Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Uncharted: Drake's fortune

595 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Uncharted: Drake's fortune (115 medlem(mar) har röstat)

Ditt betyg.

1. 1 (3 röster [2.61%])

Procent av omröstning: 2.61%

2. 2 (2 röster [1.74%])

Procent av omröstning: 1.74%

3. 3 (3 röster [2.61%])

Procent av omröstning: 2.61%

4. 4 (38 röster [33.04%])

Procent av omröstning: 33.04%

5. 5 (69 röster [60.00%])

Procent av omröstning: 60.00%

Rösta Gäster kan inte rösta
Uncharted: Drake's Fortune (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 8,94 (68) 99:-

Postad 20 januari 2008 - 11:28

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

• 1 058 inlägg
  • 0
Så länge problemlösning inte innebär att springa runt i labyrinter, springa fram och tilbaka och hämta saker eller omständigt och tidsödande provande av olika teorier så håller jag med... Fast eh... det där brukar ju vara precis hur problemlösning i denna typ av spel går till så utifrån det perspektivet är jag glad att dom höll det på en låg nivå :blink:

Postad 20 januari 2008 - 12:05

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1 069 inlägg
  • 0
Nej usch! Håller helt med dig, vill absolut inte springa fram och tillbaka och hämta en massa trams. Jag hade velat ha mera av den typen av problem där man hittar någon ledtråd i dagboken och sedan tolkar den, typ gåtor, koder o sånt. Lite mera tankearbete.

Postad 20 januari 2008 - 12:37

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

• 1 058 inlägg
  • 0
En snygg lösning hade varit att man hade två olika typer av svårighetsgrader att välja på när spelet börjar.
Action/Skjuta: Lite, lagom, massor, omöjligt.
Problemlösning: Lite, lagom, massor, omöjligt.

På så vis hade skaparna kunnat mosa in hur mycket gåtor, problem, fiender och våld som helst utan att riskera att skrämma bort ena eller andra typen av spelare ;)

Postad 20 januari 2008 - 21:26

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2 249 inlägg
  • 0
Får nog se till att inhandla detta spel i veckan, verkar ju onekligen som ett härligt äventyr.

Passar nog grabben oxå, demot älskar han.

Mvh Micke.

Postad 28 januari 2008 - 10:45

Krisch
  • Krisch
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Köpte spelet i lördags. Grymt bra spel! Som att titta på en "Indiana" film eller "den vilda jakten på stenen". Har kommit halvvägs på drygt lite över 5 tim. Rekomenderar verkligen detta spel! Ett lättsamt actionäventyr är aldrig fel.

Undrar dock vad man har för nytta av att fixa rewards och hitta treasures? Såg att man bl.a. kunde välja vapen? vad innebär det? Har ej hunnit fixa så mkt poäng än så jag vet inte riktigt vad det är.

Postad 28 januari 2008 - 11:18

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3 866 inlägg
  • 0
Jag fattar inte heller vad det har för betydelse att välja vapen i den där listan. Det enda jag lyckats med är att välja kläder till fienden men det måste vara nån bugg för det var bara jag själv som såg annorlunda ut efter det. Sen att man kan ställa in så att allt b lir svartvitt osv vet jag inte om det känns som nån belöning men det var väl lätt att programmera så de langade in det också... Har hittat drygt hälften av skatterna och samlat några hundra poäng, får se om det kommer några roliga/användbara belöningar snart.

Postad 02 februari 2008 - 19:20

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1 302 inlägg
  • 0
Lånade hem en PS3 från jobbet för att spela igenom spelet. Tog mig ca 7-8 timmar. Orkar inte gå in på detalj om spelet utan tänker bara säga att jag har blivit riktigt underhållen när jag var klar med det. Vilket är det som det hela handlar om. :)

5/5

Postad 03 februari 2008 - 14:00

jochen666
  • jochen666
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Har spelat spelet i ungefär två timmar. En glädje för ögat, det syns att naughty dog har lagt ner mycket tid på spelet och det bådar gott för framtida spel. Ljussättningen samt färgkombinationerna är riktigt vassa. Jag längtar redan efter tvåan...

