Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SE G900 & G700

402 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 september 2008 - 07:37

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4 194 inlägg
  • 0
Har nyss blivit ägare till en G900 och har ett behov av att ha igång telefonen på nätterna, fast i ljudlöst.
Dock så är det den första SE jag ägt som larmljudet också stängs av på vilket ledde till att jag var nära på att inte vakna i morse.
För övrigt är det är härlig telefon.

EDIT: Och tvärtom så stängs ljudet av till kameran (slutarljudet) vilket jag ej varit med om förut heller.

Redigerat av MrSpokk, 17 september 2008 - 07:38.

Postad 17 september 2008 - 08:15

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Tja.

Har "slöläst" ett par sidor nu och letat, men ger upp...

När jag kör med mobilen som modem så ger den mig en uppkoppling på 460kbit/s Står det iaf...
Men hur kommer det sig då att jag bara kommer upp i 14-15 kbps när jag drar en fil eller tankar?

Polarn har en gammal nokia och kommer ändå upp i 150kbps då han tankar.
Har jag missat nån inställning?

Tacksanm för svar

"edit"

Har precis läst igenom alla sidor och inte hittat nått om detta, är nog bara jag som är efter då =)
Körde även speedtest.net och där fick jag Postad bild ... Skamligt.. Kommer nog att sälja denna skiten om det inte bara är nån inställning jag missat...

Kul sak är också att mobilen var ett spontanköp för en månad sen, när jag kom hem och packa upp skiten så såg jag
pennan och blev fett irreterad då mina tidigare erfarenheter av "idiot" telefoner har varit kass, men G900 har levt upp till förväntningarna som jag saknade ;)

Ser rimligt ut. Telefonen har bara vanlig 3G vilket ger teoretisk maxhastighet på 384Kbit. Dock kommer man inte upp i sånna hastigheter pga overhead och felhantering.

Har nyss blivit ägare till en G900 och har ett behov av att ha igång telefonen på nätterna, fast i ljudlöst.
Dock så är det den första SE jag ägt som larmljudet också stängs av på vilket ledde till att jag var nära på att inte vakna i morse.
För övrigt är det är härlig telefon.

EDIT: Och tvärtom så stängs ljudet av till kameran (slutarljudet) vilket jag ej varit med om förut heller.

Sätt den i Flight mode så stängs inte larmetljudet av.

Redigerat av Unregistereddc471864, 17 september 2008 - 08:16.

Postad 17 september 2008 - 13:02

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0
max 384kbit? Vad hände med upp till 3.6mbit?

Dock var 3 dumma. Tecknade abbonemang, tog fast pris surf. Ingen sa dock att dom begränsar hastigheten då, allt för att jag ska ta mobilt bredband på mitt mobilabbonemag. Jäkla fult att inte berätta det när man står och snackar om hur man ska använda laptopen på landet osv

Postad 17 september 2008 - 13:33

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

max 384kbit? Vad hände med upp till 3.6mbit?

Dock var 3 dumma. Tecknade abbonemang, tog fast pris surf. Ingen sa dock att dom begränsar hastigheten då, allt för att jag ska ta mobilt bredband på mitt mobilabbonemag. Jäkla fult att inte berätta det när man står och snackar om hur man ska använda laptopen på landet osv

3.6Mbit är turbo-3g. Det finns inte de här 2 telefonerna. SE har valt att använda ett operativsystem som är 3 år gammalt för de här 2 modellerna. Då fanns inte Turbo-3G.
3 borde känna till det här. Det står i specificationerna för telefonerna att det är vanlig 3G och inte Turbo-3G.

Redigerat av Unregistereddc471864, 17 september 2008 - 13:34.

Postad 24 september 2008 - 17:15

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

• 6 725 inlägg
  • 0
Min har slutat att låta, dvs inga ringsignaler eller meddelandesignaler funkar.
Nån som fått så?
Har uppdaterat den idag men utan framgång.
Innan uppdateringen så va aktivitetshanteraren det enda som man kunde starta via skärmen, var man än tryckte kom den upp och gick inte att stänga ner.
Gud va jag älskar denna telefon..... :)

Redigerat av Unregistered962, 24 september 2008 - 17:15.

Postad 25 september 2008 - 08:14

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
tja.
jag har ägt min 900 i snart 3 månader. har dock bara haft den ca halva den tiden.
resterande tid så har den befunnit sig på verkstad.

detta måste vara den absolut sämsta sony ericsson lur jag någonsin ägt! ;)
alla syndrom som skrivits om i tråden har man haft.

senaste gången jag skickade in den så funkade inte kameran (skitdålig kvalle på bilderna) telefonen var/är skitseg samt att jag inte fick kontakt med nåt nät (varken gsm eller 3g)

fick tillbaka luren 2 veckor senare med lösningen (bytat kamera samt uppdaterat mjukvara) jo man tackar.... mjukvaran var redan den senaste :) jag stoppade i sim kortet å fick en pinne på 3g (gsm funkade ej) STABILT!
skitsur som man var så fick butiken höra ett å annat.
telefonen gick nu på en ren reklamation (byte mot ny) å detta skulle ta 3 dagar enligt butik.
1½ vecka senare så ringer dom å säger att ericsson inte tar den som reklamation utan att den ska lagas....

SUCK!
kan lova att den (om den funkar när jag får tillbaka den) ska ut på blocket.se ögonaböj!

får bli att hålla sig till P1:an tills jag hittar nåt som är bättre!

Postad 25 september 2008 - 08:25

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Måste vara massa hårdvaruproblem i den här telefonen. Det är nästan exakt samma mjukvara som i P1an och den funkar fint.

Postad 25 september 2008 - 11:58

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0
Ja dom har nog slängt in restlagret i G900 och tar gladeligen in den för reparation istället för byte för då blir de av med lite mer gammalt skräp.

Postad 28 september 2008 - 15:18

Fornbjörn
  • Fornbjörn
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Då har min varit på verkstad för andra gången, för en massa fel som skrivet. Ett av felen var samma som det jag lämnade in den för första gången, och då kunde de inte laga den utan skickade vidare den, så jag sa att det kunde de göra på en gång. Efter tre veckor skickade de vidare den :( och samtidigt reklamerade jag den. Efter någon vecka kunde jag hämta ut en ny och den funkar som den ska hittills...

Ett problem med Opera Mini har jag... Den lyckas inte upprätta en internetanslutning på egen hand, vare sig det är wlan, 3g eller gsm, utan jag måste starta den inbyggda läsaren och låta den upprätta en anslutning, sedan växla till Opera och göra det jag ska. Någon som har hittat en lösning på detta?

Redigerat av Fornbjörn, 28 september 2008 - 16:04.

Postad 29 september 2008 - 20:10

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
väntar fortfarande på mig..... suck

Postad 29 september 2008 - 22:35

__FleX__
  • __FleX__
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Skit telefon! Helt plötsligt ramlar det in mellan 6-8 mer eller mindre viktiga sms som skickats under morgonen och dagen!

Inte första gången heller!

Hänt 2 gånger med den här telefonen, aldrig med den förra, första gången droppade det helt plötsligt in 8 sms från ett halvt dygn tillbaka, den här gången startade jag om telefonen och det droppade in 6 sms. Ibland ligger det sms i inkorgen men inget som visar att jag har olästa...

Jaha, nu har min börjat med exakt det problemet ni skriver. Nu måste ja starta om telefonen varje gång ja vill att sms´en ska ramla in... :)
Det började med att mina leverans rapporter slutade fungera.
Fick ni ordning på era, hur gjorde ni i så fall. Eller finns det någon annan som har en lösning.
/___FleX___

Postad 30 september 2008 - 08:53

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

Jaha, nu har min börjat med exakt det problemet ni skriver. Nu måste ja starta om telefonen varje gång ja vill att sms´en ska ramla in... :)
Det började med att mina leverans rapporter slutade fungera.
Fick ni ordning på era, hur gjorde ni i så fall. Eller finns det någon annan som har en lösning.
/___FleX___

Det fanns knappt någonting som funkade osm det skulle på min telefon så jag lämnade in den på service. Nu funkar den som en mobil ska funka, ta i trä...

Postad 01 oktober 2008 - 07:29

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0
Då har man fått felet med att skärmen är mörk igen... ******** ###### skit telefon! Sämsta jag någonsin haft!

Postad 01 oktober 2008 - 08:42

Rosetwig
  • Rosetwig
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Då har man fått felet med att skärmen är mörk igen... ******** ###### skit telefon! Sämsta jag någonsin haft!

Den lagningen höll inte länge !

Min telefon e osså inne på service men det känns inte som att det är sista gången :)
Lika bra det kanske så kan man reklamera telefonen i ett senare skede. Får väl köra med min N95 så länge !

//Jonas

Postad 01 oktober 2008 - 08:58

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

Den lagningen höll inte länge !

Min telefon e osså inne på service men det känns inte som att det är sista gången :)
Lika bra det kanske så kan man reklamera telefonen i ett senare skede. Får väl köra med min N95 så länge !

//Jonas

Ja det blir till att plocka upp den hederliga felfria K800:an igen då.

Postad 01 oktober 2008 - 13:53

krillepille2
  • krillepille2
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0
Och så kommer jag hit och skriver att min inte har haft ett enda problem sedan köpet för ungefär 3 veckor sedan. Skön telefon, inga defekter och en väldigt bra kalender. :) Helt klart ett antal gånger bättre än min förra Nokia 6500 Slide. Fungerade lite när den ville...

Postad 01 oktober 2008 - 15:38

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

Och så kommer jag hit och skriver att min inte har haft ett enda problem sedan köpet för ungefär 3 veckor sedan. Skön telefon, inga defekter och en väldigt bra kalender. :) Helt klart ett antal gånger bättre än min förra Nokia 6500 Slide. Fungerade lite när den ville...

Trevligt, men min höll i ca 6 veckor första gången. B)

Postad 02 oktober 2008 - 22:11

__FleX__
  • __FleX__
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Jaha, då gjorde ja ett försök att fixa den själv. Jag ominstallerade den senaste firmwaren och återställde sedan telefonen med hjälp av SE-återställning. Verkar funka, alltså att ja får sms utan att starta om. Däremot funkar fortfarande inte leveransrapporterna :S

Jaja, ett fixat är iaf bättre än två. Speciellt med tanke på att det är en G900...

Postad 03 oktober 2008 - 08:01

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
Varit utan min i 2½ vecka nu. detta leder per automatik att telefonen ska bytas ut till en ny.
fick ringa igår och dom sa att jag ska få en ny men att en sådan inte finns hemma... (tro fan det när dom inte funkar)

jag kommer få den utbytt mot nåt annat. frågan e bara vad man ska välja? :P

till alla er som funderar på att köpa en g900: GÖR DET INTE! det är den absolut sämsta ericsson telefonen jag ägt.
har säkerligen haft 40 olika modeller genom åren och även om det funnits "problem barn" så har ingen varit så kass som just denna modell.

till alla er som köpt en: jag beklagar :/

Postad 03 oktober 2008 - 19:08

Tec
  • Tec
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Någon som har en G700?
Har ni haft mycket problem med den oxå?

Postad 05 oktober 2008 - 20:41

probeb
  • probeb
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Eventuellt så skall jag få en ny G900 eller välja en annan modell.
Vilken skall man ta då? Vilken är den bästa mobilen på marknaden just nu??
Helt skall den vara som G900, lätt att skriva SMS och så..

Postad 06 oktober 2008 - 18:37

__FleX__
  • __FleX__
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Jaha, då gjorde ja ett försök att fixa den själv. Jag ominstallerade den senaste firmwaren och återställde sedan telefonen med hjälp av SE-återställning. Verkar funka, alltså att ja får sms utan att starta om. Däremot funkar fortfarande inte leveransrapporterna :S

Jaja, ett fixat är iaf bättre än två. Speciellt med tanke på att det är en G900...

Fel av mig, Jag TRODDE ja fixat den. Men icke, felet är tillbaka. Nu sänder ja in den till service besöket för första gången. Känns som man vill byta ut den mot en ny modell med en gång. Är det visst antal service in-skick som ska göras innan man får det alternativet? Ja skickar till Anovo.
/__FleX__

Postad 06 oktober 2008 - 20:10

Rosetwig
  • Rosetwig
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Fel av mig, Jag TRODDE ja fixat den. Men icke, felet är tillbaka. Nu sänder ja in den till service besöket för första gången. Känns som man vill byta ut den mot en ny modell med en gång. Är det visst antal service in-skick som ska göras innan man får det alternativet? Ja skickar till Anovo.
/__FleX__

Är osså nyfiken på detta med antal ggr som den ska skickas in på rep. fick tillbaka min idag för andra då den varit hos Anovo men när jag ska starta telefonen så är den död, KUL :blush:
Jag ville få min tele bytt till en ny men personal i butik sa då att telefonen måste in 3 ggr innan de byter den, detta var förövrigt i en 3-butik.
Nån som kan / vet hur det förhåller sig ? Personal hävdade att det är SE själva som satt den nivån !!!!

//Jonas

Postad 06 oktober 2008 - 20:49

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Varit utan min i 2½ vecka nu. detta leder per automatik att telefonen ska bytas ut till en ny.
fick ringa igår och dom sa att jag ska få en ny men att en sådan inte finns hemma... (tro fan det när dom inte funkar)

jag kommer få den utbytt mot nåt annat. frågan e bara vad man ska välja? :blush:

till alla er som funderar på att köpa en g900: GÖR DET INTE! det är den absolut sämsta ericsson telefonen jag ägt.
har säkerligen haft 40 olika modeller genom åren och även om det funnits "problem barn" så har ingen varit så kass som just denna modell.

till alla er som köpt en: jag beklagar :/

Min funkar fortfarande...

Postad 07 oktober 2008 - 08:50

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

Min funkar fortfarande...

Lucky bastard :D

Köp en lott oxå!

Postad 08 oktober 2008 - 22:52

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Lucky bastard :)

Köp en lott oxå!

Det var länge sedan jag gjorde det. Ok, slår till. Den där som ger drömvinsten skall de vara. :blink:

Redigerat av Tompa123, 08 oktober 2008 - 22:53.

Postad 09 oktober 2008 - 10:12

AcuraJan
  • AcuraJan
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Jag köpte displayskydd från skalshop.se och kan verkligen rekomendera det. Passar perfekt och det syns inte att det sitter en plastfilm på skärmen. Bara att byta när man repat sönder den istället för displayen :)

Funkar pekskärmen bra trots skyddsfolien?

En annan fråga, kan man lyssna på webradio, eller winamps shoutcast via w-lan?

Postad 10 oktober 2008 - 12:33

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

• 6 725 inlägg
  • 0
Liten uppdatering.
Jag hade lämnat in min telefon för att ringsignalen inte fungerade på min G900.
Efter en vecka så fick jag en sprillans ny av El-Giganten med nytt batteri dessutom.
Den nya funkar bra utom en detalj, när man valt ljudlös så kommer inte symbolen upp att man valt det i övre raden. Småsak kanske men det är lätt att missa att man har den på det.

Postad 10 oktober 2008 - 16:36

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
jag fick en helt ny i kartong idag.
jag valde dock att inte ta den utan butiken kommer byta ut den mot en X1 eller c905 :)

kommer fundera under helgen vilken av dom 2 jag ska välja :)
skönt att dom är hygglo å ställer upp med tanke på allt jäkla strul man haft!

Postad 11 oktober 2008 - 07:36

probeb
  • probeb
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Min har vart på lagning i en månad och en vecka. Suck..
Riktigt dåligt!! Se http://83.168.196.28...rrecid=48453700

Postad 11 oktober 2008 - 08:07

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0

Min har vart på lagning i en månad och en vecka. Suck..
Riktigt dåligt!! Se http://83.168.196.28...rrecid=48453700

ring å tala om för dom (där du köpt den) att du inte vill ha den då det tagit så lång tid!
14 dagar max sen är det bara att göra en reklamation.

det har tydligen sålts riktigt många 900 enheter i landet. så reklamationsdelen ska tydligen vara rätt så låg på denna modell.... vilket jag dock har svårt att tro med tanke på alla fel man läst om här inne

Postad 18 oktober 2008 - 12:26

probeb
  • probeb
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

ring å tala om för dom (där du köpt den) att du inte vill ha den då det tagit så lång tid!
14 dagar max sen är det bara att göra en reklamation.

Till mig sa dom 1 månad. (företag)

Postad 22 oktober 2008 - 19:42

mariao
  • mariao
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag skulle testa WLAN i helgen för första gången i min ganska nya G900. Men när jag öppnade/aktiverade WLAN så långt att "Sök" och "mer" kom upp så låste sig telefonen och startade om. Sen har den lilla symbolen för WLAN synts uppe till vänster hela tiden, så fort man trycker på den eller går till WLAN via menyn så händer samma sak, den låser sig en liten stund och sen startar den om. Jag har senaste programvaran på telefonen och provade göra en ominstallation men problemet kvarstår. Nån som har en idé om vad som är fel, kan man själv göra något? Prispress som jag beställde den av föreslog bara uppdatering av programvara som jag redan gjort och sen att jag ska skicka in den till dem och vara utan telefon i 2-3 veckor.

Redigerat av mariao, 22 oktober 2008 - 19:42.

Postad 28 oktober 2008 - 18:40

fjp
  • fjp
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Mariao, jag har för mig att jag läst någonstans att det var inställningar i routern som kunde vara problemet. Någon fick resetta routern sedan gick det bra.

Tråkigt att telefonen verkar gå sönder för gemene man här på forumet. För mig har det inte varit något problem varken med sms/mms, activesync, olika mailkonton, wlan (netgear kwgr614 med WPA2) eller surfa på min dator via 3g. det enda som jag tycker är synd är att batteritiden inte är så värst bra. Skärmen verkar dra en del och pennan hade jag första veckorna ;-). Har man använt den lite mer aktivt är det laddning varje dag som gäller.
Det enda som jag tycker verka fungera fel är om man ställer ner bakgrundsljuset så tänder vissa program, speciellt javaprogrammen, upp skärmen till full ljusstyrka när man har dom aktiva.

Postad 28 oktober 2008 - 20:59

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0
Nu har min varit inne på lagning i en månad, borde kunna reklamera den nu.

Jag vill köpa en C905!

Postad 28 oktober 2008 - 22:25

mariao
  • mariao
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tack för svaret. Skickade iväg den idag, hoppas på snabb retur :-)

Mariao, jag har för mig att jag läst någonstans att det var inställningar i routern som kunde vara problemet. Någon fick resetta routern sedan gick det bra.

Postad 29 oktober 2008 - 08:36

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0

Nu har min varit inne på lagning i en månad, borde kunna reklamera den nu.

Jag vill köpa en C905!

å jag väntar fortfarande på min X1....

14 dagar ska dom fixa det på (lite längre tid under semestertider) annars är det bara att be om en utbytes i butik!

Postad 18 november 2008 - 01:42

Fornbjörn
  • Fornbjörn
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Tänkte kika in och säga att jag fortfarande inte fått några problem med den nya som jag fick efter att den gamla krånglade som f-n.

Funkar pekskärmen bra trots skyddsfolien?

Japp. Jag har både skyddsfolie och krusellväska :)

Postad 18 november 2008 - 09:57

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Tänkte kika in och säga att jag fortfarande inte fått några problem med den nya som jag fick efter att den gamla krånglade som f-n.

Japp. Jag har både skyddsfolie och krusellväska :lol:

Håll hårt i den för det är den sista UIQ modellen ngnsin. Kanske bli värd ngt i framtiden :P

Postad 18 november 2008 - 12:22

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

Håll hårt i den för det är den sista UIQ modellen ngnsin. Kanske bli värd ngt i framtiden :P

Knappast, det är ju hela SE:s restlager de tryckt in i den här luren! :lol:

Postad 23 december 2008 - 22:45

nimbe
  • nimbe
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Måste vara massa hårdvaruproblem i den här telefonen. Det är nästan exakt samma mjukvara som i P1an och den funkar fint.

Ja det kan inte vara något annat än hårdvarufel, jag vet inte om jag är ute och cyklar, men det känns som att antennen är monterad i botten på telefonen, för varje gång jag ringer ett samtal så dör täckningen eller så klipper den bara samtalet, men om jag håller i toppen på nallen funkar det mkt bättre.. eller ja.. bättre funkar det iaf =)

###### trist eftersom jag verkligen gillar denna telefonen. Men jag måste erkänna att ja hatade den dom första tre dagarna jag hade den, vart påtvingad denna efter att haft en P1i i över ett år, det va en olycka med jobbtrucken som ställde till det för mig. Men nu fulkomligt älskar jag den, om man bortser från täckningsstrulet.. :)

Postad 23 december 2008 - 22:52

nimbe
  • nimbe
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Är osså nyfiken på detta med antal ggr som den ska skickas in på rep. fick tillbaka min idag för andra då den varit hos Anovo men när jag ska starta telefonen så är den död, KUL :)
Jag ville få min tele bytt till en ny men personal i butik sa då att telefonen måste in 3 ggr innan de byter den, detta var förövrigt i en 3-butik.
Nån som kan / vet hur det förhåller sig ? Personal hävdade att det är SE själva som satt den nivån !!!!

//Jonas

Då har personalen fel, detta gäller för alla tillverkare.

Postad 24 december 2008 - 06:18

dimaz
  • dimaz
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Har själv inne min telefon på rep för 2:a gången.
Kontaktade konsument ombudsmannen i min kommun innan jag skickade iväg den.
Och dom sa att om det är samma fel efter att företaget har haft 2 chanser att reparera telefonen,
så har man rätt att häva köpet.

Det tänker då jag göra!

(så länge dom nu inte har fixa telefonen)

Postad 11 januari 2009 - 21:59

lindstrom
  • lindstrom
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Efter att ha läst en hel del inlägg om G900 i denna tråd så verkar det som det är en hel del strul med denna telefon... skulle dock vara intressant att veta hur stor andel G900-ägare som är riktigt nöjda och som sluppit skicka in sin telefon på service. Dessa lär väl iofs inte så ofta söka sig till dessa forum ...

Är ute efter en "vanlig" telefon med touch-screen, wlan etc. och konstigt nog verkar G900 vara den enda telefonen som uppfyller det kravet.. inbyggd GPS är väl egentligen det enda som saknas.

Får se om man vågar chansa ... vad tror ni?

Postad 11 januari 2009 - 22:17

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Efter att ha läst en hel del inlägg om G900 i denna tråd så verkar det som det är en hel del strul med denna telefon... skulle dock vara intressant att veta hur stor andel G900-ägare som är riktigt nöjda och som sluppit skicka in sin telefon på service. Dessa lär väl iofs inte så ofta söka sig till dessa forum ...

Är ute efter en "vanlig" telefon med touch-screen, wlan etc. och konstigt nog verkar G900 vara den enda telefonen som uppfyller det kravet.. inbyggd GPS är väl egentligen det enda som saknas.

Får se om man vågar chansa ... vad tror ni?

Njae , efter ett antal månader med en hyfsat seg telefon blir man inte glad (iaf inte jag).
Vänta in nya Palm Pre.
Denna telefonen får snart ett år på nacken.

Postad 12 januari 2009 - 10:08

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Köp inte ngn av de här. UIQ har gått i konkurs så det blir inte fler uppdateringar. Buggarna som finns kommer mao inte fixas.

Postad 12 januari 2009 - 16:43

luiga
  • luiga
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Dubbelpost.Nedanstående är rätt post. Går det ej att radera inlägg?

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  dump.jpg   65,72K   1 Antal nerladdningar

Redigerat av luiga, 12 januari 2009 - 16:55.

Postad 12 januari 2009 - 16:53

luiga
  • luiga
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag har haft en G700 i ett par veckor nu sedan i julas och känner igen mig i att telefonen är oerhört seg. Den lilla modellen verkar inte dras med riktigt lika många fel som den stora, men här är ändå de jag upptäckt. De är inte desto mindre störiga:

1) Oerhört kort batteritid. Även när allt som kan tänkas dra ström är nerstängt så håller inte batteriet mer än högst en dag i standby. Även när telefonen är avstängd så blir batteriet urladdat efter ett tag.

2) Det kommer in damm under skärmen precis som på G900. På min är det dock utspritt lite över hela skärmen.

3) Ibland fungerar inte alarmfunktionen. Ca var 3:e gång så låter inget alarm. Så man kan inte lita på att telefonen väcker en.

4) Väldigt seg och många inställningar som är standard på andra telefoner saknas. Telefonens gränssnitt känns oerhört ihoprafsat. Känslan är exakt den motsatta mot iPhone där allt känns enormt genomtänkt i varenda liten detalj.

Jag har även faktiskt fått en död pixel mitt på skärmen på min telefonen. Otroligt irriterande. Men det var väl bara min otur det.

Det är synd, för på många sätt älskar jag G700. Den är väldigt snygg, har ett trevlig och rent gränssnitt och jag älskar anteckningsfunktionen och pekskärmen. Den har även en hyfsad kamera och fungerar bra som mediaspelare. Vet ännu inte om jag ska lämna tillbaka den, men tror ej jag gör det utan hoppas på att de byter ut min pga dammet under skärmen. Det passar mig utmärkt att köra med denna tills en ny gemensam standard har införts. Är inte så pigg på att lägga 2500:- på en ny mobil när jag köpt denna via personalköp för 750:-

Bifogar bild på min.

Postad 12 januari 2009 - 19:36

lindstrom
  • lindstrom
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Ok, synd. Hade hoppats att senaste (sista?) versionen av mjukvaran hade gjort mobilen hyfsat stabil.

Postad 03 februari 2009 - 15:21

Tenga
  • Tenga
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Jag är nöjd med min G900, även om den inte är så himla snabb. Dock behöver man inte ha så bråttom...
Har en del frågor dock (ber om ursäkt om de redan ställts i forumet):

1. Måste man ha samma signal på levaransrapporten som på SMS/MMS-signalen? Man orkar ju inte med någon "rolig" sms-signal direkt.

2. Har jag fattat det rätt om att alarmet inte går att få till att ringa om mobilen är avstängd?

3. Jag kan inte skicka MMS! Beställt automatiska inställningar från Tele2 100 ggr och uppdaterad mjukvaran, men när jag ska välja "Skicka" är det alternativet mörkt och telefonen säger bara "Fel adress". Någon som känner igen?

Orkar inte byta in telefonen mot en ny, vill kunna vara nöjd. MVH :)

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.