Metallica
412 svar till detta ämne
Postad 16 September 2008 - 22:10
schjak
-
schjak
-
Forumräv
-
-
644 inlägg
Vad står det där? För oss som inte orkar registrera oss 
Sorry, de raderade tråden, folk började komma fram till sanningen där =) Det var en länk till en tråd i metallicas officiella forum. Den som hade skapat tråden var en snubbe med alias D34DL1N3R, som har gjort en rip av Guitar Hero 3-versionen av hela Death Magnetic, och lagt upp den på piratebay. Resten av tråden var cirka 30 sidor med hyllningar om hur bra ljudet var i hans ripp och att den var 100 ggr bättre än cd-skivan. Så det verkar som att vi som har köpt skivan denna gång får nöja oss med en betydligt sämre variant av albumet än de pirater som drar ner den från piratebay =/ nåja, vill man vara på lagens sida så får man ju räkna med lite sämre vara också eller hur? Eller kan man kanske vara så fräck så att man anser sig ha rätt att dra ner skivan från pirate bay nu när den ändå står i skivhyllan kanske?
Redigerat av schjak, 17 September 2008 - 08:13.
Postad 18 September 2008 - 08:20
schjak
-
schjak
-
Forumräv
-
-
644 inlägg
Efter att ha lyssnat på GH3-versionen så måste jag bara säga att detta är ett grymt bra album.
Det hörs inte på CD-skivan, iom att söndermastringen gör att allt blir en enda gröt och ljudet blir helt platt. Visst, gillar man bara metallicas skivor före black albus så kanske man inte kommer älska denna ändå, men jag kan säga så mycket att om man lyssnar på retail-skivan så har den ingen chans mot de andra. Lyssnar man däremot på GH3-versionen så är den riktigt bra.
Om ni undrar varför det är såhär så sök på "loudness war" i forumet.
Redigerat av schjak, 18 September 2008 - 08:21.
Postad 18 September 2008 - 11:07
Unregistered80a991cf
-
Unregistered80a991cf
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Postad 18 September 2008 - 13:20
Petter Lindgren
-
Petter Lindgren
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
Analysis: Metallica's Death Magnetic Sounds Better in Guitar HeroDen här bilden säger väl det mesta:  Shepherd spotted a comment by oneway23 on a Metallica forum that appears to contain a note from head engineer Ted Jensen of Sterling Sound, the company that mastered the album.
"I'm certainly sympathetic to your reaction," read the note, "I get to slam my head against that brick wall every day. In this case, the mixes were already brick-walled before they arrived at my place. Suffice to say I would never be pushed to overdrive things as far as they are here.
"Believe me I'm not proud to be associated with this one, and we can only hope that some good will come from this in some form of backlash against volume above all else."
Riktigt ###### tragiskt!
Postad 18 September 2008 - 13:56
Unregisteredda254153
-
Unregisteredda254153
-
Veteran
-
-
2268 inlägg
*suck*
Jag som var på väg att köpa albumet. Kanske ska låta bli eller i alla fall vänta tills en eventuell ny release kommer.
Postad 18 September 2008 - 14:44
spuj
-
spuj
-
Forumräv
-
-
547 inlägg
Postad 18 September 2008 - 17:53
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
Postad 18 September 2008 - 17:55
Hifi-Arne
-
Hifi-Arne
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Ja, nog är det så att Lars har haft ett finger för mycket med i spelet. Det är jag säker på.
Postad 18 September 2008 - 20:17
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
http://www.youtube.c...h?v=DRyIACDCc1I"watch in high quality"
Redigerat av Unregistered992, 18 September 2008 - 20:24.
Postad 18 September 2008 - 20:33
litet_djur
-
litet_djur
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Rolig jämförelse, mindre roligt att det här har fått hända över huvud taget..
Postad 18 September 2008 - 20:41
Unregistered992
-
Unregistered992
-
Veteran
-
-
1687 inlägg
Rolig jämförelse, mindre roligt att det här har fått hända över huvud taget..
Vilken tur att GH finns då
Postad 18 September 2008 - 21:15
wallo96
-
wallo96
-
Användare
-
-
133 inlägg
jag måste säga att jag tyckte skivan lät riktigt bra i min anläggning, men efter att ha hört gh3 filerna så håller jag med visst låter dom ännu bättre. men jag anser mig ändå nöjd med cd, någon mer? eller är det bara jag som är knäpp=)
Postad 19 September 2008 - 11:12
theoak
-
theoak
-
Forumräv
-
-
514 inlägg
wallo, du är inte knäpp jag tyckte själv att det lät hyffsat bra första gången jag satt i skivan men det som störde mig ngt enormt var all distortion (sprakande) som hördes riktigt tydligt.
Känns inget kul att sitta med bra grejor och höra sånt skit, blir ju nojig att högtalarna ballat ur ju
Postad 19 September 2008 - 11:32
Turtle
-
Turtle
-
Beroende
-
-
1399 inlägg
Metallica finns dom kvar?
Dom dog för mig efter LOAD och RELOAD albumen.
Synd när dom alltid haft bra ljud på sina skivor.
Men dom behöver väl inte bry sig längre folk köper ju skiten ändå.
Så ###### dåligt av dom att skita i fansen så.
Metallica RIP!
Postad 19 September 2008 - 12:17
theoak
-
theoak
-
Forumräv
-
-
514 inlägg
Ngn som bränt ut guitar hero versionen av death magnetic och som kan intyga hur det låter?
Har ingen tomskiva hemma nu men har hört att den ska vara bra mkt bättre än orginalet.
Känns sjukt att behöva byta ut den riktiga skivan mot en bränd=(
Postad 19 September 2008 - 12:34
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3271 inlägg
Framförallt att de som har köpt skivan, för att de tycker bandet är bra och vill stödja dem, får ladda ner en piratkopia som dessutom är rippad från ett TV-spel!!! Ärligt talat, detta är för jävligt rent ut sagt. Hur fan kan man släppa sånt skit o sen gnälla på att folk laddar ner?
Postad 19 September 2008 - 14:15
wallo96
-
wallo96
-
Användare
-
-
133 inlägg
Ngn som bränt ut guitar hero versionen av death magnetic och som kan intyga hur det låter? Har ingen tomskiva hemma nu men har hört att den ska vara bra mkt bättre än orginalet. Känns sjukt att behöva byta ut den riktiga skivan mot en bränd=(
jag rippade skivan i mediaplayer och tog hem gh3 versonen av skiven och det är en ganska stor skillnad, iallfall i dynamiken... har inte hörd den på hemmabion än men jag gissar att det är en klart hörbar skillnad även där. sen tycker jag det är synd att james sång har hamnat lite väl lågt i mixningen, någon annan som tänkt på det?
Postad 19 September 2008 - 14:40
Hifi-Arne
-
Hifi-Arne
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Om inte Metallica ger någon som helst kommentar om detta så kommer dom att dö en gång för alla i mina ögon. Dom har klarat sig med hjälp av respirator hittills...
Postad 19 September 2008 - 17:23
theoak
-
theoak
-
Forumräv
-
-
514 inlägg
Du har rätt Arne, dom måste verkligen ta detta på allvar spec med tanke på hur omfattande skriveriet blivit om den usla kvaliten.
Med tanke på vilken stor grupp och vilka pengar som ligger bakom så får dom se till att stoppa pressarna och fixa problemet istället för att bara låta det fortlöpa.
Tyvärr så sitter det allt för många därute som inte har några större hi fi ambitioner och som tycker att den låter helt ok säkert..
Postad 19 September 2008 - 17:27
Petter Lindgren
-
Petter Lindgren
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
Sitter just nu och lyssnar på GH3 versionen av skivan på min stereo och den är betydligt bättre än CD versionen...
Väldigt tragiskt men man får väl vara glad att den överhuvudtaget finns i lyssningsbart format.
Angående musiken så tycker jag att det är det bästa de släppt på 15 år!
Postad 19 September 2008 - 18:20
Alchemist
-
Alchemist
-
Användare
-
-
242 inlägg
Jag tänkte att de inte kan vara så illa som de säger... Men när jag köpt death magnetic visade det sig att allt som sagts om dåligt ljud stämmer. Metallicas musik ska vara tung, men låter platt och trist på köpversionen. Instrument och sång flyter ihop. Synd att ljudkvaliten gör att jag inte vill lyssna på musiken som annars är helt ok. Laddade hem GH3 versionen, den är mycket bättre. GH3 versionen har liv och dynamik.
Postad 19 September 2008 - 22:09
Crille99
-
Crille99
-
Forumräv
-
-
801 inlägg
GH3 versionen har liv och dynamik.
Kan bara instämma, blev ett otroligt lyft här hemma. Ljudet har verkligen påverkat mitt tycke om denna skivan, Tyckte att skivan hade några bra spår innan, men nu med GH3 versionen så älskar jag verkligen hela skivan. Dock så låter det fortfarande som om James sjunger i en garderob... EDIT: Förresten! Finns inte Death Magnetic på Vinyl? Någon som vet om den låter lika burkigt?
Redigerat av Crille99, 19 September 2008 - 22:12.
Postad 20 September 2008 - 11:13
Unregistered02d8e9f3
-
Unregistered02d8e9f3
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Vinylskivan lider av samma problem som CD:n eftersom dom kommer från samma master.
Dock så har ju vinyl, tack vare att det är just vinyl, ett lite varmare ljud. Men problemen med att skivan blir olyssningsbar kvarstår. Oavsett om du har en två eller fem diskars utgåva.
GH3 är det enda alternativet.
Redigerat av Unregistered02d8e9f3, 20 September 2008 - 11:14.
Postad 21 September 2008 - 19:22
theoak
-
theoak
-
Forumräv
-
-
514 inlägg
Sådär då fick jag äntligen bränt ut gh versionen av skivan och lyssnat på den i min vanliga cd istället för genom ps3 som jag testade först och jag måste säga att det låter väldigt mkt bättre än orginalskivan på alla punkter.
Känns sjukt trist att behöva byta plats på skivorna i cd fodralet men vad göra
Lär aldrig mer lyssna på orginalet iallafall...
Postad 23 September 2008 - 09:47
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3271 inlägg
Ärligt talat gott folk, så tycker inte jag GH3 versionen är speciellt bra den heller. Den klipper & sprakar inte lika mycket, men nån bra kvalitet på den är det inte. Låter varken bra hemma eller i bilen.
Känns som om Mastern är den samma men att de Pre-Mastrat dem var för sig.
Postad 23 September 2008 - 09:51
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3271 inlägg
Förresten, det finns tydligen olika GH3 versioner, PS3 och Xbox360....kanske skiljer sig där också?!
Postad 23 September 2008 - 15:02
NAD2700THX
-
NAD2700THX
-
Beroende
-
-
1364 inlägg
Det här är rätt kul... Jag kanske tippsar nån moderator nu, but so be it...
Här pratar vi om att rippa musiken från GH3 för att sedan lyssna på den. Borde inte det vara olagligt? Har tidigare blivit sågad vid fotknölarna av nån moderator när jag pratat om något annat som inte var helt lagligt, men inte nu?!?
Om man inte är så jätte haj på det här med nedladdning och grejor, hur gör man då för att få tag på GH3 varianten? Nån som kan tanka över MSN eller något liknande?
Tack på förhand!
/Johan
Postad 23 September 2008 - 15:38
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Det här är rätt kul... Jag kanske tippsar nån moderator nu, but so be it...
Här pratar vi om att rippa musiken från GH3 för att sedan lyssna på den. Borde inte det vara olagligt? Har tidigare blivit sågad vid fotknölarna av nån moderator när jag pratat om något annat som inte var helt lagligt, men inte nu?!?
Vad du gör i ditt hem är din ensak, vill du rippa musik från ett spel så varsågod  Om man inte är så jätte haj på det här med nedladdning och grejor, hur gör man då för att få tag på GH3 varianten? Nån som kan tanka över MSN eller något liknande?
Tack på förhand!
Där däremot är sådant vi inte vill se här. Var och hur du får tag i det får man hålla för sig själv. Punkt 8.2 borde dock ge dig några ledtrådar  ... Som sagt, du får göra vad du vill, så länge vi slipper se länkar och annat här på forumet. 8 Upphovsrättslagen
8.1 Bryt inte & locka inte till brott mot upphovsrättslagen - 051018 Alla diskussioner, uttalanden, frågor och länkar som tar upp, berättar om eller på annat sätt refererar till aktiviteten att begå brott mot upphovsrättslagen eller som leder till information om var olagliga kopior av upphovsrättsligt skyddat material kan påträffas är förbjudna. Givetvis är det inte heller tillåtet att själv bryta mot upphovsrättslagen genom att utan tillstånd från upphovsrättsinnehavaren lägga upp skyddat material på <minhembio.com>.
8.2 Fildelning - 051018 Vi tillåter inte diskussioner, uttalanden, frågor och länkar som rör följande företeelser om syftet verkar vara att bryta mot regel 8.1: []
- Fildelningsprogram i peer-to-peer-nätverk som t.ex. BitTorrent, eDonkey2000, WinMX, DirectConnect, Ares, Gnutella, SoulSeek, IRC, MP2P, FastTrack m.fl.
- Newsgroups, framför allt de som börjar med alt.binaries.
- Trackers som t.ex. ThePirateBay, SweBits, TorrentBytes, FileMP3 m.fl.
[] 8.3 Kopiering av datorprogram & datorspel - 051018 Då det är omöjligt för oss att i varje enskilt fall avgöra om en diskussion gäller en laglig eller olaglig kopiering så tillåter vi inga diskussioner alls kring aktiviteten kopiering av datorprogram eller datorspel.
Redigerat av Martin, 23 September 2008 - 15:40.
Postad 23 September 2008 - 22:47
NAD2700THX
-
NAD2700THX
-
Beroende
-
-
1364 inlägg
Vad du gör i ditt hem är din ensak, vill du rippa musik från ett spel så varsågod 
Där däremot är sådant vi inte vill se här. Var och hur du får tag i det får man hålla för sig själv.
Punkt 8.2 borde dock ge dig några ledtrådar ... Som sagt, du får göra vad du vill, så länge vi slipper se länkar och annat här på forumet.
Men man får prata om att rippa? Det står väl i början av alla typer av media (film/musik/spel) att innehållet ej får kopieras eller visas för större publik?!? (kan ej ordagrant vad texterna säger) /Johan
Postad 23 September 2008 - 23:00
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Men man får prata om att rippa?
Det står väl i början av alla typer av media (film/musik/spel) att innehållet ej får kopieras eller visas för större publik?!? (kan ej ordagrant vad texterna säger)
/Johan
Snabb sammanfattning av upphovsrättslagen: Du får lov att – göra en eller några få kopior av ett verk, till exempel bränna ett extra exemplar av en cd-skiva som du köpt eller lånat, eller kopiera från tidningar (både papperstidningar och sådana som har lagts ut på nätet) till dig själv, din familj eller dina vänner. – lägga ut musik och bilder m.m. som du själv har skapat på Internet. – ladda ner musik och film som är utlagt på Internet med upphovsmannens tillstånd, t.ex. som säljs för nedladdning. – knäcka en kopieringsspärr på en dvd eller cd om du annars inte kan se eller lyssna på det som finns på skivan.
Du får inte lov att – kopiera datorprogram. – kopiera hela böcker annat än i undantagsfall. – dela med dig av din musik- eller filmsamling på Internet. – ladda ner musik och film m.m. som är utlagt på Internet utan tillstånd från upphovsmannen. – knäcka eller gå runt en kryptering, lösenordsspärr eller liknande som används för att skydda t.ex. musik eller film som säljs över nätet. – knäcka en kopieringsspärr på en dvd eller cd för att kopiera skivan. – tillverka, sälja eller hyra ut utrustning som ska användas för att knäcka eller gå runt krypteringar, lösenordsspärrar och kopieringsspärrar m.m.
Så rippa får du göra tills ****t brinner, men du får inte sprida det på nätet.
Redigerat av Martin, 23 September 2008 - 23:01.
Postad 24 September 2008 - 11:21
tqh
-
tqh
-
Lärjunge
-
-
431 inlägg
Har vi tur så lyckas Turn Me Up! med sitt mål och vi slipper så dålig dynamik i framtiden: turnmeup.org
Postad 24 September 2008 - 15:27
_green_
-
_green_
-
Lärjunge
-
-
443 inlägg
Jag tänkte att de inte kan vara så illa som de säger... Men när jag köpt death magnetic visade det sig att allt som sagts om dåligt ljud stämmer. Metallicas musik ska vara tung, men låter platt och trist på köpversionen. Instrument och sång flyter ihop. Synd att ljudkvaliten gör att jag inte vill lyssna på musiken som annars är helt ok. Laddade hem GH3 versionen, den är mycket bättre. GH3 versionen har liv och dynamik.
Samma situation här förutom att jag läste om ljudproblemen efter att jag redan beställt skivan från cd-wow. Vilket gjorde att det var "försent", annars hade jag väntat med att köpa skivan och istället väntat på den remastrade versionen. (Som måste komma!) GH3-versionen är klart mycket trevligare vad jag kan höra.
Postad 25 September 2008 - 09:50
Tomanista
-
Tomanista
-
Veteran
-
-
2396 inlägg
Metallica finns dom kvar? Dom dog för mig efter LOAD och RELOAD albumen. Synd när dom alltid haft bra ljud på sina skivor. Men dom behöver väl inte bry sig längre folk köper ju skiten ändå. Så ###### dåligt av dom att skita i fansen så.
Metallica RIP!
Vänta nu, att skita i fansen. Är det att vara en sellout eller är det att ge fansen exakt vad dom vill ha? Jag är förvirrad. Jag är ett fan och känner inte att dom skitigt i mig, förutom mina öron med ljudet på DM men inte annars.
Postad 25 September 2008 - 23:44
spuj
-
spuj
-
Forumräv
-
-
547 inlägg
Lite lustigt i första programmet av Hype som sändes ikväll, där satt Kirk Hammet i en intervju och snackade om hur de med alla olika slags utgåvor av Death Magnetic hoppades på att folk skulle låta bli att ladda hem musiken i mp3.. Citat; "because it sounds like crap".
Redigerat av spuj, 25 September 2008 - 23:46.
Postad 26 September 2008 - 16:40
caj
-
caj
-
Användare
-
-
148 inlägg
Hmmm, tycker musiken på skivan är stört skön, hårt, aggressivt "in your face" osv. men det är ju så jäkla synd att ljudet på skivan suger stenhår.
Om Kirk säger att man ska köpa skivan på grund av att det är bättre ljud så kanske han ska ta å jämföra skivan med MP3 GH versionen så får vi se vad han säger=P
Någon som vet om Metallica gjort nått uttalande om ljudet? förutom Kirk då som uppenbarligen tycker det låter bra...
Redigerat av caj, 26 September 2008 - 16:41.
Postad 26 September 2008 - 18:25
Unregistered1113
-
Unregistered1113
-
Veteran
-
-
1889 inlägg
Vänta nu, att skita i fansen. Är det att vara en sellout eller är det att ge fansen exakt vad dom vill ha? Jag är förvirrad.
Jag är ett fan och känner inte att dom skitigt i mig, förutom mina öron med ljudet på DM men inte annars.
Jepp håller med...så farligt är det inte med den nya skivan, att döds förklara ett band bara för att dom blir äldre och ger ut skivor som speglar dom själva i tiden är att ta i, en sak man får acceptera när man blir äldre,det blir vi med)iaf en del) sedan kan jag dock hålla med om att det är ju inte bra att skibans ljud blev på detta viset, att påstå att skivan låter bättre än annat är en rejäll överdrift. //CG-47
Redigerat av Unregistered1113, 26 September 2008 - 18:27.
Postad 27 September 2008 - 20:01
Unregistered966
-
Unregistered966
-
Användare
-
-
129 inlägg
Vad negativa ni låter, det här är ju det nya soundet. Warner har startat upp en ny avdelning som fixar till gamla skivor. På tiden! http://www.youtube.c...h?v=YUGSrzTNjZw
Redigerat av Unregistered966, 27 September 2008 - 20:02.
Postad 27 September 2008 - 22:13
Postad 28 September 2008 - 10:30
Unregistered02d8e9f3
-
Unregistered02d8e9f3
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Vad negativa ni låter, det här är ju det nya soundet. Warner har startat upp en ny avdelning som fixar till gamla skivor. På tiden!
http://www.youtube.c...h?v=YUGSrzTNjZw
Hahahahaha, topp!
Postad 29 September 2008 - 08:32
amber725
-
amber725
-
Rookie
-
2 inlägg
Im så glad att Metallica är tillbaka .. de är bigs namn i metall musik. de regeln! ______________________ kupong för alla
Postad 29 September 2008 - 08:41
Unregistered035dce0b
-
Unregistered035dce0b
-
Forumräv
-
-
549 inlägg
Albumet i HQ lät helt jädra fantastiskt!!
Postad 29 September 2008 - 13:38
Unregistered33cc6995
-
Unregistered33cc6995
-
Beroende
-
-
1139 inlägg
Hej
Har ni jämfört med vinyl?
Är sugen på skivan såklart men dassig ljudkvalité har jag fått för mycket av när det gäller nyproducerade hårdrocksalbum.
Så därför brukar jag välja vinyl om det finns men nu skrev någon tidigare att det är samma master och att den kanske lät lika illa?
Vinyl är ju bra för hårdrock annars, lite mjukare i tonen och mer behaglig.
Men ny vinyl idag kostar en del och jag vill ogärna lägga några hundralappar på något som låter skit, då köper jag hellre den på tradera för 15 kr om 1 månad.
/
Kim
Postad 29 September 2008 - 17:44
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3271 inlägg
Har precis lyssnat lite som hastigast på Death Magnetic "VAG Mastered" och måste säga att denna versionen låter faktiskt riktigt bra, fortfarande något platt, men klart bättre än originalet.
Postad 30 September 2008 - 07:30
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3271 inlägg
Fast där är ett "sorl" i övre registret. Påminner lite om en dåligt kodad MP3'a i 128kbs. Så den var inte så bra som det verkade från början.
Postad 30 September 2008 - 08:41
Unregistered02d8e9f3
-
Unregistered02d8e9f3
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Det är internets fel!Thousands of Metallica fans have taken to the Internet to complain that the band's brutally awesome new album Death Magnetic is just too damn loud for its own good. Their main beef, which has been gaining some mainstream news attention as of late, is that the CD sounds tinny and sacrifices dynamic range - the difference between the soft and loud parts of songs - in favor of pumped-up volume.
(For some analysis of the issue, go here and here).
But Metallica co-manager Cliff Burnstein has claimed that 98 percent of listeners dig what they hear. "There's something exciting about the sound of this record that people are responding to," he added.
So far, more than 12,000 people have signed an online petition requesting that the band release a newly remixed or remastered version of the album. Not going to happen, says drummer Lars Ulrich, the first member of Metallica to comment publicly on the controversy. Here, in his own words, is the talkative drummer's take on the issue: "Listen, there's nothing up with the audio quality. It's 2008, and that's how we make records. [Producer] Rick Rubin's whole thing is to try and get it to sound lively, to get it to sound loud, to get it to sound exciting, to get it to jump out of the speakers. Of course, I've heard that there are a few people complaining. But I've been listening to it the last couple of days in my car, and it sounds fuckin' smokin'. "Somebody told me about [people complaining that the Guitar Hero version of Death Magnetic sounds better]. Listen, what are you going to do? A lot of people say [the CD] sounds great, and a few people say it doesn't, and that's OK. You gotta remember, when we put out ...And Justice for All, people were going, 'What happened to these guys, this record? There's no bass on it. It sounds like it was recorded in a fuckin' garage on an eight-track.' And now ...And Justice for All is sort of the seminal Metallica record that supposedly influenced a whole generation of death-metal bands. The difference between back then and now is the Internet.
"The Internet gives everybody a voice, and the Internet has a tendency to give the complainers a louder voice. Listen, I can't keep up with this shit. Part of being in Metallica is that there's always somebody who's got a problem with something that you're doing: 'James Hetfield had something for breakfast that I don't like.' That's part of the ride. "I will say that the overwhelming response to this new record has exceeded even our expectations as far as how positive it is. So I'm not gonna sit here and get caught up in whether [the sound] 'clips' or it doesn't 'clip.' I don't know what kind of stereos these people listen on. Me and James [Hetfield] made a deal that we would hang back a little and not get in the way of whatever Rick's vision was. That's not to put it on him - it's our record, I'll take the hit, but we wanted to roll with Rick's vision of how Metallica would sound."
Saxat från blender.com
Postad 30 September 2008 - 08:45
theoak
-
theoak
-
Forumräv
-
-
514 inlägg
Lars har lyssnat på den i bilen, vilken retard!
Hur fan kan han gå ut och säga ngt sådant att den är helt ok när den är en katastrof? så ###### pinsam
Postad 30 September 2008 - 09:01
theoak
-
theoak
-
Forumräv
-
-
514 inlägg
kan rek audiophile versionen gh3 finns bla på en sida med ett piratskepp;)
Postad 15 October 2008 - 15:01
phil neal
-
phil neal
-
Mästare
-
-
2625 inlägg
Gjorde en ordentlig genomlyssning på skivan igår, och den lät väl hyggligt till en början, men sen hängde jag på mig lurarna, och då blev det uppenbart hur ohyggligt illa den låter! Synd, för låtarna är ganska ok...det ligger liksom ett distat täcke över alltihop.
Postad 15 October 2008 - 16:02
Hifi-Arne
-
Hifi-Arne
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Gjorde en ordentlig genomlyssning på skivan igår, och den lät väl hyggligt till en början, men sen hängde jag på mig lurarna, och då blev det uppenbart hur ohyggligt illa den låter! Synd, för låtarna är ganska ok...det ligger liksom ett distat täcke över alltihop.
Ja, det liger ett tjockt Lars Ulrich-täcke över hela skivan...
Postad 15 October 2008 - 16:42
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Tänk samma ljudbild på Death Magnetic som på Meshuggahs 'ObZen'. 
Tyngre sound får man leta efter. Visst, de kör mer nedstämt men lyssna på trummorna...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Musik
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|