Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Cruise I & II *

1400 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Touch Cruise (Mobiltelefoner) 3 8.687498 (15) Inga priser
HTC Touch Cruise II (Mobiltelefoner) 1 6.333332 (2) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 05 February 2008 - 20:00

patrik89
  • patrik89
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Och Katshing flyttar fram leveransdatumet IGEN :)
Nu beställer jag från TBH som har den i lager, kan inte vänta längre.

Redigerat av patrik89, 05 February 2008 - 20:00.

Postad 05 February 2008 - 20:05

Prankie
  • Prankie
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

clickok.se har de ni lager. Beställde den igår och skickade ut den idag. Men det kostar 200 mer.

Postad 05 February 2008 - 20:11

Unregistered5db556bb
  • Unregistered5db556bb
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Gör så! Avbeställde min från Katshing också och beställde från tbh igår, den är i Göteborg nu, så förhoppningsvis hinner den fram till Stockholm imorgon. :wacko:

La också en beställning på ett microsd kort i söndags fick det idag, grymt snabb leverans.

Postad 05 February 2008 - 20:55

Unregistered0b311796
  • Unregistered0b311796
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Fick min TC igår och måste säga att jag är väldigt nöjd med den hittills , enda som strular är att coreplayer gör så att det inte går att titta på tagna bilder i galleriet....nån annan som råkat ut för det?

Här är fler som har det problemet :

http://forum.xda-dev...d...2305&page=2

Ingen annan som har detta problemet?

Om jag avinstallerar Coreplayer och startar om telen så fungerar det att ta och visa bilder i albumet igen men detta betyder att jag inte kan använda coreplayer...kul att man pröjsade för det då :)
Har även skickat ett mail till supporten för coreplayer får se om dom har nåt att tillägga.

Postad 05 February 2008 - 22:23

Unregistered8f6eb6ec
  • Unregistered8f6eb6ec
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
TC finns tom på MediaMarkt för 5490:-

Postad 05 February 2008 - 23:36

rosentorp
  • rosentorp
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Har haft min ett par dagar nu. För varje dag som går blir jag mer och mer nöjd. Har faktiskt inte hittat något jag har hakat upp mig på än. Att GPS:en funkade så snabbt och smidigt var över all förväntan. STOR karta och poi:s över systembolaget, fartkameror, mcdonalds samt en massa andra restauranger åkte in fort som bara tusan. Helt grymt. Ni som tvekar att köpa denna lur. Gör inte det. Beställ med en gång. :(

Edit: Jag la in Whisky Distilleries också. Ett måste.

Vad använder du för kartprogram? Var får du all extrainfo (systemb, fartkamror etc)???

/Anders

Postad 06 February 2008 - 07:24

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Har haft min ett par dagar nu. För varje dag som går blir jag mer och mer nöjd. Har faktiskt inte hittat något jag har hakat upp mig på än. Att GPS:en funkade så snabbt och smidigt var över all förväntan. STOR karta och poi:s över systembolaget, fartkameror, mcdonalds samt en massa andra restauranger åkte in fort som bara tusan. Helt grymt. Ni som tvekar att köpa denna lur. Gör inte det. Beställ med en gång. :(

Edit: Jag la in Whisky Distilleries också. Ett måste.

Vad använder du för kartprogram? Var får du all extrainfo (systemb, fartkamror etc)???

/Anders

Kan rekomendera http://www.asebro.se/POIDatabase.htm

Postad 06 February 2008 - 08:31

euf0ria
  • euf0ria
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0
Jag installerade GPSen igår och fick det att fungera nästan direkt. Tycker den är väldigt snabb både i uppstart och uppdatering. Jämfört med min fristående GPS som är en Navigon 2110 så känns ju denna snabbare=) Rösterna jag kunde välja på i touchen var la inte dom roligaste om jag ska klaga på något. Både kvinno och mans-rösterna låter en aningen efterblivna (ursäkt till er som står bakom rösterna, ni är säkert helt normala)

Jag saknar en funktion dock! Inte till gps utan allmänt:
Jag vill kunna stänga av program genom att dra med fingret från ovankant och neråt på skärmen! precis som i Touch-cube tillägget.
Någon som vet om det finns ett sådant "plugin"

Postad 06 February 2008 - 08:46

Birken
  • Birken
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Får inte länken till fungera!

Redigerat av Birken, 06 February 2008 - 08:46.

Postad 06 February 2008 - 08:58

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Får inte länken till fungera!

Provade nyss och den funka. men prova och gå in på www.asebro.se och följ länkar till POIDatabase.
har för mig att det är GPS-filer och sedan POIdatabse

Postad 06 February 2008 - 09:06

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0
Ajdå, min TC hade laddat ur batteriet inatt.. kan det vara GPRS:en som drar så mycket? Den kopplar inte ner automatiskt, utan hade varit igång 8h inatt.. min gamla SonyEricsson kopplade ner sig automatiskt när den var klar.. kan man kanske ställa in det, nån som vet?

Postad 06 February 2008 - 10:04

Unregistered0f96f533
  • Unregistered0f96f533
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Fick min Cruise i måndags och är helt klart nöjd med den så här långt. Igår pluggade jag in den i datorn (med xp) via den medföljande usb-sladden för att jag tänkte ladda över lite musik och installera gps:ens programvara. När windows xp hittar den nya hårdvaran efterfrågas som brukligt är en drivrutin för att kunna driva Cruisen mot datorn.

Jag kan dock inte hitta någon sådan drivrutin på skivorna och hittar ingen beskrivning i instruktionsboken. Sökte på nätet efter en bra drivrutin men hittade inte någon bra vare sig på HTC:s hemsida eller någon annanstans.

Blir lite svårt att installera allt om jag inte får kontakt med datorn och kan använda dess dvd läsare:-(

Någon som har lösningen?

Redigerat av Unregistered0f96f533, 06 February 2008 - 10:06.

Postad 06 February 2008 - 10:22

Unregistered5ba061ac
  • Unregistered5ba061ac
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Jag kör Vista. ActiveSync finns inte till Vista. Där heter den Windows Mobile Center. Finns ingen Utforska knapp

Jag kör också Vista, och jag kan browsa min telefon. Kan även se den direkt i utforskaren. Inte som en enhet med enhetsbokstav, men som en "portable device". Vad jag minns från min tid med XP, var det exakt likadant.

Nu är detta iofs min Qtek9100 med wm5 (har fortfarande inte fått Tom Cruisen är....), men det bör ju vara likadant med din telefon.

Jag kan browsa mobilen men när jag ska synka med Windows Media Player så hittar den bara systemminnet och inte minneskortet. Jag vill ju givetvis att all media ska hamna direkt på kortet. Samma sak gäller när jag synkar upp mailen. Den fyller upp systemminnet sen stannar luren trots att jag har ett helt outnyttjat 6 Gb minne.

Postad 06 February 2008 - 10:38

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0

Fick min Cruise i måndags och är helt klart nöjd med den så här långt. Igår pluggade jag in den i datorn (med xp) via den medföljande usb-sladden för att jag tänkte ladda över lite musik och installera gps:ens programvara. När windows xp hittar den nya hårdvaran efterfrågas som brukligt är en drivrutin för att kunna driva Cruisen mot datorn.

Jag kan dock inte hitta någon sådan drivrutin på skivorna och hittar ingen beskrivning i instruktionsboken. Sökte på nätet efter en bra drivrutin men hittade inte någon bra vare sig på HTC:s hemsida eller någon annanstans.

Blir lite svårt att installera allt om jag inte får kontakt med datorn och kan använda dess dvd läsare:-(

Någon som har lösningen?

Jag körde installationen från skivan först, kopplade sen in TCn efter att den vart klar, inga problem alls då.

Postad 06 February 2008 - 11:48

euf0ria
  • euf0ria
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0
dgordon: Om batteriet laddades ur så snabbt, de kan mycket väl vara gpsen för den håller ju kontakt med sateliterna hela tiden. Blåtand och gprs tar en del kräm det med.
Jag funderar på att börja ha den i flygplansläge under nätterna för att slippa strålning helt och hållet=) Det borde vara batteriekonomiskt.

Ett bättre alarmprogram skulle jag vilja ha med. Det är ju görpilligt att ställa om klockan och snooza med standardklockan med tummen när man är nyvaken.

Postad 06 February 2008 - 12:26

Andreas125
  • Andreas125
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Jag bestälde min från katshing och fick den i fredags :( dom ficj in den i tordags och jag fick den på fredagen ruggit snabb levrans tycker jag :) fast jag hade ju stått i kö sen den 10 januari :P :P ocg kan tillägga att jag är helnöjd med den B)

Postad 06 February 2008 - 12:27

Unregistered5ba061ac
  • Unregistered5ba061ac
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
...jag måste upprepa detta:

Jag har haft HTC'n sedan i fredags och jag undrar om vi snackar om samma lur?

Batteriet håller inte ens en arbetsdag.
Mobilen lägger på när man snackar (förmodligen för att jag kommer åt skärmen med kinden).
Personer jag pratar med tycker att det låter illa (ca 50 % av samtalen).
IE och Opera som följde med är oanvändbara på vanliga websidor.
Mediaplayern i Vista hittar inte mitt nyinköpta 6Gb microSD som jag stoppade i HTC’n. Måste alltså plocka ur minnet om jag ska synka annars så fyller den upp systemminnet på luren (som är löjligt lite).
De flesta av appsen kräver pennan istället för fingret som gör att man trycker fel hela tiden när man.
Kameran är ett skämt! Tar 5 sek innan den har focus och det blir ändå suddigt. Ta bilder inomhus kan man glömma om man har några som helst krav på att bilderna ska bli skarpa. Varken lampa eller blixt.
Bläddrar man bland bilderna med den hypade TouchFlo funktionen så är det så segt att man blir galen.
När man filmar med den är det grötigt och ca 5 fps. 5 år gamla mobiler filmar bättre än så.
WM6-gränssnittet påminner om Win 3.11 fast slöare. Fult så att det gör ont i ögonen

Finns det inget bra kan man undra… jo:

Synkningen med Exchange är kanon.
GPS’en funkar över förväntan.

Kom igen nu! Nu har jag köpt eländet. Berätta för mig hur man blir nöjd!

Just nu är jag gråtfärdig :-(

Postad 06 February 2008 - 13:24

cna
  • cna
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Kameran är ett skämt! Tar 5 sek innan den har focus och det blir ändå suddigt. Ta bilder inomhus kan man glömma om man har några som helst krav på att bilderna ska bli skarpa. Varken lampa eller blixt.

Angående kameran Low FPS Camera Temporary Fix ... fungerar rätt bra.

Jag undrar om jag har missuppfattat hur man stänger ner program. Känns som att jag alltid måste gå till "task manager" och stänga ner.

Postad 06 February 2008 - 13:25

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0
Tråkigt att du inte är nöjd, Raptor.. försök att lämna tillbaka den!!

Kameran suger verkligen! Min gamla P910 tog bilderna direkt, nu kan det som sagt ta flera sekunder ibland - men så är det med många nya lurar, tror det är autofokusen. Ta kort på ungarna kan man glömma (om de inte sover..) men typ landskapsbilder blir mycket fina!!

Annars är jag helnöjd!

Skärmen är ljusstark, Surfa går jättebra med IE, har inte testat GPS:en ännu, under ett par samtal har jag tyckt att den jag pratat med pratat för lågt men det behöver ju inte vara TC:ns fel, radion är kanon, batteriet håller ett par dagar med en massa surfande, dock hade det laddat ur inatt vet inte varför, någon app som låg och drog kräm.
Kolla på film har jag inte testat, skärmen är för liten för det tycker jag.

Edit: Jag tror mitt batteri kanske kan ha tömts av att gprs:en inte kopplar ner sig själv!

Redigerat av dgordon, 06 February 2008 - 13:47.

Postad 06 February 2008 - 14:03

Birken
  • Birken
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Angående kameran Low FPS Camera Temporary Fix ... fungerar rätt bra.

Kameran suger verkligen! Min gamla P910 tog bilderna direkt, nu kan det som sagt ta flera sekunder ibland - men så är det med många nya lurar, tror det är autofokusen.

Tip: För att få en snabbare kamera skall man stänga av "Slutarljud" i inställningar - Avancerat. Det ger mycket bättre respons i kameran. Ihop med länken som Raptor67 nämnar blir den faktiskt skaplig att använda. :(

Postad 06 February 2008 - 14:09

cna
  • cna
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Edit: Jag tror mitt batteri kanske kan ha tömts av att gprs:en inte kopplar ner sig själv!

Har noterat det där. Måste ju finnas något sätt att att tvinga anslutningen att koppla ner sig automatiskt efter viss "idle-time".

Postad 06 February 2008 - 14:14

Twim
  • Twim
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Har noterat det där. Måste ju finnas något sätt att att tvinga anslutningen att koppla ner sig automatiskt efter viss "idle-time".

Inte mycket till svar men vet att jag läst om ett program som gör precis detta. Kommer dock inte ihåg vad det heter men man får väl söka lite efter det, vet att det finns iaf! Ska se om jag kan hitta det igen.

Förövrigt, vore det inte bra med en subtråd som kan handla om bra program till telefonen? Tråden växer ju på så kan ju bli knepigt att hitta efter ett tag och känns som att upplevelsen av denna telefon beror till största del på dess program som man kan köra. Vad tycker ni?

Har förövrigt precis hämtat min telefon hos comcenter, nu ligger den här och laddas bredvid mig och sjukt sugen på att sätta tänderna i den!

Postad 06 February 2008 - 14:38

Andreas125
  • Andreas125
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
jag tycker kamerna funkar bra . mkt mkt mkt bättre än på min 9100 iallafall .Bifogad fil  IMAG0044.jpg   501.9K   0 Antal nerladdningar Bifogad fil  IMAGE_023.jpg   568.62K   0 Antal nerladdningar Bifogad fil  IMAGE_032.jpg   792.4K   0 Antal nerladdningar bildrena är då ruggit fina i mobilen :(

Postad 06 February 2008 - 14:52

Prankie
  • Prankie
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Jag kan inte connecta och ladda ner kartan för min tomtom. Det står unexpted error. :(

Postad 06 February 2008 - 15:02

Andreas125
  • Andreas125
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
koppla up dig på gprs först och prova sen :(

Postad 06 February 2008 - 15:11

WinMobile
  • WinMobile
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag har haft min TC sen 1feb och tycker den är än så länge är efter förväntningarna. Innan hade jag HTC 3600 vilken innehöll i stort sett samma funktioner. På + sidan har jag märkt bättre kamera (är ok men går inte jämföra med vanlig), mycket bättre GPS (bättre än många GPS enheter), lättare att hantera genom bättre gränssnitt (men där är det HTC egen TouchFlo som står för de mesta av förbättringen).
Mycket finns fortfarande kvar att förbättra. Jag håller bl a med om tidigare inlägg att alarmklockan är under all kritik. Samtidigt tycker jag en telefon i 5000:- klassen ska levereras med riktig handsfree och inte en som ser ut att vara till en leksaksmobil :(

En annan sak jag märkt är som jag såg tidigare i detta forum. Programmen stängs inte ner med "x" fast jag har ställt in det i Aktivitetshanteraren - Knapp. Nån annan som har så? Jag vet att detta var ett problem på 3600 men det kom då en uppdatering till den vilket fixade det. Telefonen blir otroligt seg snabbt om det är så.

Postad 06 February 2008 - 15:15

Andreas125
  • Andreas125
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Jag har haft min TC sen 1feb och tycker den är än så länge är efter förväntningarna. Innan hade jag HTC 3600 vilken innehöll i stort sett samma funktioner. På + sidan har jag märkt bättre kamera (är ok men går inte jämföra med vanlig), mycket bättre GPS (bättre än många GPS enheter), lättare att hantera genom bättre gränssnitt (men där är det HTC egen TouchFlo som står för de mesta av förbättringen).
Mycket finns fortfarande kvar att förbättra. Jag håller bl a med om tidigare inlägg att alarmklockan är under all kritik. Samtidigt tycker jag en telefon i 5000:- klassen ska levereras med riktig handsfree och inte en som ser ut att vara till en leksaksmobil :)

En annan sak jag märkt är som jag såg tidigare i detta forum. Programmen stängs inte ner med "x" fast jag har ställt in det i Aktivitetshanteraren - Knapp. Nån annan som har så? Jag vet att detta var ett problem på 3600 men det kom då en uppdatering till den vilket fixade det. Telefonen blir otroligt seg snabbt om det är så.

Håll in x knappen bara så stängs dom ju av :P fungerar hur bra dom hellsst för mig :(

Postad 06 February 2008 - 15:28

WinMobile
  • WinMobile
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Löste mitt tidigare problem med att klicka ur och i att den ska stänga ner program med "x" och sen en omstart :(

Postad 06 February 2008 - 15:41

Unregisteredf78c4978
  • Unregisteredf78c4978
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Jag letar efter en applikation som gör samma sak som Nokias Sports Tracker Länk men som då skall fungera på min Cruise.
Någon som kan peka mig rätt riktning?

Postad 06 February 2008 - 16:06

Twim
  • Twim
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Jag letar efter en applikation som gör samma sak som Nokias Sports Tracker Länk men som då skall fungera på min Cruise.
Någon som kan peka mig rätt riktning?

Rookie på smartphone och program till dem (min första ligger här på laddning) men googlade
lite snabbt och du kan ju googla själv på namnen under för hittade en del reviews på dem:

Run GPS trainer
eSymetric Run GPS

Ingen aning om de fungerar bra men testa gärna och posta här ifall det var något att ha!
Verkade iaf vara likt Nokias sports tracker.

Mvh
Micke

Postad 06 February 2008 - 16:37

Markus321
  • Markus321
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hej! Fick min TC igår, avbokade på katshing och tog från netonnet istället.
Är det någon som vet om man kan komma åt datorns hårdisk via en trådlös router med TC:n?

Postad 06 February 2008 - 16:50

Unregistered5db556bb
  • Unregistered5db556bb
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hej har nu har jag äntligen fått min cruise, tänkte bara höra gällande GPS:en, får ingen signal, står bara: "Väntar på en giltig GPS-signal..."

Någon idé?

Postad 06 February 2008 - 17:24

tuppjuck
  • tuppjuck
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Hej har nu har jag äntligen fått min cruise, tänkte bara höra gällande GPS:en, får ingen signal, står bara: "Väntar på en giltig GPS-signal..."

Någon idé?

Prova att gå ut. :)

Postad 06 February 2008 - 19:16

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Någon idé?

Är det samma överföringshastighet på inställningar i GPS´n och i själva Programmet? typ tomtom eller vad du använder?

Postad 06 February 2008 - 20:11

mmohaddes
  • mmohaddes
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

..................Mycket finns fortfarande kvar att förbättra. Jag håller bl a med om tidigare inlägg att alarmklockan är under all kritik. ........
..........Programmen stängs inte ner med "x" fast jag har ställt in det i Aktivitetshanteraren - Knapp. Nån annan som har så? ....

1. Prova SPB time, fungerar klockrent och många tillvalsmöjligheter.

2. Jag vet inte om det finns någon smidigare tillvägagångsätt men man kan gå in i settings ---> memory och stänga ner program härifrån utan att behöva starta om på föregångaren Qtek 9000.

Har själv beställt min iförrgårr på e2save som kan rekommenderas. Superb telefon kundtjänst och möjlighet att gå förbi Geab the Phone house butiker om luren skulle krångla var det som avgjorde. Tycker det är klart värt de extra 200 kronorna... Min telefon finns just nu på Stockholm Södra, någon som har adressen dit? funderar på att åka förbi o hämta den där redan ikväll.... :)

Redigerat av mmohaddes, 06 February 2008 - 21:49.

Postad 06 February 2008 - 20:52

Unregistered5db556bb
  • Unregistered5db556bb
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Någon idé?

Prova att gå ut. :)

Haha det funka, knasiga jag! :rolleyes:

Postad 06 February 2008 - 22:18

primeaniac
  • primeaniac
  • Lärjunge

• 271 inlägg
  • 0
Var kan jag köpa TC med abonnemang förutom på seega katching å dyra telia?

Postad 06 February 2008 - 22:44

sabio_proeliat
  • sabio_proeliat
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Var kan jag köpa TC med abonnemang förutom på seega katching å dyra telia?

netonnet

Postad 07 February 2008 - 06:29

Unregistered4f74d484
  • Unregistered4f74d484
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Nu har jag fått problem min gprs vill inte hoppa igång (har halebop) och inställningarna ser ju inte riktigt ut som på en vanlig mobil! någon som kan hjälpa?

gps en funkar ju skit bra med destinator men när jag la in tomtom blev det inte lika lätt utan gprs och via activseync ligger nog brandväggen ivägen hos telia server för där kommer det fel medelansde hela tiden, men då har jag lyckas springa på kartor tilll tomtom (skandinavien v.710.1561) funkar de till tomtom 6? och hur intstallera man in de så att de funkar? jag provade att lägga in de på minnes kortet och så enkelt var det ju inte.

nog skrivet och hoppas att någon kan hjälpa mig..

Postad 07 February 2008 - 06:51

HemoWest
  • HemoWest
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Bra tanke där dgordon!
För det går väl att ringa med den?? =)

Stötte på ytterligare ett problem idag och det är att jag inte vet hur jag väljer valfri mp3 som sms-signal!?
Det måste la va nått görenkelt jag har missat? Vilken mapp ska man lägga ljuden i eller kan man hänvisa till en mapp på minneskortet?

Vet inte om någon svarat på detta men om du lyssnar på en låt i ljudhanteraren (via touchflo) så kan du gå in på meny och "ange som ringsignal". Däri kan du trimma låten så att du får ut en bra (och kort = mindre minneskrävande) snutt. När du väljer okej så kopieras denna korta snutt till rätt mapp och väljs som ringsignal. (Den gamla låten blir inte trimmad alltså).

Edit: såg nu att det var SMS-signal och inte RING-signal... sorry

Redigerat av HemoWest, 07 February 2008 - 07:26.

Postad 07 February 2008 - 07:01

HemoWest
  • HemoWest
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Nu har jag fått problem min gprs vill inte hoppa igång (har halebop) och inställningarna ser ju inte riktigt ut som på en vanlig mobil! någon som kan hjälpa?

Jag har halebop och märkte att inställningarna man fick vid första uppstart endast gäller telia (som står bakom halebop iofs). MMS funkar men inte GPRS.
För att fixa:
Under inställningar - Anslutningar - "Anslutningar" så finner du fliken "Uppgifter" där ska det finnas en anslutning som heter Telia Online. Tryck på "Hantera..." och sen på knappen "Redigera..."
"Nästa"
Under Åtkomstpunktens namn:
Ändra online.telia.se till halebop.telia.se

Klart!

Edit: Länk till Telia/Halebops information kring uppkopplingen...

Redigerat av HemoWest, 07 February 2008 - 07:18.

Postad 07 February 2008 - 07:12

HemoWest
  • HemoWest
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

1. Prova SPB time, fungerar klockrent och många tillvalsmöjligheter.

2. Jag vet inte om det finns någon smidigare tillvägagångsätt men man kan gå in i settings ---> memory och stänga ner program härifrån utan att behöva starta om på föregångaren Qtek 9000.

SPB Time kör jag också med... då får man upp en skön "av och på"-ruta när alarmet tjuter. Färgkoder gör att man inte trycker på fel knapp utan enkelt kan snooza. :)

Postad bild
SPB Time
Passande skin: Black47
.
Ett annat SPB-program som jag kör är SPB Pocket Plus. Det är bra för att fixa diverse WM6-problem (bland annat det där med "X" (om nu inte HTC variant fungerar).

Postad bild
SPB Pocket Plus

Det bästa programmet förutom SPB Time är SPB Diary. Istället för att ha WM6:s standardkalender under HTC Home på Idag-fönstret. Med hjälp av Diary kan du välja färger etc på kategorierna så att man enkelt ser om det är privata eller jobbrelaterad möten etc. Bilden nere visar inte funktionen med olika färger på texten men det går att ändra...

Postad bild
SPB Diary

Redigerat av HemoWest, 07 February 2008 - 07:34.

Postad 07 February 2008 - 08:39

Swe_wolfis
  • Swe_wolfis
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Argh, blir ju så sugen på att köpa en direkt ju! Måste förhandla med tjejen först att hon köper den på hennes firma så jag får den för typ 1800 istället. Hur mycket minne behöver den? Vilken storlek är mest prisoptimal?

Postad 07 February 2008 - 08:47

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Du lär nog vilja 4GB minne på den, iaf om du ska använda den som GPS då Europa kartorna tar rätt stor plats. Jag köpte 2GB nu för att det var biligt, ca 200kr och har bara skandinavien installerat, vilket tar ca 300mb. Sen vill du garanterat prova på diverse program och spel på den, samt musik och film. I längden kanske inte ens 4GB räcker, 6GB kanske är det optimala: http://www.webhallen...od.php?id=79962
Telefonen stödjer upp till 32GB som jag fattar det :(

Postad 07 February 2008 - 08:53

Birken
  • Birken
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Argh, blir ju så sugen på att köpa en direkt ju! Måste förhandla med tjejen först att hon köper den på hennes firma så jag får den för typ 1800 istället. Hur mycket minne behöver den? Vilken storlek är mest prisoptimal?

8Gb. är helt klart mest prisvärd.
8gb för 450 kr = 56,25 för 1 gb är ett mycket bra pris.
Ett Gps program tar ca 2gb, + diverse program, + några filmer 2 gb och så lite musik 4gb och då är det fullt på kortet. :(
Snåla inte på minnet det löner sig inte i längden. Jag väntar redan på att det släpps ett 16Gb. B)

Postad 07 February 2008 - 09:20

whitepointer
  • whitepointer
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Denna telefon verkar ju grym! Hmm men varför finns den inte med på HTC´s hemsa? Dåligt av dem. Någon som vet om man kan få den billigt i USA? En kompis åker nämligen över i mars. :(

Postad 07 February 2008 - 09:41

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0
Ajdå, jag som precis hann lägga in en beställning på en ny digitalkamera, innan jag läste tipsen!!!!!
hm, kanske ska avbeställa den....

Nu är ju kameran blixtsnabb - tusen tack för tipsen!!! :(

Postad 07 February 2008 - 09:43

HemoWest
  • HemoWest
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Denna telefon verkar ju grym! Hmm men varför finns den inte med på HTC´s hemsa? Dåligt av dem. Någon som vet om man kan få den billigt i USA? En kompis åker nämligen över i mars. :(

På HTC:s hemsa finns den helt klart. Till och med på förstasidan finns en bild... här.

Postad 07 February 2008 - 10:34

chrome5
  • chrome5
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
1. Är det någon som har tips på ett tangentbord man kan ladda ner, där det är lätt att komma åt frågetecken och utrops tecken med mera. Föredrar att knacka på ett tangentbord med penna, framför ”touchtangentborden”.

2. Vill också gärna ha tips på tecken-igenkänningsprogram (heter det så?), dvs att man skriver ”vanligt” på skärmen med pennan för att få bokstäver.

Postad 07 February 2008 - 10:39

Twim
  • Twim
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

1. Är det någon som har tips på ett tangentbord man kan ladda ner, där det är lätt att komma åt frågetecken och utrops tecken med mera. Föredrar att knacka på ett tangentbord med penna, framför ”touchtangentborden”.

2. Vill också gärna ha tips på tecken-igenkänningsprogram (heter det så?), dvs att man skriver ”vanligt” på skärmen med pennan för att få bokstäver.

Söker också tangentbord för själv blir jag galen på det touch tangentbord som är default. Någon som har något bra att rekommendera? Typ liknande det i TomTom som har lite större bokstäver. Det var iaf mkt enklare än det vanliga touchtangentbordet.

Mvh
Micke

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.