Rock Band
548 svar till detta ämne
Postad 26 September 2008 - 13:02
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
Nu har Rock band släppts för ps3 här i sverige med. Kostar 1690:- inkl instrument på siba just nu. Frågan är dock, vänta till GH: world tour eller på rock band 2. istället? Kanske är bättre att importera det med och köpa låtar från US playstore vilket ser ut att bli billigare.
Vänta på GH WT, trummorna är ju kvalitetsmässigt ett skämt på Rock Band, RB-2 trummorna är inte så mycket bättre heller. Men har sett ett par ION-eftermarknadstrummor till RB2 som såg styggt bra ut men dom kostar nog några tusenlappar bara dom.
Postad 26 September 2008 - 13:08
Hoff
-
Hoff
-
Forumräv
-
-
867 inlägg
Vänta på GH WT, trummorna är ju kvalitetsmässigt ett skämt på Rock Band, RB-2 trummorna är inte så mycket bättre heller. Men har sett ett par ION-eftermarknadstrummor till RB2 som såg styggt bra ut men dom kostar nog några tusenlappar bara dom.
Majoriteten av folk på am. forum tipsar om att köpa RB2-bundeln och bara köpa spelen RB1 och GH:WT. Vet itne om det beror på att GH:WT instrumenten itne fungerar till RB eller om det är något annat. Frågan e hur bra GH:WTs trumset är eg.
Postad 26 September 2008 - 13:15
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
Majoriteten av folk på am. forum tipsar om att köpa RB2-bundeln och bara köpa spelen RB1 och GH:WT. Vet itne om det beror på att GH:WT instrumenten itne fungerar till RB eller om det är något annat. Frågan e hur bra GH:WTs trumset är eg.
GH WT trummorna tror då jag slår RB2-trummorna som istort sett är samma som tidigare bara att dom lagt en metallplatta på fotpedalen och att "skinnen" är svarta. Vad man hört sett och läst sig till så tror inte man gjort bort sig då man beställt "WT", för vem orkar vänta på RB2 med. Det kommer väl ut 2010 om det går i samma takt att släppa det i europa som ettan. Bara hoppas att länken stämmer som jag postade längre upp att instrumenten skall passa "över gränserna" för då kan man ju köpa RB löst på skiva bara.
Postad 26 September 2008 - 13:32
st0rm
-
st0rm
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Kan någon bekräfta om PS3 Guitar Hero 3 gitarren funkar med Rock Band till PS3 som kom igår?
Vill köpa det lösa spelet och lira med GH gitarren.
Jag testade imorse att spela Rockband med min GH3 gitarr testade att spela bas utan några problem iaf. Garnaterar inget men jag upplevde det som det fungerade som det skulle.
Postad 26 September 2008 - 13:46
Snudge
-
Snudge
-
Användare
-
-
174 inlägg
GH WT trummorna tror då jag slår RB2-trummorna som istort sett är samma som tidigare bara att dom lagt en metallplatta på fotpedalen och att "skinnen" är svarta. Vad man hört sett och läst sig till så tror inte man gjort bort sig då man beställt "WT", för vem orkar vänta på RB2 med. Det kommer väl ut 2010 om det går i samma takt att släppa det i europa som ettan.
Bara hoppas att länken stämmer som jag postade längre upp att instrumenten skall passa "över gränserna" för då kan man ju köpa RB löst på skiva bara.
Stämmer inte riktigt. När du köper trummorna till RB2 så är det 4 pads och baspedal (som tidigare), men trumsettet har expansionsport för ytterligare 2 cymbaler som tillverkas av Madcatz under direktlicens. Alltså kan du ha 6 "sensorer"+baspedal att slå på, istället för GH4:s 5 "sensorer"+baspedal. sen kvittar detta egentligen, då det bara finns 5 "färger" i spelen vad jag vet. Tror man binder en av cymbalerna till någon av de befintliga färgerna (både i RB2 och GH4). Båda trumsetten är känsliga för hur hårt du slår iaf (det är nytt i RB, och standard i GH då de aldrig haft trummor tidigare). Som du skrev ska allt funka med varandra i de olika spelen nu iaf så det är ju en smaksak och prisfråga, vilka trummor man vill ha.
Postad 26 September 2008 - 15:40
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1220 inlägg
Kan man inte köpa rockband med bara spel och en gitarr? Måste man köpa hela kitet? Hittar ju bara paket överallt men rock band verkar ju ha klart grymmare låtar än GH3...
Vad sägen ni som har båda, vilken gitarr är skönast?
Postad 26 September 2008 - 16:50
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
Stämmer inte riktigt. När du köper trummorna till RB2 så är det 4 pads och baspedal (som tidigare), men trumsettet har expansionsport för ytterligare 2 cymbaler som tillverkas av Madcatz under direktlicens. Alltså kan du ha 6 "sensorer"+baspedal att slå på, istället för GH4:s 5 "sensorer"+baspedal. sen kvittar detta egentligen, då det bara finns 5 "färger" i spelen vad jag vet. Tror man binder en av cymbalerna till någon av de befintliga färgerna (både i RB2 och GH4). Båda trumsetten är känsliga för hur hårt du slår iaf (det är nytt i RB, och standard i GH då de aldrig haft trummor tidigare).
Som du skrev ska allt funka med varandra i de olika spelen nu iaf så det är ju en smaksak och prisfråga, vilka trummor man vill ha.
Jo, precis det är cymbaler till RB2 också dock är inte dom "orginal" vill jag minnas utan du måste köpa dom extra. Jag syftade mer på att den lite halvcrappy-kvaliten var ungefär lika dålig fortfarande och att pukorna måste "sockmoddas" för att inte slaska, såg en film på Youtube där en kille som var rätt van trummis visade lite. Slog han på den gröna trumman (typ kl.22) ganska nära den gula som låg bredvid (inte helsäker på färgerna) så registrerades det slag på den gula fast han höll sig på rätt. Det tyckte inte jag såg så bra ut. I stortsett var det bara fotpedalen som var modifierad med metallplattan så den inte går av. Testade själv att trumma lite RB-1 på Elgiganten förr och fan vad illa smattret på skinnen lät typ överröstade själva musiken, visserligen var det väl inte så hög volym på tvn men rätt kasst tycker jag. Olika färger på cymbalerna och pukorna på GH4: http://blog.wired.co...um_render_2.jpgHmm går inte att hitta bilder på RB2-trummorna på google, kika på: http://www.rockband.com och klicka vidare till 2:an och Instruments. Här är ION-setet som väl först var menat som extrautrustning till RB men om instrumenten är kompaktibla med varandra så kanske det funkar till bägge: http://www.trustedre...nd2iondrums.jpgDär ser det ut som om cymbalerna har samma färger som pukorna.
Redigerat av HenkeEdge, 27 September 2008 - 08:23.
Postad 26 September 2008 - 18:42
Unregistered883bce2a
-
Unregistered883bce2a
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
hur gör man med alla donglar? Om man ska ha 2 gitarrer, trummor och mic inkopplat. Och fungerar singstar micarna till RB nu också?
Postad 26 September 2008 - 19:03
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Jag testade imorse att spela Rockband med min GH3 gitarr testade att spela bas utan några problem iaf. Garnaterar inget men jag upplevde det som det fungerade som det skulle.
jag spelade nyss med GH gitarren med,fast som bas då, men aldrig med "bara" den. RB guran är såååå mycket skönare så finns ingen anleding till det:)
Postad 26 September 2008 - 19:06
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
hur gör man med alla donglar? Om man ska ha 2 gitarrer, trummor och mic inkopplat. Och fungerar singstar micarna till RB nu också?
du får ju med en 4 portars dongel.och den är till mic, gura, trummor, och ev en gura till. hur det är med singstar micarna vet jag inte, men mic ingår ju i paktet så det löser ju sig
Redigerat av Evil Homer, 26 September 2008 - 19:07.
Postad 27 September 2008 - 08:15
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
jag spelade nyss med GH gitarren med,fast som bas då, men aldrig med "bara" den. RB guran är såååå mycket skönare så finns ingen anleding till det:)
Jodå det finns anledning, om man vill ha lite mer låtar i väntan på... Jag lirade med GH3 guran igår (köpte standalone Rock Band skivan) i väntan på GH4 som jag har satt upp mig på beställning på och då hade jag tänkt använda Gibson guran som bas om man inte får med en extra-gura, som någon hade sett något web-rykte om (kika i GH4 WT tråden så var det någon som citerat någon sida på nätet) En sak som jag märkte, tyckte att RB var aningen lättare än GH. Men man kanske har blivit bättre med =P
Postad 27 September 2008 - 08:20
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
Kan man inte köpa rockband med bara spel och en gitarr? Måste man köpa hela kitet? Hittar ju bara paket överallt men rock band verkar ju ha klart grymmare låtar än GH3... Vad sägen ni som har båda, vilken gitarr är skönast?
Jo det finns spel + gitarr, såg det på siba eller elgigantens hemsida.
Postad 29 September 2008 - 12:28
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Till alla er som har både RB och GH3, alternativt bara är 100% säkra på svaret:
- Är det nu ett väldokumenterat faktum att GH3-gitarrerna fungerar utan problem till RB? Man kan alltså köpa bara RB-skivan och sedan spela med de GH3-gitarrer man redan har...?
Tack på förhand för snabbt svar
Postad 29 September 2008 - 12:38
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
Till alla er som har både RB och GH3, alternativt bara är 100% säkra på svaret:
- Är det nu ett väldokumenterat faktum att GH3-gitarrerna fungerar utan problem till RB? Man kan alltså köpa bara RB-skivan och sedan spela med de GH3-gitarrer man redan har...?
Tack på förhand för snabbt svar 
JA! =) ..och jag har själv erfarenhet av det. Det funkar bra att spela med den och det går att utföra alla funktioner i låtarna, det som saknas på GH3 gitarren är ju bara de mindre tätare soloknapparna. Kanske att det skulle vara lättare med sånna då det ibland i slutet av låtarna blir som en fri-solo-slinga där man ska mata på så mycket som möjligt med "sträng-knappen" och flytta mellan de olika färgerna och avsluta på en viss färg. För att få extra avslutningspoäng.
Postad 29 September 2008 - 13:18
dougremer
-
dougremer
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Tja!
Hinner inte riktigt läsa igenom tråden, men undrar om det går att köpa rock badn 2 från typ staterna och lira här?
Blev väldigt sugen på det stora musikutbudet på 2:an
Postad 02 October 2008 - 14:20
hence776
-
hence776
-
Användare
-
-
113 inlägg
Stämmer inte riktigt. När du köper trummorna till RB2 så är det 4 pads och baspedal (som tidigare), men trumsettet har expansionsport för ytterligare 2 cymbaler som tillverkas av Madcatz under direktlicens. Alltså kan du ha 6 "sensorer"+baspedal att slå på, istället för GH4:s 5 "sensorer"+baspedal. sen kvittar detta egentligen, då det bara finns 5 "färger" i spelen vad jag vet. Tror man binder en av cymbalerna till någon av de befintliga färgerna (både i RB2 och GH4). Båda trumsetten är känsliga för hur hårt du slår iaf (det är nytt i RB, och standard i GH då de aldrig haft trummor tidigare).
Som du skrev ska allt funka med varandra i de olika spelen nu iaf så det är ju en smaksak och prisfråga, vilka trummor man vill ha.
Någon som har några källor på hur trummorna i RB2 resp GH World Tour ska fungera? Anledningen är att jag har hört att RB2-trummornas cymbaler bara är "mappade" mot samma färger som redan existerande trummor, dvs om du slår på cymbal som är mappad mot grönt, så hade du lika väl kunnat slå på grön trumma. Slaget registreras exakt likadant. Känns ju lite tråkigt tycker jag. Enligt ovanstående, så förstår jag det som att det fungerar likadant med trummorna i GH World Tour?
Redigerat av hence776, 02 October 2008 - 14:20.
Postad 02 October 2008 - 18:35
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
Enligt ovanstående, så förstår jag det som att det fungerar likadant med trummorna i GH World Tour?
Borde inte vara så: http://blog.wired.co...um_render_2.jpg
Postad 03 October 2008 - 13:03
hence776
-
hence776
-
Användare
-
-
113 inlägg
Borde inte vara så: http://blog.wired.co...um_render_2.jpg
... för att dom har andra färger på cymbalerna menar du? Ja, det verkar troligt. Isåfall är ju faktiskt trumsetet till GH snäppet vassare än till RB. Sedan är ju frågan om det har så stor betydelse i praktiken.
Postad 03 October 2008 - 19:00
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
Kan också bekräfta att GH3-gitarrer fungerar som gitarr och bas i Rock Band.
Dock funkar inte singstar-mickar tyvärr.
Postad 03 October 2008 - 21:18
Unregisteredd0bf9efb
-
Unregisteredd0bf9efb
-
Användare
-
-
196 inlägg
Tja! Hinner inte riktigt läsa igenom tråden, men undrar om det går att köpa rock badn 2 från typ staterna och lira här? Blev väldigt sugen på det stora musikutbudet på 2:an
Stämmer bra. Samtliga PS3 spel är regionsfria. För intresserat folk så kommer jag få in ett antal RB2 bundlar strax efter USA release, och siktar på att sälja för strax under vad det kostar att importera själv. USA releasen är ju den 19e, så jag bör ha dom hemma senast den 24e. Beror dock lite på tillgång, stateside. Har inget exakt pris i dagsläget, men om nån e intresserad å skickar ett PM så återkommer hag när jag vet mer.
Postad 06 October 2008 - 13:43
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
nu har vi spelat RB hela helgen. Svårt som attan med trummorna.
Men, undrar en sak. Vi kör på medium på alla instrument, utan sång.
Det står att vi har 100% av alla fans vi kan få, och behöver gå upp en nivå för att få fler.
Måste vi gå upp till Hard för att ens komma vidare i spelet? Eller räcker det med antalet fans vi har?
Nu väntar vi bara på att GH4 ska ramla in, så man kan sälja instrumenten.
Postad 06 October 2008 - 15:09
Kocho
-
Kocho
-
Användare
-
-
237 inlägg
Hej. Jag har länge väntat på att rock band skulle komma till Sverige och nu när det gjort det är det inte långt kvar tills GH4 kommer.. Har hört att trummorna till Rock band ska vara lätta att ha sönder? Nu till min fråga:
Kan man köpa Rock band 1 nu för att senare köpa GH4 spel-skivan och trummorna till det och även rock band 2 spelet?
Alltså ifall Rock band 1 gitarren,mikrofonen och trummorna fungerar till GH4 och Rock band 2
Redigerat av Kocho, 06 October 2008 - 15:10.
Postad 06 October 2008 - 21:27
Unregisterede3db66c6
-
Unregisterede3db66c6
-
Användare
-
-
122 inlägg
Nu borde det bli lite fler som kollar i denna tråden när spelet är släppt i sverige så jag kanske kan få hjälp...
Jag har ett importerat ex sedan innan sommaren. För ett ta sedan bytte jag upp min TV till en Pio 5090 (!)  På sista tiden har jag märkt att RB hackar när jag spelar. Noterna kommer alltså inte jämnt, utan hackar när de kommer. Jag kan inte minnas att detta skedde på min gamla Samsung 32" LCD.
Någon annan som har upplevt att RB hackar? Nån som spelat RB med en stor plasma med eller utan hackningar? Jag köpte min PS3 på releasdagen så det är en gammal version om det kan ha någon betydelse.
Postad 07 October 2008 - 05:45
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
Nu borde det bli lite fler som kollar i denna tråden när spelet är släppt i sverige så jag kanske kan få hjälp...
Jag har ett importerat ex sedan innan sommaren. För ett ta sedan bytte jag upp min TV till en Pio 5090 (!) På sista tiden har jag märkt att RB hackar när jag spelar. Noterna kommer alltså inte jämnt, utan hackar när de kommer. Jag kan inte minnas att detta skedde på min gamla Samsung 32" LCD.
Någon annan som har upplevt att RB hackar? Nån som spelat RB med en stor plasma med eller utan hackningar? Jag köpte min PS3 på releasdagen så det är en gammal version om det kan ha någon betydelse.
prova via scart en gång, bara för att testa. på min projje funkar det utmärkt med även det en första utgåva (t.om import)
Postad 07 October 2008 - 08:29
hence776
-
hence776
-
Användare
-
-
113 inlägg
Jag har ett importerat ex sedan innan sommaren. För ett ta sedan bytte jag upp min TV till en Pio 5090 (!) På sista tiden har jag märkt att RB hackar när jag spelar. Noterna kommer alltså inte jämnt, utan hackar när de kommer. Jag kan inte minnas att detta skedde på min gamla Samsung 32" LCD.
