Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N95 8GB *

611 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia N95 128MB RAM 8GB (Mobiltelefoner) 1 9.032786 (60) Inga priser

Postad 06 December 2007 - 18:54

Nufi3e
  • Nufi3e
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

N95 8gb har - Modell: BL-6F (1200 mAh)
N95 har - Batteri BL-5F (950 mAh)

Du får kika på nätet, google is your friend :)
- Någon som har några tips på vad man kan köpa, så man har bra skydd mot repor o smuts?
(FÖR n95 8gb, tips uppskattas mkt)

Okej, det var det som förvirrade lite ! ;D

Jag körde med det det som diskuteras i den här tråden
till min ipod förut.. finns till n95 också..

Okej tack, har iaf beställt något liknande på en site, 5 st för typ 3 euro.
Men jag letar efter en sån här :
Postad bild
"OEM Bag For Nokia N93 N95-8GB Pouch Case Cover" (bilden tagen från ebay) (vill absolut inte köpa från ebay)
Vart hittar jag en sådan i sverige? eller vart kan jag beställa på internet? (har googlat osv, men hittar inte :S - hjälp uppskattas mkt)

Redigerat av Nufi3e, 06 December 2007 - 18:55.

Postad 06 December 2007 - 19:59

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0
Varför inte köpa det från ebay? ebay är ju underbart!

Postad 06 December 2007 - 20:21

Nufi3e
  • Nufi3e
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Varför inte köpa det från ebay? ebay är ju underbart!

Är betalnings sättet verklingen något man kan lita på där?

Postad 06 December 2007 - 22:28

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0
Paypal är säkert. Kör bara på det.
Handla bara av säljare som har bra feedback. Läs hela auktionsbeskrivningen.
Verkar något vara för bra för att vara sant, så är det antaligen det.

Har handlat runt 35 gånger via ebay, aldrig några problem.

Postad 06 December 2007 - 23:04

daydreamer
  • daydreamer
  • Lärjunge

• 330 inlägg
  • 0

jag kan instämma i att ljudet inte någe vidare i min N95:a heller. Min W810i hade betydligt bättre ljud även om man ibland kunde få låga pip i bakgrunden när man lyssnade.

för övrigt är det fler än jag som har problem men programmet som konverterar filmer till mp4 alt 3gp? För mig krashar det hela tiden och jag har inte lyckats konvertera något fil på ett bra sätt.

Har någon laddat ner någon mediaspelare som kan köra filmerna direkt utan konvertering?

Jag kör med divx-player. Det funkar rätt bra. Ibland så blir det en förskjutning förljudet, men det kan man justera enkelt.

Annars så kan du ju streama filmerna från din dator. Funkar iallafall när du är hemma och om du har trådlöst. Då slipper du alla problem med att konvertera till "rätt" format. Det funkar att spela upp i stort sett alla filmformat på detta sätt, med Real Audio.

Postad 06 December 2007 - 23:07

djstoffe
  • djstoffe
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Någon som vet när denna telefon släpps upplåst? alltså inte 3 :lol:

Jag har köpt en hos prispress, väldigt bra / snabbt osv - svenska menyer , sms osv ;) grymt
Det kanske ända negativa är att man får engelsk brukanvisning, men den svenska finns gratis i pdf version på nokia.

Det som är nice med att inte ha köpt en från äckliga TRE är att man uppdatera sin mobil direkt när en ny uppdatering kommer ^_^

Om du vill ha en n95 8gb nu med svensk meny, olåst - så köp en hos prispress, annars måste du vänta mer än till den första januari.

Hur är det med garantin om man handlar därifrån? Iom att den är flashad, och inte köpt av svensk ÅF.

Postad 06 December 2007 - 23:24

Nufi3e
  • Nufi3e
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Någon som vet när denna telefon släpps upplåst? alltså inte 3 :lol:

Jag har köpt en hos prispress, väldigt bra / snabbt osv - svenska menyer , sms osv ;) grymt
Det kanske ända negativa är att man får engelsk brukanvisning, men den svenska finns gratis i pdf version på nokia.

Det som är nice med att inte ha köpt en från äckliga TRE är att man uppdatera sin mobil direkt när en ny uppdatering kommer ^_^

Om du vill ha en n95 8gb nu med svensk meny, olåst - så köp en hos prispress, annars måste du vänta mer än till den första januari.

Hur är det med garantin om man handlar därifrån? Iom att den är flashad, och inte köpt av svensk ÅF.

Man får 1 år garanti av prispress.

Postad 07 December 2007 - 00:30

Unregistered1273
  • Unregistered1273
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Ursäkta men det här kanske är helt omöjligt.

Men kan man köpa en lite extern hdd, typ den här
och ha den med på t ex en tågresa och ha den kopplad till N95an? och spela upp det man har där? :lol:

Det kanske är helt onödigt. men det vore kul om det funkade..

Postad 07 December 2007 - 10:31

Nufi3e
  • Nufi3e
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Köpte ett par Nokia BH-604 lurar, hur sköna som helst (kan ha mobilen och headsetet med 10 meters avstånd trådlöst!) bra ljud tycker jag med :lol:

"Prata och lyssna när du är på språng med detta kompatibla trådlösa stereoheadset med kristallklart Hi-Fi-ljud. Tack vare de smidiga knapparna för hantering av musik och samtal kan du spela dina låtar och prata i telefon utan att behöva slå av på takten. "

Postad bild

Postad 07 December 2007 - 13:23

slaski
  • slaski
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
fy ******** vad nice!

Postad 07 December 2007 - 18:12

24-Seven
  • 24-Seven
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Ursäkta men det här kanske är helt omöjligt.

Men kan man köpa en lite extern hdd, typ den här
och ha den med på t ex en tågresa och ha den kopplad till N95an? och spela upp det man har där? :)

Det kanske är helt onödigt. men det vore kul om det funkade..

Det ÄR helt omöjligt... Skaffa en Ipod Classic istället, om du vill ha med dig mycket film/musik när du är ute och reser. Personligen skulle jag aldrig orka titta på film längre än 5min på en så liten skärm. Laptop är perfekt på tågresor...

jag kan instämma i att ljudet inte någe vidare i min N95:a heller. Min W810i hade betydligt bättre ljud även om man ibland kunde få låga pip i bakgrunden när man lyssnade.

Använder du originallurarna? Om ljudet är dåligt med bra lurar, tycker jag du skall gå tillbaka med telefonen.

Postad 07 December 2007 - 18:29

slaski
  • slaski
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
okej, om man ska åka tåg, laptopen. Om man åker bil eller buss eller spårvagn, telefonen, men då är det avsnitt som gäller. En film är okej. Enligt mig då...

Postad 07 December 2007 - 18:47

Unregistered1273
  • Unregistered1273
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Ok, 24-seven! :)

Jo har redan en ipod touch och ipod video 80 gb så det är inge med det :P

Tänkte bara omdet funkade ;D vore nice ;)

Tack för svaret iaf :unsure:

Postad 07 December 2007 - 20:57

Nufi3e
  • Nufi3e
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Håller med dig slaski, tycker det är okej att se film på mobilen. Det funkar, skulle nog dock inte se flera filmer i rad men ;>

Postad 07 December 2007 - 22:06

Agro
  • Agro
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Läser just nu en lång recension om mobilen och fastnade för "Pencil key" när han beskrev alla tangenterna.

Vad är denna knappen till för? Det är ju ingen touchscreen så att man kan skriva med penna, så vad är den till för? :)

http://www.gsmarena....-review-188.php

Postad 08 December 2007 - 00:44

daydreamer
  • daydreamer
  • Lärjunge

• 330 inlägg
  • 0

okej, om man ska åka tåg, laptopen. Om man åker bil eller buss eller spårvagn, telefonen, men då är det avsnitt som gäller. En film är okej. Enligt mig då...

Jag tycker det funkar hur bra som helst att se film på mobilen. Allt handlar ju om avståndet. Alltså, kan man bara ha telefonen tillräckligt nära så blir det ju "stor" bild...

Som jag ser det så finns det mycket med den här telefonen som är helt suveränt.
Dock finns det 2 stora minus.
-Batteritiden
-Ljudkvalitén
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ang ljudkvalitén.
Har testat med lite olika lurar. Eftersom ljudkvaliten är så pass dålig så låter det faktiskt bättre ju sämre lurar man kör med. De är mer förlåtande. Tråkigt eftersom man gärna vill köra med bra lurar. Mina A2DP lurar som jag hade med min förra SE telefon är lite för bra. jag hör allt det "dåliga" alldeles för tydligt med dessa lurar. Har pratat med Nokia om detta, och de var tydligen väl medvetna om ljudkvalitén.... jaja man kan inte få allt..

EDIT: kortade ner lite..

Redigerat av daydreamer, 08 December 2007 - 11:12.

Postad 08 December 2007 - 13:45

slaski
  • slaski
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0

Läser just nu en lång recension om mobilen och fastnade för "Pencil key" när han beskrev alla tangenterna.

Vad är denna knappen till för? Det är ju ingen touchscreen så att man kan skriva med penna, så vad är den till för? :)

den knappen har massa funktioner. se det inte som en penna, utan en shift-knapp. man kan kopiera text med den, man kan markera meddelanden med den (i kombination av andra). det finns många användnings områden för den fina knappen.

Postad 08 December 2007 - 14:58

daydreamer
  • daydreamer
  • Lärjunge

• 330 inlägg
  • 0

den knappen har massa funktioner. se det inte som en penna, utan en shift-knapp. man kan kopiera text med den, man kan markera meddelanden med den (i kombination av andra). det finns många användnings områden för den fina knappen.

var finns denna knapp?

Postad 08 December 2007 - 16:27

slaski
  • slaski
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
vilken utav dom? pencil-knappen (shift-knappen) finns under styrkorset till vänster.

Postad 08 December 2007 - 22:31

daydreamer
  • daydreamer
  • Lärjunge

• 330 inlägg
  • 0

vilken utav dom? pencil-knappen (shift-knappen) finns under styrkorset till vänster.

Ok. Insåg just att jag inte använder den knappen. Vad är den till? När behöver man den?

En annan sak. Är det någon som vet hur man "lyser upp" skärmsläckaren så att man ser klockan, utan att "avaktivera den. Det går på SE-telefoner, och borde ju funka även på Nokia tycker jag.
Nån som vet?

Redigerat av daydreamer, 08 December 2007 - 22:53.

Postad 08 December 2007 - 23:43

slaski
  • slaski
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
jag har provat alla knappar men ingen verkar funka. det enda som kommer i närheten är väl om man trycker på vänster selectknapp fort så får man upp klockan en liten stund innan den säger tryck på andra för att låsa upp.

om du tex skriver ett sms kan du hålla ner shift och sedan "dra" med höger eller vänster styrspaksknapp och markera sedan kan du kopiera eller klistra. markera sms eller mail. gå till inbox och och "dra" ner markören samtidigt som du håller ner shiftknappen. det finns säkert fler. men detta är väl dom bästa man kan ha med sig i mobilvardagen.

Postad 09 December 2007 - 10:30

Predikanten
  • Predikanten
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Jag tycker det funkar hur bra som helst att se film på mobilen. Allt handlar ju om avståndet. Alltså, kan man bara ha telefonen tillräckligt nära så blir det ju "stor" bild...

-Batteritiden
-Ljudkvalitén
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ang ljudkvalitén.
Har testat med lite olika lurar. Eftersom ljudkvaliten är så pass dålig så låter det faktiskt bättre ju sämre lurar man kör med. De är mer förlåtande. Tråkigt eftersom man gärna vill köra med bra lurar. Mina A2DP lurar som jag hade med min förra SE telefon är lite för bra. jag hör allt det "dåliga" alldeles för tydligt med dessa lurar. Har pratat med Nokia om detta, och de var tydligen väl medvetna om ljudkvalitén.... jaja man kan inte få allt..

Jag blir lite förvånad över det du säger om ljudkvaliteten med blåtandsheadset. Jag har hela tiden trott att när man lyssnar på musik genom BT-headset så streamas oprocessad data från telefonen till headsetet. Dvs jag har trott att varje BT-headset inhåller en "egen" mp3-spelare. Men så är det alltså inte? För om det vore så kan man ju tycka att ljudkvaliteten när man lyssnar med BT-headset enbart är beroende av just headsetet och inte telefonen i sig.

Nån kanske kan förklara exakt hur det fungerar?

Postad 09 December 2007 - 12:39

daydreamer
  • daydreamer
  • Lärjunge

• 330 inlägg
  • 0

jag har provat alla knappar men ingen verkar funka. det enda som kommer i närheten är väl om man trycker på vänster selectknapp fort så får man upp klockan en liten stund innan den säger tryck på andra för att låsa upp.

om du tex skriver ett sms kan du hålla ner shift och sedan "dra" med höger eller vänster styrspaksknapp och markera sedan kan du kopiera eller klistra. markera sms eller mail. gå till inbox och och "dra" ner markören samtidigt som du håller ner shiftknappen. det finns säkert fler. men detta är väl dom bästa man kan ha med sig i mobilvardagen.

Aha. Smart knapp. Det visste jag inte. Tack för tipsen. Jag hade nytta av knappen när jag ställde in epostkontot. Kopierade användarnamnet och klistrade in. Smidigt.

När det gäller att lysa upp skärmsläckaren utan att avvaktivera den så har jag kommit på lite grejjer.
En sak som funkar jättebra är att helt enkelt hålla inne valfri knapp. Då lyser skärmsläckaren så länge som du håller inne knappen. Men, detta fungerar bara om knapplåset inte är aktiverat och när skärmen är mörk.

När knapplåset är aktiverat så kan man hålla inne "stäng av" knappen. Så länge som man håller inne knappen så lyser alltså skärmsläckaren. Detta funkar 9 ggr av 10 för mig.

(Jag kör med "TYScrSaver" skärmsläckaren som det länkas till tidigare i den här tråden. Riktigt snyggt. Man ser om man har nya sms.. missade samtal etc.. )
Här är länken igen om någon är intresserad.
http://thenokiaguide...-screen-sa.html

EDIT : stavfel

Redigerat av daydreamer, 09 December 2007 - 13:29.

Postad 09 December 2007 - 12:50

slaski
  • slaski
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
man ser väl missade samtal vanligt fall också på den vanliga skärmsläckaren? det gör jag iaf. men det hade jag helt glömt. av/på-knappen. tack.

Postad 09 December 2007 - 13:42

24-Seven
  • 24-Seven
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

-Batteritiden
-Ljudkvalitén
Ang ljudkvalitén.

Om ljudet är så dåligt på din telefon, hade jag testat att Mp3-gaina låtarna innan jag la in dom och se om detta gör någon skillnad. Ljudet blir lite lägre, men inte så lågt att man kan köra maxvolym utan att bli hörselskadad.

Som jag sagt tidigare, anser jag att ljudet är relativt bra, jämfört med olika ipods... Så jag förstår inte att ljudet är så dåligt i din??????

Postad 09 December 2007 - 14:09

daydreamer
  • daydreamer
  • Lärjunge

• 330 inlägg
  • 0

Om ljudet är så dåligt på din telefon, hade jag testat att Mp3-gaina låtarna innan jag la in dom och se om detta gör någon skillnad. Ljudet blir lite lägre, men inte så lågt att man kan köra maxvolym utan att bli hörselskadad.

Som jag sagt tidigare, anser jag att ljudet är relativt bra, jämfört med olika ipods... Så jag förstår inte att ljudet är så dåligt i din??????

Hej. Ok. Jag kanke borde testa att gaina låtarna. Men hur gör man om låtarna på ett smidigt sätt? Har du nåt tips på nåt program som fixar detta?
Skulle va kanon om det kunde lösa problemet.

Jag kan ha en förklaring på ljudet. Den musiken jag lyssnar på är ganska "svår". Det är väldigt mycket mellanregister. Och det är ofta rätt krävande att få att låta bra. Jag lyssnar tex mycket på 3 doors down, Fuel, Breaking Benjamin, Seether och liknande. Jämför jag denna musik med hur det lät på min förra SE-telefon så är skillnaden tyvärr stor.

Jag har provlyssnat en del annan musik. Som tex teckno och dance. Det är inte min smak, men ljudet låter helt klart mycket bättre. Även lugna låtar kan låta rätt bra. Men så fort det blir lite distade gitarrer så låter det dåligt.
Och jag har sagt det innan. Jag är inte så speciellt kräsen när det gäller ljud. Men detta är i sämsta laget, även för mig. Men telefonen i övrigt är ju s u p e r helt enkel. (med undantag för batteritiden såklart ;O )

Redigerat av daydreamer, 09 December 2007 - 14:11.

Postad 09 December 2007 - 14:36

slaski
  • slaski
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
vad är det för fel på batteritiden? den håller minst en dag och sen är det bara att ladda den på kvällen? men jag lyssnar mycket på TECHNO och det låter bra som sagt. men om jag jämför med en sonye telefon (k800 som jag har haft) så låter basen bättre från n95an.

Postad 09 December 2007 - 14:58

daydreamer
  • daydreamer
  • Lärjunge

• 330 inlägg
  • 0

vad är det för fel på batteritiden? den håller minst en dag och sen är det bara att ladda den på kvällen?

haha.. :D

Postad 09 December 2007 - 17:40

Nufi3e
  • Nufi3e
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Ingen som vet hur man kan få GPSen att hitta satelliterna snabbare?, tar cirka 4-6 min att hitta satelliterna, sedan funkar det bra.

Postad 09 December 2007 - 18:58

Unregisteredfbdb34a6
  • Unregisteredfbdb34a6
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
hur ser man vilka program som är igång?

Ska man installera program på telefonminnet och inte masslagringsminnet?

Postad 09 December 2007 - 19:15

Agro
  • Agro
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Läste i recensionen på N95-2 angående "office paketet" där det står att man inte kan redigera sina text dokument.

"The mobile office is also very well presented, with preinstalled applications able to open Word and Excel files seamlessly. Unluckily editing documents is not supported by the included version of the Quickoffice. "

Det är ju jävligt synd, skulle vara kul att ändra på sina textfiler osv, finns det ingen annan form av "office" eller skrivprogram där man kan sitta o ändra i Word?

Postad 09 December 2007 - 19:37

24-Seven
  • 24-Seven
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Hej. Ok. Jag kanke borde testa att gaina låtarna. Men hur gör man om låtarna på ett smidigt sätt? Har du nåt tips på nåt program som fixar detta?
Skulle va kanon om det kunde lösa problemet.

Jag kan ha en förklaring på ljudet. Den musiken jag lyssnar på är ganska "svår". Det är väldigt mycket mellanregister. Och det är ofta rätt krävande att få att låta bra. Jag lyssnar tex mycket på 3 doors down, Fuel, Breaking Benjamin, Seether och liknande. Jämför jag denna musik med hur det lät på min förra SE-telefon så är skillnaden tyvärr stor.

Jag har provlyssnat en del annan musik. Som tex teckno och dance. Det är inte min smak, men ljudet låter helt klart mycket bättre. Även lugna låtar kan låta rätt bra. Men så fort det blir lite distade gitarrer så låter det dåligt.
Och jag har sagt det innan. Jag är inte så speciellt kräsen när det gäller ljud. Men detta är i sämsta laget, även för mig. Men telefonen i övrigt är ju s u p e r helt enkel. (med undantag för batteritiden såklart ;O )

Att Mp3-gaina låtarna är framför allt en lösning på att basen slår igenom, vilket inte verkar vara ditt problem.
Drog in "Away from the sun" för att bilda mig en uppfattning... Och jag förstår vad du menar, mellanregistret är ganska dämpat, förmodligen för att dölja att förstärkaren inte är så kompetent innom detta område. Den Soul, Hiphop , Reaggae och Metal som ligger i telefonen för tillfället visar inte denna egenskap lika tydligt... Dock tycker jag ändå att ljudet är ganska bra, men kanske inte om man skall ha den som primär ljudenhet...

Postad 09 December 2007 - 19:50

slaski
  • slaski
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
Upplyst: håll ner meny-knappen i 2 sekunder.

Agro: det finns alternativ och text filer kan du ändra direkt i notepad som finns i telefonen. det finns officesuite som är ett annat alternativ om du inte vill uppdatera quickoffice som ingår.

Postad 09 December 2007 - 20:33

Agro
  • Agro
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Agro: det finns alternativ och text filer kan du ändra direkt i notepad som finns i telefonen. det finns officesuite som är ett annat alternativ om du inte vill uppdatera quickoffice som ingår.

Gäller det även .doc och .xls ?
Läste att det kostar att uppdatera quickoffice.. me no like!

Postad 09 December 2007 - 21:40

slaski
  • slaski
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
då får man använda sig utav gratis program som finns över hela nätet. google är din vän!

Postad 09 December 2007 - 22:38

daydreamer
  • daydreamer
  • Lärjunge

• 330 inlägg
  • 0

då får man använda sig utav gratis program som finns över hela nätet. google är din vän!

Kan du inte sluta skriva "google är din vän" ? Jag hatar nämligen det uttrycket. =) Om det är okej med dig då! =)

Att Mp3-gaina låtarna är framför allt en lösning på att basen slår igenom, vilket inte verkar vara ditt problem.
Drog in "Away from the sun" för att bilda mig en uppfattning... Och jag förstår vad du menar, mellanregistret är ganska dämpat, förmodligen för att dölja att förstärkaren inte är så kompetent innom detta område. Den Soul, Hiphop , Reaggae och Metal som ligger i telefonen för tillfället visar inte denna egenskap lika tydligt... Dock tycker jag ändå att ljudet är ganska bra, men kanske inte om man skall ha den som primär ljudenhet...

Japp, det är min uppfattning med. Det låter som att förstärkaren är för klen. Lite tråkigt men jag kan nog leva med det. Finns så mycket annat med telefonen som man kan roa sig med om man tycker att ljudet är för dåligt =)

Postad 09 December 2007 - 22:38

Unregisteredfbdb34a6
  • Unregisteredfbdb34a6
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
tackar

Postad 09 December 2007 - 22:41

daydreamer
  • daydreamer
  • Lärjunge

• 330 inlägg
  • 0

Jag blir lite förvånad över det du säger om ljudkvaliteten med blåtandsheadset. Jag har hela tiden trott att när man lyssnar på musik genom BT-headset så streamas oprocessad data från telefonen till headsetet. Dvs jag har trott att varje BT-headset inhåller en "egen" mp3-spelare. Men så är det alltså inte? För om det vore så kan man ju tycka att ljudkvaliteten när man lyssnar med BT-headset enbart är beroende av just headsetet och inte telefonen i sig.

Nån kanske kan förklara exakt hur det fungerar?

Intressant tanke. Tyvärr vet jag inte direkt hur det funkar i praktiken. Men jag har testat flera headsets med telefonen. Både tråd och BT. Och med min musikstil (rockmusik av det lite hårdare slaget) så låter det sämre ju bättre headsetet har vart. Tyvärr. Men det finns flera på det här forumet som tycker att ljudet är bra i telefonen. Kanske har det lite med själva musiktypen att göra.

Hur upplever du ljudet?

Postad 09 December 2007 - 22:58

Mock
  • Mock
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Hej!
Någon som vet hur man lägger in kartorna på N95an med En mac?
någon som vet om det finns någon programvara till den?

Tacksam för svar :D

//MVH
Markus

Postad 09 December 2007 - 23:41

slaski
  • slaski
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
kan göra en liten enkel deal. när folk börjar sluta fråga saker som har nämnts mer än 3 gånger och samma sak om och om igen. när folk börjar använda sök funktionen och kanske googla lite (som är allas bästa vän) och läsa igenom trådar. då slutar jag säga google är din vän. deal?

Postad 10 December 2007 - 00:22

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
För alla som inte orkar eller inte vill anväda Google utan hellre frågar i ett trevligt forum där kanske någon kan vara trevlig att säga tex. att på MobiSystems OfficeSuite 4 hemsida står det att det går bra att editera .doc och .xls så det skall gälla även de formaten.

Det blir så in i bänken mycket trevligare stämning om det inte hänvisades till Google hög och lågt, dessutom skulle det bli mycket mindre totalt orelevanta inlägg i trådarna också om det inte enbart stod "sök på google" till höger och vänster. Frågar man här så har man förmodligen inte sökt på google, eller så har man det utan att hitta det man ville ha svar på, vad spelar det för roll?

Är man duktigt trött på frågor som ställts en, två eller fem gånger så kan man helt enkelt låta bli att skriva istället om man inte orkar vara trevlig och hjälpsam genom att svara på frågorna, hur "dumma" eller lätta de än är att svara på.

Men... Det är bara så jag tycker och tänker.

Postad 10 December 2007 - 04:21

Unregisteredcf98335e
  • Unregisteredcf98335e
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
tjena allihopa, har en n95 8gb med tre och allt funkar helfint, undrar bara hur man raderar ett tema man inte vill ha längre, dum som ,man var satte jag en massa teman på telefonminnet vilket jag har förstått utgör ram-minnet i n95:an, tacksam för svar. Har läst i manualen att man ska trycka på c-knappen men det händer inte ett skit då, kan radera andra program med c-knappen men inte teman

Redigerat av Unregisteredcf98335e, 10 December 2007 - 04:42.

Postad 10 December 2007 - 08:24

Insanewithmybody
  • Insanewithmybody
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Hur länge laddade ni mobilen första gångerna för att få batteriet så bra som möjligt?
Samt hur länge ska man ladda batteriet egentligen efter man laddat dem första gångerna?

Redigerat av Insanewithmybody, 10 December 2007 - 08:27.

Postad 10 December 2007 - 10:04

Nufi3e
  • Nufi3e
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

kan göra en liten enkel deal. när folk börjar sluta fråga saker som har nämnts mer än 3 gånger och samma sak om och om igen. när folk börjar använda sök funktionen och kanske googla lite (som är allas bästa vän) och läsa igenom trådar. då slutar jag säga google är din vän. deal?

haha helt rätt!

Postad 10 December 2007 - 12:53

slaski
  • slaski
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
för att tabort teman: starta application manager och försök hitta temats namn. där kan du sedan trycka på c och en avinstallation börjar.

angående laddning, ladda tills det är fullt. du behöver inte ladda i 24 timmar. och ladda helst innan batteriet dör. det måste inte laddas ur helt och hållet längre. detta för att det är lihm och inte nicd eller vad dom nu heter något åt det hållet.

men google är lika relevant som att folk ställer samma fråga sida efter sida. varför inte bara ta och läsa några radar innan? eller läsa igenom trådar (btw, det är så jag har lärt mig mycket). för ofta om man söker på google så kan man få svaret på dom 3 första länkarna. och om folk läser trådarna så fylls dom inte med samma saker om och om igen. läs och lär!

nufi3e, tack för ditt stöd :lol:

Postad 10 December 2007 - 13:04

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
En grymt irriterande sak som jag upptäckt är att om jag skall söka på någonting (söksida Tex) med telefonen, så skriver den testen med svarta bokstäver. Detta är ju helt ok om sökfönstret har vit bakgrund, men om sökfönstret har svart färg då? Kan man ändra färgen på den texten man skriver? I explorer på datorn ändras ju detta automatiskt verkar det som, men inte i telefonen.

Postad 10 December 2007 - 13:07

Insanewithmybody
  • Insanewithmybody
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

angående laddning, ladda tills det är fullt. du behöver inte ladda i 24 timmar. och ladda helst innan batteriet dör. det måste inte laddas ur helt och hållet längre. detta för att det är lihm och inte nicd eller vad dom nu heter något åt det hållet.

Okej hur länge brukar du ladda ditt batteri?
Samt hur länge håller det?

Jag blev nämligen brydd i morse då jag haft mobilen kopplad till datorn med usb kabel hela natten (Försökte kovertera en film dit) och då var den död.

Postad 10 December 2007 - 13:15

slaski
  • slaski
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
det jag kommer på du kan göra är att byta tema eller skriva lite och sedan markera texten för att se om du har skrivit rätt (shift+höger/vänster).

telefonen laddar inte via usb. och jag laddar 1 timma, brukar inte vara mer än 1 timma iaf. det håller ca 1 dag, men då låter jag den inte ligga ifred länge någon gång. den är alltid uppe ur fickan och används lite. men om jag inte skulle röra den alls efter en full laddning. 2-3 dagar kanske.

Postad 10 December 2007 - 14:22

Insanewithmybody
  • Insanewithmybody
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

det jag kommer på du kan göra är att byta tema eller skriva lite och sedan markera texten för att se om du har skrivit rätt (shift+höger/vänster).

telefonen laddar inte via usb. och jag laddar 1 timma, brukar inte vara mer än 1 timma iaf. det håller ca 1 dag, men då låter jag den inte ligga ifred länge någon gång. den är alltid uppe ur fickan och används lite. men om jag inte skulle röra den alls efter en full laddning. 2-3 dagar kanske.

Kan man inte på något sätt slå av 3G nätet på telefonen då det är där batterit förlorar mest kraft kan jag tänka mig. jag har den på abbonemang hos tre men man måste väl kunna slå av det eller?

Postad 10 December 2007 - 14:29

slaski
  • slaski
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
jag har också abonnemang hos 3, men stänger du av umts (3g) så kommer datatrafiken att gå långsammare. men det görs genom tools->settings->phone->network->network mode och ändra till bara gsm så har du stängt av umts möjligheterna.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.