Vilket datum var det nu som det släpptes, eller har det redan släppts? Har inte suttig vid Xboxen på ett tag nu, tänkte jag skulle vänta på releasen.
19:e. Dock har några här tillgång till ett förhandsprogram av det.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 16 November 2008 - 16:01
19:e. Dock har några här tillgång till ett förhandsprogram av det. Postad 16 November 2008 - 16:05
Tack, onsdag då alltså, och då slår man bara på shiiiiten så har man ett helt nytt interface efter en stund?
Postad 16 November 2008 - 17:58
20gb disken tar bara ett spel i princip. för mig, har ett par xbla-spel också.
Men ohyggligt skönt att det blivit tyst nu Postad 16 November 2008 - 18:15
Med risk att hela liv är rätt belastat då. Många som ska tanka ner samtidigt, uppdateringen är väl den största i sitt lag till 360. Postad 16 November 2008 - 18:21
Microsoft brukar faktiskt vara riktigt bra förberedda (Förutom förra julen) på såna här saker.
Och att chefen (kommer inte ihåg vad han heter) Har sagt att et inte får hända igen så tror jag att det kommer gå hyffsat smärtfritt Postad 16 November 2008 - 21:55
Själva nerladdningen av NXE tog faktiskt förvånansvärt kort tid. Tog kanske några minuter eller där omkring, så det är inget monster storleksmässigt sett.
Postad 16 November 2008 - 21:59
det beror ju med på hur snabb lina folk har går ju olika för vad för bredband de har Postad 16 November 2008 - 22:15 Nja... NXE ligger på omkring 8MB, så det går att tanka relativt snabbt även med 3G-modem. Däremot så lär avatarerna och andra tillägg ta längre tid att tanka hem. Som ny 360 ägare är jag överlycklig av hur smärtfria alla uppgraderingar har varit hittills. Postad 16 November 2008 - 22:51
över att jag haft 360 i snart 2 år så kan jag inget annat en hålla med dig de har funkat klockrent med alla updates Postad 17 November 2008 - 10:04
Har man en arcade eller en core och har spelat över live med en hårddisk (tex polarens eller konsolen-i-vardagsrummets-hårddisk) så får man inget erbjudande...
Postad 17 November 2008 - 10:06
Du har inte testat att kontakta supporten och förklarat hur det ligger till? Postad 17 November 2008 - 10:13
Jag har en arcade och har använt hårddisken från min förra premium och kört en hel del över live under ett par månader och jag fick köpa en 20gb-hårddisk för 200kr.
härifrån: http://www.xbox.com/sv-SE/storage Redigerat av lifter, 17 November 2008 - 10:15. Postad 17 November 2008 - 10:26
Det är från supporten uppgifterna kommer ifrån. Provade först att maila dom men då bad dom mig ringa vilket jag gjorde. Förklarade läget och sa att det kändes lite snopet och dom bad om ursäkt att det var såhär men att det inte fanns något att göra åt saken...
Det var den adressen jag använde när jag upptäckte problemet. Redigerat av Topper Harley 77, 17 November 2008 - 10:28. Postad 17 November 2008 - 10:44
men wtf!
Prova ringa igen och säg att du inte har använt någon hdd eller vad som... Postad 17 November 2008 - 11:03
Som jag förstod det på henne så kan dom se om man använt en hårddisk på enheten och sen spelat över live, sen om det är en viss mängd timmar eller tillfällen eller något annat som avgör om det kommer med på någon lista pratade vi inte om.
Men jag frågade om det var så att det var idnummret som ändrades när man hakade på en hd men det var det icke sa hon... Postad 17 November 2008 - 11:49
Men om du förklarar för henne (för det lär ju vara en tjej som ringer nästa gång) att du lånat en kompis hårddisk de gånger han varit hemma hos dig och spelat (naturligtvis) men att du nu efter som att de har ett sånt fint erbjudande för de som köpt en arcade (vilket du har) vill ta del av det då din kompis ej längre vill låna ut sin hårddisk då han tycker att du gott kan skaffa en egen nu när du äntligen har råd i och med deras generösa erbjudande...
Altså, nog för att de är ett stort girigt företag osv, men det här tycker jag var dåligt av dem. Postad 17 November 2008 - 12:30 SAOB på nätet har ju tyvärr inte kommit till bokstaven 'v' än men vissa betyder väl ungefär "av en population är vissa en delmängd som är lika med eller överstiger antalet en". Sedan kan man vidare diskutera kring skiljegränsen mellan vissa/flesta, beror väl på om man är en halvfulltglas- eller halvtomtglas-människa eller inte, men jag skulle väl säga att det ligger på en 50/50 gräns ungefär. Vi har troligtvis gjort liknande observationer. Vilket leder till min fråga som inte har besvarats; är undersökningen gjord på en persons intryck? Det var inget ställningstagande till att NXE är dåligt eller bra. Postad 17 November 2008 - 12:42 Nej. Kolla kommentarerna, han har t o m tagit med resultat därifrån. Postad 17 November 2008 - 13:02 Oki, då vet jag. Kunde inte kolla domänen då proxien stänger ute domänen listan är publicerad på. Det var därför jag frågade här. Postad 17 November 2008 - 13:12 Det tycker jag med... Postad 17 November 2008 - 13:32 Nja, snarare besviken över den begränsade funktionaliteten för att skapa en trovärdig Gemma avatar. Inga sliders för kupstorlek, inga skimpiga bikinis, inte ens en brittisk flagga att vira in henne i Postad 17 November 2008 - 13:35
haha höga förväntningar snart ska de ha amnings BH med Postad 17 November 2008 - 13:37
Nu fick du mig på dåligt humör. :cry:
Vad ska jag med min samling av Jenny McCarthy bilder som tagit flera år att finslipa om jag inte kan återskapa henne i minsta detalj från hennes glansperiod 93-94? NXE == Epic fail. Postad 17 November 2008 - 13:52 Två ord. Real Doll !!! Så silvertejpar du fast en kontroller i näven på henne å så har du en spelkompis. Redigerat av LillKille, 17 November 2008 - 13:57. Postad 17 November 2008 - 14:04
Vettefan om jag vill betala för ett Guld-abbonemang till henne också?
Postad 17 November 2008 - 14:04
finns ju billigare varianter med gå till närmaste sexshop köp en upp blåsbar liten tös och ta sen laserskrivaren o skriv ut ett sklister papper med det ansikte du vill ha och tjepa sen fast kontrollern i handen Redigerat av Duckface21, 17 November 2008 - 14:04. Postad 17 November 2008 - 14:15 Vad gör du när morsan är på besök då? Gömmer henne i garderoben? Jag lägger nog hellre slantarna på nåt man slipper skämmas för. Vi får väl hoppas att Jenny inte läser det här forumet då .... snåljåp ! Mycke OT nu. Mer "A New Xbox Experience" än "The ...". Redigerat av LillKille, 17 November 2008 - 14:17. Postad 17 November 2008 - 14:18
nä hon är ju upblåsbar om man inte vill släppa ur luften så får man skylla på att det är sin fluffkudde i soffan Postad 17 November 2008 - 14:53
Installerade NXE imorse och är riktigt nöjd.
Mycket modernare upplägg, känns mycket fräshare än den gamla osv. Har även installerat Forza 2 vilket gick bra, känns som att spelet blev snabbare och banorna laddas in bra mycket snabbare nu än tidigare. Postad 17 November 2008 - 20:25
Verkar vara en del som har NXE redan, ser riktigt flashigt ut!
Funderar på en 360 mest som mediacenter, hur uppfattar ni fläktljudet vid videouppspelning efter NXE-uppdateringen? Några andra optimeringar eller nya format som stöds? Postad 17 November 2008 - 20:29
Behöver inte NXE för att köra den som mediaspelare. Inget där har ändrats, samma format som stöds.