Kör på en 42" plasma utan några problem. Att det hackar låter lite skumt, och vet inte om det hjälper, men har du provat att välja att Rock Band ska vara kalibrerat för en plasma? Finns under options har jag för mig.
Postad 07 October 2008 - 11:14
Unregisterede3db66c6
-
Unregisterede3db66c6
-
Användare
-
-
122 inlägg
prova via scart en gång, bara för att testa.
på min projje funkar det utmärkt med även det en första utgåva (t.om import)
Jag får göra det. Får kanske även koppla in den gamla 32:an igen och testa på den för att utesluta PS3. Kör på en 42" plasma utan några problem. Att det hackar låter lite skumt, och vet inte om det hjälper, men har du provat att välja att Rock Band ska vara kalibrerat för en plasma? Finns under options har jag för mig.
Jag har den kalibrerad för plasma, men kan ju iofs testa med de andra kalibreringarna (och utan) för att se om det blir någon skillnad. En sak till förresten: Har ni kört på Hard eller Expert? Jag måste kolla detta ikväll, men jag har för mig att det är när noterna kommer snabbt som det märks mest. Återkommer ikväll. Edit: Det är bara ibland, och då bara tillfälligt det hackar. Kanske 5-7 sek 1-2 gånger per låt. Ibland hackar det inte alls...
Redigerat av Unregisterede3db66c6, 07 October 2008 - 11:18.
Postad 07 October 2008 - 15:11
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
Jag får göra det. Får kanske även koppla in den gamla 32:an igen och testa på den för att utesluta PS3.
Jag har den kalibrerad för plasma, men kan ju iofs testa med de andra kalibreringarna (och utan) för att se om det blir någon skillnad.
En sak till förresten: Har ni kört på Hard eller Expert? Jag måste kolla detta ikväll, men jag har för mig att det är när noterna kommer snabbt som det märks mest. Återkommer ikväll.
Edit: Det är bara ibland, och då bara tillfälligt det hackar. Kanske 5-7 sek 1-2 gånger per låt. Ibland hackar det inte alls... 
kolla så du har sista uppdateringen FW till din PS3 Du ska ju givetvis inte köra med scart, var mest för att försöka utesluta vissa fel
Postad 07 October 2008 - 21:05
Unregisterede3db66c6
-
Unregisterede3db66c6
-
Användare
-
-
122 inlägg
kolla så du har sista uppdateringen FW till din PS3
Du ska ju givetvis inte köra med scart, var mest för att försöka utesluta vissa fel
Jodå, jag har senaste uppdateringen. Nu har jag testat lite och är tyvärr inte mycket klokare: 5090, HDMI, Creep, Bas, Medium = Inget hackande 5090, HDMI, Creep, Bas, Hard/Expert = Hackar på olika ställen olika mycket från gång till gång 5090, SCART, Creep, Bas, Hard = Hackar (fast det ser lite annorlunda ut) 5090, Annnan HDMI, Creep, Bas, Hard/Expert = Hackar på olika ställen olika mycket från gång till gång Samsung 32" LCD, HDMI, Creep, Bas, Hard/Expert = Inget hackande Jäkligt skumt detta. Jag drar över till Pio G9-tråden o kollar om någon där har RB för att testa. Edit: Jag fick ett uppslag i Pio-tråden som hjälpte mig med mitt problem så jag tänkte att jag postar resultatet här också. Det var en inställning i TV:n som gjorde att det hackade. När jag stängt av Pure Cinema så slutade det. Så var det med det!
Redigerat av Unregisterede3db66c6, 08 October 2008 - 21:30.
Postad 10 October 2008 - 00:11
Unregisteredd0bf9efb
-
Unregisteredd0bf9efb
-
Användare
-
-
196 inlägg
Hej. Jag har länge väntat på att rock band skulle komma till Sverige och nu när det gjort det är det inte långt kvar tills GH4 kommer.. Har hört att trummorna till Rock band ska vara lätta att ha sönder? Nu till min fråga: Kan man köpa Rock band 1 nu för att senare köpa GH4 spel-skivan och trummorna till det och även rock band 2 spelet?
Alltså ifall Rock band 1 gitarren,mikrofonen och trummorna fungerar till GH4 och Rock band 2
Jag fick min bundle tidigt i Mars vill jag minnas. Trum kittet jag fick var ett "SL" kitt. SL kittet har inte lika bra rebound some EL eller QM, och låter lite annorlunda. Å andra sidan så har jag inte en repa, och inga tappade noter som inte beror på mig själv. Självklart varierar detta. Det finns folk som har spelat ett par timmar och pajjat pedalen (men återigen, min pedal är mer eller mindre i nyskick, trots en hel del lirande). Summa summarum är att det är väldigt individuellt om instrumenten håller eller inte, men jag har c.a. 250 låtar, och har lirat dom åtminstonne tre gånger var, oftare runt 10 ggr. För att däremot svara på din RIKTIGA fråga  Svaret *bör* vara ja. Det finns ingen anledning till att instrumenten ska vara regionslåsta (dvs du kan drabbas om du har eller ska importera någon av titlarna), men det är tekniskt möjligt. Vad gäller kompatibilitet så hänvisar jag dig till http://www.joystiq.c...ibility-Matrix/
Postad 11 October 2008 - 11:37
fetahundenyoda
-
fetahundenyoda
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag har tänkt köpa en till gitarr och använda som bas, men jag vill inte köpa GHIII eftersom det har jag redan till PS2. Är det någon som då vet om GH Aerosmith gitarren fungerar till Rock Band PS3, då kan jag ju slå två flugor i en smäll och få Aerosmith spelet på köpet.
Postad 11 October 2008 - 13:01
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
....
Det är ju en vanlig GH3-gura med annan faceplate bara så det funkar. Men GH A-smith spelet är inte mycket att ha vad man hört (om man inte är ett extremt fan och måste ha låtarna, går tex inte att spela co-op)
Postad 11 October 2008 - 17:00
Unregisteredd0bf9efb
-
Unregisteredd0bf9efb
-
Användare
-
-
196 inlägg
Jag har tänkt köpa en till gitarr och använda som bas, men jag vill inte köpa GHIII eftersom det har jag redan till PS2. Är det någon som då vet om GH Aerosmith gitarren fungerar till Rock Band PS3, då kan jag ju slå två flugor i en smäll och få Aerosmith spelet på köpet. 
Du hade ju kunnat kolla inlägget ovanför ditt..
Postad 11 October 2008 - 18:11
fetahundenyoda
-
fetahundenyoda
-
Rookie
-
2 inlägg
Jo det e sant fast där stod det "maybe" så jag ville vara helt säker och fråga också
Postad 13 October 2008 - 17:43
nottingman
-
nottingman
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Köpte rockband i helgen, grymt kul var det. Har en liten fundering. Om jag skulle vilja köpa Rockband 2 från USA den 19:e. Kommer det att funka att importera låtarna till hårddisken från mitt svenska rockband, för att spela på 2:an. Eller kan det bli problem?
Postad 13 October 2008 - 18:32
abakar
-
abakar
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Köpte rockband i helgen, grymt kul var det. Har en liten fundering. Om jag skulle vilja köpa Rockband 2 från USA den 19:e. Kommer det att funka att importera låtarna till hårddisken från mitt svenska rockband, för att spela på 2:an. Eller kan det bli problem?
antagligen problem
Postad 15 October 2008 - 19:49
Unregisteredd0bf9efb
-
Unregisteredd0bf9efb
-
Användare
-
-
196 inlägg
Nu har jag fått bekräftat att ett flertal bundles kommer hit runt mitten på v43.
Vi säljer dom till MinHembio medlemmar för 2400:- om dom hämtas i Stockholm (kommer ligga högre på blocket), annars tillkommer postens avgifter.
Intresserade skickar PM.
Postad 15 October 2008 - 20:12
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
En fråga i själva spelet:
Om man lirar online så kan man se att folk har guld eller silverfärgade instrumentsymboler vid namnen, blir det så om man klarar hard/expert-nivåerna eller?
Easy och Medium har man ju kört själv och fått den där silver och guld guran upplåst bland instrumenten. (har enbart en GH3-gura ännu) har provat någon låt på hard med det blev ju nästan sinnessjukt svårt (jag är ju trummis egentligen =P).
