Om inte Janne303 kan svara, kanske någon annan som fått mobilen svara? Kanske någon som laddat ner något annat tangentbord som rekommenderas till mobilen?
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 01 december 2008 - 15:29
Om inte Janne303 kan svara, kanske någon annan som fått mobilen svara? Kanske någon som laddat ner något annat tangentbord som rekommenderas till mobilen?
Postad 01 december 2008 - 16:53
åöä finns på den fullständiga HTC QWERTY skrivbordet som man når via "long press".Janne303: Om jag förstår dig riktigt så fick du din telefon i fredags? Antar att allt är på svenska i mobilen? Själv beställde jag min på expansys - så det är engelskt för min del. Är även allt i bakgrunden, dvs windows mobile på svenska? Är å,ä och ö med på ditt qwerty-tangentbord från början? För mig ligger dom under specialtecken.
ö ligger ovanför g, å ligger ovanför h och ä ligger ovanför j.
Sedan undrade någon om även Touch HD har samma funktion som Diamond när det gäller att avböja ett samtal genom att vända på telefon och lägga den upp och ner: Yepp! Det funkar.
Upptäckte att skärmen på Touch HD inte slocknar direkt när man ringer ett samtal, vilket jag uppskattar.
Redigerat av crest, 01 december 2008 - 16:56.
Postad 01 december 2008 - 16:58
Jag tror just nu att jag väntar till de första exen kommit till en butik (I Skåne kan följande komma ifråga: NetOnNet, Teknikkedjan eller Komplett) och tar det därifrån...
F ö en liten detalj. HTC sa väl att Touch HD skulle släppas i november. Det klarade inte det, vad jag vet. Janne303 fick nog bland de allra första i Sverige och han fick sin tidigt idag. Ingen fick sin i fredags/lördags.
Redigerat av cmlewan, 01 december 2008 - 17:07.
Postad 01 december 2008 - 17:51
2008-11-28 19:35 Tempo Solberga Mottagaren har hämtat försändelsen
Janne fick den i fredags.
Postad 01 december 2008 - 17:54
Elgiganten säger sig fr o m idag ha ex på sin Online Store. Priset är nog 600 kr billigare än Telenors pris (6395 kr mot 6995 kr). Jag ringde dit och de kunde skicka en till mig. Men så sa de att det skulle ta "2-7 arbetsdagar". Vad är det för något? Sju arbetsdagar, maxtiden, är i onsdag i nästa vecka! Nio dagar! Är det på allvar att de inte kan precisera mer? De sa att det gällde allt man beställde hos dem. Skulle ni våga?
Jag tror just nu att jag väntar till de första exen kommit till en butik (I Skåne kan följande komma ifråga: NetOnNet, Teknikkedjan eller Komplett) och tar det därifrån...
F ö en liten detalj. HTC sa väl att Touch HD skulle släppas i november. Det klarade inte det, vad jag vet. Janne303 fick nog bland de allra första i Sverige och han fick sin tidigt idag. Ingen fick sin i fredags/lördags.
600 kr billigare än Telenor ? Blir nog svårt då Telenor fortfarande kör med 6195 kr på sin Internet-butik.
Telenor
F ö så fick Janne303 sin telefon den 28:e november enligt honom själv ??
Själv fick jag lomma tomhänt från uthämtningsstället idag när jag chans-kollade efter jobbet

Postad 01 december 2008 - 17:55
Släpptes ju i November.
Har nu lekt med denna svartstenen ett tag nu. Ojoj....man får tiden att gå iaf. Måste ta en matpaus nu.
En hel värld i en liten ask. Underbart!
Fråga: om man sätter på skärmskyddet, kan man ta bort den senare om man skulle skaffa sig ett "bättre"?
Postad 01 december 2008 - 18:11
Telefonen har varit framme i snart ett dygn men inte fått brevet såklart..
Postad 01 december 2008 - 18:21
Någon som vet om man måste ha brevaviseringen för att hämta ut varan? Har ju såklart kollinr och beställningsnr osv.
Telefonen har varit framme i snart ett dygn men inte fått brevet såklart..
Bara glida ner på posten så fort som möjligt! Man vet aldrig om de skickat avin till fel snubbe! Skynda sig nu!
Postad 01 december 2008 - 18:47

Postad 01 december 2008 - 19:06
Släpptes ju i November.
Har nu lekt med denna svartstenen ett tag nu. Ojoj....man får tiden att gå iaf. Måste ta en matpaus nu.
Fråga: om man sätter på skärmskyddet, kan man ta bort den senare om man skulle skaffa sig ett "bättre"?
Fick min förra veckan (Torsdag) så man har allt hunnit egenom allt...toppen mobil!
Skärmskyddet kan du ta bort och sedan sätta dit ett nytt,som jag skrev lite ovan så ska jag satsa på ett som heter sp100 eller sp200.
Postad 01 december 2008 - 19:08
Släpptes ju i November.
Ja, enligt forumet på XDA-developers skall det inte vara några problem att ta bort skärmskyddet om man skaffar ett bättre. Rekommenderar att sätta på skärmskyddet som följer med så att skärmen är lite skyddad iaf

Håller med dig om att tiden går fort när man håller på med mobilen. En helt underbar leksak hehe
Postad 01 december 2008 - 19:10
Spekulerar lite i varför jag inte skulle vilja ha en

Postad 01 december 2008 - 19:11
åöä finns på den fullständiga HTC QWERTY skrivbordet som man når via "long press".
ö ligger ovanför g, å ligger ovanför h och ä ligger ovanför j.
Ok! Tackar för besked. Kommer ni att köra med detta? Finns det inget "riktigt" svenskt QWERTY-skrivbord att ladda ner med å,ä och ö som egen knapp?
Postad 01 december 2008 - 19:45
Ok! Tackar för besked. Kommer ni att köra med detta? Finns det inget "riktigt" svenskt QWERTY-skrivbord att ladda ner med å,ä och ö som egen knapp?
Finns det ens till andra WM-mobiler?
Postad 01 december 2008 - 19:52
Finns det ens till andra WM-mobiler?
Ingen aning, har aldrig haft en WM-mobil tidigare. Men eftersom Windows Mobile har funnits ett tag och ett intresse för ett sådan tangentbord måste väl också ha funnits?
En till negativ sak med min HD som jag glömt att nämna är att den ibland "hänger sig" några sekunder. T ex om jag skriver ett sms så kan den fastna på en bokstav några sekunder. Inträffar lite då och då och i lite olika program. Något som ni med svensk ROM märkt av? Janne - du har väl använt din hela helgen? Har du märkt av detta något?? Hoppas verkligen att det är något som försvinner i kommande ROM.
Postad 01 december 2008 - 20:24
Har inte märkt av detta,skärmen glider runt så fint så,behöver alltså ej trycka så hårt.I några av de recensioner jag har läst klagade man på att man var tvungen att trycka ganska hårt på skärmen och som följd att även när man "scrollar" eller drar saker att man tappar dom ibland för att man inte trycker tillräckligt hårt, mao att skärmen kräver ganska hårt tryck... har ni som fått era lurar någon känsla för att instämma eller tycka annorlunda kring det där? Gärna en jämförelse på detta mot andra touch-lurar så som iPhone / P1i etc.
Spekulerar lite i varför jag inte skulle vilja ha en
Ingen aning, har aldrig haft en WM-mobil tidigare. Men eftersom Windows Mobile har funnits ett tag och ett intresse för ett sådan tangentbord måste väl också ha funnits?
En till negativ sak med min HD som jag glömt att nämna är att den ibland "hänger sig" några sekunder. T ex om jag skriver ett sms så kan den fastna på en bokstav några sekunder. Inträffar lite då och då och i lite olika program. Något som ni med svensk ROM märkt av? Janne - du har väl använt din hela helgen? Har du märkt av detta något?? Hoppas verkligen att det är något som försvinner i kommande ROM.
Haft min telefon sen i torsdags och verkligen hårdtestat den och jag har ej råkat ut för detta.
Postad 01 december 2008 - 22:10
Ok, tack för svaret. Börjar bli grymt frestad måste jag säga.Har inte märkt av detta,skärmen glider runt så fint så,behöver alltså ej trycka så hårt.
Har varit sugen länge iofs, fast sen dök sak efter sak upp som gjorde mig tveksam,
men det känns som sådana saker till det mesta har avfärdats, såsom tryckskärmen.
Har eg. inte ett jättebehov då min gamla P1i gör jobbet, men ju mer jag läser (som vanligt) ju mer sugen blir jag på denna pryl,
vi vet ju alla vad en sån här tankebana slutar med...
Postad 01 december 2008 - 22:13
Såg ett par frågeställningar tidigare:
* Vill du ha en mp3 som ringsignal så är det bara att "högerklicka" på filen och välja den som ringsignal.
* Det finns ett program som ger svenskt tangentbord med ÅÄÖ.
Har det liggandes på min jobbdator om ngn vill ha.
/Daniel
Prylogi.se
Postad 01 december 2008 - 22:56
Nu har jag beställt en från dustin. Min HTC TyTN har levt i 2,5 år och varit en trevlig kompanjon.
* Vill du ha en mp3 som ringsignal så är det bara att "högerklicka" på filen och välja den som ringsignal.
/Daniel
Prylogi.se
MP3 som ringsignal listade jag ut hur man fick till. Däremot går det inte att få det som Alarmsignal, dvs till väckarklockan. Då måste du installera ett program, tex WakeUp.
Tangentbordet med ÅÄÖ låter klart intressant - var har du fått tag på det, har det något namn? Jag förmodar att du menar att ÅÄÖ har en egen knapp och inte är ovanför en annan bokstav?
Postad 01 december 2008 - 23:09
Låter mycket intressant. Vill gärna ha det också!Nu har jag beställt en från dustin. Min HTC TyTN har levt i 2,5 år och varit en trevlig kompanjon.
/Daniel
Prylogi.se
Köper min HTC Touch HD när den släpps i Mediamarkt här i Stockholm, vilken dag som helst denna vecka.
Anlednignen att jag inte beställer den är för att mediamarkt har superb support om nåt händer.
Postad 02 december 2008 - 00:28
Ok, jag vill KÖPA den imorgon, var tror folk man kan hitta den, i Stockholm.
Postad 02 december 2008 - 01:28
Oj, sjukt. I butik (Lund) skulle Telenor ha 6995 kr för den. Viss skillnad butik och webbshop. 800 kr är större skillnad inom samma företag än jag nånsin tidigare sett, oavsett vara, mellan dessa två alternativ, butik och webbshop. Nu skriver de iofs väntetid 1-3 veckor på webbshop, så det är inget alternativ längre.600 kr billigare än Telenor ? Blir nog svårt då Telenor fortfarande kör med 6195 kr på sin Internet-butik.
Telenor
Du har rätt. Det som förvirrade var att han meddelade sig själv som vinnare kl 08:56 på måndag morgon 1 december. Jag förutsatte att det betydde att han precis fått den då (men något annat framgick av frakttexten som han postade, om man kollade efter). Och ingen hade innan denna postning i denna tråd sagt att han/hon fått den.F ö så fick Janne303 sin telefon den 28:e november enligt honom själv ??
Postad 02 december 2008 - 02:13
Enligt deras hemsida så finns den i lager, men jag tänker mejla dom imorgon och höra efter för säkerhets skull.
Postad 02 december 2008 - 07:03
1 dec kl 19:48 Malmö, Sorterad
1 dec kl 13:54 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen
Nu börjar det rulla på

Borde få min idag, brukar få paket om de är sorterade innan kl 6 i Örebro (bor i Eskilstuna).
Bara att vänta på det lilla SMSet med den fyrsiffriga koden

Postad 02 december 2008 - 07:47
Jag skulle rekommendera ett skydd härifrån: http://www.durasec.c...ywords=touch hd - har det till min ipöd touch och är supernöjd, andra polare har till sina HTC och dom är mycket nöjda med.
Tack för ett bra tips. Vilken av modellerna rekommenderar du?
Postad 02 december 2008 - 08:05
Du har rätt. Det som förvirrade var att han meddelade sig själv som vinnare kl 08:56 på måndag morgon 1 december. Jag förutsatte att det betydde att han precis fått den då (men något annat framgick av frakttexten som han postade, om man kollade efter). Och ingen hade innan denna postning i denna tråd sagt att han/hon fått den.
Jag hade inte fått nått mejl skrev jag i fredags, avin låg i brevlådan när jag kom hem från jobbet (skumma Telenor). Frakttexten hämtade jag efter med hjälp av kollinummret på paketet.
2 dec kl 04:54 Örebro, Sorterad
1 dec kl 19:48 Malmö, Sorterad
1 dec kl 13:54 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen
Nu börjar det rulla på
Borde få min idag, brukar få paket om de är sorterade innan kl 6 i Örebro (bor i Eskilstuna).
Bara att vänta på det lilla SMSet med den fyrsiffriga koden
Ja idag lär den komma! Posten är snabba ibland, men ibland som i en annans medlem här på sidan så verkar de knasat till det.
Postad 02 december 2008 - 08:33
Postad 02 december 2008 - 08:34
Jag fick min HD hemlevererad från Dustin via posten i fredags (29/11). Jag har varit fullt upptagen med inställningar mm. Lite trickigt med att konfigurera e-post med de alternativ jag föredrar, men HTC support var till stor hjälp. Jag är dock ännu inte klar med hotmailkontot. Därutöver har synkningen mellan HD och Media tagit lång tid men främst beroende på att jag inte behärskade proceduren avseende media playern....men nu lärt mig. Just nu umgås jag med ett mindre problem...hoppas jag, nämligen varför bara ljud i ena öronsnäckan
Testat med andra hörlurar?
Postad 02 december 2008 - 08:36
Haft min telefon sen i torsdags och verkligen hårdtestat den och jag har ej råkat ut för detta.
Intressant. Då kanske den svenska ROM:en funkar utan dessa "frysningar". För visst har du köpt din i Sverige? Ingen annan som märkt av att telefonen hänger sig några sekunder då och då? Finns en tråd om detta på XDA, verkar som att de flesta har problemet:
http://forum.xda-dev...ad.php?t=446440
Postad 02 december 2008 - 08:36
Postad 02 december 2008 - 08:45
Tack för tippset. Provade ett par andra riktigt gamla hörlurar som jag hittade i en låda. Fungerade perfekt. Sen när jag åter provade hörsnäckorna som följde med HD.n så funkade de plötsligt...märkligtTestat med andra hörlurar?
Postad 02 december 2008 - 08:52
Tack för tippset. Provade ett par andra riktigt gamla hörlurar som jag hittade i en låda. Fungerade perfekt. Sen när jag åter provade hörsnäckorna som följde med HD.n så funkade de plötsligt...märkligt
Hihi varsågod

Postad 02 december 2008 - 10:29
Intressant. Då kanske den svenska ROM:en funkar utan dessa "frysningar". För visst har du köpt din i Sverige? Ingen annan som märkt av att telefonen hänger sig några sekunder då och då? Finns en tråd om detta på XDA, verkar som att de flesta har problemet:
De flesta som skriver i den tråden ja. Man ska alltid komma ihåg att det är de som är missnöjda med funktioner som skriver mest i sådana trådar på jakt efter lösningar. Nu säger jag inte att det inte är ett problem, men man måste alltid ta det med en nypa salt. Hoppas som sagt att det är fixat i den svenska ROMen.
Postad 02 december 2008 - 11:00

Postad 02 december 2008 - 11:04
###### Telenor "Din beställning är godkänd och ligger på lagret för leverans snarast". Vad är det som tar sån tid, beställde den 12e november liksom
Konstigt...Beställde min 11 nov kl. 22:?? och fick min igår...

Postad 02 december 2008 - 11:05
Beställde ett sådant till min touch hd... Tycker der är helt värdelöst. Skyddet repas när man ska pressa ut luftbubblorna. Kör med denna nu http://shop.brando.c...p?prod_id=02912Jag skulle rekommendera ett skydd härifrån: http://www.durasec.c...ywords=touch hd - har det till min ipöd touch och är supernöjd, andra polare har till sina HTC och dom är mycket nöjda med.
Postad 02 december 2008 - 11:05
###### Telenor "Din beställning är godkänd och ligger på lagret för leverans snarast". Vad är det som tar sån tid, beställde den 12e november liksom
Tror de är fruktansvärt underbemannade på det där lagret....
Postad 02 december 2008 - 11:07
Lycka till med dustinBeställde även en Brodit aktiv bilhållare från Dustin. Reklamation pågår dock för det gick inte att koppla ihop dem trots att det stod HTC Touch HD på Broditförpackningen.....någon har märkt upp varan felaktigt.

Postad 02 december 2008 - 11:14

Postad 02 december 2008 - 11:21
Tycker att X1 känns lite liten så just nu har Touch ett övertag.
Nu undrar jag över batteritiden, hur är den på Touch'en. Någon som haft TyTN och kan jämföra?
Choke
Postad 02 december 2008 - 11:26
Här kommer jag med lite negativt. Även min har hakat upp sig i nästan 5 sekunder när man skriver sms ibland.
Hursomhelst, jag har fått en repa redan

Postad 02 december 2008 - 11:35
Nu har jag beställt en från dustin. Min HTC TyTN har levt i 2,5 år och varit en trevlig kompanjon.
/Daniel
Prylogi.se
Daniel, om du har en länk till tangentbordet så posta det gärna här eller i crest's utmärkta tråd om windows mobile
Postad 02 december 2008 - 12:23
Ok volymknappen säger du, ja det är ju alltid något.
Det som är så schysst med FlipSilent är ju att den även mutar musik, larm etc om man vänder på mobben, riktigt bra funktion.
tjena.. bevakat denna tråd ett tag och ska köpa en när jag har råd med nått vettigt abonemang.
Till din fråga om flipsilent såg jag nått intressant i en review som nån länka till tidigare http://www.gsmarena....review-300.php:
Där står det:
Accelerometer sensor for auto screen rotation and turn-to-mute calls
Redigerat av Kristofer00, 02 december 2008 - 12:24.
Postad 02 december 2008 - 13:06
Postad 02 december 2008 - 13:43
Postad 02 december 2008 - 14:39
Postad 02 december 2008 - 15:04
Köpte den via netonnet.Intressant. Då kanske den svenska ROM:en funkar utan dessa "frysningar". För visst har du köpt din i Sverige? Ingen annan som märkt av att telefonen hänger sig några sekunder då och då? Finns en tråd om detta på XDA, verkar som att de flesta har problemet:
Postad 02 december 2008 - 15:08
Mest jobbigt är det när jag surfar i landskapsläge och vill scrolla ner, då hakar telefonen upp sig om och om igen.
Den hakar också upp sig när jag är inne i TouchFLO3D.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar