Samsung PS-50P96FD
458 svar till detta ämne
Postad 15 mars 2008 - 17:44
PhotoJoe
-
PhotoJoe
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Jag löste detta själv.  För er som hamnar i samma röra råder jag er att spana in denna sida: http://www.avforums....;postcount=3162
Postad 18 mars 2008 - 16:08
Bläng
-
Bläng
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
E d nån som har fått någon permanent ibränning?
Postad 18 mars 2008 - 17:20
ressof
-
ressof
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Är någon som vet hur man snabbt kan välja hdmi, komponent med mera utan att behöva trycka på source knappen flera gånger
Postad 19 mars 2008 - 12:46
Ynot1983
-
Ynot1983
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Dom kanske var döda redan från början....???
Jo det är sant,dom kommer iaf och hämtar tvn nästa vecka sen får vi se om jag nu väljer samma tv igen eller om jag ska börja kolla på 46 lcd igen. Som jag har förstått så har jag fått ett "måndagsex" men eftersom jag inte bara upptäckt döda pixlar utan också clouding och ghosting så blir jag lite avskräckt. =/
Postad 19 mars 2008 - 12:56
RedDevil74
-
RedDevil74
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Dom kanske var döda redan från början....??? Jo det är sant,dom kommer iaf och hämtar tvn nästa vecka sen får vi se om jag nu väljer samma tv igen eller om jag ska börja kolla på 46 lcd igen. Som jag har förstått så har jag fått ett "måndagsex" men eftersom jag inte bara upptäckt döda pixlar utan också clouding och ghosting så blir jag lite avskräckt. =/
Vad min upplevelse av denna tv är, så har jag ej dessa problem med clouding och ghosting, vad jag läst så verkar inte så många andra ha det problemet helller, jag är kanon nöjd med min tv som den är just nu, har ej kollat ifall några pixlar är döda på det sättet du kollade det, vet inte ifall jag vågar detta  , då kanske jag stör mig på det , att den inte är 100% perfekt,hehe. Jag tror inte tv:n är så mkt sämre med 1,2 eller 3 döda pixlar, men jag respekterar dom som stör sig på detta.
Postad 19 mars 2008 - 13:09
Ynot1983
-
Ynot1983
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Dom kanske var döda redan från början....??? Jo det är sant,dom kommer iaf och hämtar tvn nästa vecka sen får vi se om jag nu väljer samma tv igen eller om jag ska börja kolla på 46 lcd igen. Som jag har förstått så har jag fått ett "måndagsex" men eftersom jag inte bara upptäckt döda pixlar utan också clouding och ghosting så blir jag lite avskräckt. =/
Vad min upplevelse av denna tv är, så har jag ej dessa problem med clouding och ghosting, vad jag läst så verkar inte så många andra ha det problemet helller, jag är kanon nöjd med min tv som den är just nu, har ej kollat ifall några pixlar är döda på det sättet du kollade det, vet inte ifall jag vågar detta , då kanske jag stör mig på det , att den inte är 100% perfekt,hehe. Jag tror inte tv:n är så mkt sämre med 1,2 eller 3 döda pixlar, men jag respekterar dom som stör sig på detta.
Men snälla slå på "all white" =D för då lär du även se clouding  skämt åsido så hade jag alldrig sett det om inte den där förbaskade menyn funnits men nu när jag vet det och har sett problemen kan jag inte släppa detta,frågan är om jag får en felfri om jag beställer en ny,tror inte det och tror inte heller många granskar tvn på det settet jag gjort  och är däför inte heller så många fler än mig som skriver om problemet men kollar du inte så lär du ju inte störas,såååååå upp till dig,se sanningen i vitögat eller inte? =D
Postad 19 mars 2008 - 13:16
RedDevil74
-
RedDevil74
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Vad min upplevelse av denna tv är, så har jag ej dessa problem med clouding och ghosting, vad jag läst så verkar inte så många andra ha det problemet helller, jag är kanon nöjd med min tv som den är just nu, har ej kollat ifall några pixlar är döda på det sättet du kollade det, vet inte ifall jag vågar detta , då kanske jag stör mig på det , att den inte är 100% perfekt,hehe. Jag tror inte tv:n är så mkt sämre med 1,2 eller 3 döda pixlar, men jag respekterar dom som stör sig på detta.
Men snälla slå på "all white" =D för då lär du även se clouding skämt åsido så hade jag alldrig sett det om inte den där förbaskade menyn funnits men nu när jag vet det och har sett problemen kan jag inte släppa detta,frågan är om jag får en felfri om jag beställer en ny,tror inte det och tror inte heller många granskar tvn på det settet jag gjort och är däför inte heller så många fler än mig som skriver om problemet men kollar du inte så lär du ju inte störas,såååååå upp till dig,se sanningen i vitögat eller inte? =D
Jag testade faktiskt nu , kunde inte se någon död pixel som lös upp. lyser det upp jätte tydligt?
Postad 19 mars 2008 - 13:50
Ynot1983
-
Ynot1983
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Men snälla slå på "all white" =D för då lär du även se clouding skämt åsido så hade jag alldrig sett det om inte den där förbaskade menyn funnits men nu när jag vet det och har sett problemen kan jag inte släppa detta,frågan är om jag får en felfri om jag beställer en ny,tror inte det och tror inte heller många granskar tvn på det settet jag gjort och är däför inte heller så många fler än mig som skriver om problemet men kollar du inte så lär du ju inte störas,såååååå upp till dig,se sanningen i vitögat eller inte? =D
Jag testade faktiskt nu , kunde inte se någon död pixel som lös upp. lyser det upp jätte tydligt?
Nä det gör det inte du måste ställa dig framför tvn och leta,hahah,men jo det va så jag gjorde,men hoppas du inte har någon så jag kan slippa ha ångest över att beställa en ny  och att du har slipper störa dig =)
Postad 19 mars 2008 - 13:58
RedDevil74
-
RedDevil74
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Nä det gör det inte du måste ställa dig framför tvn och leta,hahah,men jo det va så jag gjorde,men hoppas du inte har någon så jag kan slippa ha ångest över att beställa en ny och att du har slipper störa dig =)
Jag stod 20 centimeter ifrån,kollade över hela bilden,,såg ingenting,,allt va bara vitt  ,,,jag kan andas ut,,tror du kanske hade lite otur,,vågar du chansa på en P96:a till eller skall du välja nått annat, risken finns ju att ALLA apparater liter av någonting som man stör sig på oavsett märke eller LCD vs Plasma,,hehe
Redigerat av RedDevil74, 19 mars 2008 - 13:59.
Postad 20 mars 2008 - 00:56
Ynot1983
-
Ynot1983
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Nä det gör det inte du måste ställa dig framför tvn och leta,hahah,men jo det va så jag gjorde,men hoppas du inte har någon så jag kan slippa ha ångest över att beställa en ny och att du har slipper störa dig =)
Jag stod 20 centimeter ifrån,kollade över hela bilden,,såg ingenting,,allt va bara vitt ,,,jag kan andas ut,,tror du kanske hade lite otur,,vågar du chansa på en P96:a till eller skall du välja nått annat, risken finns ju att ALLA apparater liter av någonting som man stör sig på oavsett märke eller LCD vs Plasma,,hehe
Det va skönt att höra! nä då ska jag nog satsa på en ny och skulle det vara fel på den också är det väll inte mer änn att jag får skicka tillbaka den också. Så sant som du säger 50 tum och full hd är endå mycket tv för pengarna =)
Postad 20 mars 2008 - 09:20
D.Man
-
D.Man
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Det va skönt att höra! nä då ska jag nog satsa på en ny och skulle det vara fel på den också är det väll inte mer änn att jag får skicka tillbaka den också. Så sant som du säger 50 tum och full hd är endå mycket tv för pengarna =)
Jag har en död pixel. Men den skiter jag i och reklamerar först när garantin börjar gå ut. Det kan ju bli fler
Postad 20 mars 2008 - 19:25
awewa
-
awewa
-
Rookie
-
9 inlägg
Skulle vilja ha lite svar gällande inkörning av min P96:a.
Då jag ej har någon DVD i dagsläget så kan jag tyvärr inte spela upp "färgfilmen" så kommer ha på MTV istället tills jag fått min DVD.
Frågan är då hur jag ska ha kontrast, ljusstyrka, färg ect?
Just nu har jag ställt allt på under 50, är detta rätt eller ska jag vänta med sänkningarna tills efter den är inkörd?
Postad 21 mars 2008 - 08:08
Ulo_2
-
Ulo_2
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Jag har en död pixel. Men den skiter jag i och reklamerar först när garantin börjar gå ut. Det kan ju bli fler 
[/quote]
Huh? Uppstår inte dessa endast under tillverkningsprocessen? Kan de komma med tiden?
Har precis reklamerat min P96'a det surrande ljudet samt för att jag funnit för en död (röd) pixel.
Måste säga att jag annars är störtnöjd med köpet. Har haft en del våndor för att jag inte köpte LCD. Plasmans roll känns tyvärr lite överspelad numera. Men som flera tidigare har påpekat är det en fröjd att skåda högupplöst material. tror inte någon LCD kan mäta sig än. F96 möjligen, men för det priset...
Har fortfarande inställt på film-läget med kontrast och brightness ställt under 50.
Såg på Pirates III (BD) igår och det var lite LCD-känsla när de besökte Singapore i början. Vet inte om "Black crush" är rätt ord, men det var stora helsvarta (inte helsvart utan lite bakgrundsbelysta) sjok. Missförstå mig inte, bilden var kanon, men det var lite dåligt ställt med gråskale omfånget. Rätt inställningar bör väl råda bot på det. Är det någon som har funnit de ultimata inställningarna? Är det de som länkas till AVforums? Notera att jag inte gjort ett dyft med inställningarna.
En sista fråga gäller prisvärt VESA-fäste. Jag har ställt den innan, och det känns befängt att slänga ut över 1000 spänn på lite bockat stål. ELFA varianten vågar jag mig inte på. Vill gärna ha ngt som är anpassat för ändamålet.
Högaktningsfullt
/Ulo
Postad 21 mars 2008 - 12:31
Elessar
-
Elessar
-
Användare
-
-
155 inlägg
Funderar på att skaffa en Samsung PS-50P96FD men är lite osäker på om den kommer att vara för nära. Som jag bor just nu så kommer jag sitta 3,4 meter från skärmen vilket känns som att det är för lite? Hade en 42" plasma förut på samma avstånd som kändes för liten.
Hur långt ifrån sitter ni som äger den här tvn? Finns det något optimalt mått?
Postad 21 mars 2008 - 12:42
RedDevil74
-
RedDevil74
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Funderar på att skaffa en Samsung PS-50P96FD men är lite osäker på om den kommer att vara för nära. Som jag bor just nu så kommer jag sitta 3,4 meter från skärmen vilket känns som att det är för lite? Hade en 42" plasma förut på samma avstånd som kändes för liten.
Hur långt ifrån sitter ni som äger den här tvn? Finns det något optimalt mått?
SJälv sitter jag ca 3,5-4 meter ifrån,,passar mig utmärkt,,det känns faktiskt lagom iaf när du kollar högupplöst då kan man sitta så nära utan att va orolig att det skall se dåligt ut. det finns säkert något optimalt mått,men det kan jag ej hjälpa dig med
Postad 21 mars 2008 - 12:55
awewa
-
awewa
-
Rookie
-
9 inlägg
Jag sitter ganska exakt 3.5m ifrån TVn och det är enligt mig så nära man "kan" sitta denna TV. Jag vill få bio känslan av stor skärm hemma och det får jag med detta avståndet.
Postad 21 mars 2008 - 13:55
Elessar
-
Elessar
-
Användare
-
-
155 inlägg
Tack för snabba svar
Har ännu en fundering, någon som testat xbox360 på sin? Skulle vilja veta om det är något HDTV-lagg och speciellt på Guitar hero som jag spelar absolut mest. Vet att det finns HD plasmor (panasonic viera bl.a) som man kan spela lagg-fritt på 1080i och de vore ju underbart om de gick på denna tv med.
Postad 21 mars 2008 - 15:51
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3 680 inlägg
Kan inte svara på hur det funkar med 360 men med PS3 funkar det kanon... inget lagg bara en massa roliga speltimmar...!! Har MIN sweetspot nånstans mellan 2-2,5 m som jag brukar sitta o spela och ibland även kolla nån BD film... funkar kanon... när det vankas riktig filmkväll så hamnar väl sweetspoten vid 3,5 m ungefär...
Postad 21 mars 2008 - 16:55
Mollusk
-
Mollusk
-
Användare
-
-
164 inlägg
Ulo_2, om du har kontrasten under 50 i inkrningsperiod så vågar jag inte säja något om det, men själv kör jag standard 80 och har inte sett någon ghosting överhuvudtaget.
Brightness verkar vara satt till 45 som standard för att det verkar vara just där som gränsen för hur svart det kan återge går. Om du ställer upp den till 50 framträder alla detaljer, i gengäld förlorar du lite djupsvärta. Själv föredrar jag 45 för jag upplever bilden som mer fysik och realistisk med så bra djup som möjligt, men jag stör mej lite på att jag missar en del detaljer i skuggorna när man vet hur man så enkelt kan frambringa dom :/
Brightness påverkar även färgåtergivningen. 45 är defenitivt mest kickass bildkvalitet IMO.
Postad 21 mars 2008 - 17:45
D.Man
-
D.Man
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
En sista fråga gäller prisvärt VESA-fäste. Jag har ställt den innan, och det känns befängt att slänga ut över 1000 spänn på lite bockat stål. ELFA varianten vågar jag mig inte på. Vill gärna ha ngt som är anpassat för ändamålet.
Högaktningsfullt /Ulo
Jag köpte ett väggfäste från bramida.se som bygger typ 30mm. från vägg. Bor du i Stockholm så kan du få det hemkört för 75:- Totalt med frakt så gick det på 420:- och är superbra för priset.
Postad 22 mars 2008 - 08:06
Ulo_2
-
Ulo_2
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Aah, tack D-man.
Perfekt i pris, men hur klarar dina kablar på baksidan en "frigång" på endast 30 mm. Ser ut som framför allt HDMI-kabeln får böjas rejält. Men det blir ett sådant fäste. Tack än en gång!
Ok, nästa fråga; tänkte skaffa ett Boxer-abonnemang till P96'an och då med en CA-modul för att använda den inbyggda tunern. Har läst en del kritik om denna, men vad tror ni? Är den kass, eller funkar den fint? Fjärr-responsen är ju seg som sirap. Känns som om det vore skönt att slippa den där extremt fula boxen och fjärren från Telia. Synd bara att inte markbundna abonnemang klarar HD.
Frideens
/Ulo
Postad 22 mars 2008 - 10:41
JeLe
-
JeLe
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Hej
Har läst i tråden att denna ska fixa 24p, men är det officiellt eller det bara så att vissa ägare av den tycker att den hanterar 24p bra?
Postad 22 mars 2008 - 11:03
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3 680 inlägg
Den klarar av 24p.... så det är inget du behöver oroa dig för..!!
Postad 22 mars 2008 - 11:39
Elessar
-
Elessar
-
Användare
-
-
155 inlägg
Aah, tack D-man. Perfekt i pris, men hur klarar dina kablar på baksidan en "frigång" på endast 30 mm. Ser ut som framför allt HDMI-kabeln får böjas rejält.
Undrar också det? Och så undrar jag om någon har koll på hur mycket tvn väger? Utan fot om det finns några siffror på det. /D
Postad 22 mars 2008 - 12:29
Ulo_2
-
Ulo_2
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
45 kg utan fot. Alltså inget man hanterar ensam.
Ang 24p så flyter det på hur bra som helst (jag kör med PS3)
/ulo
Postad 22 mars 2008 - 12:32
RedDevil74
-
RedDevil74
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Inga som helst problem med 24p, flytare på bra, läste om detta i en del recensioner av tv:n att den stödjer detta, så ingen oro där inte
Postad 22 mars 2008 - 12:52
JeLe
-
JeLe
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Kanon, då blir det en beställning på denna 50"
Postad 22 mars 2008 - 15:55
Ulo_2
-
Ulo_2
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Nu när man har en sådan fin TV vill man ju inte misspryda med ful omgivning...
Tyvärr blir det inte tal om att dra kablarna genom gipsväggen, utan de får ligga utanpå. Hur finner man en snygg kabelkanal? Alla man hittar har en kvadratisk profil och bidrar knappas med försköning. Har för mig att jag sett en lite bredare variant som har en mjukare profil, lite åt kluven-ellips-hållet i vitt. Men var?
/Ulo
Postad 22 mars 2008 - 16:01
RedDevil74
-
RedDevil74
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Nu när man har en sådan fin TV vill man ju inte misspryda med ful omgivning...
Tyvärr blir det inte tal om att dra kablarna genom gipsväggen, utan de får ligga utanpå. Hur finner man en snygg kabelkanal? Alla man hittar har en kvadratisk profil och bidrar knappas med försköning. Har för mig att jag sett en lite bredare variant som har en mjukare profil, lite åt kluven-ellips-hållet i vitt. Men var?
/Ulo
Du kan se dom jag har från högtalarna på väggen, finns i olika breda storlekar och är silvriga från början,,bara jag som färgat dom själv,,viket du ochså kan göra, dessa är rundade och inte kantiga och finns på Clas Ohlson http://www.clasohlso...geProducts.aspx, kolla internet sidan eller besök närmaste affär
Postad 23 mars 2008 - 16:57
D.Man
-
D.Man
-
Lärjunge
-
-
374 inlägg
Aah, tack D-man. Perfekt i pris, men hur klarar dina kablar på baksidan en "frigång" på endast 30 mm. Ser ut som framför allt HDMI-kabeln får böjas rejält. Undrar också det?
Och så undrar jag om någon har koll på hur mycket tvn väger? Utan fot om det finns några siffror på det.
/D
Det följer med plastdistanser som man ska använda mellan fästskenorna och tv:n, så 30mm. distans är inte vad man i praktiken får. Jag sågade av dom något (typ 5mm.) för att få den så nära vägg som möjligt och har ändå inga problem att få plats med hdmi-kablarna. Kontakterna ligger ju något försjunkna så man har ju lite mer utrymme än drygt 30mm. att jobba med. Ett tips är ju dock att man som vanligt ansluter de kablar man ska ha innan man hänger upp den.
Postad 25 mars 2008 - 15:04
Elessar
-
Elessar
-
Användare
-
-
155 inlägg
Kan någon förklara vad den här pixel-policyn innebär? (länken öppnas som adobe reader sida) /D
Redigerat av Elessar, 25 mars 2008 - 15:08.
Postad 28 mars 2008 - 20:00
rutgercjonaker
-
rutgercjonaker
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej!
Jag har haft min PS-50P96FD i två veckor nu och är i stora drag mycket nöjd.
Dock har jag ett litet problem med synkningen av ljudet i tv:n.
Tittar jag på den inbyggda digitaltvmottagaren och lyssnar på ljudet i de inbyggda högtalarna låter det bra.
Lyssnar jag på tvljudet i mina surroundhögtalare (som är inkopplade med tv:ns toslink utgång) blr det en
märkbar osynk mellan ljud och bild.
Lyssnar jag samtidigt både på tv:s och surroundhögtalarna låter det som det ekar i huset.
TV1 & TV2 är värst med dolbydigital ljudet, övriga kanaler lite bättre. Tittar jag på DVD eller gamla xboxen
via scart/komponent är det ingen större tidsskillnad mellan ljuden.
Någon som stött på detta problem tidigare?
/Lars Johan
Redigerat av rutgercjonaker, 28 mars 2008 - 22:51.
Postad 28 mars 2008 - 22:49
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3 680 inlägg
Inte märkt av något som helst osynk i ljudet överhuvud taget... tycker det funkar ypperligt...! Sätt ner ljudet på 0 på tv-högtalarna när du kör ut ljudet via en förstärkare så slipper du rundgången....
Postad 01 april 2008 - 16:40
Elessar
-
Elessar
-
Användare
-
-
155 inlägg
Kan någon förklara vad den här pixel-policyn innebär? (länken öppnas som adobe reader sida)
/D
Fick följande svar på samma fråga från kundtjänst på netonnet: Antalet mörka pixlar som godkänt får förekomma: ZON A - 2 pixlar ZON B - 8 pixlar
Lysande pixlar: ZON A - 0 pixlar ZON B - 2 pixlar
Flimmrande pixlar: ZON A – 0 pixlar ZON B – 2 pixlar
/D
Postad 01 april 2008 - 18:39
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3 680 inlägg
Då kan man ju undra vad dom menar med 100%-ig pixelgaranti....??
Postad 02 april 2008 - 10:06
Ulo_2
-
Ulo_2
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Hallå, 100% pixelgaranti gäller nordiska apparater (XEE)
Jag hittade en ynka död (röd) pixel och jag kommer få en ny TV nästa vecka av Siba.
Inget strul alls (so far...).
Får hoppas att den nya inte surrar lika mycket som den jag har nu. Jävligt störigt bitvis faktiskt när man kollar med låg volym. Tror att det är en isolerad händelse och inte är ett vanligt problem på andra P96'or.
Finns det någon som har hittat de ultimata inställningarna till P96'an? Jag letade fram en länk här i denna tråden som kom från AVforums, men med de inställningarna blev bilden inget vidare på SD i alla fall.
Kan man ha skilda inställningar för ex SCART där jag har digitalboxen in och HDMI 1 där jag kör in PS3'an? Som läget är nu så gäller mina inställningar båda ingångarna.
En annan inställningsfråga... Det verkar vara lite godtyckligt när man kan använda MoviePlus, fininställningarna och lite annat. Jag kör Film-läget med lite egen tweak då jag tycker detta funkar bäst för mig.
Postad 03 april 2008 - 08:05
Elessar
-
Elessar
-
Användare
-
-
155 inlägg
Fick svar av både netonnet och inwarehouse att dom importerar apparaten ifrån europa och därför gäller inte den nordiska pixelgarantin. Kan vara bra att veta för oss som inte köpt tvn än
/D
Postad 06 april 2008 - 20:02
mackan85
-
mackan85
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Köpte en 50P96 som jag fick för två veckor sen.
Nu igår började den strula rejält, det knäpper rejält i ena sidan av TVn. Det spelar ingen roll om det är bild eller helt svart, med ca 10 sekunders intervaller så knäpper det till och då avbryts allt ljud. Sjukt irriterande, går inte ens att kolla på TV nu.
Har provat 2 st olika el-uttag, har dragit ut alla kablar förutom ström.
Blir väl till att lämna in den, har de smidig service på Samsung? Kommer de o hämtar den eller måste jag fixa pall o grejer?
(det är en svensk inköpt modell..)
Postad 08 april 2008 - 19:57
Ulo_2
-
Ulo_2
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Hmm...
Fick min ersättningsteve igår och döm av min förvåning; jag fann nu två döda pixlar (mot en tidigare) och denna surrar till och med mer. Det som stör mig mest är att SD bilden är mycket sämre jämf. med tidigare! Fattar inte varför. Har testat digitalboxen i båda SCART-kontakterna och samma sak på båda.
När personer rör på sig är det precis som om ansiktena dröjer kvar ett par milisekunder (japp, har kollat movieplus på och av). Mycket märkligt. Dessutom är färgerna mysko jämfört med den andra tv'n.
Jag är inte alls nöjd. Fan också vad meckigt allt ska bli!
Funderar nu på att börja bråka supporten (om det skulle behövas) och återgå till min ursprungliga plan och välja en Samsung 46 F86 LCD istället. Den skall ju vara okej. Kan man göra det egentligen? (svenskköpt)
/ulo
Redigerat av Ulo_2, 08 april 2008 - 20:00.
Postad 08 april 2008 - 20:08
Ulo_2
-
Ulo_2
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
eller....
Kan man vara så iskall att man väntar i ett halvår och först då hävdar felet och med eventuellt byte till nyare modell som följd? VIll minnas att en annan snubbe i tråden hade de planerna.
Jag har ingen "försäkring" utan skulle isåfall hävda Samsungs 100%-garanti alt. konsumentköpslagens rek. 2 års garanti.
Tacksam för tips
/Ulo
Postad 09 april 2008 - 09:29
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3 680 inlägg
Surt som tusan att du ska ha sån otur...!! Personligen så hade jag ju bytt in den omedelbart och satsat på en ny... är så in i tusan nöjd med allt på min och kommer INTE byta modell...!!
Postad 10 april 2008 - 13:44
RedGuard
-
RedGuard
-
Användare
-
-
113 inlägg
Hej alla. Jag behöver råd och stöd. Jag har velat otroligt länge nu med mitt val av tv. Jag hade i stort sätt bestämt mig för en PS-50P96FD och var tillochmed in på Hifiklubben i Gävle för att beställa en. Men precis just den dagen så hade den utgått ur deras sortiment bara timmar efter det att jag kollat på den på deras hemsida. De ville sälja en 46 tums Toshiba LCD till mig isstället. https://www.prisjakt...kt.php?p=243436Men det känns så surt när man väl bestämt sig för en 50 plasma och bara ge upp enbart för att den inte fanns i butik. Jag åkte runt på alla lokala affärer samt de stora som Elgiganten, On-off, Siba, Expert och Power men ingen hade den uppställd och endast On-off och Siba verkar sälja den och då genom sin hemsida. Men då kommer ju velandet in igen. Jag hade velat köpa den i en butik och Hifiklubben är både en lagom stor butik/kedja så att man vet att man iaf får någon typ av service och hjälp om något skulle hända. Jämförelsevis då med de stora kedjorna där man bara är en i mängden. Men om jag nu måste beställa på nätet så funderar man ju helt klart på att denna tv har nästan 1 år på nacken nu och om det kommit annat under tiden. Sen det där med om den är XEE märkt eller inte. Jäkla krångel. Frågorna blir således. Om man köper den på Sibas onlinesida är den svensk och kan man då lämna in den i den fysiska butiken om den knasar? Hade ni köpt samma tv idag? LCD eller Plasma den eviga frågan. Anvädningsområdet är PS3 och DVD främst och lite vanlig SD tv. Blir tokig på detta snart. Hade inte Hifiklubben krånglat så hade detta valet varit klart nu. Hoppas någon kan motivera mig och göra ett val åt något håll. Mvh Andreas Btw intressant disskution och ta del av hittils.
Postad 10 april 2008 - 13:54
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3 680 inlägg
Hade ni köpt samma tv idag?
LCD eller Plasma den eviga frågan. Anvädningsområdet är PS3 och DVD främst och lite vanlig SD tv.
Svar JA...!! Jag skulle absolut köpt samma apparat idag... särskilt med tanke på att den är 10000:- minst billigare än när jag köpte mitt ex. Har samma användningsområden som du.... BD filmer, Spel på PS3'an, lite dvd och tv.... tom sambon är mer än nöjd...!! Ang. inköpsstället så kolla upp vilka butiker i krokarna som har den hemma/kan ta hem den och kolla sen med dom om den är inköpt via Samsung Sverige eller inte.... //Hylle
Postad 10 april 2008 - 16:25
Elessar
-
Elessar
-
Användare
-
-
155 inlägg
Fick svar av både netonnet och inwarehouse att dom importerar apparaten ifrån europa och därför gäller inte den nordiska pixelgarantin. Kan vara bra att veta för oss som inte köpt tvn än 
/D
Kan fortsätta fylla i listan här: tbh.se säljer den europaimporterad (XEC). Alltså gäller samsungs standardpixelgaranti. digicom.nu säljer den antingen som euroimport eller för cirka 1000kr extra som nordisk tv (XEE) Man kan alltså välja här om man vill ha samsungs standardgaranti eller 100% pixelgaranti. Dom påpekar speciellt också att om man väljer den tyskimporterade tvn så är det ändå svenska menyer och svensk manual. technix.se säljer tvn som nordisk apparat så det är 100% pixelgaranti som gäller. Det är dom företagen jag står och väljer mellan iaf. Jag ska definitivt beställa min tv över internet. /D
Postad 11 april 2008 - 11:46
pockejocke
-
pockejocke
-
Rookie
-
6 inlägg
Snackade med Samsung-support. De sade att jag skulle vända mig till leverantören för pixelproblemet, men hade det endast handlat om surret hade de tagit hand om ärendet. Det betyder alltså att jag måste ordna transport till Siba för att byta ut TVn. Det är ju ingen portabel sak precis så jag vetetusan om jag orkar... (Vi kollade med serienumret och den var tillverkad dec -07, så det är ju ingen tidig modell)
Surret låter mer nätdel-relaterat än att det skulle handla om fläktar. Det blir framförallt mycket surr när det visas mycket ljusa partier. Jag fick lite ghosting efter UNCHARTED-loggan efter spelet laddade in. Ett par minuters whitewash löste det problemet. Störigt att det inte krävs så mycket innan man får temporära inbränningar (och ja, jag har sänkt kontrasten. 45 tror jag den ligger på nu).
/Ulo
Har också surr i min TV som jag köpte för 1 månad sedan. Surrar så det stör när man tittar på tv. Det jag upptäckt är dock att om jag slår lite lätt på baksidan av tvn så försvinner det, men återkommer så fort man slår av och på tvn. Surrar mer när det är ljusbild. Inget fläktljud. Pratade med Samsung-support idag och dom hade aldrig hört talas om att denna modellen skulle ha några problem med surr och att alla Plasmor surrar mycket. Men han höll med om att det var konstigt att det försvann när man slår lätt på tvn och sa åt mig att göra ett service ärende där jag köpt den. Gjorde då en retur anmälan på inwarehouse och fick som svar att jag kan skicka in den. Men jag måste stå för frakt och packning av den själv. Känns surt att behöva lyckas få den ner till göteborg (bor i stockholm) tvn är ju rätt stor. Några fler som haft problem med surr och fått det åtgärdat? och har ni fått stå för frakten själv? //Jocke
Postad 11 april 2008 - 13:10
Mollusk
-
Mollusk
-
Användare
-
-
164 inlägg
Min TV är just nu på reperation pga surr, jag köpte min från Net On Net. Jag kommer inte ihåg riktigt men jag tror jag mailade service verkstaden på deras lista först, sen Net On net själva och fick då en fraktsedel skickad hem till mej och ringde posten som komm och hämtade upp den. Låter konstigt att inwarehouse vill at du ska stå för fraktkostnader vid retur. Låter inte speciellt förvånande att supporten inte har en aning om problemet, det var väntat från mej så jag mailade även följande förklaring och inkluderade även det i brevet som jag skickade med TVn till service verkstaden: "Mechanical Vibration Noise between Earth Plate(X/Y board H/S) and Rear Cabinet. The problem is related to the shape of the Earth plate because its bending angle was changed and It was caused the finer Gap between the C/R and Earth Palte, and make a sound vibration. if H/S is vibrated, vibration Noise may be occured. Temporary Solution (SVC Solution) - The angle of the Earth Plate is possibly changed by the finger pressing like the "A" in the above Photo. After changing the Angle, its status will not be changed by general pressing of the C/R because the material of the Earth plate is used the phosphor bronze which used for the raw material of the spring, gear and… etc." Även följande bild: http://i253.photobuc...shoosh_buzz.jpgfrån denna sidan: http://www.avforums........509&page=71Får väl se om vad dom gjort när den hittar tillbaka hem sen. Jag hade ju helst plockat av spacers helt då dom ligger mot en gummilist normal och inte kan ådstakomma någon nytta eller funktion överhuvudtaget... På min TV var det just den högra sidan som väsnades, där låg sppacers mot metalhöljet för gummilisterna var placerade för högt upp! Det tog också en vecka eller två innan den började väsnas, ena dagen var den tyst och nästa surrade det som ###.
Postad 11 april 2008 - 13:42
pockejocke
-
pockejocke
-
Rookie
-
6 inlägg
Min TV är just nu på reperation pga surr, jag köpte min från Net On Net. Jag kommer inte ihåg riktigt men jag tror jag mailade service verkstaden på deras lista först, sen Net On net själva och fick då en fraktsedel skickad hem till mej och ringde posten som komm och hämtade upp den. Låter konstigt att inwarehouse vill at du ska stå för fraktkostnader vid retur. Låter inte speciellt förvånande att supporten inte har en aning om problemet, det var väntat från mej så jag mailade även följande förklaring och inkluderade även det i brevet som jag skickade med TVn till service verkstaden:
"Mechanical Vibration Noise between Earth Plate(X/Y board H/S) and Rear Cabinet.
The problem is related to the shape of the Earth plate because its bending angle was changed and It was caused the finer Gap between the C/R and Earth Palte, and make a sound vibration.
if H/S is vibrated, vibration Noise may be occured.
Temporary Solution (SVC Solution) - The angle of the Earth Plate is possibly changed by the finger pressing like the "A" in the above Photo.
After changing the Angle, its status will not be changed by general pressing of the C/R because the material of the Earth plate is used the phosphor bronze which used for the raw material of the spring, gear and… etc."
Även följande bild: http://i253.photobuc...shoosh_buzz.jpg
från denna sidan: http://www.avforums........509&page=71
Får väl se om vad dom gjort när den hittar tillbaka hem sen. Jag hade ju helst plockat av spacers helt då dom ligger mot en gummilist normal och inte kan ådstakomma någon nytta eller funktion överhuvudtaget... På min TV var det just den högra sidan som väsnades, där låg sppacers mot metalhöljet för gummilisterna var placerade för högt upp! Det tog också en vecka eller två innan den började väsnas, ena dagen var den tyst och nästa surrade det som ###.
Tack för ett super bra svar. Ska ta och lägga till lite på min felbeskrivning så att dom vet vad dom ska göra. Det är vänster sida på min tv som oljudet kommer från. Men det verkar vara samma typ av problem. Såg nu när jag läste igenom hela mailet från inwarehouse att det bara är att maila dom om att få en förbetaldfraktsedel. Så jag hoppas det löser sig med inskickandet. Men surt att behöva göra det överhuvudtaget. //Jocke
Postad 11 april 2008 - 22:26
Unregisteredd3ff26f3
-
Unregisteredd3ff26f3
-
Lärjunge
-
-
314 inlägg
Köpte en PS50P96FD på Inwarehouse för ett par veckor sedan. Dessvärre fungerade inte de inbyggda högtalarna utan den fick bytas ut. När jag idag fått det nya exemplaret märker jag att den beter sig konstigt. När jag kör den via HDMI från min Canal Digital HD box blir 16:9 bilden krafttigt beskuren i sidorna. I höjdled ser allt bra ut, men ca 10 cm av bilden på varje sida saknas och istället är bilden något utdragen. Det spelar ingen roll om jag väljer annan aspect-ratio. Jag har försökt ändra inställningar på digitalboxen, men när man använder HDMI är möjligheterna begränsade. (4:3 visas korrekt när jag väljer Wide screen!) Någon som har kläm på vad jag gör för fel?
Redigerat av Unregisteredd3ff26f3, 11 april 2008 - 22:28.
Postad 13 april 2008 - 06:05
Tobbe1975
-
Tobbe1975
-
Användare
-
-
138 inlägg
Hej på er alla p96 ägare. Skulle vara kul att veta vad ni har för bildinställningar för få bäst bild enligt eran smak. Själv så ändrar jag mig lite hit och dit och har svårt att bestämma mig. (Jag har boxer)
Postad 13 april 2008 - 11:59
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3 680 inlägg
Om du kollar igenom tråden så har jag i nåt inlägg lagt upp lite inställningar för BD tittande iaf....!!
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|