Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Windows Phone

620 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Titan 512MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 6 8,5 (15) Inga priser
HTC Radar 512MB RAM (Mobiltelefoner) 7 8,09 (10) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 16 mars 2009 - 23:36

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
En förklaring till att program av widgetstyp släpps till iPhone är hypen som omger produkten samt Apples policy när det gäller priset för program i App Store. WM ses troligen som en plattform som riktas mot "andra användare" och resultatet blir att vissa program inte släpps "för man tror inte att det finns underlag".

Jag har inte brytt mig om att forska i det speciellt mycket, dock kan man ju i värsta fall troligen hitta Javaklienter som kan användas. Detta då Sony Ericsson är stora i Sverige med Javatelefoner och det logiskt bör innebära att det släpps enklare program till dem. Widgetstilen alltså.

Postad 17 mars 2009 - 00:39

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0
Imo så finns det ett antal skäl till skillnader i programutbud om man jämför wm och iphone.

1. Apple har varit aggresiva sin marknadsföring och därmed öppnat ögonen för iphone.
2. Microsoft och tillverkare av wm-lurar har mer pekat på "kontoret på fickan" än mot media och nöjje.
3. Lättare för programtillverkare att ha fortsatt kontroll på sin programvara i ett slutet system, långt ifrån alla jailbreakar sina iphones.
4. Finns mängder med appz som ger mobiltv och liknande, tyvärr oftast inte de svenska kanalerna, antagligen för liten marknad, alternativet är då att nån "hemmafixare" tar fram en app.
5. En nackdel för wm-lurar kan vara skillnader mellan olika lurar, bla upplösning och prestanda. Det behövs alltså antingen flera versioner av programmet eller ett större program för att täcka in de olika lurarna.

Egentligen så finns det ingen större anledning att strida om vilket system som är bäst, de vänder sig helt enkelt till olika typer av användare, vill man ha en medialur som funkar bra out of the box så är iphone helt ok, är man beredd att lägga den tid det tar att tweeka och fixa till sin lur utan begränsningar så är wm ett bättre altenativ.

Postad 17 mars 2009 - 09:43

kaki02
  • kaki02
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Instämmer med er båda, helt klart troliga anledningar!
Skulle vara intressant att se fördelningen mellan antalet aktiva winmo samt iphonetelefoner, förutsatt att antalet winmotelefoner är respektabelt så tycker man ju ändå att det borde ligga lite i företagens intresse att få ut lite trevliga appar även till dessa lurar. Kan ju vara så att iphones utvecklingsverktyg i SDK är så praktiska, att folk av den anledningen väljer att utveckla i den miljön.

/ PG

Postad 17 mars 2009 - 09:57

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag tycker vi är på lite fel spår: det är ju inget fel på WMs programutbud och det släpps program hela tiden.

Däremot talar vi här om program av widgettyp specifikt anpassade för Sverige.

WM är huvudsakligen en "amerikansk plattform" och stort over there. I Sverige ses det som en företagsplattform i första hand och modellerna marknadsförs överlag som "företagstelefoner" även av operatörerna. iPhone är en renodlad konsumentprodukt och marknadsförs till 100% mot konsumenter och är dessutom "trendig".

Resultatet blir då att man får extra status och uppmärksamhet i medievärlden om man syns med ett program till iPhone. Resultatet blir då att widgetprogram släpps.

När det gäller fjärrkontroller finns det ju andra program för att skapa multifjärr, BT-fjärr m.m till WM.

Man bör inte bli förblindad av siffrorna "20.000 program till iPhone". Skall man jämföra med t.ex WM och Symbian bör man i.s.f räkna alla Javaprogram som kan köras + anpassade program till plattformen. Sedan kan man konstatera att till både WM och Symbian släpps fullfjädrade funktionella program, inte widgets i första hand. Och jag får säga att jag tar hellre en SPB-produkt i handen än 10 iPhonewidgets i skogen.:)

Postad 20 mars 2009 - 23:05

Dontobelius
  • Dontobelius
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har nyss investerat i en htc touch hd och ja brukar träna löpning några dagar i veckan.. finns det nått program som passar bra att hjälpa mig det? ex. sparade tider, sträckor, hastighet mm? alla tips på prog vore bra..

p.s nån med en hd som vet hur man kan få så startsidan på den visar flera dagar i kalender?!

// Tob ;)

Postad 22 mars 2009 - 10:42

amuzic
  • amuzic
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Jag har nyss investerat i en htc touch hd och ja brukar träna löpning några dagar i veckan.. finns det nått program som passar bra att hjälpa mig det? ex. sparade tider, sträckor, hastighet mm? alla tips på prog vore bra..

p.s nån med en hd som vet hur man kan få så startsidan på den visar flera dagar i kalender?!

// Tob ;)

För hjälp med löpningen finns Run.GPS.
Mer info hittar du på http://www.rungps.net

Postad 28 mars 2009 - 01:04

Peter B
  • Peter B
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0
Jag vill komma igång och lyssna på bl a radiosportens direktsända websändningar av slutsspelshockeyn.

På mobil.sr.se hemsida står följande under vanliga frågor

"Jag har en Windows Mobile-telefon. Hur lyssnar jag?
I Windows Mobile-telefonerna finns mediespelaren Windows Media Player. Än så länge stödjer inte den standardformatet aac som SR erbjuder.
Det finns tredjepartsmjukvara, alltså andra mediespelare, för att kunna lyssna på strömmande (rtsp) aac-ljud. är det svårt för oss att rekommendera någon speciell mjukvara för att inte ta på oss support eller ansvar för hur en sådan mjukvara kan påverka din telefons funktion".

tredjepartsmjukvara för att lyssna på sr i mobilen? Tacksam för hur jag kan komma igäng med att lyssna med min HTC Diamond. Vilket program rekomenderar ni?

Postad 28 mars 2009 - 11:19

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Jag vill komma igång och lyssna på bl a radiosportens direktsända websändningar av slutsspelshockeyn.

På mobil.sr.se hemsida står följande under vanliga frågor

"Jag har en Windows Mobile-telefon. Hur lyssnar jag?
I Windows Mobile-telefonerna finns mediespelaren Windows Media Player. Än så länge stödjer inte den standardformatet aac som SR erbjuder.
Det finns tredjepartsmjukvara, alltså andra mediespelare, för att kunna lyssna på strömmande (rtsp) aac-ljud. är det svårt för oss att rekommendera någon speciell mjukvara för att inte ta på oss support eller ansvar för hur en sådan mjukvara kan påverka din telefons funktion".

tredjepartsmjukvara för att lyssna på sr i mobilen? Tacksam för hur jag kan komma igäng med att lyssna med min HTC Diamond. Vilket program rekomenderar ni?

Eftersom du har en HTC Diamond så är det inga problem.

Gå in i
Strömmande Media (som du hittar under Start/Program)
Klicka sedan på
Meny
Alternativ
Nätverk
Anslut via: Där väljer du samma anslutning som du har när du surfar. I mitt fall "3 Sverige"
Stäng sedan programmet när du är klar.

Nu kan du gå till mobil.sr.se via telefonens webbläsare och när du klickar på en radiolänk så ska Strömmande Media programmet automatiskt starta och ta hand om streamingen.

Kan tipsa om Nitrogen - en gratis Mp3/Ogg-spelare från XDA-forumet. Än så länge i version 0.3.2. Men den har WVGA-stöd och är enkel att hantera med fingrarna.

Tack! Har nu lagt in tipset i programlistan.
;)

Redigerat av crest, 28 mars 2009 - 11:10.

Postad 28 mars 2009 - 12:28

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
LnkMgr

Postad bild
LnkMgr is a link creator and editor for the Pocket PC. It allows a user to effortlessly create and catagorize links in the Start Menu folder.

Usage

is the Programs folder located in StartMenu If nothing is specified it will go into the StartMenu
* To Create a Link: Simply change the catgory in the category dropdown to another catgory.
* To Modify a Link: Simply select a different category from the category dropdown
* To Delete a Link: Simply select the empty '' option from the category dropdown
* To Create a Category: Click Menu and select Categories...

F1 2009 Mobile

Postad bild
This is the first public release of F1 2009 Mobile.

F1 Includes:
Circuits
-Unique graphics
-Circuit information

Results
-Drivers and Teams

Additional information
-Driverslist
-Teamlist
-Championship
-Driver
-Team

F1 2008 Mobile gives you detailed information about the F1 championship Season 2009. It contains information about the circuits, drivers and teams.

It's based on .NET Compact Framework 2.0, so you need to install that before using it. CF 2.0 comes with Windows Mobile 6.0, but you can install it on any Pocket PC 2003 SE and newer devices.

NS Passgen 2.0

Postad bild
NS PassGen 2.0 generates passwords of any length with upper or lower letters, digits, special symbols or any combination of them. Stores and keeps the last generated password as long, as you wish, so you can always peep at it, if it was forgotten.

PhoneLog

Postad bild
PhoneLog is a simple Windows Mobile application that logs all missed and placed phone calls to your calendar with the call duration.

The application requires the .Net CF v3.5 installed on the device.

PhoneLog Features:

- Log missed calls to calendar.
- Log placed calls to calendar.
- Log incoming sms messages.

Update Description:

v1.5:
- Adds calendar categories and the ability to log incoming text messages.

Postad 28 mars 2009 - 14:42

Peter B
  • Peter B
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0
[quote name='crest' date='Mar 28 2009, 11:19 ' post='2381425']
Eftersom du har en HTC Diamond så är det inga problem.

Gå in i
Strömmande Media (som du hittar under Start/Program)
Klicka sedan på
Meny
Alternativ
Nätverk
Anslut via: Där väljer du samma anslutning som du har när du surfar. I mitt fall "3 Sverige"
Stäng sedan programmet när du är klar.

Nu kan du gå till mobil.sr.se via telefonens webbläsare och när du klickar på en radiolänk så ska Strömmande Media programmet automatiskt starta och ta hand om streamingen.

Jag hittar ingen radiolänk att klicka på. Ett problem för mig är att jag aldrig tidigare surfat med mobilen, som jag köpt olåst och har 3 abonemang. Nu har jag nyligen skaffat mig 3 "frisurf 5 kr/dag". Jag har aldrig installerat något på telefonen. Texten är ju mikroskopisk när man öppnar någon websida. Bör jag installera något program som underlättar surfandet?

Tacksam från en 60 åring som vägrar ge sig trots bristande begåvning när det gäller dessa saker.

Postad 28 mars 2009 - 15:08

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Du kan surfa med telefonen?
Om du kan det så gör du bara de inställningarna i Strömmande Media som jag skrev.
Viktigt att du har valt att programmet ska ansluta via "3 Sverige", vilket ska vara detsamma som du har när du surfar.

Öppna sedan din webbläsare och gå till mobil.sr.se

Sedan kan du klicka på SPORT
Där har du länkar till "Lyssna på sport" och andra diverse länkar....

På mobil.sr.se har du även länkar som "Lyssna på program och kanaler Direkt - Igen - Podradio"
Samt Nyheter och annat.

Angående liten text:
mobil.sr.se är en mobilanpassad sida. Den ska passa skärmen.

När det gäller andra "vanliga" webbsidor så är text och annat smått.
Dubbel klicka med fingret på skärmen så zoomar sidan.
Ser du en sak i högra hörnet som du vill kolla på så dubbelklickar du i det hörnet som du vill förstora.
Sedan kan du hålla fingret eller pennan nedtryckt och panorera sidan genom att dra fingret/pennan upp/ned/höger/vänster.
Ovanstående gäller när du surfar med Opera som webbläsare.

Redigerat av crest, 28 mars 2009 - 15:29.

Postad 29 mars 2009 - 16:53

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 976 inlägg
  • 0
Någon som har koll på några alternativa klockor till windows mobile? Jag skulle gärna ha "24" klockan från tvserien 24! Finns det??

Postad 31 mars 2009 - 14:05

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Med alternativa klockor... menar du till TouchFLO (2D/3D) gränssnittet?
Vilken telefon har du?

Postad 31 mars 2009 - 20:13

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1 976 inlägg
  • 0

Med alternativa klockor... menar du till TouchFLO (2D/3D) gränssnittet?
Vilken telefon har du?

Ahh, sorry! Skulle givetvis ha nämt att det är en Samsung Omnia "orginal" helt utan lull lull.

Postad 01 april 2009 - 14:58

Peter B
  • Peter B
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0
HJÄLP jag är nybörjare och inget datageni. Skall ta backup på min Diamant innan jag installerar ny ROM. Har nu försökt installera Pim backup utan att lyckas.
Har XP på datorn. Jag har tidigare aldrig installerat något på min Diamant, bara tagit lite kort, skrivit sms, lyssnat på radio samt sparat några anteckningar. Framförallt använt den som telefon. Behöver spara kontaktlista, sms och foton.

Postad 04 april 2009 - 22:25

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0
En sak jag funderat lite på ang Windows Mobile och touch screens...när man slår på telefonen för första gången (eller gjort en hard reset) så får man ju kalibrera skärmen (align screen). Är det inte då mer logiskt att man gör detta med ett finger om man också hade tänkt styra telefonen mest med fingrarna (touch screen)?

Jag har normalt själv alltid använt pennan i början när man ska justera skärmen, men efter att ha blivit helt galen på att T9 tangentbordet så ofta valde fel knapp så provade jag att istället göra det med tummen, och upplever att det genast blev bättre, vilket låter ganska logiskt. Har dock ännu inte testat om det blev sämre med penna, men det är ju inte omöjligt....

Någon mer som testat detta och/eller har några egna erfarenheter/åsikter/kommentarer?

Postad 05 april 2009 - 22:05

Aldabal
  • Aldabal
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

En sak jag funderat lite på ang Windows Mobile och touch screens...när man slår på telefonen för första gången (eller gjort en hard reset) så får man ju kalibrera skärmen (align screen). Är det inte då mer logiskt att man gör detta med ett finger om man också hade tänkt styra telefonen mest med fingrarna (touch screen)?

