Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

God of War 3

637 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycker ni? (55 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta
God of War III (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 9.67857 (27) 239:-

Postad 03 March 2010 - 19:01

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Demo VS färdigt spel.

Graphically there's been HUGE changes since the demo! What you see in the demo is close to a year old. Since then, on the code side, we have added a ton of of stuff, including motion blur, godrays, reflective/refractive surfaces, and improved anti-aliasing. We've improved the lighting, improved the depth-of-field code, and fixed some problems (present in the demo) with the texture streaming to ensure hires textures are correctly streamed in at all times. We added additional features to the shader system to allow the artists to create even more impressive looking materials. to the shader code. We greatly overhauled the shadows. We also spent a lot of time optimizing the code, and the artists and designers did a fantastic job optimizing assets from their end. There's probably lots of other things I'm forgetting off the top of my head, but,in short, the demo is a pretty poor representation of the final game at this point; the final game is way better in every aspect! We badly wanted to release an updated demo that properly reflected the much improved state the game is in now, but we just ran out of time. It came down to a chouice between an updated demo and additional polish to the final game, and we went for the polish!

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 03 March 2010 - 19:12.

Postad 03 March 2010 - 19:25

Unregistereda5463e9c
  • Unregistereda5463e9c
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0
Jag är vart fall tacksam att de släppte demot även om det grafiskt sett inte gjorde spelet rättvisa. Helt ny när det gäller GOW och nu ser jag i vart fall att det inte verkar vara något för mig. Kändes väldigt underligt att inte kunna styra kameran. Trodde jag skulle gilla det efter allt man läst och hade tänkt att köpa GOW collection men nu vet jag inte riktigt...

Måste man ha en tidigare relation till de här spelen för att tycka att det där demot är kul?

Postad 03 March 2010 - 19:37

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0

Måste man ha en tidigare relation till de här spelen för att tycka att det där demot är kul?

Självklart måste man inte det, helt enkelt så att det inte är din typ av spel kanske?

Postad 03 March 2010 - 23:04

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1866 inlägg
  • 0

Jag är vart fall tacksam att de släppte demot även om det grafiskt sett inte gjorde spelet rättvisa. Helt ny när det gäller GOW och nu ser jag i vart fall att det inte verkar vara något för mig. Kändes väldigt underligt att inte kunna styra kameran. Trodde jag skulle gilla det efter allt man läst och hade tänkt att köpa GOW collection men nu vet jag inte riktigt...

Vad menar du med att styra kameran? Finns väl inget spel där man kan styra kameran medans man spelar?

Postad 03 March 2010 - 23:18

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Du styr kameran i t.ex. alla FPS ;)

Postad 04 March 2010 - 00:13

brottarkungen
  • brottarkungen
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
För att inte tala om i princip alla tredje person-spel. Om vi inte backar till första Resident Evil typ.

Själv så kommer jag köpa detta spel mest för att Kratos är så manlig och spelets skala är så häftig (med alla megabossar och så). Egentligen är det inte min typ av spel heller, alltså gå på en liten plätt, 100 hjärndöda fiender som man mosar lätt, ny plätt, rinse and repeat. Fast det är något visst med Kratos...

Postad 04 March 2010 - 00:14

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

För att inte tala om i princip alla tredje person-spel. Om vi inte backar till första Resident Evil typ.

Själv så kommer jag köpa detta spel mest för att Kratos är så manlig och spelets skala är så häftig (med alla megabossar och så). Egentligen är det inte min typ av spel heller, alltså gå på en liten plätt, 100 hjärndöda fiender som man mosar lätt, ny plätt, rinse and repeat. Fast det är något visst med Kratos...

Varför inte höja svårighetsgraden? All to his own men om du tycker att det är tråkigt att spelet är för enkelt så är det väll logiskt att gå upp ett steg i svårighetsgrad?

Postad 04 March 2010 - 02:39

brottarkungen
  • brottarkungen
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Varför inte höja svårighetsgraden? All to his own men om du tycker att det är tråkigt att spelet är för enkelt så är det väll logiskt att gå upp ett steg i svårighetsgrad?

Fast det jag skrev var mer min högst personliga kritik mot konceptet inte huruvida det är svårt eller inte. Alltså att man rör sig på väldigt begränsade ytor och möter horder av likadana fiender. För mig är det bara God Of War som tack vare Kratos och själva världen med gudarna och allt som är intressant inom den genren. Jag tyckte inte alls om Heavanly Sword, Conan eller Dantes Inferno som är mer eller mindre karbonkopior God of War.

Så det var inte menat som en diss utan mer att God of War-serien är såpass bra så att även jag, som egentligen inte gillar den typen av spel, uppskattar spelen :)

Postad 04 March 2010 - 09:35

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Måste be om ursäkt, läste lite snabbt och "plätt" blev till "lätt" i mitt huvud. Trodde det var svårighetsgraden du var missnöjd med.

Postad 04 March 2010 - 16:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Han sa lätt också dock :)

Postad 04 March 2010 - 16:20

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Sådär tycker jag just att GoW-spelen INTE är, men vi upplever det kanske på olika sätt :). Jag gillar egentligen inte hack n' slash spel just av den anledningen, men GoW är undantag för mig. Jag tycker nämligen att dessa spel är väldigt story-fokuserade och det känns hela tiden som att man är på väg någonstans, man är mitt i ett visst skede så att säga.

Det du beskriver låter mer som nån typ av arena-gameplay som GoW visserligen brukar ha med som extramaterial men inte så mycket i själva kampanjen. Miljöerna brukar också förändras väldigt spelen igenom, med stor variation. Men men, olika uppfattning om världen måhända vi har. Nu av en anledning någon, som Yoda jag talar!

Postad 05 March 2010 - 11:41

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0
Kommer den europeiska utgåvan att vara lika våldsam och blodig som den amerikanska versionen? Man har ju hört om spel som har blivit censurerade i Europa och så. Jag har bokat den engelska utgåvan men om det finns chans för censur så kanske man ska avboka.

Postad 05 March 2010 - 12:54

brottarkungen
  • brottarkungen
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Äh, jag uttryckte mig klumpigt bara. Jag skriver under på det Froggeh skrev :D

Postad 05 March 2010 - 14:57

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Kommer den europeiska utgåvan att vara lika våldsam och blodig som den amerikanska versionen? Man har ju hört om spel som har blivit censurerade i Europa och så. Jag har bokat den engelska utgåvan men om det finns chans för censur så kanske man ska avboka.

Kanske i specifika länder i så fall, annars känns det rent intuitivt för mig som att det snarare skulle vara den amerikanska versionen som censureras. Dom har ju aldrig varit mycket för naket där borta vilket Europa oftast skiter fullständigt i. Jag tror inte att den amerikanska faktiskt kommer censureras, men om man var tvungen att satsa på något alternativ menar jag :).

Redigerat av Unregistered5f833d6c, 05 March 2010 - 14:58.

Postad 05 March 2010 - 15:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Kommer den europeiska utgåvan att vara lika våldsam och blodig som den amerikanska versionen?

Vänta, ska testa och återkomma :)

Bifogad fil  GoW3b.jpg   103.6K   0 Antal nerladdningar

Postad 05 March 2010 - 15:57

Moberg17
  • Moberg17
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Vänta, ska testa och återkomma :P

ASUUGUUSDUSD jag hatar dig!:)
Hehe, nej men en recension vore inte helt fel.

Redigerat av Moberg17, 05 March 2010 - 15:57.

Postad 05 March 2010 - 16:06

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Vänta, ska testa och återkomma :)

Dreggerlkdlgssdsahhhgrrduskadögrdsalgfsd..

FYI: Det känns som om du är skylidg mig en tjänst :P Och jag tror att den här skulle passa perfekt! :) :)

Postad 05 March 2010 - 16:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Hahaha! Du kan få min högra eller vänstra arm istället om du vill :)

Postad 05 March 2010 - 16:24

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Hur ska du då spela Zoiler? Ta ett ben istället :)

Postad 05 March 2010 - 16:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
My bad, du har givetvis rätt :) . Nä, men nu måste jag lira ffs.

Postad 05 March 2010 - 19:13

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Skulle vara kul om man kunde få höra några generella intryck från spelet :). Avundsjuk som få man är nu.

Postad 05 March 2010 - 22:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Skulle vara kul om man kunde få höra några generella intryck från spelet :). Avundsjuk som få man är nu.

Absolut inte meningen att göra någon avundsjuk :)

Men ok, svaret på frågan om det är censurerat eller inte är att det inte är censurerat :P
Svårighetsgraden, jag kör på hard (svåraste som går, kan låsa upp en till) och blir utmanad. Har dött flera gånger redan i början, inte jätteförlåtande checkpoints heller alltid. Så man får göra om hela bossektioner om man dör. Ibland.
Gameplay verkar vara som plockat ur ettan och tvåan med några färre nyheter, men har inte kommit så jättelångt.
Stört bra ljuseffekter. Karaktärsuttrycken inte fullt så imponerande, men inte sett så mycket än. Skulle jag beskriva helhetsgrafiken med egna ord skulle jag väl säga att det ser ut som en tavla som fått liv. Eller nåt.
Mäktigt kamerajobb, man kan tro att det är en actionfilm som den snurrar runt.
Inledningssekvensen.. jag tyckte Mass Effect 2s inledning var awesome men den kan inte jämföras med denna. Det är fullt ös från början, helt sjukt episk inledning. Vänta bara.

Postad 06 March 2010 - 00:53

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Skulle jag beskriva helhetsgrafiken med egna ord skulle jag väl säga att det ser ut som en tavla som fått liv.

//David Jaffe :)

Postad 06 March 2010 - 01:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

//David Jaffe :)

Sa han det??

Nä men allvarligt, en bra beskrivning på vissa scenarios. Ljussättningen är magiskt bra. Bossarna... man får jobba rätt hårt för att besegra dem på hard. Spelet har frågat mig om jag vill byta till easy. Nej, jag vill FAN inte byta till easy, tar honom på nästa försök fattar du väl.

Postad 07 March 2010 - 02:50

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Sa han det??

Heh, ja det har varit ett stående skämt bra länge på neogaf. :)

Har kikat lite på material som dykt upp om poseidonfighten och det ser sannerligen fint, och storslaget ut. :)

Postad 07 March 2010 - 04:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Heh, ja det har varit ett stående skämt bra länge på neogaf. :)

Varför ska det vara så svårt att få fram ironi om man inte kör med smileys :) ?

Jäkligt svårt dock, kör på hard och fick se mig besegrad och sänka svårighetsgraden nu till slut annars tar det för lång tid :)

It also won't take long to see that God of War 3 is hard. Very hard. Several reporters were forced to switch to easy mode when battling Poseidon during the media preview. Mercifully, the game allows the option of reducing the difficulty after a string of deaths.

De skojar inte. (Pussys som inte ens klarar av Poseidon på hard btw fyi). Det dåliga är dock att man måste köra resten av spelet på easy när man sänker, enda läget det går att switcha till.

Postad 07 March 2010 - 18:45

liath
  • liath
  • Lärjunge

• 400 inlägg
  • 0

Varför ska det vara så svårt att få fram ironi om man inte kör med smileys ^_^ ?

Jäkligt svårt dock, kör på hard och fick se mig besegrad och sänka svårighetsgraden nu till slut annars tar det för lång tid :)

De skojar inte. (Pussys som inte ens klarar av Poseidon på hard btw fyi). Det dåliga är dock att man måste köra resten av spelet på easy när man sänker, enda läget det går att switcha till.

Jag har kört och klarat de 2 andra på hard och inte fan blir det något mesigt Easy på GoW 3 heller! Skämmes Zoiler!

Postad 07 March 2010 - 18:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Allt handlar ju om hur mycket tid man har att klara spelen och jag har en deadline :)

Sista timmen blev det på easy, vilket självfallet var för enkelt. Tyvärr tyckte spelet att jag klarade det på easy istället för hard iom att 1/14 av tiden spelades på easy. Lite ologiskt men..

Så nu vet jag slutet på trilogin ^_^

Postad 07 March 2010 - 19:06

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

Så nu vet jag slutet på trilogin :)

Snart vet jag början på trilogin, när GoW collection komer på posten ^_^

Postad 07 March 2010 - 19:43

liath
  • liath
  • Lärjunge

• 400 inlägg
  • 0

Allt handlar ju om hur mycket tid man har att klara spelen och jag har en deadline :)

Sista timmen blev det på easy, vilket självfallet var för enkelt. Tyvärr tyckte spelet att jag klarade det på easy istället för hard iom att 1/14 av tiden spelades på easy. Lite ologiskt men..

Så nu vet jag slutet på trilogin :)

Är du besviken? ^_^

Postad 07 March 2010 - 19:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Ja, på mig själv :)

Postad 07 March 2010 - 20:00

liath
  • liath
  • Lärjunge

• 400 inlägg
  • 0

Ja, på mig själv :)

Hehe men inte på spelet? =) och hur det slutar.

Postad 07 March 2010 - 20:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Nej för tusan. Samlar mina tankar och skriver recensionen nu, den kommer upp i morgon runt 18.

Postad 07 March 2010 - 20:04

liath
  • liath
  • Lärjunge

• 400 inlägg
  • 0

Nej för tusan. Samlar mina tankar och skriver recensionen nu, den kommer upp i morgon runt 18.

Det låter trevligt. =) Ska läsa den och se om du älskar GoW eller inte =).

Eftersom du följer denna tråd så ivrigt passar jag på att fråga om du vet hur i **** jag läser mina NHL 10 meddelanden när jag är i Be A Pro läget? "Du har nya meddelanden. Gå till..." Skärmen är för liten så det står inte vart jag ska gå för att läsa meddelanden. Vet du vart jag gör det?

Sorry för offtopic ;D.

Postad 07 March 2010 - 20:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Jag har inte NHL10 men fråga i spetets tråd vet jag :)

Postad 08 March 2010 - 18:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Recension uppe.

God of War 3

Redigerat av Zoiler, 08 March 2010 - 18:04.

Postad 08 March 2010 - 18:04

Bush
  • Bush
  • Lärjunge

• 469 inlägg
  • 0
Och en recension av FZ:
http://www.fz.se/art.../god-of-war-iii
Samt Gamespot:
http://www.gamespot....ary;read-review
Plus IGN:
http://ps3.ign.com/a.../1075014p1.html

Redigerat av Bush, 08 March 2010 - 18:17.

Postad 08 March 2010 - 18:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
En enad skribentkår kan man verkligen säga.

Postad 08 March 2010 - 18:40

Launch Button
  • Launch Button
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0
1Up
Gametrailers

Postad 08 March 2010 - 20:07

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Jag får aldrig SCEE spel =(

Postad 08 March 2010 - 20:52

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

Jag får aldrig SCEE spel =(

undrar varför :)

Postad 08 March 2010 - 21:19

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Jag vet jag vet!

Postad 08 March 2010 - 22:50

liath
  • liath
  • Lärjunge

• 400 inlägg
  • 0
Vågar inte läsa recensionen, FZ var full av spoilers så jag kollar bara på betyget! Skippar köp nu när du inte gav det en 10:a Zoiler. Fy på dig!

Postad 09 March 2010 - 01:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Vågar inte läsa recensionen, FZ var full av spoilers så jag kollar bara på betyget! Skippar köp nu när du inte gav det en 10:a Zoiler. Fy på dig!

Jag vet inte vad du anser vara spoilers men min har nog knappast några eftersom jag tänker på det. Speciellt inte om du redan läst FZ:s som jag också läst och håller med om är spoilerish (vem som helst kan väl skriva en episk recension om man kan beskriva alla bossar i spelet som de gör). Sorry, men ditt eget fel om du läser deras innan min :)

Postad 09 March 2010 - 06:55

liath
  • liath
  • Lärjunge

• 400 inlägg
  • 0
Hehe, ja den va riktigt avslöjande. Jag kikade in på sidan precis före läggdags och då märkte jag att de lagt upp den och kollade fort men insåg att fortsätter jag att läsa nu har jag klarat halva spelet redan och få veta hur båda 2 (som jag fortfarande håller på med samt 3an slutar). Ingen bra recension med andra ord. =) Har kikat runt lite på andra sidor också och har inte sett någon 10 poängare/100% ännu ;<.

Postad 09 March 2010 - 09:15

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

In only its first day of obtaining reviews, God of War III has entered in an incredible position on Metacritic’s ‘All-Time High Scores‘ list. The Santa Monica Studio epic is sitting in 8th position, only a few hours since the embargo was destroyed with the countless reviews for the title.

Grymt!

Postad 09 March 2010 - 09:16

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

- Lite väl mycket våld för sakens skull ibland

Hur kan det vara ett minus?! :)

Postad 09 March 2010 - 09:18

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Hehe, ja den va riktigt avslöjande. Jag kikade in på sidan precis före läggdags och då märkte jag att de lagt upp den och kollade fort men insåg att fortsätter jag att läsa nu har jag klarat halva spelet redan och få veta hur båda 2 (som jag fortfarande håller på med samt 3an slutar). Ingen bra recension med andra ord. =) Har kikat runt lite på andra sidor också och har inte sett någon 10 poängare/100% ännu ;<.

Jaså, då kan du inte tittat speciellt noga...

In only its first day of obtaining reviews, God of War III has entered in an incredible position on Metacritic’s ‘All-Time High Scores‘ list. The Santa Monica Studio epic is sitting in 8th position, only a few hours since the embargo was destroyed with the countless reviews for the title.

Grymt!

http://www.metacriti...s/ps3/godofwar3

Postad 09 March 2010 - 13:03

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Jag antar att de menar bland PS3-spel endast då eller?Hur som helst är 94 jävligt bra såklart, samma score som MGS4 och endast 2 poäng under Uncharted 2.

Postad 09 March 2010 - 13:06

Pilzner
  • Pilzner
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Lite kul, inte för att jag vet nåt om GOW 3 spelet i sin helhet, men FZ verkar allmänt favvorisera DICE då de gav BFBC2 5. Det är för mig fullständigt märkligt då singelplayern i min åsikt suger. Orkade inte spela vidare efter 3:e banan.
På det så är den fylld med buggar och presentationen är urusel med tanke på serverbrowsern, laggiga servrar. Känns helt enkelt ofullständig.
Med det sagt är det fortfarande ett toppen multiplayer spel men absolut inte värd en 5:a såsom det är nu.

Så i slut ändan är de poängmarginaler som skiljer recensenterna åt, högst personligt präglade.

Redigerat av Pilzner, 09 March 2010 - 13:07.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.