När man väl fått igång FF så ger den ju inte alls den feedback man beöver för att känna hur greppet är.
Återgår till mitt gamla nyupptäckta Forza 2 istället
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 27 February 2009 - 21:32
Nja, det här får ligga på hyllan tills det kommer en patch :-(
När man väl fått igång FF så ger den ju inte alls den feedback man beöver för att känna hur greppet är. Återgår till mitt gamla nyupptäckta Forza 2 istället Postad 28 February 2009 - 13:22
Lite tråkigt att det inte är så mycket effekt i FF men spelet är ju riktigt roligt att köra online.
Verkar som de flesta som är ute och kör är hyfsat seriösa i alla fall. När jag testade Forza 2 på nätet var det ju katastrof vad gäller personerna som var ute och körde. I stort sett bara idioter som antingen var ute efter att förstöra eller så hade de taktiken att krocka bort en för att kunna köra om. Ofta användes spelet bara som en chatt och bilkörandet gick ut på att sladda runt och visa upp vilken häftig bil de gjort. Jag är så glad att de inte har med en sådan meningslös del i ett bilspel som att kunna "modda" sin bil med dekaler med mera. Race Pro verkar vara mer seriöst racingspel där man åtminstone kan förvänta sig att få köra ett riktigt race med schyssta motspelare. I övrigt tyckte jag Forza 2 var ett kanonspel men tyvärr funkade det inte att köra multiplayer online pga alla snorungar som körde. Redigerat av Depeche, 28 February 2009 - 13:23. Postad 28 February 2009 - 14:29 Hur känns Forza 2 efter att ha kört Race Pro? Jag tycker ju att körkänslan i Race Pro är helt överlägsen den i Forza 2, skulle kännas konstigt att gå tillbaka till den sämre känslan nu. Postad 28 February 2009 - 16:53
tycker forza 2 är grymt med ratten! i varje fall med vissa bilar, det är klart roligare o bättre spel med ratten! men min tjej lirade först forza 2 med ratt o sedan race pro o hon klagade en massa på forza o åkte över hela vägen medans race pro körde hon som bara den på o jag vart riktigt stolt.
ja man märker verkligen att dom som kör race pro är rejsputtar o tar det på allvar! vilket är oerhört skönt! Postad 01 March 2009 - 03:49
Jag tycker också att det är enormt mycket lättare att köra Race Pro, just för att känslan är så mycket bättre.
Postad 01 March 2009 - 21:11 Håller med om att Race Pro känns mer realistiskt, men det skulle kunna vara så mycket bättre om man kände vägen mer i ratten. Därför väntar jag med Race Pro tills dom fixat det. Postad 05 March 2009 - 20:07
Efter 39 reviews hamnade det på.... 72%. Tråkigt egentligen. Postad 05 March 2009 - 20:58
Ja, trist. Men det är antagligen för att spelet är lite avskalat, både i funktioner och grafik. Tror jag.
Har inte problemet med ratten, BuTTuS, eftersom jag inte har ratt. Väntar tills en uppdatering kommer innan jag skaffar ratten, eftersom det verkar vara lite problem med den (och eftersom de jag pratat med som kört med ratt faktiskt kör snabbare med handkontroll). Postad 05 March 2009 - 21:29
Är det inte nå som är fel på ett bilspel som ska vara åt simulatorhållet att det ska gå snabbare med handkontroll..
Låter helt orimligt...Borde ju knappt gå att köra med handkontroll eller är ja ute å svammlar ? Postad 05 March 2009 - 23:25
Det undrar jag med! vill testa det innan jag köper det... I vanliga fall hade jag inte tvekat en sekund men nu har jag blivit snål...
Postad 05 March 2009 - 23:59 Nja. De måste ju göra så att det fungerar till handkontroll när det är på konsol. Och en handkontroll går, givetvis, mycket fortare att röra från ett fullt rattutslag till ett annat, än vad det går att göra med ratt. Det var ju samma sak med Forza 2. Alla snabba tider var satta med handkontroll (i det spelet kunde man se vad de som kört hade använt för typ av kontroll). Postad 06 March 2009 - 17:01
Jag kan dock inte fatta hur man kan köra ett racingspel med handkontroll.
Känns ju som hela känslan med ett bilspel förstörs. Jag skulle aldrig klara av att köra med handkontroll i alla fall. Kan tänka mig att man kan sätta hyfsade varvtider med handkontroll med en sådan körstil där man sliter in bilen i kurvorna och svänger kraftigt men under ett längre race borde det inte fungera särskilt bra. Däcken borde bli överhettade och tappa rejält med grepp. Några få varv kan det nog funka med handkontroll men som sagt ett längre race borde döda däcken om man våldar in bilen i kurvorna. Postad 06 March 2009 - 17:18
Fullt möjligt att det är mer skonsamt mot t.ex. däcken om man kör med ratt. En lång kurva där man svänger lite borde ju vara lätt med ratt, där man ibland behöver smådutta med handkontroll.
Och jag är helt övertygad om att känslan blir bättre med ratt. Postad 06 March 2009 - 21:26
Ok att det går fortare med handkontroll att från fullarattutslag men är det realistiskt ska man ju ändå tappa mycker mer pga att man inte alls har samma precision på styrningen och även gas/broms.
Vore ju verkligen kul om det är som Depeche säger :-) Postad 07 March 2009 - 18:48
Gasen har jag inga problem att dosera med handkontroll, men bromsen är riktigt svår att dosera.
Postad 08 March 2009 - 12:39
Jag kan tycka att handkontrollen är mer mjuk och förlåtande i tex Forza 2 än racepro. Som exempel så kan du ju aldrig ge fullt rattutslag i forza i hastighet, utan endast såpass mycket utslag att bilen inte understyr. I racepro så händer det oftare att man får "dutta" med spaken för att svänga in... Får se hur länge jag håller mig innan jag bygger en rejsstol framför TVn med en fanatec ratt hehe.
Postad 08 March 2009 - 13:41
Då får du vänta på att Fanatec släpper en ratt som passar till 360 först...
Postad 12 March 2009 - 20:43
Någon mer än jag som stör sig på fördröjningen i ratten? Det blir ju nästan omöjligt att häva sladdar... Får säga att jag är väldigt besviken på det här spelet. Att grafiken suger kan jag ta, och att Force Feedbacken krånglar har jag lärt mig leva med, men det ska för tusan inte finnas fördröjning mellan ratt och hjul, inte när de marknadsfört spelet som en simulator!
Postad 13 March 2009 - 16:32
Det är ju rejält tråkigt att ratten inte lirar med det här spelet (än). Jag håller med, det är en ordentlig miss.
Med kontroll märker jag inget sånt, men visst f-n borde det fungera bra med ratt. Bättre att vänta med att släppa spelet om det är såna problem. Postad 13 March 2009 - 17:20
Märkligt!
Kör själv med kontroll men har testat med ratten och upplevde inga sådana problem (körde på professional utan några assists). Tvärtom tyckte jag ratten funkade mycket bättre än när jag provade med Forza 2! Grym känsla som gör att jag överväger starkt att skaffa en ratt själv. Postad 13 March 2009 - 20:24
Köpte Race Pro och har testat det ett par timmar och idag. Jag skulle nog inte påstå att det är suupermycke bättre än Forza 2. Inte på alla punkter iaf..
Känslan är annorlunda, inte nödvändigtvis mycket skönare, eller bättre. Och speciellt svårt skulle jag inte vilja påstå att jag tycker det är! Speciellt inte om man kör ett par varv så man kan banan ( om det inte är banor man kan sen innan ). Självklart blir det myyycke roligare och skönare när man börjar komma in i det lite så man börjar pressa och ligga på gränsen och så, men det är ändå långt ifrån perfekt, eller t.om GTR för den delen... Men jag är nog ännu inte missnöjd med spelet iaf =) Kan tänka mig att det blir en del sköna race om man kör mot någon/några som är duktiga och schyssta på live. Postad 14 March 2009 - 11:25
Tycker spelet blev roligare efterhand. Känslan är bättre än Forza tycker jag , särskilt om man stoppar in Forza efter man kört RP en stund , då märks det tydligt. Bilarna är sköna och har ett nice sound. Grafiken suger , är kantigt och stelt , men det kan jag leva med då ja inte tittar så mkt på omgivningen ändå i ett racespel. Menysystemet är ett skämt , gillar det verkligen inte alls.
Postad 15 March 2009 - 09:35
För egen del tycker jag att det oftast är riktigt bra! Många seriösa racers. Men visst ibland räkar man ut för dem som bulldozar in i första kurvan och inte drar sig för att döna in i en bakifrån... Postad 15 March 2009 - 17:12
Jag måste säga att jag stör mig på att skador och krockar och sånt är grymt kasst faktikst...
Postad 19 March 2009 - 08:45
Testade speelt igår och känslan är god, i alla fall när man körde med radical. Grafiken var sådär, påminner mest om generation 1 Xbox 360 spel.
Men varför kan man inte göra om sin kontroll efter eget behov, kom igen det är 2009. Jag vill kunna gasa och bromsa med höger styrspak Redigerat av Danhill, 19 March 2009 - 08:48. Postad 19 March 2009 - 11:06
OT: apropå radical så kommer ett tips här, gratis en månad till PC, ni får en bil o en bana utöver det alla vanliga kunder fick, jag kan inte se något skäl att inte prova om ni har en pc och en bra ratt
http://www.radicalsp.../virtual-racing Postad 19 March 2009 - 11:46
Hur är det att köra med 360 handkontroll jämfört med den gamla s-kontrollen som var till xbox1?
Är precisionen bättre, joyarna mer exakta eller vad? Funderar ju på att köpa ett 360 så man vill ju inte att det ska bli sämre än första xbox Postad 22 March 2009 - 14:54
Jag har inte brytt mig om att testa spelet online än, men det ska ju tydligen vara ganska så buggigt. Jag har inte heller kört med ratt och kunnat testa FFBn då jag inte har någon till X360.
Det jag dock kommit fram till under lite singleplayer-spelande är: Skade-modelleringen är i stort sett totalt värdelös. Visuellt sett ser skadorna lite bättre ut än tidigare simbin-spel, men det är allt. Ställer man in att skadorna ska va realistiska, så kan man ändå braka in i väggar i 200+ km/h om och om igen utan att bilen tar särskilt mycket skada. Till och med om man förlorar hjulen på bilen så går det hur bra som helst att fortsätta köra. Jag fattar inte varför dom ens brytt som om att lägga till fler skade-lägen där man tar mindre skada, det hade räckt med "off". Sen är det regnet. Det påverkar inte körningen på något sätt mer än det kanske blir lite sämre sikt. Buggarna i multiplayer är väl kanske det viktigaste att dom får ordning på nu, men ovanstående punkter måste också fixas innan jag kan ge detta spel godkänt i betyg. Postad 22 March 2009 - 15:57
Jag har testat flera gånger att köra in i väggar i +200 km/h. Varenda gång har jag blivit stående i gruset utan att ta mig därifrån.
Postad 22 March 2009 - 16:42
Tycker det är riktigt coolt online även om det är liite laggigt emellanåt (när folk joinar sessionen)... sen finns det en del lite småbuggar som gör att leaderboarden är tokfel och vissa race droppar och så men det kan man väl leva med fram till patchen som inte skall vara alltför långt borta...
Postad 22 March 2009 - 17:32
Mycket märkligt. Kanske är det någon bugg i spelet som gör att inställningarna man gör i menyerna inte går igenom? Får prova vidare, men hittills har jag inte lyckats göra så mycket mer än att få bilen att bara se ut som att den är skadad. Postad 22 March 2009 - 17:46
Ang. skadenivån. Finns det inget "proläge" man kan aktivera?
Låter som om ni kör på arcade eller nåt liksom Postad 22 March 2009 - 18:07
Det finns inget arcade-läge, däremot finns det novice, semi-pro och proffesional som tillåter olika mycket hjälpmedel osv.
Skadorna kan man ställa in på off, forgiving, intermediate eller realistic. Jag har minimalt med driving aids igång och skador på "realistic" men har inte lyckats att få bilen att få något sätt bli okörbar efter att ha kraschat gång på gång, inte ens utan framhjulen kvar. Smäller man in i hög fart i en vägg eller så i något av deras pc-spel så är man ju körd direkt. Känns konstigt att de har valt att göra såhär i Race Pro, när de ändå har olika nivåer på skadorna så kan väl då den högsta nivån få vara vad den kallas. Jag hoppas inte de fortsätter såhär sen när de lanserar denna spelmotor på pc. Edit: Jag har nu testat spelet lite mer och kommit fram till att skade-problemet bara verkar vara för vissa bilar, kanske till och med bara en bil (Aston Martin DBRS9, vilket är den jag kört mest). Denna bil verkar helt oförstörbar, medan andra bilar i GT Club-klassen blev svåra att köra efter en rejäl smäll (men dom slutar ej att fungera helt). Redigerat av Mr. A, 27 March 2009 - 19:28. Postad 26 March 2009 - 17:39
Yes, hoppas detta stämmer!: "Fixed force feedback detection for wheels and slightly improved strength of force"
http://www.ataricomm...mp;postcount=14 Postad 27 March 2009 - 19:59
Inget nytt om ett demo?
Har köpt en elite och var inne och tittade på marketplace men det fanns bara lite filmer Postad 18 April 2009 - 17:00
Har också kört lite nu (c.a två timmar). Är väl inte direkt imponerad.
Har ju iofs. ingen ratt men de har fått till det bra med gamepaden. Finns jäklit många finjusteringar man kan göra för att få styrningen bra. Inga problem där. Dok vet jag inte om man kan välja vilka knappar som ska göra vad. Körde default. Ljudet var med mitt 5.1 hemmabiosystem ok. Har inte hunnit köra så mycket online än så jag kan inte uttala mig om huruvida man hör andra bilar bra. Men det jag hört hittills låter bra. Grafiskt är det grynigt ala' första xbox tidens spel. Klar besvikelse där. Långt ifrån Forza2 snyggt om man säger så. Sitter här hemma med en samsung Q96 42" plasma som matas med hdmi så det är inget fel där liksom. Det kan också uppstå en viss screen tearing vilket inte känns ok med en så här kraftfull konsol. Ryckighet i grafiken kan förekomma också. Känns väl så där när det är ett långt ifrån snyggt spel Provade lite online idag och det kom fram hela otroliga 4 (!) servar. Då hade jag ändå ställt in att den skulle visa alla tänkbara servar. Är spelet för nytt eller är det för få som kör online? Eller har det helt enkelt inte sålt bra? Online var lite småförvvirat, ingen förvarning om hur lång qual man hade. Det kunde iofs. poppa upp ett mess att nu var det 20sec. kvar. Då fick man sno sig på att save de eventuella inställningar man vill göra innan rejset började. En bugg som är irriterande är att de inställningar man gör kanske inte alls ligger kvar sedan. Man får hela tiden dubbelkolla att det är sparat och laddat som det ska. Lite tröttsamt. Man tappar förtroendet för spelet på något sätt. Ibland när man save'ar så kommer det upp "not saved" Efter ett lopp så kom det ingen slags "after race" info. Bara ett snabbt "host closed session". Ska det vara så eller är det den som hostar som bryter eller vad? Körde ändå på tre olika servar och samma sak varje gång. När man ska testa lite olika bilar så är det få man kan välja. Tydligen kan man välja de som är rödkryssade ändå eller? Ska kolla lite mer när jag får tid. Tyvärr tror jag man jämför för mycket med forza2 vad gäller enkelheten, menyer, onlinebiten osv. Men det kanske tar sig om man fortsätter att ge spelet en chans. Postad 18 April 2009 - 17:15
Det är lite fattigt, jämfört med Forza 2. Det är ju körupplevelsen det här spelet bygger på.
Det där med "qual" du skriver, man har bara ett varv att kvala, men du kanske menar träningen innan? Där är det hosten som styr tiden, helt och hållet. Postad 18 April 2009 - 18:31
Kan nog vara så att det bara är ett varv att kvala på. Man är väl för van vid pc-simmarna där man kan se tiden på kvalet uppe i något hörn hela tiden.
Man har en helt annan koll då. Man får väl ställa in mer "offline" och sen ha färdiga setuper när man ska gå online. Postad 19 April 2009 - 17:56
Jag skulle vilja påstå att jämnfört med GTR 2 är det här spelet tootaalt meningslöst.
Postad 19 April 2009 - 18:30
Men där är du ute och cyklar på djupt vatten. GTR2 finns inte till Xbox360.
Postad 19 April 2009 - 19:38
Men att då skriva att Race Pro inte tillför något är ju bara svammel. Om GTR2 hade funnits till 360 hade det varit en relevant kommentar.
Vi är i 360-delen av forumet... Postad 19 April 2009 - 23:56
Det är inte alls irrelevant? Om man ändå ska krångla med ratt och grejer, som dessutom bara finns i halvdana versioner till xbox ist för t.ex logitech momo till pc, så är det lika bra att spela på pc. Att säga att PC-gaming är dött är bara dumt sagt. Race Pro ska vara nån form av GTR till xbox och uppenbarligen har det blivit en väääldig fördummning och förenkling. Ska man ha simulator av den här typen så är Race Pro totalt meningslöst i jämförelse med GTR, enligt mig.
Postad 20 April 2009 - 13:54 Fast GTR 2 och Race Pro är ju rent utsagt genomuselt jämfört med att hoppa i C6:an och bränna gummi och en halv tank soppa på en sådär tjugo minuter... Känns dock mer vettigt att jämföra äpplen och äpplen - således jämförs spel till xbox 360 här... Postad 20 April 2009 - 19:35
Köpte detta spel idag, en riktig besvikelse! Grafiken är under all kritik för att vara 2009 och ljudet är riktigt sämst. Ska spela till för att kolla hur handlingen är på bilarna.
Tur att jag bara betalade 199:- för spelet... Postad 21 April 2009 - 17:38
jag tycker nog inte det är irrelevant. Samma utvecklare. Och ratt och skit håller folk på med.. En Pc har väll alla? Säger bara att vill man ha simulator så är det här värdelöst i jämnförelse... Det är en helt hållet befogad jämnförelse. Postad 21 April 2009 - 17:40
Suck! Inser du inte att vi 360-spelare (de flesta av oss) vill slippa mecket med att spela på PC?
Ska du prata PC-spel kan du hålla dig i den delen av forumet. Finns många spel som blir "meningslösa" när man gör såna jämförelser. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |