Postad 25 October 2007 - 05:42
Blir nog en magnum...men osäker på tyget.
Vill ha ett åt det bruna hållet.
Ni som haft problem med kvalitén på era soffor,
vad har ni valt för tyg?
//MVH
Postad 26 October 2007 - 11:30
Postad 27 October 2007 - 18:15
Någon som har lite koll på vad det är för skillnad på en "bryssel xl" som finns på EM kontra en "Bellus Magnum"? Designmässigt är dom väl inprincip identiska? Brysseln går ju på 9995:- på EM medans jag bara hittar den lilla Bellus Magnum på comfort möbler för 10550:-.
Bryssel har inte en chans om man jämför komfort; är som att välja mellan att sitta på sten eller gräs...Sen är Magnumen djupare, vilket gör att den är skönare att krypa upp i...Brysseldivanen var alldeles för kort för mina ben i alla fall...
Summa sumarum - Magnumen är oerhört mycket mer prisvärd!!
Jag får tacka så hemskt mycket för det uttömande svaret. Det räckte nog för att övertyga mig om att det är mest aktuellt med en bellus magnum och ingenting annat.
Postad 30 October 2007 - 07:25
Fick soffan för 10.000:- köpte även en 80x80 pall för 1900:-
Det var sista dagen om man ville ha soffan innan jul.
Minns inte vad färgen hette men brun var den, och ganska tätt vävd.
Nu är det bara att längta!
Postad 30 October 2007 - 17:49
Finns på Comfort möbler mitt i stan var dit idag å tittade på en magnum men fastnade för en ännu större soffa......Finns det någon återförsäljare av Magnumsofforna i Umeå? Ni verkar hypa dom så pass mycket att det kanske är värt att ta sig en titt..
Hette Rambo med en stor divan på ena sidan och en liten på andra 337 cm bred !
bra pris också 13800:-
Postad 31 October 2007 - 15:20
Redigerat av jespur, 31 October 2007 - 15:21.
Postad 02 November 2007 - 08:32
Postad 03 November 2007 - 00:24
Fick min igår! fyra veckor för tidigt! vart helt paff när snubben ringde från soffcenter å sa att soffan kommit. Monterade upp den, och nu står den där i vardagsrummet =). Var lite skeptiskt till tygvalet innan den kom,
men det visade sig vara helt rätt till slut! Valde Harmony 809 tyget.
Skulle gärna vilja se en bild på din soffa.
Har väntat på min magnum i 4 veckor nu... nu är det nerförsbacke.. snart borde den komma.
Postad 03 November 2007 - 10:25
Postad 03 November 2007 - 16:43
Och om jag har fattat det rätt så går det att ta lös armstöden från "soff" och "divan" delen. om det krisar med att man inte får in dem så borde man väl kunna öppna paketen utanför och sedan montera av armstöden och sedan lyfta in det hela. Eller är jag helt ute och cyklar?
SKulle även vilja veta hur ni som har haft soffan ett tag nu ser på kvalitén, dels när det gäller tyget (skriv gärna vilket tyg, och det hade varit bra med bild) Samt hur kvalitén att sitta i den är, blir det insjunken efter ett tag, eller håller den samma komfort?
Postad 03 November 2007 - 19:50
kommer inte ihåg hur divandelen kom men armstöden kommer i extra paket så bredden beror på vad du beställt för bredd på soffan minus bredden för armstöden !
tips!!! plockade upp soffan utanför trapphuset och bar upp kuddarna och delarna för sig funkade kanon
Postad 04 November 2007 - 03:13
Postad 04 November 2007 - 15:08
Mm ni är ute efter en mörgrå soffa åt det svarta hållet kolla in tyget surat 1013 (prisgrupp 4)!
Postad 05 November 2007 - 17:27
Postad 05 November 2007 - 18:17
Kommer antagligen satsa på en tvåsitt modul, tillsammans med 80cm divan och 27cm armstöden. och antagliggen prisklass 3 eller 4 på tyget. Förväntar mig att hanma runt 11-12k för det.
Postad 11 November 2007 - 13:51
Postad 11 November 2007 - 21:21
Någon som kan hjälpa mig med vilka butiker i Göteborgs området som säljer Bellus Magnus.
Hade varit skitfint att få svar på det då ja bara måste köpa en NU !!!
Tack på förhand.
Postad 12 November 2007 - 02:01
Postad 12 November 2007 - 11:51
Hej.
Någon som kan hjälpa mig med vilka butiker i Göteborgs området som säljer Bellus Magnus.
Tack på förhand.
EM i Kållered, Bratells på Danska Vägen och Biba på Ringön...
Kan finnas fler, men det är dom jag kommer på för tillfället!
Köpte själv på EM, fick min soffa precis på dagen av den uppskattade leveranstiden...Så EM kan jag rekommendera!
Lycka till med köpet!
Postad 12 November 2007 - 11:57
Någon som har lite koll på vad det är för skillnad på en "bryssel xl" som finns på EM kontra en "Bellus Magnum"? Designmässigt är dom väl inprincip identiska? Brysseln går ju på 9995:- på EM medans jag bara hittar den lilla Bellus Magnum på comfort möbler för 10550:-.
Bryssel har inte en chans om man jämför komfort; är som att välja mellan att sitta på sten eller gräs...Sen är Magnumen djupare, vilket gör att den är skönare att krypa upp i...Brysseldivanen var alldeles för kort för mina ben i alla fall...
Summa sumarum - Magnumen är oerhört mycket mer prisvärd!!
Jag får tacka så hemskt mycket för det uttömande svaret. Det räckte nog för att övertyga mig om att det är mest aktuellt med en bellus magnum och ingenting annat.
Det var så lite; alltid kul att kunna hjälpa en annan hembiofantast till att sitta bekvämt
Säg till när du beställt, och vilket tyg du valt...
Lycka till med köpet!
Postad 12 November 2007 - 21:18
Hej.
Tack på förhand.
Köpte själv på EM, fick min soffa precis på dagen av den uppskattade leveranstiden...Så EM kan jag rekommendera!
Lycka till med köpet!
Tack så hemskt mycket ska ge mig ut på jakt efter bästa priset nu i helgen och beställa en då.
Har man typ 8 veckor på sig att måla om i vardagsrummet hemma då. Gud va kul....
Postad 13 November 2007 - 17:20
Hej.
Tack på förhand.
Lycka till med köpet!
Tack så hemskt mycket ska ge mig ut på jakt efter bästa priset nu i helgen och beställa en då.
Har man typ 8 veckor på sig att måla om i vardagsrummet hemma då. Gud va kul....
Du har även Möbeloutlet på backaplan också, där köpte jag min.
//Niklas
Postad 13 November 2007 - 19:26
Hej.
Tack på förhand.
Lycka till med köpet!
Du har även Möbeloutlet på backaplan också, där köpte jag min.
//Niklas
Tack ska du ha, en butik till att jämföra i och kolla på olika färger.
Ska det bara bli helg också !!
Postad 14 November 2007 - 20:09
Har provat en soffa från furninova som heter kingston på jakobssons möbler i odensbacken och några andra liknande på Mio och EM, men tyckte ingen var så skön som denna.
Sedan ville jag ha en modell med lösa kuddar istället för ryggkuddar eller vad det heter.
Såg nån annan här på forumet som köpt Rambo modellen med dubbla divandelar för 13800:-, den finns på möbelhuset i katrineholm för 12900:- och då ingår valfritt tyg och hemkörning, jag kommer att köpa den med 3sits och den stora divandelen den blir då 338cm och skulle då kosta 10900:-
Enda tråkiga är leveranstiden, beställer jag idag så har jag den i vecka 2 ..
Postad 15 November 2007 - 02:05
Det är samma för min soffa. Ska vi hänga läpp tillsammans?
Postad 15 November 2007 - 12:50
Redigerat av MackanP, 16 November 2007 - 20:00.
Postad 16 November 2007 - 17:15
Efter att ha funderat ett par dagar bestämde jag mig för en vanlig 2-sits Magnum med smala armstöd (250 cm) + en 110x70 cm pall! Klurade länge på fast divan vs. pall men fastnade för det sistnämnda p g a flexibilitet. Ska fixa något snyggt fäste för pallen sen så att den inte glider ifrån hela tiden. Tyg Bolton 7520 tack vara Blackenings snygga bilder! Är det fel att längta tills julen och nyår och allt är över så att man får soffan?
Postad 17 November 2007 - 16:44
Är lite osäker på färgen då det är svårt att se helheten från en liten tyglapp
Redigerat av [email protected], 17 November 2007 - 16:51.
Postad 17 November 2007 - 18:14
Nu är den beställd iaf, blev en Rambo i ett grått tyg med valnötsben.
Samma färg som på den här bilden men bara med den stora divanen och 3sitts istället för 2.

Fick den för 11000:- inkl hemleverans.
Blev lite förvånad när de nästan vågade lova att den skulle leveras vecka 50 istället för vecka 2 som de tidigare sagt.
Så nu måste vi se till att få färdigt vardagsrummet (finns lite att göra hehe).
Postad 18 November 2007 - 00:01
Kan någon som har tyget Cortina 6099 eller Riga 46 lägga in en bild
Är lite osäker på färgen då det är svårt att se helheten från en liten tyglapp
Har Cortina, ska se om jag kan slänga upp imorn =)
Postad 19 November 2007 - 11:35
Provsatt Magnum för första gången i onsdags! Underbart skön. Riktigt mycket mysigare än Bryssel tycker jag.
Efter att ha funderat ett par dagar bestämde jag mig för en vanlig 2-sits Magnum med smala armstöd (250 cm) + en 110x70 cm pall! Klurade länge på fast divan vs. pall men fastnade för det sistnämnda p g a flexibilitet. Ska fixa något snyggt fäste för pallen sen så att den inte glider ifrån hela tiden. Tyg Bolton 7520 tack vara Blackenings snygga bilder! Är det fel att längta tills julen och nyår och allt är över så att man får soffan?
He he, så snygga är dom väl ändå inte...?
Men det är alltid kul om dom hjälper någon på vägen...
Postad 24 November 2007 - 10:29
Det blev den stora modellen fast med 27cm armstöd.
Beställde med tyget Riga 46.
Blir nu dock lite osäker på om jag kommer kunna få upp soffan i trapphuset..
Ska göra upp en ritning i SketchUp så får se säga vad ni tror.
Ni som har släpat upp den till eran lägenhet, berätta gärna hur stor erat trapphus är.
Lev. i slutet av januari
Redigerat av AMDTerrorist, 24 November 2007 - 10:32.
Postad 24 November 2007 - 16:42
Nu är den beställd iaf, blev en Rambo i ett grått tyg med valnötsben.
Samma färg som på den här bilden men bara med den stora divanen och 3sitts istället för 2.
Fick den för 11000:- inkl hemleverans.
Blev lite förvånad när de nästan vågade lova att den skulle leveras vecka 50 istället för vecka 2 som de tidigare sagt.
Så nu måste vi se till att få färdigt vardagsrummet (finns lite att göra hehe).
fyfan va sjukt snygg den är.. har sån ångest när jag vet att en sån kanske inte får plats i kommande lägenheten. :/
Postad 02 December 2007 - 20:08
Jag har äntligen bestämt mig efter att ha provat olika soffor. Bellus Magnum är bland den skönaste soffan jag testat hitills, samt att storleken passar utmärkt.
Min fråga är nu denna jag ska nämligen flytta till Luleå och försöker hitta en butik som säljer den där men har inte hittat en.
Bor i Stockholm och har prov suttit den hos soffcenter men frakten blir för enorm, där av att jag undrar om någon vet om de finns en återförsäljare omkring Luleå trakten???
Tack på förhand
Postad 02 December 2007 - 23:20
Hej hej!
Jag har äntligen bestämt mig efter att ha provat olika soffor. Bellus Magnum är bland den skönaste soffan jag testat hitills, samt att storleken passar utmärkt.
Min fråga är nu denna jag ska nämligen flytta till Luleå och försöker hitta en butik som säljer den där men har inte hittat en.
Bor i Stockholm och har prov suttit den hos soffcenter men frakten blir för enorm, där av att jag undrar om någon vet om de finns en återförsäljare omkring Luleå trakten???
Tack på förhand
EM
Adress
Besiktningsvägen 5B
971 25 Luleå
Tel: 0920-374 00
Fax: 0920-374 01
E-post: [email protected]
Bara knalla in och beställa, som jag förstått så tar EM hem dessa soffor!
Postad 03 December 2007 - 11:30
Hemsidan finns inte?Har också fastnat för den här typen av soffa, jag kommer att beställa en soffa som heter Torslanda/rambo från burhens ( kolla deras utbud på www.burhens.se).
Redigerat av mysen_, 03 December 2007 - 11:30.
Postad 03 December 2007 - 15:34
Google är din vän.Hemsidan finns inte?Har också fastnat för den här typen av soffa, jag kommer att beställa en soffa som heter Torslanda/rambo från burhens ( kolla deras utbud på www.burhens.se).
http://www.burhen.co...sh/Default.aspx
Postad 17 December 2007 - 08:56
Postad 17 December 2007 - 15:14
Postad 18 December 2007 - 00:54
Postad 18 December 2007 - 20:07
Bilder med förklaring vilket tyg och färg det är skulle uppskattas.
Postad 18 December 2007 - 22:21
Så det blir lite jobbigt att radda upp alla.
http://inredningsfab...roducts_id=1351
Där har du några av tygerna.
Ta en eller två timmar ledigt en dag och åk in och provsitt en.
Postad 19 December 2007 - 22:50
Jag är väldigt sugen på att köpa en Bellus Magnum -soffa men har inte möjlighet att åka in till EM i uppsala (Jag bor i gävle) pga arbete. Kan någon förklara lite vad det är för skillnad på dom olika tygerna och vilka färger det finns att välja mellan.
Bilder med förklaring vilket tyg och färg det är skulle uppskattas.
Tjena du åk till borlänge istället då?? dem har magnum soffan och alla tyger på svenska hem i borlänge.. där köpte ja min...!!!
Postad 20 December 2007 - 11:37
Postad 20 December 2007 - 15:01
Ni vet väl att ni har 10% rabatt på bla Magnumsoffan på Inredningsfabriken.se..
Priset är inklusive hemtransport.
Koden är minhembio
Postad 21 December 2007 - 19:29
Leveranstiden på åtta veckor kändes som en evighet.
Och så under fikan idag på jobbet så får jag en samtal från blooms där de säger att soffan har nu kommit och den är klar för leverans.
Efter halva tiden? Jo man tackar!
Så nu står den där och pryder mitt vardagsrum! den är underbar!
Bilder kommer upp snart
Postad 27 December 2007 - 10:29

Rätt så lik och kostar bara 6997. Rätt snygg till det priset tycker jag och väldigt lik Bellus magnum.
SKall åka och kolla på den idag tror jag.
EDIT; var nog bara ett exemplar till det priset. Nu kostar den 10000 igen.
Redigerat av k_k, 27 December 2007 - 16:21.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5 filmer
32 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?