Postad 14 februari 2008 - 13:15

Unregistered4eba3a31
  • Unregistered4eba3a31
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0
Klar igår, första färdiga på PS3:an...

Grymt kul och framför allt snyggt men något fel gör man tydligen när man passerar 15timmar och alla kommenterar att spelet är kort. :)

Fråga är normal den svårighetsgrad som är default ? eftersom man börjar om undrar jag om man skall gå till svår och var kan jag se vilken n ivå jag klarat ?

31 av 60 skatter suger väl oxå...

Nu till COD4...nu skall man ultrasuga ;)

Postad 15 februari 2008 - 12:38

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5 782 inlägg
  • 0
Ska du hoppa med i MHB klanen för COD4? ;)

Vad är ditt nick?

Sjukt beroende framkallande, men KUL!

Ska införskaffa mig Uncharted snart, så man inte BARA spelar COD4... :)

Postad 15 februari 2008 - 12:47

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3 866 inlägg
  • 0

Klar igår, första färdiga på PS3:an...

Grymt kul och framför allt snyggt men något fel gör man tydligen när man passerar 15timmar och alla kommenterar att spelet är kort. ;)

Fråga är normal den svårighetsgrad som är default ? eftersom man börjar om undrar jag om man skall gå till svår och var kan jag se vilken n ivå jag klarat ?

31 av 60 skatter suger väl oxå...

Nu till COD4...nu skall man ultrasuga :)

31 skatter är verkligen inte dåligt. Man får ju verkligen leta efter dem. Och man kommer väl igenom spelet även om man inte hittar en enda.

"Normal" är nog default. På min maskin sparas en fil för varje gång jag startar spelet, det heter väl "Ladda spel" eller liknande i huvudmenyn på spelet, kommer ej ihåg exakt och nu har jag lånat ut spelet.

Postad 18 februari 2008 - 16:40

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2 286 inlägg
  • 0
Nu har även jag köpt spelet, tog ett tag men hittade det på tradera för 342 kr. Bra pris tycker jag, och det stog att fodral+skiva var i perfekt skick. Hoppas på många trevliga speltimmar! :blink:

EDIT: Ahh, det kom idag. En dags leverans, det var mycket snabbt. Får se om det blir att spela lite ikväll...

Redigerat av Unregistered28641812, 20 februari 2008 - 16:03.

Postad 18 februari 2008 - 19:29

Peken
  • Peken
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

...något fel gör man tydligen när man passerar 15timmar och alla kommenterar att spelet är kort. ;)

Ingen större fara :) Beror nog mer på spelstilen...lugn och begrundande :D

"Jade Empire" ett lir som skall ligga på mellan 10 och 20 timmar - jag körde klart det på en bra bit över 40 :blush: Fantastiskt lir btw ;)
Sen har vi "FF X-2" som jag just börjat på, 10% på runt 12 timmar :blush: :blush:
Det kommer sluta med närmare 200 timmar, då dessa lir tenderar till att bli både svårare och pyssligare ju längre man kommer...

Yep, får se till o skaffa detta lir oxo ;)

Edit: Skum svenska :)

Redigerat av Peken, 18 februari 2008 - 19:31.

Postad 18 februari 2008 - 19:53

Unregistered4eba3a31
  • Unregistered4eba3a31
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0

...något fel gör man tydligen när man passerar 15timmar och alla kommenterar att spelet är kort. :)

Ingen större fara :) Beror nog mer på spelstilen...lugn och begrundande ;)

WORD !

Postad 21 februari 2008 - 21:59

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2 286 inlägg
  • 0
Nu har även jag klarat spelet!

Gjorde som jag alltid gör, körde igenom det på Easy. 9 timmar, 10 minuter tog det. Hittade 32 av 60 skatter, och jag tyckte jag leta mycket noga jämt. Men hitta inte fler skatter. Uncharted är ett sånt spel som jag vill köra om, blir skatterna kvar om jag kör på en högre nivå tex. Hard? :)

Postad 21 februari 2008 - 22:40

ChoAtic
  • ChoAtic
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Sen har vi "FF X-2" som jag just börjat på, 10% på runt 12 timmar :) :)
Det kommer sluta med närmare 200 timmar, då dessa lir tenderar till att bli både svårare och pyssligare ju längre man kommer...

Sorry om det är OffTopic. Men jag satt ganska precis 98timmar med FF X så du har en del timmar framför dig ;D Har även spelat ut FF X-2 men kommer inte ihåg hur lång tid det tog..

Postad 22 februari 2008 - 08:38

Launch Button
  • Launch Button
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0
Tog 9 timmar 1 minut för mig att klara spelet, hittade 41 skatter.
Till skillnad från de flesta andra, verkar det som, tycker jag inte att spelet är för kort. Snarare är det precis rätt längd. Har märkt att jag har svårare att hålla intresset uppe genom spel som tar längre än 10 timmar att klara.
Håller väl på att bli gammal...vid 22...

Postad 22 februari 2008 - 10:09

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3 866 inlägg
  • 0

Nu har även jag klarat spelet!

Gjorde som jag alltid gör, körde igenom det på Easy. 9 timmar, 10 minuter tog det. Hittade 32 av 60 skatter, och jag tyckte jag leta mycket noga jämt. Men hitta inte fler skatter. Uncharted är ett sånt spel som jag vill köra om, blir skatterna kvar om jag kör på en högre nivå tex. Hard? :)

När du startar ett nytt spel får du välja om du vill behålla de skatter du hittat på de andra nivåerna eller om du vill att allt återställs.

Jag har hittat ca 40 skatter. Det "lustiga" är att jag fattar inte vad man ska ha dem till. Man skulle ju vilja låsa upp lite vapen och andra godsaker i spelet. Men det enda jag har lyckats med är att kunna köra i svartvitt eller spegelvänt... Det ser jag inte som nån bonus. Så vad har man alla skatter och belöningar till...?

Postad 22 februari 2008 - 17:27

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2 286 inlägg
  • 0

När du startar ett nytt spel får du välja om du vill behålla de skatter du hittat på de andra nivåerna eller om du vill att allt återställs.

Okej, tack då vet jag. :)

Postad 27 februari 2008 - 22:10

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0
Världens hårdaste kritikter tar tag i Uncharted:

Zero Punctuation Takes On Uncharted: Drake's Fortune

För de som inte vet vem det är så sågar killen typ alla spel, med bra anledningar dock. Det enda spel han aldrig sagt något negativt om är Portal.

Uncharted blir sågat för att hela spelet känns som en enda rip off av tidigare spel. Det enda som är bra och som lyfts fram är kläderna som blir våta och torkar, samtidigt undrar han varför denna effekt inte finns på håret.

Postad 27 februari 2008 - 22:20

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Hehe... en av hans bättre recensioner. I många fall så blir de enligt mig bara långtråkiga.
Men vissa av hans sågningar är dock svåra att förstå sig på. Som att fienden skjuter ihjäl en hela tiden för att man inte ser dem på grund av att grafiken är grötig. Har han spelat samma spel som mig?
Sedan så är rasistgreppet och white supremacy också ganska fjantigt.

Postad 28 februari 2008 - 12:43

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Sen att han spoilade slutet var oxå jävligt puckat, varför ska jag nu spela klart de c:a 30% jag har kvar av spelet?
Sen undrar jag varför det kallas rasism för att de man skjuter i början mestadels är svarta eller hispanics, man slåss ju mot en mexikansk (?) skattjägare och hans hantlangare, var skulle han hitta henchmen? på ngn närbelägen ö eller arbetsförmedlingen.

Redigerat av simulacra, 28 februari 2008 - 12:46.

Postad 03 mars 2008 - 01:48

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Sen att han spoilade slutet var oxå jävligt puckat, varför ska jag nu spela klart de c:a 30% jag har kvar av spelet?
Sen undrar jag varför det kallas rasism för att de man skjuter i början mestadels är svarta eller hispanics, man slåss ju mot en mexikansk (?) skattjägare och hans hantlangare, var skulle han hitta henchmen? på ngn närbelägen ö eller arbetsförmedlingen.

Om dinte förstår var han hittar racismen så kanske du ska spela igenom hela spelet. Alla dina fiender är asiater, svarta och latin men ingen är vit. Själv är du vit och ska döda alla dessa. Hur lyckas man få för sig att grupper från asien, afrika och sydameriak helt själv ska representera de onda och ingen vit?

Inte för jag tycker det är någon enorm vikt men det är ändå lustnigt att man tar människofolk från 3 olika världsdelar till att vara onda och låter en annan grupp själv vara de goda.

Postad 03 mars 2008 - 02:40

didrik
  • didrik
  • Veteran

• 1 740 inlägg
  • 0
inte för att vara den som är den, men är inte spelets überskurk den vitaste albinon du kan hitta?

Postad 03 mars 2008 - 02:57

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0
Det hade sett jefligt dumt ut om alla fiender hade varit finnar, med tanke på vart vi befinner oss på jordklotet...

Postad 03 mars 2008 - 09:43

Unregistered4eba3a31
  • Unregistered4eba3a31
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0
Å tyskar...tycker det är lite rasistiskt med alla hänvisningar till Tyskar.

Är inte
Spoiler
Just det...Tyskar.

Eller är det bara jag som missuppfattat allting...?

Och vad har sjömmännen som seglade med Drake för roll i det hela ?

;)

Redigerat av Unregistered4eba3a31, 03 mars 2008 - 09:43.

Postad 03 mars 2008 - 10:27

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

• 528 inlägg
  • 0

Å tyskar...tycker det är lite rasistiskt med alla hänvisningar till Tyskar.

Är inte

Spoiler
Just det...Tyskar.

Eller är det bara jag som missuppfattat allting...?

Och vad har sjömmännen som seglade med Drake för roll i det hela ?

;)

Inte för att jag tolkat spelet som rasistiskt, men:
Spoiler

Anyway. Sjukt kul spel, gjutet rakt igenom. Och visst omspelningsvärde tycker jag det finns då om man som jag lirade det på normal kan lira det igen på en högre svårighetsgrad och leta upp skatterna man missade första gången.

Postad 03 mars 2008 - 10:34

Unregistered4eba3a31
  • Unregistered4eba3a31
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0
Ahaa där lärde jag mig något igen...

Är så stressad , är väl ett tecken på åldern...måste lyssna bättre under själva spelet.

Postad 03 mars 2008 - 11:21

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3 866 inlägg
  • 0

Världens hårdaste kritikter tar tag i Uncharted:

Zero Punctuation Takes On Uncharted: Drake's Fortune

För de som inte vet vem det är så sågar killen typ alla spel, med bra anledningar dock. Det enda spel han aldrig sagt något negativt om är Portal.

Uncharted blir sågat för att hela spelet känns som en enda rip off av tidigare spel. Det enda som är bra och som lyfts fram är kläderna som blir våta och torkar, samtidigt undrar han varför denna effekt inte finns på håret.

Jag vet inte om han verkligen sågar spelet... Han har väl sitt kännetecken - att såga allting - så om han inte gör det så har han ju inte levererat, så att säga.

Jag ser honom i första hand som komiker, inte som recensent. Han blir ju själv lite huvudperson i det hela, det blir ju inte spelet eller vi användare som är vikitiga.

Jaja det finns ju så många bloggar nuförtiden så de ska väl vara så här. Och just den här var ju lite lustig. Ingen skada skedd alltså.

Postad 03 mars 2008 - 15:26

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Jag vet inte om han verkligen sågar spelet... Han har väl sitt kännetecken - att såga allting - så om han inte gör det så har han ju inte levererat, så att säga.

Jag ser honom i första hand som komiker, inte som recensent. Han blir ju själv lite huvudperson i det hela, det blir ju inte spelet eller vi användare som är vikitiga.

Jaja det finns ju så många bloggar nuförtiden så de ska väl vara så här. Och just den här var ju lite lustig. Ingen skada skedd alltså.

Nej han sågar inte allt, han har en hel del positivt att ta fram vilket han gjorde med t ex Crysis, CoD4 o Orange Box.

Jag blev faktiskt lite chockad att han hade så lite bra att säga om Uncharted, var ju bara den blöta tröjan o vattnet som var bra.

Men han har rätt i mycket av det han säger, Live action button är trams och spelet i sig tillför absolut inget nytt. Dock tycker jag själv det inte är fel att ta ett bra koncept och göra det bättre. Tomb Raider är ett bra spel men saknat motstånd så Uncharted är välkommen.

Postad 03 mars 2008 - 17:30

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0

Om dinte förstår var han hittar racismen så kanske du ska spela igenom hela spelet. Alla dina fiender är asiater, svarta och latin men ingen är vit. Själv är du vit och ska döda alla dessa. Hur lyckas man få för sig att grupper från asien, afrika och sydameriak helt själv ska representera de onda och ingen vit?

Inte för jag tycker det är någon enorm vikt men det är ändå lustnigt att man tar människofolk från 3 olika världsdelar till att vara onda och låter en annan grupp själv vara de goda.

Nej, jag förstår inte racismen i att dina fiender är av annan hudfärg än blekvit, som morlock (och jag även om det var otydligt) sa så är fienden FRÅN en region med mestadels svarta och hispanics, ska de kvotera in vitingar då?
Sen är nog mercsen inte definierade per ursprung heller, en del är asiater men vissa andra ser vita ut, det är ju mest piraterna som är bruna.
Men faktum kvarstår, det är inte racistiskt att ha en massa bruna fiender, racsim kräver uppsåt och aktiv nedvärdering pga ursprung...

Redigerat av simulacra, 03 mars 2008 - 17:31.

Postad 03 mars 2008 - 21:36

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Nej, jag förstår inte racismen i att dina fiender är av annan hudfärg än blekvit, som morlock (och jag även om det var otydligt) sa så är fienden FRÅN en region med mestadels svarta och hispanics, ska de kvotera in vitingar då?
Sen är nog mercsen inte definierade per ursprung heller, en del är asiater men vissa andra ser vita ut, det är ju mest piraterna som är bruna.
Men faktum kvarstår, det är inte racistiskt att ha en massa bruna fiender, racsim kräver uppsåt och aktiv nedvärdering pga ursprung...

Nej men om man lyckas pricka in 3 "grupper" från 3 helt olika delar av världen och missar den vite, jag har dock inte stött på någon vit fiende, så blir man fundersam. Hade det bara varit latin så hade man kunnat förstå, men vad gör folk med asiatiskt ursprung där och hur lyckas de inte ha vita med sig?

Postad 04 mars 2008 - 09:00

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Bah nu skrev jag fel på ett sätt som jag hatar när andra gör, stavar ord på engelska.

Men Eddy Raja är ju ngn sorts asiat, han lär ju ha tagit med polare från var han nu kommer ifrån samt samlat lite annat löst folk, och vissa mercshar solglajjor så deras ursprung är okänt...

Postad 04 mars 2008 - 12:19

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3 866 inlägg
  • 0
Vi får väl tipsa Diskrimineringsombudsmannen om att han borde köra igenom Uncharted på sin PS3! ;)

Jag tänker att om man är utanför Panama så är man ju nära Central- och Sydamerika och då kan det ju hända att det förekommer en del lokalbefolkning, såsom flera av Eddy Rajas hejdukar. Det kan ju vara så att upphovsmännen vill ge spelet en autentisk touch, och även exotisk kanske. Tänk om varenda gubbe i spelet var vit, det skulle nog kännas platt, tråkigt, färglöst och lite overkligt.

Men man kommer kanske inte ifrån att det blir den vite mannens perspektiv, oavsett hur objektiv, neutral, vidsynt och fördomsfri man tror och önskar att man är. Jag kan tänka mig att om ett gäng i östra Afrika skulle knåpa ihop ett spel så skulle skurkarna troligen vara vita. (Med rätta i och för sig, så som västvärlden behandlar utvecklingsländerna.) Min poäng är att man är fast i sitt eget perspektiv men gärna går i fällan och tror att ens synsätt är universellt. Med andra ord gissar jag att det mest jobbar västlänningar på Naughty Dog.

Postad 04 mars 2008 - 12:25

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Angående att spelet inte tillför något nytt så tycker jag även att den kritiken är totalt obefogad.
Spelet paketerar allt i en ny förpackning och gör det bra. Att allt redan är gjort är inte speciellt otippat.

Han dissar antagligen inte alla FPS, RTS, Hack & Slash, RPG, JRPG för att de bara upprepar samma mekaniker, i större utsträckning än Uncharted.

Antagligen så tycker han att Uncharted låtsas vara nyskapande och därför känner han ett behov av att påpeka att det inte är så speciellt nyskapande.

Det kommer nyskapande spel då och då, men de är ganska få i det stora hav av spel som bygger på samma mekaniker.

Sedan är spelet inte rasistiskt vad han än säger. Ser fram emot hans dissning av Resident Evil 5 som ju redan har fått smaka på sin beskärda del av dessa fjanterier.

Kan bara se framför mig hans totala dissningar av alla framtida bilspel. Been there, done that! ;)

Redigerat av Unregistered5120ea9a, 04 mars 2008 - 12:29.

Postad 04 mars 2008 - 12:46

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2 286 inlägg
  • 0

Men Eddy Raja är ju ngn sorts asiat, han lär ju ha tagit med polare från var han nu kommer ifrån samt samlat lite annat löst folk, och vissa mercshar solglajjor så deras ursprung är okänt...

Mm, och han gillar ju inte Nathan Drake. Så han litar väl inte på vita! Det kanske är Eddy som är lite rasist. ;)

Postad 05 mars 2008 - 09:00

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Sen tycker jag nog att uncharted är ganska nyskapande, jag har spelat ett par tomb raider och försökte mig på indyspelet men jag tycker inte att uncharted är ngn kopia av de spelen.
Det är ett äkta actionäventyr, välgjort och roligt, storyn går helt i linje med äventyrsgenren (förutom monstren som var en besvikelse imo, varför ska det vara monster med i allt för?).

Nej, jag gillade i slutändan uncharted väldigt mkt trots att demot gjorde mig galen, det fanns dock ett par tillfällen i spelet då jag blev förbannad, däribland när man ska hoppa runt i kyrkan för att öppna fönstret, samt när man ska ta an 2 st mercs med lasersikten utan skydd.

Om Naughty Dog bara gör nästa spel utan monster och färre halvt omöjliga partier så kan det bli hur bra som helst...

Redigerat av simulacra, 05 mars 2008 - 09:01.

Postad 06 mars 2008 - 09:01

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3 866 inlägg
  • 0

Sen tycker jag nog att uncharted är ganska nyskapande, jag har spelat ett par tomb raider och försökte mig på indyspelet men jag tycker inte att uncharted är ngn kopia av de spelen.
Det är ett äkta actionäventyr, välgjort och roligt, storyn går helt i linje med äventyrsgenren (förutom monstren som var en besvikelse imo, varför ska det vara monster med i allt för?).

Nej, jag gillade i slutändan uncharted väldigt mkt trots att demot gjorde mig galen, det fanns dock ett par tillfällen i spelet då jag blev förbannad, däribland när man ska hoppa runt i kyrkan för att öppna fönstret, samt när man ska ta an 2 st mercs med lasersikten utan skydd.

Om Naughty Dog bara gör nästa spel utan monster och färre halvt omöjliga partier så kan det bli hur bra som helst...

Hmm, jag som tycker att det enda felet med Uncharted är att det är för lätt...

Det som är nyskapande är kanske framför allt de avancerade animeringarna, de är ju rätt så mjuka och varierade, samt alla detaljer i ansikten etc. Det kräver tung hårdvara och hade inte gått att fixa på t ex PS2.

Postad 25 mars 2008 - 17:41

arowe17
  • arowe17
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Jag undrar bara om någon har koll på om det finns någon walktrough/karta på var man kan hitta alla 60(?) skatter.
Har hittat ca 30 i nuläget.

Postad 25 mars 2008 - 18:12

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

Jag undrar bara om någon har koll på om det finns någon walktrough/karta på var man kan hitta alla 60(?) skatter.

http://www.gamefaqs....le/932984/51176

Postad 25 mars 2008 - 23:16

arowe17
  • arowe17
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

http://www.gamefaqs....le/932984/51176

Tackar!!

Postad 18 april 2008 - 22:19

Salakingen
  • Salakingen
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Kanon spel ...
Utgår i från att Naughty Dog sitter och jobbar på "UNCHARDED 2" ??? släps Dec 2008 ????
vad tror ni ??

Postad 19 april 2008 - 00:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 103 inlägg
  • 0

Kanon spel ...
Utgår i från att Naughty Dog sitter och jobbar på "UNCHARDED 2" ??? släps Dec 2008 ????
vad tror ni ??

2008 är för tidigt, och jag hoppas de gör ett Jak and Daxter istället.

Postad 19 april 2008 - 17:46

Unregistereda69d2a7a
  • Unregistereda69d2a7a
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0

Kanon spel ...
vad tror ni ??

jag har faktiskt för mig att dom har utannonserat uncharted 2.

Postad 19 april 2008 - 17:51

Unregistereda69d2a7a
  • Unregistereda69d2a7a
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
Nu har även jag klarat detta spelet, tog dryga 11 timmar och det blev aldrig tråkigt inte heller kändes det som att man gör samma sak hela tiden, lagom tempoväxlingar och lite nya vapen och motståndare eller miljöombyten hela tiden, tyckte dock att några saker kändes implemmenterade bara som en "timesink" t ex irriterade jag mig på flytande tunnor när man ska åka jetski, men det gick ju bra iaf...

ett stort plus till ljudet, om man har möjlighet att spela på ett 5.1 system så kommer man inte att bli besviken, jag älskade effekterna av de explosioner som är nära, t ex handgranater, komplett med ett efterhängande piiiiiiiip i ena örat, riktigt bra gjort.

nu ska jag fråga dom nere på game om man kan byta in spelet och få hem GTA4 lite billigare =)

Postad 19 april 2008 - 17:59

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

• 954 inlägg
  • 0
Det är mäktigt att spela om med allt(alla vapen, evig ammo, och slowmo) upplåst. Laddade ner en save, finns en hel del extramatrial att titta på med, när allt är upplåst...

Postad 20 april 2008 - 15:14

Unregistereda69d2a7a
  • Unregistereda69d2a7a
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0

Det är mäktigt att spela om med allt(alla vapen, evig ammo, och slowmo) upplåst. Laddade ner en save, finns en hel del extramatrial att titta på med, när allt är upplåst...

vad krävs för det då ?

klara spelet på svåraste och hitta alla skatter ?

låsa upp alla medaljer ?

Postad 26 maj 2008 - 13:46

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0
nu har jag börjat spela uncharted och tycker speöet är helfestligt. men nu har jag kört fast och kommer inte därifrån, väldigt frustrerande.. jag är på ett ställe där jag ska lösa en gåta,, det finns 4st statyer och ett stort kompass på golvet,, jag ska nu vrida statyerna åt något håll.. ser ingen logik lär jag kollar i boken och har testat mängder olika kombinationer men får det inte att funka..

någon som kommer ihåg hur statyerna ska stå så vore jag mer än tacksam.

Postad 26 maj 2008 - 13:51

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

nu har jag börjat spela uncharted och tycker speöet är helfestligt. men nu har jag kört fast och kommer inte därifrån, väldigt frustrerande.. jag är på ett ställe där jag ska lösa en gåta,, det finns 4st statyer och ett stort kompass på golvet,, jag ska nu vrida statyerna åt något håll.. ser ingen logik lär jag kollar i boken och har testat mängder olika kombinationer men får det inte att funka..

någon som kommer ihåg hur statyerna ska stå så vore jag mer än tacksam.

Om jag inte minns fel så ser du i boken åt vilket håll varje saty ska vara vänt, sen bara vrider du statyerna enligt samma.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 26 maj 2008 - 13:52.

Postad 26 maj 2008 - 14:23

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0
ja tycker jag har testat de men de funkar inte .. sen har jag kollat åt vilket håll statyerna tillat åt i boken och satt dom åt de hållet men de funkade inte.. men ja får testa lite till,, måste ju finnas en lösning tycker man ju :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.