Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nokia N81 och N82

358 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 December 2008 - 12:28

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0
Har haft min N82a några månader nu. Det bästa med telefon är ju kameran som är fantastisk =) Dock finns det mkt annat jag inte är nöjd med.
Hoppas det kommer en mobil med minst lika bra kamera/blixt/linsskydd som denna men med användbara knappar, bättre musikspelare, smilys vid sms, möjlighet att göra playlist med valda låtar/album osv. Kanske blir att gå tillbaka till SE igen nästa gång. Vet inte om det är motsvarande OS på telefonerna som klarar samma sak på SE mobiler eller om det är det vanliga.
Nån mera än jag som tycker att volymen vid musiklyssning är väldigt låg?
Den begränsade batteritiden visste jag om innan köp och löste det med laddaren vid sängen, usb laddkabel från biltema (typ 29kr) för att ha på jobbet samt bil laddare(pendlade 2x45min/dag).

Min telefon har på nått sätt tappat alla ord jag lagt till i ordlistan...mkt irriterande. kan jag kommit åt nån inställning?
Har inte uppdaterar programvaran än men ska göra det nu när tid finns

Nokia videomanager har jag testat och det funkade fint.

GOD JUL =)

Postad 13 February 2009 - 22:25

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Är visst en ny uppdatering på gång om man läser lite i andra forum. Förbättrat ljud bland annat.

Har mjukvaran v.30 i min men v.31 är släppt i vissa länder. Kollar man med Nokia Software update så säger den att jag redan har senaste programvara men tydligen skall uppgraderingen släppas för alla regionskoder så småningom.

Har inga problem med min N82:a idag men alltid kul om den blir ännu bättre.

Lite bilder med

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad 21 February 2009 - 18:53

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0

Är visst en ny uppdatering på gång om man läser lite i andra forum. Förbättrat ljud bland annat.

Det låter bra, jag har visserligen inte uppdaterat min än men hoppas dom fixar så man kan spela högre med hörlurar. kör alltid på 100% och det är för lågt både för medföljade lurar och mina andra.

Kameran är fruktansvärt grym. saknar dock enkelheten från mina gamla SE lurar när det gäller menyer och sms och önskar att musikspelaren hade egna knappar. surt utan smileys oxå. samt att batteritiden är grymt kass om man lyssnar på musik på jobbet.

EDIT:
läste dett apå sweclockers precis:
"Changelog for v31.0.016 is building. Users who have updated to v31 are welcome to comment on changelog

1. More faster and stable than the old one
2. Call ending bug fixed
3. Improved Auto Screen rotation
4. Slightly louder and bit clearer loudspeakers
5. Faster GPS Lock
6. Smoother fonts
7. Wlan connectivity improved
8. Battery performance improved

Läs mer på http://www.symbian-freak.com/
"

Redigerat av PiZZaMaN, 21 February 2009 - 18:55.

Postad 01 March 2009 - 21:53

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

• 1309 inlägg
  • 0
Hej!

Min sambo har en Nokia N81 och för ett tag sedan så slutade kameran att fungera, det står "kamera: inget stöd för funktionen" när man försöker att starta den..

Jag tänkte att det skulle hjälpa med en mjukvaruuppdatering men det förvärrade bara problemen! Nu hängersig telefonen titt som tätt förutom att inte kameran fungerar..

Prövade nyss att installeraom mjukvaran men det hjälpte inte..

Finns det någon med liknande problem?

Tack på förhand: Marcus J

Postad 01 March 2009 - 22:15

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

Hej!

Min sambo har en Nokia N81 och för ett tag sedan så slutade kameran att fungera, det står "kamera: inget stöd för funktionen" när man försöker att starta den..

Jag tänkte att det skulle hjälpa med en mjukvaruuppdatering men det förvärrade bara problemen! Nu hängersig telefonen titt som tätt förutom att inte kameran fungerar..

Prövade nyss att installeraom mjukvaran men det hjälpte inte..

Finns det någon med liknande problem?

Tack på förhand: Marcus J

Det kan vara ett hårdvarufel och det var aktuellt med bland annat N90 och N70 alltså de första N-series telefonerna men att det fortfarande händer har jag faktiskt aldrig fått höra.
Testa att formatera din telefon med *#7370#, annars är det bara att lämna in den på service.
Telefonen är som kroppen, börjar den bli sjuk så ska man bota den direkt för annars kan sjukdomen sprida sig eller bli värre.

Har mjukvaran v.30 i min men v.31 är släppt i vissa länder. Kollar man med Nokia Software update så säger den att jag redan har senaste programvara men tydligen skall uppgraderingen släppas för alla regionskoder så småningom.

Har inga problem med min N82:a idag men alltid kul om den blir ännu bättre.

Lite bilder med
----

Även jag som har haft N82 sedan den kom ut är minst sagt otroligt nöjd med den. Det är en av de absolut bästa telefoner jag testat och ägt och jag måste verkligen säga att både kameran och ljudet i den är extremt bra.
Ser fram till idag ingen telefon som kan ersätta den helt, både vad gäller kameran och telefonen i helhet.

Postad 11 April 2009 - 09:30

Above
  • Above
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Jag tror jag börjat få något fel på min kamera i mobilen..

Den hittar fokus rätt, men jag får nästan som två paranteser på bilden där det är helt ofokuserat..

I mitten är det som de ska, men sen till vänster om har jag ett fält som ser ut ungefär som ( där det är ur fokus, och på höger sida om mitten har jag ett ) ur fokus.. men sen brevid - typ i hörnorna - där är det rätt igen.
Eller ja.. bilderna är inte lika skarpa där i de fälten iallafal!
Det syns väll inte alltid uppe på bilderna, utan de är på sidorna och sen neråt som de brukar synas, då och då syns de uppetill med..

Tyvärr har jag ingen jättebra bild för o visa, de brukar jag radera rätt fort nämligen..
Det är ju inget som syns i mobilen, eller där jag brukar slänga upp mna bilder jag tar(bilddagboken :))
Men de är rätt störigt när man tittar på bilderna själv i datorn o tycker "wow va snygg" förutom då de två fälten där de inte finns någon skärpa alls på!

Bifogad fil  200902281367.jpg   849.12K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  200902281366.jpg   965.59K   0 Antal nerladdningar

de är väl de två bästa(sämsta blir de ju faktiskt) jag har kvar som man kan se de hyffsat bra på..
som ni ser på den undre bilden så ibland tillohcmed förvränger den vad som fotas..

Har hänt några gånger att jag fotat min bil o sen kommer jag hem o kopplar mobilen till datorn så är fronten eller nått annat på bilen förvrängt :wub: (det är ju inte mycket de handlar om, bara tillräkligt för att man ska reta sig på det!)

Någon annan som har likadant?
Någon som har en aning vad som kan vara fel?

Skitbra telefon i övrigt! ryckte bort den sista skyddsplasten igår på min telefon, och den var då strax över 7 månader gammal, bra klister.. :P

Postad 27 April 2009 - 07:24

Trippelmamman
  • Trippelmamman
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har haft min Nokia N82 sen förra sommaren och jag bara älskar denna telefon. Ingen telefon har ens kommit i närheten av vad denna kan. Kameran är suverän och jag har mobilen som första hands-kamera. Har en massa bra program som verkligen passar mig såsom sport tracker och internet. Jag är ute på nätet dagligen och kollar mejl, bloggar och lägger upp foton. Läser nyheter varje dag även om jag är hemma och ligger i soffan.

Lägger upp lite bilder som jag tagit med mobilen.

Bifogad fil(er)

Postad 25 March 2010 - 12:14

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0
Tja!

Jag vill väldigt gärna uppdatera min mobil (N82) till den senaste versionen som finns. Men min "CODE" tillåter tydligen inte det...

Ska till barcelona imorgon och vill ha gratis navigering som Nokia numera ger oss, hur får jag det?
Väldigt tacksam för snabbt svar..

Postad 25 March 2010 - 12:44

Caveo
  • Caveo
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
Fri navigering till N82 är inte släppt än.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.