Varför ska man förändra ett överlägset koncept!......men det är väl inte så svårt att man ska lära sig SE mobiler eftersom alla är likadana men i olika skal gamla som nya
![]()
* Officiell Tråd - Sony Ericsson C905 *
Sony Ericsson C905
(Mobiltelefoner)
|
6
|
(80)
|
Inga priser |
vilken är bäst? (3 inlägg)
|
15 år sedan |
Vilken är bäst: Sony Ericsson C905 vs. LG KC910 Renoir (0 inlägg)
|
17 år sedan |
N85 eller C905 (20 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 02 November 2008 - 14:27
Postad 02 November 2008 - 14:30
Varför ska man förändra ett överlägset koncept!
men blir det inte tråkigt i längden el?
Postad 02 November 2008 - 15:10
Tråkigt & tråkigt. Så länge det inte finns något bättre så...men blir det inte tråkigt i längden el?
Jag kallar det idé torsk..hehe
Postad 02 November 2008 - 15:19
Tråkigt & tråkigt. Så länge det inte finns något bättre så...
hahahaha....1-0 till dig
Postad 02 November 2008 - 16:11
Postad 02 November 2008 - 17:31
Såg nu att det var en till på esato som hade knas vid wappande på fourumdelen där.
Redigerat av matvrak, 02 November 2008 - 18:47.
Postad 02 November 2008 - 18:48
Någon som fått DLNA funktionen att funka för att dela ut media?
Bruker det mot PS3. Går lite trögt menannars bra.
Postad 02 November 2008 - 20:31
Bruker det mot PS3. Går lite trögt menannars bra.
Aha, jag har försökt men måste skriva in ett lösen, men har inget minne av att jag lagt in ett lösen manuellt på PS3.
Räcker det att starta Wifi i C905, hittar inget om DLNA?
Jaja jag kommer väl på det så småningom.
Postad 02 November 2008 - 20:40
Postad 02 November 2008 - 20:59
Postad 02 November 2008 - 21:40
Låter lustigt! Men har du inte haft luren i en vecka så lämna tillbaks den! Men jag skulle testa att flasha om den innan. Funkade det simkortet med din förra lur?
Redigerat av matvrak, 02 November 2008 - 21:42.
Postad 02 November 2008 - 22:28
Postad 02 November 2008 - 22:28
Postad 02 November 2008 - 22:47
Oj, capslock.
Postad 02 November 2008 - 23:24
Postad 03 November 2008 - 14:01
Postad 03 November 2008 - 14:46
Inget som jag uppfattat som ett problem.Klämde på den i butik i helgen och fick uppfattningen om att svarsknapparna som är på den övre delen av mobilen är väldigt hala och att man lätt slinter över dessa...är det något jag bara fick för mig? Vad säger ni som har införskaffat den?
Jag använder iochförsig slidfunktionen för det mesta när jag svarar och "lägger på".
Postad 03 November 2008 - 18:57
Postad 03 November 2008 - 19:19
Vilken version hade du innan du uppgraderade och vilken version fick du efter?Jaha då var man dum nog att testa att uppgradera till senaste firmware vilket resulterade i att GPS:n slutade at fungera! Jag använder A-gps i hemmanätverket och kan inte ens få en fixering på stora torget i min stad! KUL!
Postad 03 November 2008 - 19:27
Gjorde en total återställning på luren nu men det verkar ej hjälpa.
Redigerat av matvrak, 03 November 2008 - 19:30.
Postad 03 November 2008 - 20:21
Postad 03 November 2008 - 20:31
Tänk på att det tar extra lång tid att etablera kontakt igen med satelliterna efter en omflashning. Men nätverket borde den ju låsa mot iaf ganska snabbt.Vad har du för inställningar då? Jag är inne i menyn statusinfo, fliken anslutingsstatus och inte händer det mycket jag har valt A-GPS i hemmanätverk. Ska gå ut på gården en sväng och testa igen nu efter att ha flashat om luren.
Postad 03 November 2008 - 20:33
Går jag in under fliken anslutningsstatus så står det ju först söker sedan står det ansluten.
Postad 03 November 2008 - 20:54
Postad 03 November 2008 - 22:17
Har typ aldrig fått GPS signal inomhus, det är i stort sätt att glömma. Oavsett vilken modul jag testat.Japp den inställningen har jag . Fick den att funka nu. Men att köra den inomhus här är bara att glömma! Betongbunker! Det är väl klenare GPS i denna lur jämfört med en "riktig" sådan? Farsan fick signal med sin riktiga GPS när ha satt inimhus medans jag var tvungen att gå ut.
Postad 03 November 2008 - 22:58
Det är nog alltsom oftast svårt att få signal. Jag kan få lite lite signal men blir aldrig "ansluten".
Postad 03 November 2008 - 23:59
Snälla, någon som kan hjälpa mig? Hur går jag tillväga för att få tillbaka alla gamla prylar??
Postad 04 November 2008 - 00:57
Postad 04 November 2008 - 01:13
Jag har kollat minneskortet(med visa dolda filer) på utforskaren i datorn och programfilerna ligger där men det verkar som att deras exefiler eller liknande tas bort av uppdateringen...grrr
Postad 04 November 2008 - 01:18
En liten beskrivning hur man går till väga:
Starta PC-Suite
Klicka på SÄKERHETSKOPIERA OCH ÅTERSTÄLL
Borde komma upp en bild på en telefon (vänster sida) samt en dator (höger sida). Ovanför datorn finns en ruta. Klicka på BLÄDDRA
Hitta mappen som du sparade dina grejer på och klicka sedan på den. Då hamnar den i fältet ovanför datorn.
Då blir knappen ÅTERSTÄLL grön markerad och mobilen kan då återställas med kontakter, kalender m m
Dock har ringsignaler o dylikt försvunnit så dessa får man lägga till själv. (De kanske finns i telefonen någonstans men jag har inte hitta dem än)
Har en fråga gällande FOTOGRAFERING
Man kan ju välja LÄGG TILL PLATS då man tar en bild. Har testat denna funktion och kommit fram till följande (test mellan 2st C905 telefoner!!):
1. Om du tar en bild och har aktiverat LÄGG TILL PLATS och sen MMSar den till någon så kan den personen INTE se var bilden är tagen.
2. Om du däremot blåtandar över bilden så kan mottagaren se vart bilden är tagen.
Hur är det med e-mail? Kan man då se vart bilden är tagen? Och varför kan man inte se då man MMSar över den?
Kanske någon som har ett svar på detta
Postad 04 November 2008 - 07:09
Bluetoothar du den så skickar du nog orginalet och då finns det med.
Postad 04 November 2008 - 19:12
Någon annan som märkt av detta?
Postad 04 November 2008 - 19:25
Postad 05 November 2008 - 09:26
Glömde att titta vad det var för version på kameraprogramvaran innan jag uppdaterade.
Har nu iallafall version 2.4.
Någon som inte uppdaterat till den nya firmwaren kanske kan titta vad dom har för version på kameraprogramvaran.
Det är ju inte säkert att dom uppdaterat den bara för att dom uppgraderar övrig programvara i telefonen.
Vad gäller battaritiden så kan jag väl säga att jag inte märkt någon skillnad än iallafall.
Postad 05 November 2008 - 11:18
1. Om man har lägg till plats på foton så kostar väl dett inget, eller?
2. FInns det något bra kartprogram, typ Google Earth, där man kan läsa av GPS-taggen från bilderna och visa på datorn vart bilden är tagen? Jag fick det nämligen int att funka i google earth.
Postad 05 November 2008 - 13:22
Det kostar lite att använda denna funktion (om du inte har något fastprisavtal på datatrafik).
När du aktiverar Geotagging så får du en liten "blänkare" om att det måste finnas en internetanslutning för att det ska fungera.
Postad 05 November 2008 - 20:13
Postad 05 November 2008 - 21:54
Tycker att det är klar märkbart lägre volym efter uppgraderingen än innan.
Postad 05 November 2008 - 21:59
Jag testade nu med mitt Motorola headset och jag håller nog med.
Tycker att det är klar märkbart lägre volym efter uppgraderingen än innan.
Fan va knäppt allt är! Jag körde en total återsällning på luren och nu verkar volymen vara helt okej igen! Så det rekommenderas! Sedan ska jag knalla ut på gården igen för att kolla att inte GPS:n har lagt av ..igen!
######rs, ska det vara så jämt? Att när man uppdaterar programvaran så blir vissa saker bättre men andra sämre. Detta fenomen har jag råkat ut för ända sedan jag uppdaterade min SEW800 och musispelaren blev kass!
Tack för att du kollade din lur med! Då är nog detta ett inte helt ovanligt fel vid denna uppdatering!
Postad 06 November 2008 - 00:01
Ingen som kan lägga upp lite fler bilder PÅ själva telefonen?? =)
Finns ju hur mycket bilder som helst på nätet och på SE:s hemsida. Här finns jox å bilder om telefonen:
http://www.esato.com...t...&start=4635
Postad 06 November 2008 - 08:15
Jag är väldigt nöjd med min c905 så jag skulle välja den.Om ni fick välja, vilken skulle ni ta av C905 och C902?
Joerlo.
Därmed inte sagt att c902'an är en dålig telefon.
c902'an är ju tunnare och lite smidigare om man är ute efter det.
Jag tycker dock att den är lite för tunn. Svårt att få den att ligga bra i handen.
Användarmässigt är dom ju näst intill identiska. Men som sagt jag är mycket nöjd med min c905'a.
Postad 06 November 2008 - 09:29
Efter uppdateringen så har min batteritid blivit otroligt mycket bättre.
Någon annan som märkt av detta?
Japp! För mig blev det markant skillnad. Jag har varit tvungen att ladda telefonen varje eller varannan dag sedan jag köpte den. Med den förbrukning min telefon nu har, efter uppdateringen, verkar batteriet hålla dubbelt så lång tid.
Dessutom upplever jag att den har blivit lite snabbare när jag kör flera saker samtidigt, t.ex. uppspelning av musik samtidigt som jag spelar spel.
Redigerat av bkd, 06 November 2008 - 09:30.
Postad 06 November 2008 - 18:29
I vilket fall så hoppas jag elgiganten är snabba med deras leveranser .. ända skälet till varför jag köpte där ifrån var pga billig försäkring så allt blev bara 5.4
Postad 07 November 2008 - 04:34
Var idag och köpte blåtands headset, JABRA BT3030, som jag är grymt nöjd med. Någon annan som har denna? Det jag undrar är ifall någon vet hur jag skall höra ringsignalen i hörlurarna då det ringer? Som det är nu så hör man bara korta pip-signaler vid inkommande samtal. Och telefonen skall inte låta utan den skall vara ljudlös!
Hoppas någon har ett svar på detta
9070
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
vilken är bäst?
20 bilder
22 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler