Postad 30 September 2008 - 15:09
Postad 30 September 2008 - 15:13
Postad 30 September 2008 - 15:16
Något fel verkar det ju dock vara på global rankings... ser inte mina personliga tider i global-listan från huvudmenyn, och om man får en sämre tid än sin förra så verkar den hamna i rankingen istället? Känns tveksamt att jag skulle hamna på top10 i var och varannat lopp, så något lurt är det, det är jag övertygad om ^^
mycket möjligt känns ganska skumt att det bara skulle vara 3 som klarat zico utmaningen om man går efter den toplistan
Postad 30 September 2008 - 15:54
Och min bästa är heller inte med så det är nåt fel på uppdateringen av leaderboarden.
EDIT: Silvertrofén var ju ganska enkel att ta, 99varv. Körde i 60 varv, kopplade på pilothjälpen och såg på nyheterna med gasknappen intryckt, och kom tillbaks till varv 97 och satte pers utan pilothjälp
Fick t.o.m. stjärna i kanten för ett perfekt varv. Tiden 33.54....
Redigerat av JockeJ, 30 September 2008 - 15:57.
Postad 30 September 2008 - 16:07
Postad 30 September 2008 - 17:14
Postad 30 September 2008 - 17:38
Pilothjälpen kunde de skippat då det tar bort för mycket av vad wipeout är, dvs mad skills.
. Kan tänka mig att anulpha pass på phantom går relativt snabbt till 99 varv om man gör sådär...
Skills är ju bara förnamnet venon och flash går ju bra på de flesta banorna men de två snabbaste är ju bara löjliga
Postad 30 September 2008 - 17:47
Jag kör uteslutande med d-pad och tror inte att det är helt optimalt egentligen i det här spelet, men kan inte spela med spaken heller.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 30 September 2008 - 17:48.
Postad 30 September 2008 - 17:49
Postad 30 September 2008 - 17:57
Märkligt dock är att det lättare att ta guld på grid 7 än de innan. Tog guld på alla utom 1 i grid 7 nästan direkt. Zone-utmaningarna guld på första försöket men då har jag sprängts nästan direkt efter att guldet kom på alla zone-utmaningar. De är fan så svåra. Anulpha pass verkar vara enklast om man tänker ge sig på zone-troféerna.
Men jag har kvar att fixa turneringarna och racen på elite. De blir ett senare problem just nu, har nöjt mig med skilled och novice. Kör man på Elite och får en raket i röven eller en kör på en bomb så är det nästan kört, får man någon quake så brukar det kunna lösa sig med lite tur. Med Elite och vissa troféer har de verkligen satt en sjukt hög nivå i detta spel.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 30 September 2008 - 18:06.
Postad 30 September 2008 - 18:48
Ja, jag krockar alldeles för ofta på phantom, men det är de hastigheterna som är roligast tycker jag. Sen finns det banor som bara är dryga, den där snöbanan, Sebenco climb är en riktig hatbana på de snabba klasserna. Går hyffsat bra om man använder sidestep flitigt men det är inte alldeles lätt...
Jag kör uteslutande med d-pad och tror inte att det är helt optimalt egentligen i det här spelet, men kan inte spela med spaken heller.
jag kör enbart med spaken och hatar att luftbromsa kan vara därför jag inte klarar av de snabbare klasserna
Postad 30 September 2008 - 19:01
Inge luftbroms på de snabba klasserna = fail.
jag har precision i spaken men inte i triggersknapparn
Postad 30 September 2008 - 19:13
Postad 30 September 2008 - 19:36
Postad 30 September 2008 - 20:13
Postad 30 September 2008 - 20:28
Mad skillskravet är väl just det som jag stör mig på mest i wipeout, jag har inte tid att harva i 4 timmar per dag, men jag vill ju ändå har ngn sorts behållning av spelen jag köper...
Tycker ni det här är svårt så skulle ni varit med och spelat det första Wipeot för sisådär 13 år sedan. Ojojoj! Så fort man ens nuddade kanterna var det tvärstopp! Men oj vad bra det var, man ville ju bara vidare till nästa bana hela tiden, så toknötandet från då sitter väl i lite fortfarande. "Svårt" på Wipeout HD är bara förnamnet till vad Wipeout 1 var.
Som Morlock säger så ÄR det utmaningen i Wipeout som är den stora behållningen. Satsa på att stänga av pilothjälpen så småningom, det blir roligare när man bemästrar kurviorna på egen hand. Lovar.
Postad 30 September 2008 - 21:24
Jag har kört fast på fjärde kampanjen
Har provat alla skepp, med och utan pilothjälp men ingen medalj. Spelat 4-5 timmar varje dag sen det kom.
Det blev ett kort spel för mig
Nu ska jag damma av N64 och köra lite Mario Kart!! Det är fan ren spelgldje det
Postad 30 September 2008 - 21:26
ID hobbit?
Mr Hobbit får man be.. ID: Longshot_Swe
Måste säga att det är grymt svårt, vågar nog inte ta bort pilothjälpen ikväll. Men musiken och grafiken är ju bara såååååååå bra! Vilka är era favoritstall?
Postad 30 September 2008 - 21:42
Postad 30 September 2008 - 21:50
JockeJ: Tror det har med din ålder att göra.
Nu spela.
Postad 30 September 2008 - 22:07
Vilka är era favoritstall?
Kör nästan enbart med assagay eller vad skeppet heter hahah
Har kommit till kampanj 4 nu så får väl se hur det går. Men tycker det är väldigt blandat i svårighetsgrad på dom olika racen i kampanjerna. En del är sjukt svåra att ens ta brons och en del är ganska enkla att ta guld på.
Men det är väl bara att nöta och nöta. Dock så är min hockey säsongen i full gång nu så blir väl på helgerna man kan lira de mesta hehe.
Låste upp den tredje Huden igår oxå, men tycker nog att den första e skönast och bäst. Är väl en vanesak iofs
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 30 September 2008 - 22:08.
Postad 30 September 2008 - 22:40
Mmmmm.... 2097... så nice flyt man kunde få i det med "grindandet" på kanterna.Ändrades radikalt till WO2097 sen...
Postad 30 September 2008 - 23:03
Nån annan som kör motion control? Det var svårt att lära sig, men det är jäkligt skön känsla.
Kör med motion control. Tycker att det är superhärlig känsla, åtminstone när det går bra. Någon annan som spelar med en sixaxis? Jag missar ju skakningarna när jag är ur "pitch" och det känns som att det har rätt stor påverkan på varvtiderna. Har just klarat Head Rush och speciellt Time Trial-loppen kändes väldigt svåra, om det inte är för att svårighetsgraden ökats markant från Vertigo.
Måste dock säga att jag verkligen tycker om spelet. Har bara spelat ett Wipeout-spel tidigare och jag tyckte inte om det speciellt mycket, men det här är hur kul som helst.
Postad 01 October 2008 - 05:57
Rub it in....Opps. MrHobbit. Ursäkta. Du är nu tillagd iaf.
JockeJ: Tror det har med din ålder att göra.(Fast jag är ju OCKSÅ 13 år äldre iofs...). Kanske bara jag som itne hunnit så långt i spelet än, men de två första gridsen känns inte alls så svåra som gamla Wipeout. Ta bara styrningen i det, man var tvungen att planera allt låååångt i förväg på ett helt annat sätt än nu, då det var såpass "trögt". Ändrades radikalt till WO2097 sen...
Nu spela.
EDIT:
JockeJ=
Redigerat av JockeJ, 01 October 2008 - 06:22.
Postad 01 October 2008 - 08:24
Kör med motion control. Tycker att det är superhärlig känsla, åtminstone när det går bra. Någon annan som spelar med en sixaxis? Jag missar ju skakningarna när jag är ur "pitch" och det känns som att det har rätt stor påverkan på varvtiderna. Har just klarat Head Rush och speciellt Time Trial-loppen kändes väldigt svåra, om det inte är för att svårighetsgraden ökats markant från Vertigo.
Måste dock säga att jag verkligen tycker om spelet. Har bara spelat ett Wipeout-spel tidigare och jag tyckte inte om det speciellt mycket, men det här är hur kul som helst.
Kör med motion control och trivs verkligen med det. Ibland känns det som man gör det onödigt svårt för sig själv (testade att köra utan och tyckte det nästan kändes lite för lätt
Ett litet tips vid rolls etc är att man även kan använda styrkorset och spaken när man kör med motion aktiverat. Är inte helt lätt att knycka till en roll med sixaxxisen.....
Vill dessutom tillägga att jag nog tillhör gamling-gardet på forumet...
Postad 01 October 2008 - 09:41
Har ett Sverige konto och ett US, om detta nu kan ställa till det på något sett?
Postad 01 October 2008 - 09:49
Alla har problem att hitta sina vänner i listorna.Ingen annan som har problem att se sina vänner i listan?
Har ett Sverige konto och ett US, om detta nu kan ställa till det på något sett?
Leaderboarden har inte uppdaterats på flera dagar.
Redigerat av JockeJ, 01 October 2008 - 10:30.
Postad 01 October 2008 - 10:26
/.../motion control är lite klurigt att vänja sig vid. Fördelen för mig själv är att jag kört väldigt lite Wipeout innan och därför inte lärt mig köra med styrkors eller spak innan.
Ett litet tips vid rolls etc är att man även kan använda styrkorset och spaken när man kör med motion aktiverat. Är inte helt lätt att knycka till en roll med sixaxxisen....
Är i samma situation, har kört så lite förut att jag inte har reflekterat över vilket kontrollsätt som är bäst, och då känns motion control roligare på något sätt.
Låter som ett bra tips, måste ta och pröva det. Det är ju näst intill omöjligt att utföra en barrel roll med motion control utan att hamna helt ur spår.
Är det många av er som använder pilot assist även efter att ni fått koll på kontrollen? Jag hade det påslaget det första loppet men jag tyckte att det gjorde spelet svårare. Upplevde att jag bara studsade från sida till sida.
Postad 01 October 2008 - 15:53
Och det är utan pilothjälp, jag kanske luftbromsar i svängarna lite för mkt, men det känns som om mitt skepp är lite slött...
Redigerat av simulacra, 01 October 2008 - 15:53.
Postad 01 October 2008 - 17:22
Kör en rullning straxt innan slutet
Postad 01 October 2008 - 18:22
Du vet att du har en ny turbo varje varv att dra av på rakan?Jag kanske är helt kass, men tycker spelet börjar bli svårt redan på lätt nivå vid andra turneringen. Har svårt att ta guld på Vinetta K även om jag kör helt prickfritt med AG-System....
Kör en rullning straxt innan slutet
Postad 01 October 2008 - 18:33
Postad 01 October 2008 - 18:52
Däremot så fixar jag bara en roll utan att köra i väggen.
Antar att man kan rolla i den första tunnlen vid det lilla hoppet efter boosten sen det stora hoppet efter den tredje. Jag har även lyckats rolla på raksträckan när jag boostat.
Ligger runt 2000 i ranking så lite att jobba på. Men hade man varit 20-år yngre hade det nog varit lättare....
Postad 01 October 2008 - 18:59
EDIT: Tror iofs att jag gjorde det racet helt utan rolls...
EDIT2: Provade en gång till nu, 1.35:43 med 1 roll per varv och icaros. Men många padmissar...
Venom är ju svåraste läget, går ju så sakta.
EDIT: 1.32:47 med 3 rullningar per varv. Fat några väggtouchar efter rullningen och en missad rullning.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 01 October 2008 - 19:13.
Postad 01 October 2008 - 19:12
Postad 01 October 2008 - 19:17
Ger mig där tror jag.
->31,23
->29.82
->29.68
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 01 October 2008 - 19:17.
Postad 01 October 2008 - 20:17
1.30:73.
Ger mig där tror jag.
->31,23
->29.82
->29.68
kan du inte jaga min tid istället för att knäcka de andra
Postad 01 October 2008 - 20:27
Den på anulpha pass?kan du inte jaga min tid istället för att knäcka de andra
Mja, har kommer aldrig att fixa den så jag ger mig på zonerna först tror jag.
Nöter jag 200 varv som du gjort så kanske det går men har inte tålamod med det just nu.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 01 October 2008 - 20:29.
Postad 01 October 2008 - 20:35
Den på anulpha pass?
Nöter jag 200 varv som du gjort så kanske det går men har inte tålamod med det just nu.
Jag tror ni har blivit ett par riktiga wipeout nördar
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 01 October 2008 - 20:35.
Postad 01 October 2008 - 20:41
Den på anulpha pass?
jag behöver någon att tävla emot annars kommer inte jag heller lösa det
Postad 01 October 2008 - 20:44
Har du knäckt l2ickards tid?jag behöver någon att tävla emot annars kommer inte jag heller lösa det
Postad 01 October 2008 - 21:23
Har du knäckt l2ickards tid?
så länge han inte satt någon ny så har jag knäckt den några gånger 31.58 har jag har fått till det med 3 rolls nu så det är bara den 4e och sista som ska drillas till perfektion
3 lop i rad nu med 19 perfekta zoner och sen pang
Postad 01 October 2008 - 21:28
Men riktigt snyggt vart det allt!
Postad 01 October 2008 - 21:35
(Medalj i alla race i campaign)
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 01 October 2008 - 21:36.
Postad 01 October 2008 - 22:34
Behöver hjälp med en sak som retar mig en del. Av någon anledning går det bara att köra Wipeout med handkontroll tilldelad nummer 1. De två jag äger är tilldelade 2 respektive 3 (den första ettan fick en kompis). Detta går ju att ändra i PS3:ans menyer, men den vägrar lägga det på minnet. Måste göras varje gång. Hur irriterande som helst. Finns det något smart sätt att komma runt det här som jag missat?
Postad 01 October 2008 - 22:40
Postad 01 October 2008 - 23:47
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 01 October 2008 - 23:48.
Postad 02 October 2008 - 00:09
Suttit å nött samma bana i 2 timmar....Hur perfekt jag än tycks köra så ligger jag 2 sekunder från brons.
Så frustrerande att jag snart blir galen.Och ja kör på easy...Alltså..
Börjar tro att det är nå ja missat...Kör på halv fart eller nå.
Tycker det är så ojämn svårighetsgrad...Ibland är de inga problem med guld eller silver åså nu helt omöjligt...Börjat testa olika kärror men näää...*muttrar*
Man får ju tamef*n skämmas
Edit
Grattis morlock :-)
Redigerat av moparman, 02 October 2008 - 00:09.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
69 filmer
5 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?