Resident Evil 5 (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
2
|
(7)
|
99:- | |
Resident Evil 5 - Collector's Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 15 March 2009 - 12:03
Postad 15 March 2009 - 12:37
Det är fortfarande ett välgjort spel. Däremot har det tappat all "Resident Evil"-känsla.Dom hade en recension på TV8 nu på förmiddagen av RE5. Såg ju ut som vilket pang-pang/action spel som helst. Det som gjorde RE så bra är ju helt borta, skräcken och knåpet. Bara en massa mindless skjutande. Inget kvar att använda hjärnan till. Näe, kommer inte köpa detta. Tyckte redan 4an var ett steg i helt fel riktning och 5an spär på ännu mer. Förstår inte att det blivit så hypat.
Släng ett öga på Dead Space om du vill ha bra skräck.
Postad 15 March 2009 - 13:01
Spelar på Veteran eller hard eller vad det heter och har det stundvis ganska kämpigt. Vilken svårighetsgrad spelar du på?
Spelar på normal... känns som om normal är lite väl enkelt... får spela om det på svårare med en polare sen =).
Postad 15 March 2009 - 13:16
Några tips? Någon taktik? Någon annan som fastnat på samma sak?
EDIT: Kan jag sälja vapen? I så fall skulle jag kunna göra ett försök och inhandla en eller två granater... Dock suger det att bli av med sitt
Redigerat av thomast, 15 March 2009 - 13:19.
Postad 15 March 2009 - 14:48
Postad 15 March 2009 - 15:34
Du har väl inte missat att du kan sälja skatter du hittat ?
Redigerat av moparman, 15 March 2009 - 15:35.
Postad 15 March 2009 - 15:40
Spoiler
Du har väl inte missat att du kan sälja skatter du hittat ?
Jag har sålt alla skatter jag hittat, allt för att ha råd med melee armour och några vapenuppgraderingar
Det får bli att nöta lite extra, kommer säkert förbi passagen någon gång. Det där med att springa fram och sparka på dem efter en flash grenade är taktik jag ska testa.
Redigerat av thomast, 15 March 2009 - 15:43.
Postad 15 March 2009 - 15:53
Spoiler
Om det du säger är sant kommer mitt liv att vara rejält mycket lättare när jag spelar om min "problempassage".
Postad 15 March 2009 - 18:05
Postad 15 March 2009 - 19:52
gamertag: serapim
Redigerat av bono82, 15 March 2009 - 19:53.
Postad 15 March 2009 - 20:57
Flashbangen dödar bara saken som kommer ut ur huvudet. Människan får du ha ihjäl normalt först.Hmm..Då har jag nog kastat nå annat på dom..Fienderna stod å höll för ögonen
Postad 15 March 2009 - 21:38
Postad 15 March 2009 - 22:17
Rätt tråkigt att läsa vad som händer i spelet innan man klarat av det själv.
Postad 16 March 2009 - 10:06
Postad 16 March 2009 - 10:44
Va hade ni väntat er?
Är väl som att skriva att man dödat Bowser i ett Super Mario spel...
Visst skulle de varit spoilertags på inlägget, men de kan väl knappast att ha förstört spelet.
Postad 16 March 2009 - 10:48
Skulle kanske vara misslyckat att göra värsta skräcksekvensen i ett spel och spelaren missar detta för att han står och kollar åt ett annat håll
Jag tycker RE5 lever upp till förväntningarna (mina förväntningar that is) Ett bra actionspel helt enkelt. Skräck hade absolut inte gjort spelet sämre, men jag är rätt nöjd som det är.
Förövrigt hoppas jag på en RE-make av RE2 som enligt mig är det bästa i serien. Det skulle vara extra kul med just det för att de skulle kunna implementera Co-Op-spel eftersom det ju är 2 storylines i det spelet, börjar på varsin sida av elden
Postad 16 March 2009 - 11:43
Vore kul eftersom jag inte spelat det, men jag fattar inte varför RE4 inte släpps för PS3 och 360, jag får för mig att många skulle skaffa det. Fast det kanske bara är entusiaster som skulle köpa det?Förövrigt hoppas jag på en RE-make av RE2 som enligt mig är det bästa i serien. Det skulle vara extra kul med just det för att de skulle kunna implementera Co-Op-spel eftersom det ju är 2 storylines i det spelet, börjar på varsin sida av elden
Postad 16 March 2009 - 11:54
Dude, en remake av RE2 med RE5 motorn hade varit awesome!Förövrigt hoppas jag på en RE-make av RE2 som enligt mig är det bästa i serien. Det skulle vara extra kul med just det för att de skulle kunna implementera Co-Op-spel eftersom det ju är 2 storylines i det spelet, börjar på varsin sida av elden
Postad 16 March 2009 - 17:37
Men herregud, förstörde spelet..
Va hade ni väntat er?
Bowser åker ju iofs på spö i varje spel medan
Postad 17 March 2009 - 00:03
+ Grafiken var riktigt snygg
+ Coop var riktigt kul
+ Skön känsla att man måste leta ammo för att överleva, inte bara springa och slösa liksom
Nu blir det att köra igenom det snabbt på amatör för att låsa upp lite fina grejor, sen bär det av för Professional!
Förresten är det någon som märker någon skillnad mellan att använda skyddsvästarna jämfört med att inte använda dem alls?
Redigerat av Unregistered78af1102, 17 March 2009 - 00:06.
Postad 17 March 2009 - 00:17
Tack för att du förstört Super Mario Galaxy för mig nuMen herregud, förstörde spelet..
Va hade ni väntat er?
Postad 17 March 2009 - 00:33
Postad 17 March 2009 - 00:54
Jäkligt bra och kul spel på alla sätt o vis, men shiet vad det har spårat ur.
Spoilerverkar ju vara tagna rakt ur Metal Gear Solid ochSpoilerkänns som någotfrån ett Final Fantasy.
Postad 17 March 2009 - 09:54
Någon som har ett tips på att få in lite mer pengar? Får man mer pengar på högre svårighetsgrader?
Postad 17 March 2009 - 10:53
Postad 17 March 2009 - 11:07
Postad 17 March 2009 - 11:10
gamertag: bajsniklas
Postad 17 March 2009 - 11:14
Fy fan va sista banan va dryg, tror vi dog över 20 gånger. Skönt att klara av det, men känns inte som om jag vill spela om det just nu. 10 timmar tog det på Normal, lär bli ett försök på veteran lite senare för att kolla läget, borde vara genomförbart med infinite ammo på mina uppgraderade vapen.
Någon som har ett tips på att få in lite mer pengar? Får man mer pengar på högre svårighetsgrader?
Alla svårigheter ger lika mycket cash. Förutom Professional som ger det dubbla.
Jag har klarat ut spelet 2 ggr på Veteran nu innan jag och polaren gett oss på Professional. Självklart utan att köra infinite ammo på något vapen. Det kommer bli en underbar känsla när det är klart då
Sen kör jag nog igenom spelet på Amateur med infinite ammo och samlar de BSAA Emblems man saknar, fixar S i betyg på alla kartor och plockar lite lösa achievements man inte fått under de tidigare playthroughs
Postad 17 March 2009 - 11:43
Postad 17 March 2009 - 13:15
Har inga direkt problem alls med Tösen.
Postad 17 March 2009 - 13:27
Alla svårigheter ger lika mycket cash. Förutom Professional som ger det dubbla.
Jag har klarat ut spelet 2 ggr på Veteran nu innan jag och polaren gett oss på Professional. Självklart utan att köra infinite ammo på något vapen. Det kommer bli en underbar känsla när det är klart då
Sen kör jag nog igenom spelet på Amateur med infinite ammo och samlar de BSAA Emblems man saknar, fixar S i betyg på alla kartor och plockar lite lösa achievements man inte fått under de tidigare playthroughs
Har du haft spelet tidigare än i fredags? Galet att redan klarat av det 2gånger.
Har snart klarat av spelet och har haft det sen i onsdags.
Nu har jag som sagt inte klarat av det, och kommer inte ihåg hur det funkade i 4an.
Men om man uppgraderat sina vapen, kan man välja om man vill ha uppgraderade eller ej när man sen spelar om det igen?
Annars måste det ju bli enklare andra gången, fast man väljer en högre svårighetsgrad.
Ska ju helst vara som Resident Evil 1, om man väljer Chris så får man börja med mer eller mindre endast kniv.
Postad 17 March 2009 - 13:49
Ställde in aiming speed på fast och invert Y direkt och hittar igne fel på kontrollerna ALLS! (alltså farhågorna om att det skulle vara sämmre än RE4 dom många skrev).
Jag skruvade ner mina förväntningar en aning, men fortfarande med ett "must buy game" i åtankarna, och blev mer än positivt överraskad
Två av de största skriverierna i det negativa tecknet (Kontrollen och Sheva:s AI) tycker jag kommer ganska mycket på skam. Tycker det funkar "helt OK" till "mycket BRA".
Co-Op läget är nog det bästa i sitt slag
Postad 17 March 2009 - 14:23
Jag har inte heller några problem med tösen, jag ger henne inte så mycket ammo men så spelar jag det på Normal iof, så jag kan nästan sköta skjutandet själv.
Postad 17 March 2009 - 14:29
Jag körde igenom demot i splitscreen, tyckte det var snudd på självplågeri även med gigantisk bild via projektor.
Ja tycker faktiskt splitscreen funkar riktigt bra, även om ja inte har gigantisk bild utan bara 90".
Ljud: Ja o polaren klara spelet på 10timmar o 30min när vi spela igenom det i helgen.
Dog ett par gånger så kanske spela runt 13timmar totalt innan vi klarade det.
Vi fastna inte någonstans utan de flöt på smidigt hela tiden.
Postad 17 March 2009 - 21:03
Spoiler
Redigerat av Unregistered6116c5cb, 17 March 2009 - 21:08.
Postad 17 March 2009 - 21:34
Tyckte det var rätt okej, dock så blev väl banorna lite sådär... Tycker det är oftast roligast i början, mer skrämmande då, sen så brukar det gå utför för skrämslen och bli mer kötta kötta.
Det är synd att man inte kan se hur lång tid det tog att klara av spelet.
----
Det kunde man visst, 10½timme tog det.
Redigerat av Really, 17 March 2009 - 21:46.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
2 bilder
30 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?