Postad 15 October 2008 - 21:32
Unregisteredd0bf9efb
-
Unregisteredd0bf9efb
-
Användare
-
-
196 inlägg
En fråga i själva spelet:
Om man lirar online så kan man se att folk har guld eller silverfärgade instrumentsymboler vid namnen, blir det så om man klarar hard/expert-nivåerna eller? Easy och Medium har man ju kört själv och fått den där silver och guld guran upplåst bland instrumenten. (har enbart en GH3-gura ännu) har provat någon låt på hard med det blev ju nästan sinnessjukt svårt (jag är ju trummis egentligen =P).
Har för mig att guldikonen är när du klarat Expert, medans Platinum (inte silver) är när du klarat Endless Set List. Lite osäker gällande detta dock. Hard är inte allt för knepigt. Det är inte för mycket HO/PO kör föräns mot slutet av solo mode, och det börjar rätt så snällt med den orangea noten. Den taktiken som funkat bäst för mig e att köra en dag på easy så man kommer in lite i det, för att sen gå upp å köra medium. När du har klarat medium, kör första 1 - 3 "tier"en på hard. Gå tillbaka på medium å försök plocka 5* på 50% av låtarna. Tillbaka på hard, upprepa. Snow ((Hey oh)) är dock omöjlig
Postad 16 October 2008 - 00:01
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
Ok, på det viset. Snow ((Hey oh)) är dock omöjlig 
Hehe, jao den där slingan i den låten villar man ju bort sig på medium efter ett tag till och med. Sen har jag grymma problem i låtar där man ska tok-hamra på strängknappen, men kanske är för man kör med GH3-gura det är ju som nå klick på den på strängknappen, sen har man ju inte några solo-knappar heller. (väntar på en beställning på GHWT). Enter Sandman är ju rätt svår på medium med. Medium är rätt lagom nivå för mig som man ligger stadigt på. Testade lite till på hard, har lirat några låtar nu men jag är kass på att flytta handen, det är där det fallerar  ..tappar helt kollen på knapparna då. Borde vart något mellanläge efter medium tycker man, fortfarande 4-knappar men lite mer byten så det håller takten bättre eller mer dubbeltoner eller så. Men gura är inte helt min grej, jag väntar väl mest på trummorna =P
Redigerat av HenkeEdge, 16 October 2008 - 00:04.
Postad 16 October 2008 - 08:21
Unregisteredd0bf9efb
-
Unregisteredd0bf9efb
-
Användare
-
-
196 inlägg
Men gura är inte helt min grej, jag väntar väl mest på trummorna =P
Du gör så ###### rätt!  Enda anledningen till att ja har börjat mecka guran e att ja har diskbråck å har svårt å sitta upp. Inge trummor för mig sen slutet av juli  Trummorna har sin charm, men kan va svåra att lära sig - även på easy kör man med alla fyra trummor och baskaggen; däremot scrollar det långsamt och är inte allt för många noter  Det jobbigaste för mig är bitar när det är trummor, kagge, trummor, kagge upprepat några gånger på rad - tappar takten totalt! Det tar ett tag att lära sig kontrollera armar och ben separat, men en vacker dag så klickar det till, och då njuter man.. förutsatt att man inte sitter å bankar på trummorna!
Postad 16 October 2008 - 13:33
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
Det tar ett tag att lära sig kontrollera armar och ben separat, men en vacker dag så klickar det till, och då njuter man.. förutsatt att man inte sitter å bankar på trummorna! 
Trummorna borde gå lättare för mig, lirade "på riktigt" då jag var liten (gick på mellanstadiet). Man hoppas takterna sitter kvar =)
Postad 16 October 2008 - 14:33
hence776
-
hence776
-
Användare
-
-
113 inlägg
Är det någon som har kört Rock Band med flera spelare i icke HD-upplösning (SD)?
Anledningen till frågan är att jag om ett tag kommer att prova att spela på en projektor som inte klarar HD-upplösning? Fungerar det isåfall att köra tre eller fyra personer på denna eller blir det bara en gröt när upplösningen är så låg och ganska mycket information ska visas samtidigt? Några erfarenheter?
Postad 16 October 2008 - 16:03
Zippocage
-
Zippocage
-
Användare
-
-
123 inlägg
Är det någon som har kört Rock Band med flera spelare i icke HD-upplösning (SD)?
Jag har spelat hos en kompis på projektor och kört med komposit (alltså den sämsta bildsignalen). Detta gick alldeles utmärkt.
Postad 16 October 2008 - 16:55
hence776
-
hence776
-
Användare
-
-
113 inlägg
Jag har spelat hos en kompis på projektor och kört med komposit (alltså den sämsta bildsignalen). Detta gick alldeles utmärkt.
Tack! Det var det jag ville höra!
Postad 16 October 2008 - 17:03
Phosphor
-
Phosphor
-
Användare
-
-
198 inlägg
Spela bättre än Larz är väl ingen större merit...
radiozo
Ne nu kan jag inte hålla mig längre. nån mer negativ person än dig här på forumet är det nog förbannat svårt att hitta. i vilken tråd man än är inne i så ser man syrliga kommentarer ifrån dig.
P.s Om du nu är bättre än larz på att lira trummor så upp till bevis och spela in när du gör det
Har lirat trummor i metall/speed/thrashband i över 25 år och JA, Lars suger. Han är stel och oinspirerad, det senaste bra han gjorde var på Master of puppets skivan.
Postad 18 October 2008 - 09:14
nottingman
-
nottingman
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Nån som förhandsbokat rb2? Vill gärna ha lite raporter om hur det är, när ni fått den!
Är sugen på köp!!!
Postad 18 October 2008 - 13:15
Unregisteredd0bf9efb
-
Unregisteredd0bf9efb
-
Användare
-
-
196 inlägg
Nån som förhandsbokat rb2? Vill gärna ha lite raporter om hur det är, när ni fått den! Är sugen på köp!!! 
Jag bör få in ett tiotal bundlar runt onsdag/torsdag. Kommer självklart posta mina åsikter. Just nu är jag dock riktigt glad, då vi igår fick reda på att sju låtar från Nirvanas Nevermind kommer som DLC på Torsdag!!! Om du är intresserad av RB2 kan du ju passa på å kolla annonsen jag har lagt upp
Postad 19 October 2008 - 11:15
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
Man kan ju undra när RB2 kommer som europasläpp. Skivan skulle man ju vilja ha iaf och är nog dumt att köpa en US-utgåva när man har svensk utgåva av RB om man skulle vilja flytta låtar/dlc som man har redan köpt en gång.
Postad 19 October 2008 - 11:59
Unregisterede3db66c6
-
Unregisterede3db66c6
-
Användare
-
-
122 inlägg
Just nu är jag dock riktigt glad, då vi igår fick reda på att sju låtar från Nirvanas Nevermind kommer som DLC på Torsdag!!!
Är det sant!! Det låter ju otroligt bra! Är det tll RB1 eller RB2 eller båda? Edit: Efter lite eftersökningar på nätet finner jag på denna sida: Harmonix community rep HMXHenry announced today that seven tracks from Cobain and company’s #1 album will be available for download next week. Mysteriously missing, however, are the three most popular songs not already in the game (”Come As You Are”, “Lithium” and “Smells Like Teen Spirit”). Smells like a Best of Nirvana Track Pack in the near future.
Synd på de tre bästa låtarna men vi får hoppas på att dom kommer senare. Måste ha.
Redigerat av Unregisterede3db66c6, 19 October 2008 - 12:09.
Postad 19 October 2008 - 23:32
Unregisteredd0bf9efb
-
Unregisteredd0bf9efb
-
Användare
-
-
196 inlägg
Är det sant!! Det låter ju otroligt bra! Är det tll RB1 eller RB2 eller båda?
Edit: Efter lite eftersökningar på nätet finner jag på denna sida:
Synd på de tre bästa låtarna men vi får hoppas på att dom kommer senare.
Måste ha.
Nog för att dom är dom tre mest kända, men jag skulle nog vilja påstå att dom har blivit lite sönderspelade. Självklart är dom ju fortfarande extremt sköna, men jag gillar nog resten av plattan mer. Självklart snackas det mycket på forumena just nu om vad HMX håller på med. Det är splittat c.a. 50/50 på "Dom kommer släppa resterande tre låtar senare. Det är inte logiskt att de tre bästa låtarna inte är med." och "%€&#/ Harmonix! Ja tänker inte köpa en enda låt." All DLC funkar till RB1 och RB2. Hoppas bara jag hinner få mina bundles innan Torsdag så ja kan sitta å lira på de nya trummorna utan å föra för mycket oväsen
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|