whiiii!!!!
*dansar av lycka*
hoppas det stämmer bara.
nu säger de till sommaren...
Hoppas dock på den tidigare
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
85 relaterade trådar
Postad 27 January 2010 - 20:32
nu säger de till sommaren... Hoppas dock på den tidigare Postad 27 January 2010 - 23:04
Från en månad till sommaren det var en grym procentuell "försening". Hoppas de funkar bra när de väl kommer (boxarna). Vi får väl trösta oss med att fler HD-kanaler ramlar in snart ... Postad 28 January 2010 - 10:31
Tror varken på nya HD-kanaler eller ny box förrän det står något på deras hemsida.
Postad 28 January 2010 - 11:14
Hmm ... ja då är det helt säkert ! När de skickat ut sina pressmeddelanden brukar det dröja 2 - 3 veckor innan det är inlagt på deras egen hemsida ... Postad 29 January 2010 - 06:42
Hmm, har du hittat något pressmeddelande? (vart i sådana fall? Postad 29 January 2010 - 09:27
Här: http://www.canaldigi...l-digital/Press Postad 29 January 2010 - 10:40 Hm,, finns ju inget nytt pressmeddelande som rör detta på den sidan? eller är det jag som är blind hehe Postad 29 January 2010 - 13:21
Någon som vet om man kan göra egna programlistor i Motorola HD boxen?
Postad 31 January 2010 - 23:22
Anledning till att man inte har kunnat göra egna listor var att de inte kunde sparas på boxen, men på en HDbox så finns det en hårddisk så man tycker att det borde gå. (nu vet jag inte hur det fungerar , men jag gissar att det är leverantörerna som pragrammerar sakerna så de är de isåfall som kan svara på det. För en lekman så finns det inte något hinder, men då vet jag inte hur svårt det är. (Jag tror att telia kan spara sin lista.) Postad 03 February 2010 - 18:43
Talade med kundtjänst idag eftersom de inte skickat ut min box enligt avtalad tid. Anledningen skulle tydligen vara att HD-boxarna tagit slut, varpå jag frågade om när de nya med hårddisk skulle finnas tillgängliga. Den här snubben (som verkade vara lite yr i mössan) menade att det skulle dröja tills slutet på 2010 eller till början av 2011 innan något sådant dök upp. Samma gällde för fler HD-kanaler via IPTV.
Rimligare borde väl vara att det dyker upp lagom till fotbolls-VM i sommar. TV4HD skulle smaka mumma till dess:) Postad 03 February 2010 - 20:14
Ja sådana är inte roliga att prata mer, hellre en som lovar runt och håller tunt. Hoppas dock fortfarande att det kommer något inom 1-2 månader. Postad 05 February 2010 - 10:54
Har nu haft IPTV från CD i ca 2 månader..
Boxen är den sämsta jag någonsin haft (Motorola 1910) Men det jag verkligen stör mig på att det hackar var 6:e sekund på HD kanalerna.. SVT HD, Canal+ Film & Sport Händer detta för fler användare eller är det min kabel in till bredbandsuttaget som är för klen?? Mvh Tomas Postad 05 February 2010 - 11:13
En granne med HD-tv via IP från CD hade problem med frysningar liknande det du beskriver. Har dock inte hört något på länge. Tror inte att det handlar om klen kabel. Kolla med internetleverantör och CD. Postad 05 February 2010 - 13:47
Tomas, du har säkert redan testat detta. Annars, starta om DRG-utrustningen/fiber-convertern motsvarande om du har sådan. Hos mig är IPTV inte kopplad till ISPn utan den sitter i ett separat jack i DRGn.
/Niklas Håller för övrigt med om att CDs GUI med EPG är synnerligen värdelöst och långsamt. Dock upplyste på kundtjänst mig om att en uppdatering som ska rädda värlsdfreden är på g. Återstår att se när den dyker upp Postad 15 February 2010 - 14:19
I helgen började SVT HD "hacka" var 3.e sekund, otroligt störande
Ska jag starta om där fibern kommer in i huset menar ni? Redigerat av DanneEklund, 15 February 2010 - 14:20. Postad 15 February 2010 - 14:26
[quote name='nikbr998' date='Feb 5 2010, 13:47 ' post='2775351']
Tomas, du har säkert redan testat detta. Annars, starta om DRG-utrustningen/fiber-convertern motsvarande om du har sådan. Hos mig är IPTV inte kopplad till ISPn utan den sitter i ett separat jack i DRGn. /Niklas Oj.. Det vart lite för mycket teknisk mumbo jumbo för mig.. har stadsnät.. iptv-boxen kopplad direkt till uttaget i väggen. Mvh Tomas Postad 20 February 2010 - 17:57
Jag har sedan slutet av sommaren Canal Digitals IPTV hela paketet med HD kanalerna osv. via Wexnet här i Växjö.
Jag kör 100/10 Mbit uppkoppling via fiber Netatonce som leverantör. Kabeln från mitt fiberuttag går först till en typ router/switch som jag fått av Netatonce för att plocka ut iptelefoni. Från den har jag sedan en kabel till en trådlös router som ger mig wifi i lägenheten. Nu till mitt problem, jag får inte flyt på mina HD kanaler om jag kör som jag har det, kopplar jag däremot ur min HTPC som kopplas till den trådlösa routern, då får jag bättre flyt..? Vi har mig veteligen inga fibersplittar som det pratas om i tråden här i vårt stadsnät, ngn som vet det? Tänkte bara om ngn har ngn idé om detta? Postad 20 February 2010 - 18:09
John testa detta:
• 1. Dra ut strömmen ur digitalboxen, koppla sedan in den igen. • 2. När digitalboxen håller på att starta upp och prickarna visas i TV-rutan: tryck på Meny-knappen. • 3. Tryck på OK-knappen när Video är markerat. • 4. Säkerhetsställ att PAL B/D/G/H/I är markerat under TV System Selection . • 5. Säkerhetsställ sedan att rätt upplösning är markerat under Video Output Selection beroende på vad TVn hanterar. En vanlig TV som följer HD Ready-standarden ska ställas in på 1080i . Postad 20 February 2010 - 20:56
Testat detta tidigare, det är fortfarande inte bra. Om jag kör med kabeln rätt in i hdboxen får jag ju bra bild utan hack. Har ni tips på ny router som kan hantera detta? Verkar vara krav på att den ska hantera multicast strömmar så denna kanske? http://www.komplett....aspx?sku=456040 Allra helst vill jag ha en alltiett maskin, som kan ge mig mitt trådlösa nät samt ha pisk nog att sköta resten Postad 25 February 2010 - 16:19
Pratade med kundtjänst häromdagen, fler HD kanaler "under året" fick jag höra.
Det låter ju halv optimistiskt... Postad 03 March 2010 - 13:14
Har alla fått brevet som bekräftar att dom kommer höja månadsavgiften från och med April eller vad det var? ,
känns surt att dom tänker göra det Postad 03 March 2010 - 13:24
Har inte fått brev. Å andra sidan har vår förening inte varit kunder i ett år ännu.
Postad 03 March 2010 - 18:31
Om det är samma brev som jag fick nyss så gäller att "dom" som höjer är Canal + och det gäller då för alla distributörer/operatörer. Bara så vi inte skjuter budbäraren Canal Digital .... Innehållsleverantören Canal + ägs av TV4 numera och Canal Digital av Telenor. Canal + Series kommer att ersätta Canal + Comedy och därmed är Canal + Film First inte "stört" av serier längre .... Allt från första April. (Om det inte är ett sk Aprillo Postad 08 March 2010 - 00:27
Såg att de petat in TV Chile på kanal nr 287. Undras om det är ett test ...
Bootade om boxen och då fanns den där. (Kan se den, men har inget abb på den) Redigerat av hd-fan, 08 March 2010 - 00:39. Postad 09 March 2010 - 23:49 Pratade med kundtjänst idag om en faktura och passade på att fråga, tydligen är det pga jordbävningen som man släppt ut den kanalen under några veckor. Postad 10 March 2010 - 14:18
om jag inte är helt fel ute så är det tv4 som sänder fotbolls-vm i sommar. det vore ju snyggt av CD att fixa tv4 hd till oss då... kanske för mycket att hoppas på. svts hd sändningar har ju varit fina att titta på under vinter-os. vad tror ni?
Postad 10 March 2010 - 23:20
Tv4 och SVT har väl delade rättigheter till Fotbolls VM detta år? , hur som haver håller jag med, fixa tv4 HD tills dess CD!! Postad 11 March 2010 - 21:48
Vadå? Har det kommit en uppdatering till Boxen? Postad 12 March 2010 - 11:38
Det gäller bara kollektivboxen vad jag förstår: http://www.canaldigi...or-steg-guider/ Postad 12 March 2010 - 14:20
******** va tid det tar allting! Kan dom inte bara styra upp HD kanalerna på en gång! Vad är problemet? Usch...
Postad 13 March 2010 - 12:18
Var i kontakt med CD idag angående en abbonemangsfråga, men passade på att fråga när inspelningsbara boxar för IPTV/HD kommer samt när fler HD kanaler kommer. Han visste inget, men "trodde" på sommaren/hösten 2010 vilket betyder att man inte vet alls. Hoppas dock att fotbolls-VM och TV4HD kommer att påverka.
/C Postad 15 March 2010 - 10:35
HD-kanalerna har haft frysningar i bilden sedan jag blev kund i nov 2009. Har påpekat detta till kundtjänsten ett flertal tillfällen och fått till svar varje gång att "de jobbar på det". På drygt 3 månader har de ännu inte hittat en lösning på problemet.
Utöver detta har jag varit utan TV3, TV4 plus och SVT24 sedan 9:e mars i år. Har även här påtalat detta till kundtjänst flera gånger och fått samma svar, ""de jobbar på det. För info så har jag ställt in min box enligt de instruktioner jag fått av kundtjänsten.
Postad 15 March 2010 - 18:25
Även jag har frysningar på HD-kanalerna. Går ju inte att se på när det är på det viset!
Är också irriterande att boxen är så seg i menyer och kanalbyten. Postad 15 March 2010 - 19:21
Är det kortlösning Canal Digital använder för sin kryptering? I sådana fall fungerar cardsplitters med någon av boxarna?
Postad 19 March 2010 - 20:14
Är det nån här som vet om Motorola HD boxen funkar med IR Bender från Kjell & Co?
Redigerat av reksallad, 19 March 2010 - 20:14. Postad 20 March 2010 - 15:24
Tydligen så planerar de att lansera HD kanalerna i samband med en uppdatering av mjukvaran enligt kundtjänst. (tidsaspekten höll de dock tyst om). Spännande. Får se vad som händer. Postad 20 March 2010 - 17:55 När det gäller IPTV kan du glömma allt vad piratlösningar heter. I princip alla lösningar utnyttjar det faktum att sändare och mottagare kan ha dubbelriktat kommunikation. Antingen utbyter de certifikat eller så knyts kortet till din box via en teknik som kallas "chipset pairing". Slut på det roliga med andra ord! När nästa generation CAM-moduler och boxar med CI+ istället för CI kommer ut på marknaden kan satelit och boxerkunderna också glömma sina cardsharing-nätverk. Postad 23 March 2010 - 15:24
CD meddelar följande på senaste fakturan:
"Nu får du Canal+ i rum 2 utan extra kostnad! Grattis alla kunder med TV i flera rum! 1 april förbättrar vi vårt multiabonnemang och bjuder nu på Canal+ i rum 2. Om du har Canal+ i rum 2 idag får du en prissänkning på multiabonnemanget med 65 kr/mån. Om du inte har Canal+ i rum 2 idag så uppgraderas du automatiskt till Canal+ utan extra kostnad." Skönt då slipper jag skifta kort till "rum 2" när jag vill se C+ där Utvecklingen går åt rätt håll ibland ...... Postad 23 March 2010 - 15:27
Någon som hört om Viasat's sportkanaler till CD-iptv? Börjar likna kris det här inför nästa säsong, då Viasat numera har rättigheter till såväl Champions League, som NHL OCH Premier League!
Postad 24 March 2010 - 11:08
Jepp tänker likadant.. , funderar på att säga upp allt. Tror chansen är väldigt väldigt liten att Viasat kanalerna kommer in CD:s IPTV plattform , men hey jag kanske har fel.. Postad 24 March 2010 - 12:07 Du/ni har fel. Viasat har kommit överens med Telenor (som äger Canal Digital) att Viasats kanaler ska visas på Telenors IPTV-plattform (inkl. Bredbandsbolaget). http://mtg.se/en/Med...IPTV-OFFERINGS/ Postad 24 March 2010 - 17:32
Det avtalet omfattar inte Canal Digital's IPTV Redigerat av lindo, 24 March 2010 - 17:33. Postad 24 March 2010 - 17:55
Det måste det göra. Vilka skulle annars telenors 574,000 iptv-kunder i sverige vara? Postad 24 March 2010 - 18:04
Det står Bredbandskunder inte IPTV kunder Postad 24 March 2010 - 18:17
Hmm... Möjligt. När jag läste det första gången fick jag för mig att Telenor (som äger bland annat Canal Digital, Bredbandsbolaget) har fått rättigheterna att visa Viasats kanaler.
Postad 24 March 2010 - 18:23
Hursomhelst så borde Canal Digital styra upp det här för att inte tappa kunder. Hade jag stått inför valet av tv-leverntör idag så hade CD inte kommit på fråga utan möjligheten att välja Viasats sportkanaler
Postad 31 March 2010 - 14:39
Håller med till 110%. Kom igen nu CD styr upp! Postad 07 April 2010 - 10:44
Håller med! Det är ju rent pinsamt att det måste till en sån här "kris" för att de ens ska fundera på saken. På alla andra plattformar går det ju utmärkt att ta in Viasats kanaler på CD och vice versa. Har klagat på det här i flera månader hos CD's kundtjänst, men alltid med samma nonsenssvar. Sen är ju hd-boxen helt bedrövlig, men det är en annan femma. Ledsen om det blev lite neggo, kände bara att jag behövde gnälla av mig lite. Känner mig "instängd" iom att jag bara har IPTV att välja på i Familjebostäders fina nybyggda hus i Stockholm. Trodde aldrig man skulle sakna Com Hem, men uj vad fel jag hade. Postad 11 April 2010 - 19:17
Hej! Ska snart flytta till en lägenhet där jag har tillgång till IPTV, tänkte därför försöka få lite klarhet i hur jag ,om möjligt, skulle kunna få in kanalerna på min HTPC?
0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |