PS3 eller Xbox 360?
529 svar till detta ämne
Postad 18 March 2007 - 01:34
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
blir det så att PS3 blir halvt överlägsen senare så är det ju bara att byta, då är den dessutom billigare så var inte så inkörda på en bara!
Själv kan jag inte tänka mig att missa spel som God of War 3, nästa Ratchet, FF13 etc så det blir en PS3 sedan om några år. Måste köpa Wii också och har en 360. Nu är mitt största bekymmer inte vilken jag ska köpa utan när jag ska köpa 360 - uppdateras den om någon månad är det ju inte kul att ha en nyköpt, är inget stort fan av oväsen och halvbra kvalitet, men står ut med det om det inte väntar någon uppdatering nu snart.
Det är rätt tunga rykten om att det kommer en ny med HDMI och 120 GB HDD i April i USA. Givetvis är den dyrare. Inget officiellt dock. Jag skulle köpt en nu, men jag bryr mig inte om HDMI och extra lagring. Oväsendet vetifan om de gör något åt med en upgrade. Min låter inte så mycket som andra påstår att deras gör, så det kan vara tur/otur med dvdläsaren. Allt brukar börja med att någon Sony ****** hittar på att PS3 skulle vara bättre än Xbox 360, och eftersom jag inte tål osanningar så måste jag argumentera emot detta
Eller tvärtom
Postad 18 March 2007 - 01:56
Rambos_hier
-
Rambos_hier
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Verkar som om 80% har haft en xbox360 minst två gånger...
Måste ni (xbox360-ägare) betala en ny själva om garantin på ett år(?) har gått ut?
Postad 18 March 2007 - 03:22
mdc
-
mdc
-
Användare
-
-
211 inlägg
Det är rätt tunga rykten om att det kommer en ny med HDMI och 120 GB HDD i April i USA. Givetvis är den dyrare. Inget officiellt dock. Jag skulle köpt en nu, men jag bryr mig inte om HDMI och extra lagring.
Jo det är ju det, blir det någon synlig skillnad med HDMI-kabel i bild/ljud-kvalitet? Läste att de skulle skrota core och sänka priset på nuvarande premium till core's nivå...och ha den med 120gb hdd (svarta) på premiums prisnivå. I så fall skulle jag köpt "gamla" premium förutsatt att de ordnar problemen med den också (vore konstigt om de inte gjorde det) - vitt är ju snyggare med. Oväsendet vetifan om de gör något åt med en upgrade. Min låter inte så mycket som andra påstår att deras gör, så det kan vara tur/otur med dvdläsaren.
Det är ju väldigt olika vad folk skriver - vissa låter det inte så jättemkt och andras låter som lost-monstret sittande i en helikopter utrustad med megafon.
Postad 18 March 2007 - 11:56
Unregisteredfdecda08
-
Unregisteredfdecda08
-
Användare
-
-
183 inlägg
Jag antar att du börjar få kramp vid det här laget, ledsen för det.
Nejdå du behöver inte be om ursäkt. Jag fick ingen kramp. Men min fru fick. Eller värkar rättare sagt. Fick bar nummer 2, en pojk, natten till fredag
Postad 18 March 2007 - 12:25
SonySamppa79
-
SonySamppa79
-
Veteran
-
-
1832 inlägg
[quote name='mdc' date='Mar 18 2007, 04:22 '] [quote name='Zoiler' date='Mar 18 2007, 02:34 ']Det är rätt tunga rykten om att det kommer en ny med HDMI och 120 GB HDD i April i USA. Givetvis är den dyrare. Inget officiellt dock. Jag skulle köpt en nu, men jag bryr mig inte om HDMI och extra lagring. [/quote] Jo det är ju det, blir det någon synlig skillnad med HDMI-kabel i bild/ljud-kvalitet? Läste att de skulle skrota core och sänka priset på nuvarande premium till core's nivå...och ha den med 120gb hdd (svarta) på premiums prisnivå. I så fall skulle jag köpt "gamla" premium förutsatt att de ordnar problemen med den också (vore konstigt om de inte gjorde det) - vitt är ju snyggare med. Visst fasiken är HDMI bättre än component, i mångas tycke och smak. Med HDMI får man också tillgång till dom nya ljudformaten. Men om man inte är intresserad av ljudet, så kanske det är skitsaksamma.
Postad 18 March 2007 - 13:00
Unregistered5120ea9a
-
Unregistered5120ea9a
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
I nuläget så känns det som att XBOX 360 är vassare när det gäller spelande och PS3 när det gäller filmtittande. Detta kan naturligtvis ändras men antagligen inte inom det närmsta halvåret.
Gillar man sedan japanska spel så är antagligen PS3 det säkrare valet även denna generation.
Postad 18 March 2007 - 13:17
basselito
-
basselito
-
Beroende
-
-
1302 inlägg
Nejdå du behöver inte be om ursäkt. Jag fick ingen kramp. Men min fru fick. Eller värkar rättare sagt. Fick bar nummer 2, en pojk, natten till fredag 
<{POST_SNAPBACK}>
Oj! Man får gratulera!
Postad 18 March 2007 - 22:22
Faceplant
-
Faceplant
-
Beroende
-
-
1264 inlägg
Förstår inte varför folk håller så hårt på sin egen och måste snacka skit om den andra
Allt brukar börja med att någon Sony ****** hittar på att PS3 skulle vara bättre än Xbox 360, och eftersom jag inte tål osanningar så måste jag argumentera emot detta 
<{POST_SNAPBACK}>
Den kommetaren är ganska magstark för att komma från någon med din posthistorik, dvs den historik som moderatorerna inte rensat bort.
Postad 18 March 2007 - 23:57
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Verkar som om 80% har haft en xbox360 minst två gånger... Måste ni (xbox360-ägare) betala en ny själva om garantin på ett år(?) har gått ut?
<{POST_SNAPBACK}>
Har haft min i snart 1.5 år utan några problem. Känner 5 polare som också köpte en vid launch och de har itne heller haft några problem. Det där är nog extremt överdrivet att det är massor av konsoller som går sönder. Så vanligt är det inte.
Postad 19 March 2007 - 00:07
LeTheMan
-
LeTheMan
-
Beroende
-
-
1014 inlägg
Läste någonstans att Microsot erkände en felmarginal på 6% av alla konsoller, men enligt analytikern trodde han närmare på 8%.
Postad 19 March 2007 - 00:50
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3653 inlägg
Verkar som om 80% har haft en xbox360 minst två gånger... Måste ni (xbox360-ägare) betala en ny själva om garantin på ett år(?) har gått ut?
<{POST_SNAPBACK}>
Har haft min i snart 1.5 år utan några problem. Känner 5 polare som också köpte en vid launch och de har itne heller haft några problem. Det där är nog extremt överdrivet att det är massor av konsoller som går sönder. Så vanligt är det inte.
<{POST_SNAPBACK}>
jag tror det är mycket vanligt.Kollar man på olika forum runt omkring så är det en j**** massa människor som klagar på red ring of death.Jag tex har haft 2 stycken 360 som har gått sönder.Ena 360n gick sönder pga att hårddisken gick sönder.Den andra gick sönder förra veckan.Titta på south park o sen frös bilden.Jag stängde av och satte på............the ring of death!!!!!!!!!
Postad 19 March 2007 - 02:06
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Jag kan bara tala av egen erfarenhet och jag och mina kompisar har inte haft några problem än iaf.
Enda gången jag fått 3 röda ringar var när jag inte hade kopplat in bildkabeln ordentligt.
Postad 19 March 2007 - 02:51
diabolo
-
diabolo
-
Mästare
-
-
3548 inlägg
Har haft min 360 ca 9-10 månader...no problem änsålänge.
Postad 19 March 2007 - 09:31
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Raynilsson
Vi verkar ha samma problem...Min frös o-så sen så var det rött...har lyckats få igång den 1 gång men den funka bara nåra minuter så vart det samma sak
Postad 19 March 2007 - 10:17
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3653 inlägg
yupp, en riktig skit produkt!! tänker sälja min 360 o köpa en PS3.I framtiden kanske jag köper en 360 igen om dom fixar detta STORA problem som dom har nu. Annars så kan du ju prova denna metod och se om den börja fungera igen haha http://gizmodo.com/g...eath-217686.phphär kan ni även se en dokumentär om the ring of death och se hur stort problem det faktiskt är. http://www.youtube.c...=56-gQq62Hychär är en ganska rolig film om ring of death.Måste se! http://www.youtube.c...h?v=GLOPW1Qe1HU
Redigerat av rayko, 19 March 2007 - 10:49.
Postad 19 March 2007 - 10:39
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3057 inlägg
Har inte heller haft problem med min, inköpt i sommras men däremot en kompis som köpte sin samtidigt fick åka tillbaka helgen efter och byta den efter ring of death, tur i oturen att den gick sönder så fort så han slapp skicka den till MS.
Postad 19 March 2007 - 10:48
basselito
-
basselito
-
Beroende
-
-
1302 inlägg
Jag var och hämta min 360 under launch natten och den har fryst 2 ggr men inget mer. Det kan jag säga att de flesta konsoler jag har haft även gjort så jag har inte uppfattat det som märkligt.
Bara en av många kamrater har fått bytat sin. Det gjorde han innan julen och även han hämta den under launch natten.
Postad 19 March 2007 - 10:59
ElMaco
-
ElMaco
-
Lärjunge
-
-
473 inlägg
Jag har skickat min 360 på service nu och det är andra ggn jag gör det. Första ggn var drygt efter en månad efter release, och nu är det problem igen
Jag skulle aldrig sälja min xbox360 för jag tycker att den har det bästa spelutbudet som finns och som kommer att komma. PS3 kommer inte i närheten i mitt tycke. (dock har den andra egenskaper jag köper den för) Jag tycker ändå att det är märkligt att man hör att så många har problem med den och plus att redan från första dagen kändes den inte stabil i konstruktionen. När/om det kommer en ny xbox hoppas jag den är stabilare för då bytar jag upp mig till den istället.
Postad 19 March 2007 - 11:38
Articat
-
Articat
-
Användare
-
-
123 inlägg
yupp, en riktig skit produkt!! tänker sälja min 360 o köpa en PS3.I framtiden kanske jag köper en 360 igen om dom fixar detta STORA problem som dom har nu.
Håller med dig Raynillson, 360n är en riktig skit produkt, en riktig dyngspridare! både Brosans och min 360 pajade jag fick iof min billigt på tradera men ändå,brosan köpte sin ny, jag känner två till som har råkat ut för samma problem. Jag har haft åtskilliga konsoller och bla en Amiga CD32 sedan 1996 , den fungerar klockrent idag! Hade en Gamecube som råkade ut för samma öde men den var typ 3 år. Jag är grymt besviken på 360n och vågar helt enkelt inte köpa en ny
Postad 19 March 2007 - 11:40
LeTheMan
-
LeTheMan
-
Beroende
-
-
1014 inlägg
Vänta till Zephyr kommer, problemen borde vara lösta då. Eller vänta ett år till då slimvarianten av 360 kommer  ännu ett problem löst.
Postad 19 March 2007 - 21:11
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Final Fantasy's Hironobu Sakaguchi tycker till om Sonys PS3:
"Ah, Kutaragi-san's architecture...seven DSPs and a low-powered CPU. I don't like the PS3's architecture."
http://www.gamespot....&om_clk=topslot
<{POST_SNAPBACK}> Sakaguchi then resigned his position at Square, and founded Mistwalker with the financial backing of Microsoft Game Studios. http://en.wikipedia....onobu_Sakaguchi
Postad 19 March 2007 - 22:12
Faceplant
-
Faceplant
-
Beroende
-
-
1264 inlägg
Final Fantasy's Hironobu Sakaguchi tycker till om Sonys PS3:
"Ah, Kutaragi-san's architecture...seven DSPs and a low-powered CPU. I don't like the PS3's architecture."
http://www.gamespot....&om_clk=topslot
<{POST_SNAPBACK}>
Sakaguchi then resigned his position at Square, and founded Mistwalker with the financial backing of Microsoft Game Studios. http://en.wikipedia....onobu_Sakaguchi
<{POST_SNAPBACK}>
Jag såg också det där. Aria har en viss förkärlek för vissa vinklar. Jag undrar varför hon inte citerade Dave Perry i games-undustry.biz? "I think that Sony has made the best machine. It's the best piece of hardware, without question," he says.
"It's absolutely insane hardware, and most people don't really understand that. I've been to the technical summit, I've sat there and listened to complete disclosure of what's in that machine. Being a programmer, it made me just sit there and go, 'Oh my God, this machine's incredible.'"
But while Perry is full of praise for the technical capabilities of PS3, he's not so convinced when it comes to the software line-up. "I haven't seen a single game that shows me the power of PlayStation 3. I haven't seen anything even close to what the machine's capable of doing. So that's the sad part for Sony - I feel really bad for them that somebody hasn't really stepped up to show us the hardware all singing, all dancing." http://www.gamesindu...e.php?aid=23321
Postad 19 March 2007 - 23:15
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Det roligaste med Sakaguchi intervjun var ju när de frågade vad han skulle tycka ifall Final Fantasy XIII kom till 360 så han fick tävla mot sin "egen" spelserie.
Han svarade typ "I will crush them under my feet". Han har bra självförtroende iallafall
Postad 20 March 2007 - 07:20
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1680 inlägg
Kan du inte berätta lite mer om tekniken där man använder 4 översamplade pixlar/bildpixel för att åstadkomma 4xFSAA ? Det låter oerhört intressant. Säg 8 pixlar/bildpixel då, låter det bättre?
<{POST_SNAPBACK}> Nja, inte riktigt. Jag ger dig till över natten att fundera på det. -lk
<{POST_SNAPBACK}>
"Äkta" 4xFSAA ger tvåpotensen av 4 antalet översamplade bildpunkter dvs 16 per bildpixel. Men kan dock ifrågasätta varför man skulle behöva beräkna alla dessa, tex för ytor som inte ligger i en "kant". Det finns olika tekniker för detta, dock vet jag inget om hur 360 kantutjämnar. Tills den dag jag vet eller orkar ta reda på det har jag inget belägg att ifrågasätta artiklar som påstår att GPU:n kan kantutjämna med ingen eller ingen påtaglig påslag. Det jag vet är att bilden som produceras har inga eller ickestörande sk "jaggies" och då tycker jag att frågan om vilken teknik som används är i det närmaste värdelös att diskutera. Sålänge det ser bra ut så ... -lk
Postad 20 March 2007 - 09:58
Faceplant
-
Faceplant
-
Beroende
-
-
1264 inlägg
Kan du inte berätta lite mer om tekniken där man använder 4 översamplade pixlar/bildpixel för att åstadkomma 4xFSAA ? Det låter oerhört intressant. Säg 8 pixlar/bildpixel då, låter det bättre?
<{POST_SNAPBACK}> Nja, inte riktigt. Jag ger dig till över natten att fundera på det. -lk
<{POST_SNAPBACK}> "Äkta" 4xFSAA ger tvåpotensen av 4 antalet översamplade bildpunkter dvs 16 per bildpixel. Men kan dock ifrågasätta varför man skulle behöva beräkna alla dessa, tex för ytor som inte ligger i en "kant". Det finns olika tekniker för detta, dock vet jag inget om hur 360 kantutjämnar. Tills den dag jag vet eller orkar ta reda på det har jag inget belägg att ifrågasätta artiklar som påstår att GPU:n kan kantutjämna med ingen eller ingen påtaglig påslag. Det jag vet är att bilden som produceras har inga eller ickestörande sk "jaggies" och då tycker jag att frågan om vilken teknik som används är i det närmaste värdelös att diskutera.
Sålänge det ser bra ut så ...
-lk
<{POST_SNAPBACK}>
Ja hur det ser ut är viktigast, hur man kommer dit spelar inte så stor roll. Uppenbarligen så använder 360:n inte "äkta" 4X FSAA. Min siffra 4 är nog vad som gäller. Hittade den här tabellen för 360:ns GPU: Frame buffer size (32-bit color, 32-bit Z/stencil buffer)
640x480 No FSAA: 2.3 MB 2x FSAA: 4.7 MB 4x FSAA: 9.4 MB
1280x720 No FSAA: 7.0 MB 2x FSAA: 14.0 MB 4x FSAA: 28.1 MB
1920x540 (1080i) No FSAA: 7.9 MB 2x FSAA: 15.8 MB 4x FSAA: 31.6 MB
Och den stämmer bra med antalet "tiles" vid 4FSAA som redovisas här och med vad utvecklare skriver förövrigt i diverse forum.
Redigerat av Faceplant, 20 March 2007 - 09:59.
Postad 20 March 2007 - 22:05
beeny
-
beeny
-
Användare
-
-
147 inlägg
http://www.aftonblad...1026758,00.htmlspel som ska vara kompatibla med ps3 //B
Postad 20 March 2007 - 22:08
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
http://www.aftonblad...1026758,00.html
spel som ska vara kompatibla med ps3
//B
<{POST_SNAPBACK}>
Typiskt av Aftonbladet att göra varje nyhet negativ.
Postad 20 March 2007 - 22:16
beeny
-
beeny
-
Användare
-
-
147 inlägg
vet ni nått om själva blu-ray spelaren till ps3, är den jämnbördig med andra blu spelare som finns på marknaden?
Kommer vi alltså bli nöjda med den?? eller måste man köpa en renodlad maskin för att få tex optimal bild/ljud.
B
Postad 21 March 2007 - 08:06
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3057 inlägg
Den ska tydligen vara riktigt bra som blu ray spelare, ska spöa dom stationära som finns nu iaf.
Postad 21 March 2007 - 11:18
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Enda nackdelen med att ha PS3 som BR spelare är att den inte kan skala ner till 720p. Men det är nog väldigt få som inte har en display/projektor som inte klarar av 1080i.
Sen ska man inte prata om att man aldrig haft problem med sin 360. Nu började min såklart strula igår 
Ingen bild när jag startade den. Den hängde sig 2 gånger varav en av gångerna blev det massa grafikfel.
Jaja. Pajjar den får det bli en ny
Redigerat av Unregistereddc471864, 21 March 2007 - 11:18.
Postad 21 March 2007 - 11:36
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3057 inlägg
hehe ja tur att dom har gett 2 års garanti på den så man slipper strulet, kanske ska sälja den när det är en månad kvar
Redigerat av jimel, 21 March 2007 - 13:20.
Postad 21 March 2007 - 11:45
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Hehe gör så...
Tycker att det är ruggigt störande att man ska måste krångla å skicka iväg den...
hade varit lätt att bara lämna in den på elgiganten...
Postad 21 March 2007 - 12:54
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3653 inlägg
Jag köpte min senaste 360 juli 2006.Nu när den pajjat och ska lämnas in för att fixas, ändras min garanti så att jag får förlängt eller får jag förkortat? hörde att man bara får 30 dagars garanti efter man har fixat den en gång.
Postad 21 March 2007 - 13:01
LeTheMan
-
LeTheMan
-
Beroende
-
-
1014 inlägg
Jag förstår inte, om rykten med Xbox Elite stämmer då blir det fortfarande ingen för mig.
En större hårddisk? Vore bättre om den släpptes som addon till den nuvarande? Sen att det ingår HDMI, man får ju ingen HD-DVD inbyggd och det funkar ju rätt bra utan ingången idag, poängen?
Att de tar närmare 5papp för maskinen är dyrt om inte HD-DVD ingår.
Enda positiva är svarta färgen...
Postad 21 March 2007 - 13:40
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
En större hårddisk? Vore bättre om den släpptes som addon till den nuvarande?
<{POST_SNAPBACK}>
Det ska gå att köpa HDDn löst också.
Postad 21 March 2007 - 14:39
AriaGiovanni
-
AriaGiovanni
-
Lärjunge
-
-
378 inlägg
Jag förstår inte, om rykten med Xbox Elite stämmer då blir det fortfarande ingen för mig. En större hårddisk? Vore bättre om den släpptes som addon till den nuvarande? Sen att det ingår HDMI, man får ju ingen HD-DVD inbyggd och det funkar ju rätt bra utan ingången idag, poängen? Att de tar närmare 5papp för maskinen är dyrt om inte HD-DVD ingår. Enda positiva är svarta färgen...
<{POST_SNAPBACK}>
1. Maskinen är väl först och främst tänkt för amerikanska marknaden i slutet av året då HD-tv kommer till Xboxen, detta kräver ju stor hårddisk. 2. Poängen med HDMI är väl att man ska kunna få ut HD-ljud från HD DVD spelaren, men spelaren behöver ju inte vara inbyggd för att möjliggöra detta. Det är ju ändå själva Xboxen som dekodar HD-ljudet redan idag så den behöver ju bara en HDMI-ut för att skicka det till en förstärkare med HDMI-in. 3. Synd bara att priset verkar bli högt, hoppas att den vita versionen blir billigare och utan 120GB.
Postad 21 March 2007 - 15:31
basselito
-
basselito
-
Beroende
-
-
1302 inlägg
Så som jag har fattat det är den svarta bara en "limited edition" som kommer säljas tillsammans med Core och Premium. När den svarta har sålt slut ska dom ändra Premium så den har samma hårdvara som den svarta....fast vit då.
Postad 21 March 2007 - 17:49
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Har tyvärr ingen garanti på min 360 då den är importerad. Får hoppas den håller till skatteåterbäringen dyker upp iaf
Postad 22 March 2007 - 15:12
Falcon77
-
Falcon77
-
Användare
-
-
117 inlägg
Aftonbladet har en jämförelse mellan PS3, Xbox 360 och Wii. Saklig, övergripande och helt ok jämförelse tycker jag. Recesenten vågar dock inte riktigt sticka ut hakan och ta ställning till vilken som är bäst. Vilket iofs är svårt att svara på, eftersom alla värdesätter olika saker. Aftonbladet Webb TV
Postad 22 March 2007 - 19:10
AriaGiovanni
-
AriaGiovanni
-
Lärjunge
-
-
378 inlägg
Xbox 360 har 480 MB minne, medans PS3 bara har 407 MB minne! Gissa på vilken konsol som spelen kommer vara snyggast http://ozymandias.co...ues-on-PS3.aspx
Postad 22 March 2007 - 19:32
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Brukade det inte börja med att någon PS3 ****** kom in och sa osanningar och sedan var du tvungen att käfta emot  ?
Postad 22 March 2007 - 19:34
Faceplant
-
Faceplant
-
Beroende
-
-
1264 inlägg
Xbox 360 har 480 MB minne, medans PS3 bara har 407 MB minne!
Gissa på vilken konsol som spelen kommer vara snyggast
http://ozymandias.co...ues-on-PS3.aspx
<{POST_SNAPBACK}>
Gissa vem den där bloggaren har som förebild? Major Nelson står i klartext på hans about-sida till och med. Den ärligheten ska han ha credit för eftersom man då vet hur mycket man ska bry sig om det han skriver. Han är uppenbarligen en Microsoftanställd som ber en annan Microsoftanställd att spekulerar om det minne som finns reserverat i Playstation 3. Han har naturligtvis inte den blekaste aning om varför det är reserverat eller i detalj hur mycket det är och hur länge det kommer att vara reserverat. Men det hindrar ju inte honom från att svamla ihop en text om hur mycket bättre Microsofts Xbox är. FUD at it's finest. Och sedan har vi Aria som i vanlig ordning postar det här. Skulle vara intressant att veta om du prenumerar på något speciell tjänst för jag tror inte det är möjligt att hitta alla de här grejerna bara genom att slösurfa?
Postad 23 March 2007 - 09:18
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Det kanske bara är så att 360 är totalt överlägsen och den bästa maskin som någonsin kommer att byggas
Postad 23 March 2007 - 09:47
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3653 inlägg
Stog det inte i tidningen för någon dag sedan att PS3an var HELT SLUTSÅLD i Sverige??!!??
Kolla vad som står på webhallens hemsida •OBS! Webhallen har basenheterl så det räcker och blir över!
Postad 23 March 2007 - 10:33
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
Dom flesta butiker har PS3:or som inte är bokade, så den som kom på att PS3 är slutsålt redan innan den har release visste ju inte vad han sa.... eller kanske vill få PS3 att se bra ut
Postad 23 March 2007 - 10:34
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Det var väl bara förbokningarna som var slut. Kan ju vara så att många ångrat sig och inte hämtat ut sina bokningar.
Postad 23 March 2007 - 10:43
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
Kan hända. Men Sonys release verkar iaf inte vara så där jättegrym titta bara här Australian PS3 Launch ShindigFrankrike var ju inte så lyckat heller. Och snart får man väl se hur det går på alla andra ställen också.
Postad 23 March 2007 - 13:31
Cerwin vega Al-1000
-
Cerwin vega Al-1000
-
Beroende
-
-
1391 inlägg
Tjena
Jag tycker att man skall skaffa xbox 360, eftersom den är himla bra är inte så hemskt imponerad av ps3 sämre grafik i spel så långt jag har sett än så länge än 360..
Verkar som de är rätt buggiga med, var på en mässa i tyskland (cebit) såg en ps3 där som bara stod och bugga har bild på det.
Ända som är intressant med ps3 är blueray spelaren, inget annat  I övrigt tycker jag 360 är en klar vinnare, kolla bara på spelet Gears of War t.ex...
mvh
Postad 23 March 2007 - 14:46
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3653 inlägg
Det som är bra och dåligt med att köpa en PS3a idag är
+blu-ray
+HOME
+Internet browser,kan ladda ner filmer och bilder från internet
+60 GB
+Det verkar vara en säker maskin som inte går sönder lika lätt som xbox 360
+Några bra eklusiva spel som ninja gaiden, Ratchet, uncharted och little big planet??
-PRISET
-Dom riktigt bra spelen kommer 2008-2009
-samma gamla handkontroll
-multiplattforms spelen ser bättre ut på 360n
-online funktionen är inte lika bra som 360n men kan nog bli bättre i framtiden
-Tar tid innan alla game developers kan utnyttja PS3ans riktiga prestanda.
Postad 23 March 2007 - 14:55
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
-samma gamla handkontroll
Inte riktigt.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|