Achievmentsranking är uppe
680 svar till detta ämne
Postad 16 May 2008 - 13:19
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Kan man hoppas på dronter som DLC?
Det kan man nog inte då det inte kommer till 360 vad jag kan se Men det där lät faktiskt rätt intressant tills jag läste typexempel på vilka djur som kommer finnas. Players will hunt in different eras in search of trophies such as white-tailed deer, Yukon moose, Alaskan brown bear and Roosevelt elk in over ten of
Nyligen utdöda liksom. Gimme sabeltandad tiger plz. Eller varför inte "Cabelas: The Turok version"?
Postad 18 May 2008 - 13:59
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Oki, så då vart The Golden Compass avklarat. Det är nog den värsta j-a skiten jag spelat på 360 hittills. Och jag har, som ni kanske vet, lirat många av 360's bottennapp genom åren. Vanligtvis finns det ju något (förutom gamerscore) i spelet som gör det värt att lira. Det kan tom vara bara det faktum att det är så uselt att det är komiskt som kan driva mig att slutföra slutet. Men tom detta saknar Golden Compass.
Spelet lider mest av det sega tempot, det totalt o-roliga sätt man utför dialogerna på, grafiken, glitcherna, monotonin med att genomlida omspel för att hitta alla pluppar (som behövs för 100%) etc
Drygt 15 timmar för 1000 GS får väl anses vara hyggligt. Från ett spel vars övriga största behållning var cutscenerna (från filmen) med Nicole Kidman. Hon mer än duger i krig.
-lk
Postad 18 May 2008 - 15:19
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Se så, ljug inte nu. Din egen xbox avslöjar dig: He rallied The Golden Compass winning an amazing 8 achievements, and almost cried with joy.
Jag trodde du hade slutat prenumera på skitspel för att få enkla achivements? Lite besviken; du hade ju bara 5 enkla spel kvar innan du passerade MangeM.
Postad 18 May 2008 - 15:21
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Det finns en hårfin gräns vad jag spelar eller inte för poäng och golden compass passerar den med råge. Efter att ha spelat demot beundrar jag dig att du orkade spela mer än 2 minuter.
Postad 18 May 2008 - 21:01
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Jag trodde du hade slutat prenumera på skitspel för att få enkla achivements?
Lite besviken; du hade ju bara 5 enkla spel kvar innan du passerade MangeM. 
Skall säga upp abonnemanget nu. In i mitten av juni löper den, så får väl spela klart de sista lätta spelen och ta upp jakten på MangeM i höst eller nåt. Jag trodde faktiskt jag skulle kunna ta honom innan sommaren men nu tar det emot som f-n. Har bla Mass Effect och GTA4 som ligger här i princip ospelade och väntar. Det finns en hårfin gräns vad jag spelar eller inte för poäng och golden compass passerar den med råge. Efter att ha spelat demot beundrar jag dig att du orkade spela mer än 2 minuter.
Mmm, jag var bra nära gränsen (att sluta spela) ett par gånger. Speciellt i början då inte poängen direkt rasade in (hade väl 10p efter några timmars spelande). Av de spel som är ännu längre ner på listan (på reveiwscore på MetaCritic) har jag lirat Pimp My Ride och Hour of Victory. Båda dessa förtjänar GOTY:s jämfört med Kompassen. -lk
Postad 18 May 2008 - 23:13
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Har inte kompassen co-op? Du kanske borde letat reda på en masochistisk vän. Såna spel underlättar att ha en partner att dela smärtan med, typ Eragon (som antagligen är ljusår bättre):
Postad 19 May 2008 - 05:44
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Har inte kompassen co-op? Du kanske borde letat reda på en masochistisk vän. Såna spel underlättar att ha en partner att dela smärtan med, typ Eragon (som antagligen är ljusår bättre):
Ingen coop där inte. Sen har jag tyvärr inga vänner som är lagda åt mitt håll precis. Dom flesta är typ "Åhh ... waaah ... kewlt ... GTA kan vi inte lira det lite?" och jag är inte så sadistisk att "näää ... jag har ett annat nytt ... The Golden Compass är riktigt bra ... se så" varpå jag silvertejpar fast handkontrollen i deras händer. Fast nu när jag tänker på det kanske man skulle sätta in en kontaktannons eller nåt "Sökes : vän som inte har nåt emot sena kvällar med monotoniska spelupplägg. Bör gilla grinding, boosting, harv:ing och vara djupt insatt i intrikata metoder att lira 1000 fotbollsmatcher på raken på snabbast möjliga tid" -lk
Postad 19 May 2008 - 08:40
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Fast nu när jag tänker på det kanske man skulle sätta in en kontaktannons eller nåt
Är det inte det den här tråden EGENTLIGEN handlar om?
Postad 19 May 2008 - 09:19
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Är det inte det den här tråden EGENTLIGEN handlar om?
joo ... gillar du även mysiga skogspromenader och en flaska rött efter jobbet på fredagar så hook me up ! Fast vi kanske skall tona ner lite så inte Zoiler åker dit för koppleri eller nåt. -lk
Postad 19 May 2008 - 09:36
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Involverar de 'mysiga skogspromenaderna' en och annan fridlyst älg och elefantstudsare?
Såg att jag inte fått en enda GS på över en vecka. J-a GTAIV. Plus att det kommit dit en massa andra på topplistan så man är nere på plats 83 igen...
Snart krävs det 10k+ bara för att hamna bland de 50 första...
Postad 19 May 2008 - 13:00
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Bör gilla grinding, boosting, harv:ing och vara djupt insatt i intrikata metoder att lira 1000 fotbollsmatcher på raken på snabbast möjliga tid"
Pratar du om PES 2008 nu eller  ? Såg att jag inte fått en enda GS på över en vecka. J-a GTAIV.
Jag har typ 100 i GTA4. Man får verkligen inte mycket om man bara koncentererar sig på storyn. Det går trögt för mig öht nu. Virtua Fighter 5 tar evigheter att fixa GS i. GTA4 också dåligt med GS. Rainbow Six Vegas ger drygt 400 utan online och med buggade offlineachievments. PES 2008 samma sak där.. runt 400. Längesen jag satte tänderna i ett "enkelt" spel nu. Tja, Kane and Lynch borträknat då - men där är det istället massa onlineachievments som sätter P.
Redigerat av Zoiler, 19 May 2008 - 13:01.
Postad 19 May 2008 - 13:34
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Jag har typ 100 i GTA4. Man får verkligen inte mycket om man bara koncentererar sig på storyn.
Det går trögt för mig öht nu.
Samma här. Men det är mest mest för att jag spelar storyn i GTA. Fick ihop 290, snart dags för en bump då jag är något/några uppdrag iväg från att låsa upp alla öarna. Tror jag tar lite vänner + duvor + jumps + sidomissions i samband med det. Skönt att lägga storyn på hyllan en stund. Sen får jag sortera i vilka multiplayer jag orkar ta i det här spelet också. Annars har jag nog tusen enkla poäng kvar i Viva P och Scene It. Sen har man ju ett par achivements kvar i Crackdown och RB6:V2 att sortera ut innan de kan läggas i byt-in högen. Sen ska det ju spelas Bioshock, DoA4, Dead Rising, HalfLife 2, GoW och Halo 3 som bara ligger och samlar damm efter att jag tagit typ 2 achivements i varje spel. Har ett par achivements kvar i XBLA titlarna jag inhandlat också. Skulle jag få tid över finns ju alltid DoA:X2 där jag ligger på 180 poäng numera.
Postad 19 May 2008 - 13:47
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Annars har jag nog tusen enkla poäng kvar i Viva P och Scene It. Sen har man ju ett par achivements kvar i Crackdown och RB6:V2 att sortera ut innan de kan läggas i byt-in högen. Sen ska det ju spelas Bioshock, DoA4, Dead Rising, HalfLife 2, GoW och Halo 3 som bara ligger och samlar damm efter att jag tagit typ 2 achivements i varje spel. Har ett par achivements kvar i XBLA titlarna jag inhandlat också. Skulle jag få tid över finns ju alltid DoA:X2 där jag ligger på 180 poäng numera. 
Mitt dilemma är att... as much as jag skulle vilja lägga ned mycket tid på att plocka achievments i spel så har även jag en backlog av tråkiga proportioner. Och jag ser framåt och inser att den kommer bara växa om jag inte tuggar in. Hade man köpt 360 när det kom ut hade det varit en annan femma. Då hade jag säkert försökt mig på Vegas på Realistic, men nu när jag redan spelat igenom det två ggr (co-op och singleplayer normal) så orkar jag inte lägga ned den tiden på 100 svåra GS. Jag har inte heller spelat några av de spelen du räknar upp förutom Crackdown och DoA4. Det är väl ett plus, att man har så mycket godis att se fram emot =P. Är Viva Pinata enkla 1000? Jag trodde det var tidskrävande.
Postad 19 May 2008 - 14:04
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Mmmm... Känns inte som jag kommer att köpa fler spel på ett tag innan jag kommit igenom min backlog. Känns surt att ha massor av pengar nerplöjda i spel jag inte ens ger en ordentlig chans. Är Viva Pinata enkla 1000? Jag trodde det var tidskrävande.
980 är relativt enkla och tar inte så mycket tid. 15-25 timmar enligt 'enkla achivements' listan. Sen är spelet i sig inte direkt svårt.  De sista 20 poängen är att man ska ha spelat det i 50 timmar.
Postad 19 May 2008 - 15:03
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Mmmm... Känns inte som jag kommer att köpa fler spel på ett tag innan jag kommit igenom min backlog. Känns surt att ha massor av pengar nerplöjda i spel jag inte ens ger en ordentlig chans.
Som sagt ... hook me up när det dags att gå genom dem. Är intresserad av ett samarbete i Halo3 Legendary. 980 är relativt enkla och tar inte så mycket tid. 15-25 timmar enligt 'enkla achivements' listan. Sen är spelet i sig inte direkt svårt.  De sista 20 poängen är att man ska ha spelat det i 50 timmar.
Mmmm, har också de poängen kvar. Tycker spelet i sig är ganska ball men det är lite "långt". Så jag fick ihop 400p första veckan jag spelade det. Migrerade till en 360 Elite. Kunde inte ta med min save från 1:a boxen. Började om. Tröttnade igen strax innan jag skulle börja håva in poäng igen. Men den där 50h achievementen kan man väl få om man låter spelet gå i bakgrunden medans man tar en mysig skogspromenad? Skall tydligen finnas en plats där man kan ställa sig och inga pausande popups dyker upp. -lk
Postad 19 May 2008 - 15:09
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Pratar du om PES 2008 nu eller ?
Tänkte inte på nån speciell faktiskt. Men jag har faktiskt achievements att tacka för att funnit tjusningen i fotbollsspel igen. Tidigare hade jag inte riktigt tålamodet att bli såpass bra på sportspel att jag tyckte de var kul. Fan jag kanske skall lira genom mitt PES6 eller FIFA07 som ligger här och dammar, som nästa spel. Kan vara lägligt med EM knackandes på dörren. -lk
Postad 19 May 2008 - 16:30
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Tänkte inte på nån speciell faktiskt. Men jag har faktiskt achievements att tacka för att funnit tjusningen i fotbollsspel igen. Tidigare hade jag inte riktigt tålamodet att bli såpass bra på sportspel att jag tyckte de var kul. Fan jag kanske skall lira genom mitt PES6 eller FIFA07 som ligger här och dammar, som nästa spel. Kan vara lägligt med EM knackandes på dörren.
För PES 2008 har en spela 500 matcher, 1000 mål och vinn allt som går att vinna. Jag har bara några cuper kvar att vinna och en del matcher men jag har tröttnat. Spelat det skitmycket känns det som. Sen är det kasst att det inte står vilka man har kvar att slå (typ besegra alla i spanska ligan).. så man har något lag kvar men man vet inte vilket. Sen är det buggigt.. en achievment är att skjuta mål från 35 m. Det har jag gjort, men fick den ändå inte. Samma gäller flera andra. Man blir så trött på buggiga achievments. Fick en till i GTA4 idag iaf för story (och tog in lite på tiden så jag kan fortfarande möjligtvis klara av 30 timmar. Problemet är att jag idlat och lekt i flera timmar så det är svårare än vad det borde vara). Och 30 GS i The Darkness som jag precis börjat på lite lätt. På hard givetvis, vill ju inte missa 35 extra GS. På hard tål vanliga människor flera skott i huvudet om man inte träffar exakt -_-. Om du ska spela ett fotbollsspel lagom till EM så kan du ju ta UEFA EURO 2008. Det ska tydligen vara ganska bra och det är trots allt det EM som ska spelas. Såg rätt schysst ut på de filmer jag sett.
Postad 19 May 2008 - 18:56
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Om du ska spela ett fotbollsspel lagom till EM så kan du ju ta UEFA EURO 2008. Det ska tydligen vara ganska bra och det är trots allt det EM som ska spelas. Såg rätt schysst ut på de filmer jag sett.
Roliga achievments också som inte känns helt menlösa (som i UEFA, målsnitt på över 4 mål på femtio matcher, gäsp)
Postad 19 May 2008 - 20:24
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Roliga achievments också som inte känns helt menlösa (som i UEFA, målsnitt på över 4 mål på femtio matcher, gäsp)
Vilket spel menar du har roliga? UEFA också?
Postad 20 May 2008 - 18:59
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Efter 2 och ett halvt års nötande och nötande låste man ÄNTLIGEN upp:
untitled.PNG 27.09K
1 Antal nerladdningar
Ok, så abstinensen har redan satt in, finns det nåra IRL achievements man kan låsa upp under tiden? Tips? Anyone?
Hur många poäng för att ta B-körkort? Se alla Sveriges matcher under EM? Återuppta social kontakt med människor igen? Vistas utomhus?
Suck.
Men Jill på supporten var förstklassig. Vad har hänt där? SFSP kurs ?
Åhhh, kan inte någon gräva upp nån riktigt gammalt lk inlägg där jag downsize:ar problemet med trasiga 360:n också. Som grädde på moset liksom.
-lk
Postad 20 May 2008 - 19:24
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Vilket spel menar du har roliga? UEFA också?
Jag tänkte på UEFA Champions League som kom förra året, totalt förvirrad som jag är glömde jag skriva ut hela namnet.
Postad 20 May 2008 - 20:32
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Åhhh, kan inte någon gräva upp nån riktigt gammalt lk inlägg där jag downsize:ar problemet med trasiga 360:n också. Som grädde på moset liksom.
Orkar inte Du kan ju vara glad att det hände nu och inte senare dock. Tinboy: Hehe, ja FIFA 07 hade typ liknande tråkiga. Bra att de skärpt sig.
Postad 20 May 2008 - 21:06
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Konstigt att din xbox valde seppuku efter att du satt in Jericho när den fått genomlida så mycket annan skit.
Förstår att det måste vara tragiskt. Jag lever med en skitdålig spelare som inte kan läsa skivor ordentligt utan att rapportera att de är skitiga för att jag inte vill vara utan boxen i 3 veckor...
Postad 20 May 2008 - 21:54
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Konstigt att din xbox valde seppuku efter att du satt in Jericho när den fått genomlida så mycket annan skit.
Förstår att det måste vara tragiskt. Jag lever med en skitdålig spelare som inte kan läsa skivor ordentligt utan att rapportera att de är skitiga för att jag inte vill vara utan boxen i 3 veckor...
Ja, lite lustigt. Såg lite fram mot det spelet också. Nåja, det kunde ju faktiskt hänt under en sämre period. Möjligt att den gav upp iom att jag lirat så lite på sistone. 3 blinkade lampor kanske betyder HW failure / seperationsångest eller nåt? Hoppas även de sätter i de senaste 32 nm chippen, Sparven mammabräda och Bluray spelare också. Nåt tycker man att man borde få för 57515 GS. Sugigt att jag kommer ha en 0% Jericho spel som förstör i min lista. Får plocka upp den på rea eller nåt. Passa på å kämpa er förbi mig i MinhemBio toppen nu då. -lk
Redigerat av LillKille, 20 May 2008 - 21:55.
Postad 20 May 2008 - 22:24
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Passa på å kämpa er förbi mig i MinhemBio toppen nu då.
På tal om det så har jag fått flera PM där man bl a skriver, and I quote, "äntligen, nu kan vi vanliga dödliga ta oss förbi honom, hehe" och "Lol, det var på tiden. Där fick han för all skit han matar 360n med XD. Catch up TIME!" Lite dålig stil tycker jag.
Postad 21 May 2008 - 08:50
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5774 inlägg
Finns det folk som fortfarande jagar achievements ?
Jag slutade jaga efter 10.000, har tagit ca 500p sedan jul.
Postad 21 May 2008 - 09:44
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Finns det folk som fortfarande jagar achievements ? Jag slutade jaga efter 10.000, har tagit ca 500p sedan jul.
Ja. Det finns fortfarande dem som inte kommit till din underbara insikt  -lk
Postad 21 May 2008 - 16:27
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Glöm inte parkera 360voice i vacation mode.  LillKille seemed really excited to play yesterday. Our current gamerscore is 57,515 . He opened up Clive Barker's Jericho, and oh... man was it ever sweet!
Postad 05 July 2008 - 08:42
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Tydligen så följer inte MGC-kontot med när man byter gt, så man måste skapa en ny MGC med sin nya gt. Vore snällt om den som administrerar Minhembio MGCn kunde byta ut min gamla gt, bananplanta, mot min nya, ruud swe.
Postad 05 July 2008 - 15:56
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Tydligen så följer inte MGC-kontot med när man byter gt, så man måste skapa en ny MGC med sin nya gt. Vore snällt om den som administrerar Minhembio MGCn kunde byta ut min gamla gt, bananplanta, mot min nya, ruud swe.
Hej, det blir enklare för mig om du skriver din GT i GamerTag tråden igen så uppdaterar jag. -lk
Postad 06 July 2008 - 16:04
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Kan formellt annonsera min målsättning för semestern; 10k före dess slut.
Postad 06 July 2008 - 23:15
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Kan formellt annonsera min målsättning för semestern; 10k före dess slut.
Ambitiöst! Kan rekommendera Spiderwick. 1000p på ett dygn. Jag tror jag passerar 60k strecket med H3 imorgon. -lk
Postad 07 July 2008 - 13:45
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Congratz, bara 7k kvar till Mange sen är du MHB-kung. Känns som du knappar in?
Själv har jag tappat en del. Ligger på ca 38k. Inte spelat mycket under sommaren och det jag spelat har varit rätt svåra spel.
Det är rätt intressant egentligen.. GTA4 Stevies cars.. 30 jobbiga bilar att hämta och man får 20-30 GS för det. Sen har vi t ex fly från 4 stjärnor på fot som är pissenkelt och ger 50 GS. Borde balanseras bättre.
Fick bara 790 i Condemned... missade fåglar på en bana och orkade inte spela igen (och en annan bana där jag glömde ta fågeln efter det laddats om, skitsavesystem), hittade inte de gömda ledtrådarna, missade att använda alla meleevapen, orkade inte spela spelet två ggr för att använda alla skjutvapen =/. Egentligen förstörs spelet nog av achievments i detta fallet. Blir som att spela Conkers eller nåt annat samlarspel när man fokuserar på det.
Blev sur på CoD3 också. Skulle spela igenom på legendary (fan svårare än CoD2 pga sämre kontroll, mer spawning, sämre bandesign) och hade kommit typ halvvägs in i spelet när spelet fastnade och jag inte kunde spela vidare från checkpoint hur jag än gjorde. Så jag laddar om kapitlet och försöker igen, men det funkar inte. Jätteroligt btw att man måste pina sig igenom inledningsfilmen utan att kunna ta bort. Den är ett par minuter.
Anyway, så läser jag sedan på en achievmentssida att spelet är glitchat så att man inte FÅR ladda om, utan måste köra från checkpoint hela tiden. annars får man inte legendary. Wohooo.
Förresten, varför har du 0 i FIFA 07  ? Cepiga achievments ftl.
Postad 07 July 2008 - 13:56
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5774 inlägg
Håller helt med dig Zoiler, det kan variera så himla mycket från spel till spel och även i själva spelet hur mycket poäng man får för ett visst uppdrag. I tex Gutiar hero 3 så måste du i princip vara Sveriges bästa spelare för att kunna få över 500 achievements poäng. Alla dessa Experts achievements är helt vansinnigt svåra. Jag skulle tex inte ens klara en låt på Expert, det är helt uteslutet.Sett till achievements är GH3 inget spel att spela, möjligen Aerosmith edition som verkar något enklare.
Postad 07 July 2008 - 15:08
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Congratz, bara 7k kvar till Mange sen är du MHB-kung. Känns som du knappar in?
mmm, MangeM blir svår alltså. Nu har jag inte undersökt det närmare men jag tror vi ligger i ungefär lika mycket och ökar relativt jämnt. Alltså måste jag lägga i en ännu en växel för att komma ikapp ... och det börjar bli tunt med snabba 1000p spel :/ Lägg även på att jag har en ganska rejäl hög med grymma, men tröga 1000p:are hemma och väntar. Mass Effect och GTA4 främst. Själv har jag tappat en del. Ligger på ca 38k. Inte spelat mycket under sommaren och det jag spelat har varit rätt svåra spel.
Hävdar nog fortfarande att du e mer achievementwhore än mig. Tror din GS/dag ratio är ett par poäng högre än mig. Fick bara 790 i Condemned... missade fåglar på en bana och orkade inte spela igen (och en annan bana där jag glömde ta fågeln efter det laddats om, skitsavesystem), hittade inte de gömda ledtrådarna, missade att använda alla meleevapen, orkade inte spela spelet två ggr för att använda alla skjutvapen =/. Egentligen förstörs spelet nog av achievments i detta fallet. Blir som att spela Conkers eller nåt annat samlarspel när man fokuserar på det.
Mmm, joo, Condemned var en typisk spela 2 ggr spel för mig. Tyckte det var såpass bra att det var värt två genomkörningar med ett halvår mellan eller nåt sånt. Håller dock inte med om att samlarspel är av ondo då de oftast är enkla GS med tanke på alla guider  Men visst, vägrar man guide är de aptråkiga. Blev sur på CoD3 också. Skulle spela igenom på legendary (fan svårare än CoD2 pga sämre kontroll, mer spawning, sämre bandesign) och hade kommit typ halvvägs in i spelet när spelet fastnade och jag inte kunde spela vidare från checkpoint hur jag än gjorde. Så jag laddar om kapitlet och försöker igen, men det funkar inte. Jätteroligt btw att man måste pina sig igenom inledningsfilmen utan att kunna ta bort. Den är ett par minuter.
Anyway, så läser jag sedan på en achievmentssida att spelet är glitchat så att man inte FÅR ladda om, utan måste köra från checkpoint hela tiden. annars får man inte legendary. Wohooo.
CoD3 har jag också kvar i hyllan. Den fick sig en genomkörare, men jag minns inte riktigt på vilken nivå. Iaf, den skall få sig en full "guide" behandling i framtiden på svåraste nivån så jag kan pumpa ur den så mycket GS som möjligt. Tack för glitch tipsen BTW. Förresten, varför har du 0 i FIFA 07 ? Cepiga achievments ftl.
Det var svägerskans son som ville spela det och efter det har jag inte orkat/velat spela det ännu. Köpte just WC2006 Fifa på rea och skall spela genom det först. Verkar riktigt ball med en 500p GS där man skall klara alla Global Challenges. Tog faktiskt en Challenge i den i helgen; spöade uppkäftiga Sverige med Rumänien på straffar i kvarten i VM94. Har faktiskt lite svårt för sportspel överlag, tycker det är kul men det är först efter många timmar, när man blivit tillräckligt bra i dem. Så trösklen är ganska hög för att jag skall ta tag i dem. -lk
Redigerat av LillKille, 07 July 2008 - 15:09.
Postad 07 July 2008 - 15:11
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
I tex Gutiar hero 3 så måste du i princip vara Sveriges bästa spelare för att kunna få över 500 achievements poäng.
Heh. Jag har faktiskt undrat varför inte Luzer som inte gör annat än att spelar GH3 inte fått mer än 500 i det... Sånt som gör att jag faktiskt undviker att spela vissa spel. Jag har ett 'omöjligt' achievement spel, det räcker. Annars lär jag passera 8k iom H3 ikväll. Sen har jag några hundra per spel att samla in i uppsamlings-körningar. Sen ska jag bara bestämma mig för ett spel att spela sen lär jag ha 10k i en ask.
Postad 07 July 2008 - 16:16
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
.Hävdar nog fortfarande att du e mer achievementwhore än mig. Tror din GS/dag ratio är ett par poäng högre än mig.
Haha, mja det är nog ytterst tveksamt skulle jag säga  Rent OCD-mässigt så vinner ju du en klar seger som köper så många "enkla" spel, vilket jag ju har slutat med sen ett tag tillbaka. Apropå det, hur orkade du spela igenom Fusion Frenzy 2 1000p  ? Säg inte att du spelade själv också. Men poängmässigt så räknade jag lite snabbt och då har jag mer GS/dag faktiskt, typ 100 mer i månaden. Om du nu köpte din vid launchen. Aja, det är gamla meriter jag lever på  Håller dock inte med om att samlarspel är av ondo då de oftast är enkla GS med tanke på alla guider 
Jag körde efter guide men det blir ju lite tråkigare då iom att skrämselmomentet försvinner oftast =P.
Postad 07 July 2008 - 16:37
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3071 inlägg
blahdvd säljer nu avatar för 14pund... (vet att det borde ligga under köptips, men eftersom achivementen förmodligen är det enda man är ute efter så skriver jag det här)!
Postad 07 July 2008 - 16:39
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Heh. Jag har faktiskt undrat varför inte Luzer som inte gör annat än att spelar GH3 inte fått mer än 500 i det... Sånt som gör att jag faktiskt undviker att spela vissa spel. Jag har ett 'omöjligt' achievement spel, det räcker.
Annars lär jag passera 8k iom H3 ikväll. Sen har jag några hundra per spel att samla in i uppsamlings-körningar. Sen ska jag bara bestämma mig för ett spel att spela sen lär jag ha 10k i en ask. 
För att det är för många co-op achivements i de ******** spelen, och mina kompisar spelar inte riktigt på samma frekvens som mig  Eller har ens lust att lira överhuvudtaget. Kanske ska muta dom nån dag bara för att plocka achivements... Sen att man inte har kick the bucket i GH2 än är ju lite pinsamt, har varit bra nära men tröttnat. Kanske man skulle ta upp igen också...suck. Vad tusan gör jag i den här tråden egentligen  Är inte medlem i fem siffrors klubben så jag känner mig inte så hemma här
Postad 07 July 2008 - 17:42
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
blahdvd säljer nu avatar för 14pund... (vet att det borde ligga under köptips, men eftersom achivementen förmodligen är det enda man är ute efter så skriver jag det här)! 
Nån skulle kunna köpa det och sen låta den gå runt som en vandringspokal bland folket här på forumet. Ärligt skulle jag kunna tänka mig att gå ihop med ett gäng här och köpa lite enkla-GS spel och låta de gå laget runt. Någon sugen? Har tex Spiderman Friend or Foe (OK spel som lider lite av attden enbart har en svårighetsnivå; superenkelt) och Spiderwick Chronicles (below par spel, men busenkla 1000p) att skicka. Själv är jag sugen på TMNT, Cars:Mater-National och Surf's Up. Någon? -lk
Postad 07 July 2008 - 18:08
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Spiderman lider liiite av att det är repetivt som ******** också =/. Kul att möta samma bossar 100 ggr.
Postad 08 July 2008 - 05:47
Magnus M
-
Magnus M
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
mmm, MangeM blir svår alltså. Nu har jag inte undersökt det närmare men jag tror vi ligger i ungefär lika mycket och ökar relativt jämnt. Alltså måste jag lägga i en ännu en växel för att komma ikapp ... och det börjar bli tunt med snabba 1000p spel :/ Lägg även på att jag har en ganska rejäl hög med grymma, men tröga 1000p:are hemma och väntar. Mass Effect och GTA4 främst.
-lk
Det var en helt ok vecka, har gått från höga 64k till låga 67k. Nu har man fått upp ångan lite, så jag kommer inte ge bort något gratis. Sen är det alltid en bonus att spel som Avatar och Spiderwick Chronicles finns, om du skulle ta dig förbi har man ju något ess i rockärmen. Nåväl, vi får väl se hur det går, försten till 70k får en guldstjärna!
Postad 08 July 2008 - 09:21
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Spiderman lider liiite av att det är repetivt som ******** också =/. Kul att möta samma bossar 100 ggr.
Tror jag spelade sista banan 25 gånger för att få den sista achievementen, liiiiiite tråkigt.
Postad 08 July 2008 - 10:15
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Tror jag spelade sista banan 25 gånger för att få den sista achievementen, liiiiiite tråkigt.
Mmm, jag är på den pucken nu. Tror min gräns går vid att spela den banan 3 ggr sen måste jag börja tänka på att jag vill spara det lilla hår jag har kvar. Så den sista 75p:aren kommer väl om 2-3 veckor eller nåt. Ännu ett exempel på lite dålig balancering i achievements. Ett spel som bara har en svårighetsgrad har ju ingen som helst omspelsvärde. Att maxa alla sidekicks borde man ju kunna köra under en genomkörare. -lk
Postad 08 July 2008 - 13:05
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Det var en helt ok vecka, har gått från höga 64k till låga 67k. Nu har man fått upp ångan lite, så jag kommer inte ge bort något gratis. 
Jag har något liknande, plockade FoF och Spiderwick på kort tid i helgen. Så jag tror vi ligger på ungefär samma tempo. Jag kikade runt lite och hittade ju dig för länge sen på 360voice. Är den bra hjälp i GS jakten ? Själv skulle jag vilja ha en webapp som underlättar när man letar efter folk att jaga MP achievements med. Använt forumen på achieve360points och 360achievements men tycker det är lite osmidigt. Kanske 360voice är bättre på den punkten? Jobbigt att hålla reda på vilka requests man har liggande ute. Sen är det alltid en bonus att spel som Avatar och Spiderwick Chronicles finns, om du skulle ta dig förbi har man ju något ess i rockärmen. Nåväl, vi får väl se hur det går, försten till 70k får en guldstjärna!
jepp, jag har också en del lätta GS spel kvar att köra som du redan har  Har inte hittat dem till ett vettigt pris ännu bara. Tror dock du slår 70k före mig. Tror dock jag har knappat in. Tippar på att jag ligger på 64-65' när du når 70'  Hittade en liten app som tog info från 360voice och skapade en graf över de senaste hundra dagarna:
LillKille.gif 2.85K
1 Antal nerladdningar
MangeM.gif 2.8K
1 Antal nerladdningarUnder denna period har jag tagit 3145 mer poäng fastän jag varit nere i dryga månaden (den plana perioden i min graf). Så visst MangeM, jobba på du i samma tempo ...
Redigerat av LillKille, 08 July 2008 - 13:34.
Postad 08 July 2008 - 13:44
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Hittade en liten app som tog info från 360voice och skapade en graf över de senaste hundra dagarna:
Ambitiöst Nu får du passa dig Magnus  . Dock så förklaras ju grafen till viss del av de två enkla spelen.
Redigerat av Zoiler, 08 July 2008 - 13:44.
Postad 08 July 2008 - 14:06
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Ambitiöst
Nu får du passa dig Magnus . Dock så förklaras ju grafen till viss del av de två enkla spelen.
Att döma av trappstegen och lutningen i grafen tippar jag på att MangeM lirat 6-7 "enkla" spel under perioden. Vi är båda lika skyldiga till det "tricket"  -lk
Postad 08 July 2008 - 14:15
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Vissa verkar vara mer skyldiga än andra
Kan ju kolla annars. Du kanske har rätt.
Edit: Japp, verkar som du har rätt. Åtminstone en av de "plana" ytorna borde kunna förklaras med GTA, som du inte spelat än. Din plana yta förklaras av att 360n var borta?
Redigerat av Zoiler, 08 July 2008 - 14:18.
Postad 08 July 2008 - 14:37
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Vissa verkar vara mer skyldiga än andra
Kan ju kolla annars. Du kanske har rätt.
Edit: Japp, verkar som du har rätt. Åtminstone en av de "plana" ytorna borde kunna förklaras med GTA, som du inte spelat än. Din plana yta förklaras av att 360n var borta?
Min helt plana yta är tysklands-rehab. Det är lite synd att skalan är olika på y-axlarna i de olika graferna. Svårt att se om det verkligen är 1000p mellan trappstegen eller ej. Men jag erkänner att det ser ut som jag har nån (eller två) extra enkla GS-spel där. -lk
Postad 08 July 2008 - 17:11
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Räknat på det nu och om 233 dagar är jag förbi MangeM förutsatt vi bägge håller den takt vi haft under de senaste 100 dagarna. Så innan jul blir det nog inget :/ Och jag får nog skruva ner min förväntade GS, när MangeM korsar 70', till höga 63' istället. Fan, med all denna onödiga statistik så kan man nästan tro att det är en sport vi håller på med.
Intressant att se också att om nästa Xbox inte kommer inom det närmaste året bör jag kunna stiga över 100' strecket.
-lk
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|