Jag har normalt själv alltid använt pennan i början när man ska justera skärmen, men efter att ha blivit helt galen på att T9 tangentbordet så ofta valde fel knapp så provade jag att istället göra det med tummen, och upplever att det genast blev bättre, vilket låter ganska logiskt. Har dock ännu inte testat om det blev sämre med penna, men det är ju inte omöjligt....

Någon mer som testat detta och/eller har några egna erfarenheter/åsikter/kommentarer?

Jag gjorde som du med omnian för att jag inte fattade att man skulle göra det pennan. Det var helt värdelöst. Det blev en förskjutning på hela skärmen var man än tryckte så man ska använda pennan hely klart. Mycket bättre respons.

Postad 22 april 2009 - 12:34

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0
Ny spb mobile shell ute nu version 3.0 med bla möjlighet att få mediaspelare på home screen via widgets.

Edit/ Har nu testat det lite och måste säga att jag tycker det är grymt snyggt och hyfsat snabbt, lite jobbigt att hitta då det till viss del är ett nytt sätt att arbeta, har inte ens behövt ta fram pennan en enda gång :) måste vara helt grymt på en touch HD

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 22 april 2009 - 13:43.

Postad 28 april 2009 - 10:26

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Jag har nu hittat ett gratisalternativ till 118 Adressboken, d.v.s ett program som söker upp okända nummer när man blir uppringd.

Caller ID Utility

TrueCaller för bl.a S60 och WM

Skönt med alternativ eftersom 30 kronor/månad för 118 Adressboken är lite mastigt när programmet gör en nummersökning på inkommande samtal.

Postad 28 april 2009 - 15:01

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Jag har nu hittat ett gratisalternativ till 118 Adressboken, d.v.s ett program som söker upp okända nummer när man blir uppringd.

Caller ID Utility

TrueCaller för bl.a S60 och WM

Skönt med alternativ eftersom 30 kronor/månad för 118 Adressboken är lite mastigt när programmet gör en nummersökning på inkommande samtal.

Testade att installera denna på min Xperia men det går inte att välja land. Det är helt tomt i listan. Har MS Compact Framework 3.5 installerat och provade att lägga programmet både på minneskortet samt i telefonen. Sökte även på Xperia & WVGA i tråden för Truecaller på XDA men ingen träff. Har du fått den att fungera på Xperian AVR4000?

Postad 28 april 2009 - 17:29

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Programmet fungerar på min X1 som kör MustangROM 1.3.2 och har NetCF 3.5 och SQLCE 3.5 inlagt.

Postad 01 maj 2009 - 08:55

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0

Testade att installera denna på min Xperia men det går inte att välja land. Det är helt tomt i listan. Har MS Compact Framework 3.5 installerat och provade att lägga programmet både på minneskortet samt i telefonen. Sökte även på Xperia & WVGA i tråden för Truecaller på XDA men ingen träff. Har du fått den att fungera på Xperian AVR4000?

finns inga länder i listan. bara landskoder. 46 är sverige. välj den å hitta.se kommer fram som val.
funkar fint :)

Postad 01 maj 2009 - 10:23

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

finns inga länder i listan. bara landskoder. 46 är sverige. välj den å hitta.se kommer fram som val.
funkar fint :)

jo.. det förstod jag. Men min lista är helt tom. Inga siffror eller någonting.

Postad 02 maj 2009 - 00:36

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Extra Notifications (Shareware)

Postad bild
Common rules of using Extra Notifications:

The main purpose of using this program is
the quicker checking, what phone call you missed, or what message received,
before you decide to re-dial, or reply, or ignore.

# notification displays Caller or Sender number, the time of event, and text of message
# notification informs you if Caller or Sender is from your Contacts database, or...
# additionally displays Contact name and photo
# more to display: cellular network name, signal strength, device owner name, Wifi points
please observe a whole simulation, you will notice much more information

# you can review all missed phone calls, or received text messages:
press the left or right navigation buttons, or tap-and-move over the screen horizontally
# you can start the simulation from the beginning at any time:
press the down navigation button, or tap-and-move down over the screen
# close the simulation and notification:
press the up navigation button, or tap-and-move up over the screen
# show/hide details of Caller or Sender, and message text:
press the Action button, or tap on the screen
# turn off the simulation and open phone dialer,
or messages Inbox list:
press right menu button, or tap bottom-right side of screen
# turn off the simulation and re-dial the number,
or reply to Sender:
press left menu button, or tap bottom-left side of screen
# hold the simulation for any moment (to easier reading):
press and hold any navigation button, or tap-and-hold on the screen

Extra Notifications license purchasing:

This program is shareware. It runs for one day, with no limits.
Then, after this time, you still can use it for free, with the limit of only one notification per every launching.
This means, that you have to launch (activate) this program each time after single notification.
You can buy license, and get the unlocking code.

Need For Speed: Undercover

Postad bild

The cops are back like never before in this action-packed game of pursuit and betrayal!

Go up against ruthless street racers out to win at any cost. Earn respect and fill your garage with the world's fastest cars. Reach the finish line first in circuit races. Bust up the city in bounty challenges. Show your skills for a shot at top drivers.

Choose between Career or Quick Race mode. You're the hunter and the hunted in Need for Speed: Undercover.

Spelet kostar $9.99 och använder sig av 3D accelerator, bilderna ovan är från en HTC Touch Diamond.
Men spelet ska tydligen fungera på flera andra WM modeller.
Finns en lista med på sidan över vilka enheter som ska fungera.

UCWeb

Postad bild
Texten är tagen från sajten WinMobile.se:
UCWeb funkar på liknande sätt som Opera Mini, det vill säga att den cachar websidor på UCWebs servrar vilket gör att du får tillgång till dem väldigt snabbt.

UCWeb har ca 60 miljoner användare i Kina, så det här programmet är väl utvecklat, och omtyckt!

En sak som utmärker webläsaren är att man kan ställa in väldigt mycket själv om man vill, det är skalbart helt enkelt. En tydlig funktion som skulle förbättra prestandan är att spara all cache direkt på minneskortet istället för på telefonen som är standard.

Twikini

Postad bild

Twikini offers a powerful and efficient way to use Twitter on your phone. It conveniently updates your favorite feeds in the background, and leverages the camera, GPS, media, touch screen, keyboard, graphics and storage capabilities of your device.

Twikini is currently in public beta - you're welcome to download and use it for free.

Our goal is to make Twikini the best designed Twitter app for Windows devices in the world.

Postad 02 maj 2009 - 00:54

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Jag har även uppdaterat länklistan med Caller ID Utility som det tipsades om lite högre upp på sidan och har även lagt in en länk till Spb Mobile Shell, fast företaget i sig (Spb) redan har en länk till sin startsida, högre upp i länklistan.
Att jag la till Mobile Shell som en egen länk beror på att det är ett program som säkert kommer att uppskattas av många användare.

Redigerat av crest, 02 maj 2009 - 00:56.

Postad 10 maj 2009 - 07:54

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Facebook för WM 6

Postad bild

Postad bild

Nu har Microsoft släppt den officiella versionen av Facebook applikationen till Windows Mobile 6

Redigerat av crest, 10 maj 2009 - 07:54.

Postad 10 maj 2009 - 10:09

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man på bästa sätt sätter upp en ActiveSync via Bluetooth mot en Windows Mobile telefon, i mitt fall en X1:a? Jag har fått det hela att fungera (vilket är en långt ifrån uppenbar process) men problemet är att jag inte blir klok på hur jag ska schemalägga det hela, som det är nu verkar jag behöva koppla upp mig manuellt mot datorn och sen förblir jag uppkopplad hela tiden. Bör man initiera det hela från datorn eller telefonen? Har bara fått det att fungera i det förstnämnda, dvs när jag från telefonen valt "connect via bluetooth" (typ). Någon kanske kan peka ut en bra guide eller liknande?

Postad 10 maj 2009 - 10:12

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Någon som vet hur man på bästa sätt sätter upp en ActiveSync via Bluetooth mot en Windows Mobile telefon, i mitt fall en X1:a? Jag har fått det hela att fungera (vilket är en långt ifrån uppenbar process) men problemet är att jag inte blir klok på hur jag ska schemalägga det hela, som det är nu verkar jag behöva koppla upp mig manuellt mot datorn och sen förblir jag uppkopplad hela tiden. Bör man initiera det hela från datorn eller telefonen? Har bara fått det att fungera i det förstnämnda, dvs när jag från telefonen valt "connect via bluetooth" (typ). Någon kanske kan peka ut en bra guide eller liknande?

Eller....är det möjligtvis så att det rent batterimässigt inte gör så stor skillnad om man är i syncläge hela tiden, dvs att respektive enhet känner av när något behöver syncas och då initierar kontakt själv. Alltså att schemaläggning som sådant inte längre är intressant? Bluetooth drar så klart mer batteri, men det måste ju ändå vara på för att det ska fungera....

Postad 12 maj 2009 - 14:25

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Byt Tema för SPB Mobile Shell 3.0

Postad bild

Nu kan du ändra/mixtra lite extra för att få till snygga teman till Mobile Shell 3.0
Från nedladdningsidan väljer du upplösningen på din telefon: WVGA, VGA, WQVGA -Omnia Versionen, QVGA osv.
Läs igenom instruktionerna på sidan.

Redigerat av crest, 12 maj 2009 - 14:34.

Postad 12 maj 2009 - 14:45

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Marshall Wait Cursor 3

Postad bild

Marshall Wait Cursor 3 har nyss kommit ut.
Programmet är enkelt, det gör att du kan byta ut den där tråkiga paj-ikonen som kommer upp när du väntar på att telefonen skall jobba klart.

Det har skett en del förbättringar i version 3 jämfört med den gamla utgåvan, till exempel:

* Fungerar till alla upplösningar numera, även icke-touch telefoner
* Autostart funktion
* Pekar “vänt” funktion
* Fungerar med Windows Mobile 6.5!

Text och info från windowsmobile.se

Postad 12 maj 2009 - 14:56

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Time To Nap Kostar $0.99

Postad bild

Feeling sleepy at work?
'Time to Nap' will make typing, clicking, coughing, sneezing sounds to make your co-workers think that you are working.
Requirements: .Net framework 3.5 (som kan laddas ned från denna tråds första inlägg)

Postad 12 maj 2009 - 22:44

Fiedler
  • Fiedler
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej

Kan någon hygglig själ berätta hur man får in .Net Compact Framework 3.5 på min XPERIA telefon? MSI paketet går inte att köra in direkt från telefonen och Active sync får jag såader av.

Tips och råd emottages tacksamt!

/S

Problemet löst - Hittade en CAB på XDA developer forums

Redigerat av Fiedler, 12 maj 2009 - 23:19.

Postad 13 maj 2009 - 02:29

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Hej

Kan någon hygglig själ berätta hur man får in .Net Compact Framework 3.5 på min XPERIA telefon? MSI paketet går inte att köra in direkt från telefonen och Active sync får jag såader av.

Tips och råd emottages tacksamt!

/S

Problemet löst - Hittade en CAB på XDA developer forums

Bra att du lyckades få in filen.
En CAB-fil finns även att ladda ner från den här trådens första post om man kollar i slutet på det inlägget.

Redigerat av crest, 13 maj 2009 - 02:31.

Postad 14 maj 2009 - 14:47

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Taget från tidningen Mobil:

Problem med Facebook för Windows Mobiler

Enligt Microsoft så ska den nya versionen av programmet lösa problem som flera användare haft med den första version som lanserades i början av maj och finns för gratis nedladdning hos Microsoft. Problemen bestod bland annat i att man fått felmeddelanden om otillräckliga rättigheter och att programmet låst sig.

Den uppdaterade versionen av programmet finns att ladda ner på Microsoft webbsida, eller direkt via telefonen från deras mobila webbsida.

Mobil har tidigare testat programmet på en Windowsmobil och då klarade vi oss utan installationsproblem och hängningar. Det som utmärker programmet från andra motsvarigheter är att det även kan skicka upp filmer du tar med din mobilkamera direkt till Facebook, utöver att den kan posta bilder och status samt att du givetvis kan hålla koll på vad vännerna postat.

Redigerat av crest, 14 maj 2009 - 14:49.

Postad 15 maj 2009 - 09:50

joesoes
  • joesoes
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0
Någon som är sugen att hjälpa en kock på XDA? Han håller på att koka ihop en trevlig ROM till Topazen och kan ni ge mig en ROM dump så fixar han svenska. Proceduren verkar ganska enkel.

http://forum.ppcgeek...amp;postcount=6

Redigerat av barbapappa_86, 16 maj 2009 - 11:47.

Postad 16 maj 2009 - 01:21

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Någon som är sugen att hjälpa en kock på XDA? Han håller på att koka ihop en trevlig ROM till Topazen och kan ni ge mig en ROM dump så fixar han svenska. Proceduren verkar ganska enkel.

http://forum.xda-dev...mp;postcount=21

Länken fungerar inte: 404-Not found

Redigerat av crest, 16 maj 2009 - 01:22.

Postad 16 maj 2009 - 11:46

joesoes
  • joesoes
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Länken fungerar inte: 404-Not found

Pröva den här istället:

http://forum.ppcgeek...amp;postcount=6

Postad 17 maj 2009 - 09:20

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Lite bilder på WM 6.5

Postad 17 maj 2009 - 13:31

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Lite bilder på WM 6.5

Personligen så gillar jag inte den nya "Today" skärmen.
Tur att det finns andra program som man kan använda där i stället och förhoppningsvis så fortsätter tillverkarna/programutvecklarna att utveckla t.ex TouchFlo, Mobile Shell och andra liknande plug-ins/program.

Ikonerna ser lite bättre ut än vad de gör idag, men ligger inte så snyggt placerade, enligt min smak.

Miniräknaren är ett klart lyft från standardräknaren som finns från start idag.
Synd att de inte verkar göra något åt mjukvarutangentbordet som fortfarande blir lika värdelöst.
Det blir nog till att byta ut det ena och det andra programmet mot nya som kommer fortsätta att poppa upp på t.ex xda.
Skönt att man kan byta ut det man inte gillar mot annat fräscht i eget tycke och smak, vilket är en enorm styrka/fördel när man äger en Windows mobil.

WM 6.5 är ju bara en mindre uppgradering så man får hoppas att WM 7 verkligen blir det lyft som många hoppas på... när den kommer om något år eller så....

Postad 17 maj 2009 - 15:10

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0
Största problemet enligt mig är att man dels inte fixat en vettig startmeny och dels inte anpassat mediaspelaren så man får en vettig funktion på det, inte precis användarvänligt på en mobil imho. Tyvärr så använder sig ju även mobilshell 3.0 av mediaspelaren och därmed behöver man ett smidigt sätt att lägga in låtlistor och liknande, det kan man ju inte idag.

Postad 18 maj 2009 - 10:49

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
"Köp ett program och använd det på fem telefoner"

I höst lanseras Windows Mobile 6.5 och i samma veva kör också den tillhörande mjukvarubutiken Windows Marketplace igång. Microsoft uppger nu att alla som köper program för plattformen kommer att kunna använda dessa på upp till fem telefoner, och därmed blir det möjligt att dela program med familj och vänner.

Den oberoende analytikern Jack Gold säger att systemet med applikationsdelning självklart är intressant för användarna, men att utvecklarna kanske inte tar emot det med lika varm hand.
- Utvecklare vill sälja så många program som möjligt. De vill inte att en inköpt applikation ska köras på flera enheter, säger Gold.

För att hålla koll på hur många telefoner som använder en inköpt programlicens har Microsoft för avsikt att använda sitt LiveID-system. Det anses vara så pass säkert att åtminstone vanliga och medelavancerade användare inte ska kunna kringgå systemet för att piratkopiera mjukvara.

Marketplace-kunder kan för övrigt även köpa ett program, testa det i 24 timmar och sedan lämna tillbaka det och få igen pengarna. Detta utan att Microsoft ställer några frågor.

Källa: IDG.se

Postad 18 maj 2009 - 12:39

Fiedler
  • Fiedler
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej,

Finns det något bra, gratis, program att hålla koll på trafikmängden på en Windows Mobile telefon. Fick just en räkning på tre lakan eftersom mitt bolag har uselt avtal på internettrafik. Optimalt hade varit om programmet varnar och/eller stryper trafik när man går för högt..

Tacksam för svar eftersom det finns roligare saker att lägga pengar på..

/S

Postad 18 maj 2009 - 12:44

Unregisteredc15a8686
  • Unregisteredc15a8686
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
SPB Wireless Monitor kanske kan vara något?

Redigerat av Unregisteredc15a8686, 18 maj 2009 - 12:44.

Postad 21 maj 2009 - 01:40

amendito
  • amendito
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hej,, finns det nåt program som kan göra xperia ikoner som x:et m.m stora, som passar fingrarna

Postad 24 maj 2009 - 01:49

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
My Phone - Beta

Postad bild

Med Microsoft® My Phone synkroniseras information mellan mobilen och webben, vilket gör att du kan

* säkerhetskopiera och återställa telefonens information till en lösenordsskyddad webbplats
* komma åt och uppdatera dina kontakter och möten via ditt webbkonto
* dela foton på din telefon med familj och vänner.

Microsoft tar inte ut någon avgift i nuläget och du får 200Mb gratis.
Tjänsten befinner sig i en beta version.

Fungerar till WM 6+ (6.0 och högre)

Prova tjänsten / Logga in

Mer info

Postad 24 maj 2009 - 01:55

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Hej,, finns det nåt program som kan göra xperia ikoner som x:et m.m stora, som passar fingrarna

Prova med HTC LargeMenu som även fungerar på X1.
Programmet förstorar ikonerna i startmenyn i allafall. Vet ej hur X:et påverkas.

Redigerat av crest, 24 maj 2009 - 01:56.

Postad 27 maj 2009 - 18:29

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Sportypal

Postad bild

Programmet fungerar med Windows Mobile Professional från qvga till wvga upplösning.
Finns även för java telefoner, iPhone och Android.

Texten är hämtad från winmobile.se:

SportyPal är ett litet program som du enkelt installerar på telefonen. Sedan räcker det med två snabba klick på mobilen för att applikationen skall börja logga och kartlägga din;

* Position
* Distans
* Tempo
* Antal kalorier som du förbränner

Programmet påverkar inte telefonen överhuvudtaget, så du kan fortfarande lyssna på musik när du är ute och cyklar, springer, åker inlines, eller promenerar.

Men detta är bara hälften av SportyPal’s fördelar!! För när du väl varit ute på din favorit-runda så kan du tanka över informationen till webben där du kan jämföra dina resultat mot andras, eller mot dina egna tidigare resultat. Man kan även se din runda på en karta, få tydliga grafer som visar din utveckling!

Programmet är gratis!

Översikt från Sportypals hemsida.

OBS! En del användare verkar ha problem med GPS inställningarna.
Rapportera gärna här om ni också har det eller om ni får det att fungera direkt.

Postad 28 maj 2009 - 13:49

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Skyfire - Webbläsare

Postad bild

Postad bild

Nu finns version 1.0 släppt och en massa barnsjukdomar från betaversionerna har blivit fixade.
Skyfire stöder än så länge inte accelerometern som finns i t.ex de senaste HTC telefonerna.

Skyfire stöder Windows Mobile 5, 6 och 6.1 samt både touchskärmar och de utan.
Programmet stöder även Symbian S60, 3rd Edition.

Skyfire - Demofilm som visar programmet på en Xperia X1

Skyfire FAQ

Skyfire - Quickstart guide

Skyfire 1.0 klarar av Flash 10, Silverlight 2, AJAX och javaskript.
Jag provade att kolla på en del Youtube klipp men blev inte så imponerad.
Klippen hackade trots bra 3G täckning (Turbo) och jag lyckades inte få upp helskärm, men jag ska prova mer senare.
Jag testade programmet som hastigast.
Kom gärna med era input när ni testat Skyfire.

Vill man inte ladda ned CAB filen till datorn så kan man surfa till m.skyfire.com
Där klickar man i om man har en telefon med touchskärm eller inte.

Telefoner som blivit verifierade att fungera med Skyfire:

Windows Mobile 5, 6 and 6.1
for both touch screen and non-touch screen devices

Supported Screen Resolutions (pixels)
240x240 320x320 320x240 (QVGA) 400x240 (WQVGA)
640x480 (VGA) 800x480 (WVGA)

Verified Phones

The list below is just a sampling of popular Windows Mobile phones that Skyfire runs on.
Verified means we've tested Skyfire on these phones. Skyfire is certainly not limited to these phones.
AT&T (Cingular) 8525 HTC Touch Pro Palm Treo 800w Samsung SGH-i780
HTC Diamond HTC TyTN II Palm Treo Pro Samsung SGH-i907 Epix
HTC Diamond II HTC Vox Palm Treo Pro 850 Sony Ericsson Xperia X1
HTC Fuze LG Incite Pantech Duo Sprint Touch
HTC S720 Motorola Q9 Global Pantech Verizon PN-820 T-Mobile Dash
HTC S730 Motorola Q9C Samsung i910 Omnia T-Mobile SDA
HTC Touch Motorola Q9m Samsung SCH-i760 T-Mobile Shadow
HTC Touch Dual Palm Treo 700wx Samsung SGH-i1671 BlackJack II Verizon SMT5800
HTC Touch HD Palm Treo 750 Samsung SGH-i607 BlackJack I Verizon XV6800

Redigerat av crest, 28 maj 2009 - 13:56.

Postad 31 maj 2009 - 05:33

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
TomTom 7 för Windows Mobile är äntligen släppt officiellt!

Postad bild

TomTom News

TomTom 7 stöder utvalda WM 6.1 telefoner, bl.a HTC Touch HD.
Kompatibla Windows mobiler.

Finns inte din telefon med i listan så kan du från hemsidan - under kompabilitetskontrollen - ställa en fråga när och om du kan använda TomTom 7 på just din modell.
Konstigt nog står inte Diamond 2, Pro 2 och Xperia X1 med på listan, men eftersom den fungerar på Touch HD så borde TomTom 7 även fungera på nämnda telefoner... Men det är bara att skriva till dom så kanske dom uppdaterar listan.

Har man inte själva programmet (Navigator 7) ännu, så måste man köpa det på microSD kort, men den kommer snart i en nedladdningsbar version också.
Kartor kan man köpa direkt på nätet om man redan har TomTom 7 programmet installerat i telefonen.

Redigerat av crest, 31 maj 2009 - 05:56.

Postad 07 juni 2009 - 13:18

Unregistered4a1a4d00
  • Unregistered4a1a4d00
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man kollar i en LAN kamera i mobilen?
Knappar jag in IPt i opera eller internet explorer så söker den bara på google...
Finns det något program eller liknande för sånt här eller?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.