Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Resident Evil 5

518 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Ditt (36 medlem(mar) har röstat)

..betyg.

1. 5 (20 röster [55.56%])

Procent av omröstning: 55.56%

2. 4 (11 röster [30.56%])

Procent av omröstning: 30.56%

3. 3 (3 röster [8.33%])

Procent av omröstning: 8.33%

4. 2 (2 röster [5.56%])

Procent av omröstning: 5.56%

5. 1 (0 röster [0.00%])

Procent av omröstning: 0.00%

Rösta Gäster kan inte rösta
Resident Evil 5 (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 7.61111 (17) 99:-

Postad 14 March 2009 - 14:27

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Ja hoppar man över det här spelet för att det är för olikt tidigare spel missar man ett grymt bra spel :blink:

Postad 14 March 2009 - 15:47

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0
Min Collector's Edition blev skickad igår från Axelmusic, så hoppas jag får i slutet på nästa vecka.

Postad 14 March 2009 - 20:00

Unregisteredd15a8e53
  • Unregisteredd15a8e53
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0
Tycker det är rätt kasst. Segt som fasen att röra sig. Tom öppna dörrar känns segt. Hade varit bra mycket läskigare om det inte tagit 1h att snurra ett varv med vapnet draget. Sen är det bara en massa cut scenes hela tiden. Och "banorna" känns för instängda och linjära.

Postad 14 March 2009 - 20:51

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
verkar som att det är många som tycker att spelet inte levererar fullt ut.

Postad 14 March 2009 - 22:00

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
  • 0
Spelet äger!! Lira 4-5 timmar igår med polaren bredvid. Hade sjukt kul!

Det är ju som de flesta säger ett actionspel mer än ett skräckspel som de tidigare varit men ett sjukt bra sådant.

Älskar verkligen det och ska lira vidare om en 30 min med polaren :)

Sen är ju grafiken extremt snygg osså!

Ett spel man inte får missa!! :D

Redigerat av Chris Ya, 14 March 2009 - 22:01.

Postad 15 March 2009 - 00:11

Bellander
  • Bellander
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Tja! Går det att plocka alla trophies när man kör online coop?

Postad 15 March 2009 - 12:03

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
  • 0
Hitta en sida med en hel del bra tips o trix.

RE5 Tips

Postad 15 March 2009 - 12:15

chromorifhia
  • chromorifhia
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0

Tycker det är rätt kasst. Segt som fasen att röra sig. Tom öppna dörrar känns segt. Hade varit bra mycket läskigare om det inte tagit 1h att snurra ett varv med vapnet draget. Sen är det bara en massa cut scenes hela tiden. Och "banorna" känns för instängda och linjära.

Du har tydligen inte spelat dem andra spelen i RE serien. Att allting är segt är mer lr mindre hela grejen.
Det går att ändra segheten i options, aiming speed.

Postad 15 March 2009 - 13:23

Unregistereda69d2a7a
  • Unregistereda69d2a7a
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
har bara spelat nån timme hittils och jag stör mig som faen på bruttan, måste jag köpa ett headset och spela med en polare för att detta ska vara kul ?

hon dör ju precis HELA tiden, och detta på första banan!

blir tokig på detta, saknar RE4, där va man ensam eller hade en att skydda som inte va i vägen hela tiden....

Postad 15 March 2009 - 15:28

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Enligt mig så är det istort sett ett måste att spela co-op med en polare och headset..

Ja orkar knappt spela med bruden...inte ens hälften så kul

Postad 15 March 2009 - 15:44

Plojan
  • Plojan
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Tjena, jag har spelet men väntar med att öppna det till min gaming-polare kommer hem för jag är lite osäker. Anledningen till att jag köpte det innan han kom hem var Gamestops förbokningserbjudande. Jag funderar på att lämna tillbaka det på öppet köp (därför som jag inte har öppnat plasten runt spelet) med tanke på allt negativt som sagts. Är alla banor lika ljusa som på demot? Förlorar inte spelet sin genre då? Om dem har tagit bort det läskiga, vad har dem lagt till istället? Eller är det bara som ett vanligt actionspel med lite mindre ammo?

Postad 15 March 2009 - 15:53

Gavva
  • Gavva
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Är några mörkare banor men dom flesta är ljusa. Men räkna inte med att bli skrämd :)

Men det är ett kul action och värt pengarna om du har en polare att spela med.

Redigerat av Gavva, 15 March 2009 - 15:53.

Postad 15 March 2009 - 16:32

Plojan
  • Plojan
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Ah, ok, får se hur jag gör.

Postad 15 March 2009 - 16:52

Unregisteredd15a8e53
  • Unregisteredd15a8e53
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0

Du har tydligen inte spelat dem andra spelen i RE serien. Att allting är segt är mer lr mindre hela grejen.
Det går att ändra segheten i options, aiming speed.

Tråkigt att du tar det personligt. Du får tycka vad du vill. Jag tycker det är kasst.

PS
Och ja jag har spelat de andra spelen.

Postad 15 March 2009 - 21:08

chromorifhia
  • chromorifhia
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0

Tråkigt att du tar det personligt. Du får tycka vad du vill. Jag tycker det är kasst.

PS
Och ja jag har spelat de andra spelen.

Nja jag tog det inte personligt, det var mest jag som var bakfull och möjligtvis formulerade mig lite konstigt

Postad 15 March 2009 - 23:25

UTBMF
  • UTBMF
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Ett helt ok actionspel, jävligt snyggt men det är absolut inget Survival Horror spel.

Det är rakt av en våldtäkt på de tidigare spelen speciellt 1-3. Man kan bara inte ha älskat 1-3 och vara nöjd med detta spelet.
Skräckdelen: Du springer runt mitt i öknen mitt på ljusa dagen i den kanske ljusaste kontinenten OCH du har en kompis med dig. Jag undrar om de har tänkt ju mer monster de kastar in desto mer äckligt blir det, verkar helt ha glömt bort att skräck har med psykologi att göra. Alla som har spelat de tidigare spelen när de kom vet vad jag menar.
Exempelvis det kommer en cut scene där ett monster släpps ut ur ett flygplan och landar någonstans och du vet att du kommer stöta på honom förr eller senare. Men det händer inte på ett tag och sedan när det varit lugnt ett tag så går du i exempelvis ett klocktorn i mörker med kuslig musik också BOOM rakt genom väggen kommer det här monstret. Dom byggde liksom upp det på ett annat sätt. I femman är det på hela tiden och istället för att det krävs finess för att döda de större monsterna är det bara mer kulor som krävs, nästan alla gånger.

Och var är pusseldelen!!! Helt bort blåst. I de tidigare spelen var det 20-30% nu är det som bäst något hinder där det krävs två personer för att ta sig vidare men det är för Co-Op delen och räknas inte för det är så pass hjärndöda saker du ska göra.

När det är så pass snabbt tempo och rakt på bara så funkar inte detta sättet och kontrollera sin gubbe och inventoryn blir riktigt dryg.

Cut scenes med dörrar som öppnas fanns ju i de tidigare spelen för det var snyggare än en skärm med texten "loading..." men dom verkar ha behållit det för nostalgins skulle men i själva verket är det bara en hel del överflödiga cut scenes som är direkt dryga.

Kunde lika gärna varit ett fps, allt det går ut på är att pricka en massa objekt eller springa förbi en massa objekt.
Perfekt för ADHD generationen.

1996 så startade Resident Evil (officiellt) Survival Horror genre med texten: "Enter the world of survival horror..." medans spelet laddades nu 13 år senare dödade de genren med Resident Evil 5.

Nej ######r vad besviken jag blir. Hade höga förhoppningar på detta spelet men nej. MASSIVE FAIL Capcom!

Visst kidsen som aldrig lirat 1-3 kommer undra om jag inte är klok i huvudet för visst är det ett snyggt actionlir men det är inte det Resident Evil ska vara.

Postad 16 March 2009 - 09:38

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Fattar inte hur folk kan klaga på laddningstider.
Spelet installeras ju på HDD`n när man startar det för första gången. Tycker laddningstiderna är löjligt snabba.
95% av Resident Evil History skyltarna som kommer upp vid Loading finns ju inte en sportmössa att hinna läsa.

Att whine`a över hur spelet är i Singleplayer är ju rätt onödigt då spelet är gjort för att spelas Co-Op.
(något som sagts vid varje preview och review)
Ja o polaren spela igenom spelet i lördags och är grymt nöjda över hur spelet visade sig vara.

Angående allt gnäll om man att man är utomhus större delen av spelet så måste ja undra om ni verkligen har spelat igenom det?
De är ju mest bara i början man är utomhus, sen är man ju inne i grottor, fartyg, etc.
Visst spelet är ju inte direkt skrämmande men enormt trevligt endå.
Grymt högt replayvalue på det om ni frågar mig.

Visst finns de lite pusselmoment i spelet. Då räknar ja inte att assist Jump delarna som pussel..

Mercenaries Mode är riktigt skoj det med o spela 2 player på!

Nej ja ger spelet 10 av 10 tamme fan

Redigerat av Andi_One, 16 March 2009 - 09:40.

Postad 16 March 2009 - 10:42

erlander
  • erlander
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Ett helt ok actionspel, jävligt snyggt men det är absolut inget Survival Horror spel.

Det är rakt av en våldtäkt på de tidigare spelen speciellt 1-3. Man kan bara inte ha älskat 1-3 och vara nöjd med detta spelet.
Skräckdelen: Du springer runt mitt i öknen mitt på ljusa dagen i den kanske ljusaste kontinenten OCH du har en kompis med dig. Jag undrar om de har tänkt ju mer monster de kastar in desto mer äckligt blir det, verkar helt ha glömt bort att skräck har med psykologi att göra. Alla som har spelat de tidigare spelen när de kom vet vad jag menar.
Exempelvis det kommer en cut scene där ett monster släpps ut ur ett flygplan och landar någonstans och du vet att du kommer stöta på honom förr eller senare. Men det händer inte på ett tag och sedan när det varit lugnt ett tag så går du i exempelvis ett klocktorn i mörker med kuslig musik också BOOM rakt genom väggen kommer det här monstret. Dom byggde liksom upp det på ett annat sätt. I femman är det på hela tiden och istället för att det krävs finess för att döda de större monsterna är det bara mer kulor som krävs, nästan alla gånger.

Och var är pusseldelen!!! Helt bort blåst. I de tidigare spelen var det 20-30% nu är det som bäst något hinder där det krävs två personer för att ta sig vidare men det är för Co-Op delen och räknas inte för det är så pass hjärndöda saker du ska göra.

När det är så pass snabbt tempo och rakt på bara så funkar inte detta sättet och kontrollera sin gubbe och inventoryn blir riktigt dryg.

Cut scenes med dörrar som öppnas fanns ju i de tidigare spelen för det var snyggare än en skärm med texten "loading..." men dom verkar ha behållit det för nostalgins skulle men i själva verket är det bara en hel del överflödiga cut scenes som är direkt dryga.

Kunde lika gärna varit ett fps, allt det går ut på är att pricka en massa objekt eller springa förbi en massa objekt.
Perfekt för ADHD generationen.

1996 så startade Resident Evil (officiellt) Survival Horror genre med texten: "Enter the world of survival horror..." medans spelet laddades nu 13 år senare dödade de genren med Resident Evil 5.

Nej ######r vad besviken jag blir. Hade höga förhoppningar på detta spelet men nej. MASSIVE FAIL Capcom!

Visst kidsen som aldrig lirat 1-3 kommer undra om jag inte är klok i huvudet för visst är det ett snyggt actionlir men det är inte det Resident Evil ska vara.

Innan man börja klaga på kids och adhd-generationen kanske man skall lära sig skriva utan särskrivningar. Bara ett tips.

Annars kan jag nog hålla med dig om att man blev besviken om man gillade de första spelen. Dock är inte detta samma typ av spel.
Väldigt roligt co-op annars ytterst mediokert spel tycker jag.

Postad 16 March 2009 - 17:07

UTBMF
  • UTBMF
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Var klagar jag på kids eller adhd-generationen? Och vad har det med svenskkunskaper att göra?
Skummade igenom min text och hittade bort blåst som ska vara bortblåst kanske finns något till vad vet jag ska du gå igenom all text på hela forumet där folk har en negativ åsikt om en produkt och klaga på deras svenska? Lycka till med det!

Blir grymt irriterad över att du säger att jag klagar på kidsen då det är helt fel.
Säger bara att de som är unga idag har inte lirat ettan när det kom för då var de två år och kan inte förstå varför jag är besviken. Då spelet är ett kul co-op med bra action och funkar om man väntade sig det men väntade man sig ett Survival Horror spel så ska man tänka två gånger innan man köper det.

Oavsett om jag skriver med eller utan särskrivningar så kvarstår det faktum att spelet är mediokert och borde inte få heta Resident Evil.

Postad 16 March 2009 - 17:16

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Har spelat alla Resident Evil spel och jag gillar RE5 grymt mycket..
Vist är de lite trist att det inte är som tidiga RE spel men samtidigt så klagar ju vissa om dom trycker ut spel som är likadan år ut å år in....Svårt att göra alla nöjda. ;)

Jag ger nog RE5 10/10 i betyg....Så här roligt är det väldigt länge sen jag hade med en polare i ett spel :D

Postad 16 March 2009 - 18:26

erlander
  • erlander
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Var klagar jag på kids eller adhd-generationen? Och vad har det med svenskkunskaper att göra?
Skummade igenom min text och hittade bort blåst som ska vara bortblåst kanske finns något till vad vet jag ska du gå igenom all text på hela forumet där folk har en negativ åsikt om en produkt och klaga på deras svenska? Lycka till med det!

Blir grymt irriterad över att du säger att jag klagar på kidsen då det är helt fel.
Säger bara att de som är unga idag har inte lirat ettan när det kom för då var de två år och kan inte förstå varför jag är besviken. Då spelet är ett kul co-op med bra action och funkar om man väntade sig det men väntade man sig ett Survival Horror spel så ska man tänka två gånger innan man köper det.

Oavsett om jag skriver med eller utan särskrivningar så kvarstår det faktum att spelet är mediokert och borde inte få heta Resident Evil.

Ok då missuppfattade jag dig totalt då. Och sen var det dumt att gå på dina särskrivningar men jag var bara tvungen. Så otroligt många som särskriver att det inte går att läsa vad som skrivs ibland och nu hade jag läst så många sånna inlägg imorse och så fick du ta skit :).
Sorry för OffTopic

Redigerat av erlander, 16 March 2009 - 18:57.

Postad 16 March 2009 - 18:29

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

Ok då missuppfattade jag dig totalt då. Och sen var det dumt att gå på dina särskrivningar men jag bara tvungen. Så otroligt många som särskriver att det inte går att läsa vad som skrivs ibland och nu hade jag läst så många sånna inlägg imorse och så fick du ta skit :).
Sorry för OffTopic

"men jag var bara tvungen" ska det vara sorry erlander jag kunde inte låta bli

Postad 16 March 2009 - 18:59

erlander
  • erlander
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Hehe det är rätt. Kunde jag gott ha :).
Dock är det illa när en dansk rättar en :). Då är det dags att dra sig undan

Redigerat av erlander, 16 March 2009 - 19:01.

Postad 16 March 2009 - 19:04

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

"...men jag var bara tvungen" ska det vara. Sorry erlander, jag kunde inte låta bli. :)

Postad 16 March 2009 - 19:11

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

"...men jag var bara tvungen" ska det vara. Sorry erlander, jag kunde inte låta bli. :)

nu är det inte roligt längre :)

Postad 16 March 2009 - 19:27

Chrillo84
  • Chrillo84
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Har lirat igenom hela spelet nu och måste säga att det var otroligt bra hela vägen. Inte lika bra som RE4, men fortfarande sjukt underhållande. Rekomenderas starkt, om du vill ha ett BRA spel. Vill du ha ett läskigt spel bör du köpa nått annat.
9/10

Med detta sagt. Re5 är inte ett survival-horror spel. Men om jag ska köpa ETT sånt till Ps3. Vilket ska jag köpa då? Dead Space? Siren? Silent Hill? Condemned? Bioshock? FEAR? Något helt annat? Ska vara ett skräckspel som ger rätt känsla men såklart också ett bra spel :)

Postad 16 March 2009 - 19:52

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Har lirat igenom hela spelet nu och måste säga att det var otroligt bra hela vägen. Inte lika bra som RE4, men fortfarande sjukt underhållande. Rekomenderas starkt, om du vill ha ett BRA spel. Vill du ha ett läskigt spel bör du köpa nått annat.
9/10

Med detta sagt. Re5 är inte ett survival-horror spel. Men om jag ska köpa ETT sånt till Ps3. Vilket ska jag köpa då? Dead Space? Siren? Silent Hill? Condemned? Bioshock? FEAR? Något helt annat? Ska vara ett skräckspel som ger rätt känsla men såklart också ett bra spel :)

Silent Hill har ju faktiskt varit Riktiga "skräck-spel" tidigare, har ej kollat in det för Ps3.. men man får väl hoppas att de inte övergett vinnande koncept, som ja.. kanske till viss del RE5 har gjort.. (?)

//najkks

Postad 16 March 2009 - 20:50

Bellander
  • Bellander
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Ingen som vet om man kan plocka alla trophies i online coop läget? :)

Postad 17 March 2009 - 04:14

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0

9/10

Jag kan starkt rekommendera dead space som ett skräckspel, riktigt bra lir :) Jag tycker nästan det tog kronan från resi serien.

Postad 17 March 2009 - 05:44

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0

Jag kan starkt rekommendera dead space som ett skräckspel, riktigt bra lir :) Jag tycker nästan det tog kronan från resi serien.

Visst är Dead Space att föredra om man gillar mer skräck, det jag inte gillar med Dead Space är att det är sci-fi skräck. RE var det perfekta skräckspelet förut men det är ju som sagt ett minne blott tyvärr.

Postad 17 March 2009 - 09:22

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0

Vad är det som gör spelet mediokert?

Jag har varit med sedan Resident Evil 1 (som ja dock spelade på PC när det kom)
Spelet följer ju helt klart storyn som Resdident Evil 4 och sedermera Resident Evil Degeneration lämnar efter sig.

Måste bara fråga, har du spelat igenom spelet eller grundar du dina intryck på demot typ?

Postad 17 March 2009 - 09:53

Unregisteredd15a8e53
  • Unregisteredd15a8e53
  • Användare

• 203 inlägg
  • 0

Vad är det som gör spelet mediokert?

Jag har varit med sedan Resident Evil 1 (som ja dock spelade på PC när det kom)
Spelet följer ju helt klart storyn som Resdident Evil 4 och sedermera Resident Evil Degeneration lämnar efter sig.

Måste bara fråga, har du spelat igenom spelet eller grundar du dina intryck på demot typ?

Läste du inte hans inlägg? Står väl rätt så utförligt där varför?

Postad 17 March 2009 - 10:35

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Jo klart jag läste hans inlägg, men de känns ju mest som gnäll över att de inte är lika segt och tempo fattigt som de gamla spelen.
Visst spelet är väldigt actionbetonat och har man förväntat sig ett survival horror game så klart man blir besviken.
Men det gör ju knappast spelet mediokert.

Postad 17 March 2009 - 13:04

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0

Haha, måste lägga mig i detta lite grann!

Jag har en förmåga att använda FÖR många kommatecken i mina inlägg, och du brukar ha en total avsaknad av dessa i dina inlägg (punkter och versaler oxå), lite svårt att läsa ibland! :) ;)

Nu är det stora SvenskaKriget på forumet igång, alla mot alla, attack! :D :D :lol:

*Edit*
Såg nu att Morlock redan varit i det området och petat... ;)

Redigerat av Dr. Death, 17 March 2009 - 13:04.

Postad 18 March 2009 - 19:22

Gäst_dannywtf_*
  • Gäst_dannywtf_*
  • 0
Men vem bryr sig? Så länge det är läsligt är det väl okej. Alla kanske inte är proffersionella författare.

Personligen gillar jag RE5 än så länge. Har kommit till hälften ungefär och ska hälsa på min brorsa till helgen och då ska vi lira med projektor och co-op. Då får vi se om spelet kan leva upp till de förväntningar jag har:)

Postad 18 March 2009 - 19:30

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

Haha, måste lägga mig i detta lite grann!

Jag har en förmåga att använda FÖR många kommatecken i mina inlägg, och du brukar ha en total avsaknad av dessa i dina inlägg (punkter och versaler oxå), lite svårt att läsa ibland! :) :blush:

Nu är det stora SvenskaKriget på forumet igång, alla mot alla, attack! B) :D ;)

*Edit*
Såg nu att Morlock redan varit i det området och petat... ;)

haha jag har punkt och komma skräck

Postad 18 March 2009 - 20:10

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Nån som klarat RE5 på svåraste nivån som finns ?

Den som man låser upp ?

Edit
Ingen som klarat det ?

Redigerat av moparman, 19 March 2009 - 09:40.

Postad 19 March 2009 - 10:27

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Jaha klarade spelet på normal igår, riktigt ###### bra var det, kommer nog inte orka spela igenom det igen men det beror på att jag har för lite tid till å spela, finns ju andra roliga spel också ;)

Postad 19 March 2009 - 13:23

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0

Haha, jag har punkt och komma skräck.

Hehe, och jag gödlsar med dom... ;)

Postad 19 March 2009 - 14:32

diddi_e
  • diddi_e
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
visste sen innan att de hade gått ifrån sitt ursprungliga koncept, men jag laddade ner demot ändå o testade... spelade lite själv o fastnade inte alls, sen skulle jag visa det för en polare o då körde vi lite co-op o då var det ju hur roligt som helst..blir ett köp imorgon o en genomspelning i helgen ;)

Postad 20 March 2009 - 10:34

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Jo de är helt klart värt ett köp! Speciellt om man spelar 2 pers.
Ja väntar fortfarande på mitt ex från Axel!
Polaren köpte de i fredags så de va hans ex vi har lirat på min konsoll.
Vilket känns jävligt surt fan vill ju fixa platinum på spelet :D

Postad 20 March 2009 - 11:13

erlander
  • erlander
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

haha jag har punkt och komma skräck

"...jag har punkt- och kommaskräck". Sorry kerren, kunde inte låta bli. :D
Och där var det slut på svenskalektionerna i denna tråd. Ursäkta att jag startat denna dumhet

Lite mer on topic:
Spelat lite mer nu hos en polare och jedrar va skoj det är co-op. Hur bra spel som helst om man är två som spelar. Blir ett och annat skratt.
Singleplayer dock var inte så skoj tycker jag.

Postad 21 March 2009 - 14:23

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Ingen som klarat det på Proffesional utan fusk ?

Postad 23 March 2009 - 21:33

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
At the end of the day det blev ett köp här också :) Jag som varit sååå skeptiskt hehe. Såg ett riktigt bra erbjudande på blocket (obruten) så hakade på det. Får den hem imorgon förhoppninsvid. Jag gillade inte alls demot, men jag hade samma åsikt om demot av uncharted... när jag körde fullversionen så blev den genast ett av mina bästa spel som jag lirat ^_^ Sååå... jag är väl ganska svag på hypade produkter... så köpte den här ändå :wub: Får hoppas på att alla mina tidigare kommentarer slår fel.

Postad 25 March 2009 - 00:44

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0
Har haft spelet nu i 2 dagar, och kommit halvvägs på Normal. Har spelat lite då och då, orkar inte spela så länge (eller vågar haha). Nej men, snyggt spel och sjukt kul är det. Men är lite besviken på Collector's Edition utgåvan, steelbooken är snygg men figuren som följer är liten (typ 5-10 cm) hade trott att den skulle vara som Altair från Assasin's Creed. Men man kan inte få allt, väskan är helt onödig för min del och samma med halsbandet som ser ut som Afrika. Men det är värt dom ca. 900:- som det kosta för mig, spelet är riktigt kul. Min bror spela det ikväll för första gången och han sa att det lättare och roligare än RE4, och jag håller med om roligare delen. Chris Redfield känns hårdare än Leon S. Kennedy. Jag har som sagt kommit halvvägs och än så länge är det mycket action och det gillar jag. Tror jag kommer tycka lika efter jag har spelat klart hela spelet, men kände att jag måste skriva av mig. :)

Redigerat av Unregistered28641812, 25 March 2009 - 00:45.

Postad 25 March 2009 - 01:05

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0
Började spela idag! vilken ###### spel =) SKitkul är det .. Får se om man hittar någon att köra 2st o testa det =)

Postad 25 March 2009 - 07:06

Steffelito
  • Steffelito
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Jag är lätt på :P
Har mic osv oxå.
PSN Steffelito (tror jag? :S) hahaha xD

Började spela idag! vilken ###### spel =) SKitkul är det .. Får se om man hittar någon att köra 2st o testa det =)

Postad 25 March 2009 - 08:41

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0

Men är lite besviken på Collector's Edition utgåvan, steelbooken är snygg men figuren som följer är liten (typ 5-10 cm) hade trott att den skulle vara som Altair från Assasin's Creed. Men man kan inte få allt, väskan är helt onödig för min del och samma med halsbandet som ser ut som Afrika. Men det är värt dom ca. 900:- som det kosta för mig, spelet är riktigt kul.

Men jämnför med den svenska Collectors Edition då :P
Som BARA innebär Steelbok Case och skivan med Behind the scene`s.
Ja använder min väska till min kursliteratur till en kurs ja går just nu ;)
Håller helt klart med om figuren, de kunde väl åtminstonde använt samma skala som till Street Fighter IV
figurerna tycker man.. Men Badge`n som följer med då? Den har du sytt fast på jackan nu lr? :lol:

Ja håller på o försöker fixa platinum på spelet. Är väl inga större problem bara att de tar tid o blir lite omkörningar.
Har kapat min Total tid från 10 timmar o 30 min till 7timmar och har Rank S fram till Kapitel 4-1 nu på Amatuere dock.
Sen spelar jag o polaren igenom det på Co-Op återigen fast nu på Veteran.
Spoiler

Postad 25 March 2009 - 09:19

latsius
  • latsius
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Kanske har blivit nämt förut, men jag har inte sett något om det iaf, (och inte heller på de trophyslistor som finns):

Finns det någon mening med att få rank "S" i allt, m ao - måste man det för att kunna ta platinum?

Slänger även in en bonusfråga, stämmer det att man måste klara allt på veteran för att få tillgång till högsta svårighetsgraden? - Så sades det nämligen i KZ2 också, (men inte här såvitt jag vet), och det visade sig ju senare att man inte alls hade behövt sitta och svära på veteran där för att få elite. :P

Postad 25 March 2009 - 11:00

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Spoiler

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.