Canal Digital HDTV (mpeg4) Box med hårddisk
859 svar till detta ämne
Postad 10 september 2007 - 16:26
Unregistered00b32263
-
Unregistered00b32263
-
Användare
-
-
201 inlägg
Jo skickade också iväg ett mail just nu där jag krävde att få ett konkret svar om hur det blir annars så avbokar jag min beställning. Får väll se om de skriver samma sak till mig.
Edit: fick detta som svar
Hej och tack för ditt mail
För att få tillgång till Canal+ Sport HD måste du minst ha ett
abonnemang på Familjepaketet med Canal+ Total + HD-paketet eller
enbart Canal+ Total.
I båda fallen kostar det 99:-/mån.
Tolkar det som att det kommer kosta 99kr i månaden.
Edit2: klart de kan ju ha skrivit så för att gardera sig så jag inte ska kunna använda mailet senare om de skrivit att det ska kosta 49kr tex i mailet och sen blir det 99kr.
Redigerat av Unregistered00b32263, 10 september 2007 - 17:08.
Postad 10 september 2007 - 19:13
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Hej,
Per 1/11 blir det en annan line up på Canal+ kanalerna liknande TV1000.
Jag gissar att det är lite rörigt fram till att CD har klara papper från Canal+
C+ Sport HD finns dock hela tiden med i det Total-paket som både CD C+ har på sin hemsida.
Dvs det erbjudande man marknadsför till sin kundkrets.
Postad 10 september 2007 - 19:14
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Snart kommer film-hd kosta 99:-/mån oxå
Postad 10 september 2007 - 19:15
artsibungeri
-
artsibungeri
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Nej! Nu får de väl ge sig. Är det så, är det så att ni på Canaldigital klår era kunder på vartenda sekin som bara möjligt, är det så?
Sverker
Postad 10 september 2007 - 20:37
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Ni kan ju prova att skicka direkt till Canal+ och fråga...vad som gäller med HD
Skicka ett mail till: [email protected].
Postad 10 september 2007 - 20:51
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Att priser na på sat_TV höjts (inklusiva alla avgifter) beror nog på att största konkurenten Piratkort inte funkar nuförtiden. Och det lustiga är att man trodde det skulle vara tvärt om
Jag håller med skribenten som undrar varför många boxtillverkare ratar toslink men nu är det ju så med denna box och för den skull gör den mig ganska ointresserad av att att köpa den. Att ha en omvandlare med tillhörande strömkabel tycker jag bara är att krångla till det.
Postad 10 september 2007 - 22:29
Max74
-
Max74
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Hej alla.
Skall försöka reda ut lite begrepp verkar det som.
1. Boxen har EPG. (en mycket snygg sådan)
2. Kan mycket väl spela in från EPG.
3. Har ingen CA slot
4. Coaxial SPDIF är dock att föredra då sinalen förblir så opåverkad som möjligt.
5. Bilden hackar INTE
6. Spelar in i HD kvalitet från HD kanal.
7. Både USB + ethernet avaktiverade i 1a mjukvaru versionen.
8. 2 separata kablar från LNB (mikrovågshuvud) krävs om man skall kunna använda den som det är tänkt.
9. Både HDMI (med ljud såklart) och komponent ut.
10. Kan skapa egna favorti listor.
11. Jepp kommer börja levereras v38. Om inget helt oförutsett händer.
Kundtjänst bör dock bli lite mer informerade märker jag.
Kommer läsa tråden mera.
Bifogar senaste urklippet på kampanjen gjort i kväll.
2007_09_10_234253.jpg 108,8K
6 Antal nerladdningar
Redigerat av Max74, 10 september 2007 - 22:58.
Postad 10 september 2007 - 22:34
Gavva
-
Gavva
-
Forumräv
-
-
598 inlägg
Ni kan ju prova att skicka direkt till Canal+ och fråga...vad som gäller med HD
Skicka ett mail till: [email protected].
<{POST_SNAPBACK}>
Jo jag skickade ett mail dit för en vecka sedan! Men jag har inte fått något svar än.
Postad 10 september 2007 - 22:45
oveb
-
oveb
-
Amatör
-
-
87 inlägg
11. Både HDMI (med ljud såklart) och komponent ut.
Du råkar inte veta HDMI-version ? Kundtjänst bör dock bli lite mer informerade märker jag.
Dagens understatement...
Postad 10 september 2007 - 22:46
Max74
-
Max74
-
Amatör
-
-
69 inlägg
11. Både HDMI (med ljud såklart) och komponent ut.
Du råkar inte veta HDMI-version ?
Dagens understatement...
<{POST_SNAPBACK}>
Svar på 1a frågan. Nej det vet hag tyvärr inte men skall ta reda på. Som kommentar på 2a. Skall jag faktiskt se till.....
Postad 10 september 2007 - 23:21
T.P.
-
T.P.
-
Lärjunge
-
-
298 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Med favoritlistor menar du som på nuvarande HD-box? Det de flesta vill ha är redigerbara favoritlistor, alltså att man i favoritlistan även kan ändra plats på kanalerna och att man kan lägga samman mark- och satellitkanaler i samma lista. Det är det som är det viktigaste!  7. Både USB + ethernet avaktiverade i 1a mjukvaru versionen.
<{POST_SNAPBACK}>
Det låter som att det kommer att aktiveras i mjukvara nr2? Hur blir det med andra satelliter och fria kanaler? Funkar det?
Redigerat av T.P., 10 september 2007 - 23:44.
Postad 11 september 2007 - 08:52
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Med favoritlistor menar du som på nuvarande HD-box?
Det de flesta vill ha är redigerbara favoritlistor, alltså att man i favoritlistan även kan ändra plats på kanalerna och att man kan lägga samman mark- och satellitkanaler i samma lista. Det är det som är det viktigaste! 
Ja det är lagon kul som det är nu, att jag måste gå till kanalplats 200 nånting för att se lokalnyheterna på TV2! Det blir inte av.
Postad 11 september 2007 - 09:06
pjay1
-
pjay1
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Fan vad goda nyheter max74.Har väntat ett år på denna box ska bli gött med hd bild.
Du verkar ju veta grejer hur är det med sport hd har ju hört en massa olika sker om den du kanske vet för kundtjänst är ju kass.Är det inte bättre att canal digital tar hand omden tjänsten själva än att leja bort det till ointresserade personer som bara förstör kanalens rykte.Har pratat med många handlare som tycker att canal+ är dåliga å okunniga kanske dags för dom att vakna
Postad 11 september 2007 - 09:08
The Real Mr x
-
The Real Mr x
-
Forumräv
-
-
638 inlägg
He-He,skratta eller gråta?
Har varit kund ett bra tag nu och det har väl inte varit någon ros-väg direkt.
Det jag läser senaste dagarna i tråden fortsätter att vara den röda tråden i CD´s
sätt att behandla kunder. Kundtjänsten fungerar jättebra om man vill beställa.
Där tar det tyvärr stopp för har du problem? eller rent av frågor utöver detta
kan du räkna med att lägga massor med tid och känslosvallningar framåt.
Jag börjar faktiskt fundera på oom TV är så himmla viktigt för mig?
Visst, det är fantastisk bild på vissa sändningar på HD-kanalerna men
egentligen kanske jag skall lägga ner dessa pengar på HD-filmer istället.
D.v.s. lägga pengarna på att köpa dom filmer jag vill ha. Är i startgroparna
under hösten för ett projektor-projekt och egentligen njuter jag mes med att se
film och TV är egentligen mindre värt idag. Och ser man till kostnaderna för att
vara satelit-kund så är det ju en hel del pengar man slänger ut speciellt som jag har
familj och 2 tvillingkort, e.t.c.
Så vad jag egentligen vill säga efter att ha varit CD kund med allt detta inneburit kanske det
räcker med att vara Boxer-kund för TV-tittandet och istället lägga pengarna på HD-filmer
HD-spelar, Projektor e.t.c.
Alla är vi olika och jag har varit riktigt inbiten HDTV-tittare men kvaliten kommer
aldrig upp till en riktig HD-film från HDDVD/BD så är det kvalitetstid via sin bildvisare
så kanske just TV inte är så viktigt...
Bra en tanke.
(ja, jag vet att jag sjunkit lågt men det kanske beror på problem, pris och avsaknad av info från CD, e.t.c.)
Redigerat av The Real Mr x, 11 september 2007 - 09:09.
Postad 11 september 2007 - 10:17
Veritas
-
Veritas
-
Forumräv
-
-
581 inlägg
Hej alla.
Skall försöka reda ut lite begrepp verkar det som.
1. Boxen har EPG. (en mycket snygg sådan)
2. Kan mycket väl spela in från EPG.
3. Har ingen CA slot
4. Coaxial SPDIF är dock att föredra då sinalen förblir så opåverkad som möjligt.
5. Bilden hackar INTE
6. Spelar in i HD kvalitet från HD kanal.
7. Både USB + ethernet avaktiverade i 1a mjukvaru versionen.
8. 2 separata kablar från LNB (mikrovågshuvud) krävs om man skall kunna använda den som det är tänkt.
9. Både HDMI (med ljud såklart) och komponent ut.
11. Jepp kommer börja levereras v38. Om inget helt oförutsett händer.
Kommer läsa tråden mera.
Bifogar senaste urklippet på kampanjen gjort i kväll.
2007_09_10_234253.jpg 108,8K
6 Antal nerladdningar
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har några frågor: 1. Vem är du!?  Jobbar du på CD eller deras inhyrda support? 2. Kan du reda ut vad som egentligen gäller angående C+Sport HD?* På urklippet som du har postat så står det inget om att man måste betala för kanalen. Men om du klickar på länken "Läs om kanalerna" så kostar C+Sport HD 99 kr/mån efter sex månader. 3. Vad kommer kanalen att sända i HD förutom Premier League, Allsvenskan och Elitserien? NHL? NBA? 4. Kommer det fler HD sport kanaler? 99 kr/mån är dyrt för en kanal som inte sänder så ofta och än mer sällan matcher med favoritlaget. *) Av naturliga skäl så kommer jag hur som helst att vilja ha skriftliga besked av CD för att jag inte ska avbeställa den nya HD-boxen, men det kan vara intressant att höra vad du har att säga.
Redigerat av Veritas, 11 september 2007 - 10:19.
Postad 11 september 2007 - 10:51
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Att det finns folk från CD här i denna tråd har vi nog vetat om ganska länge, Det finns vissa användare med få inlägg i sin profil som enbart dyker upp i trådarna om Canal Digital, vilket ju är trevligt  . CD har ju ( eller haft? ) sin kundsupport ( kundtjänst ) i Kalmar och Haparanda.
Såg på den nya kanaluppdelningen som Max74 visade och man kunde ju hoppas att man fick välja vilka paket man skulle vilja ha dvs betala för.
Detta med att CD är bra när man beställer abonnemang men inte vid övriga frågor är att de troligen bara läser rakt av en manual.
// Hifighost
Postad 11 september 2007 - 11:21
Gavva
-
Gavva
-
Forumräv
-
-
598 inlägg
Har bara en fråga till Max74. Innan du ändrade ditt första inlägg så stod det något om att vi inte skulle oroa oss om canal+ sport HD, utan att den säkerligen skulle ingå om 6 månader. vart har du fått den informationen ifrån?
Jag tror många med mig vill ha klara besked om vad som ingår & inte när man binder sig i två år.
Postad 11 september 2007 - 12:49
peterkinna
-
peterkinna
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Fick precis ett mail från kundservice, och de skrev att boxen skeppas okt-nov.
Man kan undra vad som gäller???
Postad 11 september 2007 - 13:13
mr.K-Lean
-
mr.K-Lean
-
Rookie
-
9 inlägg
Jag pratade med en säljare på Expert igår. Hon berättade att CD kommer ut med en ny inspelningsbar box under Jan, Feb som enligt henne ska kunna användas till både satellit och bredbandstv. Låter intressant och det känns rätt att vänta på denna "multibox".
<{POST_SNAPBACK}>
Det skulle kunna handla om samma box med mjukvara v2, eller en med lite annat innanmäte. De skulle antagligen också kunna tjäna en del på att få igång uppkoppling på boxen för att förenkla PPV funktioner och annat. Edit: Jag fattar inte vad det är för meddelande som jag svarat på, verkar ju vara skrivet 2006 samt finns inte längre på denna tråd, fattar ingenting, kunde svära på att det var sista meddelandet i tråden...?? Edit2: Ah, hittade inlägget på första sidan av tråden, nåväl, det är ju möjligt att den kan komma att anpassas för ip-tv men antagligen inte jan/feb 2007...
Redigerat av mr.K-Lean, 11 september 2007 - 13:26.
Postad 11 september 2007 - 13:54
Tomas L
-
Tomas L
-
Veteran
-
-
1 559 inlägg
Jag fick precis skriftlig bekäftelse på att C+ sport HD ingår, så jag beställer boxen! För att vara på säkra sidan ställde jag frågan fyra gånger(!): Fråga 1: Enligt eran hemsida så ingår Canal+Sport HD i Canal+Total paketet. Men nu säger vissa att den ingår i bara sex månader om man beställer den nya inspelningsbara HD-boxen med 24 månaders bindning. Vad gäller egentligen? Har jag Canal+Sport HD i 24 månader om jag köper den nya HD-boxen med inspelning?
Svar 1: Hej och tack för ditt mail
Om man har Canal+Total i sitt grundabonnemang behöver man t.ex inte ha HDpaketet.
Que!?  Försöker igen: Fråga 2: Jag tror ni missförstod min förra fråga: jag undrar om Canal+Sport HD ingår under bindningstiden på 24 månader när man beställer den nya inspelningsbara HD-boxen? Eller ingår Canal+ sport HD gratis bara de första sex månaderna, och efter det så kostar den 99 kr/månad? Jag har idag familjepaketet med Canal+Total.
Svar 2: Hej och tack för ditt mail
Okej, C+FilmHD och C+SportHD ingår i C+Total paketet, men går inte att se på om man inte har en HD-box.
...men det var ju inte riktigt det som jag frågade, jag vill ha ett tydligare "ja" eller "nej"! En gång till... Fråga 3: Ok, tack för svaret! Jag har redan en HD-box och vill även beställa den nya inspelningsbara boxen. Jag tolkar ditt svar som att Canal+ sport HD ingår under bindningstiden på 24 månader för den nya inspelningsbara boxen, under förutsättning att jag har Canal+Total?
Svar 3: Ja, du abonnerar på Familjepaketet och Canal+Total
Men nu inser jag att de kan tolka dessa svar i deras favör: "Ja, C+ sport HD ingår OM man betalar 99 kr/månad efter sex månader. En gång till... Fråga 4: Sista försöket! Ingår Canal+ sport HD i 24 månader utan extrakostnad om jag beställer den nya inspelningbara HD-boxen och familjepaketet med Canal+Total?
Svar 4: Hej och tack för ditt mail
C+FilmHD samt C+SportHD ingår i C+Total paketet och du har ju Fam/C+T så det ingår i ditt utbud.
OK! Om CD vill ha 99 kr/månaden för Canal+sport så har jag enligt deras kontrakt rätt att säga upp bindningen på 24 månader p g a ändring i utbudet. Såvida det inte dyker upp ett nytt kontrakt som jag måste skriva på för att få den nya Hd-boxen med inspelning där det står annrolunda...men nu har jag tillräckligt på fötterna för att beställa boxen.
Postad 11 september 2007 - 14:21
The Real Mr x
-
The Real Mr x
-
Forumräv
-
-
638 inlägg
Jag fick precis skriftlig bekäftelse på att C+ sport HD ingår, så jag beställer boxen! För att vara på säkra sidan ställde jag frågan fyra gånger(!):
<{POST_SNAPBACK}>
Asså jag vill inte vara otrevlig men jag tycker inte riktigt att dom svarat på din fråga någon gång i mailväxlingen. Fick du skriftligt på att du aldrig kommer få betala extra för Sport HD under 24 månaders perioden? mvh
Postad 11 september 2007 - 14:29
Tomas L
-
Tomas L
-
Veteran
-
-
1 559 inlägg
Jag fick precis skriftlig bekäftelse på att C+ sport HD ingår, så jag beställer boxen! För att vara på säkra sidan ställde jag frågan fyra gånger(!):
<{POST_SNAPBACK}>
Asså jag vill inte vara otrevlig men jag tycker inte riktigt att dom svarat på din fråga någon gång i mailväxlingen. Fick du skriftligt på att du aldrig kommer få betala extra för Sport HD under 24 månaders perioden?
mvh
<{POST_SNAPBACK}>
Ja, jag tycker att både svar 3 och 4 säger att jag har C+SHD (Canal+ sport HD) under hela bindningstiden. Särskilt svar 4 säger ju klart och tydligt att C+SHD (och även C+Fim HD) ingår i mitt utbud.
Postad 11 september 2007 - 14:35
Gavva
-
Gavva
-
Forumräv
-
-
598 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Asså jag vill inte vara otrevlig men jag tycker inte riktigt att dom svarat på din fråga någon gång i mailväxlingen. Fick du skriftligt på att du aldrig kommer få betala extra för Sport HD under 24 månaders perioden?
mvh
<{POST_SNAPBACK}>
Ja, jag tycker att både svar 3 och 4 säger att jag har C+SHD (Canal+ sport HD) under hela bindningstiden. Särskilt svar 4 säger ju klart och tydligt att C+SHD (och även C+Fim HD) ingår i mitt utbud.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag skulle nog inte se det som en garanti att det ingår.. Jag fick ju detta svar igår. Hej och tack för ditt mail Canal+ Sport HD har du tillgång till om du har Familjepaketet med Canal+ Total och HD-paketet för 99:-/mån eller om du har Canal+ Total och då betalar du 99:-/mån för Canal+ Sport HD. Sen står det ju att den bara ingår i 6manader på hemsidan... så dom får nog rätt även om du har ett mail som säger att det ska ingå!
Redigerat av Gavva, 11 september 2007 - 14:37.
Postad 11 september 2007 - 14:38
The Real Mr x
-
The Real Mr x
-
Forumräv
-
-
638 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
mvh
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Jag skulle nog inte det det som en garanti att det ingår.. Jag fick ju detta svar igår.
Canal+ Sport HD har du tillgång till om du har Familjepaketet med Canal+ Total och HD-paketet för 99:-/mån eller om du har Canal+ Total och då betalar du 99:-/mån för Canal+ Sport HD.
<{POST_SNAPBACK}>
Ja jisses. Den varianten har jag inte hört alls Jag får bara mer vatten på min kvarn när det gäller detta företaget. Om vi tänker efter sitter vi här med vår dyrbara tid och försöker 'tolka' vilka tjänster ett företag säljer och paketerar samt dess villkor. Helt otroligt
Postad 11 september 2007 - 14:44
Tomas L
-
Tomas L
-
Veteran
-
-
1 559 inlägg
Jag skulle nog inte det det som en garanti att det ingår.. Jag fick ju detta svar igår.
Canal+ Sport HD har du tillgång till om du har Familjepaketet med Canal+ Total och HD-paketet för 99:-/mån eller om du har Canal+ Total och då betalar du 99:-/mån för Canal+ Sport HD.
<{POST_SNAPBACK}>
Ja, det var en ny version!  Ditt besked ser annorlunda ut. Men jag kan bara gå på MITT besked och det är ganska tydligt: jag har C+SHD eftersom jag har C+Total. Nu råkar jag ha C+Total, familjepaketet och HD-paketet, så då slipper jag betala för C+SHD även med ditt besked. Skulle CD ändra sig under perioden så har jag enligt kontraktet rätt att med omedelbar verkan säga upp abonnemanget.
Redigerat av Tomas L, 11 september 2007 - 15:01.
Postad 11 september 2007 - 16:03
dellman
-
dellman
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Det vore bra om vissa deltagare i detta forum kunde läsa innantill och notera ämnet för detta forum.
CANAL DIGITAL HDTV BOX MED HÅRDDISK
Sluta därför att tjafsa om CD:s olika programalternativ m.m. Skapa ett eget forum för den diskussionen och låt diskussionen fortsätta med det ämne som rubriken anger.
Postad 11 september 2007 - 16:15
Unregistered00b32263
-
Unregistered00b32263
-
Användare
-
-
201 inlägg
Jag skulle nog inte se det som en garanti att det ingår.. Jag fick ju detta svar igår.
Sen står det ju att den bara ingår i 6manader på hemsidan... så dom får nog rätt även om du har ett mail som säger att det ska ingå!
<{POST_SNAPBACK}>
hmm det kan inte vara så att om du inte har hd paktet utan bara canal+ total med hd box så måste du betala 99kr i månaden för att få canal+sport hd, men om du har canal+ total med hd paket så betalar du 99kr för hd paketet och får då canal+ sport hd med i den kostnaden? Så om du inte har hd paket får du lägga på 99kr i månaden för att få sport hd. Hänger ni med hur jag tänker?
Postad 11 september 2007 - 16:23
Max74
-
Max74
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Hej alla igen.
Kul att iaf se det intresse som ligger i denna tråden.
Som svar på en av alla frågor.
Nej jag jobbar på MTG....he he he he
Ang Canal+ Sport. Så ber jag att få återkomma med svar på den frågan.
Detta pga av att Canal+ just nu genomgår vissa struktuella förändingar. Framförallt vad det gäller deras kanal paketeringar. (men det kommer iaf bli större utbud.) Och jag vet inte till 100% själv än hur det kommer se ut.
Ang att jag har få skrivna svar på detta forum är pga av att jag aldrig varit registrerad tidigare.
Anser väl det skall anses positivt att man tar sig energin att skriva ngt för att reda ut vissa frågetecken.
Detta pga av både egen intresse och för att visa lite god vilja. (sker dock på fritiden..;-) )
Sen hoppas man ju att den input man får kan göras till ngt nyttigt då det vidarebefodras.
Jag ville bara reda ut vissa frågetecken runt dom tekniska frågorna ang boxen.
Själv anser jag tex priset 99:- / mån för HD paketet är en bra nivå. Man skall ju inse att om man
lagt en lägre nivå från början hade det blivit många små höjningar hela tiden då nya kanaler kommer in i paketet. Nu ramlar dom ju in under samma paket utan ngn pris höjning.
Så det som rör priser och olika kanalers olika skepnader kan jag tyvärr inte svara på i nuläget.
TILLÄG!!! Nej man kan endast söka in kanaler från THOR och inte andra satelliter.
Redigerat av Max74, 11 september 2007 - 16:30.
Postad 11 september 2007 - 16:31
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Max
Hoppas att ni skall lyckas föra över Canal+ och samt HD-Paket i ett och samma paket för att vi som inte vill ha familjepaket slippa denna onödiga kostnaden. Eftersom jag är ute efter HD ej SD.
Postad 11 september 2007 - 16:34
Max74
-
Max74
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Max Hoppas att ni skall lyckas föra över Canal+ och samt HD-Paket i ett och samma paket för att vi som inte vill ha familjepaket slippa denna onödiga kostnaden. Eftersom jag är ute efter HD ej SD.
<{POST_SNAPBACK}>
Jo det hade varit en bra lösning. Men som jag nog tror att alla förstår så detta med TV och Sport handlar mycket om pengar och rättigheter. Så tja vi får väl se vad som händer framöver. Man kan ju hoppas iaf.
Postad 11 september 2007 - 16:39
Unregisteredc4a90337
-
Unregisteredc4a90337
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Själv anser jag tex priset 99:- / mån för HD paketet är en bra nivå. Man skall ju inse att om man
lagt en lägre nivå från början hade det blivit många små höjningar hela tiden då nya kanaler kommer in i paketet. Nu ramlar dom ju in under samma paket utan ngn pris höjning
det börjar likna halmstrået som knäckte åsnans rygg.
TILLÄG!!! Nej man kan endast söka in kanaler från THOR och inte andra satelliter
Suck, fortfarande detta gamla öststatstänkande att fullt betalande kunder inte skall få tillträde till fria kanaler. DISEqC är ju standard på alla boxar förutom de som diverse operatörer handhar.
Postad 11 september 2007 - 16:40
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Så det som rör priser och olika kanalers olika skepnader kan jag tyvärr inte svara på i nuläget.
Synd, det är nog fler som sitter i den sitsen jag sitter i. HD kanalerna ingick när jag köpte den andra halvfärdiga HD boxen och kommer snart börja kosta 99kr/mån. Jag och många andra vill kunna betala för C+TOTAL och välja till HD kanal paketet för 99 och det skall räcka för att få alla HD kanaler! Jag är så lack på att bli påtvingad det för mig helt onödiga FAMILJEPAKETET! För att få alla HD kanaler måste jag nu punga ut med ca 700-800 kr i månaden(Smygavgifter inräknade) och betala för kanaler jag inte tittar på. Värdelöst... Kan du framföra att folk tycker så och stör sig på att man inte får välja själv vad man vill ha för kanaler om man vill ha HD? Dvs slippa familjepaketet och den kostnaden det innebär.
Postad 11 september 2007 - 16:56
Veritas
-
Veritas
-
Forumräv
-
-
581 inlägg
Själv anser jag tex priset 99:- / mån för HD paketet är en bra nivå. Man skall ju inse att om man lagt en lägre nivå från början hade det blivit många små höjningar hela tiden då nya kanaler kommer in i paketet. Nu ramlar dom ju in under samma paket utan ngn pris höjning.
<{POST_SNAPBACK}>
Det som många, mig inkluderad, tycker är dyrt är om Canal+SPORT HD skulle kosta 99 kr, d v s det är utöver familjepaket, C+TOTAL och HD-paket. En hundralapp för en enda kanal... Så det som rör priser och olika kanalers olika skepnader kan jag tyvärr inte svara på i nuläget. HD kanalerna ingick när jag köpte den andra halvfärdiga HD boxen och kommer snart börja kosta 99kr/mån.
Jag och många andra vill kunna betala för C+TOTAL och välja till HD kanal paketet för 99 och det skall räcka för att få alla HD kanaler!
Jag är så lack på att bli påtvingad det för mig helt onödiga FAMILJEPAKETET!
För att få alla HD kanaler måste jag nu punga ut med ca 700-800 kr i månaden(Smygavgifter inräknade) och betala för kanaler jag inte tittar på. Värdelöst...
<{POST_SNAPBACK}>
Hur har du räknat? Ställ gärna upp en kalkyl!  Enligt T.P tidigare i tråden (s.9 tror jag) så skulle alla kanaler kosta ca: 640 kr, men då räknade han ävem med Canal+SPORT HD som (kanske?) ingår och då blir totalkostnaden 550 kr/mån. BTW: När jag uppgraderade till nuvarande box så var CD tydliga över att HD-paketet skulle ingå i ett år, sedan skulle det kosta 99 kr/månaden.
Postad 11 september 2007 - 17:01
Veritas
-
Veritas
-
Forumräv
-
-
581 inlägg
Sen står det ju att den bara ingår i 6manader på hemsidan... så dom får nog rätt även om du har ett mail som säger att det ska ingå!
<{POST_SNAPBACK}>
Det står också på hemsidan att Canal+SPORT HD ingår i Canal+TOTAL...
Postad 11 september 2007 - 17:02
Max74
-
Max74
-
Amatör
-
-
69 inlägg
ok era synpunkter är emottagna.
Håller mig till att svara på tekinska frågor då jag inte kan svara till 100% på era andra frågor gällande kanaler.
Hoppas ni förstår detta.
Postad 11 september 2007 - 17:09
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Hur har du räknat? Ställ gärna upp en kalkyl! Enligt T.P tidigare i tråden (s.9 tror jag) så skulle alla kanaler kosta ca: 640 kr, men då räknade han ävem med Canal+SPORT HD som (kanske?) ingår och då blir totalkostnaden 550 kr/mån.
BTW: När jag uppgraderade till nuvarande box så var CD tydliga över att HD-paketet skulle ingå i ett år, sedan skulle det kosta 99 kr/månaden.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag slänger alltid autogiro avin så jag mindes inte i huvudet vad kort avgiften är. Men 640 kanske stämmer, men jag vill alltså slippa familjepaketet. Det är det jag vill komma fram till.
Redigerat av thetias, 11 september 2007 - 17:28.
Postad 11 september 2007 - 17:13
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Det står också på hemsidan att Canal+SPORT HD ingår i Canal+TOTAL...
<{POST_SNAPBACK}>
Yapp, och därför vill jag kunna välja Canal+TOTAL för 239:- och HD paketet för 99:- Sedan kommer kort avgifter till på det, vad ligger kort avgiften på? Edit, kortavgift ca 55kr mån? Då blir månads kostnad för mina CD kanaler ca 400 kr, det tycker jag är rimligare.
Redigerat av thetias, 11 september 2007 - 17:18.
Postad 11 september 2007 - 17:14
Veritas
-
Veritas
-
Forumräv
-
-
581 inlägg
Jag slänger alltid autogiro avin så jag mindes inte i huvudet vad kort avgiften är.
Men 640 kanske stämmer, men jag vill alltså slippa familjepaketet så det blir 500 istället.
Det är det jag vill komma fram till.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har Canal+ familjepaket med Canal+Total, HD-paket och Viasat Guld, jag vet inte om jag vill räkna ut hur mycket det kostar varje månad...  Vill CD dessutom ha 99 kr/mån för Canal+SPORT HD så bli det för mycket, då tar jag bort allt utom familjepaketet (189 kr/mån + avgifter) och väntar på Viasats HD-paket. (Ska komma 2007 enligt Prylportalen)
Redigerat av Veritas, 11 september 2007 - 17:15.
Postad 11 september 2007 - 17:27
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Jag slänger alltid autogiro avin så jag mindes inte i huvudet vad kort avgiften är.
Men 640 kanske stämmer, men jag vill alltså slippa familjepaketet så det blir 500 istället.
Det är det jag vill komma fram till.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har Canal+ familjepaket med Canal+Total, HD-paket och Viasat Guld, jag vet inte om jag vill räkna ut hur mycket det kostar varje månad... Vill CD dessutom ha 99 kr/mån för Canal+SPORT HD så bli det för mycket, då tar jag bort allt utom familjepaketet (189 kr/mån + avgifter) och väntar på Viasats HD-paket. (Ska komma 2007 enligt Prylportalen)
<{POST_SNAPBACK}>
Kan tro det! Klart att CD vill få ett avtal med nya HD kunder i 2 år när de vet att även Viasat är på g med HD. Men de hade lyckats bättre tror jag om det var det paketet jag vill ha C+TOTAL och HD paketet för att få all HD. Eller om man fick välja fritt... Du vill ju ha familjepaketet, så du har inte samma problem som jag.
Postad 11 september 2007 - 17:55
T.P.
-
T.P.
-
Lärjunge
-
-
298 inlägg
TILLÄG!!! Nej man kan endast söka in kanaler från THOR och inte andra satelliter.
<{POST_SNAPBACK}>
Varför vill ni inte att man ska kunna söka in fria kanaler från andra satelliter? Jag kanske är lite tjatig men blir det redigerbara favoritlistor? Man vill ju ha SVT 2s regionala kanal på kanalplats 2 och så TV4HD på kanalplats 4.
Postad 11 september 2007 - 18:02
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Det vore bra om vissa deltagare i detta forum kunde läsa innantill och notera ämnet för detta forum.
CANAL DIGITAL HDTV BOX MED HÅRDDISK
Sluta därför att tjafsa om CD:s olika programalternativ m.m. Skapa ett eget forum för den diskussionen och låt diskussionen fortsätta med det ämne som rubriken anger.
<{POST_SNAPBACK}>
Dellman du förstår att du blir ignorerad när du skriver så va? Det vi diskuterar är vad du får betala med den nya HD-boxen efter 6 månader men det kanske du inte förstår eller bryr dig om. Jag har Canal+ familjepaket med Canal+Total, HD-paket och Viasat Guld, jag vet inte om jag vill räkna ut hur mycket det kostar varje månad... Vill CD dessutom ha 99 kr/mån för Canal+SPORT HD så bli det för mycket, då tar jag bort allt utom familjepaketet (189 kr/mån + avgifter) och väntar på Viasats HD-paket. (Ska komma 2007 enligt Prylportalen)
<{POST_SNAPBACK}>
Sitter i samma sits när det gäller abonnemang, har allt av CD och Viasat och väntar på Euro1080 abonnemang med en ny HD-box ( som inte kommer från CD ). Skulle aldrig våga tänka på vad detta kostar mig i månaden  . // Hifighost
Postad 11 september 2007 - 18:12
Unregistered163eb4a3
-
Unregistered163eb4a3
-
Användare
-
-
172 inlägg
Jag har förstått att man behöver dubbla antennkablar(sat) för dubbla tuners...
Men kan man köra ena sat och den andra marksänt....???
Idag har jag dubbla satkablar men den ena matar sovrummet med viasat...
Vad behöver jag göra för att kunna nyttja dubbla tuners i denna box...???
Postad 11 september 2007 - 18:30
oveb
-
oveb
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Spännande tåt trots paketdiskussionerna... fast
1c. Jag undrar fortfarande vilken HDMI-version den har ??
2g. En intressant fråga som kommit upp är huruvida det går att blanda in DVB-T-kanalerna i favoritlistan ??
.
Postad 11 september 2007 - 19:42
Max74
-
Max74
-
Amatör
-
-
69 inlägg
OK reder ut lite igen!
Ja du kan blanda (Sat + Terrest) i favorti listorna.
Ang HDMI version väntar jag själv besked på detta.
Svar nog sålänge?
Postad 11 september 2007 - 19:52
Galten
-
Galten
-
Lärjunge
-
-
338 inlägg
Angående Hdmi version fick jag svaret 1.2 från supporten på Canal Digital när jag frågade med hänsyn till de problemen som CD och Samsung har med kompabilitet ( nya samsung har 1.3). jag stod i valet av tv så jag ringde och frågade
Postad 11 september 2007 - 20:48
oveb
-
oveb
-
Amatör
-
-
87 inlägg
OK reder ut lite igen!
Svar nog sålänge?
<{POST_SNAPBACK}>
Visst ! Jättebra ! Tack
Postad 12 september 2007 - 00:01
Unregistered81406615
-
Unregistered81406615
-
Forumräv
-
-
887 inlägg
OK reder ut lite igen!
Svar nog sålänge?
<{POST_SNAPBACK}>
Bli inte rädd nu bara för att folk är lite tvivlande :-) Vänta bara tills boxen kommer och vi börjar hitta alla felen. Då ska du få se på reaktion. Tack för att du försöker. All info mottages tacksamt och många av oss har full förståelse för att man varken kan eller vill prata om/svara på allt.
Postad 12 september 2007 - 07:21
Max74
-
Max74
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Visst är det så.
Jag tog bara ett steg tillbaka då det kom väldigt många frågor jag inte kan svara på.
Jag läser giveviss och svarar på det jag kan svara på.
Vad gäller framtida ompaketeringar med Canal+ ber jag er ta denna frågan med Canal+ kundtjänst.
Vad gäller leveranser av HD boxen är det fortfarande V38 som är aktuell. Det innebär att den börjar förmodligen skeppas iväg till kunder slutet V38 och under V39.
Postad 12 september 2007 - 07:23
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Vad gäller framtida ompaketeringar med Canal+ ber jag er ta denna frågan med Canal+ kundtjänst.
Och där kan vi stånga oss blodiga till ingen nytta, det vet vi sen gammalt. Men alla uppskattar såklart det du kan berätta om boxen.
Postad 12 september 2007 - 08:54
Veritas
-
Veritas
-
Forumräv
-
-
581 inlägg
Visst är det så.
Jag tog bara ett steg tillbaka då det kom väldigt många frågor jag inte kan svara på. Jag läser giveviss och svarar på det jag kan svara på.
Vad gäller leveranser av HD boxen är det fortfarande V38 som är aktuell. Det innebär att den börjar förmodligen skeppas iväg till kunder slutet V38 och under V39.
<{POST_SNAPBACK}>
Du verkar veta mer än CD:s kundtjänst!  Men jag blir lite nyfiken hur kan du som jobbar på MTG ha så god insyn i CD? Du kanske skämtade...(om MTG)?
Redigerat av Veritas, 12 september 2007 - 08:55.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|