Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Samsung SGH-i780 *

356 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung SGH-i780 128MB RAM (Mobiltelefoner) 1 8.374998 (7) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 06 April 2011 - 23:23

radx
  • radx
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Jag leker fortfarande med den här telefonen då den hänger med otroligt bra för sin ålder.

Numera kör jag Windows Mobile 6.5 och prestandan är ändå bättre än i 6.1. Den är faktiskt sanslöst snabb och 6.5 är ett klart lyft mot 6.1.

Det finns även en utgåva av Android för i780 men den har jag ännu inte prövat.

Ball att du fortfarande är här å röjer Snurrbo :)

Själv har jag gått över till en ZTE Blade. Billig å otroligt mkt mobil för lite pengar. Fast jag är lite sugen på att prova 6.5. Jag tittade runt lite på XDA. Jag kommer nog bricka hela köret om ja ger mig i kast med de. Jag har inga förkunskaper alls å de förutsätts att man har koll på en massa prylar till höger å vänster.

Lite så när jag skulle roota min Blade också faktiskt. Men efter lite j*vlar å manna så fick ja fixat den med en inofficiell "ren" android :)

Redigerat av radx, 06 April 2011 - 23:23.

Postad 06 April 2011 - 23:36

radx
  • radx
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Kollade lite angående Android på luren. Ser inget som direkt imponerar. Så de lär jag nog inte lägga energi på.

Fast hur bra funkar 6.5? Är lite sugen på prova ändå kanske..fast vill helst inte bricka luren.. en svensk guide hade ju varit nice..en guide för en tvärtäkta nab som mig :)

Funkar allt med 6.5 som är ute nu? Inga allvarliga buggar osv?

Postad 07 April 2011 - 08:46

Snurrbo
  • Snurrbo
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0
Inga direkta buggar vad jag märkt förutom att "ö" inte funkar på tangentbordet. Jag tar det via on-screen istället. Annars inga konstigheter. Operativet är på engelska men med svenska inställningar precis som i vilken dator som helst. Garminversionen som är med har kartor för hela världen. Det finns en hel del roliga appar numera och flash funkar också.

Jag kör Android i andra saker hemma men inte i nån egen telefon ännu. Bladen verkar riktigt bra för sitt pris. När jag kollade på den kändes den mycke mer gedigen än Xperiamodellerna i samma prisklass.

Redigerat av Snurrbo, 07 April 2011 - 08:48.

Postad 07 April 2011 - 19:20

radx
  • radx
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Känns som en bugg man kan leva med om 6.5 väger upp de med råge genom bättre prestanda osv på denna gamla hårdvaran.

Vilken guide följde du när du flashade om din? Tänkte om du har någon klockren som är enkel att fatta och följa.

Postad 28 June 2011 - 19:55

Snurrbo
  • Snurrbo
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0
Har skaffat en androidnalle nu. Det blev en Motorola Defy. Sjukt trevlig lur. Blåste samtidigt om min i780 till 6.1 igen då jag upptäckte att 6.5 krånglade en hel del. Den var snabb och trevlig med 6.5. Man behöver t.ex. inte scrollbars längre men mobilen blev instabil pga alla konstiga program som han som gjort rom:en lagt in. Jag kommer ha den som reservlur och till viss del som Navigator då Garmin fortfarande är så mycket bättre än de alternativ som finns till Android. Kör Navigon i Motorolan men det är ju inte i närheten av att vara så bra som Garmin i i780.

Postad 16 July 2011 - 02:13

radx
  • radx
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Blev en androidlur här också. Jag köpte min i maj här. Sjukt nöjd med den. Det är en Samsung Galaxy S2. Jag hade en ZTE Blade innan, Den va sjukt seg dock så den kändes inte helt optimal. Betydligt mer nöjd med min Samsung. Fast då kostar ju iofs Samsungen 5ggr så mycket men de va de fan värt. Skönt när allt funkar snabbt å de bara funkar.

Redigerat av radx, 16 July 2011 - 02:38.

Postad 02 August 2011 - 10:47

PEC
  • PEC
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej på er. Gammal tråd om gammal telefon. Men för oss fattiga som inte har råd med det senaste har de här telefonerna börjat bli hyfsat billiga nu. Själv köpte jag just en för några hundralappar. Tyvärr var inte pekskärmen något vidare bra. Hopplös att kalibrera. Repig och nött. Men det finns ju knappar och "musplatta" så man överlever. Den har svensk knappsats MEN givetvis är det engelska installerat! Hittade en fil för svenska tangenter på ett annat forum, men när jag installerade den slutade tangentbordet att fungera helt. Så jag skulle alltså behöva flasha om telefonen så som det nämns i denna tråd, men inga filer är tillgängliga längre. Någon som har de kvar?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.