Vantage Digital HD 7100S
(Digitalboxar)
|
1
|
(8)
|
Inga priser | |
Vantage Digital HD 7100TS
(Digitalboxar)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Vantage Digital HD 6000S
(Digitalboxar)
|
1
|
(1)
|
Inga priser |
Postad 16 February 2008 - 01:59
Postad 16 February 2008 - 08:14
Någon här som har eller har haft detta problem?
Tanken är ju att jag oxå ska ha en sån här box, men lite surt att köpa och sen lämna in den igen om man har detta fel i sin.
Postad 16 February 2008 - 13:26
Usel mjukvara vet jag inte ifall jag skulle kalla det men att den innehåller buggar det gör den. Fördelen med Vantage är ju att de jobbar med mjukvaran hela tiden samt att det finns andra som gör en alternativ mjukvara också. Du hittar ingen HD-box som slår denna för tillfället när det gäller att kunna ta in flera satelliter samt möjligheterna för boxen som är stora.Varför måste man ställa switchen till SD? Då måsta jag leta fram en scart kabel.
![]()
Jag har inte använt scart kabel sedan man uppfann HDMI.
Det kallas för "nödlösningar till usel mjukvara".
För att du ska kunna se Viasat behöver du den patchade firmwaren ( se inlägg 346 var denna patch finns ). Boxen uppdaterar CD's kort men Viasat behöver du fortfarande din orginalbox för kortuppdatering.Läste här innan att det är bara till att sätta i canaldigital kortet och viasat kortet och det ska funka..uppdaterar sig korten eller??Om dom inte gör det,hur ska man då göra??Jag har både CD och viasat..
Jag har detta problem med att klockan saktar sig i standby men så fort den startar så blir det rätt tid, lite irriterande men jag har ju också en box från den första sändningen till Sverige.Läste i ett annat forum att det är problem med klockan som felar ca 10 min. per dygn, och att dessa boxar skickas till tyskland för utbyte av ett chip i fronten, och att denna operation ska ta 3-5 veckor.
Tanken är ju att jag oxå ska ha en sån här box, men lite surt att köpa och sen lämna in den igen om man har detta fel i sin.
Postad 16 February 2008 - 17:58
....samt att det finns andra som gör en alternativ mjukvara också...
Vet du vad som skiljer det "alternativa" och den vanliga ???
Postad 16 February 2008 - 18:17
För att du ska kunna se Viasat t.e.x.....samt att det finns andra som gör en alternativ mjukvara också...
Postad 16 February 2008 - 18:24
Det ena är att du kan se Viasat + några andra kanaler du vanligtvis inte kunde se. Det är även lite tillägg i menyn.....samt att det finns andra som gör en alternativ mjukvara också...
Postad 16 February 2008 - 20:32
Usel mjukvara vet jag inte ifall jag skulle kalla det men att den innehåller buggar det gör den. Fördelen med Vantage är ju att de jobbar med mjukvaran hela tiden samt att det finns andra som gör en alternativ mjukvara också. Du hittar ingen HD-box som slår denna för tillfället när det gäller att kunna ta in flera satelliter samt möjligheterna för boxen som är stora.Varför måste man ställa switchen till SD? Då måsta jag leta fram en scart kabel.
![]()
Jag har inte använt scart kabel sedan man uppfann HDMI.
Det kallas för "nödlösningar till usel mjukvara".För att du ska kunna se Viasat behöver du den patchade firmwaren ( se inlägg 346 var denna patch finns ). Boxen uppdaterar CD's kort men Viasat behöver du fortfarande din orginalbox för kortuppdatering.Läste här innan att det är bara till att sätta i canaldigital kortet och viasat kortet och det ska funka..uppdaterar sig korten eller??Om dom inte gör det,hur ska man då göra??Jag har både CD och viasat..
Jag har detta problem med att klockan saktar sig i standby men så fort den startar så blir det rätt tid, lite irriterande men jag har ju också en box från den första sändningen till Sverige.Läste i ett annat forum att det är problem med klockan som felar ca 10 min. per dygn, och att dessa boxar skickas till tyskland för utbyte av ett chip i fronten, och att denna operation ska ta 3-5 veckor.
Hur blir det då med timerinspelning när boxen är avstängd?
Postad 17 February 2008 - 18:12
I går köpte jag en Seagate FreeAgent Desktop 500GB USB 2.0/ESATA.
Det är en 7200 r.p.m disk som har 16MB Cache och den är i det närmaste ljudlös.
Jag formatrerade den med Fat32 formatter och den funkar nu perfekt till vantagen.
Jag har bara provat den med USB än så länge och det funkade ju bra, den stängs av och på simultant med vantagen och jag är supenöjd med mitt lilla köp.
PS
Anledningen till att jag valde modellen med USB/ESATA var att den kanske skulle funka med någon anslutning.
Ca 6,5 Gigabyte/h med HD inspelning verkar det behövas, då räcker disken till närmare 77 timmars inspelning, klart godkänt
Redigerat av DigiMannen, 18 February 2008 - 00:42.
Postad 18 February 2008 - 11:45
Tack för infon, har själv WD MyBook Premium ES Edition 500GB USB/e-SATA och den strular med Vantage.Hej!
Jag formatrerade den med Fat32 formatter och den funkar nu perfekt till vantagen.
Jag har bara provat den med USB än så länge och det funkade ju bra, den stängs av och på simultant med vantagen och jag är supenöjd med mitt lilla köp.
PS
Anledningen till att jag valde modellen med USB/ESATA var att den kanske skulle funka med någon anslutning.
Ca 6,5 Gigabyte/h med HD inspelning verkar det behövas, då räcker disken till närmare 77 timmars inspelning, klart godkänt
Postad 18 February 2008 - 12:56
Hej!
PS
Blir det inte strul med FAT32 när filerna blir över 4GB? Borde väl kunna hända med HD-inspelningar. Eller har du formaterat i något annat format?
Redigerat av Unregistereded16d9f8, 18 February 2008 - 13:03.
Postad 18 February 2008 - 21:02
En bra sida för patchade firmware till Vantage.
Vantage funfiles
Finns ute en ny idag 011602
USCH! den här versionen är den minst stabila jag testat, bootar om och låser sig i vissa menyval, dessutom fryser bilden och man får ett meddelande om att "programmet är blandat" när man spelat in på HD en stund, (troligen taskig översättning av scrambled) kanske man ska köra med engelska som språk istället.
Verkar alltid boota om när man varit in och programmerat en inspelning.
Kanall!
Redigerat av DigiMannen, 18 February 2008 - 21:04.
Postad 19 February 2008 - 00:31
En bra sida för patchade firmware till Vantage.
Vantage funfiles
USCH! den här versionen är den minst stabila jag testat, bootar om och låser sig i vissa menyval, dessutom fryser bilden och man får ett meddelande om att "programmet är blandat" när man spelat in på HD en stund, (troligen taskig översättning av scrambled) kanske man ska köra med engelska som språk istället.
Kanall!
Vet inte om jag skall skratta eller gråta när jag ser deras prioriteringar vad gäller buggar i senaste firmwaren.
- Bugfix channel scan
- Bugfix play function (loop fixed)
- Bookmark-function added (Seeking -> Fav-Button)
- Timer period added (daily/weekly)
- Kparental lock fix in favourite channel
- italian OSD Bugfix
- Infobanner Bugfix
- starting time of timer changable out of EPG
Postad 19 February 2008 - 00:44
Tycker tvärtom denna har fungerat bättre ( 011602 ), vilken firmware använder du?En bra sida för patchade firmware till Vantage.
Vantage funfiles
Kanall!
Har du följt anvisningarna jag postade tidigare hur du uppdaterar firmware?
Redigerat av Unregistered25afe1a3, 19 February 2008 - 00:58.
Postad 19 February 2008 - 00:55
Det du skriver om är firmware 011600 nu ikväll kom en ny uppdatering till på Vantage hemsida 011800 med följande innehåll.Vet inte om jag skall skratta eller gråta när jag ser deras prioriteringar vad gäller buggar i senaste firmwaren.
- Bugfix channel scan
- Bugfix play function (loop fixed)
- Bookmark-function added (Seeking -> Fav-Button)
- Timer period added (daily/weekly)
- Kparental lock fix in favourite channel
- italian OSD Bugfix
- Infobanner Bugfix
- starting time of timer changable out of EPG
19.02.2008 Version: 011800
- Bugfix Premiere Radio (Alphacrypt)
- While recording, channels on the same transponder
are highlighted
- Bugfix Premiere HD in cable
- Recorded files named with the EPG movie title
- Dolby over HDMI (BETA)
Var glad ifall du har köpt en Vantage för du hittar inget annat märke där det jobbas så intensivt att lösa alla buggar som rapporteras. Denna box har blivit en stor succe i övriga Europa och de lämnar nog mer bugg rapporteringar som är anppassade just för deras behov ( typ språkfel + fel på tyska crypteringar ). Fortsätter det komma ny mjukvara i denna takt så börja det rätta till sig får vi hoppas.
Edit skrev fel firmware.
Redigerat av Unregistered25afe1a3, 19 February 2008 - 12:28.
Postad 19 February 2008 - 09:30
Postad 19 February 2008 - 12:26
?????Kan man få menyerna på svenska? (Så övriga i familjen oxå kan använda den
)
Självklart kan du det gå in i menyn och ändra till svenska. Om du har engelska för tillfället så är det följande.
Meny knappen ( fjärrkontrollen ).
System Setup - Language Setting - OSD Language ( välj svenska ).
Postad 19 February 2008 - 15:02
Postad 19 February 2008 - 19:00
Nya patchen 011801 ligger också ute nu.
Mmmmmmm......
Denna var stabil och bra, klart bäst hitils
Postad 19 February 2008 - 20:17
.Finns det någon lösning på att formatera usb disken till vantagen med Ext2 filsystem utan att ha tillgång på en linuxburk?
Nej, Windows stödjer inte det filsystmet.
Postad 19 February 2008 - 20:52
Tja, använder man Ext2 IFS for Windows så har man stöd för detta filsystem i Windowsmiljö, men det går tydligen inte formatera diskarna med hjälp av det..Finns det någon lösning på att formatera usb disken till vantagen med Ext2 filsystem utan att ha tillgång på en linuxburk?
Nej, Windows stödjer inte det filsystmet.
Undrar hur det ligger till med Acronis Disk Director, 7tools Partition Manager, Symantec Partition Magic eller Ghost?
Redigerat av DigiMannen, 19 February 2008 - 21:04.
Postad 20 February 2008 - 03:09
Postad 20 February 2008 - 16:26
1. Det är alltså möjligt att köra CDs HD-utbud UTAN att behöva köpa ngn av deras sunkiga boxar? Bara att beställa HD-paktetet av dom? Är detta rätt uppfattat? Om ja, finns det några seriösa planer hos CD att låsa korten till boxar? I så fall är man ju körd...
2. Läste att det finns en mjukvara som möjliggör VIASAT, men att kortuppdatering måste ske i originalbox. Det kan mkan ju iofs stå ut med, frågan är hur ofta det uppdateras? Och är det möjlgt att se VISASATS HD-utbud med Vantagen? Eller är man låst till deras box då?
Hoppas att ngnh av er har raka och klara besked!
Postad 20 February 2008 - 19:08
1. Ja, om du beställer på Min Sida på www.canaldigital.se. ringer du så kan de fråga efter serienumret på deras HD-box.Läst igenom hela tråden och känner mig inte helt säker än
. Har tvilling till både VIASAT och Canal Digital och kommer kanske köpa två boxar av denna lagom till EM. Men först vill jag vara HELT säker och tänkte be er om hjälp...
1. Det är alltså möjligt att köra CDs HD-utbud UTAN att behöva köpa ngn av deras sunkiga boxar? Bara att beställa HD-paktetet av dom? Är detta rätt uppfattat? Om ja, finns det några seriösa planer hos CD att låsa korten till boxar? I så fall är man ju körd...
2. Läste att det finns en mjukvara som möjliggör VIASAT, men att kortuppdatering måste ske i originalbox. Det kan mkan ju iofs stå ut med, frågan är hur ofta det uppdateras? Och är det möjlgt att se VISASATS HD-utbud med Vantagen? Eller är man låst till deras box då?
Hoppas att ngnh av er har raka och klara besked!.
2. Har inte Viasat HD men det borde fungera. Jag såg på Liverpool- Inter på HD Suisse igår så jag behöver inte Viasat HD.
Jag vet inte om Viasat kortet uppdaterar sig i min Vantage men jag har inte behövt uppdatera mitt Viasat kort sedan 6 december förra året.
Postad 20 February 2008 - 19:18
Svenska menyer är mycket buggigare än engelska. T.ex. så bootar boxen om sig varje gång man har lagt in en timer inspelning. Jag rekommenderar engelska menyer med nuvarande mjukvara.?????Kan man få menyerna på svenska? (Så övriga i familjen oxå kan använda den
)
Självklart kan du det gå in i menyn och ändra till svenska. Om du har engelska för tillfället så är det följande.
Meny knappen ( fjärrkontrollen ).
System Setup - Language Setting - OSD Language ( välj svenska ).
Postad 20 February 2008 - 20:11
Hej!
PS
Jag måste ta tillbaka rekommendationen av denna till Vantagen, den startar ibland fast Vantagen är avstängd och i det läget får man ingen kommunikation dem emellan när vantagen startas.
Jag har lämnat tillbaka Seagaten och köpt en
Redigerat av DigiMannen, 20 February 2008 - 20:14.
Postad 20 February 2008 - 21:06
En inspelning lagras in i en mapp på hårddisken och där delas den upp i multipla filer om så behövs, filstorleken blir max 1GB.Hej!
PS
Blir det inte strul med FAT32 när filerna blir över 4GB? Borde väl kunna hända med HD-inspelningar. Eller har du formaterat i något annat format?
Det är inget man märker när man hanterar inspelningarna på Vantagen eftersom det blir en skarvfri uppspelning presis som på en DVD.
Postad 23 February 2008 - 11:10
Micke.
Postad 23 February 2008 - 13:48
Ingen som vet hur man får sin EPG att fungera just nu så visar den bara programet som kommer efter ,,, sedan står de bara : No information : kan de vara min box de är fel på .... lite förvirrad
Micke.
Gå till DIscovery Travel &Living öppna sedan EPG'n där ska du se på rackarn.
Postad 23 February 2008 - 17:27
Micke ........
Redigerat av gneter, 24 February 2008 - 01:16.
Postad 24 February 2008 - 06:21
Har någon fått in någon amerikansk kanal t.ex nån sport kanal t.ex TNT HD eller typ NBA TV eller nått ?
Vilken parabol är störst och bäst för vantage hd 7100?
vad är det för skillnad po vantage 7100 ts och vanliga s eller vad det är ?
hur mycket kan det kosta att köpa bästa möjliga parabol med installation?
Hur tycker ni själva att bilden är?
har en samsung 37 tummare hd tv
Redigerat av B-Ball-Player, 24 February 2008 - 06:23.
