Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia E71 *

1214 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 augusti 2008 - 09:11

Thomassouth
  • Thomassouth
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0

Jo det är riktigt eller T tangenten då men jag tycker att det rena skämtet med kameran ändå pinsamt dålig skärpa jag har vga kameror som tar bättre bilder men tack för den upplysningen H

VGA-kameror som tar bättre bilder är väl ändå att ta i. I rätt ljusförhållanden blir bilderna klart godkända, och så är det med alla mobilkameror idag. Finns ingen mobilkamera som kan ersätta en vanlig digitalkamera. Kolla på SE's nya C905 med 8.1 mpx - det är inte särskilt imponerande bilder där heller.

Postad 27 augusti 2008 - 09:41

Unregisteredbeb0903d
  • Unregisteredbeb0903d
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Nåväl, nu är en E71 Steel grey beställd iaf och även bilkit. Tyvärr verkade inte ens Nokia själva ha koll på vilket monteringsfäste som passar hållaren för bilmonteringen. Så sjukt dåligt att det inte ens finns uppdaterade tillbehörslistor på Nokias web när de introducerar nya modeller. Strunt samma, delade upp leveransen av telefon och bilkit så jag slipper väl försening iaf eftersom luren finns i lager. Har jag tur blir det test och konfig under helgen :-).

EDIT: kanonbra tips på applikationer och erfarenheter. Tusen tack. Ska prova Nokia maps inititalt iaf som följer med. Ev tillägg sen med Wayfinder eller Tomtom.

EDIT2: fick luren i förrgår, väldigt nöjd hittills. perfekt att passa på att ladda ner saker antingen via usb eller via wlan istället för att ticka trafik via 3G. Installerat men inte provat Sports Tracker (löptränar mkt). Väntar på bilkitet och ska prova GPS under körning snart.

Redigerat av Unregisteredbeb0903d, 29 augusti 2008 - 07:40.

Postad 27 augusti 2008 - 09:42

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
jag skall försöka ladda upp några exempel att vga kameran jag har i en extra mobil tar i pricip lika eller dåliga bilder som den i E71an

jag vet inget om den nya sony men min sambo har en SE k810i vilken skilnad

Postad 27 augusti 2008 - 10:58

Unregistered17cead84
  • Unregistered17cead84
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
I dåliga ljusförhållanden blir bilderna bedrövliga, så att ta bilder inomhus är i regel värdelöst. Dock kan de bli hyfsade i dagsljus med autofocus.

Postad 27 augusti 2008 - 11:51

appis
  • appis
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Jag har försökt ladda ner Nokia Sports Tracker från http://sportstracker...nts/download.do till min Nokia E71. Jag har försökt med version 3.0, 3.1 och 3.2. Med version 3.2 stod det att den inte stöds och med version 3.1 och 3.0 händer ingenting när jag försöker starta programmet. Klickar på det men inte ens en gnutta reaktion...

Vad gör jag för fel? Eller var och vilken version laddade ni ner?

Denna version funkar för mig:
Nokia Sports Tracker for S60 v3.1
Supported phones:
Nokia S60 v3.1 devices (E90)

http://sportstracker...nts/download.do

Postad 27 augusti 2008 - 20:54

Unregistered4167b2d6
  • Unregistered4167b2d6
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Hej alla. Har ägt denna telefon någon vecka nu.
Går det inte att läsa mail som kommer i HTML format. Det blir bara tokiga tecken.

Ska det behöva vara så i så fall. Jag läser mina mail via IMAP.

//Johan Nykvist

Postad 28 augusti 2008 - 20:48

rilloo
  • rilloo
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Ni som använder telefonen när ni är ute och springer, håller ni den i handen eller finns det något fodral som går att spänna runt armen?

Postad 28 augusti 2008 - 21:24

Unregistered17cead84
  • Unregistered17cead84
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Ni som använder telefonen när ni är ute och springer, håller ni den i handen eller finns det något fodral som går att spänna runt armen?

Jag håller den i handen, det fungerar perfekt. Tänker inte ens på den, å andra sidan var jag van att springa med en träningsklocka i handen innan. Köpte ett siliconeskin på ebay för typ 40 kr (inkl frakt) som jag brukar ha när jag springer (ifall man skulle tappa telefonen). Vet inte om det finns något fodral som går att späna rund armen. Förmodligen skulle det dock gå att "tillverka" på egen hand genom att göra hål i ett silikonskin och dra något typ av band eller snöre igenom den.

I övrigt tror jag att det helt och hållet är en vanesak att springa med den i handen. Testa någon/några gånger så kommer du nog tycka att det funkar bra.

Edit: Kom att tänka på en lite lustigt grejj. Det verkar ej gå att sätta telefonen i off-line läge och samtidigt använda sports tracker. Så ibland ringer det när man är ute och springer, kan vara bra att sätta den på ljudlös innan man ger sig iväg.

Redigerat av Unregistered17cead84, 28 augusti 2008 - 21:31.

Postad 28 augusti 2008 - 22:01

Thomassouth
  • Thomassouth
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0
Annars har jag den i fickan, fungerar utmärkt det med. ^^

Postad 29 augusti 2008 - 11:06

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0
Är jag helt dum i huvudet eller är knappljuset verkligen "ljuskänsligt". Verkar som knappljuset bara går på när det är mörkt.

Testa att stå i badrummet t.ex. med ljuset på, börja skriv på ett sms och mitt i sms:et släck ljuset och voila...

Alla kanske redan visste detta och så fall får ni bortse från min oerhört korkade kommentar... :(

Postad 29 augusti 2008 - 13:37

Thomassouth
  • Thomassouth
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0

Är jag helt dum i huvudet eller är knappljuset verkligen "ljuskänsligt". Verkar som knappljuset bara går på när det är mörkt.

Testa att stå i badrummet t.ex. med ljuset på, börja skriv på ett sms och mitt i sms:et släck ljuset och voila...

Alla kanske redan visste detta och så fall får ni bortse från min oerhört korkade kommentar... :(

Nej, det har jag märkt också! =)

Postad 29 augusti 2008 - 13:43

Unregistered17cead84
  • Unregistered17cead84
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Grymt coolt det där med automagisk knappbelysning.

Kan rekommandera Nokia Email Service om man vill ha en lite snyggare e-postkient.

Är det ngn som vet om det finns ngt annat program än Real Player som kan spela upp RAM (real audio format) filer? Har en hel del gamla radioprogram i ram format. Irriterande att man ej kan ha real player aktivt i bakgrunden.

Postad 29 augusti 2008 - 14:02

Unregistereda7dc5ece
  • Unregistereda7dc5ece
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

det sitter en ljussensor till vänster om högtalaren (ovanför nokia loggan) som känner av ljusförhållandet... är det mörk omgivning så tänds bakgrundsbelysningen på tangentbordet.

Postad 29 augusti 2008 - 15:18

Unregistered24038
  • Unregistered24038
  • Lärjunge

• 414 inlägg
  • 0
Jag har ett Sony Ericsson ds-980 som funkar perfekt med nokia 6220 classic, men med e71 totalvägrar den att fungera. Någon utöver jag som stött på detta. Ibland går det att ansluta men då endast som ljudenhet ej som headset..

Postad 31 augusti 2008 - 11:38

BingoBenny
  • BingoBenny
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Fasiken, är så sjukt sugen på att köpa den här telefonen, det suger lite bara att kameran är sådär kass som alla säger :)

Postad 31 augusti 2008 - 12:40

10cent
  • 10cent
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Jag är också riktigt sugen på denna mobil. Har just nu en iPhone 2G och jag tycker om den väldigt mycket faktiskt dock så är jag pryl galen och gillar att byta mobile ofta :). Men jag undrar ni som har E71 tycker ni att jag gör bort mig ifall jag byter ifrån en iPhone till just Nokian? Jag har suttit o velat fram o tillbaka jättelänge nu för att jag tycker verkligen om min iPhone men den har ju sina begränsningar tyvärr.

Hjälp mig snälla är jag dum om jag byter? :blush:

Postad 31 augusti 2008 - 13:56

Unregistered17cead84
  • Unregistered17cead84
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Det beror på vad du ska ha telefonen till. Personligen tycker jag E71 är en bättre "arbetshäst" än en iphone. Det går snabbare att skriva med ett riktigt tangentbord samt riktigt bra känsla i knappar och D-pad. Du får bättre batteritid dessutom och slipper alla mjukvarulås som iphone har. Den är dock inte lika häftig som iphone, surfa går smidigt med opera mini men det är självklart inte samma känsla som på en iphone.

Postad 31 augusti 2008 - 14:47

10cent
  • 10cent
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Det beror på vad du ska ha telefonen till. Personligen tycker jag E71 är en bättre "arbetshäst" än en iphone. Det går snabbare att skriva med ett riktigt tangentbord samt riktigt bra känsla i knappar och D-pad. Du får bättre batteritid dessutom och slipper alla mjukvarulås som iphone har. Den är dock inte lika häftig som iphone, surfa går smidigt med opera mini men det är självklart inte samma känsla som på en iphone.

Jag brukar använda min telefon främst till att smsa, ringa, maila lyssna på musik och i en viss mån surfa. Dock så saknar jag bluetooth funktionen på iPhonen då jag tycker det är väldigt smidigt om man vill ha en låt os.v att använda bluetooth men apple envisas ju med att man ska använda andra sätt att hantera just det.

Postad 31 augusti 2008 - 14:56

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Jag är också riktigt sugen på denna mobil. Har just nu en iPhone 2G och jag tycker om den väldigt mycket faktiskt dock så är jag pryl galen och gillar att byta mobile ofta :). Men jag undrar ni som har E71 tycker ni att jag gör bort mig ifall jag byter ifrån en iPhone till just Nokian? Jag har suttit o velat fram o tillbaka jättelänge nu för att jag tycker verkligen om min iPhone men den har ju sina begränsningar tyvärr.

Hjälp mig snälla är jag dum om jag byter? :blush:

Iphone är säkert en fin telefon men om du skall ha en 3g tel så skulle jag antingen ha en obunden Iphone från typ italien då den dealen telia ger är rena rama rånet eller ta nokian. Vansinne vet jag inte men du kommer gillla att surfa i 3g om du nu använder internet mycket på telefonen du kan ju ha nokian som modem det kan du inte med Iphonen sen har ju nokian multitasking 2 program samtidigt sen jag vet jag inte detta med all syncning i Itunes jag gillar det inte man blir så låst

jag e grymt nöjd med Nokia och jag är kritiskt. Men dom har fått till det med e71an sen kunnde dom tagit bort mms funktionen det gillar jag att Iphone gjorde va skall med det till rena rama lekstuge joxet,. jag tror att det visar sig att snart att nokian är en vinnare även då det gäller priset prestanda och riktigt tangentbord reservdelar mm mm

vilken operatör har du idag ? det fins tillägs paket på surfen på tele 2 för 39 kr månaden 1 gb jag tog 5 gb nu men skall sänka eller gå till 3 och ha fullt ingen limit alls och ha telefonen som just modem men jag får se

Postad 31 augusti 2008 - 15:39

10cent
  • 10cent
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Iphone är säkert en fin telefon men om du skall ha en 3g tel så skulle jag antingen ha en obunden Iphone från typ italien då den dealen telia ger är rena rama rånet eller ta nokian. Vansinne vet jag inte men du kommer gillla att surfa i 3g om du nu använder internet mycket på telefonen du kan ju ha nokian som modem det kan du inte med Iphonen sen har ju nokian multitasking 2 program samtidigt sen jag vet jag inte detta med all syncning i Itunes jag gillar det inte man blir så låst

jag e grymt nöjd med Nokia och jag är kritiskt. Men dom har fått till det med e71an sen kunnde dom tagit bort mms funktionen det gillar jag att Iphone gjorde va skall med det till rena rama lekstuge joxet,. jag tror att det visar sig att snart att nokian är en vinnare även då det gäller priset prestanda och riktigt tangentbord reservdelar mm mm

vilken operatör har du idag ? det fins tillägs paket på surfen på tele 2 för 39 kr månaden 1 gb jag tog 5 gb nu men skall sänka eller gå till 3 och ha fullt ingen limit alls och ha telefonen som just modem men jag får se

Jag använder tele2/comviq. Jag har kollat på obundna iPhone 3G ifrån italien men det är ett riktigt överpris på dom enligt min mening.

Postad 31 augusti 2008 - 15:44

Unregistered17cead84
  • Unregistered17cead84
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Jag brukar använda min telefon främst till att smsa, ringa, maila lyssna på musik och i en viss mån surfa. Dock så saknar jag bluetooth funktionen på iPhonen då jag tycker det är väldigt smidigt om man vill ha en låt os.v att använda bluetooth men apple envisas ju med att man ska använda andra sätt att hantera just det.

Då kommer nog E71 passa ganska bra. En sak som är lite synd är dock att den har ett "hiss" (vet inte det svenska ordet) ljud i bakgrunden när man lyssnar på musik i låg volym. Iaf har jag det med mitt nuvarande headset. Men jag föreslår att du testar telefonen på någon butik innan du bestämmer dig. När det gäller gränssnittet kommer det nog kännas som en nedgradering, iaf i början. Iphone har ju en riktigt snyggt och flashigt gränssnitt, E71:n är det vanliga "torra" S60. Dock är det väldigt snabbt att jobba med när man lärt sig det.

Postad 31 augusti 2008 - 19:24

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Då kommer nog E71 passa ganska bra. En sak som är lite synd är dock att den har ett "hiss" (vet inte det svenska ordet) ljud i bakgrunden när man lyssnar på musik i låg volym. Iaf har jag det med mitt nuvarande headset. Men jag föreslår att du testar telefonen på någon butik innan du bestämmer dig. När det gäller gränssnittet kommer det nog kännas som en nedgradering, iaf i början. Iphone har ju en riktigt snyggt och flashigt gränssnitt, E71:n är det vanliga "torra" S60. Dock är det väldigt snabbt att jobba med när man lärt sig det.

Hello det ljudet har inte jag hört men jag har den vita i den låg sportstracker färdigt med , den vita kom ju lite efter/senare men de kanske dom hade fixat lite sånt jox buggar i den jag vet inte ?

Tort interface nja jag tycker den e rätt ok så sen finns ju mängder av teman
själv kör jag detta nu med den vita

LÄNK http://www.babinokia...burns/#more-452

Postad 31 augusti 2008 - 20:23

rilloo
  • rilloo
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Har inte riktigt fått klarhet hur det är med gps:en men som jag har förstått det går det att ladda ner kartor så att man inte behöver ansluta till internet, inte ens när gps-programmet startas. (alltså man behöver aldrig ansluta till internet för att använda gpsen) Stämmer detta?

Postad 31 augusti 2008 - 20:27

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
F

Redigerat av halvledaren, 31 augusti 2008 - 20:30.

Postad 31 augusti 2008 - 20:32

Unregistered17cead84
  • Unregistered17cead84
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Hello det ljudet har inte jag hört men jag har den vita i den låg sportstracker färdigt med , den vita kom ju lite efter/senare men de kanske dom hade fixat lite sånt jox buggar i den jag vet inte ?

Tort interface nja jag tycker den e rätt ok så sen finns ju mängder av teman
själv kör jag detta nu med den vita

LÄNK http://www.babinokia...burns/#more-452

Har också den vita. Dock hör jag detta ljud endast när jag använder det separata AD-44 headsetet med 2.5mm-3.5mm konverter. Kan bero på den och inte telefonen kanske. Samtidigt har jag läst flera på nätet som har samma problem med E71 och en rad andra Nokiamodeller. Dock är det inget stort problem, i normalfallet har man ju tillräckligt hög volym för att suset ej ska höras.

Postad 31 augusti 2008 - 21:05

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Har också den vita. Dock hör jag detta ljud endast när jag använder det separata AD-44 headsetet med 2.5mm-3.5mm konverter. Kan bero på den och inte telefonen kanske. Samtidigt har jag läst flera på nätet som har samma problem med E71 och en rad andra Nokiamodeller. Dock är det inget stort problem, i normalfallet har man ju tillräckligt hög volym för att suset ej ska höras.

ja jag har ju alltid full volym haha men jag kör ad-50

http://www.mytrendyp...pter-5653p.html

men detta tycker jag är det ett stor gissel med nokias egna kopplingar egna usb osv.. det är rent trist htc som jag hade inan var bra allt på standard usb borde var lag på alla skulle ha det så haha

och deras radio ,, som kräver headset anslutning puhh

Redigerat av halvledaren, 31 augusti 2008 - 21:07.

Postad 01 september 2008 - 00:57

BingoBenny
  • BingoBenny
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Okej, nu är det bestämt, det får bli en E71.. Har bara EN fråga nu, vilken ska man ta? Den svarta eller vita? På vissa av bilderna på nätet så ser den vita grym ut (helvit), men på andra så ser den konstig ut (vitt tangentbord och blänkande metall runtomkring)

Handen på hjärtat nu, vilken är snyggast? :P

Postad 01 september 2008 - 01:14

Unregistered17cead84
  • Unregistered17cead84
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Den vita är snyggare enligt min mening, jag har sett båda i verkligheten. Dock kommer du bli nöjd vilken av de två du än väljer eftersom båda är riktigt snygga. Den vita är mer orginell, svart och grått är så vanligt och tråkigt. :P Anledningen till att den vita ser olika ut på bilder är att metallen ser olika ut beroende på hus ljuset faller på den osv. Generellt tycker jag också att telefonen är bra mkt snyggare i verkligheten än på både bild och video (det gäller både den vita och gråa). Men som sagt, oroa dig inte för att välja "fel" färg, båda är snyggare än nästan alla andra telefoner på marknaden.

Redigerat av Unregistered17cead84, 01 september 2008 - 01:15.

Postad 01 september 2008 - 05:39

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Okej, nu är det bestämt, det får bli en E71.. Har bara EN fråga nu, vilken ska man ta? Den svarta eller vita? På vissa av bilderna på nätet så ser den vita grym ut (helvit), men på andra så ser den konstig ut (vitt tangentbord och blänkande metall runtomkring)

Handen på hjärtat nu, vilken är snyggast? :P

Ja du man brukar ha svaret i sig om man lyssnar haha

jag har som flippo den vita men har sett den gråa med som egentligen är lite brun grå eller vad man skall säga båda är fina

tycker generelllt att det jobbigt med mörka mobiler då de ser kladdiga ut jämt om du är orolig att den vita skall se smutsig ut snabbt så glöm det den håller sig

lycka till

Postad 01 september 2008 - 14:09

Thomassouth
  • Thomassouth
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0

Ja du man brukar ha svaret i sig om man lyssnar haha

jag har som flippo den vita men har sett den gråa med som egentligen är lite brun grå eller vad man skall säga båda är fina

tycker generelllt att det jobbigt med mörka mobiler då de ser kladdiga ut jämt om du är orolig att den vita skall se smutsig ut snabbt så glöm det den håller sig

lycka till

Det är samma färg på metallen på den vita som den gråa, så de gråa knapparna smälter bättre in med metallen imo. Sen no offense, men hur kan du veta att de vita knapparna ser lika rena ut som de gråa om, låt säga, två år? =)

Postad 01 september 2008 - 17:10

Unregistered17cead84
  • Unregistered17cead84
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Det är väl bara att rengöra telefonen om den blir smutsig. Hade en vit Nokia 6233 förut, den blev inte smutsig under det år jag använde den, jobbar man inte som sotare bör det inte vara ngt problem :)

Någon som använt SIP funktionen i E71 förresten? Har testat att ringa med mitt skypekonto via Fring men samtalskvaliteten var ganska dålig. Skulle vilja ha ett annat IP-telefon alternativ.

Redigerat av Unregistered17cead84, 01 september 2008 - 17:11.

Postad 01 september 2008 - 19:41

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Det är samma färg på metallen på den vita som den gråa, så de gråa knapparna smälter bättre in med metallen imo. Sen no offense, men hur kan du veta att de vita knapparna ser lika rena ut som de gråa om, låt säga, två år? =)

varför inte om 6 månader

Postad 01 september 2008 - 20:18

Thomassouth
  • Thomassouth
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0

varför inte om 6 månader

Ba't exempel Helge, Ba't exempel.. =)

Postad 01 september 2008 - 21:50

Unregistered4167b2d6
  • Unregistered4167b2d6
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Någon som använt SIP funktionen i E71 förresten? Har testat att ringa med mitt skypekonto via Fring men samtalskvaliteten var ganska dålig. Skulle vilja ha ett annat IP-telefon alternativ.

Jag använder SIP funktionen och det fungerar klockrent för mig i alla fall. Har också skaplig batteritid. Jag har provat den med två olika routers.

Jag äger en D-link DIR-655. Då funkar det bra med de inbyggda batterisparfunktionerna utan att jag gått in manuellt och mixtra.
Sen äger jag också en billigare Belkin Router. Den fungerar det sämre med. Jag tappar anslutningar utan att jag märker det och telefonen dra mer ström.
Så det värkar som att det beror på vilken hårdvara man har på det trådlösa nätverket för att få en bra funktion. Som operatör kör jag Megaphone.

//Johan Nykvist

Postad 02 september 2008 - 01:06

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Det är väl bara att rengöra telefonen om den blir smutsig. Hade en vit Nokia 6233 förut, den blev inte smutsig under det år jag använde den, jobbar man inte som sotare bör det inte vara ngt problem :)

Jag vet inte ang skype har du testat detta länk nedan

http://www.download....cdlPid=10857642

Och passar på att tacka för ditt inlägg ang den vita ovan men jag släpper vidare diskussion i det ämnet eller polemik du och jag vet som har vit hur det fungerar .

ha det gött H

Postad 02 september 2008 - 10:06

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1 887 inlägg
  • 0
För er som vill ha ett skydd för er E71a men inte vill gömma undan den i en läderväska kan jag rekommendera denna. Beställde den för nån vecka sen och fick den relativt snabbt. 5 pund bara var riktigt överkomligt. Passformen var jättebra. Det är även ett skydd för själva skärmen.

http://www.mobilefun...oduct/17332.htm

Postad 02 september 2008 - 13:43

Unregistered17cead84
  • Unregistered17cead84
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

För er som vill ha ett skydd för er E71a men inte vill gömma undan den i en läderväska kan jag rekommendera denna. Beställde den för nån vecka sen och fick den relativt snabbt. 5 pund bara var riktigt överkomligt. Passformen var jättebra. Det är även ett skydd för själva skärmen.

http://www.mobilefun...oduct/17332.htm

Tack för tipset! Hur mycket tjockare blir telefonen med detta skydd? Stor skillnad? Gillar tunneheten på E71 så är på jakt efter ett så tunt skydd som möjligt.

Postad 02 september 2008 - 14:33

rilloo
  • rilloo
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Verkar som att många vill skydda telefonen med olika sorters fodral. Blir telefonen väldigt lätt repig?

Postad 02 september 2008 - 14:38

BingoBenny
  • BingoBenny
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Vart får man tag på Coreplayer? Kostar det något?

Postad 02 september 2008 - 15:05

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1 887 inlägg
  • 0

Tack för tipset! Hur mycket tjockare blir telefonen med detta skydd? Stor skillnad? Gillar tunneheten på E71 så är på jakt efter ett så tunt skydd som möjligt.

Inte alls så mycket tjockare faktiskt. Dock tror jag att det inte kommer att kunnas sättas i en Brodit bilhållare med detta skydd på. I dem sitter telefonen ganska tajt.

Tänk på att det är svårt att få av utan att det går sönder så det är inget fodral man tar på och av hela tiden. Detta stannar på tills man byter. De är ju inte så dyra så det gör ju inget. Jag tror faktiskt att de kommer hålla ett tag faktiskt.

Verkar som att många vill skydda telefonen med olika sorters fodral. Blir telefonen väldigt lätt repig?

Nej, inte lätt. Dock beror det ju på om du har telefonen tillsammans med nycklar och vad du jobbar med. Då kan det repas. Jag tycker faktiskt telefonen känns robust och bra.

Postad 02 september 2008 - 19:58

Thomassouth
  • Thomassouth
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0

Vart får man tag på Coreplayer? Kostar det något?

Piraternas bukt är din gåva.

Postad 02 september 2008 - 20:00

BingoBenny
  • BingoBenny
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Piraternas bukt är din gåva.

Mjo, men jag är lite rädd för virus som ofta medföljer på sådana ställen :)

EDIT: Dessutom lyckades jag inte ens hitta något nu när jag tittade efter :rolleyes:

EDIT#2: CoreCodec CorePlayer v1.1.2. S60v2 SymbianOS7 <---- Är den bra? Funkar den på E71?

Redigerat av BingoBenny, 02 september 2008 - 20:10.

Postad 02 september 2008 - 20:23

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
CorePlayer i senaste och renaste versionen finns om man klickar här.
Priset är 17€.

Snack om piratkopiering / crackning eller liknande hör inte alls hemma i detta forum, det finns andra forum för just detta om ni inte tycker man skall ha betalt för det jobb man utför.

Postad 02 september 2008 - 20:41

BingoBenny
  • BingoBenny
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

CorePlayer i senaste och renaste versionen finns om man klickar här.
Priset är 17€.

Snack om piratkopiering / crackning eller liknande hör inte alls hemma i detta forum, det finns andra forum för just detta om ni inte tycker man skall ha betalt för det jobb man utför.

Mjo, har naturligtvis tittat där nu, men jag förstår inte riktigt vilken exakt det är man ska köpa? Finns en massa olika alternativ.

- Symbian S60 3rd
- Symbian UIQ v3
- Smartphone
osv.

Vilken är det man ska köpa?

Redigerat av BingoBenny, 02 september 2008 - 20:42.

Postad 02 september 2008 - 21:08

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
Symbian S60 3rd

Postad 03 september 2008 - 17:59

Unregistered17cead84
  • Unregistered17cead84
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Några bra länkar för att få tips om program och annat till E71:

http://www.e71fanatics.com
http://www.e71blog.com/
http://nokiae71.wordpress.com/

Postad 03 september 2008 - 20:23

BingoBenny
  • BingoBenny
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Alltså, hur fixar jag mms på den här telefonen? På Telias hemsida så kan man inte ens välja E71an som alternativ =\ All hjälp tas tacksamt emot.

Postad 03 september 2008 - 22:06

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
Ett bra tips är att läsa sidan 12 i tråden.

Eller klicka här...

Postad 03 september 2008 - 22:13

BingoBenny
  • BingoBenny
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Ett bra tips är att läsa sidan 12 i tråden.

Eller klicka här...

Mjo, har provat det, funkar ändå inte ;)

EDIT: Kanske bör tillägga.. På mms inställningarna så har jag ett par olika kopplingspunkter att välja på (Telia MMS - Telia MMS (01) - Telia MMS (02) och Telia SurfPort) Ingen av dessa kopplingspunkter fungerar.. Telia MMS (01) fick jag från den ovanstående länken, när detta inte fungerade så provade jag att spara om samma sak och fick då fram Telia MMS (02). Vartifrån Telia MMS och Telia SurfPort kommer ifrån har jag ingen aning om.

Vad ska jag göra? ;)

Redigerat av BingoBenny, 03 september 2008 - 22:45.

Postad 03 september 2008 - 23:08

halvledaren
  • halvledaren
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0

Mjo, har provat det, funkar ändå inte ;)

EDIT: Kanske bör tillägga.. På mms inställningarna så har jag ett par olika kopplingspunkter att välja på (Telia MMS - Telia MMS (01) - Telia MMS (02) och Telia SurfPort) Ingen av dessa kopplingspunkter fungerar.. Telia MMS (01) fick jag från den ovanstående länken, när detta inte fungerade så provade jag att spara om samma sak och fick då fram Telia MMS (02). Vartifrån Telia MMS och Telia SurfPort kommer ifrån har jag ingen aning om.

Vad ska jag göra? ;)

Tänk om telia kunnde lägga lite mindre energi på sina Ifåne , ler
jag vet faktiskt inte. Men har du startat om telefonen med de nýa instälningara Kanske ibland får man mecka sig fram lite

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.