Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Grand Theft Auto IV

1175 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Hur bra är GTA IV (292 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta
Grand Theft Auto IV (PS3) (PlayStation 3-spel) 9 8.897726 (87) Inga priser
Grand Theft Auto IV - Special Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 8.75 (3) Inga priser
4 relaterade trådar

Postad 28 April 2008 - 23:44

alterswede
  • alterswede
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Aaah äntligen :(

ser ljuvligt ut...

Postad 28 April 2008 - 23:46

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0
Det var en väldigt fin lite sak du har skaffat dig =) Samt säga grattis !! Synd att fodralen skall förstöras med +18 samt "varning för våld" etiketter =/

Postad 29 April 2008 - 00:04

Caaf
  • Caaf
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Nu har jag den, nu blir det spel resten av natten.

Postad 29 April 2008 - 00:41

Snudge
  • Snudge
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

Det ser ut som vi PS3:ägare är dom lyckligt lottade med andra ord? :(

Eller har jag misstolkat alltihop.. varit vaken ett tag nu.. skiftarbete..

/Christian

Jag tolkar det som dig. Skiftarbete här med iofs...

Sony defence force är en humoristisk och helt oseriös sida, som driver med allt som har med XBOX 360 att göra. I recensionen har de tagit samma bild men blurrat den själva och skrivit att det är XBOX 360 versionen. Inget att tro på. Det är bara att garva åt det.

Själv fattar jag faktiskt inte att folk väntat till sista minuten med sina bokningar. GTA Vice City och San Andreas var ju också skitsvåra att få tag på när de släpptes. Jag minns iaf att jag fick kryssa runt i STHLM till 3 eller 4 butiker innan jag fick tag på dem. Detta har ju varit en no-brainer sen start, så jag förbokade PS3 versionen på CDON i maj förra året (när releasedatum fortfarande var satt till oktober) :D . Den bokningen har legat kvar hela tiden, och vips så var jag först i kön nu. Till det äldre priset av 579:- dessutom :unsure: :lol: :lol: (dock var ju el-giganten bra mycket billigare, men jag pallar inte köa). Såg nu att det är slut hos CDON dessutom.

Redigerat av Snudge, 29 April 2008 - 00:44.

Postad 29 April 2008 - 01:25

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0
Grattis till er som fått erat ex nu inatt!!

Om ngn orkar så skulle det vara kul att få lite intryck av spelet :( (ni har antagligen fullt upp)

Ska nog oxå færsæka få tag i ett ex imorgon-jag brukar "kirra" sånt...

Postad 29 April 2008 - 01:35

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0
Första intryck var inte bra. Spelet flyter inte som man fått intrycket av vissa videorecensioner. Det är främst när det händer saker som det är väldigt ryckigt. Samt så är den "blurriga" grafiken på saker som är ur fokus lite svår att vänja sig vid.. Men allt det där glömmer man när man ska köra Jacob da Jamaican man runt stan. Shit vad jag garvar. Man fattar ju knappt 30% av vad han säger. Detta trots att man kör med subs. :D
Önskar också att surrondljudet vore bättre då förflyttningen av ljudkällorna är väldigt unseamless från högtalare till högtalare. Men jäklar vad jag gnäller.

Onlinedelen var rätt rolig, hunnit testa Race och GTA Race där dom flesta i all iver testar och när det går dåligt hoppar dom ur.

Nu måste jag duscha och äta lite för att sen fortsätta tills man drar till jobbet :(

Postad 29 April 2008 - 01:42

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0
Hehe, ok!

Det låter ju bra? :D

:(

Vad har du fær tv?

Synd om det "hackar" vøldigt mkt, det sabbar ju helt klart kønnslan rejølt....

Postad 29 April 2008 - 01:49

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0
Har en Sharp 42X20E (1080P)

Ska väl tillägga att det hackar när man åker på människor och blir jagad av snuten samtidigt. :(

En detalj som var kul var att jag råkade sladda in i en annan bil. Snubben klev ur bilen och stirrade ner mig och några sekunder senare satte han sig i bilen igen och åkte iväg. Som för att markera lite :D

Redigerat av ColinZeal, 29 April 2008 - 01:50.

Postad 29 April 2008 - 02:51

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0

Har en Sharp 42X20E (1080P)

Ska väl tillägga att det hackar när man åker på människor och blir jagad av snuten samtidigt. :D

En detalj som var kul var att jag råkade sladda in i en annan bil. Snubben klev ur bilen och stirrade ner mig och några sekunder senare satte han sig i bilen igen och åkte iväg. Som för att markera lite :unsure:

Ok, då ska det ju inte vara tv:ns fel iaf.

Synd att spelet inte ør mer optimerat øn så, men det ør vøl øndå inte hela vørlden iofs.

Stirrade du tillbaka på gubbstrutten!? :( ("jag" hade nog gett han lite stryk om han hade glott på mig så) :lol:

Postad 29 April 2008 - 03:37

Unregistered035dce0b
  • Unregistered035dce0b
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0
Alldrig gillat Gta,samma denna gång med,mitt ligger i sopkorgen efter 1 timmas spel i 2 delar.

Postad 29 April 2008 - 05:16

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Alldrig gillat Gta,samma denna gång med,mitt ligger i sopkorgen efter 1 timmas spel i 2 delar.

Jag betalar porto samt en glass om du skickar det till mig istället :(

Jag får snällt vänta på mitt exemplar från EB Games. Jag var tydligen den första som var för sent ute för att få spelet på releasedagen.

Redigerat av VincentVegaSWE, 29 April 2008 - 15:38.

Postad 29 April 2008 - 06:52

Jacon
  • Jacon
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Ahaaa...Gta finns hos elgiganten i min hometown! :(
Barn ska lämnas på dagis sen raka vägen mot elgiganten.

Postad 29 April 2008 - 07:14

b0wlingb0y
  • b0wlingb0y
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0

Kan rekomendera er i sthlms området att svänga in på Ica Maxi butiker, dom släpper alltid spel i tid och öppnar 08:00.

Kan meddela att ICA Maxi inte kommer ta in GTA eftersom det är 18års gräns... så ingen står där och blir besviken i onödan...

Postad 29 April 2008 - 07:16

Anti Turmoil
  • Anti Turmoil
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Kan meddela att ICA Maxi inte kommer ta in GTA eftersom det är 18års gräns... så ingen står där och blir besviken i onödan...

otroligt, bara för att det är 18 års gräns, ungefär som när de stoppade EPIX-tidningarna...

Postad 29 April 2008 - 07:22

heinze
  • heinze
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
är det jag som ser fel eller visst har webhallen ps3 versionen i lager??

Postad 29 April 2008 - 07:47

Cragganmorax
  • Cragganmorax
  • Forumräv

• 754 inlägg
  • 0

Ehhh----varför skaffar du då överhuvudtaget GTA..... :( Självplågare? :D

Postad 29 April 2008 - 07:57

alterswede
  • alterswede
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

är det jag som ser fel eller visst har webhallen ps3 versionen i lager??

mm, dock inte i postorderbutiken :(

Postad 29 April 2008 - 08:01

alterswede
  • alterswede
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
nu bär det av...GTA IV here i come.
siba nästa

Postad 29 April 2008 - 08:25

Unregistered33c38b9d
  • Unregistered33c38b9d
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0
Brevbäraren måste skynda sig xD

Postad 29 April 2008 - 08:29

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0

Brevbäraren måste skynda sig xD

Eller hur... men vad är det dom säger, "Den som väntar på nått gott.. väntar alltid för länge?" :(

För mig kommer både GTA IV och Planet Earth (Blu Ray) :D

Jag har liksom förberett med en frukost, mörklagt rummet och gjort mig redo för 90" av "pure love" :unsure:
Jag menar, kommer inte GTA IV så kommer Planet Earth.. känns som en "win to win" situation! :lol:

/Christian

Postad 29 April 2008 - 08:43

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0
Jaha! Nu har båda leksakerna kommit! :( :D :unsure:

GTA IV och Planet Earth!!

NU försvinner jag :lol: :lol: B)

/Christian

Postad 29 April 2008 - 09:09

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
YES!!
Det är tur att man känner folk på ONOFF, han har lagt undan ett ex till mig!

Om det inte är nån som har fått tag i nåt ännu finns det några stycken på onoff i tuna park, som inte är förhandsbokade!

Postad 29 April 2008 - 09:15

Haddirajan
  • Haddirajan
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
Nu är den i, och jag kommer nog att jobba hemma några veckor from nu...
PS3-versionen hade de inte så många av på Elgiganten, däremot Xbox fanns det flera av.

Postad 29 April 2008 - 09:16

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Nu har ju vissa av er spelat hela natten..Nu är de väl inte mer än rätt att vi får börja läsa en massa recensioner av er :(

Postad 29 April 2008 - 09:17

Lobello
  • Lobello
  • Lärjunge

• 486 inlägg
  • 0

Nu är den i, och jag kommer nog att jobba hemma några veckor from nu...
PS3-versionen hade de inte så många av på Elgiganten, däremot Xbox fanns det flera av.

Jag ringde till elgiganten.. i piteå hade dom inte ens fått in GTA än.. dåligt tycker jag.. skulle inte komma föränn imorgon..

Postad 29 April 2008 - 09:32

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0

Nu har ju vissa av er spelat hela natten..Nu är de väl inte mer än rätt att vi får börja läsa en massa recensioner av er :(

Spelade bara någon timme inatt då man var tvungen att gå upp tidigt för att köra iväg dottern till dagis :unsure:
Nu har jag dock spelat sen runt halv åtta så man har hunnit med lite, än sålänge är det kul men har inte fått tillgång till vapen osv ännu så det kommer garanterat att bli mycket bättre :D
Grym kännsla känns precis som GTA3 i HD och det är ett grymt betyg enligt mig då jag älskade dom tidigare delarna. Klar 5:a

Postad 29 April 2008 - 09:44

Salakingen
  • Salakingen
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
FY F-- !!!

Jag är så J.... förbannad på Spelbutiken.
Har jag förhandsbokat GTA 4 för 2 månader sedan..
Kl är nu 19:45(Måndag kväll) och har inte fått någon leverans bekräftelse .. så jag lär inte få spela i morgon ....

Nytt:

Ringde till spelbutiken.....skicka spelet i dag ......
Om jag hade beställt det hos någon annan så hade jag börjat lira nu ...posten var precis här ......
frågan är nu om jag hinner få det i morgon ??? eller får vänta till fredag

hur som helst besviken på Spelbutiken......

Postad 29 April 2008 - 09:45

xdusty
  • xdusty
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0
Ja, sitter och väntar nu på postgubbsen som kommer om cirka en timma... Har bokat från Webhallen början av april så hoppas nu att det finns en åt mig :(.

Postad 29 April 2008 - 09:53

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0

Aldrig stavas aldrig med två l. Alltid stavas alltid med två l. :(

Om du inte gillar spelet så verkar det onödigt att slänga det. Med tanke på den brist som råder så bör det kunna säljas för en bra slant på tradera.

Postad 29 April 2008 - 10:04

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0
Jag har älskat alla andra GTA spel.. men detta måste bli årets flopp tror jag!

Den har ju för tusan inte fokus på någonting alls! Körkänslan är kass.. dock fungerade sixaxis kanon...

Om det ändå vore hälften så snyggt som det är på baksidan av fodralet vore jag nöjd.. men icke....

Men herregud! Det bli ju jobbigt att stirra på allt som är suddigt!!

Sen när du går in i en butik och du har fokus på allt så inser man att dom har gjort det ofokuserat med flit... just nu är jag så less att jag vill kasta ut spelet genom fönstret och lira lite San Andreas....

....Christian...

Redigerat av Unregistered1331, 29 April 2008 - 10:06.

Postad 29 April 2008 - 10:08

Jacon
  • Jacon
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
OK, helt plötsligt sitter man med 2 ex. av GTA4!! :(
Bara skicka tillbaks ena.
Nu ska jag börja min resa i Liberty City :D

Postad 29 April 2008 - 10:13

Unregistered33c38b9d
  • Unregistered33c38b9d
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0
Nu kom de, ÄNTLIGEN!, och fy fan vad snygg framsidan är!

Postad 29 April 2008 - 10:16

ThePreToriaN
  • ThePreToriaN
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

FY F-- !!!

Jag är så J.... förbannad på Spelbutiken.
Har jag förhandsbokat GTA 4 för 2 månader sedan..
Kl är nu 19:45(Måndag kväll) och har inte fått någon leverans bekräftelse .. så jag lär inte få spela i morgon ....

Nytt:

Ringde till spelbutiken.....skicka spelet i dag ......
Om jag hade beställt det hos någon annan så hade jag börjat lira nu ...posten var precis här ......
frågan är nu om jag hinner få det i morgon ??? eller får vänta till fredag

hur som helst besviken på Spelbutiken......

Samma här, beställde SpecialEdition där 07-08 och ändå kan dom inte leverera på lanseringsdagen, står ju 08-04-30 där nu. Webhallen löste detta som vanligt igen utan problem.

Det är inte första gången Spelbutiken skjuter upp med ca 1-2 dagar, riktigt irriterande.

Postad 29 April 2008 - 10:17

Mange76
  • Mange76
  • Forumräv

• 534 inlägg
  • 0
Nice, det fanns på pc-city i barkarby för 399kr i morse. Blir till o sitta uppe i natt när man kommer hem då :(

Postad 29 April 2008 - 10:17

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0
Vad besviken jag är.... det går inte att köra på min projje.. bilden blir alldeles för kass...... C:M Dirt är helt fantastiskt på projjen! Så deras jäkla "filter" eller dimma som dom har gör att min projje inte klarar av det...

Som sagt var Dirt är helt sjukt snyggt...

Sen hackar det lite hela tiden om det blir för mycket liv.. med andra ord, om det blir lite bilar och skuggor...

Whyyyyyy?!!!

NU är jag rentav irriterad...

Postad 29 April 2008 - 10:39

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Är det verkligen så illa?
I sådana fall så undrar man varför spelet får så lysande recensioner.

Postad 29 April 2008 - 10:49

Lobello
  • Lobello
  • Lärjunge

• 486 inlägg
  • 0

Är det verkligen så illa?
I sådana fall så undrar man varför spelet får så lysande recensioner.

det kanske är pga dom "lysande" recensionerna som folk verkar bli besvikna..?

Postad 29 April 2008 - 11:03

milde
  • milde
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Var tjurrusning utanför elgiganten i örebro, tur man var där en kvart innan öppning för kön var riktigt lång. Verkade som de hade en hel del spel men de tog nu slut ganska snabbt.

Postad 29 April 2008 - 11:05

Coffen
  • Coffen
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Hörde en duns i brevlådan när jag stod i duschen, suprise suprise! där låg det.
Och jag som inte trodde jag skulle få det.

Nu ska jag diska =)

Bifogad fil  DSC00338.JPG   234.42K   0 Antal nerladdningar

Postad 29 April 2008 - 11:08

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0

Vad besviken jag är.... det går inte att köra på min projje.. bilden blir alldeles för kass...... C:M Dirt är helt fantastiskt på projjen! Så deras jäkla "filter" eller dimma som dom har gör att min projje inte klarar av det...

Som sagt var Dirt är helt sjukt snyggt...

Sen hackar det lite hela tiden om det blir för mycket liv.. med andra ord, om det blir lite bilar och skuggor...

Whyyyyyy?!!!

NU är jag rentav irriterad...

Vad är det du säger, är bilden så kass att man inte står ut med att köra den på projje, jag har 106" 1080P-projje, men det har ju ingen betydelse då, och dessutom hackar det så fort det händer lite? :)

Postad 29 April 2008 - 11:11

donjohan
  • donjohan
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag måste bara få berömma Webhallen. Dom håller vad dom lovar! Fick mitt ex idag!
Jag funderade först att gå till EB-games, men efter att ha kollat runt på forumet från tidigare spelreleaser, så verkade Webhallen mest lovande (trots att EB-games har två butiker häromkring och att Webhallen är på postorder för mig). Dom har räddat min dag! :)

Om Webhallen ser detta, så vill jag bara uppmuntra och tacka för deras service!

(Jag jobbar inte på webhallen om ngn skulle få för sig det).

Postad 29 April 2008 - 11:14

Unregistered801fc485
  • Unregistered801fc485
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Jag har älskat alla andra GTA spel.. men detta måste bli årets flopp tror jag!

Den har ju för tusan inte fokus på någonting alls! Körkänslan är kass.. dock fungerade sixaxis kanon...

Om det ändå vore hälften så snyggt som det är på baksidan av fodralet vore jag nöjd.. men icke....

Men herregud! Det bli ju jobbigt att stirra på allt som är suddigt!!

Sen när du går in i en butik och du har fokus på allt så inser man att dom har gjort det ofokuserat med flit... just nu är jag så less att jag vill kasta ut spelet genom fönstret och lira lite San Andreas....

....Christian...

Oj, det var ord och inga visor.

Postad 29 April 2008 - 11:17

ChiliPalmer
  • ChiliPalmer
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Vad folk verkar ha ledigt idag?

Själv har man oturen att sitta på jobbet med GTA4 liggandes på skrivbordet, var på Game i v-ås och köade lite imorse. Nu pratar påsen om att vi ska hem ihop!
:)

/Sami

Postad 29 April 2008 - 11:32

CBarrow
  • CBarrow
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Fick tag på ett ex på elgiganten idag iaf. Var där 20 minuter innan dem öppnade och var då bland de första. När dem väl öppnade var det nog runt 60-70 pers som stod i kö. Att dem bara hade 40 ex till PS3 gör nog att många får åka hem besvikna idag.

YES! Än en gång har jag vunnit över "förbokningssystemen" :)

Dags att provspela lite innan jobbet nu.

Postad 29 April 2008 - 11:34

Liidas
  • Liidas
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
YEEES!

Ringde EBgames nu bara för att fråga om det gick att avboka då jag tänkte beställa från annat håll för vad man
läst på forumet så trodde man ju givetvis att man var en av många som blev tvungna att vänta.
"men det ligger ett ex här och väntar på dig.." var nära att man hamna i chocktillstånd.

Nu ska man svänga förbi och hämta det i slutet av lunchen sen utstå dom sista timmarna på jobbet.

Postad 29 April 2008 - 11:39

Caaf
  • Caaf
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Grafikmässigt måste jag säga att spelet inte riktigt håller... :)

Både CM Dirt och Burnout är betydligt snyggare och har en mer flytande grafik.

Postad 29 April 2008 - 11:42

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Sådär la till en röstning, blev en 5:a från mig

Ang. grafiken så kan man inte riktigt räkna med att en sånhär stor värld ska ha lika bra bra fik som tex ett bilspel.

Postad 29 April 2008 - 11:42

Anti Turmoil
  • Anti Turmoil
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Grafikmässigt måste jag säga att spelet inte riktigt håller... :)

Både CM Dirt och Burnout är betydligt snyggare och har en mer flytande grafik.

oj, så till och med burnout har bättre grafik? Detta låter inte lovande, undrar då hur den är till 360n...

Postad 29 April 2008 - 11:46

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0
Njäe, jag skulle inte vilja köra det här på min 104".. räcker bra med 42"...

Sen att jämföra det här med Dirt, det är helt befängt. Det är som att jämföra en pinnstol med en Ferrari. Förutsättningarna är så otroligt olika så det går inte att jämföra dom. Sen var det nån som hävdade att spelet inte skulle vara optimerat. Sjukt att hävda det när man inte jobbat med spelet själv. Kan sätta en hundring på att spelet är optimerat till tusen och flyter på efter förutsättnignarna. Det är trots allt sjukt stort, det får man inte glömma.

Själv har jag kommit 7,64% in i spelet under mina 3-3,5 timmar jag lirat det och det är ok hittills. Dock är jag helt övertygad om att spelet kommer rocka av mina trosor bara jag kommer ur "tutorial-mode" som jag fortfarande är kvar i...

Little Jacob är helt klart roligast när han undrar om man kan köra åt han då hans koordination mellan händer och ögon inte fungerar som det ska. "han röker lite..." som Roman sa. Sen att Jacob undrade om rutorna kunde vara uppe så röken höll sig i bilen.. :)

Sjukt roligt.

Som sagt, dra ner på förväntningarna så ska ni se att ni kommer älska spelet till slut.

Postad 29 April 2008 - 11:48

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0
Nu ligger det på bordet och väntar, dåligt att man måste tillbaka och jobba. :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.