Kunde inte heller låta bli att testa detta program som verkar funka bra och ha den funktionalitet (bl.a streaming & kolla på alla kanaler i en mux med en mottagare) som jag önskar.
Jag kör för tillfället med 4st maskiner. En med 2st Twinhan DVB-T mottagare (USB och PCI) som funkar som server och streamar till de övriga (och till sig själv då skärmen hänger i köket). Det funkar hur bra som helst på servern och den stationära klienten (Dell4550). Den bärbara klienten, en gammal Acer med 11Mb/s Wifi, verkar också funka även om bilden rycker, troligtvis p.g.a taskig bandbredd (har ej testat med kabel).
Den tredje klienten (läs: problemet) är en Mini-ITX (VIA 1Ghz + 512Mb samt FX5200 grafikkort) hänger sig så fort jag startar DVBViewer (och TV skall hoppa igång). Jag kör med IntervideoCodec och Unicast. Ibland går den ett par sekunder. Kör jag Twinhans egen mjukvara och hårdvara direkt på denna maskin så funkar allt som det ska.
Är det någon som har någon erfarenhet eller tips att dela med sig så är jag ytterst tacksam. Har försökt hitta något tok ett par kvällar nu men går bet. Mitt tips är att inte köpa en VIA-ITX....
Är väl medveten om den begränsade prestandan hos ITX:en men det vore underbart att få den nedrans burken att gå med DVBViewer, den bästa programvara jag hitills har testat!
<{POST_SNAPBACK}>
Har du provat med någon annan kodec? Har en Via ITX och den funkar utmärkt mad Cyberlink codec (power dvd) och det inbyggda grafikkortet, tänk på att flera av vias itx har HW-dekoder inbyggt på moderkortet.
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 19 januari 2007 - 01:24.
Postad 19 januari 2007 - 11:35
akost
-
akost
-
Rookie
-
8 inlägg
Tackar för tipset Goldstar, skall prova ikväll med både Cyderlink och interna grafikkortet. Kör du med HW dekodern aktiverad?
Postad 19 januari 2007 - 12:11
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Har kryssat för i powerdvd att den ska användas vilket codecen då även använder inne i dvbviewer.
Postad 20 januari 2007 - 00:34
akost
-
akost
-
Rookie
-
8 inlägg
Har installerat Cyberlink (kör med HW-dekoder) och även avinstallerat FX5200 grafikkortet.
ITX:en tvärhänger sig ändå efter max 15s. Testar nu med USB-mottagare (Twinhan) direkt i ITX:en, och utan unicast, men det gör ingen skillnad. Ibland hänger den sig t.o.m innan programmet hunnit ladda klart.
Torde väl knappast ha något med att FX5200-kortet sitter i fortfarande (fysiskt). Det är ju avinstallerat och jag kör dessutom med två skärmar på en annan klient och där funkar DVBViewer hur bra som helst.
Känns lite skumt. Med andra programvaror (Mediaportal, GBPVR, Meedio etc) jag har provat så har jag aldrig varit med om att mjukvaran har fått datorn att låsa sig så hårt och konsekvent att det bara är resetknappen som gäller så lite skumt känns det.
Jag har iof lite ockulta fenomen där jag bor (Jämtland) som armaturer med Ljus- och IR-sensorer som bara funkar innomhus (inte utomhus där de gör nytta) men det brukar ju finnas naturliga förklaringar till det mesta....
Postad 20 januari 2007 - 00:46
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Har iofs haft en del strul i början på alla mina maskiner, men det har mest varit småsaker samt att jag velat testa en massa. När jag väl hittat vad som verkat stabilast så har jag installerat om maskinen med exakt det som behövts, nu har avsikten varit rena mediapc kopplade till olika tvapparater samt en laptop och en arbetsstation.
Det enda jag kan råda dej till är att testa och med jämna mellanrum ominstallera Dvbviewer.
Postad 20 januari 2007 - 01:06
Unregisteredc33003e2
-
Unregisteredc33003e2
-
Användare
-
-
112 inlägg
Jag hade ett liknande problem när jag körde dvd och då bytte jag codec för dvd. Vet inte varför men då försvann det. Jag minns inte vad jag hade men nu kör jag purevideo trial. Funderar på att köpa den faktiskt.
Postad 22 januari 2007 - 22:16
akost
-
akost
-
Rookie
-
8 inlägg
Tackar för tipsen!
Har installerat en ren kopia av XP SP2 inkl rek. uppdat. till dags datum. Verkar tyvärr inte hjälpa, den hänger sig oavsett InterVideo eller Cyberlink och om jag kör mot DVBServer eller kör med mottagaren i USB-porten. Att spela DVD med DVBViever funkar dock hur bra som helst och då kör jag med Cyberlink.
Är det någon som kan tänka sig några speciella inställningar man kan prova/undvika i DVBViewer för att eliminera krascher?
Postad 22 januari 2007 - 22:50
Unregistered9bb18449
-
Unregistered9bb18449
-
Lärjunge
-
-
400 inlägg
Verkar som om det är problem med senaste ver av DVBV och Via Mini ITX Länk till DVBV forumet med problemetTesta med en äldre ver av DVBV just för ITX:en
Postad 23 januari 2007 - 08:28
akost
-
akost
-
Rookie
-
8 inlägg
Tusen tack för länken, skall testa i kväll - är hoppfull. Missade att söka på EPIA i forumet, sökte bara på ITX & VIA och då var det inte många träff.
Postad 23 januari 2007 - 23:14
akost
-
akost
-
Rookie
-
8 inlägg
Japp, det verkar funka med ver. 3.2.6.80. Törs jag fråga vilken version du kör med Goldstar?
Tack för hjälpen!
Postad 24 januari 2007 - 11:57
menhallå
-
menhallå
-
Beroende
-
-
1 014 inlägg
1) Laddade just ned 3.6.0.2 idag. Jag undrar om det finns något man måste göra vid installationen? (Hittade inget om installationen på DVBViewers hemsida.) Jag har idag 3.5.5.0.
Bara att starta setup.exe-filen eller skall man plocka bort den gamla versionen först?
2) Fick inget svar sist: fungerar EPG:n i klienten om man streamar(?) från servern? Helst skulle man ju vilja be servern spela in filmerna så att man kunde stänga av klienten.
3) Hoppas dom löst problemet med att byta mellan kodade kanaler på klienten nu. Någon som testat?
4) Vad är "Webserver control" för något?
Redigerat av menhallå, 24 januari 2007 - 12:07.
Postad 24 januari 2007 - 12:11
Kurben
-
Kurben
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
1. Ja ta bort den gamla installationen.
2. Ja EPG funkar på klienterna.
3. Det fungerar för mig med winCSC.
4. Testa, man gör en webserver på servern. Sen kan man bara surfa in på IP adressen så får man upp en snygg sida med EPG timer inspelingar och allt! Helt klart hög WAF.
Postad 24 januari 2007 - 12:50
pedro1
-
pedro1
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
2. Ja EPG funkar men endast två till tre program finns tillgängliga på klienterna.
3. Det fungerar för mig utan problem, jag har DVBViewer som client.
Postad 24 januari 2007 - 18:14
Unregisteredf5c8dbe1
-
Unregisteredf5c8dbe1
-
Användare
-
-
134 inlägg
Någon som har koll på om det fortfarande inte funkar att kolla på 2st kodade kanaler (olika muxar) med softcam samtidigt med 2st DVB-T kort? Utan att köra två upplagor av DVBViewer, eller kan man få till det hyffsat? Har som plan att använda det ena kortet till inspelning och det andra till att titta på live-tv.
Redigerat av Unregisteredf5c8dbe1, 24 januari 2007 - 18:14.
Postad 24 januari 2007 - 20:54
Unregistered9bb18449
-
Unregistered9bb18449
-
Lärjunge
-
-
400 inlägg
Svar på ovanstående fråga: Om man använder sig av softCSA så är det möjligt att det går att spela in på en kanal och titta på en annan. Kolla på Pikachu's sida. Uppdatering och lite annan smått och gott för softcam
Googla efter softcsa så hittar ni.
Postad 24 januari 2007 - 21:03
Unregistered222df659
-
Unregistered222df659
-
Beroende
-
-
1 236 inlägg
Någon som har koll på om det fortfarande inte funkar att kolla på 2st kodade kanaler (olika muxar) med softcam samtidigt med 2st DVB-T kort? Utan att köra två upplagor av DVBViewer, eller kan man få till det hyffsat? Har som plan att använda det ena kortet till inspelning och det andra till att titta på live-tv.
<{POST_SNAPBACK}>
förutom softcsa behöver du nån form av plugin som emulerar viaccess (eller vad boxer kör med) emedans det finns en version av softcsa som ska vara multidecodande, så har jag inte hittat en emu som är det. Nu kör jag CD o inte boxer, så det kan finnas emus för viacess som har andra egenskaper än de jag använt. tror dock du inte kommer ifrån att köra två instanser av dvbviewer...
Postad 24 januari 2007 - 23:10
Unregistered9bb18449
-
Unregistered9bb18449
-
Lärjunge
-
-
400 inlägg
namändra emu:n till tex. xxxx1.dll och xxxx2.dll i MD mappen (nej jag har inte testat, bara läst vissa readme filer) tipset i förra inlägget......
Redigerat av Unregistered9bb18449, 24 januari 2007 - 23:12.
Postad 25 januari 2007 - 06:33
Unregistered222df659
-
Unregistered222df659
-
Beroende
-
-
1 236 inlägg
med t ex ncce.dll (å ncce1.dll), så skiter det sig, då båda filerna vill åt com-porten samtidigt, så skiten kraschar. om vias emus tål att båda pratar med com-porten samtidigt vet jag inte.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|