Guitar Hero IV
382 svar till detta ämne
Postad 26 februari 2009 - 09:12
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1 848 inlägg
Om någon var nyfiken hur det gick med min pedla så skickade dom en ny rackarns fort. Det vara bara att gå inte på deras hemsida och hävda att den var trasig så kom det en ny i posten.
Fick du med någon retursedel för att skicka tillbaks den gamla?
Postad 26 februari 2009 - 18:53
vanka
-
vanka
-
Användare
-
-
207 inlägg
Fick du med någon retursedel för att skicka tillbaks den gamla?
Nej. Jag fick helt enkelt bara en till extra förutom den trasiga då.
Postad 26 februari 2009 - 21:33
bjorn539
-
bjorn539
-
Rookie
-
3 inlägg
Hejsan
Jag är sugen på att spela igenom careermode tillsammans med några som kan spela gitarr/bas och trummor på hard eller expert. Om det är någon som vill gå med i mitt band  , är det bara å lägga till bjorn539 och invita mig
Postad 27 februari 2009 - 12:28
Pajje
-
Pajje
-
Användare
-
-
210 inlägg
Hallå, tänkte bara berätta hur det gått för mig =) Min gitarr krånglade med "neråt-strummen", den tog inte jämt, de på ica maxi ville ha in hela paketet när jag var dit första gången med endast gitarren+kvitto. Kundtjänst där ville ha in heeela paketet så det var bara att vända. Jag testade ringa icas kundtjänst men där sa de bara att vill butiken ha in hela paketet så är det det som gäller.
Nu har jag äntligen tagit mig i kragen, och var in med hela paketet igår till ica maxi, men gissa vad som händer då?! Nä dåå går det fin fint att bara byta ut bara gitarren skönt på ett sätt, men ett j*%#! krångel å tjorv ska de allt va innan nått funkar, kånka runt på hela paketet fram å tebax osv osv 
Nåja ny gura nu, får se hur länge det tar innan den börjar tjorva =)
Ha det
Skönt att det löste sig! Hade exakt samma problem med min, men det var inga problem att fy en ny gitarr (ICA-Maxi i Skövde). Fick en direkt, han frågade inte ens vad som var fel, fick tom en karta med klistermärken med också så jag kunde pimpa till den nya!
Postad 03 mars 2009 - 11:44
Pajje
-
Pajje
-
Användare
-
-
210 inlägg
Och nu har den nya gitarren pajjat den med, exakt samma fel. Har spelat 4-5 låtar med den...Börjar bli lite less faktiskt.
Postad 03 mars 2009 - 12:20
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3 057 inlägg
Kan bero på ditt nick
Näe men det är ju ruskigt dåligt... hatar när saker går sönder och när det händer flera gånger och så tätt är det ju skitjobbigt.
Postad 03 mars 2009 - 15:41
Unregistered1919ead0
-
Unregistered1919ead0
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Och nu har den nya gitarren pajjat den med, exakt samma fel. Har spelat 4-5 låtar med den...Börjar bli lite less faktiskt. 
Tråkigt! Jag har inte heller lirat många låtar med min nya gitarr. Strummen glappar iaf inte (än) men tycker den känns sämre överlag. Halsen känns ranglig (den rör sig upp och ner lite i fästet till gitarren) och whammy:n håller sig inte på stället man satt den på utan när man lirat ett tag så hänger den alltid rakt ned vilket är jobbigt när man snabbt vill få tag i den =\ Man kanske kan få lämna tillbaka gitarren å få lite rabatt istället på paketet så kan man lira med GH3-guran, den funkar fin fint än! (ja den lever om mer men spela roll, den funkar!) Du får berätta vad dom säger på ICA sen när du varit in med denna gitarr också! /Fredrik
Postad 03 mars 2009 - 15:44
KeeKe
-
KeeKe
-
Användare
-
-
180 inlägg
min håller jättre bra, bara trummorna som gått sönder men de va för min flickvän spela och slog på den flippen man lägger trummpinarna på
Postad 19 mars 2009 - 11:01
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1 848 inlägg
GH-Metallica släpps ju snart undra hur länge man får vänta på sina egna husgudar: (nu är väl detta fan-art, men fan vad jag vill ha detta spel om det skulle komma ut)
Postad 21 mars 2009 - 16:20
`rzr
-
`rzr
-
Beroende
-
-
1 067 inlägg
Måste man ha två st mottagare om man vill spela två pers med två gitarrer?
Försökte nämligen igår med 2 gitarrer å 1 mottagare men det gick nu inte överhuduvtaget. Verkar riktigt dumt isåfall.
Postad 22 mars 2009 - 15:23
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1 848 inlägg
Måste man ha två st mottagare om man vill spela två pers med två gitarrer?
Ja.
Postad 09 april 2009 - 21:48
svartpippi
-
svartpippi
-
Lärjunge
-
-
471 inlägg
Köpte GH:WT på releasedagen, men pga av flytt och husvisning och allt sånt så har det inte blivit av att packa upp förräns nu då jag börjat komma till rätta i nya huset. Tänkte då sätta upp grejerna och lira i påsk, packar upp allt och glad i hågen börjar jag montera, läser inte manualen (gör jag nästan aldrig, och inte gått bet än) men det var ju ingen match att sätta ihop allt, men när jag ska sätta dit cymbalerna inser jag att något saknas, cymbalerna kan inte bara sitta så där löst och ser då gängerna på pinnen som man sätter cymbalerna på och inser att det måste ju vara några muttrar där, men var sjutton är muttrarna, går igenom lådan både en och två gånger men det finns inga med. Hittar en plutteliten skruv i kartongen och börjar kolla över stativet där det ser ut att vara den sortens skruv och hittar att det saknas en, sätter dit den och det är inge fel på gängerna, de har väl inte skruvat dit den ordentligt, kollar över alla skruvar en extra gång.
Aarrrggghhhhh, klantskallarna har missat att packa ner de där s.k. spännmuttrarna.
Försökte felanmäla till redoctane men finns inget val för saknade muttrar utan bara trasiga eller saknade cymbaler.
Hur sjutton löser jag detta, har ingen lust och åka 10 mil enkel resa för att lämna tillbaka hela kitet (hade 8km till butiken där jag köpte spelet men nu bor jag på andra sidan Stockholmen och har närmare 10 mil enkel resa till butiken, så det blir 20 mil tur och retur för 2 plastmuttrar.
Hilfe!
Redigerat av svartpippi, 09 april 2009 - 21:55.
Postad 09 april 2009 - 22:37
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1 298 inlägg
Köpte GH:WT på releasedagen, men pga av flytt och husvisning och allt sånt så har det inte blivit av att packa upp förräns nu då jag börjat komma till rätta i nya huset. Tänkte då sätta upp grejerna och lira i påsk, packar upp allt och glad i hågen börjar jag montera, läser inte manualen (gör jag nästan aldrig, och inte gått bet än) men det var ju ingen match att sätta ihop allt, men när jag ska sätta dit cymbalerna inser jag att något saknas, cymbalerna kan inte bara sitta så där löst och ser då gängerna på pinnen som man sätter cymbalerna på och inser att det måste ju vara några muttrar där, men var sjutton är muttrarna, går igenom lådan både en och två gånger men det finns inga med. Hittar en plutteliten skruv i kartongen och börjar kolla över stativet där det ser ut att vara den sortens skruv och hittar att det saknas en, sätter dit den och det är inge fel på gängerna, de har väl inte skruvat dit den ordentligt, kollar över alla skruvar en extra gång. Aarrrggghhhhh, klantskallarna har missat att packa ner de där s.k. spännmuttrarna. Försökte felanmäla till redoctane men finns inget val för saknade muttrar utan bara trasiga eller saknade cymbaler. Hur sjutton löser jag detta, har ingen lust och åka 10 mil enkel resa för att lämna tillbaka hela kitet (hade 8km till butiken där jag köpte spelet men nu bor jag på andra sidan Stockholmen och har närmare 10 mil enkel resa till butiken, så det blir 20 mil tur och retur för 2 plastmuttrar. Hilfe!
Jobbigt läge! Själv så fick jag bara med ETT batteri! Låg löst i kartongen. Köpte också mitt på release dagen. Man skulle kunna tro att man köpt skiten begagnat!
Postad 09 april 2009 - 23:11
nickr
-
nickr
-
Användare
-
-
124 inlägg
Köpte GH:WT på releasedagen, men pga av flytt och husvisning och allt sånt så har det inte blivit av att packa upp förräns nu då jag börjat komma till rätta i nya huset. Tänkte då sätta upp grejerna och lira i påsk, packar upp allt och glad i hågen börjar jag montera, läser inte manualen (gör jag nästan aldrig, och inte gått bet än) men det var ju ingen match att sätta ihop allt, men när jag ska sätta dit cymbalerna inser jag att något saknas, cymbalerna kan inte bara sitta så där löst och ser då gängerna på pinnen som man sätter cymbalerna på och inser att det måste ju vara några muttrar där, men var sjutton är muttrarna, går igenom lådan både en och två gånger men det finns inga med. Hittar en plutteliten skruv i kartongen och börjar kolla över stativet där det ser ut att vara den sortens skruv och hittar att det saknas en, sätter dit den och det är inge fel på gängerna, de har väl inte skruvat dit den ordentligt, kollar över alla skruvar en extra gång. Aarrrggghhhhh, klantskallarna har missat att packa ner de där s.k. spännmuttrarna. Försökte felanmäla till redoctane men finns inget val för saknade muttrar utan bara trasiga eller saknade cymbaler. Hur sjutton löser jag detta, har ingen lust och åka 10 mil enkel resa för att lämna tillbaka hela kitet (hade 8km till butiken där jag köpte spelet men nu bor jag på andra sidan Stockholmen och har närmare 10 mil enkel resa till butiken, så det blir 20 mil tur och retur för 2 plastmuttrar. Hilfe!
Det räcker med ett par vanliga muttrar, men jag kommer inte ihåg vilken storlek jag använde. Jag har för mig att de ska vara halvtums gängade i alla fall. Jag fick inte heller med några skruvar, så jag körde med ett par vanliga muttrar ett tag tills jag åkte till inköpsstället.
Postad 10 april 2009 - 01:27
svartpippi
-
svartpippi
-
Lärjunge
-
-
471 inlägg
Batterierna till trummorna låg båda lösa i lådan.
Samma tanke slog mig oxå, att detta måste var beggat men eftersom båda kartongerna var tejpade så misstänker jag att de har hafsig/taskig logistik just för trumdelen.
Hittade kontaktinfo till Svenska Activision supporten, hoppas de kan hjälpa till efter påsk, får väl knata in på ett gamestop som ligger närmare, borde ju inte vara helt omöjligt att de kan skaka fram delarna och sen får de köra supporten bakåt i sina led, fast var jag har kvittot vete sjutton, men det ska ju inte behövas för prylarna har ju inte funnits speciellt länge (fast gamestop kanske vill veta att jag köpt det där så de inte behöver fixa någon annans butiks skitgöra, jaja jag får väl leta reda på det, undrar just i vilken flyttkartong alla kvittona åkte ner i.
Redigerat av svartpippi, 10 april 2009 - 01:46.
Postad 10 april 2009 - 16:16
mrspl
-
mrspl
-
Lärjunge
-
-
400 inlägg
Trodde samma sak hade hänt mig när jag packade upp min bundle. Letade som en tok bland alla grejer efter sista muttern och mycket riktigt under soffan låg den, den måste ha åkt med på någe mystiskt sätt när jag "packade" upp trummorna.
Postad 28 april 2009 - 19:43
Unregistered883bce2a
-
Unregistered883bce2a
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Någon mer än jag som har problem med att donglarna stör ut PS3:ans WLAN?
Postad 05 juli 2009 - 21:23
Unregistered7c808eec
-
Unregistered7c808eec
-
Mästare
-
-
3 866 inlägg
Nej nu tar jag och livar upp den här gamla tråden lite!
Är total nybörjare på allt vad GH heter, men fick en gura intryckt i famnen när jag var hos polare i dag och deras barn just hade fått hem GHWT. Så medan övriga gäster satt i finrummet och drack kaffe så stog jag med kidsen på övervåningen och rev av "Eye of the tiger" och det var ju rätt fränt, lite biten blev man!
Nu till min fråga: Eftersom man inte är nån gammal dödsmetallrockare direkt (och därmed inte känner igen så värst många låtar på skivorna) så undrar jag om man det finns nåt online-bibliotek med låtar där man köper enstaka låtar och laddar ner till sin hårddisk? (typ som SingStore) Kan man surfa på nätet och kolla vilka låtar som finns där? (alltså inte bara gå online inuti spelet) Vad kostar låtarna? Är i första hand intresserad av "riktiga" gamla klassiska låtar, inte sånt som folk har lekt ihop själva på GH Tunes eller vad det heter.
Rock on!
Postad 06 juli 2009 - 16:33
Pajje
-
Pajje
-
Användare
-
-
210 inlägg
Ja, det finns det, men om man kommer åt det on-line vet jag ej, men i PS-store kan man se vad som finns, dock ej provlyssna som i spelet. kostar 20:- låt eller 50 för ett paket med 3 (ej valfritt då, utan det finns färdiga paket)
Tyvärr inte samma feta utbud som till Rockband-serien, där finns det mycket att välja på.
Nu är det ju tyvärr inte så mycket dödsmetall i GH, utan rätt blandat, så du klarar dig ett bra tag på det som finns i spelet tror jag.
/Pajje
Postad 07 juli 2009 - 05:23
Unregistered7c808eec
-
Unregistered7c808eec
-
Mästare
-
-
3 866 inlägg
Aha, tackar för info, blir till att kolla in PS store då!
Funkar det att köpa från amerikanska storen??
Blir gitarrerna mycket bättre varje gång de ger ut en ny skiva, eller klarar man sig med GH4-gitarren?
Redigerat av Unregistered7c808eec, 07 juli 2009 - 05:54.
Postad 07 juli 2009 - 13:25
Repeat
-
Repeat
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Hehe - nya användningsområden för gitarrerna men jag ser två 360 Guitars - är de andra PS2 eller 3? http://www.youtube.c...h?v=7wQiALEPeFc
Redigerat av Repeat, 07 juli 2009 - 13:26.
Postad 09 juli 2009 - 10:05
Pajje
-
Pajje
-
Användare
-
-
210 inlägg
Nån mer än jag som tycker det blir skönare att vända baspedalen bak o fram, dvs man spelar med hälen istället för främre delen ev foten.
Jag har provat genom att lägga en bok eller 2 under så att själva tryckplattan blir plan, och sen vilar man hela foten på pedalen och trycker till lite lätt med hälen när tonerna kommer. Funkar skitbra för mig och jag får inte kramp i underbenet som jag fick förut.
Har byggt ett litet stöd till pedalen, då det blev lite instabilt med böcker under, så nu funkar det skitbra. Men som sagt, är jag ensam om det här?
/Pajje
Postad 11 juli 2009 - 11:17
Unregistered7c808eec
-
Unregistered7c808eec
-
Mästare
-
-
3 866 inlägg
Om man köper låtar på PS Store, kommer man kunna lira dem fritt sedan? Eller måste man typ klara hela spelet innan man får tillgång till dem? Känns ju rätt avgörande, man vill ju kunna jamma direkt när man har slantat upp...
Kan nån bekräfta om det funkar att handla på US Store och sen lira det på europeisk inloggning?
Postad 11 juli 2009 - 12:50
Pajje
-
Pajje
-
Användare
-
-
210 inlägg
Det går att lira direkt efter man installerat dem, och jag är 99,9% säker på att det inte går att köra låtar man laddat ner på US-konto på sitt europeiska konto, måste vara samma rätt igenom.
Postad 11 juli 2009 - 13:20
kerren
-
kerren
-
Mästare
-
-
2 776 inlägg
Det går att lira direkt efter man installerat dem, och jag är 99,9% säker på att det inte går att köra låtar man laddat ner på US-konto på sitt europeiska konto, måste vara samma rätt igenom.
det beror bara på vart man köpt spelet har man importerat från us så måste man köpa från usstoren och det går alldeles utmärkt att spela dem på sitt eu konto. Men man kan inte blanda et amerikanskt spel med innehåll från eustoren eller tvärt om
Postad 12 juli 2009 - 07:59
Unregistered7c808eec
-
Unregistered7c808eec
-
Mästare
-
-
3 866 inlägg
Låter skumt, låtarna hamnar ju på hårddisken, ska väl inte bara vara åtkomliga med ett viss konto??
I Singstar spelar det ju ingen roll var man köpt låtarna, funkar på alla inloggningar.
Är ni säkra på er sak?
Postad 13 juli 2009 - 19:14
Pajje
-
Pajje
-
Användare
-
-
210 inlägg
det beror bara på vart man köpt spelet har man importerat från us så måste man köpa från usstoren och det går alldeles utmärkt att spela dem på sitt eu konto. Men man kan inte blanda et amerikanskt spel med innehåll från eustoren eller tvärt om
ok, då är jag med, därför jag gardera mig med 0,1%... Nått krux var det med att blanda iallafall!
Postad 13 juli 2009 - 21:40
Unregistered7c808eec
-
Unregistered7c808eec
-
Mästare
-
-
3 866 inlägg
Ursäkta att jag är så trög men menar ni alltså:
Det är ingen idé att jag köper låtar på US-storen eftersom spelet ligger på en europeisk skiva?
Postad 16 juli 2009 - 22:15
Pajje
-
Pajje
-
Användare
-
-
210 inlägg
Ursäkta att jag är så trög men menar ni alltså:
Det är ingen idé att jag köper låtar på US-storen eftersom spelet ligger på en europeisk skiva?
Det är rätt uppfattat! Lite knas, men så är det!
Postad 29 juli 2009 - 20:33
Unregistered02428d26
-
Unregistered02428d26
-
Lärjunge
-
-
434 inlägg
Min röda pad på trummorna funkar skitdåligt helt plötsligt.Ger knappt utslag om jag inte tar i utav helvette , körde igenom DrumTuner programmet och kalibrerade upp den till högasta nivån "20" för och testad lite annat , men utan resultat. Nån som har nå tips på va man kan prova? . Bör man skruva isär skiten för och se om man hittar nått fel ??
Postad 13 augusti 2009 - 07:23
mrspl
-
mrspl
-
Lärjunge
-
-
400 inlägg
Hur var det gick det att köpa lösa pedaler till trummorna ??
Och isf var ?
Postad 13 augusti 2009 - 10:29
-Q-
-
-Q-
-
Forumräv
-
-
670 inlägg
När jag var inne på Media Markt i Jönköping hade de en hög pedaler (inklusive y-split), kanske en 15 stycken. Om jag inte minns fel tog de 299:- för dem, men jag kan ha fel en hundring upp eller ner då jag bara såg dem i förbigående.
De borde ju finnas i de flesta spelbutiker nu kan man tycka.
Postad 16 augusti 2009 - 11:38
Unregistered7c808eec
-
Unregistered7c808eec
-
Mästare
-
-
3 866 inlägg
Nån som vet om de trådlösa mickarna till SingStar funkar ihop med GuitarHero? Hur gör man, jag har testat på måfå att koppla ihop det men inte lyckats få det att funka...
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|