Samsung SGH-F480
444 svar till detta ämne
Postad 13 December 2008 - 11:48
Unregistered4469bfd5
-
Unregistered4469bfd5
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Hej Är det någon som vet hur man lyssnar på musik i sitt bluetooth stereo headset. Det är ihop kopplat och funkar skit bra att prata igenom men när jag drar igång mediaspelaren så kommer ljudet från telefonen.
Har jag missat någon inställing för att få ut ljudet genom headsettet???
ps Det är ett SE HSB-DS980 heaset.
Jag vet ett sätt som inte är så fantastiskt men som borde funka. Börja spela upp musiken. Gå sedan in på val och sen överför till bluetoothh... borde funka.
Postad 14 December 2008 - 08:16
SoundsLikeNoise
-
SoundsLikeNoise
-
Forumräv
-
-
557 inlägg
Hej Är det någon som vet hur man lyssnar på musik i sitt bluetooth stereo headset. Det är ihop kopplat och funkar skit bra att prata igenom men när jag drar igång mediaspelaren så kommer ljudet från telefonen.
Har jag missat någon inställing för att få ut ljudet genom headsettet???
ps Det är ett SE HSB-DS980 heaset.
Du måste väl ha rätt profil inställd, bluetooth på sedan någon liten inställning i menyn för bluetooth. Det borde vara så (vet inte så bra eftersom jag inte har F480).
Postad 15 December 2008 - 01:32
Andy Hexagon
-
Andy Hexagon
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Jag är inte riktigt nöjd med kameran. Tycker 3.2 kameran på min gamla SE K810i var mycket bättre.
Tog dessa två bilder idag, ska ta några utomhusbilder också imorgon. Är kameran defekt eller har kanske Samsung inte fått kläm på det här med foto? Eller har jag för dåliga inställningar... eller är jag rentav för petig?! Jag tycker iaf att bilderna blir så suddiga!
Redigerat av Andy Hexagon, 15 December 2008 - 01:36.
Postad 15 December 2008 - 21:26
olspar
-
olspar
-
Rookie
-
6 inlägg
Bilderna blir sådär när det är dåligt ljus och fotolampan är inte mycket till hjälp. Men bilder i dagsljus blir ganska bra om ni frågar mig.
Postad 15 December 2008 - 22:39
lunabase
-
lunabase
-
Rookie
-
4 inlägg
Ok så några fler funderingar innan jag bestämmer mig för att köpa den här mobilen eller inte.
-när man får ett sms/mms kommer det då upp en ruta på displayen med en bild alternativt namn på avsändaren så man ser på en gång vem smset är ifrån? (de som haft SE-mobiler vet vad jag menar.)
-när någon ringer så antar jag att foto på den som ringer samt namn visas? hur stor är den här bilden? (igen, de som haft SE-mobiler vet vad jag efterfrågar och hur det ska se ut  )
-batteriet då, när de 3 staplarna är slut, hur lång tid tar det då i standbyläge innan mobilen stängs av? En SE-mobil kan man ju ha på i flera timmar efter att man fått en varning om lågt batteri, man kan till o med ringa samtal utan att mobilen stängs av. Med LG Viewty ex så var den avstängd 30 min efter att mobilen varnat för låg batteri. Så hur är det med samsung?
ja det var nog allt.. svar uppskattas  (tack till de som svarade på mina förra frågor!)
Postad 16 December 2008 - 13:58
tola
-
tola
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Ok så några fler funderingar innan jag bestämmer mig för att köpa den här mobilen eller inte.
-när man får ett sms/mms kommer det då upp en ruta på displayen med en bild alternativt namn på avsändaren så man ser på en gång vem smset är ifrån? (de som haft SE-mobiler vet vad jag menar.) -när någon ringer så antar jag att foto på den som ringer samt namn visas? hur stor är den här bilden? (igen, de som haft SE-mobiler vet vad jag efterfrågar och hur det ska se ut ) -batteriet då, när de 3 staplarna är slut, hur lång tid tar det då i standbyläge innan mobilen stängs av? En SE-mobil kan man ju ha på i flera timmar efter att man fått en varning om lågt batteri, man kan till o med ringa samtal utan att mobilen stängs av. Med LG Viewty ex så var den avstängd 30 min efter att mobilen varnat för låg batteri. Så hur är det med samsung?
ja det var nog allt.. svar uppskattas (tack till de som svarade på mina förra frågor!)
Hej! Svar från en som fram till nu endast har haft (och alltid varit toknöjd med) SE - När man får ett sms/mms kommer det upp en ruta där det står vem meddelandet är ifrån, (dock ingen bild på avsändaren som SE), smidigt och cleant! - När någon ringer visas ett foto - dock i minsta laget, säg 2 * 2 cm ungefär - å andra sidan luras man ju lite av att Touchwiz:ens skärm är mycket större än mina tidigare SE:s skärmar, vilket ju minskar ner upplevensen av bilden i förhållande till skärmen. - Batteritiden i allmänhet måste jag ändå säga är klart godkänd. Det man saknar lite från SE är att det hos dem finns fler "batteristeg" så att man kan ha bättre koll på hur mycket batteri man har kvar mer exakt, för när Touchwiz:en väl säger till att battieriet är slut har man inte mycket tid på sig - sist hade jag tid nog för att skicka två sms innan den la av helt. Jag som alltid har hävdat att jag aldrig skulle köpa något annat än SE måste säga att jag är helt kär Touchwiz:en! Inga funktioner som jag saknar - den är väldigt lik SE vad gäller menyer etc, som du säkert har sett. Ett pluss också för att man kan koppla in den i datorn och fixa allt ifrån telefonbok till musik på ett smidigt sätt!
Postad 17 December 2008 - 12:02
xtiang
-
xtiang
-
Rookie
-
2 inlägg
Tack Anders för mycket bra info ang touchwiz.!
jag har dock en fråga..
jag har problem att föra över sms till datorn via PC Stidio (3.2.2HG5) .. överföringen hänger sig??
..däremot så fungerar det med att föra över mms!
har varit i kontakt med samsung support..som menar det kan bero på att smsen är mer än 160 tecken.. vilket dom inte är.!
Redigerat av xtiang, 17 December 2008 - 12:10.
Postad 17 December 2008 - 15:50
Andy Hexagon
-
Andy Hexagon
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Bilderna blir betydligt bättre utomhus. Känslig kamera det där...
Redigerat av Andy Hexagon, 17 December 2008 - 15:51.
Postad 17 December 2008 - 17:05
Unregistered9872cc52
-
Unregistered9872cc52
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Tips/frågor om foto, SMS, "ordboken".
xtiang
Jag försökt provocera fram den typen av "häng" vid överföring av SMS och lyckades!!! Får det inte alls att fungera. Har sparat på mig en del SMS och skulle föra över 239st men den kommer ingenstans. PC Studio har vi samma version (kollade under tiden jag skrev inlägget om det fanns uppdateringar, men icke), annars har jag Windows XP Pro, SP3 samt alla uppdateringar av systemet. Har också rätt fräscha USB-drivisar till moderkortet. Helt klart ett skumt fel som jag tyvärr står mig slätt på, letar vidare. Samsung gav mig tipset att prova på en annan dator, men jag vet inte om jag orkar, samt att testa ett tomt SIM-kort... jo, SIM-korten ligger ju här och dräller... kanske kan det bero på att SIMkortet är fullt och att den börjat lagra på mobilens minne. Får radera och testa vid senare tillfälle.
Foto
ISO är hur ljuskänslig en kamera ska vara, med ökad ISO kommer också "brus" och det gör bilden suddig, den står på auto från början. Se på de bilder jag bifogat, taget i mörker, det ljus som förekommer är från mobilens lampa samt datorns skärm.
Den första är ISO 400 och den andra är ISO 100 och med tanke på att mobillampan är väl stark ibland passar det ISO 100 bättre på närmare håll. Det blir trots allt duktig "mobilkvalitet" fast liiite bättre. Bilderna är tagna i upplösning 640x480. Skillnaden kanske är större eller minder vid högre upplösning men jag orkade inte testa det. Är långt ifrån något proffs på foto men sett en positiv skillnad när det gäller att ställa ner ISOn. Det är MKT viktigt att ha på den digitala bildstabilisatorn. För att få olika toner i färgen (då jag upplever att lampan för bilder mer eller mindre svartvita ibland) är ett tips att ändra till "mulet" eller "lysrör" för att få "varmare" foton.
Det bästa tipset är att försöka hitta ett "stativ" och använda självutlösaren! Min gamla K750i var så fyrkantig så den var lätt att ställa på någon hylla eller liknande när man skulle fota. Lite svårt med touchwiz : )
ISO 400
Foto0079.jpg 75.82K
0 Antal nerladdningar
ISO 100
Foto0078.jpg 74.82K
0 Antal nerladdningar
Sen till mitt problem, som kanske försvinner bland alla foton.
Har lagt in ett ord i T9 som jag vill ta bort, men jag fattar inte hur. Är det återställa som gäller och sen börja om från början eller. Drar mig för att ringa till supporten för det kommer troligen göra mig irriterad som i xtiangs fall. Tar tacksamt emot tips om något hittat ett sätt!
Vänligen
Anders
Redigerat av Unregistered9872cc52, 17 December 2008 - 17:24.
Postad 17 December 2008 - 17:35
Unregistered9872cc52
-
Unregistered9872cc52
-
Amatör
-
-
60 inlägg
För att svara på min egen fråga. Enligt Samsung finns inget sätt att redigera sina egna ord, man får leva med det. Slutligen kommer ju det inlagda ordet längre ner i "priolistan" över vilka ord som ska komma först.
Hej svejs.a
Postad 18 December 2008 - 10:03
jennyb
-
jennyb
-
Rookie
-
1 inlägg
har smygläst lite här i tråden ett tag & nu har jag tagit tag i saken och beställt mig en 480:a... så till min fråga, minneskort, vilket funkar? har ett helt nytt som jag fick på garanti till en N95:a, funkar det?
var kan jag annrs köpa ett billigt sånt? minst 4 gig...
Postad 18 December 2008 - 14:40
caroline81
-
caroline81
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
^^Har du kollat på Kjell&Co? De har ju minneskort och de är billiga.
Postad 18 December 2008 - 17:12
Peken
-
Peken
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
har smygläst lite här i tråden ett tag & nu har jag tagit tag i saken och beställt mig en 480:a... så till min fråga, minneskort, vilket funkar? har ett helt nytt som jag fick på garanti till en N95:a, funkar det?
Det borde fungera utmärkt... Men lika bra med ett stort och billigt med en gång  Använder själv en 8GB micro SDHC - 250:- från Webhallen...
Postad 18 December 2008 - 21:00
Unregistered4469bfd5
-
Unregistered4469bfd5
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Det funkar fint. 8Gb Ultra II 299 kr CDON
Postad 22 December 2008 - 08:34
Unregistered9872cc52
-
Unregistered9872cc52
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Jag har totalmissat en grej, hastigheten på skrollningen. Ska erkänna att jag inte läst någon manual, jag tyckte den var så ytlig och dålig. Troligen missade jag då att det går att välja hur fort skrollningen går genom att dra ner efter vänster, mitten eller höger sida på skärmen. : /
*skäms*
Postad 23 December 2008 - 10:00
olspar
-
olspar
-
Rookie
-
6 inlägg
Det tog en stund för mig med innan jag fattade att det gick olika fort om man scrolla till höger eller vänster, man kan också använda volymknappen för att hoppa i menyerna.
Postad 23 December 2008 - 14:58
caroline81
-
caroline81
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Okej, är det möjligt att kunna få en bild på ex ett albumomslag i musikspelaren? Hur i så fall fixar man det? Har för mig att det på andra mobiler bara ska vara att skapa en mapp med musikfilerna samt lägga till en bildfil,, måste det vara någon särskild filtyp eller? Jag testade med jpg o det blev ingen bild i musikspelaren av det. Testade också med samsung pc studio men inte heller då fick jag det att fungera med en bild. SÅ, någon som vet?
Sedan angående videofiler. Testade förslaget med Total Video Converter samt de inställningar som det tipsades om och videon fick otroligt bra kvalité.. men, efter en stund så kommer ljudet efter, lite störande. Någon som vet vad det kan vara för fel? Och hur jag i så fall ändrar det i T.V.C?
Redigerat av caroline81, 23 December 2008 - 14:59.
Postad 23 December 2008 - 15:54
Mackanmannen
-
Mackanmannen
-
Rookie
-
1 inlägg
blev idag en stolt ägare av en samsung f480. och måste säga att första intrycket av mobilen va mycket bra.
men nu har jag en fråga.. går det att byta "skärmsläckare" på mobilen. det som dyker upp när man har tryckt i gång "hold" för då kommer det ju upp slumpmässiga bilder. så min fråga är om det går att lägga dit en egen bild som man har?
Postad 25 December 2008 - 18:12
Unregistered9872cc52
-
Unregistered9872cc52
-
Amatör
-
-
60 inlägg
blev idag en stolt ägare av en samsung f480. och måste säga att första intrycket av mobilen va mycket bra. men nu har jag en fråga.. går det att byta "skärmsläckare" på mobilen. det som dyker upp när man har tryckt i gång "hold" för då kommer det ju upp slumpmässiga bilder. så min fråga är om det går att lägga dit en egen bild som man har?
Nej vad jag vet är det "låst" till de bilder som samsung har i mobilen, tråkigt nog.
Postad 26 December 2008 - 22:27
tola
-
tola
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Okej, är det möjligt att kunna få en bild på ex ett albumomslag i musikspelaren? Hur i så fall fixar man det? Har för mig att det på andra mobiler bara ska vara att skapa en mapp med musikfilerna samt lägga till en bildfil,, måste det vara någon särskild filtyp eller? Jag testade med jpg o det blev ingen bild i musikspelaren av det. Testade också med samsung pc studio men inte heller då fick jag det att fungera med en bild. SÅ, någon som vet? 