Vill man ha en rejäl mediaspelare så är det nog en 'jail-breaked' xbox med xbmc som gäller. Postad 17 November 2008 - 20:47
Kan någon med en extern ntfs hårddisk testa om det går att använda den efter uppdateringen eller om man måste ha fat32 som innan
Postad 17 November 2008 - 21:40 Har haft en Xbox med XBMC förut och även om det är en utmärkt mediacenter så stördes jag faktiskt av fläkten. Har inte hört så många klagomål över ljudnivån på Xbox1 tidigare så det är nog bara mina öron som är lite för känsliga. Hoppas också att MS kommer tillåta NTFS på externa diskar, känns dumt att Mac-användare kan använda sig av HFS+ medan Windows-användare måste nöja sig med FAT32. Postad 17 November 2008 - 21:50 Jo, det är ganska jobbigt när man har en 500gb hårddisk och kan bara använda 32 av dem till xboxen, går ju bra att flytta om men det är fortfarande störande. Det är ju ganska konstigt att microsofts spelkonsoll inte stödjer deras filsystem (det är väl de som utvecklat det?) Postad 17 November 2008 - 22:13
denna updatering kommer inte ha nått att göra med tillägg utan handlar enbart om en ny dash med utseende funktioner och nya menyer men inget vad boxen kommer att stödja. Postad 18 November 2008 - 00:02 FAT32 stödjer volymer upp till 2TB. Pröva att formattera med andra program än Windows egna inbyggda. Postad 18 November 2008 - 01:30 Stämmer bra det men det filsystemet stödjer bara filer upp till 4gb så har man en riktigt skräckrulle i HD så är de bara glömma fat32, nu lider inte jag då jag kör film på 360 så använder jag HFS+ på min usb disk och sen installerar jag software på pc för att kuna läsa de HDD med HFS+ men har slutat köra film på 360 finns ju bättre saker som Popcorn Hour och den är 10g bättre en 360 kan va för film 360 är en spel maskin inget annat!!! Postad 18 November 2008 - 01:31 Du spelade alltså inte över Live i slutet av förra året? För då var det rejäla problem. Postad 18 November 2008 - 02:47
jo det gjorde jag men syftade på firmware updates i fallet de har alltid gått att dra ner utan problem... Det krånglade så jäkelst till jul förra året det håller jag med om de sa att man skulle få ett live spel efter de problemen jag fick inget eller så kanske jag va för lat att kolla efter nått? Postad 18 November 2008 - 08:01
Du var för lat. Men det var inget spel att ha ändå (tycker jag). Minns inte ens vad det heter.
Redigerat av SejLax, 18 November 2008 - 08:01. Postad 18 November 2008 - 10:33
Någon som hört vilket klockslag NXE släpps, så man vet när man kan gå ut på Live igen?
Jag tycker det borde kunna släppas vid lunch imorgon svensk tid. Postad 18 November 2008 - 11:03
Så upphetsande är det väl inte, det kommer inte guld ur maskinen plötsligt när NXE kommer så hoppa online som vanligt så märker du nog
Postad 18 November 2008 - 11:24
Nej, men jag misstänker att Walkir har laddat hem en "piratversion" av NXE. Därför kommer han inte ut på Live innan NXE släpps imorgon, eftersom att han inte är registrerad i testgruppen.
Postad 18 November 2008 - 11:50
För oss som testat NXE utan "lov" så kommer det vara nere till kl 09.00 imorgon är det sagt.
Dock så är live nere nu med tydligen enligt kompisar som förberedelse för updaten. Postad 18 November 2008 - 12:01
Låter bra
Ångrar inte en sekund att jag "smygtestade" NXE Postad 18 November 2008 - 12:15
Tycker egentligen dom borde vara glada att folk har lagt in NXE själva, då det minskar belastningen på deras servrar rätt rejält. Säg att det är 1000st som har dragit hem NXE och lagt in själva, uppdateringen är på 7,6mb så det blir 7,6gb mindre trafik på deras servrar vilket borde minska belastningen och göra så att allt flyter på snabbare för dom som väntat. Som jag skrev tidigare så är det en oerhörd uppfräshning av utseendet samt att det är mycket trevligare att spela nu när laddningstiderna minskat rätt mycket. Postad 18 November 2008 - 13:35
Fast xbox live har över 12milj användare så att 1000 av dem redan laddat ner NXE märks nog ytterst marginellt.
Det är altså i runda slängar nittioen miljoner tvåhundra tusen megabyte som skall passera deras servrar. Eller nittioen miljoner etthundranittiotre tusen megabyte om man räknar bort de som redan dragit hem NXE. Redigerat av lifter, 18 November 2008 - 13:37. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |