Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Lämplig mjukvaruavkodare för HD-sändningar DVB-T

458 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 June 2006 - 11:46

dHagger
  • dHagger
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Ni som undrar över alternativ till DVBViewer: visst finns det. Dessutom gratis! Det alternativ jag tänker på heter DigitalWatch, och hittas här: http://forums.dvbown...wtopic=6245&hl=. Det är dock inte helt enkelt att få igång, eftersom det är en tidig utvecklarversion som dessutom är utvecklat för lite mer vana datoranvändare. Ni som vill försöka behöver dock fortfarande DirectShow-dekoders, t ex CoreAVC eller Cyberlink H264 decoder.

Jag kan inte säga något om DigitalWatch är snabbare/långsammare än DVBViewer, eftersom jag dels inte har DVBViewer och dels har alldeles för långsam hårdvara (A64 3200+, GeForce 6800 AGP - dvs ingen GPU-acceleration).

Redigerat av dHagger, 12 June 2006 - 11:47.

Postad 12 June 2006 - 12:52

blackburn_
  • blackburn_
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
Ni som har fått till perfekt bild, är den perfekt som i lika mjuk som de vanliga sdtv och analoga sändningarna hela tiden, även vid snabba panoreringar som t.ex. när det slås långbollar från backlinjen? Isåfall är det något jag gör fel eftersom jag verkar ha lika bra hårdvara.

Jag har trixat så gott som hela helgen för att få bilden helt ryckfri även vid snabba panoreringar och även om jag är nöjd med bilden som den är nu är jag bra nyfiken på vad det är som gör att bilden inte är 100% ryckfri hela tiden som jag antar att den är om man tittar via t.ex Canal Digitals satellit-hdbox eller sagem mark-hdboxen. Är det förresten någon som har sett på fotbollen i hd hos någon med en sådan som kan berätta om bilden? Är den totalt ryckfri precis som på de vanliga sändningarna?

Jag lät dvbviewer betan stå på under dagen igår och efter ca 8h blandat matcher och testslingan hade 1400000 frames visats och 7000 hade droppats vilket gav ett snitt på 49.8fps enligt dvbviewer. Ingen av cpukärnorna hade varit över 80% cpu belastning. Jag har så svårt att se vad det är tvboxen (som kostar 3-4000) gör som inte en dator för 15000 klarar av. (Om nu bilden är perfekt på boxarna, det vore skönt att få det bekräftat så man inte jagar något ouppnåligt..)

Min setup igen så detaljerat som möjligt så någon kanske kan tipsa om vad som kan vara flaskhalsen:

Hårdvara:
Asus A8N-SLI Premium med senaste officiella bioset 1009
Hyper Transport @1000Mhz
AMD X2 4200+ @2500Mhz (10x250Mhz)
2GB Corsair TwinX2048-4000PT @500Mhz (3-4-4-10)
Asus Geforce 7600GT @687/831Mhz
Inbyggt RealTek ALC850 ljudkort kopplat till förstärkare optiskt
FireDTV-T (FW 1.2.0, drivrutin 4.3.3.0)
Bordsantenn med fri sikt mot nackamasten och 98% mottagning enligt dvbviewer
LG LCD-TV 42LB1R DVI-HDMI inställd på 1360x768 och exakt 50.000Hz med Powerstrip

(Kollade precis på corsairs hemsida och tydligen ska minnena köras i 3-4-4-8 i 500Mhz så det måste jag testa när jag kommer hem, men tror inte det kan vara anledningen till hacken..)

Mjukvara:
Windows XP SP2 med alla patchar inkl. dvb- och firewire-patcharna
DVBViewer senaste betan (och GE) och h.264 kitet
Senaste Nvidia chipset drivisarna 6.70, har även testat med äldre
Senaste Nvidia beta grafikkortsdrivisar 91.31, har även testat 84.21
Senaste RealTek drivisarna 3.89, har även testat med äldre
VMR9/VMR7/Overlay: Overlay är mjukast men är ingen jätteskillnad. Testet ovan gjordes i VMR9 för att kunna se antal dropped frames.
CoreAVC Pro 1.1 (Har även testat med PowerDVD trialen och fått dxva att fungera fint men då är bilden småryckig hela tiden istället trots att cpun går på 20%, det lär komma bättre drivrutiner framöver. Läste t.ex. igår om Purevideo HD som ska komma inom kort.)
AC3Filter 0.70b (Har även testat med FFDShow för att skicka ut AC3-ljudet)

Disconnections i dvbviewer är nära noll jämt så det bör inte vara något problem med mottagningen utan problemet måste ligga i hur bilden skickas till tvn. Bufferten pendlar mellan 50 och 200 på samma flik så datorn verkar orka med att behandla datat utan problem också. Det jag ska testa närmast är att stoppa i ett ljudkort om det kan vara något med det inbyggda som orsakar hacken.

Någon som har något mirakeltips? :lol:

Postad 12 June 2006 - 14:29

Unregistered87a6509e
  • Unregistered87a6509e
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Kul med all info här och från tystpc.nu!

Jag har dock problem med Coreavc 1.1 pro. Det gör att DVBviewer hänger sig (som för en del andra). Skillnaden är att jag inte kan komma runt det med Overlay eller olika HD-kanaler. Har prövat med både GE och betan. I övrigt har jag följt standardlistan med alla råd och finjusteringar.

Min burk är svag, en P4@3,3GHz och ett gammalt Geforce FX 5200. Så när jag kollar PowerDVD7 trial med VMR7/9 och Unchanged så blir det ryckigt, men det fungerar iaf. Med Coreavc hänger sig bilden efter en kort stund och ibland visass bilden för liten och med konstiga randiga färger runt omkring.

Nu håller jag på att bli galen efter allt testande. Vad kan det bero på?

Postad 12 June 2006 - 18:11

trombon
  • trombon
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Ni som undrar över alternativ till DVBViewer: visst finns det. Dessutom gratis! Det alternativ jag tänker på heter DigitalWatch, och hittas här: http://forums.dvbown...wtopic=6245&hl=. Det är dock inte helt enkelt att få igång, eftersom det är en tidig utvecklarversion som dessutom är utvecklat för lite mer vana datoranvändare. Ni som vill försöka behöver dock fortfarande DirectShow-dekoders, t ex CoreAVC eller Cyberlink H264 decoder.

Jag kan inte säga något om DigitalWatch är snabbare/långsammare än DVBViewer, eftersom jag dels inte har DVBViewer och dels har alldeles för långsam hårdvara (A64 3200+, GeForce 6800 AGP - dvs ingen GPU-acceleration).

<{POST_SNAPBACK}>

Låter och ser intressant ut! :ph34r: Har tankat hem det men förstår inte riktigt hur man får igång det. Kan du beskriva hur du gjorde?

Postad 12 June 2006 - 18:12

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

• 1064 inlägg
  • 0

Kul med all info här och från tystpc.nu!

Jag har dock problem med Coreavc 1.1 pro. Det gör att DVBviewer hänger sig (som för en del andra). Skillnaden är att jag inte kan komma runt det med Overlay eller olika HD-kanaler. Har prövat med både GE och betan. I övrigt har jag följt standardlistan med alla råd och finjusteringar.

Min burk är svag, en P4@3,3GHz och ett gammalt Geforce FX 5200. Så när jag kollar PowerDVD7 trial med VMR7/9 och Unchanged så blir det ryckigt, men det fungerar iaf. Med Coreavc hänger sig bilden efter en kort stund och ibland visass bilden för liten och med konstiga randiga färger runt omkring.

Nu håller jag på att bli galen efter allt testande. Vad kan det bero på?

<{POST_SNAPBACK}>

När jag provat CoreAVC på en för klen burk så kraschar det. Har en 3200+ AMD och med PWRDVD7 trial med DXVA påslaget så får jag bild om än hackigt. Med CoreAVC 1.1 (och ingen DXVA) så går cpun upp i 100% och sen kraschar det.

Postad 12 June 2006 - 19:40

dHagger
  • dHagger
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Låter och ser intressant ut!  Har tankat hem det men förstår inte riktigt hur man får igång det. Kan du beskriva hur du gjorde?

Kan försöka. Använder du något DirectShow-filter som inte DigitalWatch har stöd för från början, måste du leta efter CLSID för de filter du vill använda och sedan modifiera XML-filerna i installationskatalogen. Jag använder GraphEdit och notepad för det.

1) Ladda hem senaste versionen (detta är testat med v70)

2) Zippa upp till en katalog på hårddisken. Detta är installationen.

3) Kör exe-filen (DigitalWatch.exe). Detta genererar några av konfigurationsfilerna, samt registrerar några DirectShow-filters programmet verkar behöva

4) Tryck x på tangentbordet för att avsluta programmet. Behövs antagligen inte, men gör det för säkerhets skull.

5) Gå in i katalogen BDA_DVB-T, och öppna filen FrequencyList.xml. Eftersom denna lista är gjord för Australien måste den ändras till att innehålla svenska frekvenser. Dessa hittas på Teracoms hemsida. Ta bara med de frekvenser som behövs, och sätt bandwidth till 8 på dessa frekvenser. OBS! Ta ej med enbart HD-kanalens frekvens, utan ha med minst en annan frekvens som innehåller frikanaler. Detta p ga en bugg som verkar infinna sig om programmet inte startar på en MPEG2-kanal.

6) Starta programmet igen, och gå till "Watch TV" och vidare till "Channel Setup" och "Add Network".

7) Tryck enter för respektive frekvens i listan som kommer fram. Detta gör en kanalsökning på den frekvensen. Vänta några sekunder mellan sökningen på respektive frekvens. Se dessutom till att HD-kanalens frekvens inte är den första som avsöks (av anledningen jag nämnde i punkt 5)!

8) Om rätt filter är installerade och konfigurerade, bör det finnas både bild och ljud nu. Tryck x för att avsluta och öppna programmet igen. Välj "Watch TV" och tryck (Page Down) på tangentbordet för att bläddra till rätt frekvens.

För att lägga till andra filters, ändra i Decoders.xml. Det som finns här går att välja dels i programmet själv (Settings / A-V Decoders / respektive mediatyp) och dels i MediaTypes.xml.

Den som har och vill använda CoreAVC, klistrar in följande i Decoders.xml (testat med en riktigt gammal alpha-version som gjorts fritt tillgänglig någonstans)
<Decoder name=&#34;CoreAVC_Video_Decoder&#34;>
	<MediaType name=&#34;H264 Video&#34; />

<LoadFilter clsid=&#34;{09571A4B-F1FE-4C60-9760-DE6D310C7C31}&#34; name=&#34;CoreAVC_Video_Decoder&#34; />
    <InputFilter name=&#34;CoreAVC_Video_Decoder&#34; />
    <VideoRenderer name=&#34;Overlay Mixer&#34; />

<Connect>
   	 <From name=&#34;CoreAVC_Video_Decoder&#34; />
    <To name=&#34;Overlay Mixer&#34;/>
    </>
</Decoder>

<Decoder name=&#34;CoreAVC_Video_Decoder - VMR9&#34;>

<LoadFilter clsid=&#34;{09571A4B-F1FE-4C60-9760-DE6D310C7C31}&#34; name=&#34;CoreAVC_Video_Decoder&#34; />
    <VideoRenderer name=&#34;VMR9&#34; />

<Connect>
    <To name=&#34;VMR9&#34; />
    </>
</Decoder>

En sak till: För att få ut AC3-spåret, gå in i katalogen BDA_DVB-T och öppna Channels.xml. Leta upp inställningarna för HD-kanalen, och ta bort raden som innehåller "MPEG2 Audio". Detta p ga att DigitalWatch alltid plockar MPEG2-spåret först om det finns ett sådant.

Postad 12 June 2006 - 20:03

Unregistered222df659
  • Unregistered222df659
  • Beroende

• 1236 inlägg
  • 0

Låter och ser intressant ut! :ph34r: Har tankat hem det men förstår inte riktigt hur man får igång det. Kan du beskriva hur du gjorde?

<{POST_SNAPBACK}>

jag håller på just nu, (så jag vet inte allt) men så här fick jag igång det:

ladda hem. extrahera till mapp. Kör filen DigitalWatch.exe
navigera runt med piltangenterna.

Postad 12 June 2006 - 20:09

trombon
  • trombon
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Låter och ser intressant ut!  Har tankat hem det men förstår inte riktigt hur man får igång det. Kan du beskriva hur du gjorde?

Kan försöka. Använder du något DirectShow-filter som inte DigitalWatch har stöd för från början, måste du leta efter CLSID för de filter du vill använda och sedan modifiera XML-filerna i installationskatalogen. Jag använder GraphEdit och notepad för det.

1) Ladda hem senaste versionen (detta är testat med v70)

2) Zippa upp till en katalog på hårddisken. Detta är installationen.

3) Kör exe-filen (DigitalWatch.exe). Detta genererar några av konfigurationsfilerna, samt registrerar några DirectShow-filters programmet verkar behöva

4) Tryck x på tangentbordet för att avsluta programmet. Behövs antagligen inte, men gör det för säkerhets skull.

5) Gå in i katalogen BDA_DVB-T, och öppna filen FrequencyList.xml. Eftersom denna lista är gjord för Australien måste den ändras till att innehålla svenska frekvenser. Dessa hittas på Teracoms hemsida. Ta bara med de frekvenser som behövs, och sätt bandwidth till 8 på dessa frekvenser. OBS! Ta ej med enbart HD-kanalens frekvens, utan ha med minst en annan frekvens som innehåller frikanaler. Detta p ga en bugg som verkar infinna sig om programmet inte startar på en MPEG2-kanal.

6) Starta programmet igen, och gå till "Watch TV" och vidare till "Channel Setup" och "Add Network".

7) Tryck enter för respektive frekvens i listan som kommer fram. Detta gör en kanalsökning på den frekvensen. Vänta några sekunder mellan sökningen på respektive frekvens. Se dessutom till att HD-kanalens frekvens inte är den första som avsöks (av anledningen jag nämnde i punkt 5)!

8) Om rätt filter är installerade och konfigurerade, bör det finnas både bild och ljud nu. Tryck x för att avsluta och öppna programmet igen. Välj "Watch TV" och tryck (Page Down) på tangentbordet för att bläddra till rätt frekvens.

För att lägga till andra filters, ändra i Decoders.xml. Det som finns här går att välja dels i programmet själv (Settings / A-V Decoders / respektive mediatyp) och dels i MediaTypes.xml.

Den som har och vill använda CoreAVC, klistrar in följande i Decoders.xml (testat med en riktigt gammal alpha-version som gjorts fritt tillgänglig någonstans)
<Decoder name=&#34;CoreAVC_Video_Decoder&#34;>

<VideoRenderer name=&#34;Overlay Mixer&#34; />

<Connect>
    <To name=&#34;Overlay Mixer&#34;/>
    </>
</Decoder>

<Decoder name=&#34;CoreAVC_Video_Decoder - VMR9&#34;>

<VideoRenderer name=&#34;VMR9&#34; />

<Connect>
    <To name=&#34;VMR9&#34; />
    </>
</Decoder>

En sak till: För att få ut AC3-spåret, gå in i katalogen BDA_DVB-T och öppna Channels.xml. Leta upp inställningarna för HD-kanalen, och ta bort raden som innehåller "MPEG2 Audio". Detta p ga att DigitalWatch alltid plockar MPEG2-spåret först om det finns ett sådant.

<{POST_SNAPBACK}>

Strålande Howto! :ph34r: Stort tack!

Har fått igång det nu och testar med PowerDVD codecen. Tyvärr tokhackar det för mig + att aspectration är fel, får ut 4:3 bild istället för 16:9. Har en Athlon 3200 med 1GB ram men det kanske är för klent?

Postad 12 June 2006 - 21:18

dHagger
  • dHagger
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Har också en 3200+ med 1GB RAM. Hackar ganska ordentligt för mig med. DigitalWatch med Cyberlinks H264-codec och AC3 passthrough med AC3Filter tar dock inte mer än 55MB minne, så mängden minne är inte flaskhalsen.

För att få rätt aspect-ratio får du nog leta bland inställningar och konfigurationsfiler. Själv har jag aldrig varit med om att DigitalWatch ställt in sig på något annat än 16:9.

Postad 12 June 2006 - 22:38

Unregistered87a6509e
  • Unregistered87a6509e
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

[När jag provat CoreAVC på en för klen burk så kraschar det. Har en 3200+ AMD och med PWRDVD7 trial med DXVA påslaget så får jag bild om än hackigt. Med CoreAVC 1.1 (och ingen DXVA) så går cpun upp i 100% och sen kraschar det.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu fungerar det nästan som jag vill helt plötsligt. Jag har inte gjort några ändringar...utan har gjort som jag beskrev ovan. Med min relativt klena dator får jag nästan 50 fps i testslingan. Fotbollsmatcherna får något ryck då och då, men hellre det än SDTV.

Det är som natt och dag mellan Coreavc 1.1 pro och PowerDVD7 trial för mig. Coreavc är överlägset bättre, men min processor ([email protected]) jobbar på max hela tiden.
Jag får också ofta problem om jag startar på HD-kanalen, samt att det är just 1 eller 2 av de 4 HD-kanalerna som fungerar.

En annan reflektion jag haft angående att vissa inte tycker att det är flyt i panoreringar och scrollande texter. Kan det vara så att många spelar upp det här 50 fps-materialet på skärmar som har 60Hz i refresh rate? Då ska det kunna bli ryckigt. Alltså microstutters eller vad det kallas.

Postad 13 June 2006 - 00:35

MrMartin
  • MrMartin
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0
anderslofberg, vi sitter i samma båt :ph34r:

Min P4 [email protected] tuggar på i 98% hela tiden med CoreAVC 1.1 och fotbollssändningarna rycker här å där, men som du säger så lever jag hellre med hacken, än SDTV...
Testslingan däremot är helt ryckfri.

Har du 4 HD kanaler? Jag har bara 2, en med vanligt ljud och en med AC3. Det ska iallafall bara finnas 2 kanaler vad jag vet.

Dvbviewer betan verkar buggig då den krashar när man startar med HD kanalen. DVBViewer GE krashar inte som betan, men däremot får jag sämre prestanda.

Det enda vi kan göra nu är att vänta på en snabbare CoreAVC version med ännu fler förbättringar -men det lär dröja långt efter VM antar jag...

Nåt som jag skulle kunna rekommendera dig är att klocka processorn, åtminstone till 3.4 eller 3.5Ghz. När jag klockade min 3.0 till 3.3 så blev det en oerhörd skillnad och jag anar att det skulle förmodligen räcka med 3.5Ghz för att få helt flytande bild. Dock klarar mina minnen inte mer än 220 eller 225 FSB...Hursomhelst, gör ett försök - det kan löna sig!

MVH
Martin

Postad 13 June 2006 - 02:02

solwretep
  • solwretep
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
tycker att det funkar olika bra med olika codecs och inställningar från stund till stund... jag har till exempel 3 mappar med olika dvbviewer med exakt samma inställningar.. kan vara nån ljudcodec som är anorlunda enbart.. och efter att ha tittat i 1 timme med ena viewern så kan det börja hacka då byter jag till den andra och det funkar smidigt.. i en halvtimma .. då är det bara att byta till den tredje mappen :ph34r:

skitskumt det där... tror det är codecsen som suger pung egentligen :huh:

Postad 13 June 2006 - 06:49

bitSigned
  • bitSigned
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Ni som har problem med att DVBViewer hänger sig: kom ihåg att avsluta alla andra program som inte behöver köras, speciellt brandväggar och antivirus o dyl. Mina hängningar försvann när jag rensade i Task Manager.
Kör med Twinhan CI-T, DVBViewer Pro 3.4.12.1, CoreAVC Pro 1.1. X2 4400, 7900 GTX 91.31, Overlay.
Inga problem under Italien-Ghana-matchen.

Postad 13 June 2006 - 08:56

Unregistered3d058950
  • Unregistered3d058950
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Vad kör du för argument till dvbstream?

Jag testade med:
# dvbstream -o -ps -qam 64 -cr 2_3 0 608 > hd.ts
dvbstream v0.5 - © Dave Chapman 2001-2004
Released under the GPL.
Latest version available from http://www.linuxstb.org/
ERROR: PS requires exactly two PIDS - video and audio.
Setting filter for PID 608
Output to stdout
Streaming 1 stream
Audiostream: Layer: 1  BRate: 448 kb/s  Freq: 32.0 kHz

Men får som du ser bara ljudet...

# cat channels.conf |grep HD-kanalen
HD-kanalen:658000000:INVERSION_AUTO:BANDWIDTH_8_MHZ:FEC_2_3:FEC_1_2:QAM_64:TRANSMIS
SION_MODE_8K:GUARD_INTERVAL_1_8:HIERARCHY_NONE:0:608:600

<{POST_SNAPBACK}>

Testa följande patch för dvb-apps scan så bör scan hitta video piden också:

diff -r b2f67e83cf04 util/scan/scan.c
--- a/util/scan/scan.c	Mon May 22 21&#58;57&#58;27 2006 +0100
+++ b/util/scan/scan.c	Sat Jun 03 00&#58;26&#58;06 2006 +0200
@@ -755,6 +755,7 @@ static void parse_pmt &#40;const unsigned ch
  	switch &#40;buf&#91;0&#93;&#41; {
  	case 0x01&#58;
  	case 0x02&#58;
+  case 0x1b&#58;
    moreverbose&#40;&#34;  VIDEO     &#58; PID 0x%04x\n&#34;, elementary_pid&#41;;
    if &#40;s->video_pid == 0&#41;
    	s->video_pid = elementary_pid;

<{POST_SNAPBACK}>

Hej, tack för detta tips, det funkar dock inte för mig, jag kör linux och har ett Terratec Cinergy T2 kort. Jag får oxå bara ljud fast jag har scannat med "scan" efter jag patchat med denna patch.

När jag kör Mplayer

Playing dvb&#58;//HD-kanalen.
code taken from dvbstream for mplayer v0.4pre1 - &#40;C&#41; Dave Chapman 2001
Released under the GPL.
Latest version available from http&#58;//www.linuxstb.org/
dvb_tune Freq&#58; 698000000
TS file format detected.
DEMUX OPEN, AUDIO_ID&#58; -1, VIDEO_ID&#58; -1, SUBTITLE_ID&#58; -2,
PROBING UP TO 2000000, PROG&#58; 0
VIDEO MPEG2&#40;pid=609&#41;AUDIO MPA&#40;pid=608&#41; NO SUBS &#40;yet&#41;!  PROGRAM N. 0
Opened TS demuxer, audio&#58; 50&#40;pid 608&#41;, video&#58; 10000002&#40;pid 609&#41;...POS=527716, PROBE=2000000

Too many audio packets in the buffer&#58; &#40;4096 in 751600 bytes&#41;.
Maybe you are playing a non-interleaved stream/file or the codec failed?
For AVI files, try to force non-interleaved mode with the -ni option.
MPEG&#58; FATAL&#58; EOF while searching for sequence header.
Video&#58; Cannot read properties.
==========================================================================
Opening audio decoder&#58; &#91;mp3lib&#93; MPEG layer-2, layer-3
AUDIO&#58; 48000 Hz, 2 ch, s16le, 256.0 kbit/16.67% &#40;ratio&#58; 32000->192000&#41;
Selected audio codec&#58; &#91;mp3&#93; afm&#58; mp3lib &#40;mp3lib MPEG layer-2, layer-3&#41;
==========================================================================
alsa-init&#58; using device default
alsa&#58; 48000 Hz/2 channels/4 bpf/65536 bytes buffer/Signed 16 bit Little Endian
AO&#58; &#91;alsa&#93; 48000Hz 2ch s16le &#40;2 bytes per sample&#41;
Video&#58; no video
Starting playback...
A&#58;  34.7 &#40;34.6&#41; of -16.5 &#40;unknown&#41; 34.0%

cat ~/channels.conf | grep HD
HD-kanalen&#58;698000000&#58;INVERSION_AUTO&#58;BANDWIDTH_8_MHZ&#58;FEC_2_3&#58;FEC_1_2&#58;QAM_64&#58;TRANSMISSION_MODE_8K&#58;GUARD_INTERVAL_1_8&#58;HIERARCHY_NONE&#58;609&#58;608&#58;600

Finns det någon som har en idé?

<{POST_SNAPBACK}>

Som du ser i channels.conf så är video-pid:en 609 (..._NONE:609:608:600). Jag har inte heller lyckats få bild då jag fick strul med H264 codec:et till mplayer. Men med:
# dvbstream -o -ps -qam 64 -cr 2_3 609 608 > hd.ts
Så kan du ju spela in i a f. Sen kan du labba med Mplayer för att få den att spela upp den.

Postad 13 June 2006 - 09:24

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Jag har en P4 3,4GHz HT. Hur klockar jag CPUn lättast? Tänkte om se om det blir skillnad om man skrämmer upp den till 3,6GHz (eller vad man kan få upp den i)...

Postad 13 June 2006 - 12:38

MrMartin
  • MrMartin
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0

Jag har en P4 3,4GHz HT. Hur klockar jag CPUn lättast? Tänkte om se om det blir skillnad om man skrämmer upp den till 3,6GHz (eller vad man kan få upp den i)...

<{POST_SNAPBACK}>

Tja

Du kan nog utan problam överklocka till åtminstonde 3.7 eller 3.8Ghz, iallafall om du köper en någorlunda fläkt istället för intels orginal...
Som du kanske läste i en annan tråd under HTPC delen så lyckades jag klocka upp min 3.0HT till 3.7Ghz (ej provat att gå högre).
Jag kör med en Zalman CNPS7000B-Cu CPU-Fläkt (http://www.komplett.....asp?sku=302755) och den sköter kylningen utmärkt även vid så hög belastning som man får i DVBViewer och HD kanalen.

Nu funkar HD kanalen utan några som helst ryckningar eller hack - med CoreAVC 1.1 självklart.

Vet inte vilken busshastighet du har och heller inte vilken multipel din CPU är på (x15 eller x16) men gå in i BIOS, leta upp busshastigheten och testa dig fram med små ändringar i taget...säg 5 MHZ åt gången. Är lite dålig på att förklara det där med klockning, men det lät finnas massa trådar om sånt i detta forum.

Hursomhelst är det värt att överklocka - då det utan tvekan ger resultat!
Så skönt att se att man INTE behöver en dual core för att se på VM :ph34r:

Lycka till,
Martin

Postad 13 June 2006 - 12:53

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Tack! Så man överklockar inte med nån speciel mjukvara utan i BIOS?
Finns alltså hopp även för mig! :ph34r:

Postad 13 June 2006 - 18:19

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Skit också!
Har läst om klockning nu och man ska tydligen inte överklocka märkesdatorer och jag sitter på en Dell... :ph34r:

*EDIT*
Såg detta på CoreAVCs forum...

In the upcoming release of CoreAVC 1.1.0.6 we have fixed several issues eith DVBViewer.... look for it to be unleashed in the next 2 days

Redigerat av ktd, 13 June 2006 - 18:31.

Postad 13 June 2006 - 22:12

cave
  • cave
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Skit också!
Har läst om klockning nu och man ska tydligen inte överklocka märkesdatorer och jag sitter på en Dell...  :ph34r:

*EDIT*
Såg detta på CoreAVCs forum...

In the upcoming release of CoreAVC 1.1.0.6 we have fixed several issues eith DVBViewer.... look for it to be unleashed in the next 2 days

<{POST_SNAPBACK}>

Enda anledningen till att man inte skulle överklocka märkesdatorer är för att man då sabbar garantin. Du har garanti kvar på burken?

Postad 13 June 2006 - 22:21

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0

Enda anledningen till att man inte skulle överklocka märkesdatorer är för att man då sabbar garantin. Du har garanti kvar på burken?

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, men garantin skiter jag i! :ph34r:
Vad jag hörde så kan man inte klocka dom pga. att man inte kommer åt inställningar för klockning...

Postad 13 June 2006 - 22:24

stinger32
  • stinger32
  • Forumräv

• 529 inlägg
  • 0
Till en del chipset finns det program i windows att klocka med istället för bios

Postad 13 June 2006 - 22:25

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Några exempel på win apps?

Postad 13 June 2006 - 22:29

Snurrbo
  • Snurrbo
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0
ClockGen
http://www.cpuid.com/clockgen.php

Postad 13 June 2006 - 22:32

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Danke Schöööön!

Postad 14 June 2006 - 19:18

Unregistered9810ec75
  • Unregistered9810ec75
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Nu har jag fått hem min P4 3,0GHz överclockad till 4GHz med HT avstängd. Med Coreavc 1.1 etc så går det nu bra men jag har slagit av deinterlace samt all deblocking i avc.
Cpu på mellan 95-100 hela tiden, men ingen osync iaf.

/Hans

Postad 14 June 2006 - 22:07

BosseTheMan
  • BosseTheMan
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Jag tänkte sammanfatta mina erfarenheter med HDTV.

Mottagare: Terratec Cinergy T2, kostade c:a 350kr.

Dator1: Windows XP home. Celeron 1.5ghz
Dator2: Gentoo Linux. Amd Athlon X2 3800+ (dualcore)

* Erfarenheter i linux. (på min snabba dator)
Enkelt att få igång vanlig digitaltv.
1) Ladda drivrutinen för CinergyT2. Detta görs automagiskt om man har ny linux-distribution.
2) Scanna efter kanaler med dvb-tools. Den hittade allt inkl HDTV kanalen (med den patch till scan som publicerats på denna forumtråd).
3) Av någon anledning så kan inte Mplayer spela annat än ljudet på HDTV kanalen. Försöker jag spara strömmen får jag bara ljud, något strul alltså. (för mer info se mitt tidigare foruminlägg)

Notera dock att om jag spelar en sparad HDTV ström (tagen från windows) i samma Mplayer så kan den spela strömmen, dock hackar det lite och är inte riktigt användbart.

* Erfarenheter i windows. (på den långsamma datorn)
Har testat två program. (1) DigitalWatch daterad 13 Juni, och det program som följer med TVkortet (2) Terratec Home Cinema (senaste beta version 4.09 daterat 14 Juni, den gamla betan 4.05 stödde ej hdtv).
(Det där DVBViewer har jag inte testat då det uppenbarligen kostar pengar och det känns onödigt att betala för det när det fungerar i dessa två program)

Jag har 2 codecs. Det ena från PowerDVD 7 trial. Det andra CoreAVC 1.1.0.5.

DigitalWatch
Jag får endast denna att funka med PowerDVD 7 trial HDTV codecen, den vill inte känna igen CoreAVC (jag har prövat med guiden som fann i ett inlägg tidigare i denna tråd, men det fungerar ändå inte). Det hackar enormt mycket, tom ljudet hackar. Aspect-Ratio är helskum det är inte 16:9 bild. PowerDVD 7 codecen är alltså inte lämplig för en 1.5 GHZ dator.

Terratec Home Cinema
Denna får jag endast att funka med CoreAVC codecen. Den funkar bättre, dock är bilduppdateringen slö. Bra är att ljudet inte hackar. Här kan jag spara strömmen utan större problem. Så inte CoreAVC codecen är heller lämplig för en 1.5GHZ dator, om de inte fixar till massa "superoptimeringar".

Alla som har Terratec kort kan alltså spara pengar på att inte köpa DVBViewer!!!!!!!

Redigerat av BosseTheMan, 14 June 2006 - 22:46.

Postad 14 June 2006 - 22:33

ainatar
  • ainatar
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0
Nån som vet hur man spelar in från hd-kanalen och får uppspelningen att funka i en annan mediaspelare? Spelar jag upp i DVBViewer så funkar det bra men spelar jag upp i en annan spelare så blir det bara ljud och ett grönt streck i mitten.

Postad 14 June 2006 - 23:02

Unregistered798c58da
  • Unregistered798c58da
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
CoreAVCs hemsida har varit nere hela kvällen så jag kan inte köpa codecen. Visst är det denna URl som gäller: http://corecodec.org/projects/coreavc/

EDIT: nu kom hemsidan upp men då krånglar PayPal istället. När jag skulle genomföra betalningen så säger den att jag skall godkänna en avgift på 1.5 euro för extended use. *Suck* jag gör väl det då och börjar om men då behöver jag tydligen ha några kontrollsiffor från betalningen på 1.5 euro från kontoutdraget som jag får om en månad. Faaaaaaaaan!!!!!!!!!!!!!

Måste man regga ett nytt paypal konto nu då? Argh! Jag tror jag blir galen. ;)

Redigerat av Unregistered798c58da, 14 June 2006 - 23:15.

Postad 15 June 2006 - 06:52

MrMartin
  • MrMartin
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0

Nu har jag fått hem min P4 3,0GHz överclockad till 4GHz med HT avstängd. Med Coreavc 1.1 etc så går det nu bra men jag har slagit av deinterlace samt all deblocking i avc.
Cpu på mellan 95-100 hela tiden, men ingen osync iaf.

/Hans

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Hans!

Lite OT det här kanske, men jag är lite nyfiken på vilken processor du menar. Är det P4 3.0Ghz Northwood eller? I så fall måste jag säga att det är en imponerande överklockning. Har själv lyckats få upp den till 3.7 men kör jag allt över 3.6Ghz så startar datorn om efter en kvarts VM-tittande... Är det lättare att klocka mer om man stänger av HT? Skulle verkligen vilja klocka upp min till stabila 3.9+ så att man slipper de små ryckningarna i HD sändningen.

Postad 15 June 2006 - 11:42

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
Ska ni diskutera överklockning föreslår jag:

www.sweclockers.com samt www.techsweden.org

Kör ni Prime95 för att kolla stabiliteten? http://www.mersenne.org/freesoft.htm
Kör det i 24 timmar så vet ni om ni har en stabil överklockning.

Postad 15 June 2006 - 11:59

Unregistered9b487bd9
  • Unregistered9b487bd9
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Ni som testat DigitalWatch, hur ser eran "Channels.xml" fil ut för HD kanalen?

Det står nämligen "Unknown" i min fil på det PID där jag förvändar mig "Video".

<Network Frequency=&#34;658000&#34; Bandwidth=&#34;8&#34; OriginalNetworkId=&#34;0x22F1&#34; TransportStreamId=&#34;0x45C&#34; NetworkId=&#34;0x318E&#34; 

Name=&#34;Teracom_Mux_6&#34;>
	<Service serviceId=&#34;0x258&#34; name=&#34;HD-kanalen&#34; LCN=&#34;95&#34;>
  <Stream PID=&#34;0x25F&#34; Active=&#34;1&#34; Type=&#34;AC3 Audio&#34; />
  <Stream PID=&#34;0x260&#34; Active=&#34;1&#34; Type=&#34;MPEG-2 Audio&#34; />
  <Stream PID=&#34;0x261&#34; Active=&#34;1&#34; Type=&#34;Unknown&#34; />
	</Service>
</Network>

Jag har ett Compro DVB-T300 kort och funderar på om det kan vara nån bugg i drivrutinen
som gör att den inte känner igen H264 signalen som en Videosignal.

Det blir ingen bild, jag har även testat att ändra till "Video" i xml filen, och då tycks
den iaf ladda H264 dekoden, åtminstone att döma av DigitalWatch.log.
Men någon bild får jag ändå inte...

Jag har hittills bara testat med Elecards H264 dekoder, skall prova CoreAVC och PowerDVD.

Sedan kör jag DigitalWatch version 2, är 0.70 som nämns ovan bättre?

Postad 15 June 2006 - 12:14

Snurrbo
  • Snurrbo
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0
Jag har också Compro DVB-T300 och jag får bild med både CoreAVC och PowerDVD men då i DVBViewer. DigitalWatch har jag inte testat.

Postad 15 June 2006 - 14:03

BosseTheMan
  • BosseTheMan
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Ni som testat DigitalWatch, hur ser eran "Channels.xml" fil ut för HD kanalen?

Det står nämligen "Unknown" i min fil på det PID där jag förvändar mig "Video".

<Network Frequency=&#34;658000&#34; Bandwidth=&#34;8&#34; OriginalNetworkId=&#34;0x22F1&#34; TransportStreamId=&#34;0x45C&#34; NetworkId=&#34;0x318E&#34; 

Name=&#34;Teracom_Mux_6&#34;>
  <Stream PID=&#34;0x260&#34; Active=&#34;1&#34; Type=&#34;MPEG-2 Audio&#34; />
  <Stream PID=&#34;0x261&#34; Active=&#34;1&#34; Type=&#34;Unknown&#34; />
	</Service>
</Network>

Jag har ett Compro DVB-T300 kort och funderar på om det kan vara nån bugg i drivrutinen
som gör att den inte känner igen H264 signalen som en Videosignal.

Det blir ingen bild, jag har även testat att ändra till "Video" i xml filen, och då tycks
den iaf ladda H264 dekoden, åtminstone att döma av DigitalWatch.log.
Men någon bild får jag ändå inte...

Jag har hittills bara testat med Elecards H264 dekoder, skall prova CoreAVC och PowerDVD.

Sedan kör jag DigitalWatch version 2, är 0.70 som nämns ovan bättre?

<{POST_SNAPBACK}>

Så hör ser min channels.xml ut, jag får in HD-kanalen i DigitalWatch. Detta är korrekt konfig
om man tar emot digital-tv signaler från vedyxa-masten i Uppsala.

<Network Frequency=&#34;698000&#34; Bandwidth=&#34;8&#34; OriginalNetworkId=&#34;0x22F1&#34; TransportStreamId=&#34;0x45C&#34; NetworkId=&#34;0x318E&#34; Name=&#34;Teracom_Mux_6&#34;>
  <Stream PID=&#34;0x260&#34; Active=&#34;1&#34; Type=&#34;MPEG2 Audio&#34; />
  <Stream PID=&#34;0x261&#34; Active=&#34;1&#34; Type=&#34;H264 Video&#34; />
  <Stream PID=&#34;0x258&#34; Active=&#34;1&#34; Type=&#34;PMT&#34; />
	</Service>
</Network>

Jag har inte testat någon äldre digitalwatch än den som är från 9 Juni, och den fick in hdtv-kanalen helt korrekt.

Postad 15 June 2006 - 15:17

Unregistered9b487bd9
  • Unregistered9b487bd9
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Intressant!

Och hur definierar man i så fall H264 formatet i MediaTypes.xml?

(hade tänkt testa med CoreAVC 1.0)

Redigerat av Unregistered9b487bd9, 15 June 2006 - 15:18.

Postad 15 June 2006 - 17:04

Unregistered798c58da
  • Unregistered798c58da
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Ni som har köpt CoreAVC codecen, var ni tvungna att ha en expanded use verifikation? Det är alltså att man låter Paypal debitera ens kort med 1.5 euros och sedan får man en sifforkod på kontoutdraget för att verifiera att man är rätt person.

Postad 15 June 2006 - 17:53

BosseTheMan
  • BosseTheMan
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Intressant!

Och hur definierar man i så fall H264 formatet i MediaTypes.xml?

(hade tänkt testa med CoreAVC 1.0)

<{POST_SNAPBACK}>

Så här ser min ut, som du ser så är den inställd på PowerDVD 7 codecen

<MediaType name=&#34;H264 Video&#34;>
	<MajorType clsid=&#34;{73646976-0000-0010-8000-00AA00389B71}&#34; />
	<SubType clsid=&#34;{8D2D71CB-243F-45E3-B2D8-5FD7967EC09B}&#34; />
	<FormatType clsid=&#34;{05589F80-C356-11CE-BF01-00AA0055595A}&#34; />
	<Decoder name=&#34;CyberLink H264-AVC Decoder&#34; />
</MediaType>

F.ö så finns senaste DigitalWatch att ladda ner här http://mediapix-aust...c/DigitalWatch/

Redigerat av BosseTheMan, 15 June 2006 - 18:45.

Postad 15 June 2006 - 20:00

Unregistered9b487bd9
  • Unregistered9b487bd9
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Aha, jag använde en annan version av DigitalWatch där H264 inte var fördefinierat.

Nu verkar det mer lovande, förutom att ffdshow kraschar när jag byter till HD kanalen.

Postad 15 June 2006 - 22:38

dHagger
  • dHagger
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
v70 är alltså 2.0.7.0. H264-stöd fanns inte i 2.0.1.3, varvid den listar dessa strömar som "Unknown". Det är alltså inte någon dålig idé att använda senaste versionen (eller v70 som jag själv testat och kan bekräfta att den fungerar).

Edit: DigitalWatch verkar inte gilla att man kopierar över en befintlig installation med en nyare version. Se alltså till att göra en helt ny/ren installation varje gång.

Redigerat av dHagger, 15 June 2006 - 22:41.

Postad 15 June 2006 - 22:47

Unregistered9b487bd9
  • Unregistered9b487bd9
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Nu funkar det! Ni ska ha stort tack för hjälpen.

Om nån mer får problem med att ffdshow kraschar, avinstallera ffdshow.

Sedan kan jag verkligen rekommendera Elecards H264 dekoder. Den verkar spöa både
Cyberlink och CoreAVC med hästlängder. Min P4 3.6 nedklockad tíll 3.2 orkar nästan
koda av signalen. Det hackar bara ibland.

Elecard Mpeg2 Decoder and Streaming Pack 3.0 kostar oxå pengar, men finns förstås på bittorrent ;)

Postad 15 June 2006 - 23:20

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

• 2068 inlägg
  • 0
Tittar man på elecard:s hemsida så verkar det mesta finnas med 21-day trial ?

Är det verkligen streaming pack eller menar du MPEG-2 + Streaming Plugin ?

Postad 16 June 2006 - 00:46

Unregistered9b487bd9
  • Unregistered9b487bd9
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
De tycks ha stuvat om sina produkter lite. Det är förstås AVC/H.264 man är ute efter.

http://www.elecard.c...ck/avc-decoder/

Mycket riktigt, 21 dagars trial.

Jag testade att klocka upp min 3.6:a (single core P560J) lite och det tycks krävas dryga 4GHz för att SVT-HD demoslingan ska flyta på. Jag tror tyvärr inte Elecard stödjer dual core ännu.

Redigerat av Unregistered9b487bd9, 16 June 2006 - 00:47.

Postad 16 June 2006 - 06:51

b0wlingb0y
  • b0wlingb0y
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0
Lite off topic kanske men hoppas nån kan hjälpa.

Fick nya HemPc´n igår och tänkt att göra lite inköp idag för att få igång HDTV nu så snabbt som möjligt under VM. Jag har en Sony KDF-E50A11 och tänkte höra om nån har något tips på hur man ska koppla datorn till TV´n. Hade tänkt mig en DVI - HDMI sladd eller en DVI - Component. Vilken är att föredra?

Har förmig att jag läste nånstans att tv´n bara hade stöd för 1280 x 720 genom HDMI ingången...

Postad 16 June 2006 - 11:35

D-fence
  • D-fence
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Ett simpelt tips men ändock: Sätt "Realtid" i prioritering för DVB viewer i Task manager. Min processor tuggar på 100% men då försvann i alla fall rycken.

Postad 16 June 2006 - 12:26

cave
  • cave
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Lite off topic kanske men hoppas nån kan hjälpa.

Fick nya HemPc´n igår och tänkt att göra lite inköp idag för att få igång HDTV nu så snabbt som möjligt under VM. Jag har en Sony KDF-E50A11 och tänkte höra om nån har något tips på hur man ska koppla datorn till TV´n. Hade tänkt mig en DVI - HDMI sladd eller en DVI - Component. Vilken är att föredra?

Har förmig att jag läste nånstans att tv´n bara hade stöd för 1280 x 720 genom HDMI ingången...

<{POST_SNAPBACK}>

Det tredje alternativet, DVI - VGA, är det bästa. Via HDMI och komponentvideo kan din TV ju bara ta in 1280x720. Så antingen en VGA-kabel hela spåret, eller via en DVI->VGA-adapter.

EDIT: Jag kollade ju inte upp vad det var för TV du hade. Du har en bakprojektions-TV med 120x720 i upplösning, och då ska ju DVI-HDMI inte vara några problem! Jag trodde att du hade en plasma/LCD.

Redigerat av cave, 18 June 2006 - 10:43.

Postad 16 June 2006 - 12:35

MrMartin
  • MrMartin
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0

De tycks ha stuvat om sina produkter lite. Det är förstås AVC/H.264 man är ute efter.

http://www.elecard.c...ck/avc-decoder/

Mycket riktigt, 21 dagars trial.

Jag testade att klocka upp min 3.6:a (single core P560J) lite och det tycks krävas dryga 4GHz för att SVT-HD demoslingan ska flyta på. Jag tror tyvärr inte Elecard stödjer dual core ännu.

<{POST_SNAPBACK}>

Intressant, man kanske bör testa Elecard!

Dock så låter det inte alltför lovande. Om demoslingan inte flyter så kommer livesändningen definitivt inte att flyta, då demoslingan inte alls är lika krävande vad jag märkt.
Slingan rullar perfekt på min [email protected] P4 med HT, medans fotbollen rycker då och då...

Postad 16 June 2006 - 12:36

Unregistered9b487bd9
  • Unregistered9b487bd9
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Stödjer inte komponentvideo upp till 1080p eller om det nu var 1080i ?

Jag skrev tidigare att Elecards H264 totalspöade CoreAVC.
Detta var inte riktigt sant, jag har nu testat CoreAVC 1.0 Professional som kör
hyperthreading och den är lika bra eller till och med möjligen bättre än Elecard.

Fördelen med Elecard är att trial versionen finnes.

Postad 16 June 2006 - 12:57

Greve_G
  • Greve_G
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0
finns det ingen snäll människa som kan lägga ut nån HD-sändning (WM-fotboll) så att man kan testa hur det blir på min BENQ PE7700??

Postad 16 June 2006 - 14:55

Krisch
  • Krisch
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Måste man ha DVBviewer? Finns det inget annat alternativ som är gratis ;)
Saken är den att jag vet att min dator är svag men vill ändå prova lite.
Har inte heller paypal så det känns krångligt.

Postad 16 June 2006 - 15:05

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Måste man ha DVBviewer? Finns det inget annat alternativ som är gratis  ;)
Saken är den att jag vet att min dator är svag men vill ändå prova lite.
Har inte heller paypal så det känns krångligt.

<{POST_SNAPBACK}>

Du får väl testa det där DigitalWatch som är gratis som de pratar om på sida 12 och 13.

Postad 16 June 2006 - 16:28

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0

finns det ingen snäll människa som kan lägga ut nån HD-sändning (WM-fotboll) så att man kan testa hur det blir på min BENQ PE7700??

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det vore väldigt bra om någon kunde lägga upp ett klipp (icke-omkodat) från fotbollen, gärna demoslingan också!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.