Det går alldeles utmärkt! Jag har gjort följande: I iTunes (gratis att ladda ner om du inte har det, funkar på både PC o mac), högerklicka på låten och välj lägg till bild (som laddas ned från nätet). Sedan är det bara att ladda över låtarna i telefonen som vanligt och albumbilden visas när man spelar låten via musikspelaren (funkar alltså inte om man spelar via "mina filer" av någon anledning..) Lycka till!
Postad 29 December 2008 - 15:17
-Daniel
-
-Daniel
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hej ! Jag har några frågor angående Samsungen.
1. Hur omvandlar jag filmer till format som Samsungen stödjer ?
2. Hur lägger jag in filmer på mobiltelefonen ?
3. Vad för minne(minneskort) stödjer Samsung f480 ?
4. Hur gör jag för att de första 25 smsen inte ska sparas på simkortet ?
Tacksam för svar.
MVH
Daniel
Redigerat av -Daniel, 29 December 2008 - 15:26.
Postad 29 December 2008 - 22:39
tola
-
tola
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Hej ! Jag har några frågor angående Samsungen. 1. Hur omvandlar jag filmer till format som Samsungen stödjer ? 2. Hur lägger jag in filmer på mobiltelefonen ? 3. Vad för minne(minneskort) stödjer Samsung f480 ? 4. Hur gör jag för att de första 25 smsen inte ska sparas på simkortet ?
Stor möjlighet att du kommer få bättre/mer specifika svar från någon annan mer kunnig person på forumet, men här kommer amatörvarianten, hoppas de kan vara till någon hjälp! 1+2: Du kan få mycket hjälp via det meföljande programmet (mediahanteraren) - via den kan man lägga in filmer och ( - mig veterligen - ) även omvandla till andra format. 3: För att citera ovanstående; exempel på minneskort som fungerar utmärkt: "8Gb Ultra II 299 krCDON","Använder själv en 8GB micro SDHC - 250:- från Webhallen..." 4: Bra fråga, raderar man ett av de första 25 kommer nästa sms man får (även om det så är nr 88) att sparas på simkortet, har inte lyckats komma undan det jag heller...
Postad 02 January 2009 - 21:35
-Daniel
-
-Daniel
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Stor möjlighet att du kommer få bättre/mer specifika svar från någon annan mer kunnig person på forumet, men här kommer amatörvarianten, hoppas de kan vara till någon hjälp!
1+2: Du kan få mycket hjälp via det meföljande programmet (mediahanteraren) - via den kan man lägga in filmer och ( - mig veterligen - ) även omvandla till andra format.
3: För att citera ovanstående; exempel på minneskort som fungerar utmärkt: "8Gb Ultra II 299 krCDON","Använder själv en 8GB micro SDHC - 250:- från Webhallen..."
4: Bra fråga, raderar man ett av de första 25 kommer nästa sms man får (även om det så är nr 88) att sparas på simkortet, har inte lyckats komma undan det jag heller...
Tack så jätte mycket !  uppskattar att du tog din tid MVH Daniel
Postad 03 January 2009 - 15:59
-Daniel
-
-Daniel
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Nu kommer jag med en till fråga okunnig som jag är ..
När man har omvandlat en film i konverten i PC Studio hur gör man då för att den ska sparas direkt på minneskortet ?
MVH Daniel
Postad 03 January 2009 - 21:52
JohanDmelker
-
JohanDmelker
-
Rookie
-
4 inlägg
Du ställer in telefonen på masslagring sedan kopplar du in den i datorn med medföljande usb kabel, där efter letar du upp den konverterade filmen och kopierar över den till telefonens mapp.
Hoppas det hjälpte
Postad 03 January 2009 - 21:56
JohanDmelker
-
JohanDmelker
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej allihopa!
Vill bara tillägga till alla er som undrar hur och vart man hittar verktyg för att ladda ner senaste firmware till f480.
www.handysoft.info
Där kan ni hitta spel och annat till just f480
Mvh/j
Postad 04 January 2009 - 15:46
-Daniel
-
-Daniel
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Du ställer in telefonen på masslagring sedan kopplar du in den i datorn med medföljande usb kabel, där efter letar du upp den konverterade filmen och kopierar över den till telefonens mapp.
Hoppas det hjälpte
Ja det gjorde det  , tusen tack ! MVH Daniel
Postad 05 January 2009 - 17:25
Unregistered9872cc52
-
Unregistered9872cc52
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Hej allihopa!
Vill bara tillägga till alla er som undrar hur och vart man hittar verktyg för att ladda ner senaste firmware till f480.
www.handysoft.info
Mvh/j
Snyggt!! Tack!!
Postad 05 January 2009 - 20:59
Unregistered9872cc52
-
Unregistered9872cc52
-
Amatör
-
-
60 inlägg
blev idag en stolt ägare av en samsung f480. och måste säga att första intrycket av mobilen va mycket bra. men nu har jag en fråga.. går det att byta "skärmsläckare" på mobilen. det som dyker upp när man har tryckt i gång "hold" för då kommer det ju upp slumpmässiga bilder. så min fråga är om det går att lägga dit en egen bild som man har?
Såg inte om någon svarat på din fråga men det går inte vad jag vet. Har dock letat i telefonen med hjälp av TkFileExplorer som du kan ladda hem från www.handysoft.info (tusen tack än en gång johan). Har hittat de andra bakgrundsbilderna men inte skärmsläckarvarianten. Nu är det en och annan mapp att gå i genom så någon annan kanske hittar dem! Sidan har förövrigt ett sätt att installera program och spel utan att behöva ladda hem dem via wap, rätt mycket meck men om har lite datorvana fungerar det utmärkt. Lycka till! ps. fortsätt och skriv här om ni hittar bra grejer till mobilen, tips och sätt att modifiera touchwiz tas tacksamt emot!! ds.
Postad 06 January 2009 - 19:56
Sussie_ju
-
Sussie_ju
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Har fått ett problem som jag inte hittar någon lösning på, telefonen har blivit tokslö.
Ett praktexempel är när det ringer, jag trycker på svara-knappen, men ändå hinner telefonen ringa mellan 1 till 2 gånger till (c.a 2-3 sekunder) innan den kopplat in samtalet.
Ett annat exempel är när telefonen är i standby-läge, alltså när skärmen är svart, och man vill få fram så man kan se klockan till exempel, från man tryckt på knappen så tar det allt mellan 3-5 sekunder innan skärmen lyser igen.
Extremt störande och det verkar bli sämre.
Dom mekaniska knapparna slutar även funka helt ibland och jag måste trycka på displayen för att få igång telefonen, då kan jag använda de mekaniska knapparna igen.
Riktigt tråkiga problem. Någon som känner igen sig eller har någon lösning?
Postad 06 January 2009 - 21:26
Unregistered9872cc52
-
Unregistered9872cc52
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Har fått ett problem som jag inte hittar någon lösning på, telefonen har blivit tokslö. Ett praktexempel är när det ringer, jag trycker på svara-knappen, men ändå hinner telefonen ringa mellan 1 till 2 gånger till (c.a 2-3 sekunder) innan den kopplat in samtalet. Ett annat exempel är när telefonen är i standby-läge, alltså när skärmen är svart, och man vill få fram så man kan se klockan till exempel, från man tryckt på knappen så tar det allt mellan 3-5 sekunder innan skärmen lyser igen. Extremt störande och det verkar bli sämre.
Dom mekaniska knapparna slutar även funka helt ibland och jag måste trycka på displayen för att få igång telefonen, då kan jag använda de mekaniska knapparna igen.
Riktigt tråkiga problem. Någon som känner igen sig eller har någon lösning?
Hmm, trist Sussie, känner inte igen det. Vad säger supporten om det!? Någon grej de kanske känner igen. Har du provat reboot, ta ut SIM, start utan, sätta in igen, provat med någon kompis SIM, fabriksåterställning av mjukvara, kanske låta mobilen ligga en stund utan battriet i. Vid ett tillfälle slutade mina mekaniska knappar att fungera men det försvann efter att jag tagit ut batteriet och startat om mobilen. Hoppas det löser sig för dig men något förslag här från forumet. Möjligen skriva i gästboken på www.handysoft.info om någon där känner igen det. Dock engelska bara, men ändå. .ae
Postad 06 January 2009 - 21:35
Mahti
-
Mahti
-
Beroende
-
-
1363 inlägg
Hej allihopa!
www.handysoft.info
Mvh/j
Är det fullversioner på spelen? Lägger man bara in spelen på minneskortet och sedan ploppar dom upp under "spel" katalogen på mobilen? ps. tack för tipset och tack i förhand för hjälp. Får lägga in spelen på tjejens mobil så hon kan ha lite kul på bussen också
Postad 07 January 2009 - 18:03
Unregistered9872cc52
-
Unregistered9872cc52
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Är det fullversioner på spelen?
Lägger man bara in spelen på minneskortet och sedan ploppar dom upp under "spel" katalogen på mobilen?
ps. tack för tipset och tack i förhand för hjälp. Får lägga in spelen på tjejens mobil så hon kan ha lite kul på bussen också 
Nja riktigt så enkelt är det inte, följ instruktionerna på sidan. De är iofs på engelska men det är inte spez svårt! I stora drag lägger man filerna på telefonens minne och mapp för "java games" med hjälp av ett program som heter TkFileLoader som kan visa dolda mappar och filer, sedan med hjälp av servicekoder ska mobilen uppdatera (installera) java games mapp för att det ska fungera. Följ instruktionerna noga så fungerar det finemang, gjorde det för mig!
Postad 07 January 2009 - 20:00
aquaren
-
aquaren
-
Rookie
-
6 inlägg
Hej!
Nu vibrerar inte min f480 när det ringer. Fan märker ingen ting när jag har radion i gång i bilen med mobilen i fickan. Irriterande. Vibrationsfeedbacken står på 2. Och när jag kör Tyst läge så vibrerar den när det ringer.
Någon annan som har detta problem?
Postad 07 January 2009 - 23:19
Unregistered9872cc52
-
Unregistered9872cc52
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Hej!
Nu vibrerar inte min f480 när det ringer. Fan märker ingen ting när jag har radion i gång i bilen med mobilen i fickan. Irriterande. Vibrationsfeedbacken står på 2. Och när jag kör Tyst läge så vibrerar den när det ringer.
Någon annan som har detta problem?
Hej aquaren, eftersom vibrationen fungerar på tyst läge är det nog bara din profil "normal" som ändrats. Man kan ju alltid hoppas. Vibrationsfeedback har med tryckningarna på skärmen att göra inte med ringsignalen. Gå till inställningar/profiler välj "normal" och tryck på redigera, överst där har du larmtyp, ändra hur du vill ha signalen. Det finns sju olika alternativ, prova och se om någon annan inställning ger vibrationssignal om inte "vibration och melodi" gör det. Lycka till .ae
Postad 10 January 2009 - 11:25
Unregisteredf4f37a1e
-
Unregisteredf4f37a1e
-
Rookie
-
7 inlägg
Är det någon som vet hur man kollar hur mycket GPRS-trafik man använt sig av i telefonen? Hittar inget om det i manualen...
Postad 10 January 2009 - 21:20
Freppa_
-
Freppa_
-
Användare
-
-
106 inlägg
Hej!
Tänkte höra om någon upplevt dessa två problem.
Den klagar på att mitt sms minne är fullt även fast det står att jag har 200 av 500 sms på telefonen. Samt står det 75/75. Antar det är sim kortet ? Går det inte ställa in så den spar alla sms på minneskortet. På min gamla nokia hade jag över 1000 sms.
Då behöver jag bara radera ett par sms. Sen börjar den klaga igen att jag måste radera. Det växlar lite i mellan 200-205 innan den varnar.
Nästa problem är att när alarmsignalen går igång så vibrerar bara telefonen, fast jag ställt in den på stigande signal.
Detta gäller bara alarm nr 2. Nr 1 och 3 som jag ställt in funkar alltid bra. Detta problem har bara dykt upp på senaste tiden. Hände aldrig förr.
Redigerat av Freppa_, 10 January 2009 - 21:21.
Postad 10 January 2009 - 21:51
Unregistered9872cc52
-
Unregistered9872cc52
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Är det någon som vet hur man kollar hur mycket GPRS-trafik man använt sig av i telefonen? Hittar inget om det i manualen...
Kan tyvärr inte heller hitta någon sån info i mobilen. Möjligen går det att se med hjälp av servicekoder eller likande men det har jag inte hittat något än. Finns några på www.handysoft.info men jag "vågar" inte leka för mkt i dessa menyer. Har inte heller gjort en sökning på nätet på engelska i frågan, möjlighen kan det hjälpa dig. Lycka till, vad säger förresten samsungs support!? .ae
Postad 10 January 2009 - 22:03
Unregistered9872cc52
-
Unregistered9872cc52
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Hej! Tänkte höra om någon upplevt dessa två problem. Den klagar på att mitt sms minne är fullt även fast det står att jag har 200 av 500 sms på telefonen. Samt står det 75/75. Antar det är sim kortet ? Går det inte ställa in så den spar alla sms på minneskortet. På min gamla nokia hade jag över 1000 sms. Då behöver jag bara radera ett par sms. Sen börjar den klaga igen att jag måste radera. Det växlar lite i mellan 200-205 innan den varnar. Nästa problem är att när alarmsignalen går igång så vibrerar bara telefonen, fast jag ställt in den på stigande signal. Detta gäller bara alarm nr 2. Nr 1 och 3 som jag ställt in funkar alltid bra. Detta problem har bara dykt upp på senaste tiden. Hände aldrig förr.
Har 20/20 på mitt sim och sen närmare 400/500 på telefonens minne, inget bråk om att radera. Har halebop kontant och ett relativt nytt SIM. Det låter knepigt att det börjar klaga vid 200 i telefonens minne, är kanske telefonens minne fullt? Har du mkt musik, bilder kanske filmer på telefonens minne så det är det som blockerar!? Enda gjejen jag kan komma på. Att larmet tystnat i normal profil med stigande ringsignal verkar knepigt, att mobilen i "tyst läge" på alarm 1-4 inte ljuder var ett fatum men jag ska erkänna att jag själv inte provat då jag läst det i forumet här. Ljudet fungerar alltid i väckning i alla fall. Kolla noga vilken profil det är (vilket du säkert gjort) stäng av och slå på mobilen igen och testa. Lite oroväckande med alla "myskofel" som kommer, är det något att vänta sig : / Själv hade jag en gång när mobilens fysiska knappar inte fungerade men då startade jag om telefonen och sen dess har jag inte upplevt något skumt med den.
Postad 10 January 2009 - 23:28
Freppa_
-
Freppa_
-
Användare
-
-
106 inlägg
Har 20/20 på mitt sim och sen närmare 400/500 på telefonens minne, inget bråk om att radera. Har halebop kontant och ett relativt nytt SIM. Det låter knepigt att det börjar klaga vid 200 i telefonens minne, är kanske telefonens minne fullt? Har du mkt musik, bilder kanske filmer på telefonens minne så det är det som blockerar!? Enda gjejen jag kan komma på.
Att larmet tystnat i normal profil med stigande ringsignal verkar knepigt, att mobilen i "tyst läge" på alarm 1-4 inte ljuder var ett fatum men jag ska erkänna att jag själv inte provat då jag läst det i forumet här. Ljudet fungerar alltid i väckning i alla fall. Kolla noga vilken profil det är (vilket du säkert gjort) stäng av och slå på mobilen igen och testa.
Lite oroväckande med alla "myskofel" som kommer, är det något att vänta sig : / Själv hade jag en gång när mobilens fysiska knappar inte fungerade men då startade jag om telefonen och sen dess har jag inte upplevt något skumt med den.
Ska kolla prova det där med att kolla om nått på mobilens minne blockerar. Men man tycker ju att det borde påverka visningen av minne ?  Liksom det står att det är 200 av 500. Man kan ju inte gissa sig till hur mycket resten tar. Men nu är det ju så att jag knappt har nått lagrat på telefonen. Allt ligger på minnskortet som bara är fyllt till 20 %. Det är som att den börjar varna när minnet på sim-kortet är fullt. Sen vill den inte gå över till telefonens minne. Man kanske ska reklamera den :/ Kanske ska förklara bättre vad jag menade med alarmet. Jag ställer in 3 alarm ( så jag inte försover mig  ) till jobbet. Alarm nr 1 startar 07.10, nr 2 07.20 och nr 3 07.25. Alla 3 är inställda på samma vis med samma inställningar. Men varför just nr 2 bara vibrerar så man flyger ur sängen för man tror det är jordbävning eller nå liknande är ett mysterium. Har bara märkt av det i "Tyst läge" Men som sagt är alla 3 alarmen inställda på samma vis. Så valda profilen ska inte kunna påverka. Verkar mer vara en bugg eller nått.
Redigerat av Freppa_, 10 January 2009 - 23:30.
Postad 11 January 2009 - 17:42
Unregistered9872cc52
-
Unregistered9872cc52
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Ska kolla prova det där med att kolla om nått på mobilens minne blockerar. Men man tycker ju att det borde påverka visningen av minne ? Liksom det står att det är 200 av 500. Man kan ju inte gissa sig till hur mycket resten tar. Men nu är det ju så att jag knappt har nått lagrat på telefonen. Allt ligger på minnskortet som bara är fyllt till 20 %. Det är som att den börjar varna när minnet på sim-kortet är fullt. Sen vill den inte gå över till telefonens minne. Man kanske ska reklamera den :/
Kanske ska förklara bättre vad jag menade med alarmet. Jag ställer in 3 alarm ( så jag inte försover mig ) till jobbet. Alarm nr 1 startar 07.10, nr 2 07.20 och nr 3 07.25. Alla 3 är inställda på samma vis med samma inställningar. Men varför just nr 2 bara vibrerar så man flyger ur sängen för man tror det är jordbävning eller nå liknande är ett mysterium. Har bara märkt av det i "Tyst läge" Men som sagt är alla 3 alarmen inställda på samma vis. Så valda profilen ska inte kunna påverka. Verkar mer vara en bugg eller nått.
Håller med dig om minnet på telefonen, ett sms är ju inga Mb direkt, haha. Ja då är det ju bugg som verkar vara grejen. Har du snackat med supporten, inte för att de kan något men vem vet du kan ju ha flyt. Alarmen lät ju också riktigt knepigt, men varför inte använda snooze funktionen på "väckningen" den tar tio min på sig om man vill, har för min man kunde ställa in det eller om jag drömt. Jag har 10 min på mellan varje snooze, bara att tycka på ok på display eller på "lur av" fysiska knappen för 10 min till.
Postad 11 January 2009 - 18:23
olspar
-
olspar
-
Rookie
-
6 inlägg
Kanske ska förklara bättre vad jag menade med alarmet. Jag ställer in 3 alarm ( så jag inte försover mig ) till jobbet. Alarm nr 1 startar 07.10, nr 2 07.20 och nr 3 07.25. Alla 3 är inställda på samma vis med samma inställningar. Men varför just nr 2 bara vibrerar så man flyger ur sängen för man tror det är jordbävning eller nå liknande är ett mysterium. Har bara märkt av det i "Tyst läge" Men som sagt är alla 3 alarmen inställda på samma vis. Så valda profilen ska inte kunna påverka. Verkar mer vara en bugg eller nått.
Väckning låter alltid oavsett profil, men alarmen vibrerar bara om man har ljudet avstängt. Är nog ingen bugg ska säkert vara så. Samsungs telefoner har ju lite mysko funktioner ibland
Postad 14 January 2009 - 17:45
-Daniel
-
-Daniel
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hej igen  , Tänkte lägga in lite spel eller liknande på telefonen men TkFileExplorer fungerar inte ? Är det något speciellt man måste göra innan man använder programet ? (förutom att instalera hehe)
Tacksam för svar
MVH
Daniel
Postad 14 January 2009 - 21:36
Unregistered9872cc52
-
Unregistered9872cc52
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Hej igen , Tänkte lägga in lite spel eller liknande på telefonen men TkFileExplorer fungerar inte ? Är det något speciellt man måste göra innan man använder programet ? (förutom att instalera hehe)
Tacksam för svar MVH Daniel
Själv följde jag guiden på handysoft.info och jag antar att du också gjort det, men dubbelkolla allt igen med mapp och uppdateringen av java via servicemenykoderna som beskrivs på hemsidan. Om det inte fungear efter det har jag tyvärr inget annat råd än att ladda ner dem via wap.
Postad 14 January 2009 - 21:47
-Daniel
-
-Daniel
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Jo tack men det löste sig  .. Har du någon aning om det finns några andra spel än dom på den sidan ?
MVH
Daniel
Postad 14 January 2009 - 21:53
Unregistered9872cc52
-
Unregistered9872cc52
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Jo tack men det löste sig .. Har du någon aning om det finns några andra spel än dom på den sidan ?
MVH Daniel
Har för mig jag frågade honom i hans gästbok och fick känslan av att han finkammat nätet efter spel som skulle kunna fungera. Själv har jag inte hittat något som matchar något av det som finns på den sidan.
Postad 16 January 2009 - 12:56
Unregistered9872cc52
-
Unregistered9872cc52
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Hjälp...
Mediaspelaren i F480 är duktigt dålig eller har jag fel. Det går inte att spela upp en folder efter filnamn, eller har jag missat något. Det är rejält osmidigt att göra spellistor i mobilen, Samsungs egna program för att göra det är inte alls bra eller har jag inte gett det nog med tid (tycker ju själv att jag har det). Vad använder ni för program för att få ordning på musiken, talböcker och vad man mer lyssnar på. Jag är uppriktigt trött på alla bristande funktioner i mobilens mediadel, någon som har en annan upplevelse av den? Hjälp mig gärna bli vän med mobilens mediadel, tar tacksamt emot tips om program i datorn också för att få lite mer koll på artister, album m.m.m.m. iTunes, bra freewareprogram?
Postad 16 January 2009 - 16:00
sven-erik
-
sven-erik
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej!
Jag undrar bara 1 sak. Går det att stänga av det något för högljuda knappljudet som Samsung SGH-F480 underhåller med?
Är givetvis medveten om att profil "tyst" stänger av det, men jag vill bara stänga av knappljudet.
Någon som vet????
Postad 16 January 2009 - 16:10
sven-erik
-
sven-erik
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej!
Jag undrar bara 1 sak. Går det att stänga av det något för högljuda knappljudet som Samsung SGH-F480 underhåller med?
Är givetvis medveten om att profil "tyst" stänger av det, men jag vill bara stänga av knappljudet.
Någon som vet????
Jag hittade det, ÄNTLIGEN! Lite smått pinsamt att ställa en så enkel fråga.......
Postad 16 January 2009 - 19:48
Unregistered9872cc52
-
Unregistered9872cc52
-
Amatör
-
-
60 inlägg
: ) vadå, välkommen i klubben!
kredit till dig som letade vidare själv!
.ae
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|