Postad 24 February 2008 - 09:29
Kanal från USA, som sänds över USA? Den kan du inte ta emot i Sverige. Så enkelt är det.Hej funderar på att köpa en vantage bara några frågor.. Hur stor parabol behöver man för att ta in kanalen från amerika (USA)
Postad 24 February 2008 - 12:40
Du kan inte ta in några amerikanska satelliter som sänder över USA.Hej funderar på att köpa en vantage bara några frågor.. Hur stor parabol behöver man för att ta in kanalen från amerika (USA)
Har någon fått in någon amerikansk kanal t.ex nån sport kanal t.ex TNT HD eller typ NBA TV eller nått ?
Vilken parabol är störst och bäst för vantage hd 7100?
vad är det för skillnad po vantage 7100 ts och vanliga s eller vad det är ?
hur mycket kan det kosta att köpa bästa möjliga parabol med installation?
Hur tycker ni själva att bilden är?
har en samsung 37 tummare hd tv
Vilken parabol som är bäst beror på hur många satelliter du ska ta in och hur stor spännvidd det är mellan de yttersta satelliterna ( väst-öst ) du ska ta in .
Det kan räcka med en
Nordenparabol 2 lnb ( Thor,Sirius )
Europaparabol 4 lnb ( Thor,Sirius,Hotbird,Astra )
Torodialparabol uppp till 16 lnb ( T90 ) med spännvidd 40 grader mellan yttersta satelliterna ( väst-öst ).
Motordriven parabol
Skillnaden mellan Vantage 7100 TS och S är att TS är satellit+marknät och S enbart satellit mottagning.
Kostnaden beror lite på hur mycket du kan göra själv samt vilken parabol du väljer. Om installatören endast behöver finjustera parabolen kommer du billigare undan. Hör med din lokala återförsäljare vad de tar för uppsättning av parabol.
Bilden är väldigt bra med Vantage 7100.
Postad 26 February 2008 - 13:31
Vore inte helt fel när man har flera zoner...fungerar på cd hd-box...
Postad 28 February 2008 - 23:25
I nu läget går det inte att köra med båda vilket är synd, vet inte ifall de kan ordna detta med en mjukvara uppdatering eller inte.Hej...undrar om någon har fått de analoga bildutgångarna att fungera när man kör 1080 i över hdmi...
Postad 29 February 2008 - 01:29
I nu läget går det inte att köra med båda vilket är synd, vet inte ifall de kan ordna detta med en mjukvara uppdatering eller inte.Hej...undrar om någon har fått de analoga bildutgångarna att fungera när man kör 1080 i över hdmi...
Jag kollade min gamla plasma häromdagen, och då var min nya tv kopplad via HDMI och den gamla kopplad via Komponent och båda visade bild samtidigt i 576p 720p & 1080i.
Postad 29 February 2008 - 15:14
Sorry glömde komponent kopplingenI nu läget går det inte att köra med båda vilket är synd, vet inte ifall de kan ordna detta med en mjukvara uppdatering eller inte.Hej...undrar om någon har fått de analoga bildutgångarna att fungera när man kör 1080 i över hdmi...
Jag kollade min gamla plasma häromdagen, och då var min nya tv kopplad via HDMI och den gamla kopplad via Komponent och båda visade bild samtidigt i 576p 720p & 1080i.
Postad 03 March 2008 - 14:26
Nån här inne som vet hur man kopplar in min nuvarande utrustning, jag har 6st LNB som är kopplade på en 4-1 diseqc samt en 2-1 diseqc som i sin tur är kopplade till en SUR-420 switch som styr ihop allt.
Funkar denna uppsättning med boxen?
Postad 04 March 2008 - 00:23
English
03.03.2008 Version: 020100
- Recording of 2 Channels on the same transponder and one channel Timeshift
- Recording of Teletext, Subtitle and DVB-Subtitle
- Edit Channels in OK-list
- Timeshift time changable
- Bookmark bugfix
- Commercial "cuttin" (Mediaplayer -> Seeking -> FAV)
- Auto resuming on stopped Playback (automatic or manual)
-Timer Bugfix
- Record Time extend added
- Playback bugfix on 300GB HDD
- Alphacrypt parental control bugfix
- HElp icons added on EPG and Infobanner
- NVOD Timer added
- Bigfix loosing channels after rebooting
- MP3 titel display on VFD. (ID Tag Version 1)
- Display Stream information in fileexplorer by pressing "Info"
- PVR Settgins Menu added (Menü -> Multimedia -> PVR Settings)
Finns att hämta på Vantage hemsida
Vantage download
Redigerat av Unregistered25afe1a3, 04 March 2008 - 00:29.
Postad 04 March 2008 - 08:04
Postad 04 March 2008 - 11:57
Får min Vantage imorgon så då ska jag kolla hur allt funkar.
Postad 04 March 2008 - 12:26
Viasats HD kanaler funkar vad jag vet inte ännu oavsett om du använder en patchad firmware i Vantagen.Jag kan bekräfta att man kan lägga till Viasats HD-paket utan att man behöver binda upp eller köpa box vid beställning, det enda som kommer är 3 mån uppsägningstid. Hur är det med CD:s dito? Kan man lägga till den via nätet utan att binda upp sig?
Postad 04 March 2008 - 12:31
Länk till denna.
SettingsEditor + Update Tool HD V2.0
Postad 04 March 2008 - 12:51
Viasats HD kanaler funkar vad jag vet inte ännu oavsett om du använder en patchad firmware i Vantagen.Jag kan bekräfta att man kan lägga till Viasats HD-paket utan att man behöver binda upp eller köpa box vid beställning, det enda som kommer är 3 mån uppsägningstid. Hur är det med CD:s dito? Kan man lägga till den via nätet utan att binda upp sig?
Det låter ju lite märkligt, vad kan det bero på?
Vet du förresten hur det är med CD:s HD-paket och bindningstider?
Postad 04 March 2008 - 12:56
CD's HD paket ska du kunna teckna på nätet utan att behöva köpa deras HD box men vilka bindningstider som gäller vet jag ej ( troligt 12 månader ).Viasats HD kanaler funkar vad jag vet inte ännu oavsett om du använder en patchad firmware i Vantagen.Jag kan bekräfta att man kan lägga till Viasats HD-paket utan att man behöver binda upp eller köpa box vid beställning, det enda som kommer är 3 mån uppsägningstid. Hur är det med CD:s dito? Kan man lägga till den via nätet utan att binda upp sig?
Det låter ju lite märkligt, vad kan det bero på?
Vet du förresten hur det är med CD:s HD-paket och bindningstider?
Det ska vara något med krypteringssystemet med Viasats HD kanaler som ställer till det, tyvärr.
Postad 04 March 2008 - 17:37
Betyder detta att texten "överlever" paus och record ??
Postad 04 March 2008 - 21:45
Betyder detta att texten "överlever" paus och record ??
Från Maxteknik forumet.
Undertexter på HD kanalerna verkar fungera nu, de kommer fram utan en massa kryptiska val. Men så fort man trycker på rec knappen så försvinner de! Textremsan ligger däremot kvar om man kör timeshift, men den blir inte inspelad. Om man går in och väljer språk på en HD kanal så ser man nu vilket språk man väljer. Finns alltså lite kvar att göra...
Postad 05 March 2008 - 15:53
Undertexter på HD kanalerna verkar fungera nu, de kommer fram utan en massa kryptiska val. Men så fort man trycker på rec knappen så försvinner de! Textremsan ligger däremot kvar om man kör timeshift, men den blir inte inspelad. Om man går in och väljer språk på en HD kanal så ser man nu vilket språk man väljer. Finns alltså lite kvar att göra...
Betyder det att texten på SD-kanaler fungerar utan problem ???
** nyfiken **
.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Vantage HD 7100 - Rapportera fel/önskade funktioner
2 bilder
43 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler