Då funka de såklartMen om du stänger av din ps3 då ?
* Officiell Tråd - Onkyo SR506,576,606 *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 02 juli 2008 - 09:07
Måste bumpa den här frågan.. sorry.
Fungerar lipsyncen?
Tack! /Hugo
Undrar också över lipsync
Postad 02 juli 2008 - 15:29
För på bluray finns det ju hd ljud men inte på dvd så kan man ställa in ett alternativ och sen köra på det så sköter sig resten själv ?
Postad 02 juli 2008 - 18:34
En snabb fråga bara. Om man kör ps3 via hdmi till onkyon och använder den som både dvd och bd spelare behöver man då ändra ljudet varje gång man ska se antingen på bd eller dvd i ps3:an ? tänkte mest på vad man ska ha på bitstream eller pcm linjär eller vad det heter ?
För på bluray finns det ju hd ljud men inte på dvd så kan man ställa in ett alternativ och sen köra på det så sköter sig resten själv ?
Postad 03 juli 2008 - 23:44
Men hur skall jag ställa in 606 för att spela upp signalen korrekt från ps3:an (tex True-hd eller liknande), måste jag välja något speciellt eller bara slå på receivern till att ta emot ps3an allmänt?
Behöver inte välja något "mode" som typ Pure Audio, Multichannel eller liknande?
Postad 06 juli 2008 - 10:40
Eller kan den inte omvandla hdmi in-->stärkare-->komponent ut-->tv ?
Postad 06 juli 2008 - 12:02
Har kopplat hdmi ut till projjen och komponent ut till tv. Xboxen är kopplad med komponent. Den funkar att få ut på tvn samt via projjen. Men ps3an som är kopplad med hdmi kan jag inte få ut den via komponent på tvn?
Eller kan den inte omvandla hdmi in-->stärkare-->komponent ut-->tv ?
Nä de går nog inte :/ du kan aldrig få ut HDMI på något annat än just hdmi.. inte 100% dock, men har för mig att det fanns något diagram över detta i manualen! ta en titt!
Postad 07 juli 2008 - 12:41
Börjar likna ett skämt...
Postad 07 juli 2008 - 13:53
Meddelande om ändrat uppskattat leveransdatum: 2008-08-14 !
Börjar likna ett skämt...
Såg det nyss. det är ett skämt.
Gör som jag och skriv till Jurim på swec forumet och gör din röst hörd.
http://www.sweclocke...p;pagenumber=37
jag beställde och betalade fan i April O.o
Postad 07 juli 2008 - 17:12
Såg det nyss. det är ett skämt.
Gör som jag och skriv till Jurim på swec forumet och gör din röst hörd.
http://www.sweclocke...p;pagenumber=37
jag beställde och betalade fan i April O.o
Omg, tycker synd om er.. jag beställde & betalade i april jag å, men ja väl lite snabbare än er :|
Postad 07 juli 2008 - 19:31
Tänkte lite snabbt kolla att det var ljud i prylarna så jag kopplade in dem lite raskt och körde igång autokalibreringen. Mikrofonen låg i en hög på golvet framför förstärkaren, ena högtalaren låg på sniskan i soffan och den andra stod ovanpå suben i ett hörn. Jag och polaren hade livlig diskussion om Clicktronickablarnas vara eller icke vara under kalibreringen. När den var klar gick jag till datorn för att skicka nått ljud till 606:an. Kenny Rogers "The Gambler" på mp3. Hade anslutit datorn med en 10 år gammal 3,5mm till 2xRCA som en folkilsk radiohandlare i Hudiskvall satte ihop till mig med lite överblivna delar och nått som liknar en lampsladd. Man kan se metallen i kabeln på två ställen för den låg i en dörröppning i min förra lägenhet....
Gick till 606:an och valde ingång.
BOOM! "..ON A TRAIN BOUND FOR NOWHERE.."!!!!
Goddamn! Både jag och polaren backade från systemet och blev stående mitt i lägenheten. Det kändes som Kenny stod och sjöng oss rakt i ansiktet. Har hört en del men det här lät ju förbaskat bra!
Gossar, det är köpläge på de här prylarna för de kommer att ta slut överallt när folk inser 606:ans överlägsenhet! Skit i Dustin, anledningen att de flyttar fram datumet hela tiden är att deras personal köper upp allt som kommer in! Betala fullpris och lev på pulvermos av varmvatten direkt ur kran och kör frysta hamburgare i brödrosten. Det gjorde jag när jag studerade och var tvungen att köpa en Amiga 500.
Postad 07 juli 2008 - 20:07
Fick min onkyo 606 idag men har inte lyckats få upp receiverns menyn på tv:n. Från monitor out har jag kopplat en gul (video) komposit kabel till tvn via en scartkontakt med komposit ingågar då tvn inte har några komposit in utan bara scart in. Lyckas inte få upp några menyer från receivern över huvud taget. Dock får jag bild från dvd:n som är kopplad med en komposit till dvd ingången på receivern. Jag fattar inte vad problemet är, jag får ju bild från dvd:n. trycker jag fel på kontrollen eller är nåt trasigt? Recievern reagerar också på alla knapptryck jag gör på kontrollen så den är inte trasig..alla förslag och synpunkter är välkommna! Håller fan på att bli galen...
Postad 07 juli 2008 - 20:29
Den skickar endast ut sin OSD via HMDI, tyvärr.Hjälp!
Fick min onkyo 606 idag men har inte lyckats få upp receiverns menyn på tv:n. Från monitor out har jag kopplat en gul (video) komposit kabel till tvn via en scartkontakt med komposit ingågar då tvn inte har några komposit in utan bara scart in. Lyckas inte få upp några menyer från receivern över huvud taget. Dock får jag bild från dvd:n som är kopplad med en komposit till dvd ingången på receivern. Jag fattar inte vad problemet är, jag får ju bild från dvd:n. trycker jag fel på kontrollen eller är nåt trasigt? Recievern reagerar också på alla knapptryck jag gör på kontrollen så den är inte trasig..alla förslag och synpunkter är välkommna! Håller fan på att bli galen...
Postad 07 juli 2008 - 20:39
Postad 07 juli 2008 - 23:25
Klart nöjd med nya stärkaren
Låter bättre än min Pioneer VSX-1015. Basen är snabbare, låter mer detaljerat. Har bara ett litet problem...
När jag har ps3an inkopplad via hdmi så får jag ett grymt störande ljud från högtalarna. Brusar nått enormt när jag höjer volymen. Låter även så då 360n är inkopplad dock via component. Låter jag ljudet gå analogt så brusar det inte.
Jag börjar fundera på om det kan vara ett jordfel eller nått i huset, för när jag kör tvn å digitalboxen så brusar det där också. Har dock aldrig lagt märke till det med mina gamla stärkare så nått måste vara knas..
Tar emot alla tips och idéer, lite småjobbigt när man knappt hör dialogen i en film för det brusar så mycke..
Jag har samma statiska brus som du pratar om, fick du någon lösning på det?
Det jag har märkt är att det förstärks en hel del om man kör med audyssey... stänger man av den så får man samma brus om man höjer volymen. Det jobbiga är väl att det är klart märkbart när man endast har volymen på 20-25.
Någon annan som märkt av detta? Är det fel på min stärkare eller eller det något annat som ger störningarna?
Postad 08 juli 2008 - 05:41
Det jag har märkt är att det förstärks en hel del om man kör med audyssey... stänger man av den så får man samma brus om man höjer volymen. Det jobbiga är väl att det är klart märkbart när man endast har volymen på 20-25.
Någon annan som märkt av detta? Är det fel på min stärkare eller eller det något annat som ger störningarna?
testa att jorda grejjerna

Postad 08 juli 2008 - 10:00
Postad 08 juli 2008 - 18:31
Postad 08 juli 2008 - 21:00
same here ghostFått svar nu från Dustin. Jag kommer få min 606a med nästa sändning om de får utlovade antal ex. Tyvärr är det inte många de får in...
Postad 09 juli 2008 - 13:09
Någon annan som upplevt detsamma?
Postad 09 juli 2008 - 13:28
Någon här som kopplat sin Ps3 eller annan Blu-ray spelare via Onkyos 606:a till tv:n som märkt av lite bild kvalite förlust eller inbillar jag mig bara? Kör med Supra kablar och förstärkaren är inställd på "trough" , jag inbillar mig säkert bara,,men grymt ljud blev det sen jag bytte upp mig till denna 606:a.
Någon annan som upplevt detsamma?
Hej!
Jag har inte upplevt någon försämring i bildkvalité. Det borde väl inte bli det då 606'an bara kör signalen vidare.
Postad 09 juli 2008 - 13:59
Hej!
Jag har inte upplevt någon försämring i bildkvalité. Det borde väl inte bli det då 606'an bara kör signalen vidare.
Jag tror själv bara det är inbillning, eller hoppas i alla fall det,,trötta ögon sen jag jobbade natt,,ser lite suddigare då,,hehe
Postad 09 juli 2008 - 15:47
Jag tror själv bara det är inbillning, eller hoppas i alla fall det,,trötta ögon sen jag jobbade natt,,ser lite suddigare då,,hehe
Testa att koppla källan direkt till tv:n/projjen så lär du ju märka det ganska snabbt

Postad 10 juli 2008 - 08:30
Grymt ljud och nice med alla HDMI ingångar. ett plus verkar vara fjärren, ska försöka programera alla mina apparater till den. har bara testat DVD till den.
Den var väl värd väntan.... speciellt som den inte kostade mig nåt nu.
Min 604 kunde de inte laga inom rimlig tid så efter all väntan fick jag denna som kompensation...
Sån service borde fler återförsäljare ha,..
hehe, enda man saknar från 604 är det blåa ljuset

Postad 10 juli 2008 - 10:57

De finns även i lager enligt hemsidan...
Postad 10 juli 2008 - 11:42

Postad 10 juli 2008 - 22:13

Postad 11 juli 2008 - 12:37
trist att dom höjt priset, nu är priset med studentrabatt höjt från 4700 till 5400
, man skulle passat på o beställa medans den inte fanns i lager
Nä fy!
Nu blir det förstärkare (och hela högtalarkitet som planerat, Canton GLE) från Tyskland ! (oroar mig dock lite för tillbakaskick om den går sönder)
Redigerat av Wortex, 11 juli 2008 - 13:13.
Postad 11 juli 2008 - 16:32
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 11 juli 2008 - 16:33.
Postad 11 juli 2008 - 16:37
Ska bli intressant att provlyssna

Postad 11 juli 2008 - 17:54
Man är inte lite sugen...
Postad 12 juli 2008 - 18:28
Jag har likadant.. hörs dock inget alls om jag kör pure audio..
Postad 13 juli 2008 - 07:06
Jag har gjort alla kalibreringar, och har inte något brus över huvud taget knapt äns när jag drar på volymen rejält. Funkar klockrent med Popcorn Hour och Xboxen har jag inkopplad på komponent ingången.Jag har likadant.. hörs dock inget alls om jag kör pure audio..
kan säga att allt funkar klockrent. Jag kan inte tänkamig att det skall vara brus när Audyssey är inkopplat eller utkopplat för den delen.
Johan
En udda grej son händer för mig är när jag försöker styra TV:n med recivern låser sig TV:n helt och jag måste ta ut sladden för att något skal hända igen
Jag har en LG 42LF65
Johan
Postad 13 juli 2008 - 10:51
Hjälp!

Postad 13 juli 2008 - 11:00

Edit. Dom tog slut snabbare än blixten. Tror ni man kom till skott och beställde en eller? Gick ut en snabbis och nu när man kom hem så var dom slut.

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 13 juli 2008 - 12:49.
Postad 13 juli 2008 - 13:00
Om jag köper 606:an kommer jag kunna använda mina högtalare jag har i mitt nuvarande system? Jag har ett 5.1 system och högtalare och förstärkare är köpta i ett paket. På baksidan av högtalarna står det att de har 25W och på förstärkaren där jag kopplar in högtalarna står det 8-16 Ω och 4-8 Ω under subwoofern på subwoofern står det 50W också. Jag är rädd för att 606:an kommer ge för mycket Watt, eftersom det står att den ska ge cirka 100W, finns risken att den förstör mina nuvarande högtalare? Kan någon av er som har 606 föreslå ett par högtalare som passar bra ihop med förstärkaren eller går vilka som helst bra? Jag har kollat på Infinity Primus, är de bra?
Hur mycket tror ni 606 kommer sjunka med fram till jul? Mamma har sagt att hon vill ha en ny förstärkare men hon ville hellre köpa den till julen. Tror ni den kommer gå att hitta för mindre än 4399kr innan julen eller att det kommit ut andra billigare eller bättre modeller för samma pris tills dess?
Postad 13 juli 2008 - 13:02
Då fanns det fler än 20% kvar på lagret..
Postad 13 juli 2008 - 13:08

Postad 13 juli 2008 - 20:08

Postad 14 juli 2008 - 14:34
Postad 14 juli 2008 - 14:43
Kan det vara så att man måste ställa in digittalboxen att skicka ut S-video ur scarten?Har en fråga när det gäller 606, köpte nu en sladd som i ena änden är scart (från kabel tv boxen) och andra änden S-video (in i 606:an), för att få bild från kabel boxen genom förstärkaren, denna signalen skall väl kunna gå via denna sladden jag köpt och upp till tv:n via HDMI out,, iaf fall enligt instruktionsboken, men nu kommer ingen bild alls,,är det någon inställning, eller vad gör jag för fel?
Postad 14 juli 2008 - 15:06
Postad 14 juli 2008 - 15:35
Kan det vara så att man måste ställa in digittalboxen att skicka ut S-video ur scarten?
Jag kollade, men fann ingen inställning om S-video,,bara ifall det skulle vara RGB eller composit.
Postad 14 juli 2008 - 18:24
Den är ihopkopplad med min dator 3,5toslink-toslink sen dvi-hdmi till tvn
men när jag spelar upp dts filmer så står det bara PCM på förstärkaren, borde det inte stå DTS eller DD 5.1 eller nått?
en annan grej jag reflektera över; i windows ljudkontroll så kunde jag välja Digital Output Device SPDIF då jag trodde att det var just så en optisk utgång borde heta ? men icka efter lite testande så visade det sig att var en annan utgång som helt enkelt heter "digital utgång" känns lite udda.
och vad jag förstått så ska dialogerna komma från centern i dts/dd5.1 men jag tycker då fan att jag hör allt ljud i alla högtalare, dialogen hörs inte tydligt rakt frammifrån, how come ?
eller om nån är sugen på att ställa in och har vägarna förbi upplands väsby så skicka ett pm så ska jag skaka fram en kopp kaffe som tack xD
Edit1: jahapp nu har jag gjort nån vacker inställning nånstanns så jag får endast stereo woho -.-
Redigerat av DudeOne, 14 juli 2008 - 19:26.
Postad 14 juli 2008 - 20:23
Även jag måste hårdplugga manualen för detta var lite för krångligt även för mig.
Hur ska man veta vilken hz högtalarna ska ha vid kalibreringen?
Postad 14 juli 2008 - 22:37
Kan man byta namn på displayen?
Tänkte att istället för att det ska stå game/tv så vill jag att det ska stå ps3?....
Tacksam för svar.
/J
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar